Książka Obraz i społeczeństwo. Społeczne ramy kultury artystycznej jest zbiorem refleksji z zakresu socjologii kultury artystycznej. Autorzy koncentrują się na malarstwie i filmie, wychodząc z założenia, że te sztuki wizualne stanową znakomity punkt otwarcia dla socjologicznych rozważań. Kolejne prace z tej serii planują poświęcić literaturze i architekturze, muzyce i fotografii, w przyszłości być może również temu, co nazywa się dziś kulturą cyfrową. Rozważają też poświęcenie odrębnego tomu sztuce polskiej, którą w tej publikacji całkowicie pominęli. Publikacja zachęca do własnych poszukiwań relacji między sztuką a społeczeństwem, a także podróży śladem niezapomnianych tematów kinowych czy tropem wielkich dzieł malarstwa.
Książka Obraz i społeczeństwo. Społeczne ramy kultury artystycznej jest zbiorem refleksji z zakresu socjologii kultury artystycznej. Autorzy koncentrują się na malarstwie i filmie, wychodząc z założenia, że te sztuki wizualne stanową znakomity punkt otwarcia dla socjologicznych rozważań. Kolejne prace z tej serii planują poświęcić literaturze i architekturze, muzyce i fotografii, w przyszłości być może również temu, co nazywa się dziś kulturą cyfrową. Rozważają też poświęcenie odrębnego tomu sztuce polskiej, którą w tej publikacji całkowicie pominęli. Publikacja zachęca do własnych poszukiwań relacji między sztuką a społeczeństwem, a także podróży śladem niezapomnianych tematów kinowych czy tropem wielkich dzieł malarstwa.
Praca jest przykładem inteligentnie pomyślanej i zrealizowanej socjologii współczesności, która zwracając się ku historii, antropologii, politologii czy kulturoznawstwu, nawiązuje do ogólniejszej refleksji nad kulturą oraz nad zmieniającym się nieustannie światem, gdzie pamięć staje się instrumentem zabawy, a zabawa nie może obejść się bez „miejsc pamięci".
Książka odsłania kulisy socjologicznych zmagań z materią skomplikowanego związku przenikniętej metakulturą współczesności z problemem pamięci kulturowej, tradycji i stosunku do przeszłości.
To kawał świetnej naukowej roboty i autorom należą się gratulacje. Efekt ich solidnej pracy daje wielką satysfakcję czytelniczą, a co najważniejsze prowokuje do zastanowienia się, w jakim miejscu znaleźliśmy się – na równi zakorzenieni w lokalności i funkcjonujący w Sieci – w końcu pierwszej dekady XXI wieku.
Książka stanowi autorską próbę opisu dwóch fundamentalnych kategorii socjologicznych, jakimi są przestrzeń i miasto. Jest też odpowiedzią na nowe procesy i zjawiska zachodzące w przestrzeni miejskiej i wyrazem naukowej ich interpretacji. W tomie odwołujemy się do procesów urbanizacji kraju, kontynentu i - kontrapunktowo - świata.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
Strona korzysta z plików cookies, w celu zapewnienia najwyższej jakości usług. Dowiedz się więcej w sekcji Polityka plików cookie.
Niezbędne pliki cookie
Są to pliki są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i służą do zapamiętywania np. sesji logowania, preferencji językowych, wypełniania formularzy, wybranej opcji prywatności, produktów w koszyku / schowku. Możesz je zablokować w przeglądarce, ale wtedy niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Pliki cookie związane z reklamami
Reklamowe pliki cookied dla Google Ads pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do Twoich zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany Twój profil zainteresowań. Reklamowe cookies nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale identyfikują Twoją przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli nie zezwolisz na stosowanie tych plików cookie, dalej będziemy mogli wyświetlać Ci reklamy, jednak nie będą one dopasowane do Twoich preferencji.
Pliki cookie związane ze statystykami
Analityczne pliki cookie dla Google Analytics umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w naszym sklepie. Pomagają nam ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu możemy badać statystyki i poprawiać wydajność naszego sklepu. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia Twojej tożsamości. Jeśli nie zezwolisz na ich stosowanie, to nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedziłeś naszą stronę internetową.