Książka jest najlepszym przewodnikiem po świecie tworzenia filmów, jaki kiedykolwiek czytałem. Od pojedynczych ujęć po spojrzenie na sceny masowe ze wszystkich możliwych kątów kamery, od zbliżeń aż do scen pościgów - ten szczegółowy podręcznik wyjaśnia język reżyserii za pomocą jasnych, zwięzłych i obrazowych terminów. Niezależnie, czy jesteś początkującym filmowcem, czy zawodowcem - potrzebujesz tej książki.
- William Missouri Downs, scenarzysta teatralny i filmowy
Jak wiadomo Amerykanie mają przepis na wszystko, a więc także na to, jak - dokładnie! - ma wyglądać prawidłowo napisany scenariusz filmowy. Jaką stosować czcionkę, jakie robić przerwy między scenami, jak sformułować nagłówek sceny. Książka jest właśnie o tym.
- Ilona Łepkowska, reżyser
Jeśli to fiolet, ktoś umrze - Teoria koloru w filmie jest przełomową książką, która wyjaśnia, jak kolor wpływa na widownię i narrację, postaci oraz rozwój scen. Bellantoni, która ma za sobą lata badań nad wpływem kolorów na zachowania, zebrała ponad 60 filmów i pogrupowała je w strefy wpływów sześciu głównych kolorów. Za pomocą subtelnych fotosów filmowych i dzieł sztuki wyjaśnia, jak każdy z tych kolorów uruchamia konkretne stany emocjonalne i reakcje widzów, służąc również do wzmocnienia i zwielokrotnienia emocji postaci. Autorka tłumaczy każde dzieło filmowe, wyjaśniając jak, dlaczego i gdzie kolor odzwierciedla i wpływa na emocje, zarówno postaci na ekranie, jak i wśród widowni. Dyskusje z przyjaciółmi autorki, między innymi z laureatami Oscara, scenografami Henrym Bumsteadem (Bez przebaczenia), Robertem Boylem (Sprawa Thomasa Crowna), Wynn P. Thomasem (Piękny umysł) i Larrym Paullem (Łowca androidów), jak również uznanymi operatorami Rogerem Deakinsem (Skazany na Shawshank), Edwardem Lachmanem (Daleko od nieba), Johnem Sealem (Angielski pacjent) i Amy Vincent (Rozlewiska uczuć) wyjaśniają, jak kolor przekazuje to, co nie zostało wypowiedziane i okrywają jak i dlaczego rozmówcy dokonali konkretnych wyborów kolorystycznych, zarówno świadomie, jak i instynktownie. Jeśli to fiolet, ktoś umrze - Teoria koloru w filmie to lektura niezbędna dla filmowców, studentów szkół filmowych i wszystkich zainteresowanych kinematografią. Ta wspaniała książka pomaga profesjonalistom dokonywać właściwych wyborów kolorystycznych dla ich filmów i pozwala hobbystom odpowiedzieć na pytanie, dlaczego czują to, co czują, gdy oglądają filmy, które utrzymane są w konkretnych gamach kolorystycznych. Bellantoni wykorzystuje swoje doświadczenie i badania by zademonstrować, jaką moc może mieć kolor i pobudzić naszą świadomość na barwy, które nas otaczają i sprawiają, że czujemy, zachowujemy się i reagujemy w określony sposób.
Reżyseria filmowa czy telewizyjna to zawód wysokiego ryzyka. Zabiera całą twoją uwagę i przykuwa ją w każdym momencie, wymaga zebrania wszelkich środków i zmieszczenia się w pewnych granicach - to najbardziej wymagający spośród wszystkich zawodów związanych z rozrywką. Ale dla wielu reżyserów podekscytowanie, które czują w związku z nowym projektem zamienia się w trwogę, gdy przychodzi czas pracy z aktorami. Reżyserowanie aktorów to metoda tworzenia kreatywnego, opartego na współpracy związku z aktorami, wyciąganie esencji z prób, pomoc przy słabym wykonaniu i dawanie najlepszych reżyserskich wskazówek.
Książka w sposób przejrzysty i syntetyczny przeprowadza czytelnika przez cały proces produkcji filmowej zapoznając z procedurami, które wykształcił najstarszy i największy rynek filmowy na świecie. Fakt, że autor opisuje działania producentów niezależnych, a nie dużych wytwórni filmowych czyni tę książkę bardzo przydatną dla polskich producentów, studentów szkół filmowych, także tych wszystkich, których interesuje to, jak produkuje się sny.
- Wojciech Danowski, producent
Światło w filmie"" jest niezastąpionym przewodnikiem po fascynującym świecie filmowego światła. Książka szeroko nakreśla wszelkie aspekty techniczne, estetyczne i praktyczne oświetlenia filmu. Jest to podręcznik, który pokaże nie tylko jak oświetlać, ale również wyjaśni dlaczego. Napisany przez doświadczonego profesjonalistę, autora branżowej biblii Cinematography, analizuje teorię światła i koloru, opisuje wyposażenie i techniki które sprawiają, że każda scena wygląda najlepiej jak może.
Ta książka to podręcznik dla tych, którzy scenariusze piszą, tych, co starannie je czytają oraz tych, którzy je realizują. Powstała na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy twórczej i edukacyjnej, przełamującej granice pomiędzy warsztatem filmowca i psychologa. Scenarzysta, reżyser, script doctor czy kreatywny producent otrzymują nowe praktyczne narzędzia do pracy z opowiadaniem filmowym, których centralnym elementem jest zjawisko przemiany - jedno z fundamentalnych pojęć scenopisarskich i jednocześnie jedno z najważniejszych ludzkich doświadczeń. Dzięki wykorzystaniu teorii i praktyki psychologii procesu Arnolda Mindella dowiemy się kim - na głębszym poziomie - powinien być nasz bohater i jak to osiągnąć. Co i dlaczego w jego lub jej przypadku musi wydarzyć się na przestrzeni trzech aktów, żeby przemiana była możliwa i w jaki sposób struktura dramaturgiczna odzwierciedla etapy tego procesu. W sposób dogłębny, poparty wieloma przykładami oraz szczegółowymi analizami filmów, które odniosły komercyjne i artystyczne sukcesy, autor przeprowadza czytelnika krok po kroku przez relację pomiędzy klasyczną dramaturgią i strukturą filmową a strukturą procesu zmiany, pokazując, że dopiero połączenie obu tych porządków prowadzi do stworzenia spójnego, wiarygodnego świata, a przemiana bohatera staje się wówczas sensowna i przejmująca dla widza.
Książka Sztuka dźwięku. Technika i realizacja to podręcznik dla filmowców. W szczególności dla realizatorów dźwięku, producentów filmowych, telewizyjnych, ale również i radiowych; studentów szkół filmowych, przyszłych operatorów dźwięku oraz tych, których interesuje magia dźwięku.Zadziwiająco niewielka jest wiedza o dźwięku u kolejnych pokoleń filmowców, którzy nawet znając dokonania światowej kinematografii, nie umieją słuchać i analizować wpływu realizacji ścieżki dźwiękowej na całość doznań ocenić, jak wiele wrażeń, informacji i nastrojów przekazano im właśnie przez dźwięk i jakimi metodami to zrobiono. Nie doceniając dźwięku, nie potrafią wykorzystać go twórczo w swojej pracy, bojąc się nieznanej sobie materii. Ta książka ma to zmienić!
Co roku do szkół filmowych lub do szkół posiadających pojedyncze kierunki filmowe zdaje około 4000 osób. O jeden indeks walczy prawie 50 osób. Tylko nieliczni dostają się do tych szkół. Nie zdają egzaminów (rozmowy kwalifikacyjnej). Powodem tego jest zbyt obszerna do pozyskania wiedza książkowa i internetowa. Kandydaci do tej pory nie mogli zapoznać się z jedną pozycja wydawniczą, która w pigułce przedstawia niezbędną wiedzę filmową umożliwiającą zdanie egzaminu. Ta książka powstała wręcz na żądanie środowiska filmowego, szkół filmowych, komisji egzaminacyjnych i wreszcie kandydatów na filmowców. Książka wydana zostanie w kwietniu. W tym miesiącu rozpoczynają się dni otwarte w tych szkołach, a egzaminy odbywają się w czerwcu. Premiera książki terminem wydania idealnie wpasowuje się potrzeby kandydatów na filmowców.
Nie ma ludzi bez kompleksów, są natomiast ci, którzy sobie z nimi lepiej radzą od pozostałych. Jak dołączyć do tej grupy? Co zrobić, by - zgodnie z tytułem książki - przykleić plaster na "zakompleksioną" duszę i zacząć cieszyć się pełnią życia? Doradza (ale nie nakazuje!) psychoterapeutka Ewa Żeromska - znana z mediów i prowadząca własną praktykę.
Pierwsza, i jak do tej pory jedyna, w Polsce książka poruszająca tematykę reżyserii i produkcji filmu reklamowego. Napisana przez fachowców z dwóch dopełniających się branż: filmowej i reklamowej. W niezwykle ciekawy i nigdzie na świecie niepraktykowany dotąd sposób zestawia punkt widzenia dyrektora kreatywnego agencji reklamowej, decydującego o tym, który z reżyserów dostanie zlecenie oraz reżysera, wykonującego to zlecenie.Czytelnik dowie się, co zrobić, aby dostać się do branży i jak się w niej utrzymać, jak radzić sobie z klientem na planie, czego oczekuje od niego agencja reklamowa, jakie pułapki mogą czyhać na niego na każdym etapie tworzenia filmu reklamowego, zarówno wysoko, jak i niskobudżetowego. Książka jest pełnym kursem reżyserii filmowej, dostarcza szerokiej wiedzy o rzemiośle reżyserskim, przeprowadzając czytelnika przez cały proces przygotowań, produkcji i postprodukcji filmu. Bogata w anegdoty, ilustrowana przykładami storyboardów, shootingboardów, eksplikacji reżyserskich, kosztorysów i innych materiałów z prawdziwych produkcji reklamowych, zaopatrzona w przydatny słowniczek slangu branżowego, stanowi kopalnię wiedzy praktycznej.Żaden reżyser w żadnej książce o reżyserii nie odkrywa tylu pilne strzeżonych tajemnic zawodu. Opanowanie ich pozwoli ci bez lęku stanąć za kamerą i poprowadzić ekipę filmową nie tylko w reklamie.
Książka przedstawia wszystkie aspekty składające się na powstanie efektywnego wywiadu: od przygotowania odpowiednich materiałów i pisania pytań aż po jego edycję. Na podstawie rozmów przeprowadzonych z osobistościami show biznesu Grobel uczy oraz wskazuje jak nakłonić rozmówcę do najbardziej szczerych wyznań.
Mówią, że o grze aktorskiej wie wszystko. Mówią, że gdyby nie ON nie zdobyliby: Oscarów, nagród Tony, Obies i Grammy. Stephen Book, bo o nim mowa - instruktor, nauczyciel oraz dyrektor wielu szkół i warsztatów aktorskich w Hollywood, tym razem przekazuje swoją wiedzę w podręczniku, który natychmiast stał się "przedmiotem pożądania" profesjonalnych aktorów oraz wszystkich marzących o karierze w tym zawodzie. Książka w ciągu kilku tygodni sprzedaży w USA wyczerpała swój pierwszy nakład! Pierwsza i jedyna książka na polskim rynku wydawniczym adresowana do profesjonalnych aktorów, która pozwala doskonalić warsztat. Dla uczących gry aktorskiej jako lektura obowiązkowa. To doskonały podręcznik także dla amatorów i marzycieli, którzy chcieliby rozpocząć przygodę z aktorstwem. Skarbnica wiedzy dla miłośników i zapaleńców tego niezwykle fascynującego i magicznego zawodu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?