Języki programowania są sposobami zapisu przedstawiającymi obliczenia w sposób zrozumiały dla ludzi i dla maszyn. Świat, jaki dziś znamy, uzależniony jest od języków programowania, gdyż całe oprogramowanie działające na wszystkich komputerach zostało napisane w jakimś języku programowania. Jednak zanim możliwe będzie uruchomienie programu, musi on najpierw zostać przetłumaczony do postaci, w której komputer będzie mógł go wykonać. Tłumaczenie to odbywa się za pomocą specjalnych systemów programowych zwanych kompilatorami.II edycja klasycznej książki, znanej na całym świecie jako Dragon Book, jest poświęcona projektowaniu i implementacji kompilatorów. W dokładniejszym zrozumieniu i przyswojeniu tematu, pomagają czytelnikowi liczne, rozbudowane ćwiczenia zawarte w każdym podrozdziale.Dzięki lekturze poznasz:Podstawowe zagadnienia związane z architekturą komputerów oraz zasady języków programowaniaOmówienie analizy leksykalnej, wyrażeń regularnych, automatów skończonych i narzędzi generujących lekseryGłówne metody parsinguPodstawowe koncepcje definicji kierowanych składnią i translacji sterowanej składniąZasady projektowania generatora koduTechnologie optymalizacji koduNowe rozdziały obejmują takie zagadnienia jak:Środowiska wykonawcze, w tym: mechanizmy odśmiecania pamięci i zarządzanie stosemOptymalizacje na poziomie instrukcjiWykrywanie i wykorzystywanie równoległości w większej skaliAnalizy międzyproceduralneZasady i techniki projektowania kompilatorów mają zastosowanie w tak wielu dziedzinach, że na pewno każdy informatyk spotka się z nimi w swojej pracy wielokrotnie. Studiowanie pisania kompilatorów oznacza poznawanie takich zagadnień jak: języki programowania, architektura komputerów, teoria języka, algorytmy i inżynieria oprogramowania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?