Porywająca opowieść z zaskakującymi zwrotami akcji i niezwykły świat, w którym ożywają nordyckie mity - oto pierwszy tom Sagi Kamieni Runicznych autorki bestsellerowych serii Siedem Królestw i Starcie Królestw.Po Ragnarku, wielkiej wojnie między bogami a siłami chaosu, zamieszkany przez ludzi Midgard stał się niebezpieczną krainą, pełną nędzy i pozbawioną magii.Szesnastoletniemu Eirikowi Halvorsenowi szczęście raczej dopisuje - jego rodzina żyje we względnym dobrobycie. Chłopak zostaje jednak oskarżony o zamordowanie matki i ojczyma i skazany. W niebezpieczeństwie jest również Liv, jego przyrodnia siostra - miejscowi patrzą na nią podejrzliwie, bo za bardzo interesuje się magią. Niespodziewanie w obronie Eirika staje potężny jarl - zapłaci cenę krwi za zabitego Stena, jeśli chłopak popłynie na wyprawę do legendarnej świątyni, słynącej z bogactw siedziby prządek, ostatnich osób praktykujących w Midgardzie magię.Wróżąca z kamieni runicznych Reggin Eiklund zabawia i leczy ludzi w karczmach. Jej zarobki zabiera jednak ich właściciel Asger, demon ognia - Reggin marzy, by od niego uciec. Po jednym z występów, kiedy dokonała niezwykłych nawet jak na nią rzeczy, prządki składają jej propozycję, by popłynęła z nimi do świątyni i rozwijała tam swe magiczne talenty, uwalniając się od Asgera.Ścieżki Eirika, Liv i Reggin zbiegają się w Nowym Jtunheimie, zasilanym magią raju, w którym znajduje się świątynia. Jednak pod wspaniałymi pozorami kryje się wielkie zło, a jątrzące się urazy mogą doprowadzić do katastrofalnej wojny. Ta trójka będzie potrzebować wszystkich swych umiejętności i każdej dostępnej broni, by jej zapobiec.Ambitna, oryginalna opowieść, czerpiąca hojniez mitologii nordyckiej, od której nie można się oderwać. Fabuła ma żywe tempo, a losy bohaterów są znakomicie napisane - zwroty akcji depczą sobie po piętach."Kirkus Reviews"Epicka, inspirowana mitami nordyckimi opowieść żongluje punktami widzenia Eirika i Reggin, a oba sąrównie wciągające. Napięcie, stawki, o które grają bohaterowie i rozmaite komplikacje nieustannienarastają, w miarę jak historie postaci zaczynają się splatać. A postaci te, pełne życia i zróżnicowane,to między innymi odważne kobiety, dzięki którym lektura zyskuje subtelne feministyczne akcenty.Czytelnik pochłania powieść Chimy jednym tchem i już, już chciałby mieć w ręce drugi tom."Publishers Weekly"Chwyci za serce fanów epickiego fantasy."Booklist"
Reginn, Eirik i Liv odkrywają, że stali się pionkami w nieznanej im grze. Kiedy Eirik wymordował członków rady, otworzył Tyrze drogę do władzy. Ma ona teraz doskonały pretekst, by wszcząć wojnę przeciwko Archipelagowi. Pragnie także wykorzystać swoją dottir, Liv, jako naczynie, które wypełni niebezpieczna bogini. Reginn z kolei otrzymuje zadanie przekroczenia granicy między żywymi a umarłymi, aby zdobyć dostęp do wielkich tajemnic. Reginn pomaga Eirikowi uciec z więzienia, żeby mógł wrócić do domu, do swojego brodira, i ostrzec mieszkańców Archipelagu o nadciągającej inwazji. Sama zostaje w Gaju – pragnie powstrzymać wybuch wojny. Jednak wkrótce dowiaduje się, że wbrew jej woli wyznaczono jej rolę do odegrania w tej rozgrywce – Tyra zamierza wykorzystać moc dziewczyny, by zapewnić zwycięstwo Nowemu Jötunheimowi. Tymczasem Eirik zgadza się dołączyć do sił króla Archipelagu, choć oznacza to, że będzie musiał wystąpić przeciwko Liv, własnej systir, i Reginn, prządce, która go zauroczyła. Zapewne pierwszy raz w życiu nadchodząca walka budzi w nim złe przeczucia… Obie strony przygotowują się do apokaliptycznego starcia, a tymczasem Eirik, Reginn i Liv natrafiają w nieoczekiwanych miejscach na sojuszników, ale też wrogów, starając się za wszelką cenę zapobiec zniszczeniu ostatniego z Dziewięciu Światów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?