Książka jest najlepszym przewodnikiem po świecie tworzenia filmów, jaki kiedykolwiek czytałem. Od pojedynczych ujęć po spojrzenie na sceny masowe ze wszystkich możliwych kątów kamery, od zbliżeń aż do scen pościgów - ten szczegółowy podręcznik wyjaśnia język reżyserii za pomocą jasnych, zwięzłych i obrazowych terminów. Niezależnie, czy jesteś początkującym filmowcem, czy zawodowcem - potrzebujesz tej książki.
- William Missouri Downs, scenarzysta teatralny i filmowy
Jak wiadomo Amerykanie mają przepis na wszystko, a więc także na to, jak - dokładnie! - ma wyglądać prawidłowo napisany scenariusz filmowy. Jaką stosować czcionkę, jakie robić przerwy między scenami, jak sformułować nagłówek sceny. Książka jest właśnie o tym.
- Ilona Łepkowska, reżyser
Jeśli to fiolet, ktoś umrze - Teoria koloru w filmie jest przełomową książką, która wyjaśnia, jak kolor wpływa na widownię i narrację, postaci oraz rozwój scen. Bellantoni, która ma za sobą lata badań nad wpływem kolorów na zachowania, zebrała ponad 60 filmów i pogrupowała je w strefy wpływów sześciu głównych kolorów. Za pomocą subtelnych fotosów filmowych i dzieł sztuki wyjaśnia, jak każdy z tych kolorów uruchamia konkretne stany emocjonalne i reakcje widzów, służąc również do wzmocnienia i zwielokrotnienia emocji postaci. Autorka tłumaczy każde dzieło filmowe, wyjaśniając jak, dlaczego i gdzie kolor odzwierciedla i wpływa na emocje, zarówno postaci na ekranie, jak i wśród widowni. Dyskusje z przyjaciółmi autorki, między innymi z laureatami Oscara, scenografami Henrym Bumsteadem (Bez przebaczenia), Robertem Boylem (Sprawa Thomasa Crowna), Wynn P. Thomasem (Piękny umysł) i Larrym Paullem (Łowca androidów), jak również uznanymi operatorami Rogerem Deakinsem (Skazany na Shawshank), Edwardem Lachmanem (Daleko od nieba), Johnem Sealem (Angielski pacjent) i Amy Vincent (Rozlewiska uczuć) wyjaśniają, jak kolor przekazuje to, co nie zostało wypowiedziane i okrywają jak i dlaczego rozmówcy dokonali konkretnych wyborów kolorystycznych, zarówno świadomie, jak i instynktownie. Jeśli to fiolet, ktoś umrze - Teoria koloru w filmie to lektura niezbędna dla filmowców, studentów szkół filmowych i wszystkich zainteresowanych kinematografią. Ta wspaniała książka pomaga profesjonalistom dokonywać właściwych wyborów kolorystycznych dla ich filmów i pozwala hobbystom odpowiedzieć na pytanie, dlaczego czują to, co czują, gdy oglądają filmy, które utrzymane są w konkretnych gamach kolorystycznych. Bellantoni wykorzystuje swoje doświadczenie i badania by zademonstrować, jaką moc może mieć kolor i pobudzić naszą świadomość na barwy, które nas otaczają i sprawiają, że czujemy, zachowujemy się i reagujemy w określony sposób.
Reżyseria filmowa czy telewizyjna to zawód wysokiego ryzyka. Zabiera całą twoją uwagę i przykuwa ją w każdym momencie, wymaga zebrania wszelkich środków i zmieszczenia się w pewnych granicach - to najbardziej wymagający spośród wszystkich zawodów związanych z rozrywką. Ale dla wielu reżyserów podekscytowanie, które czują w związku z nowym projektem zamienia się w trwogę, gdy przychodzi czas pracy z aktorami. Reżyserowanie aktorów to metoda tworzenia kreatywnego, opartego na współpracy związku z aktorami, wyciąganie esencji z prób, pomoc przy słabym wykonaniu i dawanie najlepszych reżyserskich wskazówek.
Książka w sposób przejrzysty i syntetyczny przeprowadza czytelnika przez cały proces produkcji filmowej zapoznając z procedurami, które wykształcił najstarszy i największy rynek filmowy na świecie. Fakt, że autor opisuje działania producentów niezależnych, a nie dużych wytwórni filmowych czyni tę książkę bardzo przydatną dla polskich producentów, studentów szkół filmowych, także tych wszystkich, których interesuje to, jak produkuje się sny.
- Wojciech Danowski, producent
Światło w filmie"" jest niezastąpionym przewodnikiem po fascynującym świecie filmowego światła. Książka szeroko nakreśla wszelkie aspekty techniczne, estetyczne i praktyczne oświetlenia filmu. Jest to podręcznik, który pokaże nie tylko jak oświetlać, ale również wyjaśni dlaczego. Napisany przez doświadczonego profesjonalistę, autora branżowej biblii Cinematography, analizuje teorię światła i koloru, opisuje wyposażenie i techniki które sprawiają, że każda scena wygląda najlepiej jak może.
Mówią, że o grze aktorskiej wie wszystko. Mówią, że gdyby nie ON nie zdobyliby: Oscarów, nagród Tony, Obies i Grammy. Stephen Book, bo o nim mowa - instruktor, nauczyciel oraz dyrektor wielu szkół i warsztatów aktorskich w Hollywood, tym razem przekazuje swoją wiedzę w podręczniku, który natychmiast stał się "przedmiotem pożądania" profesjonalnych aktorów oraz wszystkich marzących o karierze w tym zawodzie. Książka w ciągu kilku tygodni sprzedaży w USA wyczerpała swój pierwszy nakład! Pierwsza i jedyna książka na polskim rynku wydawniczym adresowana do profesjonalnych aktorów, która pozwala doskonalić warsztat. Dla uczących gry aktorskiej jako lektura obowiązkowa. To doskonały podręcznik także dla amatorów i marzycieli, którzy chcieliby rozpocząć przygodę z aktorstwem. Skarbnica wiedzy dla miłośników i zapaleńców tego niezwykle fascynującego i magicznego zawodu.
Co roku do szkół filmowych lub do szkół posiadających pojedyncze kierunki filmowe zdaje około 4000 osób. O jeden indeks walczy prawie 50 osób. Tylko nieliczni dostają się do tych szkół. Nie zdają egzaminów (rozmowy kwalifikacyjnej). Powodem tego jest zbyt obszerna do pozyskania wiedza książkowa i internetowa. Kandydaci do tej pory nie mogli zapoznać się z jedną pozycja wydawniczą, która w pigułce przedstawia niezbędną wiedzę filmową umożliwiającą zdanie egzaminu. Ta książka powstała wręcz na żądanie środowiska filmowego, szkół filmowych, komisji egzaminacyjnych i wreszcie kandydatów na filmowców. Książka wydana zostanie w kwietniu. W tym miesiącu rozpoczynają się dni otwarte w tych szkołach, a egzaminy odbywają się w czerwcu. Premiera książki terminem wydania idealnie wpasowuje się potrzeby kandydatów na filmowców.
"Technika montażu filmowego" Karela Reisza i Gavina Millara to pozycja legendarna, nie bez przyczyny nazywana jest biblią montażystów. Wprowadza ona czytelnika we arkana pracy w montażowni. Nie jest to jednak książka o trikach dostępnych w programach do edycji - w tym celu należy sięgnąć po jeden z wielu dostępnych na rynku poradników. Praca Reisza i Millara jest znacznie głębsza, bo dotyczy samej istoty montażu - mówi o tym jak go zrozumieć, poczuć jego rytm i sprawić, by stał się naturalnym środkiem wyrazu. Karel Reisz i Gavin Miller wprowadzają w czytelnika w każdy aspekt rzemiosła, jakim jest montaż filmowy. Są to zwięzłe historie i opisy stylów montażu filmowego, odnoszące się do każdego gatunku filmowego. Również ujęte zostały szczególne wymagania kina panoramicznego, Verite oraz awangardy. Ukazuje różnice w „szybkości” montażu i wpływ jego na efekt dramatyczności. To książka, którą każdy współczesny filmowiec, w tym montażysta filmowy, musi mieć po prostu „w głowie”. Mają Państwo w ręku arcydzieło klasyki wydawniczo-filmowej światowego formatu. Legendarny reżyser Anthony Asquith powiedział, że ta książka jest absolutnie niezbędna dla każdego montażysty filmowego i dla każdego inteligentnego filmowca. Ostatnio mówi się, że to najbardziej udany podręcznik filmowy i miał wielki wpływ na technikę i rozwój światowego kina.
Nie ma ludzi bez kompleksów, są natomiast ci, którzy sobie z nimi lepiej radzą od pozostałych. Jak dołączyć do tej grupy? Co zrobić, by - zgodnie z tytułem książki - przykleić plaster na "zakompleksioną" duszę i zacząć cieszyć się pełnią życia? Doradza (ale nie nakazuje!) psychoterapeutka Ewa Żeromska - znana z mediów i prowadząca własną praktykę.
Pierwsza, i jak do tej pory jedyna, w Polsce książka poruszająca tematykę reżyserii i produkcji filmu reklamowego. Napisana przez fachowców z dwóch dopełniających się branż: filmowej i reklamowej. W niezwykle ciekawy i nigdzie na świecie niepraktykowany dotąd sposób zestawia punkt widzenia dyrektora kreatywnego agencji reklamowej, decydującego o tym, który z reżyserów dostanie zlecenie oraz reżysera, wykonującego to zlecenie.Czytelnik dowie się, co zrobić, aby dostać się do branży i jak się w niej utrzymać, jak radzić sobie z klientem na planie, czego oczekuje od niego agencja reklamowa, jakie pułapki mogą czyhać na niego na każdym etapie tworzenia filmu reklamowego, zarówno wysoko, jak i niskobudżetowego. Książka jest pełnym kursem reżyserii filmowej, dostarcza szerokiej wiedzy o rzemiośle reżyserskim, przeprowadzając czytelnika przez cały proces przygotowań, produkcji i postprodukcji filmu. Bogata w anegdoty, ilustrowana przykładami storyboardów, shootingboardów, eksplikacji reżyserskich, kosztorysów i innych materiałów z prawdziwych produkcji reklamowych, zaopatrzona w przydatny słowniczek slangu branżowego, stanowi kopalnię wiedzy praktycznej.Żaden reżyser w żadnej książce o reżyserii nie odkrywa tylu pilne strzeżonych tajemnic zawodu. Opanowanie ich pozwoli ci bez lęku stanąć za kamerą i poprowadzić ekipę filmową nie tylko w reklamie.
Dialogi ulatują, odchodzą w zapomnienie zawiłości fabuły. Pozostają obrazy. Czy ktoś, kto obejrzał Misery jest w stanie zapomnieć porcelanowego pingwinka? Czy widzowie Matrixa nie przypomną sobie momentalnie sceny z wyginającą się łyżką? O tym właśnie jest ta książka. O obrazach. Gustavo Mercado stworzył niebywały przewodnik po środkach narracji filmowej, w którym na przykładach setek kadrów odkrywa tajemnice wizualnego snucia opowieści. Również opisane tu filmy są nietypowe i różnią się od tych, które zwykle napotyka się w pozycjach tego typu. Nie ma tu dominacji ""żelaznej klasyki"" - zamiast rozłożonych na czynniki pierwsze ujęć z Obywatela Kane`a napotkasz tu kadry z Bękartów wojny, Indiany Jonesa, czy Leona Zawodowca. Nie ważne, czy rozpoczynasz dopiero przygodę z filmem, czy zużyłeś kilometry taśmy na realizację swych produkcji - ta pozycja poszerzy twoje wizualne horyzonty. Koniec z chłonięciem filmów jak laik. Po lekturze tej książki spojrzysz na nie w nowy, profesjonalny sposób. Spojrzysz OKIEM FILMOWCA.
Książka przedstawia wszystkie aspekty składające się na powstanie efektywnego wywiadu: od przygotowania odpowiednich materiałów i pisania pytań aż po jego edycję. Na podstawie rozmów przeprowadzonych z osobistościami show biznesu Grobel uczy oraz wskazuje jak nakłonić rozmówcę do najbardziej szczerych wyznań.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?