Six elephants bolt from an amusement park and vanish; where they’re found brings back memories of a forgotten dictator. A car ride on a foggy highway at night becomes a drive through hell for a young couple getting away for the weekend together. A family lives the dream of moving from the city to a brand-new bedroom town in the country, only to be plagued by debt and fears of eviction, while the sound of incessant barking rings from the kennels nearby. In a city built on the site of ancient tombs, a homeowner’s renovation of a broken wall leads to an outcome no one expected. Older workers hired to play characters from a folk tale and wear smiles no one believes. An accountant asked to cook the books for his boss. A would-be writer disappointed in her students and her choices.
These are some of the premises and characters in Hye-young Pyun’s To the Kennels, winner of one of Korea’s most prestigious literary awards. Infused with psychological acuity, understated suspense, a touch of the uncanny, and her Kafkaesque take on the contemporary world, To the Kennels offers a thrilling, unsettling ride through territory that is both familiar and strange. As Un-su Kim, author of The Plotters has observed, she “reveals to us the cellular division of emotions we’ve never seen before.”
Dwie kobiety. Dwie bolesne utraty. Dwie ścieżki poszukiwania prawdy i jedna rozpacz rozpisana na dwie role. Se-o zamknęła się w domu z ojcem, by uciec od świata, który ją skrzywdził. Tymczasem jej dom płonie. Po tym już nic nie będzie takie samo. Ki-Jeong jest nauczycielką, ale nie czuje się dobrze w tym, co robi. Pewnego dnia otrzyma wiadomość, która nią wstrząśnie. Losy obu kobiet połączą się w zaskakujący sposób. Intrygująca fantazja literacka o tym, jak kształtują nas smutek i rozgoryczenie. O roli przypadku, gdy stajemy się sobie nagle bliscy w jednym i drugim. Także o tym, jak wiele dowiadujemy się o swoim życiu, krocząc ścieżkami zmarłych. Jednocześnie bezkompromisowa rozprawa z ciemną stroną koreańskiego kapitalizmu, w którym pieniądz okrutnie kształtuje ludzką tożsamość. Ta mroczna opowieść to historia ucieczek i poszukiwań, ale przede wszystkim narracja o wyobcowaniu. Powieść w każdym wymiarze nieoczywista. Jarosław Czechowicz, ?Krytycznym okiem? Pyun Hye-young urodziła się w Seulu w 1972 roku. Zadebiutowała, wygrywając konkurs zorganizowany przez gazetę Shinmun na ?Młodego pisarza? w 2000 roku opowiadaniem ?Drżące krople rosy?. Jest laureatką wielu nagród, w tym między innymi The Shirley Jackson Award w 2017 roku za powieść Dół. Prawo linii to trzecia książka autorki po polsku.
Dół to historia Ogiego, który pewnego dnia budzi się w szpitalu i dowiaduje się, że miał wypadek samochodowy, w którym nie tylko stracił żonę, ale także uszkodził kręgosłup. Jego jedyną opiekunką jest opłakująca śmierć córki teściowa. Samotne dni w łóżku stają się okazją do rozpamiętywania przeszłości. Ogi wspomina żonę i jej obsesyjną pielęgnację ogrodu, który stanowił dla niej ucieczkę od problemów. Teraz ogrodem zajmuje się teściowa, ale zamiast o niego dbać, wyrywa wszystkie rośliny i kopie dół. Co kryje się za tym działaniem?
„Ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem słyszymy częściej niż relacje z groźnych zdarzeń, ale kiedy w końcu niebezpieczeństwo nadchodzi – robi to bez zapowiedzi.”
Głównym bohaterem powieści Popiół i czerwień Phyun Hye-young jest badacz w firmie farmaceutycznej, którego normalne życie zostaje przewrócone do góry nogami, gdy pewnego dnia firma wysyła go do kraju C. Na lotnisku dowiaduje się o panującej w obcym kraju epidemii i zostaje poddany kwarantannie. Bez możliwości kontaktu z nikim znajomym od tej pory musi radzić sobie sam, a gdy dowiaduje się, że na dzień przed jego wyjazdem została brutalnie zamordowana jego była żona, a on jest głównym podejrzanym, jego pierwszym odruchem jest ucieczka. Ale to dopiero początek jego przygód, bo tak jak zdanie otwierające utwór ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem słyszymy częściej niż relacje z groźnych zdarzeń, ale kiedy w końcu niebezpieczeństwo nadchodzi – robi to bez zapowiedzi…
Książkę polecają:
Sylwia Chutnik: Kim jest mężczyzna, któremu cały czas wydarzają się dziwne przygody? Co robi w obcym kraju? Tajemniczy niczym Józef K. nie daje czytelnikom spokoju. Wydaje się być wyalienowany, chociaż wokół niego jest pełno ludzi. Może to nasze odbicie?
Wioletta Grzegorzewska: Książka napisana z niebywałą precyzją, od której nie mogłam się oderwać. Polecam.
Barbara J. Zitwer: Popiół i czerwień Pyun Hye-young to literacki Escher; zagadka ironii przypominająca labirynt, która rozciąga twój umysł i nie pozwala spocząć. Arcydzieło w literaturze, niezapomniana książka. Świetna!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?