W tej niezwykłej książce Sławomir Lachowski, jeden z najbardziej znanych polskich menedżerów, twórca mBanku i MultiBanku, były prezes BRE Banku argumentuje, że we współczesnym świecie, który pod wieloma względami jest czasem przełomowym, przywództwo jest towarem deficytowym, a jest niezbędnie konieczne dla rozwiązywania pojawiających się problemów. Co gorsza, obserwujemy proliferację złego przywództwa, którego skutki dotkliwie dotykają zarówno państwa, przedsiębiorstwa jak i ludzi, czyniąc ich życie pełnym trosk i udręki.
Lachowski uważa, że korzeni obecnego kryzysu przywództwa należy szukać w kryzysie wartości. Powrót do wartości, jako wyznacznika kształtującego nasze życie i sposób uprawiania działalności politycznej, społecznej i biznesowej, jest warunkiem koniecznym dla stworzenia trwałych podstaw dobrego przywództwa, które będzie w stanie sprostać wyzwaniom współczesnego świata.
Przywództwo przez wartości wynika z wewnętrznego przekonania o tym, co jest najważniejsze w życiu, w pracy zawodowej i w zaangażowaniu społecznym. Nie jest socjotechniką zmierzającą do wywierania wpływu w celu uzyskania pożądanego zachowania zwolenników i podwładnych. Nie jest sposobem pokonywania kolejnych szczebli drabiny kariery zawodowej zapewniającym promocje i zwycięstwa w wyścigu szczurów.
Autor przedstawia przykłady złego przywództwa oraz szkicuje zasady dobrego przywództwa opartego na wartościach. Uwagę czytelnika z pewnością przyciągną te fragmenty, które bazują na bogatych i różnorodnych osobistych doświadczeniach Lachowskiego. lidera, który przewodził największym przedsiębiorstwom w Polsce i był inicjatorem innowacyjnych przedsięwzięć, które odniosły znaczące sukcesy.
Kto z nas, by nie chciał pracować ciężko, bawić się i zmieniać świat?
Ta książka traktuje o poszukiwaniu pomysłów, które mają szanse zmienić świat, i wyboistej drodze ich realizacji w biznesie. Bazuje na osobistych doświadczeniach i wiedzy, którą autor miał okazję sprawdzić w praktyce. Jest to także świadectwo czasu przełomu technologicznego i cywilizacyjnego, który stał się udziałem naszego pokolenia. Głównym „bohaterem” książki jest innowacja, nowatorskie rozwiązania, które pozwalają osiągać sukces w biznesie, wywierać wpływ na rzeczywistość i cieszyć się tym.
Strategia innowacji, czyli umiejętność znajdowania i wdrażania nowatorskich pomysłów, jest najlepszym napędem wzrostu przedsiębiorstw i całej gospodarki.
Doskonały poradnik dla każdego, kto pomyśli o karierze menedżera i chciałby zajrzeć za kulisy administrowania wielkimi korporacjami. Jest to jednak absolutna antyteza „Przewodnika korporacyjnego szczura”. Sławomir Lachowski przedstawia czytelnikowi swoją autorską wizję zarządzania, w której fundamentalną rolę odgrywają wartości i drugi człowiek. Autor przekonuje – i robi to z powodzeniem, że nie można być skutecznym menedżerem, jeśli nie dąży się do bycia dobrym człowiekiem. Maciej Witucki, prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej SA
Jestem pod dużym wrażeniem książki; mądrej, aktualnej, napisanej z pasją i przekonaniem, wysoce erudycyjnej. Rzadko się zdarza, aby udało się w tak umiejętny, interesujący sposób połączyć doświadczenia osobiste, wynikające z bogatej ścieżki ścieżki do sukcesu zawodowej Autora z przemyśleniami, których osnową zostały bestsellery światowej i polskiej literatury w dziedzinie administrowania. Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki
SGH, Prezes Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa
Droga ważniejsza niż cel, fragment
Wyzwania przyszłości w biznesie
Szereg wynalazków wdrożonych na przełomie XVIII i XIX wieku, udoskonalanych następnie na przestrzeni prawie 100 lat, całkowicie zmieniło sposób produkcji i dystrybucji towarów oraz stosunki społeczne i polityczne. Maszyny zastąpiły siłę mięśni w sferze produkcji dóbr i energii potrzebnej do ich wytwarzania. Zastosowanie powszechnie dostępnych surowców umożliwiło produkcję masową i wzrost dobrobytu. Maszyna przędzalnicza, maszyna parowa, wytop żelaza i stali z pomocą węgla, kolej i inne wynalazki popchnęły świat do przodu w ciągu wieku więcej niż przez 1000 poprzednich lat. Rozwój cywilizacji nie jest procesem liniowym, następujące po sobie fale szybkiego wzrostu i spowolnienia wynikają z twórczej siły innowacji, których masa krytyczna powoduje okresowo gwałtowne przyspieszenie. Ciągła nieciągła zmiana określa trajektorię rozwoju gospodarki i cywilizacji.
Innowacje z zakresu technologii informacyjnej, które pojawiły się w ostatnich 50 latach, zyskały masę krytyczną o sile pozwalającej na całkowitą zmianę stylu życia i sposobu pracy jednostki, zasad działania przedsiębiorstw, spo-^bu funkcjonowania partii politycznych, organizacji społecznych, a wreszcie całokształtu życia społecznego i gospodarczego w wymiarze narodowym t &obalnyitt. Żyjemy w okresie rewolucji technologicznej przechodzącej...
Droga ważniejsza niż cel
Spis Treści
Podziękowania
Zamiast wstępu
Rozdział l. Wartości zwykłych ludzi
Wartości w życiu człowieka
Szczęście jest miarą sukcesu
Moja DROGA wartości
Wartości w kulturze masowej
Rozdział 2. Zwykli ludzie i wspaniałe przedsiębiorstwa
mBank: pasja tworzenia
ABCXXI - cała Polska czyta dzieciom: gotowość
i odpowiedzialność
Mondragon Corporacion Cooperativa: wartości w działaniu
Rozdział 3. Przełomowe idee i wielcy guru zarządzania
Rozdział 4. Wyzwania przyszłości w biznesie i zarządzaniu Biznesem w Nowej Gospodarce
Wyzwania przyszłości w biznesie
Wyzwania w zarządzaniu biznesem
Rozdział 5. Zarządzanie przez wartości
Wartości w życiu przedsiębiorstw
Fundamenty zarządzania przez wartości
Kultura organizacyjna - niewidzialna siła, prawdziwa moc wartości
Zarządzanie przez wartości odpowiedzią na wyzwania przyszłości w biznesie
Rozdział 6. Mapa Drogowa zarządzania przez wartości
Identyfikacja wartości - opis procesu dla małych i dużych firm?
Zarządzanie przez wartości — przekładanie zasadniczych wartości na działania we wszystkich płaszczyznach
Zarządzanie poprzez wartości w procesie doboru personelu - szukamy właściwych, a nie najlepszych pracowników
Rozwój kompetencji opartych na wartościach
Rola wartości w zapewnianiu realizacji wysokich wyników
Rola wartości w budowaniu zaangażowania pracowników i kultury organizacyjnej
Wartości w zarządzaniu produktami, sprzedażą i wynikiem finansowym
Przywództwo przez wartości
Bibliografia
Kto z nas, by nie chciał pracować ciężko, bawić się i zmieniać świat?
Ta książka traktuje o poszukiwaniu pomysłów, które mają szanse zmienić świat, i wyboistej drodze ich realizacji w biznesie. Bazuje na osobistych doświadczeniach i wiedzy, którą autor miał okazję sprawdzić w praktyce. Jest to także świadectwo czasu przełomu technologicznego i cywilizacyjnego, który stał się udziałem naszego pokolenia. Głównym ?bohaterem? książki jest innowacja, nowatorskie rozwiązania, które pozwalają osiągać sukces w biznesie, wywierać wpływ na rzeczywistość i cieszyć się tym.
Strategia innowacji, czyli umiejętność znajdowania i wdrażania nowatorskich pomysłów, jest najlepszym napędem wzrostu przedsiębiorstw i całej gospodarki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?