Rodzina jest dla nas niezmiennie ważna, a nawet najważniejsza. Rodzina jest wyzwaniem. W tej sferze zapraszamy po mnóstwo książek psychologicznych właśnie o rodzinie, roli rodziny w naszym życiu. Proponujemy szereg poradników, podręczników , powieści i opowieści opowiedzianych z dużym wyczuciem i wrażliwością, poruszajacych problemy zdrowia psychicznego dzieci i rodziców. Prezentowane publikacje opisują jak takie problemy, których jest przecież niemało w rodzinie są postrzegane i rozwiązywane. Autorzy proponowanych przez nas publikacji przedstawiają ciekawe pomysły na mierzenie się z problemami typowo małżeńskimi: seks, finanse, wychowywanie dzieci. Polecamy książki dla każdego, kto chce przyglądnąć się swojemu funkcjonowaniu w rodzinie. Polecamy ciekawą lekturę Anny Bimer dla wszystkich kobiet, bo wszystkie jesteśmy córkami : Być córką i nie zwariować.
Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie?
Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet?
Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci?
Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie?
Oto lektura dla rodziców, którzy nie chcą wychowywać dzieci groźbami i karami, ale wiedzą też, że tak zwane wychowanie bezstresowe prowadzi donikąd. Jesper Juul proponuje cztery podstawowe wartości, które pozwolą dorosłym rozwinąć naturalny autorytet i bez przemocy sprawować władzę w rodzinie.
Jesper Juul to pedagog, który odrzuca wszelkie metody wychowawcze. Dużo ważniejsze są, twierdzi, ogólne wartości, które służą jak kompas w codziennym życiu rodzinnym i przy rozwiązywaniu konfliktów. To one budują kulturę rodziny, którą dzieci wyniosą z domu na całe życie.
Pochodząca z lat 60 XX wieku Terapia psychomotoryczna metodą Procus i Block jest przeznaczona dla dzieci w wieku 3 - 10 lat, które wkazują łagodne zaburzenia neuropsychologiczne, m.in. ruchu, emocji czy mowy. Ten poradnik jest kompendium dla wyszkolonych terapeutów psychomotoryki. Jednak ze względu na przystępną formę przekazu może służyć również rodzicom przy zrozumieniu jakiej pomocy potrzebują oraz jaką moga otrzymać dzieci z zaburzeniami rozwoju w czasie terapii psychomotorycznej.
"Gdy otwiera usta mówi mądrze, a jej język wypowiada dobre rady" Przypowieści Salomona 31:26 Nic nie zmusza nas tak skutecznie do zdefiniowania naszego systemu wartości jak nasze dzieci i jak relacja kobiety z mężczyzną. Ogrom decyzji, które musimy podjąć, wzbudza wiąż kolejne pytania. Każda z nich ma wpływ na przyszłośc tych których tak bardzo kochamy. A co jeśli się mylimy? Aby trafnie ocenić dzisiejszy stan więzi rodzinnych wokół nas, nie potrzeba badań i statystyk. Żyjemy w czasach kiedy mówienie prawdy wydaje się niemożliwe i prowadzi do nieuchronnej konfrontacji, bo przecież każdy ma swoją. Systematycznie spada wpływ rodziców na ich dzieci. Jak wychować pokolenie mądre, samodzielne i świadome otaczającej rzeczywistości? Jak mądrze budować stabilny system wartości, które przekażemy naszym dzieciom? "Mądra o czasie" to praktyczne lekcje biblijne, które pomogą ci znaleźć odpowiedzi na wszystkie te ważne pytania. Jest to przewodnik, który może być używany w małych grupach, jak i do studium indywidualnego, przez matki w każdym wieku.
"Błogosławiony mąż, który polega na Panu, którego ufnością jest Pan!
Jest on jak drzewo zasadzone nad wodą."
Jeremiasza 17,7-8
Nic nie zmusza nas tak skutecznie do zdefiniowania naszego systemu wartości jak dzieci i relacja kobiety z mężczyzną. Ogrom decyzji, które musimy podjąć, wzbudza wciąż kolejne pytania. Każda z nich ma wpływ na przyszłość tych, których tak bardzo kochamy.
A co jeśli się mylimy?
Aby trafnie ocenić dzisiejszy stan więzi rodzinnych wokół nas, nie potrzeba badań i statystyk. Żyjemu w czasach kiedy mówienie prawdy wydaje się być niemożliwe i prowadzi do nieuchronnej konfrontacji, bo przecież każdy ma swoją. Systematycznie spada wpływ rodziców na ich dzieci. Jak wychować pokolenie mądre, samodzielne i świadome otaczającej rzeczywistości? Jak mądrze budować stabilny system wartości, który przekażemy dzieciom?
"Mądry o czasie" to praktyczne lekcje biblijne, które pomogą ci znaleźć odpowiedzi na wszystkie te ważne pytania. Jest to przewodnik, który może być używany w małych grupach, jak i do studium indywidualnego, przez ojców w każdym wieku.
Pierwszą książką, Hieny Modliszki, Czarne Wdowy, czyli jak kobiety zabijają, autor wysoko zawiesił sobie poprzeczkę. Książka została napisana niezwykle autentycznie i szczerze, wątrobą i sercem. Musi to przyznać zarówno czytelniczka, jak i czytelnik. Ta prawda nie ma płci. Pisząc Kurdupla... autor nie obniżył poziomu, książka dorównuje Hienom..., a miejscami nawet je przewyższa. Kurdupla... nie napisał mężczyzna skrzywdzony przez złe, podłe i wredne baby, ale Porządny Chłopak z Dobrego Domu, który rozumie i ceni sobie kobiecość - jest jej piewcą i wielbicielem - i któremu kobietę skrzywdził KURDUPEL! Ponieważ skrzywdzono kobietę mu bliską - nie zapominajmy jednak, że Prawdziwym Mężczyznom, temu ginącemu dziś gatunkowi, przytłoczonemu nijakością uniseksizmu i ogólną bylejakością manekinów noszących spodnie, każda kobieta jest bliska - on pisze o jej, ale i swojej krzywdzie niezwykle sygestywnie. Niczego nie ukrywa, nie szczędzi ostrych słów, ale daje nadzieję, bo ta książka to podręcznik niezbędny każdej kobiecie, która wpadła pod Kurdupla, już o tym wie, wreszcie to swoje smutne położenie zrozumiała i chce sie wyzwolić, chce spod Kurdupla uciec, by powrócić do świata ludzi normalnych, umiejących kochać, wiedzących czym jest miłość. Tę książkę napisano więc ku pomocy kobiecie poniżonej, sponiewieranej, wykorzystanej fizycznie i psychicznie, ogołoconej tyle z dóbr materialnych, co i z marzeń. Mamy nadzieję jednak, że po książkę sięgną także mężczyźni, zarówno Porządni Chłopcy z Dobrych Domów, by wiedzieć, jak Kurdupla złomotać i wystraszyć, gdyby się kiedykolwiek pojawił w pobliżu kobiet im bliskich, np. sióstr lub córek, oraz zarażeni Kurduplizmem, chorzy na kurdupluzm, by w porę podjąć kurację. Ci zaś, którzy są Kurduplami z genotypu, też ją powinni przeczytać, by wiedzieć, że my już wiemy, jak sobie z nimi radzić!
Zamieszczone w niniejszej publikacji teksty zawierają interdyscyplinarne refleksje na temat rodziny i jej niewątpliwego znaczenia dla rozwoju jednostki i współczesnego społeczeństwa, znaczenia, które nie sposób przecenić. Zawarte w poszczególnych artykułach rozważania odwołują się do dwóch generalnych wymiarów. Pierwszy dotyczy problemów i zagrożeń, które współcześnie stają przed rodziną, szczególnie w obliczu rozprzestrzeniającego się w zawrotnym tempie permisywizmu, któremu hołdują coraz szersze kręgi społeczne. Permisywizm jako postawa moralno?etyczna jest wysoce niepokojący i wyraźnie zagrażający adekwatnemu funkcjonowaniu tradycyjnej rodziny. Drugi wymiar podjętych przemyśleń odwołuje się poniekąd do pierwszego, ale traktuje go w szerszej perspektywie. Dotyczy bowiem wyzwań, których nie można sprowadzać wyłącznie do postaw permisywistycznych czy zachowań patologicznych.
Mark Gungor to znany amerykański mówca, który dzięki serii wykładów Przez śmiech do lepszego małżeństwa pomaga wielu ludziom na całym świecie osiągnąć szczęście w swoich związkach.
Wiele osób bardzo żałuje, iż o tak ważnych sprawach dowiedzieli się tak późno, z jego wykładów. Gdy byli młodsi, nikt im nawet o tym nie wspominał. Teraz pragną, aby chociaż ich dzieci lub wnuki mogły posłuchać prawdy, którą współczesna kultura tak pragnie stłamsić.
Ten od dawna oczekiwany cykl wykładów dla młodzieży na tematy dotyczące przyjaźni, randkowania i seksu, jest pełen wstrząsających faktów, danych i wyjaśnień. Podany jest barwnym językiem, z dużą dozą humoru, ale przede wszystkim w prawdzie, gdyż czas jest już skończyć z bzdurami, których uczą media, placówki edukacyjne, a nawet niektórzy duchowni.
Mark Gungor i Pam Stenzel przedstawiają młodzieży całą prawdę, bez owijania w bawełnę. Prawdę razem z mądrością, której zabrakło dzisiejszej kulturze zarówno świeckiej, jak i religijnej. Treść ich przesłania pomoże nastolatkom i ich rodzicom w podejmowaniu mądrych decyzji, które przełożą się na przyszłe pokolenia zdrowych i mocnych małżeństw oraz rodzin bez chorego bagażu emocjonalnego i fizycznego.
Napisy w języku polskim.
To pełen humoru poradnik dla nauczycieli wychowawców i dyrektorów szkół, podpowiadający, jak rozmawiać z rodzicami, by skutecznie zachęcić ich do współpracy w wychowaniu dziecka, jak wyjaśniać sytuacje trudne, jak rozmawiać w przypadkach, kiedy rodzice zachowują się emocjonalnie lub nieracjonalnie. Autorka - na podstawie swojego długoletniego doświadczenia - analizuje przypadki, z którymi zetknęła się sama lub które pomagała rozwiązać swoim kolegom. Książka stanowi nieocenioną pomoc w tworzeniu między szkołą a rodzicami atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania.
To jest książka o pomaganiu dzieciom – poprzez trening kognitywno-behawioralny, indywidualny albo w małych grupach – w radzeniu sobie z agresją i destrukcyjnymi zachowaniami, wywołanymi uczuciem gniewu. W każdej szkole jest jakiś odsetek dzieci, wobec których tradycyjny, dyscyplinarny system okazuje się nieskuteczny. W oczach dorosłych ci uczniowie wydają się rozumieć zasady właściwego zachowania, ale z jakichś powodów nie są w stanie (czy – w rzadszych przypadkach – nie chcą) się do nich dostosować.
Z tej książki, której autorami są światowej sławy specjaliści w dziedzinie terapii agresji dzieci i młodzieży, czytelnik dowie się, jakie są mechanizmy powstawania złości i gniewu oraz pozna sprawdzony program, którym można objąć agresywne dzieci w szkole. Dokładny opis koniecznych przygotowań, sposobów współpracy z rodzicami i treści kolejnych sesji pozwala wprowadzić program w każdej szkole.
Ponad 80 gier i zabaw - niezastąpione źródło pomysłów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, pracowników świetlic, wychowawców kolonijnych, rodziców oraz wszystkich innych osób, które pragną w bezpiecznej atmosferze zabawy pomagać dzieciom wzmacniać samoocenę.
Proponowane gry i zabawy mają różny stopień trudności. Dodatkowo, autorka proponuje adaptacje, dzięki czemu wybrane gry doskonale nadają się nie tylko dla dzieci w różnym wieku, ale również dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo lub dzieci z zaburzeniami mowy.
ak sprawić, by wspólne spacery stały się okazją do nauki przez zabawę? Jak zainteresować dzieci ruchem na świeżym powietrzu i poznawaniem historii?
"Spaceruj z Dzieckiem! 30 pomysłów na spacer w Warszawie" to unikalny na polskim rynku przewodnik dla dzieci w formie kart, oprowadzający po najciekawszych miejscach w Warszawie. Przemieni on każde dziecko w żądnego przygód odkrywcę!
Wybierz jedną z 30 pięknie ilustrowanych kart, przedstawiających najbardziej interesujące (choć często słabo znane) miejsca Warszawy i rusz z dzieckiem w podróż! W trakcie spacerów Twoje dziecko zobaczy ciekawe zakątki stolicy, pozna tajemnice i rozwikła zagadki zawarte na kartach tego niezwykłego przewodnika. Razem z przewodnikiem "Spaceruj z dzieckiem" spędzisz ze swoją pociechą wspaniały dzień w mieście. Każda z kart to pomysł na jeden spacer specjalnie opracowany z myślą o najmłodszych. W trasę zabierze Was pani Lidia Raś, licencjonowany przewodnik warszawski.
Na kartach znajdziecie takie informacje jak:
Mapkę z trasą spaceru
Krótką historię o danym miejscu, tajemnice, ciekawostki i zagadki napisane specjalnie dla dzieci
Dodatkowe informacje o miejscach przydatnych na trasie (place zabaw, kawiarnie, itp.)
Przybliżony czas spaceru
Przystanki tramwajowe i autobusowe
Adresy przydatnych stron internetowych
Chcemy wiedzieć - to seria przeznaczona dla młodzieży, a także dla dorosłych, którzy chcą swoim dorastającym dzieciom odpowiedzieć na rozmaite pytania z różnych dziedzin życia.
Ta książka jest nowym spojrzeniem na Ewangelię z perspektywy kobiecej. Autor pokazuje nam dziewięć spotkań z kobietami: spotkanie Jezusa z Samarytanką przy studni w Sychar; spotkanie Jezusa z cudzołożnicą, która jest kobietą ciągle kuszoną do zdrady swojego autentycznego kobiecego powołania za sprawą... mężczyzn, później uważających, że mają prawo rzucać kamienie; spotkanie Jezusa z kobietą, która dotyka skraju Jego płaszcza, z tą, która zadowala się okruszynami, i jeszcze z Marią i Martą, z kobietą od "dwóch groszy", z Marią z Betanii, w końcu z Marią z Magdali. Księdza Pronzato można porównać do górnika: wchodzi do kopalni Nowego Testamentu i wychodzi z niej z wagonikiem załadowanym nowymi diamentami.
Książka przedstawia kwestię odrzucenia dzieci przez rówieśników. Problem ten, zdaniem autorki, należy traktować jako sygnał ostrzegawczy przed ryzykownymi zachowaniami i niedostosowaniem społecznym w okresie dorastania oraz poważnymi trudnościami w życiu dorosłym. Publikacja dotyczy tych dzieci, dla których prognozy dalszego rozwoju są niekorzystne, chociaż ich losy nie są przesądzone. W sposób uporządkowany dostarcza wiedzę i narzędzia pozwalające zdiagnozować dzieci, których rozwój jest zagrożony w związku z odrzuceniem przez rówieśników, zrozumieć przyczyny tego zjawiska, skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli oraz pomaganie im wtedy, kiedy problemy dziecka w relacjach z innymi ludźmi już się ujawniają.
Maria Deptuła – doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Specjalizuje się w teorii wychowania, profilaktyce społecznej, pedagogice opiekuńczej, projektowaniu i ocenie oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych i badaniu realizowanych przez innych praktyk edukacyjnych. Autorka wielu publikacji, redaktorka, m.in. Profilaktyka w grupach ryzyka (cz. 1 – 2009, cz. 2 – 2010); Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej (2006).
Boże prawdy nigdy się nie zmieniają, Jego obietnice są zawsze aktualne. Pozycja ta pomoże Wam polegać na Bogu i Jego Słowie w każdej sytuacji. Studiowanie zawartych w niej fragmentów Pisma Świętego pozwoli Wam zbliżyć się jeszcze bardziej do Boga i siebie nawzajem.
Dowiecie się między innymi:
- jaki jest Boży plan dla małżeństw
- w co Bóg zaopatruje małżeństwa
- jakie są Boże rozwiązania małżeńskich problemów
Książka ta może stać się wyjątkowym prezentem dla bliskich ci osób. Poprzez odpowiedni dobór wersetów biblijnych do różnych sytuacji pomaga w praktyczny sposób zastosować Boże Słowo w codziennym życiu oraz korzystać z obfitości Bożych obietnic.
Niniejszy tom przygotowany przez specjalistów z zakresu kultur i języków Wschodu i Afryki Wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego był w zamierzeniu zbiorem artykułów dotyczących dziecka, jego sytuacji i roli w rodzinie w różnych krajach Orientu i różnych czasach: starożytnej Mezopotamii, dawnych Indiach, krajach arabskich, Afganistanie, Turcji, Wietnamie, Chinach, Japonii i Nigerii. Teksty przedstawiają zasadniczo sytuację współczesną, lecz przedmiotem analizy jest także wielka rola tradycji.
Dziecko zgodnie z definicją jest istotą, której brak wyraźnie określonych, jednoznacznych cech, jest pozbawione seksualności. Nie osiągnęło jeszcze dojrzałości, znajduje się w stanie inicjalnym. Jest symbolem początku, nowej sekwencji dziejów.
Gdy weźmiemy pod uwagę powyższe sformułowanie, to okaże się, że zebrany w tomie bogaty i różnorodny materiał nie zawsze odnosi się do dziecka nieokreślonej płci, lecz w dużej mierze omawia sytuację małego chłopca i małej dziewczynki. W świetle tego dziecko w krajach Orientu nie jest wartością samą w sobie, lecz jego znaczenie zależy od tego, czy jest synem, którego się oczekuje i pożąda w rodzinie, czy też córką, której przybycie nie budzi radości.
Jak czują się rodzice, kiedy po raz pierwszy słyszą diagnozę postawioną dziecku: zaburzenie ze spektrum autyzmu lub Zespół Aspergera? Często są przybici, szukają w sobie winy i zastanawiają się, co dalej. Wszystkim zmartwionym i zagubionym rodzicom polecamy niniejszy „przewodnik”, w którym autor – doświadczony pediatra od lat pracujący z dziećmi autystycznymi – w przystępny i pełen pogody sposób przedstawia świat autystów. Dowiedzą się z niego Państwo, jakie wyzwania stoją przed dzieckiem i w jaki sposób można ułatwić mu funkcjonowanie w domu, szkole i wśród rówieśników.
Ta książka wyjaśnia, jak krok po kroku zaplanować pracę w rówieśniczej grupie terapeutycznej, stworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko, wyznaczyć dostosowane do różnych etapów rozwoju grupy cele indywidualne i grupowe, oraz wspierać rozwój kompetencji i umiejętności społecznych jej członków.
Polecamy tę książkę wszystkim terapeutom, psychologom i rodzicom, którzy poszukują praktycznych wskazówek, w jaki sposób skutecznie wprowadzić dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat interakcji społecznych.
Dzieci muszą posiadać podstawowe umiejętności komunikacyjne, gdyż stanowią one podstawę skutecznego uczestniczenia w życiu zarówno w domu, jak i w szkole i społeczeństwie. Dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych i zaburzeń pokrewnych często nie potrafią opanować tych umiejętności na podstawie płynących z otoczenia wskazówek, i muszą je przyswoić na podstawie bezpośrednich instrukcji, zachęt i bardzo wielu ćwiczeń.
Ta książka jest zbiorem wskazówek, dotyczących komunikacji społecznej, dla rodziców i profesjonalistów chcących pomóc małym dzieciom z trudnościami w rozwoju społecznym, odnaleźć drogę w świecie i cieszyć się z interakcji z rówieśnikami. Autorka uwzględnia umiejętności kluczowe, takie jak inicjowanie interakcji, język ciała, rozumienie perspektywy innych ludzi, a także humor. Program jest ustrukturyzowany i idealny dla wczesnych interwencji, bo zasady społeczne podane są prosto i towarzyszą im podpowiedzi komunikacyjne, pomysły ćwiczeń i rady dotyczące tego, jak oceniać postępy dziecka. Można go łatwo włączyć do różnych sytuacji w życiu codziennym.
Niniejsza książka to znakomity poradnik dla wszystkich tych, którzy zajmują się planowaniem i prowadzeniem treningów socjalizacyjnych dla nastolatków z Zespołem Aspergera, poczynając od rodziców, nauczycieli, a kończąc na doradcach i terapeutach. Ci młodzi ludzie powszechnie mają ogromne trudności z komunikacją i życiem społecznym, bardzo dotkliwie odczuwane zwłaszcza w okresie dojrzewania, w grupach rówieśniczych. Autorzy proponują program interwencji, w ramach których trenowane są umiejętności społeczne, mające ułatwić porozumiewanie się z rówieśnikami i akceptację przez nich.
Pierwsza część książki obejmuje podstawy metodologiczne, językowe, filozoficzne i naukowe takiego podejścia. W części drugiej, praktycznej, zarysowane są:
- formaty sesji
- możliwe problemy i rozwiązania
- waga podejścia terapeuty
- rola rodziców
- przykładowy schemat kursu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?