O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
Peter L. Berger (amerykański socjolog, wykładowca uniwersytetu w Bostonie, autor wielu ksiązek w tym jednego z najlepszych wprowadzeń do socjologii) oraz Anton C. Zijderveld (holenderski filozof i socjolog związany z rotterdamskim Uniwersytetem im. Erazma) napisali książkę, której największą zaletą jest przypominanie rzeczy najważniejszych i dlatego - tak łatwo zapomnianych. Przede wszystkim obrona uniwersalnych, ponadczasowych osiągnięć myśli ludzkiej przed z jednej strony fundamentalizmem (zarówno religijnym jak i świeckim)a z drugiej przed wszechogarniającym relatywizmem i tak modnym dzisiaj postmodernizmem. Jak piszą autorzy Każdy światopogląd jakoś umiejscawia człowieka. Fundamentalizm czyni to zarówno w wersji rekonkwisty, jak i w wersjach subkulturowych. Tożsamość ma być uważana za rzecz oczywistą, wyposażoną w oczywistą słuszność. Fundamentalizm czy to religijny czy świecki jest zawsze wrogiem wolności. Ale z drugiej strony czeka na nas pułapka sceptycyzmu, relatywizmu czy postmodernizmu, a wszystkie postacie relatywizmu przeczą zdroworozsądkowemu doświadczaniu codziennego życia. Jakie mamy zatem wyjście z pułapki zastawionej na nas przez z jednej strony fundamentalizm a z drugiej relatywizm. Tym wyjściem jest Pochwała wątpliwości
JAK SZCZERZE PRZEPRASZAĆ? JAK PRZEBACZAĆ, BY POCZUĆ ULGĘ?
Gdybyśmy żyli w idealnym świecie, wcale nie musielibyśmy przepraszać. Niestety – w naszych warunkach nie możemy się bez tego obejść.
Jak przepraszać, by nie krzywdzić bardziej? Jak przyjmować przeprosiny? Czy należy przebaczać ludziom, którzy nas nie przeprosili? Jak przebaczać tym, którzy nas skrzywdzili? Jaki byłby świat, gdybyśmy wszyscy nauczyli się odpowiednio przepraszać?
O tym wszystkim pisze Gary Chapman, znany psycholog, terapeuta i dziennikarz oraz autor bestsellerów Pięć języków miłości, Pięć języków miłości dla singli i Pięć języków miłości dla małżeństw. Tym razem proponuje: nauczmy się przepraszać i przyjmować przeprosiny.
Kiedy zły uczynek zepsuje jakąś relacje, coś w środku nas woła o pojednanie. Pragnienie pojednania jest często silniejsze niż pragnienie sprawiedliwości. Im głębsza relacja, tym to pragnienie jest większe.
fragment
Zgranie i jednomyślność zarówno wśród liderów, jak i pracowników, nie są cechami im przynależnymi i trwałymi. Od nich jednak w ogromnej mierze zależy powodzenie realizacji każdej misji, każdego projektu, sukces zespołu, firmy czy organizacji. Jeśli więc chcemy, aby zespół, którym kierujemy, działał z sukcesem, oprócz oddania musi posiąść umiejętności i wiedzę, w jaki sposób ma budować i utrwalać te cechy. Larry Osborne w Zgranych zespołach w sposób wyczerpujący i z poczuciem humoru udziela dokładnych wskazówek, jak to osiągnąć.
Dlaczego ciągle tu tkwię? Życie ma nam do zaoferowania nieskończenie wiele możliwości. Problem polega na tym, że przyzwyczajamy się do schematów, co w dłuższej perspektywie uniemożliwia nam wyjście poza dobrze znane środowisko. Tkwimy więc w braku satysfakcji, zazdroszcząc tym, którzy mają więcej odwagi. Na szczęście, już teraz możesz wyrwać się z marazmu! Techniki zmieniania tego, co Ci nie wystarcza! Dzięki tej książce zaczniesz nadawać swoim pragnieniom fizyczny kształt oraz zwiedzisz wymiar, w którym pojawiają się wszystkie pomysły. Staniesz się współtwórcą własnej rzeczywistości i wyjdziesz z roli ofiary niezależnych od Ciebie uwarunkowań. Odzyskasz utracone części siebie i zaczniesz wykorzystywać osobistą siłę. Przestaniesz się bać nieznanego i wyćwiczysz własną podświadomość dzięki autorskiemu Procesowi Inwizji.
Dlaczego dręczy Cię poczucie winy?
Pojawia się ono, gdy naruszamy układ zawarty z innym człowiekiem. Mogłeś je zawrzeć świadomie lub nieświadomie będąc jeszcze dzieckiem. Poczucie winy sprawia, że unieszczęśliwiasz siebie i innych. Zależy mu tylko na tym, abyś znów wracał do starych przyzwyczajeń i ponownie dawał się wykorzystywać, brał na siebie zbyt wiele oraz ponad własne siły i możliwości był dostępny dla innych.
Pozbądź się tej emocjonalnej trucizny!
Dzięki prostym ćwiczeniom mentalnym odzyskasz wolność i wreszcie zaczniesz cieszyć się życiem. Nabędziesz umiejętność mówienia "nie" i poznasz techniki, które pomogą Ci śmiało wypowiadać swoje racje. Oczyścisz swój umysł z emocjonalnego zatrucia.
Uważam tom za bardzo cenny i interesujący ogląd problematyki haptyczności w kulturze – nie tylko europejskiej. Obserwacje obejmują szeroki i zróżnicowany zakres zjawisk artystycznych – literaturę różnych języków i obiegów, malarstwo europejskiego kanonu i współczesne eksperymenty artystyczne, film, praktyki performatywne, gry internetowe, cyberpoezję. Autorzy czerpią inspiracje metodologiczne z różnych obszarów humanistyki, tom wprowadza w związku z tym rozbudowane instrumentarium pojęciowe stosowane dziś w badaniach nad haptycznością oraz panoramę stanowisk – od antyku po współczesność. Różnorodność perspektyw wydobywa i uzmysławia zarówno problemy sporne i punkty aporetyczne badań, jak i ich obszary wspólne i kluczowe tradycje.
Zebrane w tomie prace przekonują, że na gruncie polskim zainteresowanie zagadnieniami zmysłów i cielesności łączone bywa z rozmaitymi nurtami i tendencjami badawczymi – nie tylko sensory studies, somaestetyką czy antropologią doświadczenia, ale też studiami nad pamięcią, afektami i wizualnością, teorią aktora-sieci, krytyką feministyczną, queer studies, performatyką, disability studies.
Z recenzji prof. dr hab. Eugenii Prokop-Janiec
Z okładki:
Trudno wyobrazić sobie świat ludzkich relacji bez konfliktów, sporów i kłótni. Wszędzie tam, gdzie spotykają się różne osobowości, poglądy na rzeczywistość, odmienne systemy wartości, rozbieżne interesy, kulturowe i komunikacyjne nawyki, musi dochodzić do konfrontacji
i wymiany zdań. Między pracownikami w firmie, w dyskusji z przełożonym, w czasie spotkania z przyjaciółmi, między mężem i żoną, między rodzicami i dzieckiem, nawet między przedszkolakami. Każdy konflikt może przebiegać trojako: albo po jego zakończeniu będzie jeszcze gorzej, albo nic się nie zmieni, albo też uda się osiągnąć porozumienie i doprowadzić do korzystnej zmiany w dalszych relacjach. Ta książka pomoże zrozumieć najczęstsze mechanizmy kłótni i pokaże, jak w sposób świadomy zmienić raniące i eskalujące urazy konflikty w rzeczową i otwartą rozmowę z drugim człowiekiem. W spotkanie, po którym wszyscy będziemy wygrani.
Ze skrzydełek:
W kłótniach, konfliktach i sporach trudno o porozumienie. Nie patrzmy na te trudności przez pryzmat wzajemnego obwiniania się. Pamiętajmy natomiast, że na to, czego doświadczamy, możemy spojrzeć również z innej perspektywy – umiejętności działania z miłością, mądrością i świadomością. Pozwala nam ona nawiązywać świadomy kontakt ze sobą, mieć kontakt ze swoją energią, wpływać na własne myśli oraz emocje i w ten sposób kreować rzeczywistość. Nie będziemy wówczas doszukiwać się niczyich złych intencji, zaakceptujemy i wybaczymy potknięcia zarówno sobie, jak i drugiej stronie, skupimy się na określeniu zmian koniecznych, aby w przyszłości nie powtórzyły się niepożądane zachowania.
Umiejętność nawiązywania kontaktu ze sobą pozwala nam przede wszystkim zrozumieć, czego tak naprawdę pragniemy. Dojrzała osoba potrafi wziąć odpowiedzialność za swoje emocje – przeżyć je, uwolnić z ciała, a następnie pomyśleć o tym, na czym jej naprawdę zależy, jak chce się zachować, co zrobić, co powiedzieć, jakie podjąć działania, co zaproponować itd.
Alicja Kuczyńska-Krata, Alchemia dobrej kłótni
Fragmenty:
Moja racja? Twoja racja? O co chodzi, gdy się kłócimy?
Kłótnie toczą się na ogół o to, kto ma rację i czyja racja zwycięży. Zwykle też dopatrujemy się jej przyczyn w drugiej stronie konfliktu i to ją obciążamy winą za to, że nie czujemy się komfortowo. Okazujemy to w różny sposób, gdyż reakcje emocjonalne wynikają z nawyków, przyzwyczajeń i schematów, którymi „nasiąkaliśmy” od dzieciństwa jak gąbka. Są więc osoby reagujące w konfliktach bardzo emocjonalnie, ekspresyjnie i wybuchowo – bo tak kłócili się ich rodzice. Są też takie, które zamykają się w sobie, uciekają z relacji i próbują przetrwać, zaprzeczając swoim negatywnym emocjom lub tłumiąc je. Tak usiłują sobie radzić, gdyż nie dostały przekazu od rodziców, że są akceptowane i kochane z całą gamą pojawiających się uczuć, także tych przykrych.
Na ogół w konfliktach pojawia się mnóstwo tego typu emocjonalnych lękowych schematów, a wraz z nimi strategii, które nie przynoszą ulgi ani konstruktywnych rozwiązań sytuacji spornych. Myśli o tym, jak udowodnić winę, pokonać drugą stronę, zmusić ją do uległości, podsycają na nowo niewygodne emocje, „żywią” energię żalu, złości, bezradności, bezsilności, smutku, rozgoryczenia, zniechęcenia, rozpaczy itp. Dopiero gdy siła i natężenie emocji opadną, można myśleć konstruktywnie o tym, aby zobaczyć sytuację sporną
z dystansu, wzajemnie się wysłuchać i wspólnie poszukać rozwiązań trudności. Do tego potrzebne są jednak wiedza i umiejętności, w jaki sposób przejść w konflikcie od walki
do współpracy.
Jak wybaczyć rodzicom i zbudować z nimi bliską relację?
Czy rodzice cię wyzywali? W jaki sposób cię krytykowali? Czy pamiętasz uczucie rozczarowania, kiedy nie wypowiadali słów wsparcia lub uznania, których oczekiwałeś? Czy byli wobec ciebie okrutni lub obojętni?
Być może jesteś dorosły, a nawet założyłeś już rodzinę, ale bolesne wspomnienia wracają. Czy przychodzą ci wtedy do głowy myśli: „Nie czuję potrzeby, aby rozmawiać z rodzicami o przeszłości, uwolniłem się od tego”, „Nie chcę ich skrzywdzić”, „Nie chcę mieć z nimi nic wspólnego”? Jeśli tak, to proces przebaczenia jest jeszcze przed tobą.
Isabelle Filliozat radzi, jak wyrazić tłumioną złość, oraz udowadnia, że niezależnie od wieku warto zawalczyć o uzdrowienie relacji z rodzicami.
Tej książki nie da się przeczytać w jeden wieczór i odłożyć na półkę. Można z nią jedynie wyruszyć w głąb siebie i odnaleźć klucz do tworzenia zdrowych więzi.
Natalia Białobrzeska
Isabelle Filliozat – psychoterapeutka, autorka książek W sercu emocji dziecka, Próbowałam już wszystkiego i Moje dziecko doprowadza mnie do szału, które stały się najpopularniejszymi poradnikami dla rodziców, sprzedającymi się w setkach tysięcy egzemplarzy.
Autor wielu bestsellerów i legendarnej książki Nowy Jednominutowy Menedżer oraz była menedżer Twittera przedstawiają przewodnik, który pozwoli zbudować silną relację mentorską.
Mentoring to wspaniały sposób na rozwój kariery. Bez względu na to, czy uczysz się od doświadczonego profesjonalisty, czy przekazujesz swoją wiedzę innym, mentoring ma do zaoferowania wiele korzyści – od poszerzenia wiedzy i zdobycia nowych umiejętności po uzyskanie zastrzyku energii i głębokiej satysfakcji.
Ale w jaki sposób relacja mentorska zaczyna się i rozwija? Co zrobić, by trwała z korzyścią dla obu stron? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tej oto inspirującej przypowieści biznesowej.
Dwudziestosiedmioletni Josh Hartfield pracuje na tym samym stanowisku w dziale sprzedaży już od pięciu lat. Wypalił się, jego kariera uległa zahamowaniu i Josh nie jest już nawet pewien, czy nadal chce pracować w handlu.
Przypadkowo spotyka Diane Bertman, osiągającą doskonałe wyniki kierowniczkę działu sprzedaży, tuż przed sześćdziesiątką. Nadmiar pracy sprawia, że kobieta zaczyna zastanawiać się nad przejściem na emeryturę.
Od pierwszego spotkania Josh i Diane wiedzą, że wiele mogą się od siebie wzajemnie nauczyć. W miarę rozwoju ich relacji odkrywają siłę mentoringu, dzięki któremu Josh wchodzi na nową ścieżkę kariery, a Diane na nowo rozbudza w sobie pasję do pracy.
Jednominutowy Mentor zawiera praktyczne narzędzia i wskazówki, które pomogą w budowaniu trwałych i korzystnych dla obu stron relacji mentoringowych. Jednominutowe Spostrzeżenia na końcu każdego rozdziału oraz Model MENTOR zamieszczony na końcu książki pozwolą czytelnikom krok po kroku utworzyć trwałe i skuteczne relacje mentoringowe.
***
Dr Ken Blanchard to jeden z najbardziej wpływowych światowych ekspertów z zakresu przywództwa. Jest współautorem 60 książek, które przetłumaczono na ponad 40 języków i sprzedano łącznie w liczbie ponad 21 milionów egzemplarzy. W 2005 roku został przyjęty do Galerii Sław Amazonu (Amazon’s Hall of Fame) jako jeden z 25 bestsellerowych autorów wszech czasów.
Claire Diaz-Ortiz jest autorką, prelegentką i innowatorką, uznaną przez „Fast Company” za jedną ze 100 Najbardziej Kreatywnych Osób w Biznesie. Była jednym z pierwszych pracowników Twittera, gdzie przepracowała pięć i pół roku, odpowiadając za innowację społeczną i filantropię. Autorka siedmiu książek, między innymi Twitter for Good: Change the World One Tweet at a Time. Prowadzi popularny blog biznesowy ClaireDiazOrtiz.com i jest współzałożycielką Hope Returns, organizacji typu non-profit prowadzącej sierocińce dla dzieci chorych na AIDS w Kenii.
***
Widziałem to na własne oczy już niezliczoną ilość razy: nic nie jest w stanie bardziej przyspieszyć sukcesu niż odpowiednia relacja mentoringowa. Ale od czego zacząć? W Jednominutowym Mentorze Ken Blanchard i Claire Diaz-Ortiz przedstawiają narzędzia i model mentoringu, który pozwoli każdemu osiągnąć sukces w życiu.
Michael Hyatt, autor Living Forward bestsellera „USA Today”
***
Blanchard i Diaz-Ortiz zajmują się podstawami relacji mentor–klient, dostarczając narzędzi umożliwiających budowę i pełne wykorzystanie tej relacji. Znaczenie książki Jednominutowy Mentor jest tym istotniejsze, iż przedstawia ona historię opowiedzianą na przykładzie życia dwóch osób, co znacznie ułatwia odbiór i zastosowanie zawartych tu wskazówek w praktyce.
Stedman Graham, autor bestsellerów, mówca i przedsiębiorca
***
Każdy sukces, jaki odnosimy w życiu, ma ścisły związek z relacjami. Relacje kształtują nas i zmieniają, zachęcają do działania i tworzą nas takimi, jakimi jesteśmy. W Jednominutowym Mentorze Blanchard i Diaz-Ortiz oddają nam w ręce narzędzia budowy relacji, które są nam niezbędne, abyśmy mogli odnieść sukces w biznesie i w życiu.
dr John Sowers, autor i współzałożyciel The Mentoring Project
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej to wciągająca i pouczająca opowieść o przywództwie.
Autor koncentruje swój żywy intelekt i umiejętność opowiadania na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich. Stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Po pierwszych dwóch tygodniach obserwowania problemów występujących w firmie DecisionTech Kathryn Petersen, jej nowy dyrektor generalny, przeżyła wiele chwil zwątpienia, czy w ogóle powinna była przyjmować tę pracę. Wiedziała jednak, że niewiele przemawiało za odrzuceniem tej propozycji. Przede wszystkim przejście na emeryturę sprawiło, że stała się niecierpliwa i nic nie ekscytowało jej tak, jak trudne wyzwania. W chwili gdy zdecydowała się przyjąć tę pracę, nie zdawała sobie jednak sprawy z tego, jak źle funkcjonuje zespół zarządzających i jakie wyzwania rzucą jej jego członkowie - wyzwania większe niż te, które napotkała kiedykolwiek wcześniej. Kathryn Petersen staje wobec ostrego kryzysu przywództwa: ma pojednać zespół pogrążony w chaosie zagrażającym bytowi całej firmy. Czy odniesie sukces? Czy zostanie zwolniona? Czy firma upadnie?
Pasjonujące opowiadanie Lencioniego nieustannie przypomina nam, że przywództwo wymaga tyleż odwagi, co przenikliwości. W trakcie opowiadania Lencioni odkrywa przed nami pięć dysfunkcji stanowiących samo sedno przyczyn częstych trudności, jakie przeżywane są w pracy zespołowej. Autor nakreśla nam model i etapy działań, dzięki którym będziemy mogli pokonać te przeszkody i budować spójne i skuteczne zespoły.
Zostałeś mianowany pierwszoliniowym kierownikiem, team leaderem lub mistrzem zmianowym? Dostałaś awans na kolejny szczebel w organizacyjnej hierarchii? W ocenie pracowniczej niezbyt dobrze wypadły twoje kompetencje przywódcze? Wylądowałaś na szczycie i rozmyślasz o tym, co sama masz dalej robić? Albo jak rozwijać kadrę zarządzającą twojej organizacji? A może sam jesteś konsultantem specjalizującym się w rozwoju kompetencji liderskich? Być może po prostu zastanawiasz się: o co chodzi z tym przywództwem – modnym tematem, o którym powstają książki i którym zajmują się rozmaici doradcy zarządzania? A być może masz po prostu dosyć wyidealizowanego, różowiutkiego obrazka malowanego przez guru rozwoju osobistego? Na takim obrazku jedynie prawdziwy lider kocha kwiatki, sadzi drzewa i wyraża pochwałę wobec każdego podwładnego co najmniej raz na tydzień. Autorzy prostych reguł każą liderom siadać do jedzenia po swoim zespole, okazywać poświęcenie, służyć lub wygłaszać płomienne, porywające przemowy. Naśladować Iaccocę, Welcha, Gatesa, Jobsa, Muska lub Lachowskiego. Podglądać firmę Google. Masz dość prostych recept tego typu?
Jeżeli twoja odpowiedź na któreś z powyższych pytań jest twierdząca, to zapewne jest to książka dla ciebie.
Robert Grzybek po odczarowaniu coachingu i odarciu sprzedaży ze zbędnych oparów magii bierze na warsztat zjawisko przywództwa. I jak zwykle robi to wnikliwie, dogłębnie, z humorem i dystansem, tak do siebie, jak i do opisywanych zjawisk.
Autor, niejako przy okazji:
w sposób ostateczny rozprawia się z przekonaniem, że mężczyźni są lepszymi liderami niż kobiety; rozwiewa mit generacyjny, według którego nowe generacje Y, Z, C itp. są tak odmienne od pokoleń swoich rodziców i dziadków, że wywrócą świat do góry nogami; wyjaśnia, czym jest kultura i jak wpływa na ludzi w organizacji; wyjaśnia, dlaczego mnożenie opisów stylów kierowania nikomu się na nic nie przyda. Jest tu skrót historii zainteresowania zjawiskiem przywództwa, są odniesienia do wyników badań naukowych (i pseudonaukowych). Jest przegląd literatury zagranicznej i polskiej wraz ze wskazaniem gdzie oraz jak szukać. Jest lista ludzkich (czyli liderskich) błędów poznawczych wraz z konsekwencjami wynikającymi z ulegania im. Ale przede wszystkim książka pełna jest anegdot, przykładów oraz praktycznych porad dla liderów każdego szczebla zarządzania – od początkującego adepta kierowania po szefa wszystkich szefów.
Jeśli potrzebujesz jednej książki, jednego przewodnika po przywództwie, nie szukaj więcej!
***
Robert Grzybek na co dzień jest partnerem zarządzającym i prezesem GM Solutions, firmy specjalizującej się w rozwijaniu kompetencji organizacyjnych i indywidualnych w zakresie przywództwa oraz sprzedaży. W przeszłości studiował literaturę, językoznawstwo oraz nauki społeczne - w Polsce, Wielkiej Brytanii i Pakistanie. Posiada tytuł MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Przez 12 lat zarządzał zespołami w organizacjach biznesowych. Największy team jakiemu przewodził liczył blisko 1100 osób.
W 2003 roku dołączył do Greń Communications jako trener i coach. W 2006 wymyślił i założył GM Solutions, gdzie zajmuje się prowadzeniem i realizacją projektów doradczych z zakresu HR oraz dotyczących rozwoju kadr zarządzających, kierownictwa produkcji i działów handlowych.
Poza szkoleniami, konsultingiem i coachingiem pisze oraz wykłada. Przez sześć edycji kierował studiami Zarządzanie zespołem sprzedaży w Akademii im. Leona Koźmińskiego. Poza Koźmińskim współpracował z UJ oraz SGH. W 2010 roku dołączył do stowarzyszenia coachów EMCC. Publikuje m.in. w magazynach Personel i zarządzanie oraz Personel Plus. Jego książka o zarządzaniu zespołami sprzedaży zajęła II miejsce w konkursie Economicus 2016.
Proste lekcje motywacji, które zapamiętasz na całe życie
Autobus energii sprawi, że:
odnajdziesz w sobie nowe pokłady życiowej energii i większą chęć do pracy, przerwiesz lekturę raz albo dwa razy tylko po to, żeby zadzwonić do swoich bliskich i powiedzieć, jak bardzo ich kochasz, pozbędziesz się odruchów, które hamują cię na drodze osiągnięć, przestaniesz narzekać, bo uświadomisz sobie, jak wiele już masz, polubisz współpracowników, których wcześniej nie znosiłeś. Autobus energii uczyni cię silniejszym człowiekiem. Naładuje cię pozytywną energią, która uniesie cię w górę i wygra z trudnościami, bo kiedy płoniesz entuzjazmem, wszystko idzie łatwiej i lepiej. Ta magiczna książka zmieni fundamenty twojego myślenia. Jeśli wcześniej czułeś się ofiarą, to po tej lekturze poczujesz się zwycięzcą. A jeśli przedtem czułeś, że nie jesteś panem swojego życia, znajdziesz w sobie moc, by samemu kształtować świat, w jakim chcesz żyć i pracować. Poczujesz, że jeśli czegoś chcesz, to masz też moc potrzebną, aby to urzeczywistnić. Wsiądź do Autobusu energii i zapnij pasy. Przeżyjesz coś, czego nie spodziewasz się po małej książce.
Jest poniedziałek rano. Damian wychodzi z domu i widzi, że z opony w samochodzie uszło powietrze. Ale to najmniejszy z jego problemów. Życie rodzinne Damiana leży w gruzach, a jego zespół w pracy jest rozbity. Damian odpowiada za przygotowanie premiery rynkowej nowego produktu, NRG-2000. Ma na to dwa tygodnie. Jeśli mu się nie uda, straci pracę. A jeśli nie zrobi czegoś, co ocali jego małżeństwo, żona go opuści. Damian jest zmuszony jechać do pracy autobusem. Kierowca okazuje się człowiekiem jedynym w swoim rodzaju, podobnie jak pasażerowie tego wyjątkowego autobusu. W ciągu następnych dwóch tygodni kierowca i pasażerowie wpajają Damianowi dziesięć zasad podróży jego życia. Pomagają mu pokonać kryzys: ocalić jego pracę i małżeństwo. Autobus energii to wciągająca, fabularyzowana książka biznesowa. Zabierze cię w inspirującą podróż, podczas której odkryjesz dziesięć sekretów życia i pracy z pozytywną energią. Jon Gordon ma wieloletnie doświadczenie w pracy z tysiącami przywódców, handlowców, zespołów, organizacji non profit, szkół i sportowców. Fascynującą fabułę tej książki wzbogaca o wnikliwe obserwacje. Podsuwa strategie, które możesz od zaraz wprowadzić w życie. I aplikuje nam wszystkim końską dawkę pozytywnej energii.
Autobus energii to pierwszorzędny plan działania dla menedżerów, liderów zespołów i każdego innego, kto chce wyzbyć się negatywnych postaw na drodze osiągnięć. Ta książka pomoże ci pokonać przeszkody w pracy i w domu. Jon Gordon nauczy cię wydobywać z ciebie i twojego zespołu to, co najlepsze. Wsiądź do Autobusu energii i przeżyj podróż swojego życia.
***
Cel, wizja i entuzjazm to kluczowe składniki sukcesów indywidualnych i zespołowych. Jon Gordon po mistrzowsku łączy te elementy w przemawiającą do serca lekturę, która tchnie pozytywną energię w ciebie, twoich współpracowników i twoich bliskich.
Pat Williams, wiceprezes klubu NBA Orlando Magic
Świat byłby dużo lepszy, gdybyśmy wszyscy mieli pozytywne nastawienie. Jon Gordon to mistrz pozytywnej energii, a ja jestem jednym z jego wyznawców.
Danny Gans, komik uhonorowany prestiżowym tytułem Las Vegas Entertainer
Jon Gordon zaraził naszych pracowników pozytywną energią tak, że dziś chcą mieć z nim jak najwięcej szkoleń i seminariów. Teraz Gordon przekazuje swoją zdrową filozofię życia i biznesu w książce, którą wszyscy możemy przeczytać i przeczytamy!
Linda H. Sherrer, prezes znanej agencji pośrednictwa nieruchomości Prudential Network Realty
TYLKO JEDNA BARIERA STOI MIĘDZY TOBĄ, A SUKCESEM.
Nie jest nią doświadczenie. Nie jest nią talent.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego inni ludzie szybko robią karierę, podczas gdy twoja utknęła w martwym punkcie? Dlaczego nikt nie zachwyca się twoimi wspaniałymi pomysłami? Czy nie wygląda na to, że nikt nie słucha tego, co masz do powiedzenia? Być może nie, gdyż, mimo że się komunikujesz, nie potrafisz się porozumieć.
John C. Maxwell, światowej sławy ekspert zarządzania twierdzi, że jeśli chcesz odnieść sukces, musisz nauczyć się porozumiewać z ludźmi. Chociaż może się wydawać, że niektórzy rodzą się z tą umiejętnością, prawda jest taka, że każdy może nauczyć się, jak przekształcić kontakt w porozumienie. W książce Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć Maxwell przedstawia pięć zasad i pięć porad praktycznych które pozwolą ci na efektywne porozumiewanie się z indywidualnymi osobami, z grupą i z publicznością. Można do nich zaliczyć:
Znajdowanie wspólnej płaszczyzny; Upraszczanie przekazu; Wzbudzanie zainteresowania; Inspirowanie; Bycie sobą w relacjach z innymi ludźmi. Gdy je opanujesz, relacje z całym otoczeniem – z szefem, z dziećmi, ze współpracownikami, czy z sąsiadami - osiągną zupełnie nową jakość.
Umiejętność porozumiewania się jest podstawą wykorzystania całego potencjału, jaki masz do dyspozycji. Nie ma w tym żadnej tajemnicy! Porozumiewanie się jest umiejętnością, której możesz się nauczyć i którą możesz stosować we wszystkich sytuacjach – osobistych, zawodowych, rodzinnych. Nie zwlekaj, zacznij już teraz!
Większość emocjonalnych szantażystów to nie potwory. Jak zobaczymy, rzadko kierują nimi złe intencje, ale raczej – ich własne demony. – Susan Forward
„Dlaczego niektórzy ludzie potrafią przetłoczyć nas emocjonalnie, sprawiając, że czujemy się jak ofiary? Dlaczego nie potrafimy się przed tym obronić? Dlaczego nigdy nie przedstawiamy swojego punktu widzenia? Dlaczego czujemy się zdezorientowani i bezsilni? Dlatego że stoi za tym sprytny szantaż emocjonalny, któremu ulegamy częściej, niż nam się wydaje.
Autorka książki, Susan Forward i Donna Frazier, przedstawiają typowe zachowania szantażystów emocjonalnych, a także stosowane przez nich metody wywierania wpływu i skutki ulegania ich manipulacji. Proponują skuteczne strategie obrony przed uwikłaniem w emocjonalną zależność. Taka zależność to pułapka, w którą łatwo wpaść, ale z której dużo trudniej się uwolnić.
Szantażysta doskonale wie, czego chce. Zręcznie manipuluje, aby zawsze postawić na swoim. Akceptuje nas wyłącznie wtedy, gdy na wszystko się zgadzamy, a kiedy nie chcemy ulec – odrzuca, grozi, karze, odwołuje się do poczucia obowiązku i wzbudza poczucie winy. Człowiek ulegający szantażowi zapomina o swoich potrzebach, uczuciach i pragnieniach, czuje się przegrany i sfrustrowany. Zrobi wszystko, by zadowolić bliską mu osobę. Relacja z szantażystą jest toksyczna, trudno się z niej wyzwolić. Stawienie czoła emocjonalnej manipulacji wymaga odwagi. Jest jednak możliwe. Ta książka da ci siłę, by to zrobić.
· Nauczysz się rozpoznawać szantaż emocjonalny
· Dowiesz się, jakie metody stosuje szantażysta
· Zrozumiesz, co sprawia, że jesteśmy podatni na szantaż
· Poznasz proste i skuteczne techniki obrony przed szantażem emocjonalnym
Jak znaleźć kogoś, kto pokocha nas takimi, jakimi jesteśmy naprawdę?
Miłość na moich warunkach!
Siggy Flicker wie, że szczęśliwe zakończenie historii miłosnej nie jest czymś oczywistym. Musisz sobie na nie zapracować.
Siggy Flicker, inteligentna i pewna siebie ekspertka w dziedzinie związków uczuciowych, to twoja nowa bajkowa matka chrzestna. Wyswatała ponad tysiąc par i dobrze wykorzystała swoją drugą szansę w miłości, więc wie, że znalezienie księcia w lśniącej zbroi wcale nie jest takie proste. Teraz dzieli się z tobą sekretem, jak przeżyć bajkowy romans, zaczynając od uczciwej oceny tego, czego tak naprawdę ci brakuje do szczęścia.
By pomóc czytelniczkom stworzyć zdrowy i trwały związek, na jaki zasługują, Siggy dzieli się z nimi swoimi szczerymi, motywującymi do działania radami, takimi jak:
Opisz swój wymarzony związek. Ustal swój cel, a odnajdziesz prawdziwą miłość. Zapomnij o tym, co dobrze wygląda „na papierze”. Twój mężczyzna z pewnością jest wspaniały, ale czy odpowiedni dla ciebie? Zrób sobie przerwę od randkowania i przejdź na randkowy odwyk. Zrób krok do tyłu i na nowo oceń swoje zachowanie na randkach. Naucz się jak najlepiej wykorzystać pierwsze pięć minut randki. Pierwsze wrażenie jest szalenie ważne, więc dowiedz się, jak wysyłać odpowiednie sygnały. Szczęśliwe zakończenie trwa wiecznie. Pracuj dalej, by twój związek już na zawsze pozostał silny i romantyczny. To wypróbowany na własnej skórze przewodnik po pierwszych sześciu miesiącach randek i poradnik pełen wskazówek, jak uleczyć złamane serce, co da się zrobić dzięki zaledwie sześciu prostym krokom.
Aż pękający od praktycznych ćwiczeń, opowieści z prawdziwego życia i lekcji, które Siggy wyciągnęła z własnych doświadczeń, ten poradnik zmieni życie każdej czytelniczki szukającej miłości, a także pomoże jej odnaleźć szczęście, na które zasługuje każda kobieta.
Siggy Flicker jest ekspertką w dziedzinie związków uczuciowych. Z jej rad korzysta wielu gospodarzy programów telewizyjnych i radiowych oraz wydawców w całym kraju. Pisze do „Marie Claire” i regularnie występuje między innymi w takich programach jak „The Wendy Williams Show”, „The Today Show”, „Dr. Phil” i „Access Hollywood. Wystąpiła także w reality show „Real Wives of New Jersey”. Mieszka z mężem i dziećmi w New Jersey.
Wykonywanie pracy zawodowej wymaga kompetencji zawodowych oraz osobistego zaangażowania. Obydwa komponenty łączy w sobie kultura pracy, będąca indywidualną, niepowtarzalną cechą każdego człowieka. Rzutuje ona na kulturę organizacyjną firmy, a wraz z nią na jej powodzenie oraz na satysfakcję zawodową pracownika. Profesjonalizm wiąże się zarówno z fachowością, jak i z odpowiedzialnością pracownika za podejmowaną pracę – w każdym zawodzie i na każdym stanowisku. Na spore luki w tym zakresie wskazują często pracodawcy. W książce poruszone zostały różne aspekty organizacji pracy oraz pracującego człowieka, co pozwala dostrzec złożoność pracy we współczesnych warunkach, rolę pracowników w realizacji społecznego podziału pracy oraz zagrożenia i następstwa związane z patologią pracy. Umożliwia to nabycie niezbędnej wiedzy na ten temat i zrozumienie wspomnianych kwestii lub pomaga czytelnikowi uświadomić sobie swoje własne braki oraz konieczność ich usuwania.
Wyróżnikiem opracowania jest przedstawienie złożoności problemów dotyczących pracy zawodowej z perspektywy wykonującego ją człowieka. Ukazanie, że poziom kultury pracy daje poczucie sprawstwa dotyczącego realizowania własnej drogi zawodowej i życiowej.
W książce zawarto dodatkowo informacje praktyczne związane z wybranymi sytuacjami występującymi przy wykonywaniu pracy zawodowej, w tym z obyczajowością, rytuałami oraz kulturą osobistą w relacjach zawodowych.
O czym rozmawiać podczas kolacji służbowej? Jak składać kondolencje? Jakich kwiatów nie wręczać Japończykowi? Nie daj się zaskoczyć w żadnej sytuacji!Ten praktyczny poradnik savoir-vivre`u pokaże ci, jak właściwie zachować się zarówno w sytuacjach formalnych, takich jak rozmowa kwalifikacyjna, prowadzenie negocjacji, dyskusja na zebraniu, jak i w życiu prywatnym: na randce, na imprezie rodzinnej czy w teatrze. Znajdziesz tu również wiele cennych wskazówek dotyczących nauki dobrych manier u dzieci, bezpiecznych zachowań i dbania o własny wizerunek w świecie wirtualnym.Dowiesz się, jak elegancko korzystać z poczty elektronicznej, dlaczego warto wybrać ""poważny"" adres e-mail, czy dobre maniery obowiązują na Facebooku.Dla podróżujących polecamy rozdział dotyczący zachowania się w różnych częściach świata, w którym zamieszczamy szczegółowe informacje, jak nie narazić się mieszkańcom poszczególnych krajów.Silke Schneider-Flaig zaliczana jest w Niemczech do najbardziej znanych ekspertów zajmujących się etykietą. Od wielu lat udziela w mediach porad na temat dobrych manier.Warto posłuchać jej rad i zadbać, by nieznajomość reguł nie zrujnowała nam dobrze zapowiadającej się rozmowy o pracę lub randki!Obecne wydanie zostało opracowane przez redakcję specjalnie dla polskiego czytelnika.
Tak rozległy i silnie zróżnicowany przedmiot badań nie pojawił się do tej pory w żadnej z monografii naukowych opublikowanych nie tylko na polskim rynku wydawniczym” – brzmi zachęcająco? W takim razie zapraszamy do Oficyny Impulsu! Książka jak już wiemy niezwykła: Mirosława Wawrzak-Chodaczek, pisząc Komunikację interpersonalną i masową. Wybrane teorie i praktyki, jedną publikacją odpowiedziała na wszystkie otwarte i ukryte potrzeby specjalistów zgłębiających tajniki teorii komunikacji społecznej, we wszystkich jej przejawach: kontaktach bezpośrednich, pośrednich, organizacyjnych, służbowych, masowych, międzykulturowych…
Monografia składa się ze wstępu oraz z trzech części. Pierwsza stanowi podbudowę teoretyczną badań – zawiera opis teorii wyjaśniających zachowania w komunikacji bezpośredniej i pośredniej, a także uzasadnienie wyboru metody badawczej i osadzenia badań w określonym paradygmacie, charakterystykę problemów badawczych i grup badawczych. W części drugiej umieściłam interpretację wyników badań własnych. Część trzecia zawiera wyniki badań dotyczących komunikacji masowej.
MOTYWACJA
Negocjacje to gra, podczas której ludzie używają emocji i taktyk, aby przekonać innych, że mają rację.
Dlaczego ludzie negocjują?
Ponieważ jest to najlepszy sposób na uzyskanie tego, czego akurat chcą.
Jak wygrać negocjacje?
Sprawić, aby ci uwierzyli – jeżeli to zrobią, to wygrywasz.
Jak sprawić, aby mi uwierzyli?
Poznaj ich – naucz się z nimi rozmawiać. Uwierz w to, co mówisz – nie udawaj, ale uwierz.
Pamiętaj, że negocjacje to wymiana – coś dostajesz, ale także coś dajesz.
Co wspólnego mają negocjacje z zoo?
Autor odwołuje się do pięciu gatunków zwierząt: słonia, żółwia, lisa, ryby i geparda, przypisując ich cechy określonym typom negocjatorów.
Dlaczego akurat do zwierząt? Odpowiedzi znajdziesz w książce.
Przeczytaj i zakończ sukcesem każde negocjacje!
***
GRZEGORZ ZAŁUSKI - doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu. Od wielu lat wspiera działania negocjacyjne: osób prywatnych, managerów i właścicieli firm oraz całych organizacji.
Wieloletni praktyk w zarządzaniu sprzedażą oraz całymi strukturami przedsiębiorstwa. Przez kilkanaście lat pracy zawodowej zajmował wysokie stanowiska managerskie w największych firmach międzynarodowych.
Jako pasjonat procesów negocjacyjnych, w swojej pracy trenerskiej koncentruje się przede wszystkim na efektywności przekazywanej wiedzy, tak aby szybko zamieniała się ona w praktyczne umiejętności.
Czynny mediator, wpisany do wykazu instytucji i osób godnych zaufania w Sądzie Okręgowym w Warszawie.
Certyfikowany Coach, współpracujący z managerami najwyższych szczebli oraz właścicielami firm.
Certyfikowany hipno-terapeuta, specjalizujący się w hipnozie konwersacyjnej, wspierającej wysiłki perswazyjne.
Ekspert mowy ciała a także certyfikowany Instruktor Programu “YOU CAN’T LIE TO ME” – Body Language Institute w Waszyngtonie.
Od wielu lat prowadzi szkolenia grupowe oraz wspomaga doskonalenie klientów w relacjach "face to face".
Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! – ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Z właściwym dla siebie poczuciem humoru autorzy przedstawiają go jako nieszczęśnika otoczonego przez stado małp. Następnie uczą czytelnika jak wybrnąć z takiej sytuacji i przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom. Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji, a w szczególności własny. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego w weekendy tkwisz w biurze, podczas gdy twoi podwładni odpoczywają w domowym zaciszu – ta książka jest dla ciebie!
O AUTORACH
Kenneth Blanchard jest międzynarodowej sławy autorem i współtwórcą serii książek o Jednominutowym Menedżerze. Wraz z żoną prowadzi zlokalizowaną w Kalifornii firmę Blanchard Training and Developement, Inc., która zajmuje się rozwojem zasobów ludzkich.
William Oncken Jr., pomysłodawca niniejszej książki, założył firmę doradczą w Dallas. Specjalizował się w zarządzaniu czasem dla menedżerów i zorganizował liczne seminaria związane z tą tematyką. Był również autorem książki Managing Management Time.
Hal Burrows jest światowej sławy specjalistą w dziedzinie negocjacji i zarządzania czasem. Kieruje własnym przedsiębiorstwem i pracuje jako konsultant w wielu firmach z listy Fortune 500. Osiągnął również sukces w handlu kalifornijskimi nieruchomościami.
OPINIE
Historia opisana w książce krótka i wymowna, wnioski bardzo praktyczne – do natychmiastowego zastosowania. Słowem o nas dla nas. - Daniel Spica, dyrektor Management Consulting Services, Infovide-Matrix S.A.
Niewiarygodne! Trzech największych specjalistów w dziedzinie literatury biznesowej połączyło siły, by napisać bestseller wszechczasów dla menedżerów na całym świecie. - Charles "Red" Scott, prezes i dyrektor generalny w firmach Intermark Inc oraz The Trident Group Ltd.
Napisany przez Billa Onckena artykuł Managing Management Time – Who's Got The Monkey? Był odkrywczy, wciągający i niezwykle przydatny w codziennym życiu. Niniejsza publikacja rozwija przedstawione w nim idee i nadaje im nowy wymiar. - Jack Linkleter, Prezes Linkleter Enterprises w Costa Mesa, Kalifornia
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?