Rodzina jest dla nas niezmiennie ważna, a nawet najważniejsza. Rodzina jest wyzwaniem. W tej sferze zapraszamy po mnóstwo książek psychologicznych właśnie o rodzinie, roli rodziny w naszym życiu. Proponujemy szereg poradników, podręczników , powieści i opowieści opowiedzianych z dużym wyczuciem i wrażliwością, poruszajacych problemy zdrowia psychicznego dzieci i rodziców. Prezentowane publikacje opisują jak takie problemy, których jest przecież niemało w rodzinie są postrzegane i rozwiązywane. Autorzy proponowanych przez nas publikacji przedstawiają ciekawe pomysły na mierzenie się z problemami typowo małżeńskimi: seks, finanse, wychowywanie dzieci. Polecamy książki dla każdego, kto chce przyglądnąć się swojemu funkcjonowaniu w rodzinie. Polecamy ciekawą lekturę Anny Bimer dla wszystkich kobiet, bo wszystkie jesteśmy córkami : Być córką i nie zwariować.
Z książki tej dowiesz się, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać na opóźniony rozwój jego umiejętności wzrokowych, słuchowych, motorycznych, przetwarzania informacji lub innych. Autorka wyjaśnia, jakie badania lekarskie i psychologiczne warto wykonać, by sprawdzić, w czym tkwi sedno problemów. Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie dostosować oczekiwania wobec ucznia do jego możliwości, a także, rozumiejąc jego specyficzne potrzeby i trudności, zastosować w klasie lub w domu skuteczne interwencje, które pozwolą mu osiągnąć sukces edukacyjny.
Ta książka to świetny opis mechanizmów – społecznych, emocjonalnych, środowiskowych – powstawania i narastania u młodych ludzi gniewu i przeradzania się go w agresywne zachowania. Autor pracował jako psycholog w kilkunastu amerykańskich najtrudniejszych szkołach ponadpodstawowych, w których miał do czynienia z wybitnie trudną młodzieżą z grupy wysokiego ryzyka. Zamieszcza on wiele arcyciekawych opisów konkretnych przypadków i zastosowanych metod. Część II książki, rozpoczynająca się od rozdziału szóstego., to podzielony na pięć tematycznych modułów poradnik dla psychologów, nauczycieli i terapeutów, prowadzących zajęcia z młodymi ludźmi „z krótkim lontem”. Każdy moduł obejmuje kilka spotkań, na których ćwiczy się umiejętności rozpoznawania i stopniowania gniewu, znajdowania i stosowania zachowań alternatywnych, oceniania korzyści czy strat płynących z konkretnych zachowań, prowadzenia „dzienniczka kłopotów” i oceny postępów. Poza ogromną przydatnością praktyczną – w każdej szkole ponadpodstawowej – książka jest napisana barwnym, żywym językiem, która znakomicie ułatwia wgłębianie się w trudny, niekiedy bolesny temat.
Czy gruba kobieta może być ładna? - zapytałam panią psycholog Katarzynę Miller. Pani Kasia, po chwili namysłu, odpowiedziała: ""Cóż. Grube bywają prześliczne. Chude bywają prześliczne. Średnie bywają prześliczne. Malutkie bywają prześliczne. Ogromne bywają prześliczne. Oraz bywają kobiety, które nam się nie podobają. Nawet jeżeli są szczupłe i zadbane, prawda? Są ludzie młodzi, którzy są starzy duchem. Są ludzie piękni niezadowoleni ze wszystkiego. I są tacy, za których z wyglądu nikt pięciu złotych by nie dał, a po dwóch tygodniach znajomości uwielbiamy ich"". - Hm. Pomyślałam sobie. Coś w tym jest. Przecież ja czułam się gruba, gdy ważyłam osiemdziesiąt, ale też sześćdziesiąt czy pięćdziesiąt trzy kilogramy. Być może nie jest więc takie istotne, ile ważymy, ale to, jak się czujemy we własnej skórze? Postanowiłam poruszyć ten temat z kobietami w rozmiarze XXL. Pisarkami, piosenkarkami, aktorkami czy modelkami. Wiele mi odmówiło, jednak znalazły się takie, które potrafiły powiedzieć o sobie: ""Tak, jestem gruba"". To właśnie one, odważnie, inteligentnie, dojrzale spróbowały odpowiedzieć na pytania zawarte w tej książce: Czy można, nie będąc szczupłą, osiągnąć sukces zawodowy i szczęście, jakim kosztem. Czy kobiety sukcesu w rozmiarze XXL marzą nadal o wciśnięciu się w rozmiar XS? Jak zmieniają się poglądy na życie, samoocena, życiowe wybory, styl życia, obraz siebie gdy chudniemy i tyjemy? Czy i jak można być szczęśliwą w rozmiarze XXL? A może to zależy...
Tematyka subkultur młodzieżowych, przynajmniej od momentu powstania kategorii młodzieży w połowie XX wieku, budziła zainteresowanie z jednej strony moralistów, pedagogów zafrasowanych dewiacyjnymi rolami przyjmowanymi przez młodych ludzi i ich nonkonformistyczną postawą, a z drugiej specjalistów od konsumpcji, którzy zaczęli w subkulturach widzieć doskonały rynek zbytu dla swoich produktów. Od lat 70. XX wieku praktycznie cała młodzież dzieliła się pomiędzy różne subkultury i choć dzisiaj obraz młodzieży wydaje się nie tak klarowny, poznanie historii ich subkulturowości nadal daje wgląd w postawy i zachowania młodych ludzi.
„Prezentowany tekst jest próbą usystematyzowania dotychczasowej wiedzy o świecie młodzieżowych subkultur oraz przeglądem najważniejszych subkulturowych wydarzeń ostatnich kilkudziesięciu lat. Interesować mnie będzie subkulturowość jako cecha i kategoria analityczna, jej zróżnicowane wcielenia oraz miejsce, które zajmuje w konstruowanej przez młodzież rzeczywistości różnych czasów i przestrzeni. Ambicją autora nie jest stworzenie encyklopedii subkultur młodzieżowych ani podręcznika akademickiego, chociaż zdaję sobie sprawę, że i takie funkcje prezentowana książka może pełnić. Zależy mi natomiast na refleksyjnym spojrzeniu wstecz, na przeszłość subkulturowej aktywności młodzieży, wyeksponowanie najistotniejszych jej cech, gdyż nie mogę się oprzeć wrażeniu, że ten typ młodzieżowej wrażliwości na naszych oczach zanika, stając się bardziej historią kultury młodzieżowej, niż jej teraźniejszością”.
[z tekstu]
Dr hab. Witold Wrzesień, prof. UAM – socjolog, absolwent, a obecnie profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jego zainteresowania badawcze to socjologia młodzieży, kultura młodzieżowa, analiza pokoleń, świat życia codziennego w rodzinie. Autor książki Europejscy poszukiwacze (WN PWN 2009).
Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka – tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka – jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która:
[...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego.
Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach I–III szkoły podstawowej.
Tom składa się z trzech części. W pierwszej – noszącej tytuł Poglądy i doświadczenia polskich nauczycieli-wychowawców – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Autorzy wszystkich tekstów zwracają uwagę na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej a praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci.
Kolejna część – Poglądy i doświadczenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji – zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli u naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań szczególne znaczenie przypisują pedagogicznym oraz psychologicznym aspektom działań edukacyjnych podejmowanych przez nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wspomagających rozwój i kształcenie dziecka, a także porównują propozycje merytoryczne i rozwiązania metodyczne stosowane w Czechach, na Słowacji oraz w Polsce.
Tom zamyka część – Postrzeganie edukacji małego dziecka przez studentów – przyszłych nauczycieli – będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych.
Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzebach i możliwościach wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I–III. Przywołane rezultaty poczynań empirycznych wraz z ich analizą i interpretacją odnoszą się również do umiejętności językowych i matematycznych studentów, których badania zostały zainspirowane Ogólnopolskimi Badaniami Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2011.
W momencie poczęcia dziecka Stwórca powierza nam, rodzicom, kobiecie i mężczyźnie, dar szczególny. Mamy się nim nie tylko opiekować, ale także pomóc rozwinąć wszystko to, co zostało w nim zdeponowane przez Boga Stwórcę, oraz nauczyć go wielu nowych umiejętności i dobrego zarządzania własnym życiem.
Bóg darował nam to przepiękne, delikatne i cudowne życie pod opiekę na pewien ściśle określony czas. Zaprosił nas, matki, abyśmy były Jego wyciągniętymi rękami w okazywaniu Jego miłości dzieciom. Wraz z tym zaproszeniem oferuje nam swoją mądrość do wypełnienia tego najbardziej odpowiedzialnego zadania.
Autorka książki odpowiada na wiele ważnych dla każdej mamy pytań:
• Skąd mamy wiedzieć, jak w mądry sposób wychowywać nasze dzieci?
• Skąd czerpać mądrość, by sprostać wszystkim wyzwaniom bycia mamą?
• Co mamy przekazywać następnemu pokoleniu?
• Czy można naprawić błędy przeszłości?
Z książki mogą skorzystać zarówno mamy, które są na początku swojej drogi bycia mamą, jak i te, które już wychowały swoje dzieci i towarzyszą im w ich dorosłym życiu.
Autorka zachęca matki, aby umiały cieszyć się każdą chwilą spędzoną ze swoimi dziećmi
i nie zmarnowały żadnego cennego okresu ich życia, nawet jeśli dzieci są już dorosłymi ludźmi i mają już swoje własne dzieci.
O Autorze
Alina Wieja - redaktor naczelna kwartalnika „Nasze Inspiracje”. Autorka licznych artykułów i wielu książek, m. in.: Powrót kobiety do harmonii ze Stwórcą, Siedem Słupów Mądrości, Pokonać zniechęcenie. Jest znanym mówcą, Dyrektorem Instytutu Poradnictwa Chrześcijańskiego ChFŻiM. Prowadzi szkolenia na temat zdrowego stylu życia, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz budowania silnej rodziny i relacji z Bogiem i ludźmi. Jest szczęśliwą żoną, matką dwojga dorosłych dzieci.
Książka ma pomóc wszystkim, którzy rozpoczynają wdrażanie rehabilitacji metodą Vojty, w osiągnieciu sukcesów leczniczych, a także zachęcać do wymiany opinii na temat terapii.
Każdy rozdział książki stanowi zamkniętą całość i może być czytany oddzielnie. Przedstawiono w nich: powstanie koncepcji terapii i objaśnienia niezbędne do jej zrozumienia; omówiono rozwój dziecka w 1. roku życia; wskazano podstawowe zasady przeprowadzania diagnostyki; omówiono odruchową lokomocję ? podstawowe zagadnienie książki; przedstawiono powiązania i interakcje między dzieckiem, rodzicami terapeutami w czasie prowadzenia rehabilitacji; zamieszczono odpowiedzi na najczęściej zadawane przez rodziców pytania.
Z przedmowy
Autorowi udało się skutecznie podważyć dyskurs, w którym osadzonych jest wiele studiów na temat młodzieży. Jego badania wskazują, jak dużo miejsca w świadomościowych konstruktach młodych ludzi zajmują nierozwiązane konflikty, lęk przed odrzuceniem, lęk przed innością, strach przed przekroczeniem granic. Z badań tych wyłania się dyskurs młodzieży zalęknionej, której tożsamość jest dyscyplinowana do nie-mówienia. Książka Wojciecha Siegienia jest jedną z niewielu prac pedagogicznych inspirowanych konstruktywizmem, które zostały poświęcone problematyce młodzieży w perspektywie genderowej. z recenzji dr hab. Lucyny Kopciewicz, prof. UG Wojciech Siegień, absolwent Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył studia na Wydziale Psychologii UW oraz w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UW. W 2011 r. obronił doktorat na Wydziale Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Mieszka w Gdańsku i w Czechach Orlańskich.
Książka to zbiór 16 wywiadów przeprowadzonych z dziećmi, które w swoim życiu doświadczyły wielu cierpień. Rozmawiając z nimi, pisarka porusza trudne tematy, można powiedzieć ? ?dorosłe?. Dzieci mówią o Bogu, miłości, sensie życia, szczęściu, rodzinie, o tym, kim jest i kim powinien być drugi człowiek. Rozmówcy Juknaite ? m.in. chłopiec z rozbitej rodziny, niewidome dzieci i młodociani przestępcy ? radzą też, skąd czerpać siły w ciężkich doświadczeniach, opowiadają o cierpieniu, ubóstwie, odrzuceniu i o okrucieństwie.
Na Litwie Słowa w ciemności... stały się ważnym wydarzeniem literackim. Książka otrzymała tam kilka nagród, była też często wymieniana w rankingach i plebiscytach.
Dniami i nocami tęsknisz za odnalezieniem prawdziwej miłości i nagle... jesteś mężatką, a małżeństwo okazało się czymś innym, niż się spodziewałaś. Teraz więc, nim jeszcze stanęłaś na ślubnym kobiercu, jest czas na przygotowanie się do roli żony, aby – zgodnie z Bożą wolą – stać się pomocą dla swojego męża. Bóg chce uczynić cię wspaniałą żoną, przydatną mężowi, jednak, aby się taką stać, musisz włożyć w to wysiłek... wiele wysiłku.
Debi Pearl, autorka Żony, jakiej pragnie twój mężczyzna, w tej książce pomoże ci znaleźć odpowiedzi na takie pytania, jak:
Skąd będę wiedzieć, kogo Bóg mi przeznaczył?
Czego naprawdę szuka w dziewczynie porządny facet?
Jak modlić się za przyszłego męża?
Kiedy powiedzieć facetowi, że mi się podoba?
Dziewczyny spędzają dużo czasu na planowaniu wesela, sukni, podróży poślubnej. Jednak w żaden sposób nie przygotowują się do tego, co będzie po ślubie, przez co przeżywają później wiele rozczarowań w swoim małżeństwie. Ta książka pomoże ci uniknąć tego błędu i pokaże, jak już teraz możesz przygotować się do bycia wspaniałą żoną dla twojego przyszłego męża.
Pierwsza książka Ewy Chodakowskiej, najpopularniejszej polskiej trenerki personalnej, znanej z programu „Pytanie na śniadanie” TVP2, gdzie występuje jako „Trenerka całej Polski”. Jej unikalna metoda treningowa zrewolucjonizowała kobiecy fitness, a programy ćwiczeń wydane na płytach DVD w magazynie SHAPE, okazały się bestsellerami. W rok zdobyła ponad 150 tysięcy fanów na Facebooku, rejestrując 1,5 mln wizyt tygodniowo. Osoby ćwiczące wraz z nią, przechodzą szybką i niewiarygodną metamorfozę. Zaraża optymizmem i pasją oraz pomaga zmienić życie setkom tysięcy kobiet. Za ich namową powstała książka, w której Ewa Chodakowska prezentuje nie tylko instrukcje dotyczące treningów, ale także dzieli się motywacją oraz wiedzą i własnymi doświadczeniami na temat diety oraz stylu życia.
Książka wyraża holistyczną filozofię Ewy Chodakowskiej opartą na założeniu, że aktywność fizyczna i jej pozytywne rezultaty przyczyniają się do rozwoju duchowego, emocjonalnego oraz umysłowego . Do współtworzenia książki Ewa zaprosiła swojego partnera życiowego Lefterisa Kavoukisa, jednego z najbardziej znanych i cenionych trenerów personalnych w Grecji.
Książka zawiera kompleksowy program miesięcznej metamorfozy z podziałem na poszczególne dni: 30 dni, 30 treningów po 30 minut, 30 jadłospisów. W książce znajduje się motywacja na każdy dzień, praktyczne porady dietetyczne i wskazówki treningowe oraz zdjęcia trenerki prezentującej wszystkie ćwiczenia opatrzone szczegółowym opisem.
Odkryj bogactwo Bożych obietnic dla swojego życia. Boże prawdy nigdy się nie zmieniają, Jego obietnice są zawsze aktualne. Pozycja ta pomoże ci polegać na Bogu i Jego Słowie w każdej sytuacji.
Dowiesz się między innymi, jaki jest Boży plan dla kobiet…, do czego Bóg zachęca kobiety…, jaki jest Boży dar dla kobiet...
Książka ta może stać się wyjątkowym prezentem dla bliskiej ci osoby. Poprzez odpowiedni dobór wersetów biblijnych do różnych sytuacji pomaga w praktyczny sposób zastosować Boże Słowo w codziennym życiu oraz korzystać z obfitości Bożych obietnic.
Tożsamość człowieka, opowieść o sobie powstaje w relacjach z osobami znaczącymi, w ich ewaluacjach i sposobach rozumienia rzeczywistości – jest zanurzona w systemie rodzinnych znaczeń. Niniejsza monografia zawiera teoretyczną refleksję i przegląd badań autorki na temat kształtowania się tożsamości narracyjnej w rodzinie oraz szczegółową analizę narracji tożsamościowych w cyklu życia rodziny. Jest jednocześnie zaproszeniem do dyskusji na temat istoty formowania się tożsamości jednostki, ważnych elementów kontekstowych jej konstruowania i związanych z tym możliwości wspierania osoby w konstruktywnej reorganizacji opowieści o sobie. * * * Obszarem zainteresowań Pani dr Anny Cierpki jest psychologia narracyjna, dynamicznie rozwijająca się dziedzina psychologii. (…) Przygotowywana publikacja poświęcona jest badaniu specyfiki narracji tożsamościowych w okresie wczesnej dorosłości i ich związków z oceną relacji w rodzinie pochodzenia i w aktualnym małżeństwie. (…) Książka zawiera kompetentne wprowadzenie teoretyczne. Podejmuje istotne zagadnienie związków między relacjami w rodzinie pochodzenia a kształtowaniem tożsamości narracyjnej. (…) Może być interesująca dla osób zajmujących się psychologią narracyjną, psychologów wychowawczych, a także psychologów klinicznych i psychoterapeutów. Zawarta w niej wiedza poszerza zrozumienie sposobów ujmowania indywidualnego doświadczenia człowieka i nadawania znaczeń ważnym wydarzeniom. dr hab. Barbara Tryjarska, prof. UW
Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji, wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. ""zjawisk trudnych"". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania.
Książka ta wyrasta zarówno z osobistych upodobań i sympatii autorki, z zasłuchania w głosy i słowa śpiewających kobiet, jak i z krytycznej lektury przedstawicielek feministycznej myśli, która ulega tu konfrontacji z kobiecym doświadczeniem: artystek, obserwatorek i komentatorek kultury, a zwłaszcza – współczesnych mam, córek, żon i sióstr.
Izolda Kiec – literaturoznawczyni, teatrolożka i kulturoznawczyni, jest profesorem na Wydziale Filologii i Kulturoznawstwa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, a w poznańskiej Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa kieruje Katedrą Kulturoznawstwa. Pisze o poezji (Zuzanna Ginczanka, Halina Poświatowska) i piosence (Agnieszka Osiecka), o teatrze (zwłaszcza jako idei oraz projekcie egzystencji) i kabarecie (z uwzględnieniem jego najdawniejszych źródeł i tradycji).
Z pewnością nie raz pękaliście ze śmiechu, kiedy wasze dwu-lub trzyletnie pociechy próbowały was nieudolnie oszukać po rozmontowaniu kosztownej zabawki albo, co gorsza, roztrzaskaniu - w celach eksperymentalnych, rzecz jasna - waszego ulubionego kubka. Widać było jak na dłoni, że co jak co, ale gładko wypowiedziane kłamstwo nieszczególnie im wychodzi. Rodziców nieustannie śmieszą także, z niezmierną powagą czynione, próby zabawy w chowanego, kiedy trzylatek zasłania swoje własne oczy w przekonaniu, że kiedy on nie widzi sam siebie, nie dostrzega go równiez całe otoczenie. Bawiło was zapewne i to, że o sobie samych wasze małe dzieci mówiły wyłącznie w trzeciej osobie, zwłaszcza wtedy, kiedy zapytane, kogo widzą w lustrze (a widziały własną postać), wykrzykiwały, zamiast spodziewanego: "To ja!", że to Marysia, Antek albo Maja. Cóż, małe dzieci nie potrafią przekonująco kłamać, sądzą, że to, co widzą ich oczy, widzą też wszyscy inni, nie rozpoznają także w lustrach siebie samych. Książka Tomasza Kozłowskiego odpowiada na pytanie, dlaczego tak się dzieje. A co najważniejsze, jest niezmiernie interesującą podróżą po meandrach nauk kognitywnych, socjoligii i psychologii ewolucyjnej, które do spółki zajmują się głównym poruszanym tu zagadnieniem, od wieków fascynującym ludzi - naszą samoświadomością. (z recenzji prof. Tomasza Szlendaka)
Tom O sekretach białogłowskich Pseudo-Alberta Wielkiego zawiera edycję staropolskiego przekładu, który ukazał się drukiem w roku 1695. Łaciński oryginał pt. De secretis mulierum powstał w końcu XIII lub na początku XIV wieku, a w dawnych czasach za jego autora uchodził doktor Kościoła, filozof i teolog Albertus Magnus. Dzieło opisuje rozrodcze funkcje niewieściego ciała, miesiączkę, powstawanie zarodka i formowanie się płodu, oznaki poczęcia i płci dziecka w łonie matki, powikłania porodowe i przyczyny rodzenia się monstrów; omawia przeszkody poczęcia, sposoby właściwego obcowania płciowego, metody rozpoznania dziewictwa i ?zepsowania panieństwa?. Filozoficzne zaplecze tego tekstu ? ważnego i wpływowego w zakresie wyobrażeń o tajemnicach natury kobiet ? stanowią pisma Arystotelesa oraz jego komentatorów, zwłaszcza Awerroesa i Awicenny.
Upłynęło wiele lat od momentu, w którym salwami braw powitano krucjatę na rzecz praw kobiet. Zostałyśmy wyrwane z naszego stanu samozadowolenia (i słusznie!) przez wojujące feministki. Maszerowały w dwóch różnych kierunkach ze swoimi hasłami głoszącymi nowe standardy i wartości. Jakby wzbudzona na nowo postać francuskiej rewolucji, oddziały szturmowe powiewały transparentami obwieszczającymi: Wolność! Równość! Braterstwo! Przeciwnicy krucjaty w odpowiedzi wywieszali proste, białe flagi, na których nagryzmolone było jedno słowo: Poddaństwo!
Spór trwa nadal, a chrześcijańskie żony, obserwując te dwa kierunki, wciąż próbują określić swoje stanowisko. Czy mamy być utożsamiane z jedną czy z drugą stroną? Walczyć czy ulec? Na jakiej podstawie uczynić jedno lub drugie? Idąc dalej, jakie istnieją długofalowe gwarancje, że wybrane wartości przetrwają?
Wiele naszych odpowiedzi może się okazać żałośnie naiwnych. Zadajemy pytanie: Co mówi Biblia na ten temat? Kiedy już znajdujemy odpowiedź, narzekamy, że nie ma ona zastosowania w obecnej sytuacji. Wówczas próbujemy sformułować ją tak, by pozostawała w zgodzie z naszymi wcześniejszymi wyobrażeniami. Używając najwyższej inteligencji, przekręcamy tekst, aby wyrażał to, co chcemy usłyszeć - albo stosujemy niezręczne uproszczenia, które pozbawiają wybrane fragmenty ich znaczenia, aż do absurdu. W ten sposób głosimy „ewangelię według kobiet". „Twórcza partnerka" nie jest wyczerpującym podręcznikiem na temat kobiecości czy męczącym studium chrześcijańskiego życia małżeńskiego. Jest szczególnym dziełem utkanym z praktycznych wątków, przeznaczonym dla kobiet, które pragną być takimi żonami, o jakich mówi Biblia, niezależnie od kultury, w jakiej żyją.
Miałam przywilej poznać Linde Dillow osobiście. Obserwowałam ją zarówno w jej domu, jak i na forum publicznym. Wzbudza zaufanie otoczenia. Emanuje z niej łagodne i ciche usposobienie, opisane w l Liście św. Piotra jako niezniszczalny klejnot kobiecego wnętrza, które połączone jest u niej z niesamowitą siłą przekonywania. Pełen uroku styl publicznych wystąpień Lindy odzwierciedla jej osobowość, wyrażającą radosną pewność siebie i zdyscyplinowanie oparte na zdrowym poczuciu humoru.
Linda nie głosi kazań. Nie pisze zbyt technicznie czy sarkastycznie, ale przekazywane przez nią treści są inteligentną i praktyczną interpretacją tego, co Biblia wyraża pod adresem kobiet. Doskonale nakreślony przez nią obraz małżeństwa podnosi rolę żony do poziomu pełnego godności i znaczenia.
Przed tą książką pojawiło się już wiele pozycji prezentujących zasady funkcjonowania chrześcijańskiego małżeństwa. Być może i czas, w którym została ona napisana, pozwala na podstawie wcześniejszych przemyśleń - zarówno czytelnikowi, jak i autorce - na dodatkową miarę własnych interpretacji.
W każdym razie każdy, kto sięgnie po tę książkę, będzie odświeżony twórczym powiewem dobrze czytającej się lektury oraz nową inspiracją do życia małżeńskiego i rodzinnego.
Jeanne W. Hendricks Dallas, Teksas, USA - z przedmowy do książki
Twórcza partnerka
Spis treści:
Przedmowa
1. Burzliwa podróż poślubna
2. Wzór kobiety
3. Istotna przemiana
4. Priorytety podstawą planowania
5. Mój Brad Pitt
6. Stojąc po jego stronie
7. Twórcza współpraca
8. Dziedzictwo błogosławieństwa
9. Mój ukochany, mój przyjaciel
10.Twórcza kochanka
11.Wytrwałość w osiąganiu celu
Program profilaktyczny oparty na formule programu "Decyzja należy do Ciebie".
Materiały do samodzielnego przeprowadzenia debaty z młodzieżą - książka i płyta DVD zawierająca 2 filmy dotyczące tolerancji i kształtowania pozytywnego wizerunku osób niepełnosprawnych.
Program skierowany do młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
Książka zawiera ponad 300 scenariuszy do kształcenia umiejętności społecznych u dzieci i młodzieży.
Wybierając opisane tu ćwiczenia, na swój sposób stajecie się strażnikami zaginionego skarbu edukacji. Rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny ? te trzy aspekty stanowiły kiedyś absolutną bazę podejścia pedagogicznego do nauczania i uczenia się.
Niestety, ostatnimi czasy zostały one zakopane głęboko pod warstwą standaryzowanych programów, na podstawie których mierzy się kompetencje uczniów w czytaniu i wykonywaniu działań matematycznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?