Droga ważniejsza niż cel
Wartości w życiu i biznesie
-
Autor: Sławomir Lachowski
- ISBN: 978-83-62304-45-5
- EAN: 9788362304455
- Oprawa: twarda z obwolutą
- Wydawca: Studio Emka
- Format: 15.5x23.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 344
- Rok wydania: 2012
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Średnia ocena: 1,00 (2)
-
33,52złCena detaliczna: 55,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,52 zł
Doskonały poradnik dla każdego, kto pomyśli o karierze menedżera i chciałby zajrzeć za kulisy administrowania wielkimi korporacjami. Jest to jednak absolutna antyteza „Przewodnika korporacyjnego szczura”. Sławomir Lachowski przedstawia czytelnikowi swoją autorską wizję zarządzania, w której fundamentalną rolę odgrywają wartości i drugi człowiek. Autor przekonuje – i robi to z powodzeniem, że nie można być skutecznym menedżerem, jeśli nie dąży się do bycia dobrym człowiekiem. Maciej Witucki, prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej SA
Jestem pod dużym wrażeniem książki; mądrej, aktualnej, napisanej z pasją i przekonaniem, wysoce erudycyjnej. Rzadko się zdarza, aby udało się w tak umiejętny, interesujący sposób połączyć doświadczenia osobiste, wynikające z bogatej ścieżki ścieżki do sukcesu zawodowej Autora z przemyśleniami, których osnową zostały bestsellery światowej i polskiej literatury w dziedzinie administrowania. Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki
SGH, Prezes Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa
Droga ważniejsza niż cel, fragment
Wyzwania przyszłości w biznesie
Szereg wynalazków wdrożonych na przełomie XVIII i XIX wieku, udoskonalanych następnie na przestrzeni prawie 100 lat, całkowicie zmieniło sposób produkcji i dystrybucji towarów oraz stosunki społeczne i polityczne. Maszyny zastąpiły siłę mięśni w sferze produkcji dóbr i energii potrzebnej do ich wytwarzania. Zastosowanie powszechnie dostępnych surowców umożliwiło produkcję masową i wzrost dobrobytu. Maszyna przędzalnicza, maszyna parowa, wytop żelaza i stali z pomocą węgla, kolej i inne wynalazki popchnęły świat do przodu w ciągu wieku więcej niż przez 1000 poprzednich lat. Rozwój cywilizacji nie jest procesem liniowym, następujące po sobie fale szybkiego wzrostu i spowolnienia wynikają z twórczej siły innowacji, których masa krytyczna powoduje okresowo gwałtowne przyspieszenie. Ciągła nieciągła zmiana określa trajektorię rozwoju gospodarki i cywilizacji.
Innowacje z zakresu technologii informacyjnej, które pojawiły się w ostatnich 50 latach, zyskały masę krytyczną o sile pozwalającej na całkowitą zmianę stylu życia i sposobu pracy jednostki, zasad działania przedsiębiorstw, spo-^bu funkcjonowania partii politycznych, organizacji społecznych, a wreszcie całokształtu życia społecznego i gospodarczego w wymiarze narodowym t &obalnyitt. Żyjemy w okresie rewolucji technologicznej przechodzącej...
Droga ważniejsza niż cel
Spis Treści
- Podziękowania
- Zamiast wstępu
- Rozdział l. Wartości zwykłych ludzi
- Wartości w życiu człowieka
- Szczęście jest miarą sukcesu
- Moja DROGA wartości
- Wartości w kulturze masowej
- Rozdział 2. Zwykli ludzie i wspaniałe przedsiębiorstwa
- mBank: pasja tworzenia
- ABCXXI - cała Polska czyta dzieciom: gotowość
- i odpowiedzialność
- Mondragon Corporacion Cooperativa: wartości w działaniu
- Rozdział 3. Przełomowe idee i wielcy guru zarządzania
- Rozdział 4. Wyzwania przyszłości w biznesie i zarządzaniu Biznesem w Nowej Gospodarce
- Wyzwania przyszłości w biznesie
- Wyzwania w zarządzaniu biznesem
- Rozdział 5. Zarządzanie przez wartości
- Wartości w życiu przedsiębiorstw
- Fundamenty zarządzania przez wartości
- Kultura organizacyjna - niewidzialna siła, prawdziwa moc wartości
- Zarządzanie przez wartości odpowiedzią na wyzwania przyszłości w biznesie
- Rozdział 6. Mapa Drogowa zarządzania przez wartości
- Identyfikacja wartości - opis procesu dla małych i dużych firm?
- Zarządzanie przez wartości — przekładanie zasadniczych wartości na działania we wszystkich płaszczyznach
- Zarządzanie poprzez wartości w procesie doboru personelu - szukamy właściwych, a nie najlepszych pracowników
- Rozwój kompetencji opartych na wartościach
- Rola wartości w zapewnianiu realizacji wysokich wyników
- Rola wartości w budowaniu zaangażowania pracowników i kultury organizacyjnej
- Wartości w zarządzaniu produktami, sprzedażą i wynikiem finansowym
- Przywództwo przez wartości
- Bibliografia