Doktor Sara Filipiak porusza w swojej pracy bardzo istotne zagadnienie, jakim jest kształtowanie się zdolności do planowania własnej aktywności w okresie wczesnej adolescencji, czyli od ok. 9. do ok. 11.12. roku życia ().W swojej książce Autorka prezentuje ze znawstwem szerokie spektrum współczesnych teorii i koncepcji zjawiska planowania, spośród których wybiera, jako podstawę swoich badań naukowych, koncepcje neuropsychologiczne ().Na uwagę zasługuje nowatorstwo i bogactwo eksplorowanych przez Autorkę zmiennych, które pozwalają na wnikliwą analizę badanego zjawiska planowania z jego psychologicznym i społecznym kontekstem rozwoju. Autorka wykazała się imponującą wiedzą z zakresu psychologicznych narzędzi pomiaru mierzonych funkcji. Psychologowie badacze znajdą tu kompendium wiedzy o światowych metodach pomiaru umiejętności planowania w okresie dzieciństwa i adolescencji, znajdą opisy prób eksperymentalno-klinicznych, metod standaryzowanych i kwestionariuszowych do oceny planowania oraz informacje o możliwości ich zastosowania w badaniach polskich ().Książka posiada wysoką wartość edukacyjną, może być ważną pozycją bibliograficzną dla studentów psychologii i pedagogiki. Powinna znaleźć się w spisie lektur przyszłych nauczycieli i wychowawców. Może stanowić podstawę programów wspomagających rozwój procesu planowania dla terapeutów zajmujących się optymalizacją rozwoju psychicznego uczniów szkół podstawowych (). Z recenzji dr hab. Elżbiety Rydz prof. KUL
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?