Ta książka to podręcznik dla tych, którzy scenariusze piszą, tych, co starannie je czytają oraz tych, którzy je realizują. Powstała na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy twórczej i edukacyjnej, przełamującej granice pomiędzy warsztatem filmowca i psychologa. Scenarzysta, reżyser, script doctor czy kreatywny producent otrzymują nowe praktyczne narzędzia do pracy z opowiadaniem filmowym, których centralnym elementem jest zjawisko przemiany - jedno z fundamentalnych pojęć scenopisarskich i jednocześnie jedno z najważniejszych ludzkich doświadczeń. Dzięki wykorzystaniu teorii i praktyki psychologii procesu Arnolda Mindella dowiemy się kim - na głębszym poziomie - powinien być nasz bohater i jak to osiągnąć. Co i dlaczego w jego lub jej przypadku musi wydarzyć się na przestrzeni trzech aktów, żeby przemiana była możliwa i w jaki sposób struktura dramaturgiczna odzwierciedla etapy tego procesu. W sposób dogłębny, poparty wieloma przykładami oraz szczegółowymi analizami filmów, które odniosły komercyjne i artystyczne sukcesy, autor przeprowadza czytelnika krok po kroku przez relację pomiędzy klasyczną dramaturgią i strukturą filmową a strukturą procesu zmiany, pokazując, że dopiero połączenie obu tych porządków prowadzi do stworzenia spójnego, wiarygodnego świata, a przemiana bohatera staje się wówczas sensowna i przejmująca dla widza.
„Muzyka w filmie” to pierwszy w Polsce podręcznik, który w sposób kompleksowy omawia niezliczone funkcje, jakie w filmie może pełnić muzyka. To przerzucenie pomostu nad przepaścią, która od lat dzieliła filmowców i kompozytorów – zbiór uniwersalnych reguł, jakimi rządzi się dobrze sfunkcjonalizowana muzyka filmowa.
Książka powstała z myślą o filmowcach przez duże F, dla których muzyka stanowi integralną część filmowej tkanki, współtworząc wraz z warstwą wizualną narrację i dramaturgię filmu. To wymarzony podręcznik nie tylko dla reżyserów, kompozytorów, dźwiękowców i konsultantów muzycznych, ale również operatorów, montażystów i scenarzystów, ponieważ omawia rolę muzyki w filmie z perspektywy wszystkich tych dziedzin.
„Muzyka w filmie” to stopniowe zagłębianie się w świat muzyki filmowej poprzez analizę najwybitniejszych, często przełomowych dzieł w historii kina, które ustanowiły niekwestionowane zasady, jakimi do dziś rządzi się muzyka w dobrze zrobionym filmie.
Ennio Morricone, John Barry, Nino Rota, Henry Mancini, Alexandre Desplat, John Williams, Jerry Goldsmith, Danny Elfman, Marco Beltrami, Rachel Portman, Dario Marianelli, Patrick Doyle i Krzysztof Komeda, to nazwiska, które mówią same za siebie, a są to główni bohaterowie tej książki. Uczmy się od najlepszych!
Dla każdego filmowca, dla którego ścieżka dźwiękowa jest nie mniej ważna od obrazu, „Muzyka w filmie” to lektura obowiązkowa!
Działasz w zespole filmowym? Film jest tym co Cię pasjonuje i czujesz się jego częścią? Chcesz pewnym krokiem wejść do filmowego świata lub szukasz dobrego sposobu na poradzenie sobie z codzienną presją oraz innymi wyzwaniami związanymi z Twoim zawodem? A może potrzebujesz wskazówek w obszarze skutecznej komunikacji z członkami ekipy filmowej?Psychologia osiągnięć dla twórców filmowych to pierwsza pozycja w Polsce, która stawia na psychologiczne wsparcie twórców filmowych w ich dążeniach do realizacji wizji artystycznych. Kilkaset rozmów, kilkadziesiąt wywiadów, godziny spotkań i refleksji z czołówką polskich twórców, a wszystko po to, by znaleźć sposoby i możliwości sprawnego funkcjonowania w świecie filmu.Po raz pierwszy na tak wielką skalę, zgłębiono realia polskiego środowiska filmowego. Książka ta to zbiór treści odpowiadających na potrzeby poszczególnych pionów, na różnym poziomie profesjonalizacji. Stanowi inspirację dla filmowców, którzy poszukują dodatkowych form rozwoju, a jednocześnie pozwala w bardziej świadomy sposób spojrzeć na prawa, jakimi rządzi się branża filmowa.Czytając, dowiesz się między innymi jak efektywnie:komunikować się z członkami ekipy filmowej;budować relacje z członkami ekipy filmowej;realizować wizję jako twórca filmowy;podtrzymywać koncentrację na zadaniu;realizować małe cele, które wpływają na finalny efekt współpracy;zarządzać ekipą filmową;radzić sobie ze stresem oraz skutecznie działać pod presją;być systematycznym i zdeterminowanym podczas realizacji projektu.Chcemy, aby ta książka wspierała młodych twórców w przygotowaniach do zawodu, a doświadczonych skłoniła do zwrócenia uwagi na istotne aspekty, które - być może - pomijali przez lata swojej kariery zawodowej. Głos psychologów poparty będzie historiami ikon polskiej kinematografii. Mistrzowie polskiego kina podzielili się doświadczeniami dotyczącymi ich kariery, zwracając uwagę na to co ważne i rozwojowe, a często w praktyce nieuwzględniane.Psychologia bywa skomplikowana. Pragniemy jednak, aby po przeczytaniu tej książki stała się naturalnym uzupełnieniem procesu tworzenia dzieła filmowego, gdzie liczą się relacje, wartości oraz istnieje płaszczyzna porozumienia, która przyczynia się do skutecznego działania w ekipie.
Pewnego dnia postanowiłeś, że zostaniesz filmowcem: reżyserem, operatorem, scenarzystą. Dziś mija dziesiąta rocznica od tego postanowienia, a Ty wciąż jesteś w tym samym miejscu. Prace filmowe, które dokonałeś w tym czasie, nie zdobyły wymarzonych nagród. Nikt nawet nie pamięta, że istnieją, za wyjątkiem kochanej mamy i starych przyjaciół. Kariera filmowa Twoich kolegów i koleżanek, rozwija się w najlepsze, a Ty siedzisz w domu i oglądasz ten sam, ulubiony film, pytając siebie - Dlaczego nie mogę robić takich filmów, jak ci najlepsi, przecież czuję, że to potrafię. Ta książka ma na celu otworzenie Twojego artystycznego umysłu .Jest to podróż w głąb siebie, by dotrzeć i uwolnić zamkniętego artystę, którym jesteś. Ten artysta czeka w zamknięciu z nadzieją, że go uwolnisz, z wiarą, że zaczniesz działać na nowo i osiągniesz upragniony cel. Jednak bez Twojej pomocy, to się nie stanie. Ta książka Ci w tym pomoże. Książka, zawiera pożyteczne porady, które pomogą Ci w samorealizacji filmowej, którą możesz wykonać sam, bez niczyjej pomocy. Zrób to sam i nauczysz się podejmować trafne wybory, które przybliżą cię do wymarzonego celu. Książka zawiera wypróbowane instrukcje tworzenia każdego planu od pomysłu do realizacji. Nauczy, jak studiować ulubione filmy, w taki sposób, by czerpać z nich jak najwięcej wiedzy, którą spożytkujesz później na planie własnego filmu. Przekaże esencje opracowywania projektu filmowego, scenariusza, książki promocyjnej. Zgłębi procesy psychologii i podejścia do współpracowników: aktorów, producentów, dystrybutorów i przyszłych pracodawców. Na koniec, pozwoli Ci być pełnowymiarową osobą, podejmującą świadome artystyczne wybory w dzisiejszym świecie, zawalonym różnymi kliszami, które błędnie rozumiemy jako inspiracje do dalszych działań. Jesteście gotowi do tej zmiany? Ja już swoją przeszedłem, teraz kolej na Was.
Książka Sztuka dźwięku. Technika i realizacja to podręcznik dla filmowców. W szczególności dla realizatorów dźwięku, producentów filmowych, telewizyjnych, ale również i radiowych; studentów szkół filmowych, przyszłych operatorów dźwięku oraz tych, których interesuje magia dźwięku.Zadziwiająco niewielka jest wiedza o dźwięku u kolejnych pokoleń filmowców, którzy nawet znając dokonania światowej kinematografii, nie umieją słuchać i analizować wpływu realizacji ścieżki dźwiękowej na całość doznań ocenić, jak wiele wrażeń, informacji i nastrojów przekazano im właśnie przez dźwięk i jakimi metodami to zrobiono. Nie doceniając dźwięku, nie potrafią wykorzystać go twórczo w swojej pracy, bojąc się nieznanej sobie materii. Ta książka ma to zmienić!
TO NIE JEST KSIĄŻKA DLA PRAWNIKÓW, TYLKO DLA FILMOWCÓW. Nieważne, czy robisz filmy fabularne profesjonalnym sprzętem, czy robisz je telefonem, a może aparatem cyfrowym: prawo dla wszystkich jest takie samo!Jeśli:- jesteś profesjonalistą w branży filmowej, który nie rozumie swojego prawnika;- jesteś początkującym filmowcem, wysyłającym filmy na: konkursy, festiwale lub do telewizji (niezamówione materiały);- masz firmę kręcącą filmy korporacyjne, wesela, relacje z konferencji, reklamy do Internetu, materiały dla lokalnej telewizji, filmiki dla telewizji internetowej;- studiujesz kierunek związany z filmem i nie możesz przebrnąć przez podręczniki dla prawników;- jesteś vlogerem amatorem, kręcisz filmy komórką, aparatem cyfrowym i wrzucasz je do Internetu;bardzo możliwe, że przeczytasz w tej książce o swoich prawnych problemach. Znajdziesz ich rozwiązanie, albo zauważysz, że Twoje określone działanie może oznaczać kłopoty.Książka Prawo dla filmowców nie jest dla prawników. Jest dla wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób: profesjonalny lub amatorski rejestrują obraz. Prawo bywa nudne, ale możliwe, że dzięki tej książce tego nie zauważysz.
Co roku do szkół filmowych lub do szkół posiadających pojedyncze kierunki filmowe zdaje około 4000 osób. O jeden indeks walczy prawie 50 osób. Tylko nieliczni dostają się do tych szkół. Nie zdają egzaminów (rozmowy kwalifikacyjnej). Powodem tego jest zbyt obszerna do pozyskania wiedza książkowa i internetowa. Kandydaci do tej pory nie mogli zapoznać się z jedną pozycja wydawniczą, która w pigułce przedstawia niezbędną wiedzę filmową umożliwiającą zdanie egzaminu. Ta książka powstała wręcz na żądanie środowiska filmowego, szkół filmowych, komisji egzaminacyjnych i wreszcie kandydatów na filmowców. Książka wydana zostanie w kwietniu. W tym miesiącu rozpoczynają się dni otwarte w tych szkołach, a egzaminy odbywają się w czerwcu. Premiera książki terminem wydania idealnie wpasowuje się potrzeby kandydatów na filmowców.
Książka jest kompletnym kursem pisania scenariuszy, począwszy od opracowania motywu, poprzez gromadzenie materiałów, przygotowanie fabuły i struktury scenariusza, opracowania postaci oraz sposobów przeplatania wątków, które pomagają przy pisaniu i edycji scenariusza, do zrozumienia kuchni marketingu i skutecznego sprzedawania scenariuszy.
"W ostatnich latach napisano wiele książek poświęconych animacji. Większość skupia się na technicznych aspektach powstawania filmu animowanego. Na tym tle Myśleć animacją Mike''a Wellinsa ukazuje się jako książka wyjątkowa, bowiem nie tracąc z oczu złożoności procesu produkcji filmowej i jej technicznych uwarunkowań, kładzie nacisk na zjawisko opowiadania. To rzadkość w literaturze fachowej. Strukturami narracji zajmują się zazwyczaj podręczniki dla scenarzystów, a nie podręcznik animacji. Na tym właśnie polega niezwykła wręcz użyteczność tej książki, że nie stara się przekonać czytelnika, że opanowując jedynie technikę animacji nauczy się jednocześnie budowania atrakcyjnych historii. Książka napisana jest dla filmowców, animatorów, producentów, montażystów, reżyserów, twórców gier i każdego, kto ma za zadanie wizualnie opowiadać historie. Autor wyjaśnienia zasady i techniki na różnych przykładach filmowych, prowadząc animatorów na każdym etapie procesu produkcyjnego i uczy ich, jak tchnąć swoją historię i rozwijać emocjonalne połączenia w każdej części produkcji. Po przeczytaniu tej książki, animatorzy będą mieli wiedzę i umiejętności potrzebne do opowiadania własnych wizualnych opowieści."
Jakie są główne tendencje w produkcji, dystrybucji filmowej i promocji polskiego filmu po 2005 roku? Czy sytuacja rodzimej kinematografii jest dobra i stabilna, a wsparcie finansowe płynące w dużej mierze ze środków publicznych - wystarczające? Co zrobić, by jeszcze bardziej zainteresować rodzimym kinem polskiego widza? Które gatunki filmowe i tytuły cieszyły się na przestrzeni ostatnich lat największą popularnością? Gdzie szukać pomysłów, a gdzie - pieniędzy na film? O tym wszystkim traktuje ta książka, której autorka w ciekawy sposób przedstawia i omawia wyniki swych pionierskich badań. Oczywiście, nie wszystko da się zamknąć w tabelkach i cyfrach - szczególnie, jeśli mówimy o dziedzinie, w której bardzo istotne okazują się czynniki ,,miękkie"", związane z chociażby sukcesami twórców i ich dzieł na arenie międzynarodowej, czy odpowiedzi na potrzeby coraz bardziej wymagającego i świadomego widza. Bo to on ma na tym rynku pozycję dominującą, decydując o zakupie biletu na polski film, uczestnictwie w letnim festiwalu filmowym czy skorzystaniu z coraz szerszej oferty legalnego oglądania filmów w nowych mediach. I, ostatecznie, to właśnie widz ma zawsze rację.
Sztuka operatorska. Cinematography to klasyczny, zręcznie napisany przewodnik rzemiosła i artyzmu sztuki operatorskiej dla operatorów i reżyserów. Autorem książki jest niezwykle ceniony filmowiec - Blain Brown - reżyser, operator i scenarzysta, który jest również autorem fantastycznego podręcznika `Światło w filmie`. Podstawowym założeniem tej książki jest wprowadzenie w dziedzinę filmowania i sztuki operatorskiej w praktyce profesjonalnej zarówno w środowisku filmowym, jak i video, HD czy w każdym innym formacie realizacji obrazu. Zakres wiedzy operatora filmowego w dużej mierze pokrywa się z wiedzą niezbędną do wykonywania zawodu reżysera. Autor obrazu powinien wykazywać się ugruntowaną znajomością terminologii, jaką posługuje się reżyser oraz założeń, na których opiera się jego praca.
Scenografia"" Allana Starskiego to wejście w magiczny świat filmu od jego wizualnej strony. Przewodnikiem jest wybitny Polak, współpracownik najlepszych światowych reżyserów, który opowiada o swojej pracy z pasją, ale i bezpośrednio, ujawniając kulisy swojego warsztatu oraz dzieląc się rozwijanymi już od wielu lat umiejętnościami. Istotnym walorem książki, oprócz wartkiego języka (w tym również anegdot z planu największych produkcji), są unikalne rysunki, szkice i fotosy, których podziwianie jest nie tylko nauką, ale i ucztą dla oczu.
Pierwszy profesjonalny podręcznik dla reżyserów! W pełni integruje techniczne aspekty reżyserowania kinowego z metodami praktycznymi kierowania aktorami, głęboko i dokładnie bada, jak te dwa zasadnicze aspekty sztuki reżyserskiej działają razem. Z perspektywy pomyślnej pracy z aktorami oraz zaawansowanych technicznie wartości produkcyjnych został przedyskutowany kompletny proces reżyserowania, począwszy od napisania scenariusza aż do dostarczenia ukończonego projektu. Autor - reżyser z ponad piętnastoletnim doświadczeniem - analizuje każdy aspekt przygotowań i podejmowania decyzji, wraz z solidnymi informacjami podstawowymi, praktycznymi sugestiami oraz czytelnymi ilustracjami. Podręcznik każdego reżysera.
Dlaczego cięcia się udają? Niezapomniana i jedyna w swoim rodzaju podróż po estetyce i praktycznych problemach montażu filmowego. Pierwsze polskie wydanie książki Waltera Murcha - guru edycji filmowej, wielokrotnie nagrodzonego przez Brytyjską oraz Amerykańską Akademię Filmową za montaż filmu i dźwięku między innymi takich filmów jak: Czas Apokalipsy, Ojciec Chrzestny II i III, Angielski Pacjent, Uwierz w Ducha, Utalentowany pan Ripley. Tylko dla zawodowców i zapaleńców? Nie! Dla wszystkich kochających kino!
"W mgnieniu oka..." to głośna, sugestywna i skłaniająca do myślenia książka na temat montażu filmowego. Autor wyjaśnia, na czym polegają m.in. ciągłość ekranowa lub jej brak, sen i jawa, kryteria decydujące o powodzeniu cięcia. Całość przeplatana rozważaniami autora na temat obecnej sytuacji montażu filmowego.
Marzysz o srebrnym ekranie na matematyce? Układasz przemówienie na Oscary zamiast wypracowania na polski? Teraz masz podręcznik, który pomoże ci spełnić te marzenia. Ta zabawna i praktyczna książka zabiera młodych filmowców w podróż od momentu inspiracji, aż do ukończenia krótkiego metrażu i dalej. Młodzi zapaleńcy nauczą się dzięki niej wszystkiego, co muszą wiedzieć, by zostać scenarzystą /producentem/ reżyserem swojej pierwszej krótkometrażówki. Podręcznik zawiera porady i techniki przeprowadzenia burzy mózgów, scenariopisarstwa, planowania, kręcenia, montażu i marketingu. Książka pozwoli dojrzeć i zainspiruje nowe pokolenia filmowców.
Ponad sto lat historii kina to rozwój techniki filmowej oraz sztuki opowiadania. Fabuła wypracowała kilka wzorców scenariuszowych rozpowszechnionych za pośrednictwem klasycznych książek (przetłumaczonych także na język polski). To dobrze i źle. Fabuła zunifikowała się, w jakimś sensie zglobalizowała, doszła do ściany. Znacznie dynamiczniej przebiega ewolucja filmu dokumentalnego. Przez 2/3 historii kina dominował film krótki, dziesięciominutowy, wyświetlany w kinie jako dodatek obok kroniki filmowej. Dokument pełnometrażowy był ewenementem. Dzisiaj proporcje odwróciły się. Krótkie dokumenty to wprawki warsztatowe, to domena festiwali filmowych. Pełnometrażowe dokumenty zdobyły sale kinowe, telewizja kocha cykle i seriale dokumentalne. Sheila Bernard widząc te zjawisko, jako pierwsza chyba, napisała książkę, trochę podręcznik, o tym jak takie długie dokumenty należy robić. O tym, że to jest OPOWIADANIE, do którego na niektórych etapach tworzenia należy podchodzić jak do fabuły... A dojście do ściany w dokumencie nie grozi....
Wiele osób zadaje sobie pytanie na czym polega sekret robienia wielkich kinowych przebojów. Chociaż mnóstwo pozycji zostało napisanych na temat kina artystycznego, nie ma praktycznie poważnych analiz filmów komercyjnych. Książką ""Reżyseria Steven Spielberg"" Warren Buckland zapełnia tę lukę. Rozkłada na czynniki pierwsze niektóre z najsławniejszych dzieł Spielberga, człowieka, który zrewolucjonizował sposób opowiadania filmów i jest jedynym reżyserem na świecie konsekwentnie tworzącym od ponad trzydziestu lat hity kinowe na wysokim poziomie komercji i artyzmu. ""Reżyseria Steven Spielberg"" jest obowiązkowym podręcznikiem warsztatu dla reżyserów, operatorów i scenarzystów, ale także pozycją dla wszystkich zainteresowanych kinem, pop kulturą, psychologią, czy po prostu ciekawych odpowiedzi na pytanie: ""O co chodzi z tym całym Spielbergiem?
Przewodnik po meandrach realizacji filmowej w technologii 3D w jej współczesnym kształcie. Stanowi punkt wyjścia dla doświadczonych twórców i realizatorów filmowych, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę o elementy niezbędne do poruszania się w technologii, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem branży filmowej i zdobywa coraz większe uznanie wśród widzów. ""Filmowanie w 3D"" to jednocześnie doskonała propozycja dla wszystkich amatorów zafascynowanych stereoskopią, którzy dzięki tej pozycji zdobędą wszelkie podstawy do podjęcia prób realizacji amatorskich, studenckich czy niskobudżetowych produkcji filmowych. Publikacja Bernarda Mendiburu to brama do obszaru śmiałej eksploracji i zdecydowanego ujarzmiania trójwymiarowych koni mechanicznych.
Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka wszechstronnie bada temat dźwięku dla obrazów filmowych i produkcji telewizyjnych z naciskiem na rzeczywiste problemy i rozwiązania. Książka pokazuje, jak osiągnąć wspaniały dźwięk mimo niewielkiego budżetu, braku sprzętu i niekoniecznie idealnych warunków nagrania. Dzięki doświadczeniu autora, innych najlepszych specjalistów od dźwięku i mocnemu ugruntowaniu praktycznych technik, ta książka dostarcza przykładów wziętych z pracy na planie i odpowiednich danych technicznych, jak również oceny i zrozumienia procesów związanych z powstawaniem artystycznego dźwięku. Bada dźwięk z punktu widzenia głównych specjalistów dźwięku na planie, którzy nie tylko opisują współczesne metody pracy, ale również dzielą się praktycznymi poradami, które przeprowadzą czytelnika bezpiecznie przez mnóstwo pułapek.
Poznaj każdy aspekt tworzenia scenopisów obrazkowych dzięki książce Storyboard - ruch w sztuce filmowej. To kompendium nauczy cię, jak stworzyć fantastyczne storyboardy za pomocą przykładowych rysunków, praktycznych instrukcji i gotowych scenopisów. Dowiesz się również, jak wejść w świat filmowy i zdobyć wymarzoną pracę, a wszystko dzięki lekturze rozdziałów poświęconych przygotowaniu swojego portfolio i poradom zawodowców. W książce znajdziesz też informacje o wykorzystaniu perspektywy, szkicach, użyciu koloru i wiele innych. Podręcznik zawiera również ćwiczenia dla początkujących, wywiady ze specjalistami i setki przykładów z najlepszych produkcji, takich jak: Matrix, Simpsonowie, Król Skorpion, Gwiezdne Wojny, Batman czy Faceci w czerni.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?