Czy rozwijające się na naszych oczach chrześcijańskie ruchy charyzmatyczne są czymś bezprecedensowym w historii Kościoła? Zaskakuje z pewnością skala i dynamizm, jaki ich rozwój przybiera. Czy są one jednak absolutną nowością? Niniejsza książka stara się znaleźć odpowiedź na postawione pod ich adresem pytanie: nowość czy kontynuacja tradycji? Pytanie to wybrzmiewa również wobec dwóch fenomenów znamiennych dla duchowości charyzmatycznej, jakimi są chrzest w Duchu Świętym i dar języków. W tym kontekście rysuje się także pewne napięcie w samym rozumieniu natury i funkcjonowania wspólnoty eklezjalnej. Polega ono na przeciwstawianiu sobie urzędu i charyzmatu. Czy taka antyteza ma jakiekolwiek uzasadnienie? Poszukując odpowiedzi, autorzy sięgają do natchnionych źródeł wiary i życia Kościoła, dokonują analiz tekstów biblijnych, precyzują terminologię teologiczną oraz przytaczają liczne świadectwa z historii chrześcijaństwa. Z całości wyłania się odpowiedni materiał do oceny nie tylko różnych fenomenów duchowych, ale także globalnego zjawiska pentekostalizacji. Publikacja, bardziej niż czymkolwiek innym, jest głosem w dyskusji i zaproszeniem jej czytelnika do osobistej refleksji nad własnym miejscem w świecie i Kościele pierwszej połowy XXI wieku.
Czy katolik może medytować? Bp Andrzej Siemieniewski odpowiada twierdząco; konfrontuje czytelnika ze współczesnymi tendencjami i udowadnia, że nie należy utożsamiać medytacji znanej z religii Wschodu z medytacją chrześcijańską. Stawia pytania o sens takiej modlitwy i pokazuje, że pozwala ona wejść na wyższy poziom relacji z Najwyższym. Medytacja chrześcijańska nie jest tylko wprowadzeniem się w stan wysokiej uwagi skierowanej na siebie samego. Jej celem jest dialog z żywym Bogiem; zanurzenie się w Jego słowie i otwarcie na osobową relację z Nim.
Publikacja porusza tematykę związaną z medytacją w Biblii, w Starym Testamencie, jak i w Nowym Testamencie, oraz medytacją Kościoła dawnych wieków. Autorzy zawężają swoje zainteresowanie do takiego typu medytacji, która posługuje się krótki, powtarzającym się modlitewnym zawezwaniem, czyli medytacją monologiczną.
Czy pragnienie doświadczenia chrztu w Duchu Świętym to niszowa domena jakiejś specjalnej duchowości albo jakiegoś specyficznego ruchu kościelnego? Wbrew pozorom wydaje się, że nie: wskazuje na to miejsce chrztu w Duchu Świętym w strukturze Nowego Testamentu i historii Kościoła.
Czego naucza Nowy Testament na temat chrztu w Duchu Świętym? Czy Błażej Pascal jest świadkiem chrztu w Duchu Świętym? Czy prorocy Starego Testamentu doświadczali chrztu w Duchu Świętym? Jak chrzest w Duchu Świętym przeżywały średniowieczne wspólnoty albigensów? Co na temat chrztu w Duchu Świętym mówili papieże XX i XXI wieku - Leon XIII, Jan XXIII, Paweł VI, Jan Paweł II, Franciszek?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?