O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
Find happiness by embracing your perfectly imperfect self.
This inspiring journal is designed to help you find your way in a world where comparison and judgement can make it hard to stay true to yourself. Using a mixture of prompts, tick boxes and space to write down thoughts, as well as uplifting quotes and thought-provoking words, this beautifully designed book by the creator of The Happy News will help you feel more confident in yourself and less anxious about what other people think.
With advice on using social media in a positive way, embracing failure, celebrating your differences and finding people who make you feel happy, this book is designed to help you be kinder to yourself. Because when you embrace your insecurities, differences, and everything that makes you unique, you’ll realise that the only person you need to be is your strong, special, perfectly imperfect self."
The person you are with is just like you: same background, same age, same interests. The perfect match. And it is a disaster.
Then, when and where you least expect it, you meet someone new. You seem to have nothing in common and yet, somehow, it feels totally right.
Nick Hornby's brilliantly observed, tender but also brutally funny new novel gets to the heart of what it means to fall surprisingly and headlong in love with the best possible person - someone who is not just like you at all.
We live in the age of big companies where rising levels of power are concentrated in the hands of a few. Yet no government or organisation has the power to regulate these titans and hold them to account. We need big companies to share their power and we, the people of the world, need to reclaim it.
In Competition is Killing Us, top business and competition lawyer Michelle Meagher establishes a new framework to control capitalism from the inside in order to make it work for the many and not just the few.
Meagher has spent years campaigning against these multi-billion and trillion dollar mammoths that dominate the market and prioritise shareholder profits over all else; leading to extreme wealth inequality, inhumane conditions for workers and relentless pressure on the environment.
In this revolutionary book, she introduces her wholly-achievable alternative; a fair and comprehensive competition law that limits unfair mergers, enforces accountability and redistributes power through stakeholder governance.
Na podstawie międzynarodowego bestsellera (ponad 30 mln sprzedanych egzemplarzy)52 karty z wyzwaniem i inspiracją na każdy tydzień roku.ZESTAW KART MOTYWACYJNYCH NA 30. ROCZNICĘ PIERWSZEGO WYDANIA 7 NAWYKÓW SKUTECZNEGO DZIAŁANIA.Książka 7 nawyków skutecznego działania Stephena R. Coveya przedstawiająca zasady prowadzenia bardziej satysfakcjonującego życia, które doskonale zniosły próbę czasu, jest po raz pierwszy dostępna w formie zestawu kart ułatwiających rozwój osobisty. Każdy nawyk podzielono na ułatwiające jego wprowadzanie tygodniowe części, które zachęcą zarówno osoby początkujące, jak i dobrze już znające moc siedmiu nawyków, do skupienia się na swoich związkach, wierze w siebie i swoim szczęściu. Pięknie zaprojektowane graficznie karty co tydzień dostarczają wyzwań i skłaniających do przemyśleń pytań, dzięki którym wprowadzisz zmiany do swojego życia osobistego i zawodowego.[] mój ojciec naprawdę żył zgodnie z tym, co głosił był człowiekiem wiernym tym zasadom. Jeśli będziesz realizować ten prosty proces, obiecuję, że zauważysz pozytywne zmiany w relacjach z innymi oraz osiągniesz znacznie wyższy poziom zadowolenia z życia. - Sean Covey
Większość książek zajmuje się tym, co trzeba zrobić, aby odnieść sukces. Ta mówi nie tylko o tym, co trzeba zrobić, ale też jak to zrobić. Tom Hopkins przedstawia konkretne, praktyczne kroki. Sukces. Wszyscy go pragniemy. Wiele osób nigdy go nie osiąga. Innym zdaje się spadać z nieba. Czy to jest tylko kwestia szczęścia i niektórzy mają go po prostu więcej? Nie. Sukces jest w zasięgu ręki każdego. Przeczytaj, co ma ci do powiedzenia mistrz sprzedaży, Tom Hopkins, który został milionerem, zanim skończył 27 lat. Przy zastosowaniu narzędzi wyodrębnionych przez Hopkinsa pokonasz trudności, pozbędziesz się złych nawyków i zaczniesz w pełni korzystać ze swojego wewnętrznego potencjału. Po lekturze tej książki staniesz się zupełnie inną osobą. Nie tylko będziesz myślał inaczej, ale także dzięki lepszym i silniejszym procesom myślowym zaczniesz działać w inny sposób.
Dzięki tej książce: zrozumiesz, dlaczego lepiej jest pracować mądrzej, niż ciężej; dowiesz się, w jaki sposób korzystać z czegoś, co Tom Hopkins nazywa „samoinstrukcjami”, aby przejąć kontrolę nad sytuacjami, które przydarzają się w twoim życiu; dowiesz się, jak „znaleźć samego siebie” i wygrać dzięki specjalnej technice planowania życia; poznasz sposoby trenowania swojej podświadomości do rozwiązywania trudnych problemów; poznasz trzy podstawowe kroki do bogactwa; rozwiniesz swoje umiejętności sprzedaży i poznasz wiele innych sekretów Toma Hopkinsa!
Podobnie jak Tony Robbins omawia złe przyzwyczajenia, wyjaśnia, dlaczego im ulegamy i w jaki sposób można zastąpić je lepszymi nawykami. W przeciwieństwie do Robbinsa nie traktuje tego procesu zastępowania bieżących myśli bardziej konstruktywnymi jako nowej technologii. Według niego jest to po prostu to, co należy robić. Ta książka to swoisty przewodnik dla opornych po życiu w ogóle. KEVIN HARVILLE Tom Hopkins był tym, który jako pierwszy pokazał mi, na czym polega wyznaczanie celów. (O rety! To było już prawie 25 lat temu!) Ta zwięzła książka jest pełna celnych uwag i składa się z krótkich, przyjemnych w lekturze rozdziałów. Co najważniejsze, znajdują się tu PRAKTYCZNE narzędzia, które KAŻDY może wykorzystać. JOHN DAVIS Zainwestowałem w tę książkę, gdy otwierałem mój biznes i bardzo się bałem. Doskonałe wskazówki Hopkinsa dotyczące wzbudzania w sobie entuzjazmu, zarządzania czasem i motywacją naprawdę pomogły mi przetrwać te trudne czasy. Polecam tę książkę każdemu, kto próbuje odnieść sukces w życiu prywatnym lub zawodowym. J.C. KEY
Tom Hopkins jest znanym na całym świecie ekspertem strategii sprzedaży. Swoją karierę rozpoczął jako agent nieruchomości (ponosząc klęskę i kończąc z zarobkami na poziomie 42 dolarów miesięcznie). Dzięki zainwestowaniu ostatnich pieniędzy w kurs umiejętności sprzedaży szybko się rozwijał, stając się najlepszym handlowcem w historii i ustanawiając wiele niepobitych do dziś rekordów. Został milionerem jeszcze przed osiągnięciem 27. roku życia. Wierząc, że nikt nie rodzi się handlowcem, poświęcił swoje zawodowe życie szkoleniu i inspirowaniu innych, pomagając im w ten sposób w pełni rozwinąć swój potencjał. Często wykłada podczas publicznych seminariów, które odbywają się regularnie w wielu miastach USA i Kanady.
Porozmawiajmy o porozumiewaniu się
Ta książka nie jest poradnikiem psychologicznym, choć została napisana przez psycholożkę. Nie jest także instruktażem, z którego dowiecie się, jak żyć. Stanowi za to swoiste źródło inspiracji. Autorka, zainspirowana wyborem cytatów, od których gęsto w internecie, postawiła sobie za cel stworzyć połączenie między sobą i czytelnikiem, a potem dalej - między czytelnikiem i drugim człowiekiem. Każdy cytat otwiera konkretny temat, ważny w tej sferze naszego funkcjonowania, którą nazywa się społeczną. Inicjowane cytatami teksty są filozoficzno-psychologicznymi traktatami skoncentrowanymi na porozumiewaniu się.
Ta książka jest moim subiektywnym komentarzem do codzienności. Ten komentarz ma datę ważności, a zatem pewien limit słuszności. Być może stawiając w niej ostatnią kropkę, inaczej zobaczę, usłyszę i zrozumiem to, o czym tu do was napisałam. Jeśli tak właśnie się stanie, to napiszę do was jeszcze raz.
A wy tymczasem sobie dopowiadajcie swoje własne słowa do moich słów i do słów autorów tych mądrych cytatów. Przystawiajcie swoje myśli do moich; mierzcie, krójcie, przycinajcie na swoją miarę.
Autorka
O autorze
Magdalena Trus-Urbańska - psycholożka, wykładowczyni i trenerka biznesu z 20-letnim doświadczeniem. Specjalistka w dziedzinie komunikacji i zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Ukończyła uniwersytety w Gdańsku i Warszawie. Pracowała między innymi jako psychoterapeutka, PR-owiec, negocjatorka.
www.truslandia.wordpress.com
instagram: @truslandia
facebook.com/ Truslandia-216838845356835
Nie lubię słowa „wychowanie”, bo sugeruje, że rodzice mają dziecko formować według swojego pomysłu. Jednocześnie zachęcam do tego, by przyjrzeć się temu, co robimy w naszej relacji z dziećmi – i po co. Książka ta może być dla ciebie wsparciem. Sama jestem mamą, przez sześć lat prowadziłam portal dla rodziców, spotykam rodziców i nauczycieli na warsztatach i w tej książce dzielę się tym, co dzisiaj wiem, co działa w mojej rodzinie (a gdy piszę: „działa” – to mam na myśli to, że wspiera budowanie relacji i zdrowe poczucie własnej wartości dzieci i dorosłych) i czego uczę na warsztatach.
Co znajdziesz w książce:
- Jak określić własne cele wychowawcze?
- Jak wspierać poczucie wartości dziecka?
- Dlaczego chwalenie nie jest wzmacniające na dłuższą metę?
- Co stosować zamiast nagród i kar?
- Jak wesprzeć dziecko, które przeżywa trudne emocje?
- Czym jest porozumienie bez przemocy i jak korzystać z niego w relacji z dzieckiem?
- Dlaczego warto nazywać uczucia i potrzeby?
- Jak je rozpoznawać i rozmawiać o nich?
- Czym się kierować w sytuacjach konfliktowych?
- Jak mieć więcej bliskości, szacunku i zrozumienia w relacji z dzieckiem?
- Jak pomóc dziecku wyrosnąć na dorosłego z motywacją wewnętrzną, autonomicznego, znającego siebie i swoje potrzeby, umiejącego odnaleźć się w świecie i tworzyć bliskie, autentyczne relacje?
Nie będę Ci mówić jak masz myśleć i co robić, ale podzielę się swoim kierunkiem.
Możemy iść razem drogą ku relacji.
Większość emocjonalnych szantażystów to nie potwory. Jak zobaczymy, rzadko kierują nimi złe intencje, ale raczej – ich własne demony. – Susan Forward
„Dlaczego niektórzy ludzie potrafią przytłoczyć nas emocjonalnie, sprawiając, że czujemy się jak ofiary? Dlaczego nie potrafimy się przed tym obronić? Dlaczego nigdy nie przedstawiamy swojego punktu widzenia? Dlaczego czujemy się zdezorientowani i bezsilni? Dlatego, że stoi za tym sprytny szantaż emocjonalny, któremu ulegamy częściej, niż nam się wydaje.
Autorki książki, Susan Forward i Donna Frazier, przedstawiają typowe zachowania szantażystów emocjonalnych, a także stosowane przez nich metody wywierania wpływu i skutki ulegania ich manipulacji. Proponują skuteczne strategie obrony przed uwikłaniem w emocjonalną zależność. Taka zależność to pułapka, w którą łatwo wpaść, ale z której dużo trudniej się uwolnić.
Szantażysta doskonale wie, czego chce. Zręcznie manipuluje, aby zawsze postawić na swoim. Akceptuje nas wyłącznie wtedy, gdy na wszystko się zgadzamy, a kiedy nie chcemy ulec – odrzuca, grozi, karze, odwołuje się do poczucia obowiązku i wzbudza poczucie winy.
Człowiek ulegający szantażowi zapomina o swoich potrzebach, uczuciach i pragnieniach, czuje się przegrany i sfrustrowany. Zrobi wszystko, by zadowolić bliską mu osobę. Relacja z szantażystą jest toksyczna, trudno się z niej wyzwolić. Stawienie czoła emocjonalnej manipulacji wymaga odwagi. Jest jednak możliwe.
Ta książka da ci siłę, by to zrobić.
· Nauczysz się rozpoznawać szantaż emocjonalny
· Dowieszsię, jakie metody stosuje szantażysta
· Zrozumiesz,co sprawia, że jesteśmy podatni na szantaż
· Poznasz proste i skuteczne techniki obrony przed szantażem emocjonalnym
Kogo słychać, tego słuchają.Jeśli jesteś: wykładowcą, nauczycielem, mówcą, prelegentem, aktorem lub prezenterem, to dobrze wiesz, że aby Twój przekaz dotarł do odbiorców - studentów, uczniów, widzów, słuchaczy - nie wystarczy do nich mówić. Trzeba to robić odpowiednio. Na temat, interesująco, używając rozmaitych narzędzi wspomagających, chwytów i sztuczek, jakie stosują dobrzy mówcy. To kwestia nie tylko talentu i warsztatu. Niektórym ludziom zdolność do przyciągania uwagi audytorium przychodzi z łatwością, inni muszą praktykować wiele lat, by się tego nauczyć.Jedni i drudzy nie osiągną sukcesu, jeśli nie będzie ich dobrze słychać. Nawet najbardziej fascynująca opowieść, wyszeptana albo wymamrotana pod nosem, głosem drżącym i niepewnym swojej mocy, mową niewyraźną czy wręcz niezrozumiałą, nie dotrze do odbiorcy! Na szczęście właściwej emisji głosu także można się nauczyć. Dzięki zasadom i ćwiczeniom zawartym w tej książce poprawisz dykcję i modulację głosu. Nauczysz się radzić sobie z tremą i zaprzęgniesz towarzyszące wystąpieniom emocje do pracy na Twoją rzecz. Dowiesz się, jak przygotować się do przemawiania i jak wzbudzić w sobie charyzmę, za którą chętnie podążą Twoi słuchacze.Nowe wydanie zostało poszerzone o strategię kreowania wizerunku.
People spend a fortune on their bodies, their faces, their hair, their clothes. Cosmetics, plastic surgery, diets, gym membership - everyone's trying to be more attractive. But there's an easier way to become a beautiful person. It doesn't have to be physical. No matter how you look, if you have a mind that's fascinating, creative, exciting - if you're a good thinker - you can be beautiful.
Being attractive doesn't necessarily come from being intelligent or highly-educated. It isn't about having a great personality. It's about using your imagination and expanding your creativity. And it's when talking with people that we make the greatest impact. A person may be physically beautiful, but when speaking to others a dull or ugly or uncreative mind will definitely turn them off.
In clear, practical language, de Bono shows how applying lateral and parallel thinking skills to your conversations can improve your mind. By learning how to listen, make a point, and manoeuvre a discussion, you can become creative and irresistible.
Jak przyciągać dobre rzeczy to budująca książka, która pokazuje, jak poprzez zrozumienie siebie i umiejętne wykorzystanie emocji, możemy zmienić swoje życie na lepsze.Próbuje wyjaśnić, jak toksyczne myślenie, mające swoje źródło w destrukcyjnych słowach i zachowaniach powoduje problemy umysłu, serca i ciała, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na dobre aspekty naszego życia; to, co pomaga uzyskać siłę ducha i zdrowsze ciało, a przez to zbliżyć się do upragnionego szczęścia, które wszyscy chcemy znaleźć.Z tej książki nauczysz się: łatwiej radzić sobie ze złożonymi sprawami, podejmować lepsze decyzje, aby uzyskać lepsze rezultaty, zajmować się tym, co naprawdę ważne.
Długo oczekiwane wznowienie popularnego poradnika adresowanego do wszystkich par małżeńskich, które pragną swój związek oprzeć na trwałych fundamentach.Profesor Aaron Beck, światowej sławy autorytet w dziedzinie nauk psychologicznych, przekazuje proste i praktyczne rady, jak opanować umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów i nieporozumień małżeńskich, które mogą z czasem zniszczyć nie tylko miłość, ale nawet sam związek.
Zostań żywym wykrywaczem kłamstw!Nieważne, jak bardzo jesteś inteligentny, doświadczony, bogaty czy wpływowy każdy może zostać oszukany lub paść ofiarą naciągaczy. Jeśli nie chcesz, by okłamał cię partner w interesach, współpracownik, przyjaciel czy współmałżonek, poznaj mowę ciała kłamców.Doktor Lillian Glass, zawodowo demaskująca oszustów we współpracy z wymiarem sprawiedliwości, dzieli się tu swoimi metodami.Dzięki niej dowiesz się m.in.:jakie gesty, mimika i sposób mówienia zdradzają kłamcę;jak rozpoznać oszusta w sieci;jakie sygnały wskazują, że partner może zdradzać;jak oceniać wiarygodność polityków i ludzi z pierwszych stron gazet.Naukę wykrywania fałszu ułatwią zdjęcia i analizy zachowania sławnych ludzi uchwyconych w momencie, gdy skłamali (na przykład Billa Clintona, Lance'a Armstronga, Tigera Woodsa, O.J. Simpsona, Lindsay Lohan, Katie Holmes i Toma Cruise'a, Angeliny Jolie i Brada Pitta).
Graj uczciwie. Sprzątaj po sobie. Umyj ręce przed jedzeniem. Zachowaj podziw dla świata. To tylko niektóre z uniwersalnych zasad, które przyswajamy jeszcze w przedszkolu. Poruszające eseje Roberta Fulghuma to rozważania na temat życia, śmierci, miłości, bólu, radości, smutku i najlepszych sznycli w Stanach Zjednoczonych.
Ziarenko fasoli kiełkujące na wacie przypomina o naszej własnej śmiertelności i delikatnej naturze życia… Pająk, który łapie w sieć dorosłą kobietę, uczy nas, jak przetrwać katastrofę…
Historia człowieka, który przywiązał balony do krzesła i uniósł się w przestworza, pokazuje, że jesteśmy odważni i nie boimy się latać. A żeby nie było zbyt patetycznie, dowiemy się też, dlaczego lepiej nie chodzić po schodach z wiadrem pełnym moczu oraz jak prawidłowo używać kabli rozruchowych.
„Zdałem sobie wówczas sprawę, że właściwie posiadam większość informacji niezbędnych do tego, by moje życie miało sens – i że nie jest to wcale taka skomplikowana sprawa. Że ja to wszystko po prostu wiem. I to od dawna. Czy żyję w zgodzie z tą wiedzą – to oczywiście inna kwestia. Oto moje credo: Wszystkiego, co warto wiedzieć o tym, jak żyć, co w życiu robić i jak się zachowywać, dowiedziałem się w przedszkolu. Mądrość nie czekała wcale na ostatnim roku studiów, ale w piaskownicy”. (fragment)
Get what you want from even the most difficult characters
All of us have to deal with difficult people. Whether we’re asking our neighbour to move a fence or our boss for a pay rise, we can struggle to avoid arguments and get what we want.
Laurence and Emily Alison are world leaders in forensic psychology, and they specialise in the most difficult interactions imaginable: criminal interrogations. They advise and train the police, security agencies, the FBI and the CIA on how to deal with extremely dangerous suspects when the stakes are high.
After 30 years’ work – and unprecedented access to 2,000 hours of terrorist interrogations – they have developed a ground-breaking model of interpersonal communication. This deceptively simple approach to handling any encounter works as well for teenagers as it does for terrorists. Now it’s time to share it with the world.
Rapport reveals that every interaction follows four styles: Control (the lion), Capitulate (the mouse), Confront (the Tyrannosaur) and Co-operate (the monkey). As soon as you understand these styles and your own goals you can shape any conversation at will. And you’ll be closer to the real secret: how to create instant rapport.
Ta znakomita książka z dziedziny psychologii społecznej, prezentująca techniki wywierania wpływu, skierowana jest do wszystkich zainteresowanych wpływaniem na innych ludzi oraz tych, którzy pragną obronić się przed niepożądanym oddziaływaniem bądź manipulacją. Książka skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się wpływaniem na innych: do dziennikarzy i psychologów, kierowników i negocjatorów, specjalistów od reklamy i marketingu, prawników i ekonomistów, nauczycieli i wychowawców. Służyć może wiedzą i pomocą zarówno tym, którzy chcą wpływać na innych, jak i tym, którzy pragną się obronić przed niepożądanym wpływem. Wywieranie wpływu jest to więc tak naprawdę książka dla każdego z nas.
Nowe wydanie światowego bestsellera. Tej książki właściwie nie trzebaprzedstawiać. Wywieranie wpływu to absolutny bestseller w Stanach Zjednoczonych i w Polsce! Obowiązkowa pozycja dla każdej świadomej osoby, która chce poszerzać swoją wiedzę o fascynującym świecie ludzkich zachowań i wykorzystywać ją do osiągania zamierzonych celów.
W biznesie nie ma mężczyzn i kobiet. Są partnerzy, którzy powinni grać według tych samych zasad. Książka Ireny Kamińskiej-Radomskiej Etykieta biznesu jest instrukcją do równej gry"".Małgorzata Rozenek-Majdan""Dr Irena Kamińska-Radomska od wielu lat jest dla mnie nieocenionym wsparciem w dziedzinie szeroko rozumianej etykiety. Niejeden raz telefonowałem do niej z pytaniami, jak się zachować w rozmaitych egzotycznych okolicznościach. Książka, którą trzymasz w ręku, stanowi fundament wiedzy na temat etykiety. Dobrze zrobisz, kupując to dzieło, szczególnie jeśli nie masz jeszcze numeru telefonu do Autorki"".Piotr Zielonka, profesor SGGW, kierownik studiów podyplomowych Psychologia Biznesu dla Menedżerów na Akademii Leona Koźmińskiego""Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji to doskonały przewodnik dla wszystkich, którzy pragną w świadomy sposób funkcjonować w swoim otoczeniu zawodowym, zachowując spójność przekazu na każdym poziomie komunikacji"".Agata Tanter, redaktor naczelna LaMode.info""Irena Kamińska-Radomska od ponad dwudziestu lat zmienia świat biznesu, w którym można grać fair, ale trzeba znać zasady. Etykieta biznesu jest nieocenionym kompendium tej wiedzy"".Filip Chajzer***Kiedy weszłam do studia radiowego, prowadzący audycję zapytał mnie, o czym dzisiaj będziemy rozmawiali. Odpowiedziałam: O zupie. Dziennikarz zdziwił się i dopytał: Przez pół godziny?.Odpowiedziałam: jak zwykle nie zdążymy wyczerpać tematu.Prowadzący jeszcze bardziej się zdziwił, ale było, jak przypuszczałam.Nie dało się odpowiedzieć na wszystkie pytania słuchaczy związane z zupą. I oczywiście nie rozmawialiśmy o różnych przepisach kulinarnych, tylko o zasadach etykiety.Przecież inaczej się je zupę czystą i zawiesistą. Inaczej krem z jarzyn i zwykłą jarzynową.Potem trzeba było rozwikłać dylematy związane z łyżką - gdzie ją odłożyć w trakcie jedzenia i po zjedzeniu zupy, a jak ją wkładać do buzi: czy przodem, czy może bokiem.Trzeba było też wspomnieć o zupie już wyporcjowanej i o takiej, którą podaje się w wazie.Ktoś mógłby powiedzieć, że życie przed audycją wydawało się takie proste.Drodzy Czytelnicy, i po audycji, i po lekturze tej książki będzie dopiero łatwe. I w dodatku przyjemne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?