Rodzina jest dla nas niezmiennie ważna, a nawet najważniejsza. Rodzina jest wyzwaniem. W tej sferze zapraszamy po mnóstwo książek psychologicznych właśnie o rodzinie, roli rodziny w naszym życiu. Proponujemy szereg poradników, podręczników , powieści i opowieści opowiedzianych z dużym wyczuciem i wrażliwością, poruszajacych problemy zdrowia psychicznego dzieci i rodziców. Prezentowane publikacje opisują jak takie problemy, których jest przecież niemało w rodzinie są postrzegane i rozwiązywane. Autorzy proponowanych przez nas publikacji przedstawiają ciekawe pomysły na mierzenie się z problemami typowo małżeńskimi: seks, finanse, wychowywanie dzieci. Polecamy książki dla każdego, kto chce przyglądnąć się swojemu funkcjonowaniu w rodzinie. Polecamy ciekawą lekturę Anny Bimer dla wszystkich kobiet, bo wszystkie jesteśmy córkami : Być córką i nie zwariować.
Oddanie dzieci do przymusowej instytucji szkolącej jest jak korzystanie z dworcowego bufetu na małej prowincjonalnej stacyjce. Każdy dostaje tacę, na której, w przypadkowych naczyniach, ustawia się rozmaite dania przygotowane i dobrane przez obcych ludzi, których nasze poczucie smaku czy preferencje kulinarne zupełnie nie obchodzą. Każda potrawa ma swój numer, tak jak każde zamówienie. Kolejność wydawania odbywa się według niego, anonimowo, bezimiennie. Taki system jest dla prowadzących bufet wygodny, przewidywalny i skalkulowany zgodnie z ich interesem. U klientów wywołuje obcość, czują się traktowani przedmiotowo, a co gorsze, jedzenie w takiej placówce różni się diametralnie od tego, co i jak jemy w domu. Tam mama, żona czy siostra przygotowują posiłki wedle preferencji i potrzeb domowników, których dobrze znają i na których dobru im zależy. Istnieje cała gama nastrojów i emocji we wzajemnych relacjach. Każdy ranek jest inny. Każdy posiłek jest inny. Często razem decydujemy o tym, co będziemy wspólnie jedli. Czasem ktoś sam dla siebie lub dla rodzeństwa czy też dla części rodziny przyrządzi coś niezwykłego. Jest w tych działaniach dobroć, łagodność, czułość, a nie tylko mechanizmy i odruchy. Jest człowieczeństwo, a nie tylko zimna kalkulacja. Czy lubisz zabawę: otwórz usta, zamknij oczy? Ja jej nie lubię, i to nawet wtedy, gdy proponuje mi ją nasz dwunastoletni syn, z którym szczerze się kochamy.Posyłając dzieci do państwowej instytucji szkolnej, oddajemy je w ręce obcych ludzi. Nie dość, że ludzie ci nie znają naszych dzieci, to na dodatek nie znamy ich my ani dzieci. My zamykamy oczy, a oni karmią dzieci. I wtedy często zdarza się, że te najbardziej twórcze, samodzielnie myślące i wrażliwe dzieci wcale nie chcą bezmyślnie otwierać ust. Widząc obcych ludzi karmiących je papką, buntują się albo zamykają. Dzieci, zwłaszcza te wrażliwsze i bardziej kreatywne, potrzebują kuchni domowej: obiadów rodzinnych, dobranych do ich gustów i upodobań. One same chcą wybierać to, czego domaga się ich wnętrze na aktualnym poziomie rozwoju.Ludzie dzielą się na samouków i nieuków.(fragment książki)
Kobieta pragnąca odnieść sukces powinna zdobyć i utrzymać kontrolę nad własnym życiem, tylko wtedy bowiem może tak naprawdę cieszyć się każdym kolejnym dniem swego szczęśliwego życia.
Kobieto – uwierz w siebie! Wiara w siebie i samoświadomość zaprowadzą Cię do sukcesu, o którym zawsze marzyłaś. Zaufanie w swoje zwycięstwo jest fundamentem sukcesu.
Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe! Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki. Sally Goddard-Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INOO) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), What Babies and Children Really Reed (2008). Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe! Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki. Sally Goddard-Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INOO) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), What Babies and Children Really Reed (2008).
W studium literatury indyjskiej autorstwa Barbary Grabowskiej zachwyca kalejdoskop barwnych wątków dotyczących relacji bogów i bohaterów z niebiankami i ziemiankami zawartych w dwóch wielkich epopejach, Mahabharacie i Ramajanie, innych sanskryckich tekstach klasycznych oraz nowszych bengalskich. Autorka prowadząc rozważania o erotycznych skandalach na indyjskim Olimpie, sposobach zawierania małżeństw czy związkach Kryszny z kobietami, zwraca uwagę na fakt, że w literaturze indyjskiej ukształtowały się dwa wizerunki kobiety: idealnej żony, pozbawionej woli i indywidualności i traktującej męża jak boga, oraz idealnej kochanki, partnerki w rozkoszach miłosnych, symbolu erotycznego. Oba wzorce zostały wykreowane z męskiego punktu widzenia w społeczeństwie zdominowanym przez struktury patriarchalne. Postać Sity, oddanej żony, w dyskursie feministycznym służy jako dowód aprobaty dla cierpienia kobiet poddanych męskiej tyranii.
Całość tworzy wielowątkowy przekaz dający świadectwo toczącemu się w Indiach dialogowi kultur i epok. Kolejne rozdziały stanowią ilustrację klarownych konstrukcji myślowych, a atrakcyjna tematyka rozszerza pole recepcji poza grono specjalistów i studentów.
Barbara Grabowska, profesor w Zakładzie Azji Południowej Wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się literaturą i religią Indii, zwłaszcza Bengalu.
Les i Leslie Parrottowie przedstawiają sprawdzony przepis na udane małżeństwo. Zachęcają pary do tego, by przed podjęciem ważnych decyzji o zaręczynach i ślubie przemyślały i przedyskutowały siedem kluczowych pytań. Są to pytania, które pomagają ocenić potencjał związku i dobrze przygotować się do nowej roli żony lub męża.
"Polubić czy poślubić?" jest kursem przedmałżeńskim w pigułce – w formie mądrego i praktycznego poradnika, który warto przeczytać wspólnie z ukochaną osobą, zanim powiecie sobie „Tak” na całe życie.
Oto jest : Wasz mały cud. Od tej pory będziecie obserwować, jak rośnie, uczy się , poznaje świat. Co chwilę zaskoczy Was nowymi umiejętnościami. Pierwszy uśmiech, pierwsze słowo, pierwsza zupka, pierwszy ząbek, pierwszy krok, pierwszy rysunek, pierwszy dzień w żłobku, w przedszkolu, pierwsza jazda na rowerze...
Oto jest: Wasz mały cud. Od tej pory będziecie obserwować, jak rośnie, uczy się , poznaje świat. Co chwilę zaskoczy Was nowymi umiejętnościami. pierwszy uśmiech, pierwsze słowo, pierwsza zupka, pierwszy ząbek, pierwszy krok, pierwszy rysunek, pierwszy dzień w żłobku, w przedszkolu, pierwsza jazda na rowerze... Dla malucha to kamienie milowe w jego życiu, a dla rodziców- wielkie święto. Nie pozwól, by te cudowne , a tak ulotne chwile z życia Twojego synka zaginęły w zakamarkach pamięci ! Utrwal je w albumie. Będzie to wspaniała , niezwykła pamiątka dla całej rodziny.
Autorka opisuje problemy, jakie napotyka w szkole zarówno uczeń z zespołem Aspergera, jak i nauczyciel podczas pracy z tym dzieckiem. Problemy, które często wynikają nie ze złej woli obu stron, a z braku porozumienia i wiedzy o odrębności odbioru świata przez osobę z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Pozycja ta powstała z myślą o nauczycielach, terapeutach i rodzicach uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Zawiera ona treści nauczania i oczekiwane osiągnięcia ucznia klas IV?VI. Umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych, pozwala na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania. Ze względu na specyfikę zaburzeń w upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim układ treści ma charakter spiralny, czyli do poszczególnych cykli tematycznych powraca się, aby je pogłębić, zwiększając zakres wiedzy i opanowania umiejętności, sprawności i nawyków, takich jak: podstawowe wiadomości o życiu społecznym i przyrodniczym najbliższego otoczenia, umiejętność czytania i pisania oraz wykonywania podstawowych działań arytmetycznych, znajomość prostych figur geometrycznych, posługiwanie się prostymi narzędziami i przyborami, a także przestrzeganie zasad higieny i troska o własne zdrowie.
Książka omawia wewnętrzne związki w rodzinie, która jest ważnym miejscem realizacji indywidualności. Tematem analiz autorki, są kulturowo-społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny, jej struktura i funkcje, stadia rozwoju rodziny i cykl życia człowieka rozumiany jako modyfikacja bliskich więzi. Opierając się na teoriach psychoanalitycznych, autorka opisuje różne formy wiązania, które utrudniają samorealizację i zakłócają relacje miedzy członkami rodziny bądź czynią je dojrzałymi (wiązanie przez id, wiązanie przez superego wiązanie przez ego).
Wnikliwe obserwacje z praktyki terapeutycznej i psychiatrycznej autorki zawarte w książce mogą przydać się nie tylko specjalistom, zajmującym się dziećmi, młodzieżą czy terapią rodzinną (psychologowie, pedagodzy, terapeuci, lekarze rodzinni), ale także dorosłym, którzy potrzebują wyjaśnienia trudnych problemów, na jakie trafiają w życiu własnym i swoich bliskich.
Siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej to główne przyczyny wad postawy i stóp, które - niezauważone w wieku dziecięcym - mogą doprowadzić do poważnych schorzeń w późniejszym okresie życia. Dlatego konieczne są działania zapobiegawcze, które powinno się rozpoczynać jak najwcześniej. Poradnik jest przeznaczony dla rodziców, którzy chcą dbać o prawidłowy rozwój swoich dzieci. Zawiera informacje o budowie i funkcjonowaniu narządu ruchu w warunkach prawidłowych oraz o najczęściej występujących jego schorzeniach. Zamieszczone w każdym rozdziale zestawy ćwiczeń, przystosowanych do wykonywania w domu, sprawiają, że książka może być pomocna w profilaktyce i w rehabilitacji.
Tytułowe zaburzenie rozwoju autorka próbuje przedstawić w jak najprostszy i najbardziej przystępny dla Czytelnika sposób. Czyni to z perspektywy matki osoby dotkniętej tym rodzajem niepełnosprawności, matki, która przeszła ze swym dzieckiem cały żmudny i trudny proces jego rehabilitacji. Czyni to również z perspektywy lekarza, a więc osoby, dla której nieobca jest strona teoretyczna zagadnienia.
Zamieszczone w tej książce dyktanda są kolejnym wariantem dyktand Zofii Handzel.
Tutaj dziecko zaznacza na siatce współrzędnych punkty i łączy je, tworząc figurę, którą następnie wypełnia wskazanym kolorem. Z połączenia kilku kolorowych figur powstaje rysunek, np. wiewiórka, rakieta, latawiec, kwiatek.
Rodzicielstwo to niezwykła szkoła formacji duchowej. Codzienna opieka nad dziećmi, troska o ich potrzeby oraz kształtowanie ich charakterów pozostawia trwały ślad w każdym rodzicu. Święte rodzicielstwo nie jest kolejnym poradnikiem o tym, jak wychowywać, zachęcać i dyscyplinować nasze dzieci. To raczej książka, która zmienia punkt widzenia o sto osiemdziesiąt stopni i pokazuje, w jaki sposób Bóg posługuje się dziećmi, by kształtować charakter i duchowość rodziców. Jeśli masz już za sobą lekturę wielu poradników
opisujących konkretne metody wychowawcze, sięgnij po "Święte rodzicielstwo", a zobaczysz swoją rolę w zupełnie nowym świetle. Docenisz potencjał świętości w relacji łączącej cię z dzieckiem i dowiesz się, jak rozwijać się duchowo przez wypełnianie powołania do bycia rodzicem.
Utwory zawarte w opracowaniu przeznaczone są do szeroko rozumianych ćwiczeń ortofonicznych, czyli nauki poprawnej wymowy. Ćwiczenia ortofoniczne dzielą się na ćwiczenia wstępne - oddechowe, oddechowo-fonacyjne, fonacyjne, usprawniające narządy mowy, słuchowe, oraz ćwiczenia właściwe - artykulacyjne. W odpowiednim doborze ćwiczeń pomocna będzie tabela, zawierająca zestawienie rodzajów ćwiczeń ortofonicznych wraz z odpowiadającymi im przykładami.
Ta książka to opowieść o odkrywaniu siebie poprzez macierzyństwo. Opowiada o rozwoju kobiety i zmianach, jakie w niej nieustannie następują. Nie znajdziesz tu zbioru pouczeń czy listy sprawdzonych rad, lecz różne warte przemyślenia, praktyczne wskazówki:
Jak zastąpić muszę słowem chcę.
Jak zaakceptować wymykające się spod ścisłej kontroli życie.
Jak zaufać sobie i dziecku, wsłuchać się w Wasze potrzeby i odpowiedzieć na nie.
Jak wyrazić wdzięczność wobec własnego ciała, które jest mieszkaniem dla Ciebie i bywa mieszkaniem dla Twoich dzieci.
Jak zrezygnować z oczekiwań wobec istoty, która wybrała Cię na matkę i wobec siebie samej.
Książka Aldony Plucińskiej Polskie zwyczaje rodzinne przedstawia obrzędowość związaną z drogą życia człowieka – od narodzin do śmierci, historię jego wzrastania duchowego. Składa się z pięciu rozdziałów: Zaślubiny, Narodziny do Nowego Życia (chrzest), Wzajemna jedność z Panem Bogiem (komunia święta), Umocnienie Chrześcijanina (bierzmowanie), W Drodze do Wieczności.
Autorka po raz pierwszy w historii polskiej etnografii opisuje polskie zwyczaje rodzinne w kontekście sakramentów świętych, które są fundamentem kultury chrześcijańskiej i dziedzictwa Polski.
Prezentowana pozycja zawiera bogaty materiał ilustracyjny, który uzupełnia tekst. Do publikacji dołączona jest płyta zawierająca utwory związane z każdym z sakramentów świętych.
Polskie zwyczaje rodzinne, podobnie jak poprzednia książka autorki Polskie Świętowanie. Adwent Gody Zapusty, może stać się miłym upominkiem dla najbliższych.
Autorka przedstawia rolę terapii muzycznej w rehabilitacji ogólnej, jako uzupełnienie kompleksowego usprawniania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, np. z wadami wzroku i niesprawnym narządem ruchu. Rehabilitacja ma zastosowanie po operacjach ortopedycznych. Książka zawiera nowatorską propozycję autorki kompleksowej rehabilitacji, w której m.in. lekarz, rehabilitant, psycholog i muzykoterapeuta integrują swoje działania w ramach specjalistycznego leczenia dzieci kalekich. Na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji podczas zajęć z dziećmi autorka proponuje kilkadziesiąt różnych ćwiczeń ruchowych, wykonywanych z udziałem muzyki i rekwizytów, np. obręczy, wstążek. Ćwiczenia te nie tylko usprawniają fizycznie, ale także pomagają przełamać opory psychiczne, motywując niesprawne dzieci do czynnego uczestnictwa w zajęciach oraz uczą pracy w grupie. Uzupełnieniem książki jest bogaty materiał ilustracyjny. Publikacja jest przeznaczona dla lekarzy rehabilitantów, instruktorów rytmiki, absolwentów pedagogiki specjalnej i studentów muzykoterapii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?