Komunikacja transformująca
Podręcznik metody Transforming Communication z ćwiczeniami
-
Autor: Richard Bolstad
- ISBN: 9788391667798
- EAN: 9788391667798
- Oprawa: Kartonowa Foliowana
- Wydawca: Metamorfoza
- Format: 16.5x23.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 330
- Rok wydania: 2016
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
40,09złCena detaliczna: 59,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,09 zł
Za każdym razem, gdy ktoś stwierdza, że naucza „umiejętności komunikacyjnych" lub że pisze książkę o tym, jak ludzie radzą sobie w relacjach z innymi, jestem ciekaw, jak wyglądają jego związki z innymi ludźmi. Rodzi się wówczas w mojej głowie pytanie: jeżeli on chce mi pomóc, to czy sam potrafi dobrze sobie radzić w relacjach? Oraz: co on rozumie przez „dobrą komunikację"? No cóż, tę książkę napisałem przede wszystkim dlatego, że szczególnie ważne jest dla mnie życie rodzinne, czerpanie radości z moich przyjaźni, zarówno zawodowych, jak tych prywatnych, oraz to, że bardzo cenię sobie interakcje z innymi ludźmi, które są istotną częścią mojej pracy. Każdego dnia budzę się z niecierpliwością wyglądając ekscytacji, odprężenia, miłości i poczucia obfitości. Są to dla mnie najważniejsze sukcesy, o jakie mogłem się starać, za które jestem prawdziwie wdzięczny i które czasami wprawiają mnie w osłupienie, kiedy o nich myślę. Odczuwam wdzięczność, ponieważ wiem, że osiągnąłem to nie dzięki szczęściu, ale dzięki umiejętnościom opisanym w tej książce.
Miałem sposobność uczenia się zawodu pielęgniarza, nauczyciela i psychoterapeuty. Miałem też możliwość bycia rodzicem, partnerem życiowym, menedżerem. To, o czym będziesz czytać, jest sednem tego, czego nauczyłem się w każdej z tych ról. Być może ty również wybrałeś zawód, w którym pracujesz z innymi, może im pomagasz. Pewnie zainteresuje cię, że wiem co nieco o twoich głębszych uczuciach dla ludzi i twojej chęci zaspokojenia ich potrzeb, tak samo jak twoich własnych. Prawdopodobnie nieraz zastanawiałeś się, jak w ciągu kolejnych lat w codziennych realiach utrzymywać żywe uczucia troski i otwartości na potrzeby innych. W tej książce nauczymy się nie tylko, jakie zachować, ale także jak sprawić, by rozkwitły.
CZĘŚĆ PIERWSZA. SERCE KOMUNIKACJI
Nawiązywanie kontaktu Przedstawianie się Rozgrzewka Poznawanie i spotykanie się w różnych kulturach
Po prostu stan umysłu
Samodzielnie kotwiczenie wybranego stanu Społeczne korzenie poczucia własnej wartości Rozwiązywanie konfliktów wewnętrznych
Kontekst komunikacji
Podejście do innych Znajdowanie różnic Ogólne wrażenie Po prostu myślenie Dobry kontakt
Tworzenie rozwiązań Kto ma problem
Wyznaczanie celów i rozwiązywanie problemów Uczenie się
CZĘŚĆ DRUGA. POMAGANIE
Pełne słuchanie drugiej osoby
Ratunek, prześladowanie czy pomoc? Nastawienie na słuchanie Słuchanie odzwierciedlające
Wspieranie innych w zmianie Proces wspierania Umiejętności wspierania
............