Koncepcja kluczowych wskaźników ryzyka (KRI) wywodzi się z zarządzania ryzykiem instytucji finansowych. Niniejsza monografia zawiera dopracowaną merytorycznie i analitycznie autorską propozycję wykorzystania tych miar w przedsiębiorstwach niefinansowych. W płaszczyźnie teoretycznej poruszono problemy:
• roli i znaczenia KRI w zarządzaniu ryzykiem,
• ogólnych ram identyfikacji KRI i zasad tworzenia systemu KRI w przedsiębiorstwie,
• właściwej budowy i interpretacji KRI,
• możliwości i kierunków budowy systemu KRI dla wsparcia zarządzania ryzykiem płynności finansowej w przedsiębiorstwie.
Monografia adresowana jest zarówno do przedstawicieli środowiska nauki, jak i praktyki. W sferze naukowej zakres problemowy monografii może stanowić inspirację do badań prowadzonych w obszarze finansów przedsiębiorstwa, analizy finansowej i zarządzania ryzykiem. Zaproponowany system kluczowych wskaźników ryzyka płynności ma natomiast walor aplikacyjny i może stanowić wsparcie decyzji menadżerskich w obszarze zarządzania płynnością finansową. Jest to bowiem zestaw narzędzi, który można zaadaptować do istniejących w przedsiębiorstwie systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie zapasami, należnościami, gotówką i zobowiązaniami bieżącymi. Publikacja spotka się również z zainteresowaniem tych studentów, którzy pragną pogłębić wiedzę i kompetencje w sferze decyzji operacyjnych przedsiębiorstwa.
Budowanie firmy to proces składający się z wielu elementów, z których aspekt prawny przysparza najwięcej trudności. Skomplikowane przepisy i mnogość regulacji powodują, że czasami trudno odnaleźć się w rzeczywistości biznesowej nie tylko nowicjuszom, ale i doświadczonym przedsiębiorcom. Startupy - młode, innowacyjne firmy działające w warunkach podwyższonego ryzyka biznesowego - doświadczają tych trudności jeszcze mocniej. Kiedy podejmują dynamiczne i odważne decyzje, muszą przefiltrować je przez masę przepisów, niedostosowanych często do warunków działalności startupowej. A na to zwykle nie ma ani wystarczająco dużo czasu, ani środków.
Jak zatem nie zagubić się w gąszczu praw i obowiązków przedsiębiorcy? Najlepiej skorzystać z pomocy Moniki Wieczorek. Strona po stronie przybliży Ci ona te aspekty prawne, które musisz znać, jeśli jesteś twórcą startupu. Jeżeli dopiero myślisz o rozpoczęciu przygody biznesowej, w tej książce znajdziesz informacje na temat pierwszych kroków. Dowiesz się, co Cię czeka oraz jak zdobyć kapitał na dalsze działania. Jeżeli jesteś w fazie rozszerzania działalności, poznasz sposoby budowania zaangażowanego zespołu i odpowiedniego zabezpieczania własności intelektualnej. Jeżeli posiadasz już produkt, który chcesz wypuścić na rynek lub który już sprzedajesz, upewnisz się, jakich obowiązków musisz dopełnić, aby zminimalizować związane z tym ryzyko prawne i biznesowe. Dowiesz się również, jak stawić czoła kryzysowi i zmierzyć się z ryzykiem upadłości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?