Miłość mamy dawała mi poczucie bezpieczeństwa.
Byłam pewna, że każe mu przestać.
Ale nie kazała.
Matka i córka. Nie widziały się od lat. Teraz Toni czuwa przy umierającej
matce i czeka na prośbę o przebaczenie... Patrzy na matkę i widzi
siebie – małą, śliczną Antoinette, dziewczynkę, którą była. I o której
wspomnienie musiała ukryć głęboko w niepamięci. Żeby móc dalej
żyć...
Pierwsze lata życia Antoinette to idylla, z dystyngowaną matką i kochającą
babcią. Ale wszystko się zmienia, kiedy tata wraca z wojska.
Zaczyna się koszmar.
Toni ma sześć lat, gdy po raz pierwszy tatuś całuje ją...
Nie tak jak ojciec całuje córkę.
Tylko nie mów mamie – ostrzega – bo przestanie cię kochać.
Jednak dziecko mówi mamie.
A matka nie chce nawet o tym słyszeć...
Od tej chwili Toni musi mieć z tatusiem wspólną „tajemnicę”… Przez
osiem lat…
A kiedy prawda wreszcie wychodzi na jaw, dziewczynka zostaje potępiona,
wtrącona w otchłań depresji i autodestrukcji.
Nadzieję i siłę musi znaleźć sama w sobie.
Tylko nie mów mamie, tragiczna historia jej dzieciństwa, przebaczenia
sobie samej i triumfu nad przeszłością, przypomina niewiarygodną
wręcz powieść z najwyższej półki: napisaną pięknym językiem,
przejmującą i wzruszającą.
Wydana w 12 krajach, w Anglii zajmowała przez wiele tygodni 1. miejsce na listach bestsellerów.
Zaburzenie stresowe pourazowe występuje nie tylko u ofiar traumatycznych zdarzeń, ale także u osób, które niosą im pomoc. Wiąże się ono z cierpieniem i trudnościami w funkcjonowaniu, z powodu których przedstawiciele zawodów pomocowych nie są w stanie w pełni wykorzystywać swoich kompetencji dla dobra innych. Zapobieganie konsekwencjom traumatycznych zdarzeń jest więc kluczowe. Temu właśnie służy autorski program profilaktyki PTSD dla osób narażonych na traumatyzację zawodową Skuteczne działanie w stresie oraz towarzysząca mu niniejsza broszura edukacyjna.
Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidulanym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego „ukrytego” zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków.
Zgodnie z deklaracjami uczniów i uczennic przemocy ze względu na płeć często doświadcza w szkole ponad połowa z nich. Najczęściej jest to przemoc werbalna, obraźliwe komentarze i gesty, naruszanie przestrzeni intymnej, fizyczny atak oraz propagowanie materiałów wizualnych o seksualnym charakterze. Mimo publicznego charakteru krzywdzących sytuacji, uczniowie i uczennice maja trudnosć z uzyskaniem adekwatnej pomocy ze strony rówieśników i dorosłych. Przemoc ze względu na płeć jest często ignorowana lub akceptowana jako norma zachowań w relacjach chłopców i dziewcząt.
Problem ten nie był dotąd w Polsce przedmiotem szerszych badań. Zaprezentowane tu dane, narracje młodzieży oraz merytoryczny głos w dyskusji na temat dysfunkcji i stabuizownych problemów w szkołach, dotyczących seksizmu, homofobii, innych form dyskryminacji oraz równości i różnorodności społecznej z pewnością zainteresują wszystkie osoby pracujące z młodymi ludźmi. Być może staną się inspiracją do zrewidowania własnych przekonań, krytycznej refleksji oraz zmian w praktyce edukacyjnej.
W publikacji przedstawiono zmiany zachodzące w przestrzeni życia rodzinnego w relacjach młodzieży z rodzicami poprzez komunikację. Autorka dokonuje próby określenia pokolenia współczesnej młodzieży w kontekście dialogów prowadzonych przez nich z rodzicami. Dialog rozumiany jest tutaj jako forma komunikacji służąca nie tylko przedstawianiu rzeczywistości dotyczącej przedmiotów, cech, czynności czy bardziej abstrakcyjnych pojęć przekazujących informacje o potrzebach, spostrzeżeniach i wartościach, ale jest również sposobem na okazanie, nawiązanie oraz wartościowanie relacji. Sposób komunikowania się kształtowany jest w rodzinie i często dziedziczony na zasadzie modelowania. W okresie adolescencji, doświadczania siebie w sposób znaczący, nadając własnej narracji wymiar tożsamościowy – aspekt komunikacji jest efektem coraz szerszych eksploracji jednostki w otoczeniu społecznym. Do systemu rodzinnego młodzież wprowadza zmiany za pomocą komunikacji, na płaszczyźnie wyrażania swoich potrzeb i nawiązywania relacji z rodzicami, co tworzy nowego rodzaju jakość relacji międzygeneracyjnych w rodzinie.
Spośród wyników badań uwagę zwraca zwłaszcza stwierdzona duża potrzeba bliskiego, rozumnego kontaktu młodzieży z rodzicami; chcą oni być zrozumiani i potraktowani poważnie. Bunt wyrażony w formie i treści kierowanych do rodziców komunikatów oznacza tak naprawdę pragnienie wyznaczania granic dających poczucie bezpieczeństwa, zrozumienia i wsparcia – ale nie rozwiązywania za nich problemów. Młodzi ludzie mówią o potrzebie wartościowego dialogu, do którego są gotowi przystąpić, ale od rodziców zależy jego kierunek i jakość. Młody człowiek woła: Rodzicu bądź odpowiedzialny nie tylko za mój rozwój poznawczy i ekonomiczny, ale bądź dojrzałym dorosłym, który potrafi wychować dojrzałe emocjonalnie dziecko.
Spis treści
Wstęp
Maria Chodkowska
Możliwości zastosowania teorii ról społecznych w diagnozowaniu funkcjonowania rodzin z problemem niepełnosprawności
Mirona Ogryzko-Wiewiórowska
Role rodzinne a niepełnosprawność
Grażyna Mikołajczyk-Lerman
Doświadczanie niepełnosprawności dziecka w rodzinie
Krystyna Barłóg
Dziecko ze specjalnymi potrzebami w rodzinie
Aneta Mielnik, Elżbieta Pac-Kożuchowska
Dziecko niepełnosprawne w rodzinie z problemami żywieniowymi
Ilona Peśatova, Pavel Peśat
Supportive Measures for a Child with Leukaemia
Elżbieta Cipora, Irena Dorota Karwat
Niepełnosprawność kobiet w następstwie raka piersi - funkcjonowanie w środowisku życia
Beata Szluz
Doświadczanie niepełnosprawności sprzężonej w rodzinie na przykładzie osoby niewidomej z niepełnosprawnością intelektualną
Monika Parchomiuk
Rodzina w życiu człowieka z niepełnosprawnością intelektualną
Mariola Racław
Różne oblicza normalizacji: rodzice z niepełnosprawnością w świecie administracji publicznej (na przykładzie wyników badań empirycznych)
Ewa Giermanowska, Angelika Greniuk
Wchodzenie w dorosłość i niezależne życie osób niepełnosprawnych na przykładzie działalności European Network on Independent Living (ENIL)
Monika Łagowska-Cebula
Wsparcie rodziny w procesie rehabilitacji społecznej osoby niepełnosprawnej
Beata Jamrógiewicz, Seweryn Jamrógiewicz
Wsparcie instytucjonalne rodzin i osób z niepełnosprawnościami. Analiza problemu w powiecie brzozowskim na tle województwa podkarpackiego
Noty o autorach
Spis treści
Wstęp
Beata Tobiasz-Adamczyk
Choroba – wyzwanie dla rodziny. Wybrane aspekty przeżywania choroby przez rodzinę
Anna Linek
Razem w chorobie. Specyfika bliskich relacji w sytuacji choroby
Włodzimierz Piątkowski, Renata Bogusz
Rola rodziny w systemie samoleczenia. Perspektywa socjomedyczna
Ewa Domagała-Zyśk
Rodzina w procesie wspierania rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci z chorobami przewlekłymi
Sabina Lucyna Zalewska
Objawy depresji dziecka i ich wpływ na funkcjonowanie całej rodziny. Badania narracyjne
Michał Skrzypek, Katarzyna Kowal
Doświadczenie choroby jako fenomen interakcyjny osadzony w kontekście socjokulturowym. Teoretyczno-empiryczne studium zespołu Pradera-Williego
Beata Szluz
Kobieta o wsparciu rodziny po utracie znaczącej symbolicznie części ciała
Sabina Pawlas-Czyż
Opiekun nieformalny w procesie udzielania wsparcia w obliczu choroby onkologicznej w rodzinie
Iryna Drozd
Choroba psychiczna w rodzinie
Agnieszka Kozdroń
Choroba jako doświadczenie transformujące o progresywnym wpływie na system rodzinny
Tomasz Ocetkiewicz
Obciążenia opiekunów rodzinnych osób starszych
Anna Janowicz, Piotr Krakowiak, Ewelina Łęgowska
Obciążenia opiekunów rodzinnych osób u kresu życia w domach
Justyna Kurtyka-Chałas
Kryzys choroby w kontekście opieki nad osobą starszą w rodzinie – wybrane aspekty teoretyczne
Beata Krzesińska-Żach
Towarzyszenie w chorobie i cierpieniu rodzica
Katarzyna Błaszczuk
Zaspokajanie potrzeb rodziny pacjenta w chorobie przewlekłej i paliatywnej
Noty o autorach
Każdy z nas odczuwa czasem lęk. Jednak co zrobić, gdy owe uczucie wymyka się nam spod kontroli, ogranicza nasze możliwości i satysfakcję z codziennego życia?
"Pokonać lęki i fobie" skierowana jest do osób, które poszukują sposobów radzenia sobie z nadmiernymi lękami i atakami paniki. Obok podstawowych informacji na temat przyczyn zaburzeń lękowych, autorzy zamieścili także opis kilku z nich. Książka zawiera wypowiedzi tych, którzy kiedyś zmagali się z lękiem oraz opisy ćwiczeń umożliwiających opanowanie paniki, pomagających zmienić sposób myślenia i zachowania. Dzięki praktycznym wskazówkom czytelnik uczy się akceptować odczuwane emocje i odbudowywać poczucie własnej wartości. Autorzy zachęcają go do pracy nad sobą i pokazują, jak wykorzystywać nowo nabyte umiejętności w rozmaitych sytuacjach społecznych.
'An act of consummate literary bravery, a writer known for her clarity allowing us to watch her mind as it becomes clouded with grief.'
From one of America's iconic writers, a stunning book of electric honesty and passion. Joan Didion explores an intensely personal yet universal experience: a portrait of a marriage–and a life, in good times and bad–that will speak to anyone who has ever loved a husband or wife or child.
Several days before Christmas 2003, John Gregory Dunne and Joan Didion saw their only daughter, Quintana, fall ill with what seemed at first flu, then pneumonia, then complete septic shock. She was put into an induced coma and placed on life support. Days later–the night before New Year's Eve–the Dunnes were just sitting down to dinner after visiting the hospital when John Gregory Dunne suffered a massive and fatal coronary. In a second, this close, symbiotic partnership of forty years was over. Four weeks later, their daughter pulled through. Two months after that, arriving at LAX, she collapsed and underwent six hours of brain surgery at UCLA Medical Center to relieve a massive hematoma.
Publikacja jest nowatorskim ujęciem zagadnienia procesów starzenia się zmysłów. Autorzy opisują zmiany następujące z wiekiem i obejmujące wzrok, słuch, zmysł równowagi, dotyk, smak i powonienie oraz problemy stomatologiczno-ortodontyczne i foniatryczne, a także przedwczesne starzenie się zmysłów w chorobach uwarunkowanych genetycznie. Dopełnieniem tych treści jest opis budowy i starzenia się mózgu oraz umysłu z perspektywy psychiatrii. Autorami tekstów są specjaliści z takich dziedzin, jak geriatria, laryngologia, logopedia, okulistyka, stomatologia i psychiatria.
Publikacja skierowana jest do studentów medycyny i lekarzy wszystkich specjalności, spotykających się w swojej codziennej praktyce z zaburzeniami natury geriatrycznej, oraz do terapeutów, rehabilitantów, opiekunów i członków rodzin osób starszych. Będzie też cenną lekturą dla pracowników instytucji samorządowych tworzących programy odpowiadające na potrzeby systematycznie starzejącego się społeczeństwa.
Dziki ojciec to nie jest książka tylko dla ojców. To książka dla rodziców, małżeństw i narzeczonych, którzy chcą rozwijać swój pomysł na rodzinę, na wychowanie. Rytuały inicjacyjne zawsze pełniły ważną rolę w życiu ludzi i społeczeństw. W inicjacjach jest moc, którą można wykorzystać, by wychować dzieci w duchu wyznawanych wartości. Dzieci potrzebują, by stawiać im progi rozwojowe, wtajemniczać w nowe obszary życia, pozwalać na nowe obowiązki, dawać nowe przywileje. Jeśli ze strony rodziców i wychowawców zabraknie świadomej, pozytywnej strategii inicjacyjnej dla dzieci, bardzo prawdopodobne, że ich postawy i system wartości kształtować będą jedynie popkultura i rówieśnicy. Ale wtedy przeżycia inicjacyjne – takie jak pierwszy papieros, pierwsze piwo w tajemnicy przed rodzicami, pierwsze kontakty seksualne - poprowadzą je w zupełnie inną stronę.
Przedstawiając strategię pozytywnych inicjacji autor łączy w jedną całość psychologiczne i duchowe aspekty wychowania, a poprzez przykłady z życia wzbogacone zdjęciami sprowadza przekaz książki na poziom konkretu.
Książka może być cenną inspiracją dla psychologów, pedagogów i duszpasterzy, którzy zajmują się sprawami wychowania i wspierania rodzin.
Szczęść Boże młodej parze! Nie tylko ułatwi nowożeńcom dobrze przeżyć kilka pierwszych lat po ślubie, ale też podpowie, co zrobić, by sakramentalny związek dwojga ludzi był silny i szczęśliwy, „dopóki śmierć ich nie rozłączy”. Ta książka pokazuje, w jaki sposób wieść zgodnie wspólne życie, gdy do intensywnych uczuć zakochania, euforii i wzajemnej fascynacji dołączą codzienne obowiązki, troska o dzieci, zmęczenie i stres. Autorzy odkrywają przed nami tajemnice małżeństwa i przekonują, że tylko wzrastając w miłości wobec siebie nawzajem, a przede wszystkim wobec Boga, jesteśmy w stanie pokonać trudności i zaakceptować dzielące nas różnice.
W przeprowadzanych przez autorkę analizach uderza nie tylko różnorodność przywoływanych teorii, ale także precyzyjne i spójne włączanie ich w autorsko przyjętą i prowadzoną logikę wywodów oraz stosowanych uzasadnień. [...] Prezentowana praca, przez tak mocne i wyraźne a jednocześnie nowatorskie jej odniesienie do teorii, wypełnia lukę w podjętym obszarze badań - jest oryginalna. Dotychczasowe bowiem badania z zakresu wiedzy rodziców były i są nadal marginalnie traktowane.
Z recenzji dr. hab. Mariusza Cichosza, prof. UKW w Bydgoszczy
Publikacja wpisuje się w ogólną wiedzę pedagogiczną i jej tworzenie, jak również w obszar badań pedagogiki rodziny i w tym sensie wypełnia lukę, jaka istnieje w polskiej myśli pedagogicznej, jeśli chodzi o relację między wiedzą ogólną a wiedzą szczegółową w pedagogice. [...] Pod względem treści książka zawiera niezbędne elementy, które układają się w interesującą lekturę i rzeczywiście - jak ukazuje to podany podtytuł - jest prawdziwym i rzetelnie zrobionym „studium”.
Z recenzji ks. dr. hab. Mariana Nowaka, prof. KUL
Część pierwsza: Rozwój dorosłego w rodzinie wprowadza w problematykę pedagogiczną dotyczącą rozwoju wiedzy o rodzinie, rozwoju osoby w rodzinie oraz rozwoju rodziny jako środowiska wychowawczego i grupy wychowawczej. Centralnym zagadnieniem tej części są możliwości rozwoju osoby dorosłej, realizującej różne cele rodzinne. Część druga: Rozwój dziecka w rodzinie dotyczy zagadnień ważnych dla rozwoju dziecka w rodzinie, ukazuje warunki rozwojowe, jakie tworzy prawidłowo funkcjonująca rodzina, oraz ograniczenia wynikające z jej dysfunkcjonalności. W części trzeciej: Rodzina wobec zmieniających się warunków życia przedstawiono treści prezentujące aktualne problemy rodziny i wyzwania, jakim musi ona sprostać na skutek globalnej zmiany społecznej. Kluczowe dla tej części są pedagogiczne implikacje zmian w funkcjonowaniu rodziny i pytania o wartość rozwojową dokonujących się przemian w życiu rodzinnym. Książka może zainteresować nie tylko pedagogów i rodziców, ale też psychologów, socjologów, osoby pracujące z rodzinami w różnych ośrodkach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych i poradniach.
"Krótka historia długiego dochodzenia do siebie" to osobista opowieść o alkoholiku, jego dorosłej córce i byłej żonie. Napisałam ją, bo chciałam pokazać oblicze alkoholizmu, o którym często się nie mówi – czy to ze wstydu, czy też z niestosowności mówienia o uczuciach do rodzica, który w oczach wielu na miłość nie zasłużył. To historia o ludzkich relacjach, współczuciu, desperacji i nadziei. O odnajdywaniu siebie. O zwykłości i niezwykłości ludzkich przypadków. O brzydocie ludzkiego upadku i pięknie życia ukazującym się w najmniej oczekiwanych momentach.
Kiedy wieloletnia partnerka Ojca przeprowadza się do innego miasta, Ojciec po raz pierwszy mieszka sam. Anioła – bo tak ją ochrzciła nie-jej-córka – wybiera w końcu życie w spokoju i z dala od alkoholowych problemów partnera. Z momentem jej odejścia córka zostaje promowana na Panią Bóg. Od naocznego przekonania się o Wielkim Upadku otwiera się w córce nowy rodzaj połączenia z Ojcem i pomimo mieszkania na odległość budzi się w niej odpowiedzialność za jego losy. Funkcja Pani Bóg ciąży i uwiera, ale nie ma od niej ucieczki.
In 2015 Sheryl Sandberg’s husband, Dave Goldberg, died suddenly at the age of forty-eight. Sandberg and her two young children were devastated, and she was certain that their lives would never have real joy or meaning again.
Just weeks later, Sandberg was talking with a friend about the first father-child activity without a father. They came up with a plan for someone to fill in. “But I want Dave,” she cried. Her friend put his arm around her and said, “Option A is not available. So let’s just kick the shit out of Option B.”
Everyone experiences some form of Option B. We all deal with loss: jobs lost, loves lost, lives lost. The question is not whether these things will happen but how we face them when they do.
Thoughtful, honest, revealing and warm, OPTION B weaves Sandberg’s experiences coping with adversity with new findings from Adam Grant and other social scientists. The book features stories of people who recovered from personal and professional hardship, including illness, injury, divorce, job loss, sexual assault and imprisonment. These people did more than recover—many of them became stronger.
OPTION B offers compelling insights for dealing with hardships in our own lives and helping others in crisis. It turns out that post-traumatic growth is common—even after the most devastating experiences many people don’t just bounce back but actually bounce forward. And pre-traumatic growth is also possible: people can build resilience even if they have not experienced tragedy. Sandberg and Grant explore how we can raise strong children, create resilient communities and workplaces, and find meaning, love and joy in our lives.
“Dave’s death changed me in very profound ways,” Sandberg writes. “I learned about the depths of sadness and the brutality of loss. But I also learned that when life sucks you under, you can kick against the bottom, break the surface and breathe again.”
Żona jest nowym faktem społecznym. Oczywiście żona w dzisiejszym sensie, podobnie jak inne elementy prywatnego życia: rodzina, gospodarstwo domowe, dziecko, dzieciństwo. Jeszcze kilkaset lat temu ognisko domowe wyglądało zupełnie inaczej. Rodzina nuklearna, małżeństwo z miłości, a nie jako interes załatwiany przez rodziców ponad głowami przyszłych małżonków, intymność życia domowego z dzieckiem jako jego hołubionym centrum to dość nowe wynalazki. Francuscy badacze historii życia codziennego (Aris, Vigarello, Flandrin i inni) położyli ogromne zasługi w odtworzeniu, nowożytnych zwłaszcza, przemian instytucji rodziny. Autorce niniejszego tomu Marilyn Yalom (ur. 1932), amerykańskiej badaczce tych zagadnień z Uniwersytetu Stanforda, z natury rzeczy bliższa jest kultura anglosaska. Historię żony zaczyna jednak od czasów biblijnych, by poprzez średniowieczną i nowożytną Europę dotrzeć ze swoją opowieścią na kontynent amerykański. Opowieść Yalom jest szczególnie frapująca, ponieważ nieakademicka, za to obficie udokumentowana materiałem źródłowym, by wspomnieć choćby relacje kobiet z XIX wieku o szczegółach ich pożycia małżeńskiego. Co cenne, autorka skupia się nie tyle na instytucji małżeństwa, ile na jej najwrażliwszym elemencie, żonie, i to jej oddaje głos. Pokazuje drogę emancypacji kobiet-żon, trudną nawet dziś w społeczeństwie demokratycznym, a pełną dramatyzmu i opresji wcześniej, i czyni to z wielkim talentem literackim wspartym równie wielką erudycją.
Niniejsza monografia jest ostatnią z cyklu pracą zbiorową, która powstała dzięki współpracy Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Szczecińskiego oraz badaczy z rożnych ośrodków naukowych i kulturalnych z całej Polski.
Publikację, podobnie jak trzy poprzednie – Współczesny i dawny obraz dziecka w języku (2017), Współczesny i dawny obraz mężczyzny w języku (2016), Współczesny i dawny obraz kobiety w języku, literaturze i kulturze (2015) – wyróżnia podjęta w tomie zróżnicowana i bogata tematyka, która tym razem odzwierciedla wielość problemów lingwistycznych dotyczących obrazu rodziny w ujęciu diachronicznym i synchronicznym.
Autorzy 34 zróżnicowanych metodologicznie i merytorycznie artykułów prezentują w swoich badaniach wiele aspektów językowego obrazu rodziny na przestrzeni
dziejów. Zaprezentowana w monografii szeroka ? synchroniczno-diachroniczna
? perspektywa badawcza ma służyć uzupełnieniu i wzbogaceniu badań nad modelem i funkcją rodziny z perspektywy lingwistycznej i socjolingwistycznej.
Podstawą materiałową analizy są rozmaite teksty z dziedziny kultury: literatura piękna, publicystyka, Internet, teksty użytkowe, słowniki, a także żywa mowa.
Monografia wpisuje się w żywy współcześnie dyskurs o roli rodziny i zmianach
jej modelu w ciągu wieków oraz wpływie tych zmian na rozmaite przestrzenie i formy języka.
Leonarda Mariak
Egzystencjalne problemy, z którymi spotyka się człowiek w swoim życiu oscylują wokół odwiecznych tematów związanych z ludzkim istnieniem, a więc zagadnień dotyczących sensu życia, jego przygodności, wynikającej ze stałej obecności w naszym życiu śmierci, wolności i łączącej się z nią odpowiedzialności, samotności człowieka w świecie oraz roli czasu (zwłaszcza wagi czasu przyszłego) w życiu jednostki. Wymagają one od nas osobistego ustosunkowania się do tych kwestii z perspektywy konkretnego, własnego życiowego doświadczenia. Rodzące się niejednokrotnie w tych obszarach psychologiczne napięcia mogą przybierać u ludzi różną postać, ale współczesny ciężar ludzkiego życia wiąże je jednak coraz częściej z egzystencjalnym wymiarem depresji, którego główne aspekty wyrażają się przede wszystkim w formie poczucia egzystencjalnej pustki, bezradności, winy, izolacji oraz egzystencjalnej rozpaczy.
Książka przeznaczona jest dla studentów psychologii, psychologów, pedagogów, prawników i lekarzy oraz tych wszystkich, którzy w toku codziennej pracy nieustannie spotykają się z dramatem ludzkiego istnienia.
Dwaj przyjaciele spotykają się po latach. Jeden odziedziczył wielką fortunę, ale stracił wszystko. Szczęście mu nie sprzyjało?
Drugi zaczynał od zera i odniósł sukces. Miał fart?
Tak właśnie myśli ten, któremu się nie powiodło. I dlatego ten, któremu się powiodło, opowiada przyjacielowi pewną legendę...
Szczęście czy fart? pokazuje różnice między fartem a szczęściem i ujawnia sekrety szczęścia. Właśnie szczęścia, nie fartu. Szczęścia, które można stworzyć samemu, tworząc mu „odpowiednie warunki”.
Rewolucyjny sposób myślenia o wszystkim!
„Zmienię wasze życie!” – mówi najpopularniejszy wykładowca Harvardu.
I dotrzymuje słowa.
Tylko zapomnijcie o wszystkim, czego was uczono! – A uczy chińskiej filozofii…
Wyzwanie wobec tradycji i kultury Zachodu!
To nie jest książka filozoficzna ani wykład filozofii, choć przekazuje idee starożytnych chińskich mędrców.
Nie jest poradnikiem, choć uczy, jak każdy może zmieniać swoje życie na lepsze.
Nie wymaga ani wiedzy, ani zainteresowania historią, filozofią ani Chinami.
To jedyna w swoim rodzaju inspirująca, pasjonująca i przekonująca opowieść charyzmatycznego profesora, który przetwarza myśli starożytnych chińskich mędrców na naszą codzienność, obalając utarte schematy myślenia.
WIELKIE ZMIANY DOKONUJĄ SIĘ W MAŁYCH SŁOWACH, DROBNYCH GESTACH, ZWYCZAJNYCH CZYNACH I ZACHOWANIACH W CODZIENNOŚCI.
TAM, GDZIE TOCZY SIĘ NASZE ŻYCIE.
Większość z nas doświadcza okresowych wahań nastroju i krótkotrwałych epizodów smutku, co jest zupełnie normalne, lecz depresja jest czymś odmiennym. Osoby dotknięte depresją bardzo cierpią, mają problemy z funkcjonowaniem w pracy, w relacjach z ludźmi, nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami. Ta poważna choroba wpływa na wszystkie obszary życia. Depresja jednak to nie wyrok – można ją pokonać. Ogromną pomoc w powrocie do zdrowia zapewnia książka „Uwolnij się od depresji”. Dzięki niej czytelnik dotknięty depresją nauczy się:
· rozpoznawać swoje problemy,
· przełamywać wzorce negatywnego myślenia,
· tworzyć plan działania,
· zwiększać motywację,
· wypracowywać zdrowe nawyki,
· zwalczać chęć odkładania wszystkiego na później.
Proponowane w książce ćwiczenia, narzędzia i działania wyposażą osoby zmagające się z depresją w umiejętności, dzięki którym poczują się lepiej nie tylko w danym momencie, ale także na dłuższą metę. Poszczególne etapy procesu zdrowienia zostały przedstawione w prosty i przystępny sposób. Wszystkie te informacje przeplatane są opisami przypadków wraz z przykładami z życia pacjentów, co czyni książkę bardzo przystępną i zrozumiałą.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?