To tytuł obowiązkowy dla wszystkich fanów opowieści milicyjnych w klimacie Kapitana Żbika. Album zawiera dwie historie (Kryptonim Złota Doxa oraz Kryptonim Pająk), których głównym bohaterem jest Kapitan Jasny pracujący w bydgoskiej komendzie Milicji Obywatelskiej.
Komiksy były pierwotnie drukowane w 1974 r. na łamach bydgoskiej gazety "Dziennik Wieczorny". Na potrzeby tej publikacji zostały przerobione na wersję z dymkami.
Album uzupełniają żarty rysunkowe Jerzego Wróblewskiego, które zostaną zaprezentowane na wystawie "PRL w krzywym zwierciadle" towarzyszącej tegorocznemu Bydgoskiemu Konwentowi Komiksu i Gier.
Głównym bohaterem komiksu "Brunatny Pająk" jest polski dziennikarz, Adam Moran. Podobnie jak redaktor Maj z kultowego serialu "Życie na gorąco" zajmuje się on tropieniem tajnej organizacji założonej przez hitlerowców. W poszukiwaniu siedziby tytułowego "Brunatnego Pająka" udaje się do Buenos Aires.
Album uzupełniają żarty rysunkowe z cyklu "Film a życie" oraz humorystyczne paski z cyklu "Wróbelek".
Album zawiera dwie klasyczne historie z Tarzanem, które z 1969 r. ukazały się na łamach "Dziennika Wieczornego". Opowieści te zostały zrekonstruowane na podstawie skanów z gazet i przerobione na wersję z dymkami.
Album zbiera 101 humorystycznych pasków komiksowych z ""Przygodami Szeregowca Kromki"". Były one pierwotnie drukowane na łamach gazety wojskowej ""Żołnierz Polski Ludowej"" w latach 1962-64. Album uzupełniają trzy strony żartów rysunków, które Jerzy Wróblewski stworzył dla tej samej gazety.
Tym albumem rozpoczynamy wydawanie komiksów prasowych Jerzego Wróblewskiego, które bydgoski artysta tworzył od 1959 roku. Dziś te komiksy są zapomniane, dostępne jedynie w nielicznych bibliotekach czy w zbiorach kolekcjonerów. Przez prawie 20 lat współpracy z ,,Dziennikiem Wieczornym"" Wróblewski zilustrował blisko 70 historii, które miały łącznie ponad 4000 odcinków. Album zawiera dwa spośród tych komiksów: historię sensacyjną zatytułowaną James Hart oraz humorystyczną opowieść z gatunku science-fiction Nie z tej ziemi. Album powstał w ramach programu stypendialnego dla osób zajmujących się twórczością artystyczną oraz upowszechnianiem kultury. Program został zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu miasta Bydgoszczy.
Trzeci tom odrestaurowanych przygód legendarnego Binio Billa!
W skład albumu wchodzą opowieści "100 karabinów" oraz "Śladami Kida Walkera". Materiały do tej edycji zeskanowano ze „Świata Młodych” i poddano pieczołowitej obróbce, polegającej między innymi na odtworzeniu na nowo kreski i kolorów. Dzięki tym zabiegom przygody Zbigniewa Bileckiego – tak bowiem naprawdę nazywał się Binio Bill – nigdy wcześniej nie wyglądały tak dobrze!
Binio Bill tak naprawdę nazywał się Zbigniew Bilecki. Komiksowy świat usłyszał o nim po raz pierwszy w 1980 roku, gdy jego przygody wydrukował „Świat Młodych”. Perypetie dzielnego szeryfa z Rio Klawo z zapartym tchem śledziły setki tysięcy czytelników harcerskiej gazety.
Co ich tak zachwycało? Znakomite ilustracje, dynamiczne plansze, pełne humoru historie, w których Binio Bill nie tylko przemierzał prerię, walczył z bandytami, ale także został gwiazdą filmową westernu i poleciał w kosmos.
Autorem scenariuszy i rysunków do serii „Binio Bill” był Jerzy Wróblewski, jeden z najwybitniejszych twórców polskiego komiksu, stawiany w jednym rzędzie z Papciem Chmielem, Januszem Christą, czy Grzegorzem Rosińskim. Wielką popularność przyniosły mu 24 zeszyty z cyklu „Kapitan Żbik”, albumy „Hernan Cortes i podbój Meksyku”, „Cena wolności”, a także sensacyjne „Figurki z Tilos”, czy „Skradziony skarb”. No i „Binio Bill” oczywiście.
Drugi tom odrestaurowanych przygód Binia Billa, słynnego kowboja stworzonego przez Jerzego Wróblewskiego. Na album składają się trzy historie opublikowane wcześniej w "Świecie Młodych": Rio Klawo (z 1980 roku), Na szlaku bezprawia (z 1980 i 1988 roku) oraz Binio Bill kontra trojaczki Benneta (z 1982 i 1988 roku). Materiały do tej edycji zeskanowano ze "Świata Młodych" i poddano pieczołowitej obróbce, polegającej między innymi na odtworzeniu na nowo kreski i kolorów. Dzięki tym zabiegom przygody Zbigniewa Bileckiego – tak bowiem naprawdę nazywał się Binio Bill – nigdy wcześniej nie wyglądały tak dobrze!
Perypetie dzielnego szeryfa z Rio Klawo od 1980 roku, gdy w "Świecie Młodych" pojawił się pierwszy odcinek jego przygód, z zapartym tchem śledziły setki tysięcy czytelników harcerskiej gazety. Co ich tak zachwycało? Znakomite ilustracje, dynamiczne plansze, pełne humoru historie, w których Binio Bill nie tylko przemierzał prerię, walczył z bandytami, ale także został gwiazdą filmową westernu i poleciał w kosmos.
Autorem scenariuszy i rysunków do serii Binio Bill był Jerzy Wróblewski, wybitny twórca polskiego komiksu, stawiany w jednym rzędzie z Papciem Chmielem, Januszem Christą czy Grzegorzem Rosińskim. Wielką popularność przyniosły mu 24 zeszyty z cyklu Kapitan Żbik, albumy Hernán Cortés i podbój Meksyku, Cena wolności, a także sensacyjne Figurki z Tilos czy Skradziony skarb. I oczywiście Binio Bill.
Binio Bill tak naprawdę nazywał się Zbigniew Bilecki. Komiksowy świat usłyszał o nim po raz pierwszy w 1980 roku, gdy jego przygody wydrukował Świat Młodych. Perypetie dzielnego szeryfa z Rio Klawo z zapartym tchem śledziły setki tysięcy czytelników harcerskiej gazety.Co ich tak zachwycało? Znakomite ilustracje, dynamiczne plansze, pełne humoru historie, w których Binio Bill nie tylko przemierzał prerię, walczył z bandytami, ale także został gwiazdą filmową westernu i poleciał w kosmos.Autorem scenariuszy i rysunków do serii Binio Bill był Jerzy Wróblewski, jeden z najwybitniejszych twórców polskiego komiksu, stawiany w jednym rzędzie z Papciem Chmielem, Januszem Christą, czy Grzegorzem Rosińskim. Wielką popularność przyniosły mu 24 zeszyty z cyklu Kapitan Żbik, albumy Hernan Cortes i podbój Meksyku, Cena wolności, a także sensacyjne Figurki z Tilos, czy Skradziony skarb. No i Binio Bill oczywiście.
Trzeci tom serii ,,Z archiwum Jerzego Wróblewskiego"" zawiera dwie klasyczne historie westernowe. Pierwsza z nich zatytułowana ,,Skarb Irokezów"" (na podstawie tekstu Andrzeja Białoszyckiego) nawiązuje swoją treścią do przebojowych filmów z lat 60. ubiegłego wieku, w tym szczególnie do westernu ,,Złoto MacKenny"". Komiks był drukowany w 1976 r. na łamach ,,Dziennika Wieczornego"". W 1990 r. był planowany jego przedruk w drugim - po ,,Leworękim"" - tomie, jaki miało przygotować wydawnictwo ,,Hulak, Chudzinski i synowie"". Jednak ostatecznie album zatytułowany ,,Powrót Baxtera"" nigdy się nie ukazał. ,,My nigdy nie śpimy"" (na podstawie scenariusza Andrzeja Janickiego) to natomiast komiks premierowy. Ostatni, nad którym pracował Jerzy Wróblewski i którego rysowanie przerwała przedwczesna śmierć artysty. Komiks ten miał być częścią gazety komiksowej, którą planowali tworzyć na początku lat 90. bydgoscy autorzy komiksów. - Chcieliśmy zaangażować do tego pomysłu, tych polskich rysowników, których wówczas znaliśmy. Ja zebrałem jakieś materiały o Agencji Pinkertona i to zainspirowało mnie do napisania scenariusza, specjalnie dla Jerzego Wróblewskiego. Poszedłem z tym do niego, żeby przekonać go, do tego projektu. Zgodził się na współpracę bez szczególnych zastrzeżeń. Namawiałem go, żeby zrobić ten komiks bardziej w stylu spaghetti-westernów - czyli długie płaszcze, brudne stroje i zarośnięte twarze, bez białych koszul, dopasowanych, czarnych kamizelek i ślicznych kapeluszy. Zgodził się na taką wizję bez wahania - wspomina Janicki. Album uzupełniają komiksowe paski z serii ,,Szeryf Bill"", które Jerzy Wróblewski wymyślił i narysował najprawdopodobniej w połowie lat 60. Miesza w nich polskie realia czasów PRL-u z westernową stylistyką.
Album ten zawiera dwa humorystyczne westerny, które Jerzy Wróblewskiego wymyślił i narysował w latach 60. ubiegłego wieku dla ,,Dziennika Wieczornego"". Tom Texas to jedyna posiadająca dymki historia obrazkowa spośród licznych stworzonych dla bydgoskiej popołudniówki. Natomiast bohaterowie Rycerzy prerii są swoistym protoplastą szeryfa Binio Billa, którego przygody w latach 80. publikował ,,Świat Młodych"". Rycerze prerii obrazują także, jak sprawnie, w wieku niespełna dwudziestu czterech lat, Wróblewski posługiwał się kreską humorystyczną. Album powstał w ramach programu stypendialnego dla osób zajmujących się twórczością artystyczną oraz upowszechnianiem kultury. Program został zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu miasta Bydgoszczy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?