Rodzina jest dla nas niezmiennie ważna, a nawet najważniejsza. Rodzina jest wyzwaniem. W tej sferze zapraszamy po mnóstwo książek psychologicznych właśnie o rodzinie, roli rodziny w naszym życiu. Proponujemy szereg poradników, podręczników , powieści i opowieści opowiedzianych z dużym wyczuciem i wrażliwością, poruszajacych problemy zdrowia psychicznego dzieci i rodziców. Prezentowane publikacje opisują jak takie problemy, których jest przecież niemało w rodzinie są postrzegane i rozwiązywane. Autorzy proponowanych przez nas publikacji przedstawiają ciekawe pomysły na mierzenie się z problemami typowo małżeńskimi: seks, finanse, wychowywanie dzieci. Polecamy książki dla każdego, kto chce przyglądnąć się swojemu funkcjonowaniu w rodzinie. Polecamy ciekawą lekturę Anny Bimer dla wszystkich kobiet, bo wszystkie jesteśmy córkami : Być córką i nie zwariować.
W 1903 roku Orville Wright wzbija się w powietrze maszyną napędzaną silnikiem spalinowym i na nowo definiuje wolność. W 1945 jej smak poznaje w Polsce sześć dziewcząt, dwie dekady później około dwudziestu. Z każdym rokiem jest ich więcej. Znają języki obce, są młode, piękne i bardzo dobrze wykształcone. Wyjeżdżają na Zachód, kupują modne ubrania, kawior popijają szampanem, podróżują z aktorami, pisarzami, sportowcami. Nocują w najlepszych hotelach, zarabiają w dolarach, chodzą na rauty w ambasadach. I to wszystko w godzinach pracy. Totalna wolność to daje w PRL-u zawód stewardesy. Zawód, a właściwie zajęcie, jak twierdzą setki zazdrosnych, polegający na tym, by ładnie wyglądać, przejść się po pokładzie i podać kanapki pasażerom.To wszystko prawda. Częściowa.Bo bycie stewardesą w PRL-u to także praca po dwanaście godzin na dobę przez niemal trzydzieści dni w miesiącu, konieczność radzenia sobie ze zmęczeniem, z trudnymi pasażerami, z służbami bezpieczeństwa i celnikami, którzy patrzą na ręce, z chorobami, ze strachem o życie swoje i koleżanek. To także codzienne wybory czy zapisać się do partii, czy dorobić, czyli przemycać, uciec z Polski, czy jednak zostać z rodziną?Stewardesy pracujące w Polskich Liniach Lotniczych LOT w czasach PRL-u przez lata milczały. Niedoceniane, często pomijane w historii polskiego lotnictwa opowiadają, jak naprawdę wyglądało ich życie. Mówią o marzeniach, wolności, samodzielności i o cenie, jaką musiały za nie zapłacić.Wydawać by się mogło, że sama przyjemność życie w podróży, i to jeszcze w czasach, gdy jeździł mało kto. Świetne zarobki pensja wprawdzie była niska, ale z Nowego Jorku można było przywieźć dżinsy, z Kairu buty, a z pokładu zwędzić kawior i jakoś wyjść na swoje. Wokół masa wpływowych ważniaków i miłe słowo od Micka Jaggera.Anna Sulińska nie dała się zwieść. Latanie to była nobilitacja, usłyszała setki razy, postanowiła więc sprawdzić owej nobilitacji cenę. Opisała upokorzenia, codzienne ryzyko i niecodzienne niebezpieczeństwa, porwania i katastrofy, wreszcie morderczo ciężką pracę.W lataniu opanowanie to połowa zwycięstwa, powtarzała charyzmatyczna szefowa stewardes w latach sześćdziesiątych. W pisaniu o stewardesach co najmniej połowa sukcesu to cierpliwość. Sulińska ma jej nieskończone, ""nomen omen"", pokłady. To pozwoliło jej dotrzeć do kobiet, które nawykły do życia w cieniu i wcale nie zamierzały z niego wychodzić, namówić je na opowieści, pokazanie dzienników i dokumentów. Odnalazła raporty donosicieli SB, niepublikowane relacje pilotów i kuriozalne porady z branżowej prasy. Ta utrzymywała lotniczy świat w przeświadczeniu, że zgrabna, ładna i uśmiechnięta stewardesa to gwarancja przyjemnej podróży, i doradzała, żeby zawsze pamiętały, by się ładnie umalować.Książka ""Wniebowzięte"" opowiada o tym, co kryło się pod makijażem.Aleksandra Boćkowska
Kolejne wydanie bestsellerowego poradnika dla rodziców i dzieci z ADHD uzupełnione o najnowsze informacje. Russel A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi pomaga zrozumieć czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym. Opracowana przez autora metoda wychowawcza, oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych metodach terapeutycznych to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Dzięki tej książce: - zrozumiesz czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy - nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi - poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem „Bezcenne, bardzo przystępne źródło wiedzy. Dr Barkley ma dar przekazywania praktycznych, łatwych do zrozumienia porad, które wspierają w pełnieniu roli skutecznego orędownika własnego dziecka.” – Chris A. Zeigler Dendy, autorka bestsellerowej książki Teenagers with ADD and ADHD „Jeśli jakikolwiek profesjonalista naprawdę rozumie ADHD, to jest nim Russel Barkley … Ogólnie rzecz ujmując, ta książka to arcydzieło.” – Child and Family Behavior Therapy Dr Russell A. Barkley pracuje jako profesor psychiatrii i pediatrii na Uniwersytecie Medycznym Karoliny Południowej. Jest autorem wielu książek i artykułów naukowych na temat zaburzenia aktywności i uwagi (ADHD), funkcji wykonawczych oraz zachowań buntowniczych u dzieci.
W książce Twoja ciąża tydzień po tygodniu, na te i na wiele innych pytań odpowie autorka ? Pani Profesor Lesley Regan, światowej sławy ginekolog położnik i niezwykle doświadczony praktyk.Twoja ciąża tydzień po tygodniu to osobisty doradca, który będzie Ci towarzyszył od momentu poczęcia dziecka do pierwszych 6 tygodni jego życia. Pomoże Ci jak najlepiej przygotować się do porodu i opieki nad noworodkiem. Znajdziesz tu najnowsze trendy dotyczące porodu i opieki nad noworodkiem, informacje na temat porodu siłami natury, cięcia cesarskiego, porodu domowego czy opóźnionego zaciskania pępowiny, a także omówienie problemów, które mogą wystąpić w ciąży i podczas porodu.
Tę książkę powinien przeczytać każdy mężczyzna!
Jak odkryć swoją męską tożsamość? Jak przestać być wreszcie chłopcem, a stać się dojrzałym mężczyzną? Jak ukształtować młodych chłopaków, aby w przyszłości byli odpowiedzialnymi mężami i ojcami, a także by potrafili prowadzić innych mężczyzn?
Jason M. Craig napisał inspirującą książkę, która - łącząc dobrze udokumentowane badania naukowe, Pismo Święte i praktyczne przykłady z życia - zajmuje się procesem przejścia od chłopięctwa do dojrzałem męskości. Autor wskazuje na ważną rolę, jaką w tym procesie odgrywają: ojcowskie przywództwo, inicjacja w męskość, dyscyplina oraz rytuały. Dzieli się doświadczeniami, dzięki którym sam stał się mężczyzną, i podpowiada, co trzeba zrobić, aby odnaleźć w sobie taką męskość, jakiej oczekuje od nas Bóg.
Pasjonująca lektura dla mężczyzny, który chce odkryć swoją prawdziwą tożsamość!
Aby stać sie mężczyzną, musimy sprawdzić swoje siły, nauczyć się podejmować wyzwania, w końcu wziąć odpowiedzialność za siebie i za innych. Jak tego dokonać, dowiesz się z tej rewelacyjnej książki Jasona M. Craiga
Andrzej Lewek
Jeśli pragniesz odkryć swoją męską tożsamość lub chcesz poprowadzić swego syna do dojrzałości, potrzebujesz dobrego przewodnika. Jason M. Craig nie udziela banalnych odpowiedzi, ale wskazuje drogę od bycia chłopcem do stania się mężczyzną. Obowiązkowa lektura dla każdego ojca.
Michał Piekara
Jason M. Craig jest magistrem teologii i absolwentem Augustine Institute. Przeszedł na katolicyzm. Współzałożyciel organizacji Fraternus - parafialnego bractwa mężczyzn, którzy pełnią funkcję mentorów dla młodszych pokoleń. Redaguje stronę ThoseCatholicMen.com i jest założycielem St. Joseph's Farm, gdzie organizowane są rekolekcje dla mężczyzn. Mąż Katie i ojciec sześciorga dzieci.
Odważna i ważna książka. O molestowaniu wciąż mówimy za mało.Miały 3 latka, 5 lat, 12 Robił to ojciec, wujek, dziadek, siostra, matka, ktoś obcy. Niektóre z nich były uwodzone, mamione obietnicą opieki, namiastką miłości, przekonaniem, że są ważne. Inne mają za sobą brutalne, zbiorowe gwałty. Dziś idą własnymi ścieżkami, często są kobietami sukcesu, ale łączy je jedno. Odważyły się opowiedzieć o tym, że w dzieciństwie były wykorzystane seksualnie, a nikt nie dawał wiary ich słowom. Że to nie molestujący, nie gwałciciele byli winni, ale one winne rozpadu rodziny, wstydu przed sąsiadami. Bo dobrych dzieci przecież nie spotykają złe rzeczy
Jak być dla swojego dziecka prawdziwym rodzicem – przyjacielem, opiekunem i wychowawcą? Osobą, która będzie wspierać małego człowieka, dając mu miłość, wiedzę, wolność, ale także wyznaczać granice, poza które wyjść nie wolno? „Terapeutnik” ma formę podręcznika, choć nie ma w nim gotowych recept na wychowanie – są za to wskazówki, dzięki którym czytelnik inaczej spojrzy na relację między rodzicem a dzieckiem. Jak pisze Alicja Zdańkowska – psycholog związany z edukacją – nie ma dwojga takich samych dzieci, dlatego „Terapeutnik” ma pomóc rodzicom dostrzec zależność między ich zachowaniem a zachowaniem dziecka oraz zrozumieć emocje dziecka, by umieć odpowiednio na nie zareagować.
Najnowsza książka współautora bestselerowego Nienawidzę cię! Nie odchodź! Jeżeli bliska ci osoba cierpi na zaburzenia osobowości z pogranicza (BPD – Borderline Personality Disorder), w waszych relacjach zapewne nie brakuje napięć. Wahania nastroju, rozpaczliwa potrzeba bliskości przeplatana wybuchami gniewu i atakami werbalnymi – to codzienność. Skrajne reakcje twojego partnera mogą wyprowadzać cię z równowagi i utrudniać porozumienie. Jerold J. Kreisman, specjalista w zakresie terapii zaburzeń osobowości z pogranicza, w swojej najnowszej książce oferuje narzędzia do prowadzenia efektywnej komunikacji opartej na wsparciu, empatii i prawdzie. Praktyczne porady autora pomogą odpowiednio reagować na żądania i emocje partnera bez zaniedbywania własnych potrzeb. Podpowiedzą też, jak prowadzić rozmowę w atmosferze zrozumienia i szacunku, bez prowokowania napięć i wzajemnych oskarżeń. Wprowadzenie sformułowanych przez autora zasad komunikacji do codziennych interakcji pomoże zapewnić bliskim poczucie akceptacji i zrozumienia, a przy tym utrzymać wyznaczone granice. Dzięki tej książce: poznasz prostą i skuteczną technikę komunikacyjną SET-UP; nauczysz się rozpoznawać zbliżające się kryzysy oraz dowiesz się, jak na nie reagować; przyswoisz strategie radzenia sobie z frustracjami, które pojawiają się w waszej relacji; dowiesz się, jak utrzymać rozmowę na właściwych torach i skutecznie porozumieć się z osobą z BPD. Jeśli pragniesz usprawnić komunikację z bliską ci osobą z BPD i oszczędzić sobie emocjonalnego wyczerpania w przyszłości, trudno będzie ci znaleźć odpowiedniejsze źródło wiedzy. Jeff Riggenbach, PhD, przewodniczący CBT Institute of Oklahoma DR JEROLD J. KREISMAN, absolwent Cornell University Medical College w Nowym Jorku. Dożywotni zasłużony członek Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i profesor nadzwyczajny na wydziale psychiatrii St. Louis University. Współautor książek Nienawidzę cię! Nie odchodź! oraz Sometimes I Act Crazy: Living with Borderline Personality. Prowadzi prywatną klinikę w St. Louis w stanie Missouri w USA.
To niewielka broszura zbierające praktyczne porady jak powinni zachować się rodzice w roku komunijnych przygotowań. Jak pracować z dzieckiem, jak dbać o pobożność, jakie prezenty zrobić dziecku, jak zadbać o uroczystość.
Książka ,,Miłość i odpowiedzialność”, której autorem jest Karol Wojtyła to studium etyczne miłości i małżeństwa. Inspiracją do napisania książki ,,Miłość i odpowiedzialność” były wykłady z etyki, prowadzone przez Karola Wojtyłę w latach 50 oraz spotkania i rozmowy ze studentami. Publikacja stanowi uzasadnienie norm katolickiej etyki seksualnej.
Główne myśli zawarte w tej publikacji dotyczą wyjątkowej natury osoby ludzkiej, utylitaryzmu, normy personalistycznej, godności ciała, początku i natury miłości, istoty miłości jako bezwarunkowego wyboru, a także wypaczeń miłości. Ważną kwestią poruszoną przez autora jest natura małżeństwa i miłość w życiu osób konsekrowanych. Książka ,,Miłość i odpowiedzialność” to głęboka analiza i interpretacja człowieka w oparciu o ,,przykazanie miłości'', które nieodłącznie wiąże się z odpowiedzialnością.
Przedstawione w monografii analizy ukazują interdyscyplinarny wymiar problematyki sukcesu życiowego młodzieży szkolnej, jego złożoność, subiektywny charakter, jak również oddziaływanie indywidualnych, społecznych i edukacyjnych uwarunkowań sprzyjających jego osiągnięciu. I chociaż postęp cywilizacyjny nieustannie modyfikuje i zwiększa techniczne, logistyczne i komunikacyjne możliwości człowieka, które mogą zostać ukierunkowane na osiągnięcie sukcesu, to pamiętać należy, iż niezależnie od okoliczności to człowiek jest ostatecznym decydentem własnej aktywności i podejmowanych przez siebie działań. To on decyduje o stylu prowadzonego życia, uznawanych wartościach i skłanianiu się w kierunku bardziej materialistycznej lub idealistycznej strony życia. Młodym ludziom należy uświadamiać, że podmiotowa wartość każdego człowieka, satysfakcja wynikająca z samorealizacji, ugruntowany i stabilny system wartości, aspiracje, pragnienia, wiara w sens podejmowanych działań są tymi czynnikami. które aktywizują, inspirują i dynamizują potencjał człowieka w drodze do samorozwoju.
Autorka podejmuje temat handlu kobietami na przełomie XIX i XX wieku. Zastanawia się, jak wyjaśnić ogromne zainteresowanie ówczesnych tym procederem wobec niewielkiej liczby przypadków handlu potwierdzonych przez źródła archiwalne. Rozważa też, czy handel istniał na ziemiach polskich na tak wielką skalę, jak powszechnie utrzymywały media. Stawia również pytanie, czy przypisywanie odpowiedzialności za ten proceder władzom zaborczym i Żydom miało swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. W badaniach autorka zastosowała zachodnie metodologie badawcze zakładające istnienie paniki moralnej i mitu o handlu kobietami.
SLOW BEAUTY, CZYLI RECEPTA NA PIĘKNO
Czytasz etykietę kosmetyku i od nadmiaru składników kręci ci się w głowie? Słyszałaś, że nawet zdrowe jedzenie może szkodzić, ale nie wiesz, jak wybrać te naprawdę dobroczynne produkty? Starasz się dbać o siebie, ale wciąż nie czujesz, że promieniejesz?
Też tak miałam. Gubiłam się w gąszczu porad dotyczących pielęgnacji. Sądziłam, że dbam o siebie, a tak naprawdę ignorowałam prawdziwe potrzeby swojego ciała.
Wreszcie powiedziałam: dość. Przecież wiedza o właściwej pielęgnacji i naturalnym pięknie nie może być przed nami ukryta! Po latach pracy z ekspertami oraz z myślą o każdej z nas opracowałam filozofię pielęgnacji SLOW BEAUTY.
Napisałam tę książkę, bo chcę pomóc ci dostrzec to, co w tobie najpiękniejsze – twoje wnętrze.
Chcę, żebyś dbała o swoje naturalne piękno – świadomie, w zgodzie z samą sobą.
Chcę, żebyś pokochała siebie.
Agnieszka
SLOW BEAUTY Agnieszki Pocztarskiej to:
• naturalna pielęgnacja – czyli świadome dobieranie kosmetyków, tak aby zaspokajały indywidualne potrzeby naszej skóry, włosów i ciała
• właściwe odżywianie – czyli dieta zaplanowana tak, aby czuć się dobrze i dostarczać ciału wszystkich potrzebnych mu składników
• dobroczynne rytuały – czyli wypracowanie indywidualnego schematu pielęgnacji, bo przecież u każdej z nas zadziała coś innego.
Agnieszka Pocztarska – wydawczyni portalu czytamyetykiety.pl, najlepiej rozwiniętego polskiego serwisu zajmującego się tematyką świadomych wyborów konsumenckich. Slow Beauty stworzyła w oparciu o swoje wieloletnie doświadczenie poparte rozmowami z ekspertami, w odpowiedzi na rosnącą potrzebę dbania o nasze prawdziwe, naturalne piękno – świadomie oraz w zgodzie ze sobą.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
W jaki sposób szacunek, empatia i mądre wyznaczanie granic pomagają wychowywać uważne, samodzielne i szczęśliwe dzieci. Sarah Ockwell-Smith obala wiele mitów, które nagromadziły się wokół kar i motywowania dzieci, i proponuje alternatywne, efektywne podejście, u którego podstaw leży szacunek do dziecka. Nie należy jednak mylić go z rozpieszczaniem czy ignorowaniem niepożądanych zachowań – w centrum jej metody leżą zrozumienie i realistyczne oczekiwania względem dzieci, a także właściwe reagowanie na złe zachowanie. Proponowana przez nią łagodna dyscyplina skupia się na nauczaniu i uczeniu się zamiast na karach i nagrodach. Stanowi złoty środek między bezstresowym wychowaniem a programowaniem dziecka idealnego. Znakiem rozpoznawczym Sarah Ockwell-Smith jest praktyczne, świeże podejście i skupienie się nie tyle na „filozofii” i teoretyzowaniu, ile na zaradzeniu konkretnym problemom. Dlatego wśród poruszanych w książce tematów znajdziemy propozycje rozwiązań na: - dąsanie się i płacz, - agresywne czy niszczycielskie zachowania, - niesłuchanie i odmawianie posłuszeństwa, - bezczelność i pyskowanie, - rywalizację między rodzeństwem, - kłamanie, - przeklinanie, - niską samoocenę i brak pewności siebie. Rady zawarte w książce znajdują zastosowanie w odniesieniu do dzieci w najróżniejszym wieku – od raczkujących maluchów po nastolatków. Rodzice stosujący dotychczas bardziej konwencjonalne metody znajdą w niej narzędzia i motywację do zmiany podejścia na bardziej uważne i współczujące.
Książka uwzględnia trudności występujące zarówno po stronie dzieci, jak i rodziców. Autorka pokazuje, jak wzajemne zrozumienie potrzeb przynosi rozwiązania problemów, i pomaga osiągnąć bliskość, a nie są to zwykle słowa kojarzone z dyscypliną! dr Suzanne Zeedyk, psycholog rozwoju człowieka, honorowy współpracownik Uniwersytetu Dundee
Niniejsza monografia adresowana jest szczególnie dla studentów pedagogiki i pracowników naukowo-dydaktycznych prowadzących eksploracje z zakresu pedagogiki dziecka.Pracując nad tym zbiorem naszą intencją było stworzenie pracy, która będzie inspirować i wspierać własną refleksję metodologiczną badaczy, których interesują kategorie dziecka i dzieciństwa. Książka ta nie ma natomiast ambicji, by służyć jako systematyczny i wyczerpujący wykład z zakresu metodologii.- Marzenna Magda-Adamowicz, Ewa Kowalskafragment Wprowadzenia
Obowiązkowa pozycja dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego PDM-2. Podręcznik diagnozy psychodynamicznej został opracowany przez klinicystów i badaczy reprezentujących tradycję psychoanalityczną. Przedstawiony w nim model diagnostyczny uwzględnia trzy wymiary funkcjonowania jednostki: wzorce osobowości (oś P), profile funkcjonowania psychicznego (oś M) oraz sposoby doświadczania objawów (oś S). Stworzony z myślą o opracowaniu przypadku i planowaniu terapii, PDM-2 może służyć klinicystom jako ugruntowana empirycznie alternatywa systemów DSM i ICD lub jako ich dopełnienie. Autorzy systematycznie omawiają problemy zdrowia psychicznego w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa, adolescencji, dorosłości i starości, biorąc pod uwagę postępy kliniczne, empiryczne i metodologiczne, jakie dokonały się w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Ilustracją omawianych zagadnień są liczne opisy przypadków, w tym pełne profile PDM-2. Ponadto w całej książce przedstawiono szczegółowe porównania PDM-2 z systemami klasyfikacyjnymi DSM-5 i ICD-10-CM. Trzeci tom PDM-2 skupia się na kwestiach zdrowia psychicznego w okresie dzieciństwa, niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa; omówiono w nim także narzędzia do przeprowadzenia diagnozy według modelu PDM-2 oraz przykłady kliniczne i profile PDM-2 przydatne w opracowaniu przypadku. W części dotyczącej niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa zastosowano odmienne podejście wieloosiowe niż w pozostałych częściach ze względu na wyjątkowe cechy tego stadium życia. Do organizacji sponsorujących PDM-2 należą m.in.: Międzynarodowe Towarzystwo Psychoanalityczne, Sekcja Psychoanalizy Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego, Amerykańskie Towarzystwo Psychoanalityczne, Międzynarodowe Towarzystwo Psychoanalizy i Psychoterapii Relacyjnej czy Amerykańskie Towarzystwo na rzecz Psychoanalizy Klinicznej. „PDM-2 dał wreszcie klinicystom »taksonomię ludzi« zamiast »taksonomii zaburzeń«. Chociaż już pierwsze wydanie było monumentalnym osiągnięciem, drugie robi jeszcze większe wrażenie”. Morris N. Eagle, Ph.D., A.B.P.P., instruktor, School of Graduate Psychology, California Lutheran University „Mistrzowskie dzieło… Redaktorzy pozyskali czołowych przedstawicieli tej dziedziny z różnych stron świata do stworzenia tego ważnego podręcznika”. Miriam Steele, Ph.D., Department of Psychology, The New School for Social Research Vittorio Lingiardi, M.D. jest profesorem psychologii dynamicznej i byłym dyrektorem programu psychologii klinicznej na Sapienza University of Rome. Jego zainteresowania koncentrują się na zagadnieniach diagnozy i leczenia zaburzeń osobowości, na badaniach nad procesem i skutecznością psychoanalizy czy psychoterapii oraz na problematyce tożsamości płciowej i orientacji seksualnej. Jest autorem wielu prac z tych dziedzin, w tym artykułów publikowanych m.in. w: „The American Journal of Psychiatry”, „Contemporary Psychoanalysis”, „The International Journal of Psychoanalysis”, „Psychoanalytic Dialogues”, „Psychoanalytic Psychology”, „Psychotherapy”, „Psychotherapy Research” oraz „World Psychiatry”. Nancy McWilliams, Ph.D., A.B.P.P. jest profesorem wizytującym w Graduate School of Applied and Professional Psychology na Rutgers University – stanowym uniwersytecie New Jersey; prowadzi też prywatną praktykę we Flemington w New Jersey. Zasiada w komitecie redakcyjnym „Psychoanalytic Psychology” i jest autorką książek poświęconych psychoterapii, w tym podręcznika Opracowanie przypadku w psychoanalizie. Jest honorowym członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego; była stypendystką w Instytucie Eriksona w Austen Riggs Center w Stockbridge w stanie Massachusetts. Laureatka licznych nagród w środowisku psychologicznym, uznana przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne za „wybitnego lidera w dziedzinie psychologii”.
Imagine a world where your phone is too big for your hand, where your doctor prescribes a drug that is wrong for your body, where in a car accident you are 47% more likely to be seriously injured, where every week the countless hours of work you do are not recognised or valued.
If any of this sounds familiar, chances are that you're a woman.
Invisible Women shows us how, in a world largely built for and by men, we are systematically ignoring half the population. It exposes the gender data gap – a gap in our knowledge that is at the root of perpetual, systemic discrimination against women, and that has created a pervasive but invisible bias with a profound effect on women’s lives.
From government policy and medical research, to technology, workplaces, urban planning and the media, Invisible Women reveals the biased data that excludes women.
Award-winning campaigner and writer Caroline Criado Perez brings together for the first time an impressive range of case studies, stories and new research from across the world that illustrate the hidden ways in which women are forgotten, and the impact this has on their health and well-being. In making the case for change, this powerful and provocative book will make you see the world anew.
Młodzi, odważni, zaangażowani, wytrwali! Udowadniają, że nie trzeba czekać, żeby zmienić świat.
Piotrek narysował robota z tyłu zeszytu do polskiego. Chyba każdy tak czasem robi. Ale on zaszył się potem w garażu rodziców i wprowadził pomysł w życie. Po tygodniach stukania, wiercenia i skręcania - na podwórko wjechał podobny do marsjańskiego łazika robot: ALISA. Urządzenie potrafi wwiercić się w ziemię, pobrać próbkę i natychmiast ocenić jej skład. Dzięki niemu rolnicy w kilka minut mogą się dowiedzieć, jak najlepiej zadbać o glebę pod uprawy.
Kira wpadła na pomysł „latającego plecaka", jadąc ze szkoły zatłoczonym metrem. Zobaczyła unoszący się pod sufitem balonik i pomyślała, że na pewno da się wykorzystać hel w produkcji plecaków. Stworzyła projekt takiego plecaka, który zdobył tysiące głosów i zwyciężył w konkursie na pomysły biznesowe. A to był dopiero początek!
Poznaj 30 historii o młodych, którzy swoją pomysłowością zadziwiają dorosłych. Zobacz, jak to się robi!
Justyna Suchecka – dziennikarka, specjalistka od spraw młodzieży. Kibicuje dzieciakom w spełnianiu marzeń, uczy się od nich myślenia wbrew schematom i razem z nimi robi hałas.
Nasz opór przed cyfrową zabawą jest jak opór Sokratesa przed słowem pisanym. Jest daremny. Twoje dzieci potrzebują twojej pomocy.
I łatwo ją zapewnić. Rodzice, dzieci i rodziny po prostu muszą zacząć bawić się razem w cyfrowym świecie.
Jordan Shapiro, „Nowe cyfrowe dzieciństwo”
Prowokujące spojrzenie na nowy zdigitalizowany krajobraz dzieciństwa ze wskazówkami, jak się w nim poruszać.
Opierając się na przełomowych badaniach w dziedzinie ekonomii, psychologii, filozofii oraz edukacji, Jordan Shapiro w „Nowym dzieciństwie” pokazuje, jak technologia prowadzi ludzkość w kierunku świetlanej przyszłości, w której nasze dzieci będą mogły tworzyć nowe, lepsze modele globalnego zaangażowania obywatelskiego, łączności i społeczności.
Shapiro oferuje konkretne, praktyczne rady, jak efektywnie wychowywać i edukować dzieci w zglobalizowanym nowym świecie oraz zapewnia narzędzia i techniki wykorzystywania technologii do komunikowania się z dziećmi i pomagania im w nauce i rozwoju. Porównuje on obecny okres do innych wielkich technologicznych rewolucji w historii ludzkości i przedstawia zabawne mikro-historie elementów kultury takich jak piaskownica, malowanie palcami, rodzinny obiad i inne. „Nowe dzieciństwo” prezentuje dający nadzieję kontrapunkt dla bojaźliwego załamywania rąk, które charakteryzuje współczesną narrację dotyczącą dzieci i technologii i przedstawia aktualny, inspirujący i pozytywny obraz dzisiejszych dzieci, które będą gotowe stworzyć świat postępowy, różnorodny, znaczący i połączony na wiele różnych sposobów, świat, którego dzisiejsi dorośli nie są w stanie sobie wyobrazić.
Dr Jordan Shapiro jest uznanym na świecie amerykańskim autorem i badaczem. Wykłada w Temple University's Intellectual Heritage Program, w latach 2012-2017 pisał dla Forbes na temat globalnej edukacji, cyfrowej zabawy i życia rodzinnego. Mieszka w Filadelfii z dwoma synami.
„Przydatne i aktualne. Pomaga zorientować się zagubionym rodzicom w nowej zdigitalizowanej rzeczywistości i pokazuje proste sposoby, by pomóc dzieciom w rozwoju – zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu"
Andy Robertson, Forbes
„Agrumenty Shapiro są przekonujące nawet dla technofobów”.
USA Today
„Ta książka zachęca nas, byśmy zdali sobie sprawę, że dualistyczne myślenie o czasie przed ekranem, a czasem bez ekranu jest bezowocne i staje na przeszkodzie w tworzeniu zdrowego zintegrowanego życia w zgodzie z tym, że cyfrowe połączenia nie są tylko naszą przyszłością, ale już teraźniejszością”.
Ben Lee, muzyk, aktor, rodzic
„Dobrze sformułowany, wnikliwy punkt widzenia na kwestię miejsca technologii w wychowywaniu dzieci”.
Publisher's Weekly
„Wiarygodne teorie poparte rzetelnymi badaniami”.
Kirkus
Książka Empatia zmienia nas, zmienia szkołę, zmienia świat. Scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli to wprowadzenie w tematykę Porozumienia bez Przemocy skierowane do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach w szkole i poza nią.
Dzięki Porozumieniu bez Przemocy każdy, bez względu na wiek, może poczuć się dostrzegany i nauczyć się dostrzegać innych, a co za tym idzie – budować porozumienie. Drogą do tego jest umiejętność mówienia o tym, co jest dla nas ważne i cenne bez interpretowania i osądzania.
Autorki, pracując z nauczycielami, rodzicami i młodzieżą, dostrzegły wielką potrzebę dialogu, budowania silnych relacji opartych o zasadę wygrany-wygrany, a przede wszystkim – o empatię. Empatia to budowanie świadomości uczuć i potrzeb swoich i innych, umiejętność rozmawiania o nich, by finalnie wypracowywać rozwiązania, które służą wszystkim. Celem książki jest wsparcie szeroko rozumianej edukacji w rozwijaniu kompetencji budowania relacji, gdyż edukacja – to relacja.
To, jak rozwiązywane są konflikty w klasie i jak rozmawia się z dziećmi o trudnych komunikatach – wybierając mówienie o faktach, uczuciach i potrzebach zamiast ocen i interpretacji – może realnie zmieniać szkołę. Jednak gdy takie zajęcia są realizowane przez zewnętrznych trenerów, są mniej efektywne niż programy stale realizowane przez pedagogów i nauczycieli pracujących z dziećmi i młodzieżą na co dzień. Stąd pomysł autorek, by podzielić się z nauczycielami efektami ich pracy, czyli scenariuszami zajęć z Porozumienia bez Przemocy, aby mogli sami wdrażać je i modyfikować do własnych potrzeb.
Nie można pominąć tego, jak ważna w pracy nauczyciela jest empatia dla samego siebie, czyli stałe dbanie o własne zasoby. Bez tej praktyki pojawia się ryzyko frustracji, przeciążenia, a finalnie wypalenia zawodowego. Dlatego do publikacji dołączono teorię oraz ćwiczenia Porozumienia bez Przemocy dla samych nauczycieli. To gest uznania dla pracy, którą wykonują każdego dnia oraz troski o to, by czerpali z niej jak największą radość i satysfakcję.
Na książkę składają się:
– część teoretyczna o Porozumieniu bez Przemocy (w tym jej kluczowe założenia i narzędzia);
– propozycje ćwiczeń do praktyki własnej nauczycieli, w tym szczególnie empatii dla siebie jako narzędzia przeciwdziałającego wypaleniu zawodowemu, a także ćwiczenia mające na celu pełniejsze przygotowanie się do zajęć z danego tematu;
– 8 szczegółowo opisanych zajęć – każde po 2 x 45 minut: w tym materiały potrzebne do zajęć, przygotowanie merytoryczne nauczyciela, propozycje przebiegu zajęć i pytania do refleksji po zajęciach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?