KATEGORIE [rozwiń]

Strożek Przemysław

Okładka książki Ahmed Cherkaoui w Warszawie

60,00 zł 43,09 zł


Książka prezentuje szerokie spektrum przemian stylistycznych polskiego meblarstwa w pierwszym ćwierćwieczu powojennej Polski. Nie koncentruje się jedynie na formach wówczas nowoczesnych, ale również na tych związanych z tradycją, a pomijanych w opracowaniach. Przeprowadzona przez autorkę szczegółowa analiza materiałów archiwalnych pozwoliła na ustalenie powtarzających się wzorców egzemplifikowanych często zupełnie nieznanymi obiektami wybitnych projektantów. Z recenzji wydawniczych: […]powstała interesująca – nasycona bogatą treścią – całość o charakterze faktograficzno-źródłowym, zakomponowana pod kątem problemowo-chronologicznym, napisana językiem literackim ale z wykorzystaniem najlepszych zasad akrybii naukowej, z myślą o wymagającym czytelniku. I chociaż przy opisach poszczególnych mebli i ich części składowych, nie brakuje specjalistycznych sformułowań, to jednak zarówno opisy jak i pozostałe fragmenty książki czyta się z przyjemnością. Jej lektura dostarczanie tylko mało znanych, bądź też w ogóle nie funkcjonujących w powszechnej świadomości informacji o meblach i ich twórcach, ale przybliża również wyczerpująco wiele kwestii teoretycznych, projektowych i materiałowych. […]Uważam książkę Pani Anny Kostrzyńskiej-Miłosz, Polskie meble 1945–1970. Idee i rzeczywistość, za publikację ze wszech miar dojrzałą, bardzo potrzebną, która pozwala spojrzeć na interesujący temat po raz pierwszy w polskiej literaturze naukowej tak szeroko i wszechstronnie. prof. dr hab. Lechosław Lameński Opracowanie Polskie meble 1945-1970: idee i rzeczywistość stanowi chronologicznie kontynuację poprzedniej publikacji Anny Kostrzyńskiej-Miłosz – Polskie meble 1918-1939: forma – funkcja – technika (2005), wypełniając rażącą lukę w historii polskiego wzornictwa okresu cieszącego się obecnie ogromną popularnością w kręgach kolekcjonerskich. dr hab. Iwona Luba, prof. UW
Okładka książki Ahmed Cherkaoui w Warszawie

60,00 zł 43,09 zł


Książka przedstawia polsko-marokańskie relacje artystyczne w obszarze różnych dziedzin sztuki: w malarstwie, grafice, filmie i praktykach konceptualnych. Omawia przyjazd Farida Belkahii do Warszawy, „warszawską” twórczość Ahmeda Cherkaouiego i innych marokańskich studentów na polskich uczelniach artystycznych, a także działania polskich twórców w Maroku. W chronologicznym ujęciu, na tle ówczesnych przemian artystycznych, ukazuje znaczenie transkontynentalnych i transnarodowych związków na globalnej mapie sztuki czasu zimnej wojny.„[…] krytyczna geografia, jaka legła u podstaw niniejszej książki stanowi część szerzej zakrojonych badań młodego pokolenia historyków sztuki, którzy rozpracowują sieci kontaktów z Afryką, Ameryką Południową i Azją, zgodnie z logiką wpływów ZSRR i tzw. demokracji ludowych. […] Autor wskazuje na relacje polsko-marokańskie jako ważne połączenia w globalnym networku, przypisuje analizowanym dziełom transkulturowe genealogie i proponuje transregionalną historię sztuki”.z recenzji naukowej prof. dr. hab. Anny MarkowskiejPrzemysław Strożek — adiunkt w Instytucie Sztuki PAN, pracownik naukowy w Archiv der Avantgarden w Dreźnie, kurator wystaw, autor książek naukowych z zakresu historii sztuki. Stypendysta Fulbrighta i Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej. W obszarze jego zainteresowań znajdują się m.in. studia nad awangardą i globalnym modernizmem.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj