O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
Rozwój jednostki to także rozwój grupy, a rozwój grupy rozwija jednostkę będącą jej częścią. Warto jednak pamiętać, że czasem grupy tworzą się w intencji i celach niekoniecznie „humanitarnych”. W takich grupach też dzieje się magia – czarna magia – i dzieją się rzeczy, które ludzkość wolałaby wymazać z pamięci i ksiąg historii. Wszystkie te czynniki, zjawiska, reguły, symbole, tworzenie się nowej energii, nowej wiedzy i „światłości” można przełożyć na praktyczne działanie grup w biznesie, polityce, lokalnych społeczności. W zależności do czego będziemy chcieli „wykorzystać” owe odkrycia, co nowego stworzyć. W zależności od intencji osób inicjujących powstanie grupy przy dobraniu odpowiednich narzędzi może ona służyć do wyższych lub niższych celów czy też ostatecznie do zbiorowej manipulacji. Im większa wiedza jednostki na ten temat, tym większa władza jednostki nad grupą. Im bardziej powszechna wiedza o zjawiskach tu opisywanych, tym mniejsza siła i możliwość manipulacji ludzkością.
Czytelnik znajdzie w tej książce osiem rozdziałów. Każdy z nich składa się z trzech „pasm”, przeplatających się niczym pasma włosów w warkoczu i tworzących spójną całość. Pierwsze pasmo to tłumaczenie obszernych fragmentów książki „Centered on the Edge”. Drugie - osobiste historie autorki, niosące duży ładunek emocjonalny i energetykę spajającą grupę. Trzecie pasmo tego warkocza to komentarze i wrażenia zapisane przez ważne dla autorki osoby, które dołączały do projektu podczas spisywania poszczególnych historii. Książkę ilustrują zdjęcia, grafiki i rysunki, jak wstążki we włosach dopełniające splot.
„W tym zrozumiałym zachwycie nad sposobem pracy w grupie i nad tym magicznym procesem grupowym ważne jest to, że autorka pisze o grupach ludzi, którzy są nastawieni na rozwój, którzy spotykają się w szczególnym celu po to, żeby wspomagać się w procesie rozszerzania świadomości czy jej podwyższania. Bo przecież istnieją grupy, które spotykają się po to, by obniżać świadomość, a nawet niszczyć poszczególnych członków grupy, skłaniając ich do zachowań destrukcyjnych dla ich ciał, dla ich sumień i dla ich dusz czy psychiki. One też są w swoim działaniu „magiczne…” (Wojciech Eichelberger)
Julia Łaszkiewicz: Liderka i praktyk biznesu, negocjatorka, executive coach, facylitatorka, zaprawiona w boju portsmenka. Inspiruje grupy i jednostki do pokonywania własnych ograniczeń w życiu zawodowym i prywatnym. Swoim przykładem pokazuje, że można zdobywać nawet te szczyty, o których strach marzyć. Wtedy zaczyna się magia, duchowość splata się z cielesnością, wiara z siłą mięśni, serce rośnie karmione entuzjazmem i mocą grupy, w efekcie góry można przenosić i wzrastać w siłę, w zgodzie z własnymi wartościami. Zainspirowana światowymi autorytetami w dziedzinie transformacji i komunikacji (Alan Briskin, GLEN, Art of Convening), jest na drodze wykorzystującej doświadczenie i talenty w nowy sposób – angażując zbiorową mądrość. Od ponad 25 lat działa w biznesie w kadrze zarządzającej, z czego 6 lat pracowała na stanowisku członka zarządu grupy spółek deweloperskich. Absolwentka Management Development Program w ICAN Institute przy Harvard Business Review, studiów MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania i wielu innych programów rozwoju liderów.
Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się zawsze poprzez budowanie pozytywnych relacji.
Autorka skupiając się wokół hasła „edukacja to relacja”, zachęca do wdrażania działań opartych na empatii, szacunku i akceptacji oraz proponuje bogaty zbiór pomysłów na budowanie relacji z uczniami, rodzicami, a także ze współpracownikami z grona pedagogicznego.
W książce czytelnik znajdzie m.in.:
• katalog pomysłów na budowanie relacji w szkole wraz ze schematami wdrażania proponowanych rozwiązań;
• praktyczne porady dotyczące tego, w jaki sposób aranżować szkolną przestrzeń, by sprzyjała ona budowaniu relacji, a zarazem by wspierała efektywną naukę;
• techniki komunikacji w konflikcie: narzędzia Porozumienia bez Przemocy (NVC), tutoringu i mediacji.
Opracowanie zawiera ćwiczenia, które pomagają przekuć teorię w praktykę każdy rozdział wzbogacają pytania, przykłady ze szkolnej codzienności oraz wypowiedzi nauczycielek i nauczycieli.
Książka opisuje konkretne działania, które można podejmować na co dzień, by budować pozytywne więzi w edukacji, przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli, jak i dyrektorów szkół odpowiedzialnych za dobrą komunikację, atmosferę i aranżację szkolnej przestrzeni. Zainteresuje także rodziców oraz studentów kierunków pedagogicznych, pomagając im zrozumieć szkolną rzeczywistość.
Hejt i krytyka to zjawiska, z którymi musimy się mierzyć w dzisiejszym życiu. Jednak zdarza się, że najsurowszym krytykiem jest wewnętrzny głos, który ukrywa się w naszej głowie i mówi nam znowu dałaś plamę, to ci się nie uda, siedź cicho, są mądrzejsi od ciebie itd. Najczęściej te oskarżenia nie mają nic wspólnego z faktami, ale sprawiają, że rezygnujemy z wyzwań, przejmujemy się nadmiernie porażkami i czujemy się gorsi od innych.W książce autorki proponują różne strategie, które pomogą zmierzyć się z tym wewnętrznym głosem i sprawić, aby w końcu zamilkł lub - co więcej - zaczął wspierać i zachęcać do działania. Zaprosiły do rozmów na te tematy: Katarzynę Cichopek, Darię Ładochę, Odetę Moro, Honoratę Skarbek, Dorotę Welman, Zofię Zborowską-Wronę.Alina Adamowicz blogerka i Joanna Godecka psychoterapeutka i life coach, autorka: Bądź pewna siebie, Nie odkładaj życia na później, Przestań się zamartwiać, Szczęście w miłości.
Słowo „manipulacja” wywodzi się z łaciny: „mani” to „ręka”, „pulus” to „pełny”, „kontrolowany”. W efekcie „manipulacja” to działanie, w którym świadomie „trzymamy w ręce” jakiś proces. Wpływamy na kogoś lub na sytuację w sposób świadomy, a nie przypadkiem. Przygotowujemy się do tego wpływania. I nie ma w tym nic złego. I nie dajmy się oszukać, że techniki wywierania wpływu są dobre, a techniki manipulacji złe. To dokładnie te same narzędzia. Rok 2020 to czas pandemii, która zatrzymała świat. Od marca 2020 r. żyjemy w innym świecie. Od pierwszego wydania Manipulacji odczarowanej pojawiły się też trzy poważne zjawiska społeczne. Jedno to #BLM; drugie to #MeToo. I świadomość zmian klimatycznych. W rozszerzeniu, w kontekście „manipulacji odczarowanej” o tym właśnie piszę.
Przestroga:Słowo „manipulacja” nie nadaje się na termin. Nie może być precyzyjne. Manipulacja to taka perswazja, co nam się nie podoba, co jest według nas nieuczciwa. Kiedy oceniamy, powinniśmy wiedzieć, że oceniamy, a nie stosujemy termin. I powinniśmy to pokazywać. Inaczej manipulujemy. Tak to oceniam.
prof. Jerzy Bralczyk
To praktyczny podręcznik dla tych, którzy chcą mocno trzymać ster swojego życia, a tym samym żyć mądrze, świadomie i godnie. Szczerze polecam każdemu, kto chce osiągnąć wyższe poziomy skuteczności i radości życia.
Ewa Foley, autorka Zakochaj się w życiu, nauczycielka sensownego życia
O Marku Skale z Krakowa słyszałem ciągle od 1994 roku, gdy przyjechałem do Polski. Dobrze, że 8 lat później go poznałem osobiście. Od tej pory wiem, że zapraszanie guru mówiących na głos po angielsku straciło sens. Sens ma zaproszenie Marka. Z tą książką szczególnie!
Robert Krool, mentor, diagnostyk rozwojowy, autor
Nic tak nie odczarowuje złego PR-u manipulacji jak rozłożone na czynniki pierwsze mechanizmy, techniki i przykłady. I dobrze, że Odczarowana!
Anna Łowińska, konsultant HR i Personal Branding
Książka porusza takie tematy jak małżeństwo, miłość, związki czy seks. Krishnamurti twierdzi: „seks jest wyjątkowo trudnym i złożonym problemem tak długo, dopóki nie rozumiemy funkcjonowania umysłu”.
Autor nakłania czytelnika do rozwikłania podstawowych kwestii – jak żyć z drugim człowiekiem bez konfliktu? Dlaczego związki są tak trudnie? Jaką rolę w związkach odgrywa uważność? Czy naprawdę wiem, czym jest miłość? Czym jest nauka pochodząca od związku? Jaką rolę odgrywa myśl i pamięć w relacjach z innymi ludźmi?
Autor pisze: „Relacje są lustrem, w którym widzimy siebie takimi, jakimi jesteśmy. Całe życie jest ruchem w relacji. Nie ma takiej istoty żyjącej na ziemi, która nie byłaby w związku z czymkolwiek. Nie ma ucieczki od relacji. Są one dla nas lustrem, w którym możemy siebie zobaczyć, przekonać się, czym jesteśmy, poznać swoje reakcje, uprzedzenia, lęki, depresję, niepokój, osamotnienie, smutek, ból i żal. Możemy zobaczyć, czy kochamy, czy też to, co nazywamy miłością, nie istnieje. Będziemy zatem zgłębiać kwestię naszych relacji, ponieważ one są podstawą miłości. To jedyne, co nas łączy. Relacje są czymś absolutnie najważniejszym w życiu; jeśli ich nie rozumiemy, nie możemy stworzyć nowego społeczeństwa.”
Krishnamurti nigdy nie starał się zostać guru, zwykle umniejszał swoją rolę jako przewodnika, czy nauczyciela. Jego wykłady bardziej przypominały rozmowy przyjaciół. Podróżował z nimi po całym świecie, spotykając się z ludźmi żyjącymi w różnych kulturach, wyznającymi różne religie i filozofie. Trafiał do nich ze swoim przekazem, którego największą zaletą była bezpośredniość i autentyczność. Z pewnością trafi również do Ciebie i będzie inspiracją dla pełniejszego doświadczania świata z tolerancją i otwartością wobec jego bogatej różnorodności.
Każdy kontakt z drugą osobą może przynieść radość i porozumienie, może jednak również zwieść nas na manowce. Czasami, gdy się komunikujemy, zamiast zrozumienia i bliskości pojawia się żal i poczucie osamotnienia. Chociaż tak bardzo chcemy się usłyszeć i zostać usłyszanymi, oddalamy się od siebie.To książka dla osób, które czują potrzebę poprawienia komunikacji z bliskimi w szczególności z partnerką lub partnerem, ale też rodzicami, dorastającymi dziećmi, przyjaciółmi i bliskimi. Dzięki niej nauczysz się rozpoznawać własne mechanizmy komunikacyjne i reagować z empatią na innych ludzi. Jeżelimasz w życiu relację, na której bardzo ci zależy;zdarza ci się czasami, że choć bardzo się starasz, rozmowy nie zawsze idą w stronę, w którą powinny;ciekawi cię, jakie blokady mogą pojawiać się w twojej komunikacji, a jakie blokady twoich rozmówców działają na ciebie jak płachta na byka;chcesz, aby twoje rozmowy z ważną dla ciebie osobą miały w sobie więcej luzu i jeszcze bardziej was zbliżały;to w książce Ewka, co cię ugryzło znajdziesz wiele praktycznych wskazówek, jak krok po kroku sprawiać, by komunikacja stawała się głęboka, szczera, skuteczna i satysfakcjonująca dla wszystkich stron.Impulsem do napisania tej książki było moje marzenie. Mam w życiu pewną relację, która jest dla mnie szczególnie cenna. Ale choć jest to jeden z najważniejszych dla mnie związków, rozmowy nie zawsze nam wychodzą. A ponieważ relacja ta jest dla mnie aż tak ważna, jeśli coś się nie udaje, boli to bardziej niż w innych przypadkach.Niczym uparty śledczy sprawdzam każdy trop, który prowadzi do porozumienia. Szukam magicznego składnika, który powoduje, że nasz przekaz trafia do odbiorcy, zostaje zrozumiany i życzliwie przyjęty, a następnie zamienia się w przepływ działań lub słów, dzięki którym nasze relacje stają się trwalsze i bardziej satysfakcjonujące.Napisałam ten poradnik, aby każda osoba mająca w swoim życiu kogoś, z kim naprawdę chce się dogadać, otrzymała podpowiedzi, które pomogą jej zrozumieć, dlaczego czasami, pomimo najlepszych chęci, nie udaje nam się tego osiągnąć. Proponuję także praktyczne i sprawdzone narzędzia, które pomogą lepiej poznać siebie i innych i po prostu się porozumieć.Ewa Tyralik-Kulpa, autorka książki Ewka, co cię ugryzło
Poradnik ten pomoże ci znaleźć optymalny stylkomunikacji, podnieść jakość prowadzonych przezciebie rozmów, rozwinąć umiejętności przekonywaniai nawiązywania kontaktów biznesowych.Dzięki zawartym w nim wskazówkom i ćwiczeniomnauczysz się ubierać myśli w słowa adekwatne dosytuacji, a opanowanie tej umiejętności z pewnościąpozytywnie wpłynie na rozwój twojej karieryzawodowej.Seria Droga do Sukcesu jest skierowana do początkującychmenedżerów i przyszłych liderów oraz do wszystkich, którzychcą rozwijać swoje kompetencje. Znajdziesz w niej cennerefleksje, przydatne rady i sprawdzone techniki.KSIĄŻKI Z TEJ SERII POMOGĄ CI:zdobyć podstawowe umiejętności i podnieść swoją efektywnośćbłyskawicznie osiągnąć wymierne postępyrozwinąć swoją karierę, a także poprawić jakość życia osobistego
Dzięki temu poradnikowi kontakty zawodowez despotami, manipulatorami, zrzędami i chorobliwymipedantami przestaną być dla ciebie źródłem stresu.Jeśli zrozumiesz motywacje, które stoją zazachowaniami trudnych ludzi, nauczysz siępanować nad emocjami i wychodzić obronną rękąz niewygodnych sytuacji.Z pomocą przyjdą ci zawarte w książce praktycznećwiczenia, sprawdzone techniki i przykładowe dialogi.Seria Droga do Sukcesu jest skierowana do początkującychmenedżerów i przyszłych liderów oraz do wszystkich, którzychcą rozwijać swoje kompetencje. Znajdziesz w niej cennerefleksje, przydatne rady i sprawdzone techniki.KSIĄŻKI Z TEJ SERII POMOGĄ CI:zdobyć podstawowe umiejętności i podnieść swoją efektywnośćbłyskawicznie osiągnąć wymierne postępyrozwinąć swoją karierę, a także poprawić jakość życia osobistego
Z tego poradnika dowiesz się, jak skutecznieprzygotować i przeprowadzić atrakcyjną prezentację.Poznasz skuteczne sposoby radzenia sobie z tremą,nauczysz się sztuki przekonywania i staniesz siępewnym siebie mówcą.Zawarte w książce ćwiczenia i wskazówki pomogąci odnaleźć własny styl prezentacji, który przykujeuwagę publiczności. Seria Droga do Sukcesu jest skierowana do początkującychmenedżerów i przyszłych liderów oraz do wszystkich, którzychcą rozwijać swoje kompetencje. Znajdziesz w niej cennerefleksje, przydatne rady i sprawdzone techniki.KSIĄŻKI Z TEJ SERII POMOGĄ CI:zdobyć podstawowe umiejętności i podnieść swoją efektywnośćbłyskawicznie osiągnąć wymierne postępyrozwinąć swoją karierę, a także poprawić jakość życia osobistego
Martwi cię zachowanie twojego współpracownika, opiekunki do dziecka, sąsiada lub partnera? Jeśli niepokoi cię ktoś z twojego otoczenia, nie musisz polegać tylko na instynkcie czy przeczuciach. Doktor David J. Lieberman, legendarny ekspert w dziedzinie ludzkiego zachowania, pokazuje, jak bronić siebie i tych, których kochamy, przed emocjonalnym, finansowym i fizycznym wykorzystywaniem przez niezrównoważone osoby pojawiające się w naszym życiu. Dzięki jego książce w kilka minut będziesz w stanie ocenić ogólną kondycję emocjonalną danej osoby i dowiesz się m.in., czy jest uczciwa i szczera? stanowi zagrożenie dla siebie lub innych? jest zdolna do przemocy lub innych agresywnych zachowań? jest na tyle godna zaufania, by zaopiekować się dziećmi? jest niestabilna emocjonalnie czy tylko odrobinę ekscentryczna? To nie jest kolejna książka na temat mowy ciała. To zbiór konkretnych, praktycznych technik psychologicznych, które można wykorzystać w każdej życiowej sytuacji, żeby dowiedzieć się, co ktoś naprawdę myśli. - "Jak rozszyfrować każdego", D. J. Lieberman.
Każdy z rozdziałów tej książki opowiada o innym kulturowym mikrokosmosie i o odrębnej sieci znaczeń przypisywanych płci. Słownikowo rzecz ujmując, trzecia płeć to termin określający osoby, które nie są postrzegane zarówno przez siebie, jak i przez własne społeczeństwo, ani jako mężczyźni ani jako kobiety. Osoby te wznoszą się ponad reżim „płci”, oparty o genitalia i biologiczność, wybierając anty-reżim „gender”, bazujący na pragnieniach, marzeniach i upodobaniach. Osoby te tworzą unikalne kulturowe mikrokosmosy, zintegrowane ze społeczeństwem, które z braku bardziej szczęśliwych pomysłów nazywamy trzecią ? albo czwartą, piątą itd. ? płcią. Waldemar Kuligowski przybliża codzienne życia fa’fafine, xanith, muxe, baklâ, mashoga oraz innych, które uważa się za obdarzone cechami zazwyczaj rozdzielonymi między kobiety i mężczyzn. Pokazuje ich zwyczajne życie, czas pracy i czas relaksu, ukazuje ich marzenia i troski, a tam, gdzie to możliwe, sprawia, by mogli „przemówić” swoim głosem. A przy okazji, komplikuje nam życia ? poprzez budzenie wątpliwości, wskazywanie wyjątków od każdej reguły oraz ukazywanie człowieka jako istoty tyleż bardzo kreatywnej, co i bardzo plastycznej.
Autor przede wszystkim zachęca do tego, byśmy spróbowali „popatrzeć na świat inaczej”, nie tracąc dzięki temu nic z jego oszałamiającego bogactwa. Najważniejszym celem tej książki jest bowiem zaproszenie do podróży po wielkim kręgu, w którym wszyscy jesteśmy ? w taki czy inny sposób ? spokrewnieni i bliscy. Żeby to jednak było możliwe, trzeba na początek ten krąg dostrzec.
Udzielanie informacji zwrotnej – takie proste, że aż trudne! Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale udzielamy go… każdego dnia i to wielokrotnie, nie zdając sobie z tego sprawy. Komentarze, odpowiedzi na pytania, dzielenie się opiniami – wszystko to to właśnie feedback. Jednak nasze przekonania i wyobrażenia o informacji zwrotnej są często nieprawdziwe i kontrproduktywne. Przez nieumiejętne jej wykorzystanie, zwłaszcza w kontekście zawodowym, często bywa źle kojarzona: z nieobiektywną oceną, z biurową polityką, z wzajemnymi pretensjami, z powątpiewaniem we własne możliwości. Lecz właściwie przygotowana i wykorzystana informacja zwrotna tak naprawdę to jedno z najbardziej użytecznych narzędzi wspierania procesu nauki i rozwoju. Autorki wyjaśniają, co się stało, że dziś feedback tak źle się kojarzy. Podpowiadają też, co zrobić, aby zapanować nad negatywnymi reakcjami ciała i umysłu, które mogą utrudniać komunikację i nadwyrężać zaufanie. Pokazują jak nie wpadać w pułapki myślenia, schematy i krytycyzm podczas dawania informacji zwrotnej, a także jak formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający i modelujący konstruktywne zachowania ludzi. Proponowane przez nie rozwiązania i narzędzia skupiają się na promowaniu feedbacku nastawionego na wzrost i rozwój, nie tylko w obrębie relacji menedżer – podwładny, ale przede wszystkim w formule człowiek – człowiek oraz zespół – zespół, bez względu na status w hierarchii organizacyjnej czy nazwę zajmowanego stanowiska. Analizując zachowania ludzi, których określają mianem Poszukiwaczy, Odbiorców i Udzielających, pokazują, jak można skutecznie używać informacji zwrotnej w naszej codziennej pracy. Ich książka Feedback (i inne brzydkie słowa) to praktyczny i odważny przewodnik, który pomoże inaczej spojrzeć na feedback i dostrzec w nim skuteczne narzędzie motywacyjno-aktywizujące. M. Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish obalają szkodliwe mity i dają nam konkretne narzędzia, które pozwalają na budowę przejrzystych, celnych i konstruktywnych komunikatów. *** Szukasz sposobu na to, aby budować zdrową kulturę nastawioną na współpracę i rozwój? Przeczytaj tę książkę! Marshall Goldsmith, wybitny coach i teoretyk przywództwa, uhonorowany przez Thinkers50 tytułem #1Executive Coach i dwukrotnym tytułem #1 Leadership Thinker in the World *** M. Tamra Chandler jest założycielką i dyrektor generalną PeopleFirm, która została w 2018 roku zaliczona przez magazyn „Forbes” do najlepszych amerykańskich firm konsultingowych zajmujących się zarządzaniem. Do grona ich klientów zaliczają się między innymi Microsoft, Nordstrom, Alaska Airlines, Nike, WorldPay, Christiana Health Care System oraz Bill & Melinda Gates Foundation. Tamra Chandler większość swojej trzydziestoletniej kariery spędziła na modernizowaniu podejścia do zarządzania ludźmi i przeobrażaniu modeli organizacyjnych. Jest nie tylko dyrektor generalną i konsultantką, ale także pisarką i aktywną prelegentką. Laura Dowling Grealish jest starszą konsultantką i trenerką w PeopleFirm. Ukończyła studia pierwszego stopnia w zakresie zarządzania na University of Montana i zdobyła tytuł MBA na Pacific Lutheran University. Od dwudziestu lat zgłębia i wykorzystuje w swojej pracy dokonania różnych dyscyplin naukowych, aby następnie dzięki zdobytej wiedzy wspierać klientów w tworzeniu sprzyjającego środowiska pracy, budowaniu efektywnych zespołów i wypracowywaniu nowoczesnych technik zarządzania wynikami.
Gdy 18 lat temu ukazało się ich książkowe wydanie, tym bardziej mogliśmy zastosować niektóre pomysły autora. Wydawało się, że nowa książka na ten sam temat niczym nas już nie zaskoczy – znamy ją z życiowej praktyki. Ku naszemu zdziwieniu, ale też radości, okazało się, że ona rosła razem z nami i naszymi dziećmi. Pojawiły się w niej treści pasujące jak ulał do naszej obecnej sytuacji. Teraz, kiedy sami powoli szykujemy się do nowej roli – bycia teściami – znajdujemy wiele podpowiedzi, jak postępować wobec dorastających dzieci i ich sympatii. Mamy nadzieję, że ta wiedza uchroni nas przed staniem się głównymi bohaterami niewybrednych dowcipów o teściowych.
Jagoda i Łukasz
Wydawcy
Skuteczne planowanie naszego życia pozwala nam angażować się w działania, których w innym razie musielibyśmy się wyrzec. Rezerwując w planie konkretny czas na niektóre aktywności, mamy pewność, że je wykonamy. To konstatacja cenionego socjologa Eviatara Zerubavela.
Jan Yager w książce Zdążyć z czasem na czas, opierającej się na swoich obserwacjach i wynikach własnych badań oraz uznanych autorytetów, uczy, jak uzyskać większą wydajność w świecie, w którym praca stawia przed nami nieustannie coraz większe wymagania.
Tę naukę zawiera, w największym skrócie, w wyspecyfikowanych poniżej pytaniach, na które wyczerpująco i konstruktywnie udziela odpowiedzi w tekście swojej książki. Oto one:
- jaki jest najważniejszy czynnik, nad którym masz kontrolę, a który pomoże ci zyskać większą wydajność,
- jak wdrożyć opracowany przez autorkę schemat P.I.E. – Priorytetyzuj., Inicjuj., Ewaluuj., który pozwoli ci optymalnie zaplanować każdy dzień,
- jak brzmi pięć pytań dotyczących twojej przyszłej spuścizny i na co w związku z tym zdecydujesz przeznaczać swój czas,
- jak poradzić sobie z powszechnymi marnotrawcami czasu, takimi jak ustalanie zbyt wielu aktywności na dany dzień, niewłaściwe planowanie czy odkładanie działań na później,
- jak lepiej radzić sobie z pracą i wszelkimi aktywnościami, aby zaoszczędzić czas,
- jakie kwestie kulturowe mają wpływ na nasze zarządzanie czasem.
Jak wyzwolić się spod wpływu niedojrzałych emocjonalnie rodziców
Kontynuacja bestselerowego podręcznika Dorosłe dzieci niedojrzałych emocjonalnie rodziców
Dzieciństwo spędzone z nieczułymi, skupionymi na sobie i apodyktycznymi rodzicami pozostawia głębokie blizny emocjonalne, które sprawiają, że czujesz się osamotniony, masz trudności z wyrażaniem uczuć, nie potrafisz wyznaczać granic i nie radzisz sobie z budowaniem zdrowych relacji. Twoi coraz starsi rodzice wymagają od ciebie specjalnego traktowania i szacunku, jednocześnie drwią z twoich uczuć, ignorują potrzeby i podważają niezależność, a Ty nie wiesz, jak uwolnić się z sieci toksycznych relacji i zacząć żyć w zgodzie ze sobą.
Lindsay Gibson w swojej najnowszej książce pokazuje, że istnieją sposoby na wydostanie się spod wpływu szkodliwych i egoistycznych zachowań emocjonalnie niedojrzałych rodziców. Autorka opisuje skuteczne narzędzia, które pomogą zrozumieć emocjonalną niedojrzałość i pokażą, jak się przed nią bronić, oraz uczy, jak przekształcić niezdrową relację bez poświęcania własnej integralności. Wskazówki zawarte w tej książce ułatwią ci wyznaczanie granic, wzmocnią samoświadomość i pomogą odzyskać możliwość podążania własną drogą życiową.
Dzięki tej książce:
- poznasz przyczyny niedojrzałości emocjonalnej i cechy charakterystyczne jednostki niedojrzałej - nauczysz się nazywać i opisywać cechy i zachowania wynikające z niedojrzałości emocjonalnej - poznasz sposoby reagowania na zachowania osób niedojrzałych emocjonalnie oraz skutecznego wyznaczania granic - dowiesz się jak odzyskać pewność siebie i wzmocnić swoją niezależność
LINDSAY C. GIBSON jest psychologiem klinicznym prowadzącym prywatną praktykę. Specjalizuje się w terapii indywidualnej skierowanej do dorosłych dzieci niedojrzałych emocjonalnie rodziców. Jest autorką bestsellerowej książki Dorosłe dzieci niedojrzałych emocjonalnie rodziców, a także publicystką czasopisma „Tidewater Women”. W przeszłości pracowała jako wykładowca psychologii w College of William and Mary oraz na uniwersytecie Old Dominion. Lindsay Gibson mieszka i pracuje w Virginia Beach. Prezentując studia przypadków, interaktywne ćwiczenia oraz obszerną Kartę Praw, Gibson dodaje osobom wychowanym przez niedojrzałych emocjonalnie rodziców wiary i siły potrzebnych do tego, by w pełni odzyskać swoje prawdziwe „ja”.
Kenneth A. Siegel, PhD, psycholog kliniczny „Tym, których życie toczyło się w cieniu cierpienia ich rodzica autorka uświadamia, że są teraz kimś zupełnie innym, niż kiedyś im wpajano. Daje nam przyzwolenie na to, byśmy zostawili problemy naszych rodziców im samym – i uwolnili się od odpowiedzialności za ich myśli, uczucia i zachowania. Pamela Brewer, PhD, psychoterapeutka
Intymne zapiski czasu lockdownu
Pierwsze miesiące nowej dekady przyniosły zupełnie nową rzeczywistość. Zadie Smith w Przebłyskach, niezwykle intymnych zapiskach o doświadczeniach czasu lockdownu, podejmuje temat postępującego kryzysu tożsamości. Próbuje znaleźć odpowiedzi na pytania: kim w naszej izolacji są dla nas inni ludzie? Jak o nich myślimy? I jak traktujemy siebie samych? Autorka niepokoi się o Bena, właściciela salonu kosmetycznego, niecierpliwie oczekującego powrotu klientów. O własną matkę, która z zaangażowaniem śledzi statystyki katastrof. Zastanawia się, co jeszcze nas czeka.
Zadie Smith to jedna z najważniejszych komentatorek współczesnego świata. Jej Przebłyski, w przekładzie Jacka Dehnela, Magdy Heydel, Katarzyny Janusik, Michała Kłobukowskiego, Jerzego Kozłowskiego, Michała Rusinka, Anny Sak, Anny Skucińskiej i Piotra Tarczyńskiego, to zapis myśli, które dziś kiełkują w głowie każdego z nas. To manifest solidarności, miłości i zrozumienia tak potrzebny we współczesnym świecie.
Zadie Smith (ur. 1975) – kultowa i kochana przez czytelników brytyjska pisarka. Jej pierwsza powieść Białe zęby zdobyła nagrodę Whitbread First Novel Award dla najlepszego debiutu w 2000 roku i szturmem zdobyła listy bestsellerów na całym świecie. O pięknie (2005) i Swing Time (2016) otrzymały nominacje do Nagrody Bookera. Nakładem Wydawnictwa Znak ukazały się również: Łowca autografów (2002), Jak zmieniałam zdanie. Eseje okolicznościowe (2010), Londyn NW (2014), Widzi mi się (2018) i Grand Union (2019).
Idea kontrolowania kryzysu jest już przedawniona. Dzięki smartfonom i portalom społecznościowym kryzys może obecnie pojawić się przed oczami opinii publicznej w dowolnym momencie. Niniejsza książka jest świetnym poradnikiem dla specjalistów ds. PR lub komunikacji, którzy chcą zrozumieć nową rzeczywistość zarządzania kryzysem, a także odpowiednio przygotować się do sytuacji kryzysowej, aby móc ją rozpoznać i właściwie na nią zareagować.Komunikacja w kryzysie stawia na głowie standardowe zarządzanie kryzysem zniewolone przez procesy i zachęca czytelników do porzucenia typowych korporacyjnych protokołów i schematów komunikacji. Kate Hartley uważa, że organizacje powinny spojrzeć na kryzys z punktu widzenia konsumentów i uczłowieczyć przekazywane im informacje. Jej książka pełna jest pomocnych wskazówek i praktycznych porad, które można wykorzystać w każdej sytuacji kryzysowej, a także nie brakuje tu fascynujących przykładów pokazujących nam, jak odróżniać codzienne problemy od prawdziwego kryzysu. Dowiemy się również dlaczego uwielbiamy nienawidzić nasze ulubione marki oraz poznamy najgorętsze tematy zarządzania kryzysem, takie jak rozwiązywanie problemu fałszywych wiadomości, plotek oraz trolli grasujących na mediach społecznościowych. Dzięki wywiadom i anegdotom pochodzącym od liderów wielu globalnych organizacji, Komunikacja w kryzysie świetnie wpisuje się w kulturę długoterminowego zarządzania reputacją.Kate Hartley jest jedną z założycielek Polpeo, czyli agencji przeprowadzającej symulacje kryzysu, która współpracuje z największymi firmami na świecie. Hartley może poszczycić się dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w branży korporacyjnego PR-u oraz zarządzania kryzysem i reputacją, a do swoich doświadczeń może zaliczyć również wygłaszanie prezentacji i prowadzenie warsztatów z zakresu wpływu mediów społecznościowych na zarządzanie kryzysem podczas międzynarodowych wydarzeń takich jak SXSW, The Global PR Summit, PR Week's Crisiss Comms czy Social Media Today's Social Shake Up. Poza tym Hartley jest członkiem organizacji CIPR i PRCA oraz zasiada w cyfrowym komitecie wykonawczym PRCA, który ma na celu kształtować najlepsze standardy pracy w branży PR."Z przyjemnością zapoznałam się z książką Kate Hartley na temat komunikowania w kryzysie. Książka łączy w sobie wiedzę i praktykę z obszaru zarządzania i psychologii. Postrzegam ją jako interesującą zarówno dla praktyków odpowiedzialnych za komunikację ogólnie, a komunikację w mediach społecznościowych w szczególności, jak również dla studentów marketingu, zarządzania, komunikacji medialnej na poziomie studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych. Będzie to z pewnością interesująca propozycja literatury uzupełniającej między innymi dla studentów kursów zachowań konsumenckich, komunikacji marketingowej i PR."dr Jolanta Tkaczyk - Katedra Marketingu, Akademia Leona Koźmińskiego
Nie oszukujmy się – wszyscy znamy ludzi, którzy często lub tylko czasami zachowują się irracjonalnie. Niezależnie od tego, jak bardzo staramy, nic nie działa. Co więc można zrobić? Jak rozmawiać z kimś, kto sam się nie kontroluje? Co zrobić ze współmałżonkiem, który wrzeszczy, nastolatkiem, który trzaska drzwiami i zamyka się w pokoju, szefem, który cię upokarza, albo mądralą, który doprowadza cię do białej gorączki za każdym razem, gdy otworzy usta? Małżeństwa, rodziny, przyjaźnie, kariery, firmy – osoby nieracjonalne potrafią pociągnąć je na dno manipulacjami, rozchwianiem emocjonalnym i niezdolnością do zdroworozsądkowego spojrzenia na otaczającą rzeczywistość. Nie da się z nimi wygrać, ignorując ich albo próbując z nimi polemizować. Można jednak spróbować sobie z nimi poradzić. W swojej książce Jak rozmawiać z furiatami uznany psychiatra Mark Goulston pokazuje, jak to zrobić. To lektura dla każdego, kto znajduje się w pułapce dezorientujących, stresujących lub po prostu beznadziejnych relacji w życiu osobistym czy zawodowym. Autor pomaga rozwiązać zagadki zbyt emocjonalnych zachowań i wyjaśnia, jak rozwijają się błędne schematy myślowe. Jego wnikliwym wnioskom towarzyszą nieoczywiste strategie, które sprawdziły się w powstrzymaniu nieracjonalnego zachowania, a także przykłady i ćwiczenia, które pokazują, jak je stosować. Z poradnika dowiesz się m.in.: · Jaki jest schemat działania osoby nieracjonalnej, · Kiedy rozmawiać z rozemocjonowaną osobą, a kiedy sobie „odpuścić”, · Jak poradzić sobie w stresującej sytuacji, · Jak zneutralizować własne kuriozalne zachowanie (każdy z nas trochę go ma) by się opanować, · Jak zastosować 14 prostych i skutecznych technik rozmowy, by skłonić rozmówcę do racjonalnej rozmowy, · Jak wykorzystywać 8 taktyk, które ukierunkowane są na konkretne zachowania partnerów, nastolatków, rodziców w podeszłym wieku i inne ważne osoby w twoim życiu, · Kiedy skorzystać z pomocy, gdy stajesz w obliczu poważnego zaburzenia. Nieracjonalne zachowanie rodzica, nastolatka, szefa czy współmałżonka nie musi być dla ciebie źródłem cierpienia. Dzięki lekturze Jak rozmawiać z furiatami będziesz mógł skorzystać z pomocy psychiatry i uzyskać skuteczne narzędzia komunikacji do uporania się z problemem. Nauczysz się przekształcać trudne spotkanie w produktywną rozmowę i tworzyć praktyczne, a może nawet ciepłe relacje z ludźmi, którzy kiedyś wyprowadzali cię z równowagi. Dr Mark Goulston Jest cenionym psychiatrą, konsultantem, coachem i doradcą biznesowym. Napisał bestsellery Po prostu słuchaj. Sztuka porozumienia i Jak unikać życiowych porażek, a także szereg innych popularnych książek. Pisze dla Harvard Business Review, Fast Company, Business Insider, Huffington Post i Psychology Today. Jest współprowadzącym cotygodniowego programu radiowego, a także często gości w uznanych mediach, w tym w „The Wall Street Journal”, „Fortune”, „Newsweek”, „Time”, CNN, Fox News oraz w programie TODAY. Mieszka w Los Angeles.
Czy wiesz, że dobry kłamca będzie długo patrzył ci w oczy?
Naukowcy udowodnili, że każdego dnia jesteśmy okłamywani ponad dwieście razy! Podświadomie umiemy wyczuć fałsz, jednak intuicja to za mało. Zwłaszcza gdy trafimy na patologicznego kłamcę…
Na co zwracać uwagę w trakcie rozmowy? Czy wiesz, że tatuaż na lewym przedramieniu mówi o relacjach z kobietami? Dlaczego na randce lepiej odsłaniać nadgarstki niż przygryzać wargi? Jak kłamią mężczyźni, a jak kobiety?
Profilerka Natalia Hofman jest uczennicą samego Paula Ekmana, najwybitniejszego na świecie eksperta wykrywania kłamstw. Współpracuje z policją i prywatnymi detektywami, pomaga w śledztwach gospodarczych, uczy rekruterów. Jest certyfikowaną ekspertką odczytywania mowy ciała, rozpoznawania mikroekspresji i psychografologii. Na jej szkolenia trzeba zapisywać się z wielomiesięcznym wyprzedzeniem.
W swojej pierwszej książce w przystępny i skuteczny sposób nauczy cię, jak widzieć więcej niż inni.
JUŻ NIE DASZ SIĘ OSZUKAĆ!
Powyższy opis pochodzi od wydawcy
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?