KATEGORIE [rozwiń]

Socjologia

Socjologia to nauka systematycznie zajmująca się badaniem całego życia społecznego człowieka. Badane są chociażby społeczne reguły, procesy i kultury, które łączą​ lub dzielą ludzi. W tym dziale zatem proponujemy wszelkie fachowe podręczniki, poradniki i publikacje właśnie z dziedziny socjologii. Czytając nasze lektury zapoznasz się z podstawami psychologii, dzięki którym zrozumiesz istotę kształtowania konkretnych postaw, emocji i cech osobowości ludzkich, zgłębisz podstawy takich nauk jak: filozofia czy logika. Poza tym bedziesz mógł udoskonalić posiadane kompetencje interpersonalne, które przydadzą ci się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

 
 

36,03 zł
42,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,03 zł

37,75 zł
44,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,75 zł

28,44 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,44 zł

39,69 zł
54,60 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,69 zł

32,57 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,95 zł

31,29 zł
54,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,13 zł

34,60 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,88 zł

19,44 zł
35,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,20 zł

32,36 zł
48,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,36 zł

36,18 zł
50,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,18 zł
Okładka książki Mikropolis

Mikropolis

Andrzej Majer

39,90 zł 29,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,87 zł

Książka jest jednym z pierwszych w polskiej literaturze naukowej z dziedziny socjologii miasta przykładem zastosowania perspektywy antropologiczno­socjologicznej oraz paradygmatów interpretacyjnego i socjologii życia codziennego, czyli metodologii jakościowej, stosowanych w badaniach antropologicznych i etnologicznych. Podejście to pokazane jest na tle teoretycznych ujęć tematyki zamieszkiwania, lokalnej społeczności i nowych ruchów miejskich, poszukiwań istoty miasta i wyobrażeń na jego temat. Problematyka książki skupia się wokół dwóch wątków. Pierwszym z nich i wiodącym jest mikropolis - koncepcja osobistego sposobu widzenia i przeżywania trzech podstawowych wymiarów: fragmentów przestrzeni miejskiej, części zbiorowości mieszkańców i wybranych wyobrażeń w dziedzinie literatury, mitów i empirycznych badań społecznych postaw, odpowiadająca rzeczywistemu trybowi eksplorowania czy użytkowania miejskiej przestrzeni. Drugim wątkiem jest Łódź z okresu dzieciństwa i młodości autora, rodzinna kamienica, podwórko i miasto opisywane z osobistego punktu widzenia - retrospekcja pokazująca świat już nieistniejący, zasługujący na przypomnienie. Już samo podjęcie problematyki z perspektywy mikrośrodowiska miejskiego, niezwykle bogatej w fakty i narracje osobiste, osadza książkę w bardzo dzisiaj aktualnym dyskursie intelektualnym nad więzią, etnicznością, lokalnością, obywatelstwem, wielokulturowością, a przede wszystkim tożsamością. Autor podejmuje zagadnienia o istotnej doniosłości społecznej i praktycznej. Przytoczone w książce przykłady poszukiwań w zakresie kształtowania mikrostruktur miejskich obejmują zarówno konceptualizacje ugruntowane w literaturze przedmiotu, jak i refleksje osobiste. Zostały one trafnie dobrane i doskonale ilustrują kierunki myślenia o współczesnym mieście i przemianach, jakie zachodzą w jego społecznościach. Niewątpliwie publikacja spotka się z dużym zainteresowaniem nie tylko socjologów, lecz także antropologów, urbanistów, geografów miasta oraz współdecydujących o jakości życia w miejskich strukturach.
Okładka książki Tradycyjnie czy nowocześnie?

47,90 zł 35,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,86 zł

Niniejsza książka pozwala przyjrzeć się sposobowi myślenia młodych wykształconych Polek i Polaków o kobiecości i męskości, macierzyństwie i ojcostwie oraz ich rodzicielskim praktykom. Odpowiada na pytanie, czy mają one tradycyjny czy nowoczesny charakter. W badaniu ról rodzicielskich zastosowano nowe podejście polegające na jednoczesnym uwzględnieniu kobiecej i męskiej perspektywy. Kluczowe było tu pokazanie kulturowego wymiaru płci i rodzicielstwa oraz ścisłego związku między koncepcjami roli matki i ojca a koncepcjami kobiecości i męskości, a także ich przemianami.Publikację tę niewątpliwie uznać można za istotny głos w dyskusji nad zmieniającymi się rolami kobiety i mężczyzny, matki i ojca we współczesnym społeczeństwie polskim. Może ona pomóc w uświadomieniu, jak przebiega i na czym polega przejście od tradycji do nowoczesności w rozumieniu i realizowaniu kobiecości i męskości oraz macierzyństwa i ojcostwa.
Okładka książki Angole

34,90 zł 20,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,52 zł

W brytyjskiej prasie raz po raz pojawiają się artykuły o „polskiej inwazji” na Wyspy. Istotnie, według ostrożnych szacunków w ciągu ostatnich dziesięciu lat wyemigrowało tam ponad siedemset tysięcy Polaków. Mówi się o milionie, a czasem o dwóch. Ewa Winnicka podróżuje po Wielkiej Brytanii i oddaje głos owym „najeźdźcom”, wywodzącym się ze wszystkich grup społecznych. Pyta, jak polscy inteligenci, robotnicy, drobni przedsiębiorcy, studenci i bezdomni widzą kraj, do którego przybywają. Każda historia to gotowy scenariusz filmowy. Angole to przede wszystkim niejednoznaczny obraz tubylców: obywateli Wielkiej Brytanii, malowany nadzieją i rozczarowaniem, podziwem i lekceważeniem, wreszcie sukcesem i porażką polskich „kolonizatorów”. To fantastyczna kontynuacja Londyńczyków pół wieku później i w świecie bez granic. „Kim jest Anglik dla Polaka? Kim Polak dla Anglika? Ewa Winnicka wysłuchała kilkudziesięciorga polskich „najeźdźców” na Wyspy. Opowiedzieli jej, w jakie wpadali pułapki, jak się z nich wydobywali albo nie, jak zwyciężali, nieraz w wielkim stylu, jak walczyli o prawa pracownicze, nie tylko dla siebie. Aktualna, poważna i dowcipna książka reporterska dla wszystkich, zwłaszcza dla tych, którzy wybierają się w drogę. A wybrały się już podobno dwa miliony.” Małgorzata Szejnert
Okładka książki Formy świadomości społecznej

56,00 zł 33,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,48 zł

Autorzy książki podjęli się opracowania ważnej kategorii socjologicznej, jaką jest świadomość społeczna. Mimo że od wielu dziesiątków lat funkcjonuje ona w literaturze przedmiotu oraz w prowadzonych przez gremia uczonych dyskusjach, to dotychczas nie doczekała się systematycznego i wieloaspektowego omówienia. Prezentowana publikacja jest próbą wyjścia naprzeciw tym zaniedbaniom. Dzielą się w niej swoją wiedzą z czytelnikiem znawcy problematyki z ośrodków akademickich z całego kraju: Katowic, Krakowa, Lublina, Poznania, Warszawy, Wrocławia. Opracowanie będzie przydatną lekturą nie tylko dla osób zajmujących się zawodowo poruszanymi w nim zagadnieniami, ale i dla każdego zainteresowanego kondycją współczesnego człowieka.
Opakowanie Inteligentne wydobywanie informacji ze społecznościowych serwisów internetowych

63,00 zł 57,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,20 zł

Książka prezentuje najważniejsze zagadnienia i rozwiązania, istotne przy budowie systemów pozwalających automatycznie lokalizować strony internetowe o określonej treści.
Okładka książki Czy kobieta istnieje?

30,00 zł 20,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,64 zł

Czym jest kobiecość? Skąd wiemy, że kobieta jest kobietą? Czy decyduje o tym biologia (chromosomy, gonady, hormony), czy jednak kobiecość to cechy społecznie, które są za takie uznawane (delikatność, emocjonalność, subtelność)? W książce zaprezentowane są różne rozumienia i ujęcia pojęcia kobiecości, którymi posługują się autorki feministyczne. Punktem wyjścia jest stanowisko Simone de Beauvoir wyrażone w „Drugiej płci”, gdzie kobieta jest Innym. Dalej autorka niniejszej książki kolejno przedstawia koncepcje esencjalistyczne kobiecości (które zakładają, że kobiecość w jakiś sposób istnieje lub jest to trwały zestaw cech: esencjalizm biologiczny, psychologiczny i ontologiczny) oraz koncepcje antyesencjalistyczne (które kwestionują pojęcie kobiecości jako zespołu cech: denaturalizacja, materializm i performatywność). Finalnie autorka pokazuje teoretyczne próby przekroczenia opozycji pomiędzy esencjalizmem i antyesencjalizmem: esencjalizm strategiczny oraz uniesencjalizm. Prezentuje także własną propozycję - prototypowe pojęcie kobiecości. Książka, dzięki ujęciu esencjalizm/atyesencjalizm, ukazuje dynamikę zmian, jakie zaszły na polu teorii feministycznych w ostatnich dekadach oraz prezentuje tendencje wśród myślicielek, które zastanawiają się na kwestią płci i jej znaczeniu w naszym życiu.
Okładka książki Crowdsourcing internetowy

47,00 zł 42,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,67 zł

Crowdsourcing internetowy – pozytywny wymiar partycypacji społecznej. Konteksty – istota – uwarunkowania to książka dla tych, których interesują społeczności online (kreatywny tłum) i drzemiący w nich kapitał intelektualny i wielka sprawcza siła; dla tych, którzy chcą znaleźć przykłady pozytywnego wykorzystania działania tłumu, wirtualnych społeczności, partnerskiej produkcji, zbiorowej inteligencji, mądrości tłumu, otwartej innowacji, inteligencji współpracy; dla tych, którzy chcą lepiej poznać wymiary współczesnej wikinomii poprzez crowdsourcing właśnie oraz crowdfunding, outsourcing, crowdsourcing, którzy w sieci Web. 2.0 chcą być prosumentami informacji lub pracować z nimi na rzecz rozwoju społeczeństw informacji i wiedzy. Jest to godna polecenia lektura tak dla teoretyków, jak i praktyków różnych instytucji kultury (w tym bibliotek), oraz dla psychologów, socjologów, ludzi biznesu i innych, których interesuje wykorzystanie wielkiego kapitału intelektualnego drzemiącego w tłumie. Z recenzji dr hab. Katarzyny Materskiej, prof. UKSW
Okładka książki Wstęp do metod i technik badań społecznych

36,00 zł 30,88 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,88 zł

Omówione zagadnienia: metodologiczne problemy badań społecznych, eksperyment, badania terenowe, badania całościowe i reprezentacyjne, obserwacja, wywiad, badania ankietowe, socjometria, badania sondażowe, opracowanie zebranych materiałów badawczych, wyjaśnianie zjawisk społecznych, metodologiczne aspekty zaufania i podejrzliwości.
Okładka książki Choroba jako metafora

39,00 zł 22,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,07 zł

Dwa słynne eseje, które weszły do kanonu humanistyki. Analizując źródła naukowe i utwory literackie od antyku po czasy współczesne (odwołując się choćby do Homera, Baudelaire'a, Manna, Joyce'a czy Audena) Susan Sontag rekonstruuje mitologię gruźlicy i choroby nowotworowej. Pokazuje przy tym sposoby, w jakie społeczeństwo stygmatyzuje chorych i demistyfikuje ideologiczne fantazmaty, które zmierzają do demonizacji niektórych chorób. Drugi esej, napisany pod koniec lat 80., jest pionierską analizą AIDS i społecznych wyobrażeń, jakie towarzyszyły pojawieniu się tej choroby. Współczesne ruchy totalitarne, zarówno prawicowe, jak i lewicowe, miały szczególną - i bardzo charakterystyczną - inklinację do symboliki choroby. Naziści głosili, że osoba „nieczysta rasowo” przypomina syfilityka. Żydzi europejscy byli ustawicznie przyrównywani do syfilisu i raka, którego należy wyciąć. Metafory choroby były na porządku dziennym w retoryce bolszewików i Trocki, najbardziej utalentowany polemista komunistyczny, używał ich w wielkiej obfitości – zwłaszcza po wygnaniu ze Związku Radzieckiego w 1929 roku. Stalinizm przyrównywał do cholery, syfilisu i raka. Kiedy zjawiska polityczne przyrównuje się obrazowo jedynie do chorób śmiertelnych, metafora zyskuje charakter szczególnie kategoryczny. Obecnie, kiedy zdarzenia lub sytuacje polityczne przedstawiane są w przenośni jako choroby, mamy do czynienia z wskazywaniem czyjejś winy i domaganiem się kary. [fragment książki]
Okładka książki Retoryka tolerancji

24,99 zł 16,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,72 zł

Książka jest próbą zdefiniowania pojęcia i zjawiska tolerancji poprzez wypowiedzi artystyczne, wywiady i działalność twórców, artystów, dziennikarzy, naukowców, organizacje społeczne, których ogląd współczesnego świata skłania do głębokiej refleksji nad zagrożeniem, jakie dla jego codzienności i przyszłości niesie nietolerancja - obyczajów, stylu życia, poglądów politycznych i religijnych. Wypowiedzi poszczególnych bohaterów książki odnoszą się także i wiążą z ich działalnością polityczną i społeczną w przestrzeni publicznej. Pani dr hab. Małgorzata Pietrzak jest badaczką zajmującą się od lat różnorakimi aspektami i polami retoryki. Dobrze więc się stało, że z punktu widzenia tej wspaniałej dyscypliny, dokonała oglądu zjawiska tolerancji w ujęciu popularno-naukowym, które ma szansę dotrzeć do szerszego grona czytelników. Daje to gwarancję szerokiego kręgu czytelniczego i właściwego odbioru samego tematu. Od świadomości i edukacji na temat tego, czym powinna być tolerancja w nowoczesnym, otwartym na każdego i dla każdego świecie, zależy nie tylko jakość naszego życia, ale i jakość naszego porozumienia. Jan Franciszek Nosowicz (z recenzji książki)
Okładka książki Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych

84,00 zł 48,81 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,81 zł

Pierwsze w polskiej literaturze wszechstronne ujęcie zagadnienia komunikacji politycznej w amerykańskich kampaniach wyborczych! Książka przedstawia amerykański system medialny, ukazuje praktykę oraz ocenę kampanii z perspektywy jej głównych uczestników: konsultantów politycznych, dziennikarzy oraz obywateli, szczegółowo analizuje zawartość, regulacje oraz wpływ wszystkich czterech najważniejszych rodzajów przekazów wyborczych: spotów telewizyjnych, debat, programów informacyjnych, stron internetowych, odpowiada na pytanie, w jakim stopniu przekazy medialne zawierają treści merytoryczne oraz czy dobrze służą obywatelom, omawia zjawisko kryzysu komunikacji wyborczej, zawiera propozycje reform systemu komunikacji politycznej.
Okładka książki Cała prawda o Francuzkach

39,90 zł 22,57 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,57 zł

Wydaje ci się, że znasz prawdę o Francuzkach? My pokażemy, że jest zupełnie inaczej... Oto lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet zafascynowanych Francją i tak zwanym paryskim szykiem. Francuzki otacza swoisty nimb tajemniczości. Od wieków uważa się, że kluczowymi pojęciami tworzącymi ich tożsamość są seksualność i zmysłowość. Czy jednak rzeczywiście tak jest? Czy powinnyśmy wierzyć stereotypom, zgodnie z którymi francuskie kobiety stanowią ucieleśnienie modelu elegancji? Czy faktycznie są szykownymi, smukłymi intelektualistkami, nawet jeśli przez cały dzień jedzą croissanty au beurre? Czy wszystkie są seksualnie wyzwolone, noszą erotyczną bieliznę i bez najmniejszych skrupułów wchodzą żonatym mężczyznom do łóżek? Jak pokazuje autorka książki, Marie-Morgane Le Moël, sprowadzenie Francuzek do kobiet ucieleśniających jedynie elegancję, erotykę oraz modę to głęboko krzywdzący stereotyp i ogromne nieporozumienie. Historii Francji nie stworzyli przecież tylko Ludwik XIV, Napoleon Bonaparte czy ci wszyscy grand hommes pochowani na paryskim Panteonie. Na jej kartach odbiły się także znane kobiece postaci, które z niezłomną odwagą walczyły o swoją wolność i prawo do równości. Wystarczy wspomnieć chociażby o Joannie d'Arc – nastoletniej dziewczynie, która poprowadziła francuską armię do zwycięstwa, czy o Coco Chanel, która nie tylko zbudowała swoje modowe imperium i stworzyła słynną małą czarną, ale także uwolniła kobiety od niewygodnych gorsetów, ciężkiej bielizny czy masywnych i nieeleganckich kapeluszy. Książka obfituje w niezwykle interesujące opowieści ilustrujące nie tylko specyfikę życia codziennego francuskich kobiet, ale także ich podejście do takich kwestii, jak miłość, sztuka czy polityka. Marie-Morgane Le Moël interesująco i z dużą dozą francuskiego szyku opisuje, jak Francuzki się ubierają, odżywiają i jaki styl życia kochają. Z poszczególnych rozdziałów, wzbogaconych o perspektywę historyczną, wyłania się obraz zarówno enigmatyczny, jak i poruszający – obraz, który po raz pierwszy ukazuje tak szerokie spektrum francuskiej kobiecości. ODKRYJ, KIM NAPRAWDĘ SĄ FRANCUSKIE KOBIETY...
Okładka książki Podstawy socjologii prawa

36,00 zł 23,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,68 zł

Zarys historyczny kształtowania się dyscypliny naukowej oraz idee formułowane przez jej klasyków i najwybitniejszych przedstawicieli, problemy pogranicza i demarkacji, kwestie pojęciowe i korpus tematów zasadniczych oraz przegląd stosowanych metod badawczych składają się na konkretną dziedzinę wiedzy, w tym wypadku socjologię prawa. Ich prezentacji poświęcona jest ta książka. Socjologia prawa jest stosunkowo młodą dziedziną wiedzy. Do jej powstania i stopniowej instytucjonalizacji uniwersyteckiej przyczyniło się wiele nurtów i orientacji w samej socjologii i w zróżnicowanych — chciałoby się powiedzieć: od zawsze — naukach prawnych. Jako odrębna, samodzielna dyscyplina akademicka socjologia prawa liczy zaledwie kilka dziesięcioleci. Pierwsze uniwersyteckie katedry socjologii prawa zaczęły powstawać pod koniec lat dwudziestych i trzydziestych XX wieku. Ekspansja dyscypliny w skali międzynarodowej nastąpiła po drugiej wojnie światowej. Już w latach siedemdziesiątych socjologia prawa dysponowała znacznym zasobem refleksji teoretycznych i dużą liczbą badań empirycznych nad rolą i funkcjonowaniem prawa pozytywnego (państwowego) i prawa intuicyjnego w różnych układach społecznych.
Okładka książki Wzory jedzenia a struktura społeczna

37,80 zł 27,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,14 zł

Głównym celem tej książki jest analiza zwyczajów żywieniowych w Polsce. Interesujemy się tym, co, gdzie, kiedy, z kim i w jakich warunkach ludzie jedzą, z jakim nastawieniem spożywają codzienne posiłki. Czy nawyki żywieniowe odzwierciedlają istotne różnice i nierówności społeczne? Czy robotnicy i urzędnicy jadają to samo? Kto częściej chodzi do restauracji: inteligencja czy przedstawiciele biznesu? Czy obiad jada się w domu, czy w pracy? Podstawą naszych ustaleń są dane z ogólnopolskiego, reprezentatywnego badania zwyczajów żywieniowych.
Opakowanie Stymulowanie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstwa w otoczeniu globalnej gospodarki wiedzy

48,30 zł 39,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,60 zł

Pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku podnoszenie konkurencyjności i stwarzanie warunków dla rozwoju innowacyjności stają się najważniejszą kwestią zarówno z perspektywy sukcesu indywidualnego podmiotu gospodarczego, jak i całego państwa. Z tego też względu problematyka ta jest przedmiotem zainteresowań ogromnej liczby badaczy, co roku poświęca się jej wiele opracowań naukowych. W związku z tym we wstępie kolejnej pracy dotyczącej tego zagadnienia należy zdać pytania: Czy na rynku wydawniczym jest miejsce dla jeszcze jednej monografii z tego zakresu? Czy praca ta może zyskać zainteresowanie czytelnika? Współczesna gospodarka transformuje się w niespotykanym wcześniej tempie. Jesteśmy świadkami nowych zjawisk gospodarczych, które błyskawicznie zmieniają pozycje konkurencyjne nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, korporacji, ale także całych gospodarek. Wczorajsi potentaci dzisiaj mogą zmagać się z wielkimi problemami. Świadczą o tym mikroekonomiczne przykłady globalnych graczy z sektora finansowego takich jak nieistniejący już Lehman Brothers czy uratowany dzięki ogromnym nakładom z funduszy publicznych AIG. W przypadku sfery makroekonomicznej świadczy o tym na przykład stracona dekada lat dziewięćdziesiątych XX wieku Japonii, uznawanej za jedną z najbardziej innowacyjnych i konkurencyjnych gospodarek epoki powojennej, czy też aktualne problemy Stanów Zjednoczonych, cały czas odgrywających rolę lidera globalnej gospodarki opartej na wiedzy. Fakty te świadczą, że w warunkach niezwykle dynamicznej transformacji niemal każdej sfery współczesnego życia gospodarczego ekonomiści oraz specjaliści z zakresu zarządzania z jednej strony stoją wobec ogromu zagadnień do badania, z drugiej zaś gwarantuje to ciągły popyt na opracowania naukowe z tego zakresu. Z tego względu liczymy, że kolejna pozycja poświęcona problematyce stymulowania innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstwa w otoczeniu globalnej gospodarki wiedzy zyska zainteresowanie Czytelników zajmujących się badaniami uniwersyteckimi, a także może się okazać interesującą lekturą dla praktyków gospodarczych.
Okładka książki Dialogi.

22,40 zł 19,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,22 zł

Temat książki zrodził się z obserwacji rzeczywistości, w której zauważamy wielość rozbudowanych monologów uprawianych „pod płaszczykiem” rozmowy. Bardzo dużo debat publicznych, politycznych, kulturalnych, a nawet uniwersyteckich podejmuje różnego rodzaju polemiki, które często kończą się w sposób „urwany”, nie dając nawet szansy dojścia do próby spotkania się we wspólnym punkcie. Nawet kompromis w takim ujęciu wydaje się myśleniem życzeniowym. Skłoniło nas to do postawienia sobie pytania: Czy dialog jest możliwy w świecie monologów? Aby na nie odpowiedzieć, należy najpierw zapytać: Czym jest autentyczny dialog i w jaki sposób należy go uprawiać? To właśnie definicji i roli dialogu w XXI wieku chcemy poszukiwać. Do naszego projektu zaprosiłyśmy osoby reprezentujące różne dziedziny życia społecznego, by wspólnie z nimi poszukać odpowiedzi na te pytania. Wychodząc od klasycznej definicji dialogu wywodzącej się z tradycji antycznych, poprzez próby określenia tej definicji na gruncie współczesności (rola dialogu w ujęciu naszych rozmówców z perspektywy ich dziedziny naukowej/zawodowej), chciałyśmy zbadać problem trudności komunikacyjnych w dzisiejszym świecie. Mamy nadzieję, że po części nam się to udało. Życzymy udanej lektury. Autorki
Okładka książki Historia używek

28,00 zł 19,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,76 zł

Historia używek to efekt wielu godzin spędzonych przez autora nie tylko w bibliotekach, muzeach, lecz także w ogrodach botanicznych, na plantacjach i targowiskach na całym świecie. Jarosław Molenda przytacza fakty i mity na temat szkodliwości roślin, które przez jednych są czczone, przez innych potępiane, a w niektórych krajach wręcz zakazane. To obszerne opracowanie na temat kulturowej historii stymulantów roślinnych, z którego Czytelnik dowie się, jak kava-kava, kat, kola, konopie indyjskie, koka, mak lekarski, peyotl i tytoń nie tylko uzależniały i deprawowały ludzi, lecz również przyczyniały się do powstania religii i rozwoju nauki.
Okładka książki Satysfakcja zawodowa pielęgniarek pielęgniarzy w Polsce

40,00 zł 31,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,44 zł

Celem książki jest ukazanie, jak ważna jest satysfakcja zawodowa pielęgniarek dla sprawnego działania placówek świadczących usługi medyczne. Autorka wskazuje znaczenie właściwych praktyk zarządzania zasobami ludzkimi mających na celu uzyskiwać wysoki poziom satysfakcji zawodowej oraz motywacji wśród pielęgniarek, a tym samym wpływać pozytywnie na ich wydajność i rentowność placówek medycznych. W pierwszej części, na podstawie studiów literaturowych, zaprezentowany został dotychczasowy dorobek w zakresie tematyki satysfakcji zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki badanej grupy. Pozwala to na usystematyzowanie podstaw teoretycznych badanego zagadnienia oraz na stworzenie monograficznego opisu dotyczącego znaczenia satysfakcji zawodowej pielęgniarek w procesie zarządzania w sektorze opieki zdrowotnej, przede wszystkim relacji między satysfakcją zawodową pielęgniarek, a poziomem satysfakcji pacjentów–klientów oraz satysfakcją zawodową pielęgniarek, a poziomem zaangażowania pielęgniarek-pracowników. W części drugiej zaprezentowane zostały wyniki badań własnych, identyfikujących poziom satysfakcji zawodowej w grupie zawodowej pielęgniarek wraz z analizą swoistych dla badanej grupy determinant satysfakcji zawodowej, warunkowanych poprawnie przebiegającym procesem zarządzania zasobami ludzkimi. Autorka omówiła wyniki analizy trendu zmian na przełomie lat 2007/2015. Ze względu na to, że celem badań była nie tylko diagnoza poziomu satysfakcji zawodowej pielęgniarek, ale i ocena związku uzyskiwanej satysfakcji zawodowej z deklarowanym przez pielęgniarki poziomem zaangażowania, opis zawiera także wyniki analizy „pewnego procesu” – związków przyczynowych, wykorzystując analizę ścieżkową. W oparciu o zgromadzony materiał badawczy, autorka proponuje model satysfakcji zawodowej pielęgniarek, uwzględniający komponentę zaangażowanie pracowników.
Okładka książki Psychologia tłumu

12,25 zł 8,43 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 8,43 zł

Ulubiona lektura Adolfa Hitlera a ostatnio również Andrzeja Leppera. Autor we wprowadzeniu napisał: `Tłumy są zawsze tą siłą, która rozsypuje zmurszałą budowlę cywilizacji. Wtedy spełniają swą rolę, a siła polegająca na ilości jest wówczas ideą przewodnią historii. Czy nasza cywilizacja nie potrafi ujść podobnego losu? Można się tego lękać, ale nie wiemy tego jeszcze. Tak czy inaczej, musimy przygotować się na rządy tłumów, skoro bez najmniejszego zastanawiania się usuwano wszystkie przeszkody, które mogły nie dopuścić do władzy tłumu.`
Okładka książki Pamięć kulturowa. Pismo, zapamiętywanie i tożsamość polityczna w cywilizacjach starożytnych

37,80 zł 30,54 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,54 zł

Jest to pierwszy polski przekład książki Das kulturelle Gedächtnis. Schrift, Erinnerung und politische Identität in frühen Hochkulturen Jana Assmanna, wybitnego egiptologa niemieckiego. Praca jest systematycznym wykładem na temat pamięci, jako zjawiska kulturowego, które umożliwia konstytuowanie się podstawowych wyznaczników życia społecznego takich, jak: prawo, obyczaj, system wartości. Autor analizuje to zagadnienie, zarówno w kontekście historycznym, jak też w warstwie teoretycznej. Książka ta z będzie służyć z powodzeniem na takich kierunkach uniwersyteckich, jak: filologia polska, kulturoznawstwo, historia, antropologia, socjologia, medioznawstwo, psychologia.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,40 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,88 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,47 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,01 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,39 zł
Okładka książki Pić czy nie pić?

38,42 zł
64,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,24 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,24 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,81 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj