Proces transformacji społecznej opiera się na umiejętnościach, których można się nauczyć. Ty i Twoja grupa możecie stać się bardziej skuteczni w tworzeniu zmiany, której pragniecie. Twoje zaangażowanie w te kwestie może zwiększać Twoje poczucie samorealizacji, zamiast je obniżać. Ta książka umożliwia, osobom chcącym skutecznie wesprzeć zmianę, dostęp do zaawansowanych umiejętności z obszarów rozwoju osobistego i rozwiązywania konfliktów. Będzie przydatna m.in. osobom pracującym nad zmiana polityczną, kreowaną przez oddolne ruchy obywatelskie. Lata pracy z licznymi organizacjami dążącymi do zmian politycznych, a także szkolenie pracowników takich grup jak Greenpeace New Zealand czy New Zealand Peace Foundation, sprawiły, że odczuwam coraz większą wagę dzielenia się umiejętnościami NLP, służącymi wzmacnianiu osobistej odporności i zarządzaniu konfliktami. Ta książka jest wynikiem 45 lat aktywności politycznej i 40 lat uczenia umiejętności porozumiewania się.
Richard Bolstad
Za każdym razem, gdy ktoś stwierdza, że naucza „umiejętności komunikacyjnych" lub że pisze książkę o tym, jak ludzie radzą sobie w relacjach z innymi, jestem ciekaw, jak wyglądają jego związki z innymi ludźmi. Rodzi się wówczas w mojej głowie pytanie: jeżeli on chce mi pomóc, to czy sam potrafi dobrze sobie radzić w relacjach? Oraz: co on rozumie przez „dobrą komunikację"? No cóż, tę książkę napisałem przede wszystkim dlatego, że szczególnie ważne jest dla mnie życie rodzinne, czerpanie radości z moich przyjaźni, zarówno zawodowych, jak tych prywatnych, oraz to, że bardzo cenię sobie interakcje z innymi ludźmi, które są istotną częścią mojej pracy. Każdego dnia budzę się z niecierpliwością wyglądając ekscytacji, odprężenia, miłości i poczucia obfitości. Są to dla mnie najważniejsze sukcesy, o jakie mogłem się starać, za które jestem prawdziwie wdzięczny i które czasami wprawiają mnie w osłupienie, kiedy o nich myślę. Odczuwam wdzięczność, ponieważ wiem, że osiągnąłem to nie dzięki szczęściu, ale dzięki umiejętnościom opisanym w tej książce.
Miałem sposobność uczenia się zawodu pielęgniarza, nauczyciela i psychoterapeuty. Miałem też możliwość bycia rodzicem, partnerem życiowym, menedżerem. To, o czym będziesz czytać, jest sednem tego, czego nauczyłem się w każdej z tych ról. Być może ty również wybrałeś zawód, w którym pracujesz z innymi, może im pomagasz. Pewnie zainteresuje cię, że wiem co nieco o twoich głębszych uczuciach dla ludzi i twojej chęci zaspokojenia ich potrzeb, tak samo jak twoich własnych. Prawdopodobnie nieraz zastanawiałeś się, jak w ciągu kolejnych lat w codziennych realiach utrzymywać żywe uczucia troski i otwartości na potrzeby innych. W tej książce nauczymy się nie tylko, jakie zachować, ale także jak sprawić, by rozkwitły.CZĘŚĆ PIERWSZA. SERCE KOMUNIKACJI
Nawiązywanie kontaktu Przedstawianie się Rozgrzewka Poznawanie i spotykanie się w różnych kulturach
Po prostu stan umysłu
Samodzielnie kotwiczenie wybranego stanu Społeczne korzenie poczucia własnej wartości Rozwiązywanie konfliktów wewnętrznych
Kontekst komunikacji
Podejście do innych Znajdowanie różnic Ogólne wrażenie Po prostu myślenie Dobry kontakt
Tworzenie rozwiązań Kto ma problem
Wyznaczanie celów i rozwiązywanie problemów Uczenie się
CZĘŚĆ DRUGA. POMAGANIE
Pełne słuchanie drugiej osoby
Ratunek, prześladowanie czy pomoc? Nastawienie na słuchanie Słuchanie odzwierciedlające
Wspieranie innych w zmianie Proces wspierania Umiejętności wspierania
............
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?