KATEGORIE [rozwiń]

Socjologia

Socjologia to nauka systematycznie zajmująca się badaniem całego życia społecznego człowieka. Badane są chociażby społeczne reguły, procesy i kultury, które łączą​ lub dzielą ludzi. W tym dziale zatem proponujemy wszelkie fachowe podręczniki, poradniki i publikacje właśnie z dziedziny socjologii. Czytając nasze lektury zapoznasz się z podstawami psychologii, dzięki którym zrozumiesz istotę kształtowania konkretnych postaw, emocji i cech osobowości ludzkich, zgłębisz podstawy takich nauk jak: filozofia czy logika. Poza tym bedziesz mógł udoskonalić posiadane kompetencje interpersonalne, które przydadzą ci się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

 
 

28,44 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,44 zł

39,69 zł
54,60 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,69 zł

31,95 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,57 zł

31,13 zł
54,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,13 zł

33,88 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,88 zł

35,07 zł
54,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,07 zł

18,20 zł
35,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,20 zł

32,36 zł
48,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,36 zł

36,18 zł
50,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,18 zł

38,43 zł
44,80 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,43 zł

40,91 zł
57,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,91 zł
Okładka książki Propaganda

48,00 zł 29,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,00 zł

Edward L. Bernays (1889-1995), uważany oficjalnie za twórcę public relations, jedna z najważniejszych szarych eminencji XX wieku. Doradca rządu USA i największych amerykańskich korporacji, człowiek, za którego ucznia uważał się sam Joseph Goebells, był jednym z teoretyków i praktyków totalitarnych metod formatowania świadomości i precyzyjnego kontrolowania jednostek za pomocą propagandy medialnej, a jego wpływ na naszą cywilizację jest porównywalny z tym, jaki mieli najgłośniejsi twórcy systemów totalitarnych, tacy jak Lenin, Trocki, Hitler czy Stalin. PROPAGANDA, to najgłośniejsza i najbardziej wpływowa praca Bernaysa, w której prostym językiem opisane są mechanizmy formowania świadomości mas. Demokratyczne społeczeństwo to, zdaniem Bernaysa, pierwotnie nieuformowana i mało rozgarnięta masa, pozbawiona trwałego spoiwa, której powinna przewodzić garstka inteligentnych nadzorców. Nadzorcy ci, korzystając z naukowych badań nad psychologią jednostki i psychologią tłumu, a także z rozmaitych metod indoktrynacji i manipulowania ludzkimi pragnieniami, powinni ustalać system wartości i główne cele społeczne, popychając ludzi w tę czy inną stronę. Pokazując ludziom pewne pomysły jako „naukowo udowodnione”, „postępowe”, „demokratyczne” czy „emancypacyjne”, powinni sterować ich zachowaniem, osiągając własne cele. Mniejszość odkryła potężne narzędzie, pomagające jej wywierać wpływ na większość. Okazało się, że jest możliwe kształtowanie umysłu tłumów tak, że swoją nowo nabytą władzę skierują we wskazanym kierunku. Obecna struktura społeczna sprawia, że praktyka ta jest nieunikniona. Jeśli robi się cokolwiek, co ma społeczne znaczenie, czy dotyczy to polityki, finansów, przemysłu, rolnictwa, dobroczynności, edukacji, czy innych obszarów, trzeba to robić przy pomocy propagandy. Propaganda stanowi władzę wykonawczą niewidzialnego rządu […]. Starałem się opisać przyczyny, sposoby i osoby, za pomocą których niewidzialny rząd, nadzorujący nasze myślenie, kieruje naszymi uczuciami i kontroluje nasze działania. /Fragment książki/ W serii KLASYKA MYŚLI ZACHODNIEJ ukazują się ważne książki z zakresu szeroko rozumianej humanistyki, które z różnych powodów są dziś pomijane i skazywane na zapomnienie. Lektura tych prac, napisanych z innej perspektywy i w innych czasach, wolnych od dzisiejszych przesądów i intelektualnej cenzury, pozwala lepiej zrozumieć naszą epokę i mechanizmy zachodzących zmian.
Okładka książki Society Must Be Defended

69,00 zł 53,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,68 zł

'Foucault must be reckoned with by humanists, social scientists, and political activists' The New York Times Book Review Society Must Be Defended is Michel Foucault's devastating critique of the systems of power and control inherent in civilization. Taken from a series of lectures given by Foucault at the Collége de France in 1975-76, it reveals how war is the foundation of all power relations, and politics ultimately a continuation of battlefield violence. He offers a politically charged re-reading of history, with examples ranging from the Trojan myth to Nazi Germany, to show a continual, 'silent war' between the powerful and the powerless. 'A timely and prescient book, mainly because of what it says about the way in which war is necessary as a means of control' New Statesman
Okładka książki LO. Wiedza o społeczeństwie. Matura 2023. Testy i arkusze ZR dla szkół ponadgimnazjalnych

38,03 zł 23,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,40 zł

Mało czasu do matury? Dużo materiału do nauki? Dobra wiadomość: ta publikacja zawiera KLUCZ DO ZDANEJ MATURY, a w nim treści i zadania, które możesz pominąć podczas przygotowań do egzaminu maturalnego w 2022 r. Ucz się tylko tego co będzie na egzaminie! Testy i arkusze z wiedzy o społeczeństiwe Wydawnictwa Operon to kompleksowy zbiór zadań, dzięki któremu sprawdzisz, zweryfikujesz i utrwalisz wiedzę przed maturą. Treści zostały podzielone na działy tematyczne i są zgodne z obowiązującą podstawą programową! Książka zawiera unikalny kod dostępu do interaktywnej platformy edukacyjnej GieldaMaturalna.pl, na której znajdziesz dodatkowe materiały, testy i informacje. Odkryj najlepsze Testy i arkusze maturalne z wiedzy o społeczeństwie! Co znajdziesz w środku? szczegółowe informacje i wytyczne dotyczące egzaminu maturalnego z wiedzy o społeczeństwie po dwa zestawy zadań z każdego bloku tematycznego: Społeczeństwo, Polityka, Prawo, Polska, Europa, Świat zadania przygotowane zgodnie z wytycznymi CKE, podzielone na: - test wstępny – rozwiąż go przed rozpoczęciem powtarzania materiału do egzaminu, aby sprawdzić, co pamiętasz z danego działu - test ćwiczeniowy – pomoże Ci przypomnieć i utrwalić powtórzone już wiadomości - test sprawdzający – każdy, kto dobrze opanował materiał, powinien bez problemu rozwiązać zamieszczone w nim zadania podsumowujące dział próbne arkusze maturalne przygotowane przez ekspertów zestaw zadań uzupełniających modele odpowiedzi do testów (na GieldaMaturalna.pl)
Okładka książki Matura 2021 Wiedza o społeczeństwie Vademecum zakres rozszerzony

57,11 zł 39,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,82 zł

Matura. Wiedza o społeczeństwie. Vademecum 2021. Zakres rozszerzony to publikacja, dzięki której uczniowie rozwiną swoją wiedzę na temat społeczeństwa, polityki, prawa czy ustroju politycznego. Vademecum przeznaczone jest głównie dla uczniów liceów ogólnokształcących i techników, którzy myślą o sukcesie na egzaminie maturalnym. Obejmuje materiał zgodny z rozszerzoną podstawą programową i jest nieocenioną pomocą na drodze ku sukcesowi na egzaminie. Dzięki zgromadzonym treściom uczeń może uporządkować zdobytą już wiedzę, powtórzyć ją, a także rozszerzyć o nowe definicje, fakty czy terminy. Korzystający z publikacji znajdzie w niej wszystkie niezbędne zagadnienia wymagane na egzaminie maturalnym z wiedzy o społeczeństwie, przedstawione w atrakcyjny i syntetyczny sposób. Publikacja oprócz dużej dawki teorii zawiera również przykładowe zadania maturalne wraz z odpowiedziami, a także wysokiej jakości materiały źródłowe, na których również bardzo często opiera się matura.
Okładka książki Moi wielcy Mistrzowie i Nauczyciele w socjologii religii i socjologii moralności

70,00 zł 60,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,05 zł

W życiu społecznym autenetyczne aurytety są niekiedy zastępowane liderami, idolami, profesjonalistami, guru, celebrytami, błyskotliwymi dyletantami czy pseudoauteoretytetami, a w nauce - mentorami, tutorami, eksperymentami itp. Współcześnie zauważa się nawet niszczenie etosu Uniwersytetu i etosu Mistrza.ze wstępu
Okładka książki Dezorientacja ewaluatywna a zachowanie celowe jednostki w sytuacji przemian makrosystemowych

29,40 zł 16,99 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,99 zł

Celem książki jest poszukiwanie psychologicznych następstw transformacji systemowej, które dotyczą takich zjawisk, jak: poczucie dezorientacji ewaluatywnej w sytuacji gwałtownych przemian społecznych, formalna charakterystyka zachowań celowych uczestników owych przemian, interakcje systemu aksjologicznego jednostki z trudnością w rozumieniu dokonujących się przemian oraz z jego aktywnością celową. Kierunek poszukiwań zmierza do odpowiedzi na następujące pytania: czy i dlaczego transformacja systemowa u jednych rodzi poczucie dezorientacji, a u innych nie; jakie znaczenie ma tutaj poznawcze funkcjonowanie jednostki, a jakie struktura systemu wartości; w jaki sposób doświadczanie dezorientacji wpływa na działania celowe jednostki; jakie wartości (standardy ewaluatywne) „chronią" jednostkę przed poczuciem dezorientacji; jaki jest wpływ systemu wartości na obraz działań celowych jednostki w sytuacji, gdy doświadcza ona trudności w rozumieniu zmieniającej się rzeczywistości społecznej, politycznej i gospodarczej.
Okładka książki Specyfika aktywności zawodowej pracownika socjalnego

33,60 zł 19,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,41 zł

Ze względu na złą sytuację materialną wielu rodzin pomoc socjalna staje się obecnie szczególnym wyzwaniem nie tylko dla instytucji państwowych, ale i społecznych. Autor zajął się podstawową problematyką pracy socjalnej, kreśląc najpierw jej zarys historyczny. W aktywności pracownika socjalnego zwrócił uwagę na potrzebę posiadania przez niego szczególnych dyspozycji osobowościowych i wysokich kwalifikacji moralnych. Ukazał specyfikę pracy socjalnej w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym w stopniu lekkim, z osobami chorymi na schizofrenię bądź depresję oraz uzależnionymi od alkoholu. Ksiązka może stanowić cenną pomoc dla psychologów, socjologów, pedagogów i pracowników socjalnych, a także dla innych osób zaangażowanych w pracę socjalną i pomoc społeczną. Korzystać z niej mogą studenci wielu kierunków studiów, którzy pomagają osobom będącym w potrzebie jako wolontariusze. Niektóre partie książki są napisane w języku słowackim, mogą więc sięgnąć po nią również zainteresowane poruszaną tematyką osoby władające tym językiem.
Okładka książki Pomiędzy bezpieczeństwem a ryzykiem

45,00 zł 35,37 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,37 zł

O ile strach i ryzyko stanowią integralną część tradycyjnych teorii rekreacji outdoorowej (rekreacji w bliskim kontakcie ze środowiskiem przyrody), o tyle nowsze propozycje akcentują nie tylko to, co ludziom w eksploracji świata przyrody zagraża, ale także to, co ich rozwija, wzmacnia czy przynosi satysfakcję pomimo różnorakich niebezpieczeństw. Stąd też w niniejszej książce rekreacja outdoorowa jest rozpatrywana w kontekście pozytywnych aspektów funkcjonowania jednostki, jej siły i odwagi do mierzenia się z żywiołami przyrody, pasji odkrywania, doświadczenia wolności w świecie natury czy poczucia spełnienia, będącego efektem konfrontacji z zimnem, gorącem, wiatrem, wodą czy grawitacją. Książka może zainteresować przedstawicieli nauk społecznych: pedagogów, socjologów i psychologów. Treść książki może być także użyteczna dla osób interesujących się zagadnieniami geografii, turystyki czy kultury fizycznej. Bez względu na preferowaną dziedzinę nauki, książkę polecamy tym wszystkim, którzy w wolnym czasie wyruszają na spotkanie przygody w dzikim świecie natury.
Opakowanie Kultura pokoju Kultura relacji z perspektywy środowisk

39,00 zł 26,83 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,83 zł

Aby relacje były poprawne, ważna jest kultura, rozumiana jako odpowiednio wysoki poziom rozwoju społeczeństwa w zakresie nawiązywania stosunków interpersonalnych. I właśnie o kulturze w relacjach, ukazanych z perspektywy różnych środowisk, stanowi prezentowana monografia. Niniejszy tom zawiera trzy spójne części poświęcone tematyce kultury relacji z perspektywy różnych środowisk. Część pierwsza składająca się z ośmiu opracowań została poświęcona rodzinie, związkom partnerskim, znajomym, przyjaciołom oraz sąsiadom. Autorzy działu zwrócili uwagę na kulturę w relacjach z najbliższymi, w tym m. in. na metody rozwiązywania konfliktów w rodzinie, specyfikę i codzienną komunikację społeczności kaszubskiej, zagrożenia występujące w wirtualnym świecie oraz mowę nienawiści, która negatywnie wpływa na jakość stosunków społecznych. W części drugiej monografii, w skład której weszło dziewięć opracowań, kultura relacji została przedstawiona w kontekście państw, narodów i społeczności wielokulturowych. Autorzy skierowali uwagę na pojęcia międzykulturowości oraz edukacji międzykulturowej, które mogą przyczynić się do wzajemnego zachowania kultury pokoju oraz relacji, ukazali wyznaczniki pogranicznego charakteru Górnego Śląska, zwrócili uwagę na przeciwdziałanie konfliktom na tle kulturowym, jak również język interakcji pomiędzy islamem a chrześcijaństwem. Kultura relacji w środowiskach szkolnych i akademickich została przedstawiona w części trzeciej monografii, do której włączono siedem opracowań. Autorzy przedstawili czynniki determinujące relacje interpersonalne, czynniki budujące kulturę relacji w środowisku akademickim z perspektywy studentów, zwrócili uwagę na udział mediów w relacjach społecznych, jak również bezpieczeństwo eksperymentów w procesach edukacyjnych.
Okładka książki Równość i równouprawnienie

49,00 zł 35,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,18 zł

Majj Zijada (arab. Mari Ziyadah; 1886–-1941), palestyńsko-libańska poetka, pisarka, eseistka, tłumaczka i dziennikarka, działająca w Egipcie. Należała do kluczowych postaci Nahdy – arabskiego renesansu kulturowego na początku XX wieku. Wszechstronnie wykształcona, znająca języki europejskie jest przedstawicielką wybitnych intelektualistek arabskich. Zaangażowanie w ruch emancypacji kobiet zwróciło jej uwagę na zagadnienia równości społecznej, czego wynikiem jest socjologiczno-filozoficzne studium Równość i równouprawnienie (arab. Al-Musawat). Dr Mustafa Switat prezentuje pierwsze polskie (i prawdopodobnie pierwsze w Europie) tłumaczenie tego tekstu bezpośrednio z języka arabskiego i zarazem jego krytyczne opracowanie. Poruszone tu kwestie nadal pozostają aktualne, a najciekawszy jest punkt widzenia intelektualistki pochodzącej z innego, nieeuropejskiego obszaru kulturowego. Publicystyka Zijady reprezentuje wciąż aktualne i żywe ideały pierwszej fali arabskiego feminizmu, który skupiał się przede wszystkim na dążeniu do powszechnej edukacji kobiet, przyznania im praw wyborczych i możliwości uczestniczenia w życiu politycznym. Dr Mustafa Switat, socjolog, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, badacz transferu międzykulturowego i polsko-arabskich powiązań kulturowych.
Okładka książki Komunikacja w kryzysie. Jak zrozumieć i kształtować zachowanie konsumentów, aby wasza marka cieszyła się jeszcze większym zaufaniem

84,00 zł 53,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,18 zł

Idea kontrolowania kryzysu jest już przedawniona. Dzięki smartfonom i portalom społecznościowym kryzys może obecnie pojawić się przed oczami opinii publicznej w dowolnym momencie. Niniejsza książka jest świetnym poradnikiem dla specjalistów ds. PR lub komunikacji, którzy chcą zrozumieć nową rzeczywistość zarządzania kryzysem, a także odpowiednio przygotować się do sytuacji kryzysowej, aby móc ją rozpoznać i właściwie na nią zareagować.Komunikacja w kryzysie stawia na głowie standardowe zarządzanie kryzysem zniewolone przez procesy i zachęca czytelników do porzucenia typowych korporacyjnych protokołów i schematów komunikacji. Kate Hartley uważa, że organizacje powinny spojrzeć na kryzys z punktu widzenia konsumentów i uczłowieczyć przekazywane im informacje. Jej książka pełna jest pomocnych wskazówek i praktycznych porad, które można wykorzystać w każdej sytuacji kryzysowej, a także nie brakuje tu fascynujących przykładów pokazujących nam, jak odróżniać codzienne problemy od prawdziwego kryzysu. Dowiemy się również dlaczego uwielbiamy nienawidzić nasze ulubione marki oraz poznamy najgorętsze tematy zarządzania kryzysem, takie jak rozwiązywanie problemu fałszywych wiadomości, plotek oraz trolli grasujących na mediach społecznościowych. Dzięki wywiadom i anegdotom pochodzącym od liderów wielu globalnych organizacji, Komunikacja w kryzysie świetnie wpisuje się w kulturę długoterminowego zarządzania reputacją.Kate Hartley jest jedną z założycielek Polpeo, czyli agencji przeprowadzającej symulacje kryzysu, która współpracuje z największymi firmami na świecie. Hartley może poszczycić się dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w branży korporacyjnego PR-u oraz zarządzania kryzysem i reputacją, a do swoich doświadczeń może zaliczyć również wygłaszanie prezentacji i prowadzenie warsztatów z zakresu wpływu mediów społecznościowych na zarządzanie kryzysem podczas międzynarodowych wydarzeń takich jak SXSW, The Global PR Summit, PR Week's Crisiss Comms czy Social Media Today's Social Shake Up. Poza tym Hartley jest członkiem organizacji CIPR i PRCA oraz zasiada w cyfrowym komitecie wykonawczym PRCA, który ma na celu kształtować najlepsze standardy pracy w branży PR."Z przyjemnością zapoznałam się z książką Kate Hartley na temat komunikowania w kryzysie. Książka łączy w sobie wiedzę i praktykę z obszaru zarządzania i psychologii. Postrzegam ją jako interesującą zarówno dla praktyków odpowiedzialnych za komunikację ogólnie, a komunikację w mediach społecznościowych w szczególności, jak również dla studentów marketingu, zarządzania, komunikacji medialnej na poziomie studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Będzie to z pewnością interesująca propozycja literatury uzupełniającej między innymi dla studentów kursów zachowań konsumenckich, komunikacji marketingowej i PR."dr Jolanta Tkaczyk - Katedra Marketingu, Akademia Leona Koźmińskiego
Okładka książki Psychologia muzyki

74,00 zł 47,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,30 zł

Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Okładka książki Nienawiść w przestrzeni publicznej

54,00 zł 34,53 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,55 zł

Od pewnego czasu w wielu państwach demokratycznych daje się zauważyć niezwykłe nasilenie zjawiska określanego jako „mowa nienawiści” albo „język nienawiści”. Nienawiść – podobnie jak miłość czy przyjaźń – towarzyszą Homo sapiens od początku swego istnienia – i to zarówno w relacjach międzyjednostkowych, jak i międzygrupowych. Ostatnio obserwujemy na świecie nasilenie się postaw nacjonalistycznych, faszyzujących i wykluczających. W Polsce wzajemne oskarżanie się dominuje w społecznych relacjach. Hejt ma się we współczesnej Polsce znakomicie. Te negatywistyczne postawy doprowadziły do pojawienia się nowych słów w języku polskim. Angielski czasownik to hate (nienawidzić) wszedł do polszczyzny jako „hejt” i robi niezwykłą karierę. Pojawiają się słowa od niego pochodne: rzeczowniki: „hejter”, „hejterka”, przymiotnik „hejterski”, czasownik „hejtować”. Stają się często używanymi słowami w tekstach publicystycznych, a nawet naukowych. Opowieść o nienawiści snuć można na różne sposoby. W tym niewielkim tomie staraliśmy się zaprezentować nie tylko odmienne podejścia teoretyczne, ale i różne rozwiązania formalne – od tekstów typowo empirycznych, po rozważania natury filozoficznej. Nie ulega wątpliwości, że nienawiść warto badać i analizować; trzeba też o niej pisać, bowiem jedynie w ten sposób możemy lepiej zrozumieć wszystkie jej uwarunkowania. W naszych czasach coraz trudniej być optymistą, ale nawet jeśli zbudowanie świata bez nienawiści nigdy nie będzie możliwe, możemy przynajmniej osłabić nieco wpływ, jaki ma ona na nasze życie i relacje z innymi. Książka Nienawiść w przestrzeni publicznej i zawarte w niej rozważania dostarczają czytelnikowi kluczy do otwarcia namysłu nad rzeczywistością. Namysłu i refleksji, która praktycznie wyeliminowana jest z publicznego życia, zazwyczaj obecnego w demokracji. W Polsce polityczno-ideologiczne podziały wyeliminowały swobodną refleksję i dlatego ta książka może nieść też przykład rozważań, które starają się poddać analizie to, co bardzo wielu ludzi w Polsce zauważa, ale zapewne nie potrafi się oprzeć dominującemu sposobowi mówienia i reagowania na „przeciwnika”, który już od dawna stał się – wbrew demokratycznym regułom – „wrogiem”. Z recenzji prof. dr hab. Ireneusza Krzemińskiego
Okładka książki O łączeniu spraw zdrowotnych i społecznych w przebiegu życia

74,00 zł 43,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,00 zł

Książka traktuje o potrzebach i problemach społecznych oraz zdrowotnych identyfikowanych i analizowanych w przebiegu życia człowieka, a także o instytucjach, które potrzeby te zaspokajają, problemy zaś łagodzą a nawet rozwiązują. Książka wyrosła z doświadczenia autorek zarówno w pracy dydaktycznej w ramach wykładów na temat polityki społecznej i zdrowotnej, jak i w badaniach naukowych, prowadzonych w Instytucie Zdrowia Publicznego Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum.
Okładka książki Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym

77,00 zł 58,21 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,21 zł

W książce omówiono wyzwania związane z przekazywaniem na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie. Trudność podjętej problematyki wynika z występowania na tym rynku różnych kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), z ograniczoną możliwością zakupu oraz leków OTC (wydawanych bez recepty), suplementów diety i dermokosmetyków, nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty (np. żywność). Dodatkowo ze względu na specyficzne uwarunkowania prawne, występują na nim ograniczenia stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz. Na wspomniane kwestie nakładają się ponadto względy etyczne, które często powodują odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesach komunikacji. Ze względu na powyższe odrębności rynku farmaceutycznego, analizie poddano następujące zagadnienia: • procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych; • uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym; • narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę; • wyzwania dla komunikacji marketingowej w branży farmaceutycznej; • dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych, bazujące na opisie studiów przypadków. Prowadzone rozważania podsumowano rekomendacjami w kierunku odpowiedzialnej komunikacji marketingowej przedsiębiorstw działających na omawianym rynku, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie społeczeństwa.
Okładka książki Książka w życiu seniorów na początku XXI wieku

39,00 zł 31,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,51 zł

Publikacja składa się z dwóch części: pierwszej – teoretycznej, wprowadzającej w problematykę starości na tle przemian społeczno-kulturowych oraz drugiej – opartej na badaniach empirycznych, dotyczącej zachowań lekturowych ludzi starszych. Część pierwszą rozpoczyna wprowadzenie w problematykę trzeciego wieku opisujące psychospołeczne determinanty starości, konsekwencje starzenia się społeczeństw oraz teorie dotyczące sposobów starzenia się i stylów życia w tym okresie. Część druga oparta jest na badaniach empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę wśród słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Ich lekturowe przeżycia, emocje i refleksje tworzą jedyną w swoim rodzaju panoramę czytelniczych doświadczeń, której część, czy choćby okruch, Autorka – oprócz naukowego opisu – starała się w ten sposób zatrzymać w kadrze upływającego czasu.
Okładka książki Bezpieczeństwo inf. i medialne w czasach...

38,00 zł 30,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,70 zł

Publikacja pod red. naukową Hanny Batorowskiej i Pauliny Motylińskiej prezentuje spectrum zagadnień dotyczących bezpieczeństwa informacyjnego i medialnego w czasach nadprodukcji informacji. Monografia adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętego bezpieczeństwa informacyjnego m.in. bibliotekarzy, informatologów oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem informacją, wykorzystujących osiągnięcia nauki o informacji, w tym także do studentów bibliologii i informatologii oraz praktyków w tym zakresie. (…) Tytuł recenzowanej monografii Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji ma odniesienie do wszelkich sfer życia jednostkowego i społecznego a jej zawartość winna wzbudzać szereg refleksji oraz wywoływać wiele pytań dotyczących naszej egzystencji. Na początku stycznia 2020 roku noblistka Olga Tokarczuk udzielając wywiadu Gazecie Wyborczej zastanawiała się nad tym: Jaka jest moja rola wobec Internetu, który przeinacza i zmyśla? oraz nad tym: Jaką wartość ma dziś wymyślanie rzeczywistości, w której tak wiele jest zmyśleń? Namysł nad odpowiedziami na tak postawione pytania winni mieć wszyscy ludzie, bez względu na wiek, płeć, pochodzenie, poglądy, wykształcenie, profesję (…). (z recenzji dr hab. Zbigniewa Kwiasowskiego, prof. UP)
Okładka książki Tratwa Odysa Esej o uchodźcach

42,00 zł 28,89 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,88 zł

Dlaczego Europa tak zdecydowanie broni swoich granic? Dlaczego w ludziach, którzy uciekają przed wojną, przemocą i biedą, widzi tak wielkie zagrożenie? Dlaczego nawet dobra wola jednostek jest ograniczana przez prawo i struktury polityczne? Europa nie jest gotowa na przyjęcie uchodźców. Przez wieki przygotowywała się przecież do czegoś przeciwnego – panowania nad obcym. Widać to nie tylko w porządku prawnym, ale i w takich kategoriach myślenia jak państwo narodowe, dom czy prawa człowieka, które w gruncie rzeczy są prawami obywatela. Człowiek, który nie jest obywatelem, staje się niewidoczny. Pojawienie się uchodźców to szansa, by zastanowić się, dlaczego Europa – tak dumna z własnej otwartości – jest na Innego tak bardzo zamknięta. Uchodźcy każą zadać pytanie o sens domu, zamieszkiwania, gościnności i sąsiadowania. To nie tylko pytanie etyczne, ale też wyzwanie dla myślenia. Być może otwarcie granic to okazja, by przemyśleć wszystko od nowa i odkryć najgłębsze powody zamknięcia? Niewykluczone bowiem, że Europa jest iluzją, mającą zakryć jedno z najbardziej fundamentalnych i niepokojących doświadczeń człowieka: nieusuwalną bezdomność.
Okładka książki Psychoanaliza w cieniu wojny i Zagłady

42,00 zł 23,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,85 zł

W książce Psychoanaliza w cieniu wojny i Zagłady zostają po raz pierwszy opowiedziane nieznane do tej pory losy polsko-żydowskich psychoanalityków, psychiatrów i ich pacjentów w czasie drugiej wojny światowej i zagłady. Jednych z nich zamordowano, inni wyemigrowali, tylko nieliczni zaś, którzy przeżyli, pozostali w kraju. W wyjątkowym dialogu bez wzajemnych uprzedzeń i odruchów obronnych polscy i niemieccy historycy, filozofowie, psychiatrzy i psychoanalitycy stawiają pytanie, jak dzisiejsze społeczeństwo w Polsce zmaga się z traumami tego czasu: z Zagładą Żydów, z wyniszczeniem mieszczaństwa i inteligencji, ze skutkami masowych przesiedleń po drugiej wojnie światowej, z prześladowaniami okresu stalinowskiego.Czy te traumatyczne doświadczenia, które fundamentalnie zmieniły strukturę polskiego społeczeństwa, zostały przepracowane? Jak wiemy, destrukcyjne efekty traumy związane z doświadczeniem zabijania, byciem świadkiem, utratą bliskich, poczuciem winy i wstydu trwają dalej za murem budowanym z fantastycznych narracji obronnych, zaprzeczenia i milczenia. Wraz z tymi formami obrony są one nieświadomie przekazywane kolejnym pokoleniom. Nieprzepracowana trauma przeradza się w strach i agresję wobec inności i obcości. Dlatego mimo że od czasów wojny minęło z górą siedemdziesiąt lat, polskie społeczeństwo czeka nadal trudne zadanie kulturowe. Musi ono uporać się ze swoimi mitami o niezłomnym heroizmie, o byciu tylko niewinną ofiarą, które od czasów rozbiorów kształtowały polską tożsamość. W realizacji tego zadaniaistotną rolę może odegrać psychoanaliza z jej oświeceniowym postulatem pobudzania krytycznego myślenia, które jest w stanie przejść przez proces żałoby.
Okładka książki Epidemics and Society

98,75 zł 69,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 69,56 zł

A "brilliant and sobering" (Paul Kennedy, Wall Street Journal) look at the history and human costs of pandemic outbreaks As seen on "60 Minutes" The World Economic Forum #1 book to read for context on the coronavirus outbreak This sweeping exploration of the impact of epidemic diseases looks at how mass infectious outbreaks have shaped society, from the Black Death to today, and in a new preface addresses the global threat of COVID-19. In a clear and accessible style, Frank M. Snowden reveals the ways that diseases have not only influenced medical science and public health, but also transformed the arts, religion, intellectual history, and warfare. A multidisciplinary and comparative investigation of the medical and social history of the major epidemics, this volume touches on themes such as the evolution of medical therapy, plague literature, poverty, the environment, and mass hysteria. In addition to providing historical perspective on diseases such as smallpox, cholera, and tuberculosis, Snowden examines the fallout from recent epidemics such as HIV/AIDS, SARS, and Ebola and the question of the world's preparedness for the next generation of diseases.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,40 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,47 zł
Okładka książki Nauki Don Juana

16,18 zł
27,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,18 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,28 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,59 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,39 zł
Okładka książki Pić czy nie pić?

36,87 zł
64,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,24 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,24 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,81 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,71 zł
Okładka książki Droga artysty

39,70 zł
65,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,25 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj