KATEGORIE [rozwiń]

Szmyd Jan

Okładka książki Polskie jabłka

29,00 zł 21,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

"Czy wiesz, jakie skarby czekają na ciebie w polskich sadach? „Cudze chwalicie, swego nie znacie” - to stare powiedzenie świetnie oddaje nasz stosunek do jabłek. Zajadamy się pomarańczami, nektarynkami i ananasami, ale czy wiemy, jak wiele smaków i możliwości zastosowań w kuchni mają prawdziwe polskie jabłka? Ta publikacja to hołd dla tych niezwykłych owoców, które są naszym bogactwem narodowym. Znajdziemy tu nie tylko pożyteczne i ciekawe informacje na temat jabłek i opisów ich poszczególnych odmian, ale przede wszystkim mnóstwo inspirujących przepisów kulinarnych zaczerpniętych z polskiej tradycji. Autor prezentuje propozycje dań mięsnych i warzywnych, sałatek, przekąsek, ciast i ciasteczek, sosów, dżemów, marmolad, a także domowych alkoholi – cydru, wina czy nalewek. A wszystko to zdrowe, pełne niepowtarzalnych aromatów i doprawione szczyptą naszej, polskiej historii! JABŁECZNA ZUPA ŻOLIBORSKA 4 duże jabłka (najlepiej antonówki lub renety), sok i skórka otarta z połowy cytryny, zwykły cukier, cukier waniliowy, 2 łyżki mąki ziemniaczanej, szklanka gęstego jogurtu naturalnego, sól Jabłka obrać, pokroić w kostkę, wymieszać z sokiem i skórką z cytryny, zalać dwoma szklankami wody i rozgotować na małym ogniu. Zmiksować lub przetrzeć przez sito, ponownie zagotować. Mąkę ziemniaczaną rozpuścić w odrobinie zimnej wody, dodać do zupy i wymieszać na małym ogniu – zupa powinna zgęstnieć. Dodać sól, cukier waniliowy, nieco ostudzić i wymieszać z jogurtem. Podawać z grzankami lub sucharkami."
Okładka książki Moc i niemoc edukacji i wychowania w społeczeństwie rynkowym

45,00 zł 41,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

ROZDZIAŁ I. „Moc i niemoc” edukacji i wychowania w ponowoczesności. Zarys zagadnienia (...) ROZDZIAŁ II. Cywilizacyjne i społeczne konteksty kryzysu edukacyjnego i wychowawczego (...) ROZDZIAŁ III. Zapaść wychowawcza szkoły współczesnej (...) ROZDZIAŁ IV. Edukacja i wychowanie w postmodernistycznej perspektywie teoretycznej – wybrane stanowiska (...) ROZDZIAŁ V. Dylematy i antynomie postpedagogiki i antypedagogiki ROZDZIAŁ VI. Czy w świecie „płynnej nowoczesności” można budować trwałą i skuteczną teorię wychowania? (...) ROZDZIAŁ VII. Potrzeba nauczyciela właściwego. Uwagi i refleksje 119 (...) ROZDZIAŁ VIII. Idea kształcenia ogólnego w edukacji współczesnej – aktualność zagadnienia (...) ROZDZIAŁ IX. „Filozofowanie” z dziećmi zawiązkiem kształcenia ogólnego (...) ROZDZIAŁ X. Filozofia podstawą kształcenia ogólnego (...) ROZDZIAŁ XI. Chybotliwość wartości i zasad etycznych a wychowanie 192 (...) ROZDZIAŁ XII. Uniwersytet w świecie ponowoczesnym – zagrożenia, nowe role i wyzwania ROZDZIAŁ XIII. Uniwersytet w społeczeństwie rynkowym – rozpad tożsamości (...) ROZDZIAŁ XIV. Medialny obraz rzeczywistości w kształtowaniu ogólnej orientacji w świecie i sposobu bytowania (...) ROZDZIAŁ XV. Społeczeństwo konsumpcyjne. Alienacyjny charakter nowoczesnej konsumpcji oraz jej antropologiczne i pedagogiczne konsekwencje (...) ROZDZIAŁ XVI. Człowiek w „ponowoczesności” jako podmiot uprzedmiotowiony. Zmiana duchowości i tożsamości, stylów i jakości życia (...)
Okładka książki Zagrożone człowieczeństwo

45,00 zł 33,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka prof. Jana Szmyda, uczonego zajmującego się antropologią współczesności na tle rozległego syndromu cywilizacyjnie uwarunkowanych zmian człowieka i posiadającego w tym zakresie olbrzymi dorobek naukowy, nosi znamienny z perspektywy rozwoju myśli humanistycznej tytuł: "Zagrożone człowieczeństwo. Regresja antropologiczna w świecie ponowoczesnym. Próba pytań i odpowiedzi". To monumentalne dzieło przynosi oryginalną próbę zrozumienia procesu przemian człowieka w kontekście współczesnej cywilizacji, o jego kondycji i funkcjonowaniu. Przewodnim jego tematem jest regresja antropologiczna w kontekście cywilizacji naukowo-technicznej i informatycznej. Autor zastanawia się nad tym, czy potwierdzane przez współczesną neurologię, psychiatrię, psychologię i medycynę coraz częstsze o ostrzejsze zaburzenia w ludzkiej psychice i somatyczności - wywoływane różnymi czynnikami współczesnej cywilizacji i techniki - są zaburzeniami o przejściowej tendencji wzrostowej, czy trwałymi zmianami? A także, czy możliwe jest przywrócenie cywilizacyjnie zakłóconemu tokowi ewolucji natury ludzkiej jego progresywnego i harmonijnego przebiegu? oraz kto czy co tego regulacyjnego dzieła może skutecznie dokonać? Rozważania zawarte w tej pięknej książce mieszczą się w szerszym kontekście pytania o to, czy możliwe są do wypracowania – w bliższej lub dalszej przyszłości – skuteczne remedia na „cywilizacyjne schorzenia” człowieka; czy istnieje realna szansa na jego „cywilizacyjne uzdrowienie” i wyprowadzenie go ze swego rodzaju zapaści humanistycznej. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Józefa Bańki
Okładka książki Odczytywanie współczesności

50,00 zł 37,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka stawia nas w centrum zagadnień niesłychanie ważnych, a kto wie, czy nie takich, które zadecydują o losach ludzkości. Wśród nich znajduje się samopoznanie człowieka, pragnienie zdobycia o sobie, o cywilizacji, którą stworzył, jasnej wiedzy i możliwie trafnej diagnozy co do szczebla rozwoju, na którym się znalazł, a na którym proste stosowanie się do nakazów własnej sprzeczności nie może już obiektywnie zapewnić ludzkości wystarczającego poczucia wewnętrznej pewności siebie. Z recenzji prof. zw. dr hab. Józefa Bańki
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj