KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo PWN NAUKOWY

Okładka książki Dawno temu był sobie algorytm

79,00 zł 57,63 zł


Książka Dawno temu był sobie algorytm wyjaśnia koncepcje informatyki poprzez znane historie i codzienne sytuacje. Autor tłumaczy przetwarzanie informacji jako coś, co dzieje się poza komputerami, a informatykę jako studium systematycznego rozwiązywania problemów. Martin Erwig pokazuje, że wiele codziennych czynności dotyczy rozwiązywania problemów. Na przykład poranne wstawanie: wstajemy z łóżka, bierzemy prysznic, ubieramy się, jemy śniadanie. Ta prosta codzienna rutyna rozwiązuje powtarzający się problem za pomocą serii dobrze zdefiniowanych kroków. W informatyce takie rutynowe działanie nazywamy algorytmem. Książka wyjaśnia pojęcia z zakresu przetwarzania za pomocą przykładów z życia i popularnych opowieści. Na przykład Jaś i Małgosia wykonują algorytm powrotu z lasu do domu. Film Dzień świstaka ilustruje problem nierozwiązywalności; Sherlock Holmes manipuluje strukturami danych podczas rozwiązywania zagadek kryminalnych; magię w świecie Harry’ego Pottera można zrozumieć dzięki typom i abstrakcjom; natomiast Indiana Jones pokazuje złożoność wyszukiwania. Po drodze autor omawia reprezentacje i różne sposoby organizacji danych; trudne problemy; język, składnię i niejednoznaczność; struktury sterujące, pętle i problem stopu; różne rodzaje rekurencji; a także reguły znajdowania błędów w algorytmach. Książka zdobyła nagrodę American Book Fest za najlepszą książkę w kategorii Edukacja / Nauka.
Okładka książki Zastosowania technologii Blockchain

79,00 zł 57,63 zł


Książka obejmuje wyjątkowy zestaw tematów, którego nie znajdziesz nigdzie indziej i odpowiada na pytanie, jak przezwyciężyć przeszkody wyłaniające się wraz z rozwojem rynku i rozpowszechnianiem w świadomości konsumentów start-upów opartych na blockchainie. Książkę otwiera szkic o historii technologii blockchain i omówienie podstaw kryptografii, na których opiera się łańcuch bloków w protokole Bitcoin. Po nich następują zagadnienia związane z unowocześnieniami tego ekosystemu, między innymi: wirtualną maszyną Ethereum, językiem programowania Solidity, monetami kolorowymi, Hyperledger Project czy Blockchain-As-A-Service oferowanym przez IBM i Microsoft. Autorzy książki przyglądają się społecznym, technologicznym, ekonomicznym i politycznym konsekwencjom, jakie przynosi możliwość zawierania transakcji przez maszyny w oparciu o łańcuch bloków. Zastosowania technologii blockchain dają wgląd w ekosystem utworzony wokół blockchaina i branże, w które wkracza ta technologia.
Okładka książki 'Co cię nie zabije, to cię wzmocni' i inne motywacyjne bzdury

49,00 zł 35,75 zł


Co cię nie zabije, to cię wzmocni. Wybierz pracę, którą kochasz, a nigdy w życiu nie będziesz pracował. Nigdy nie należy się poddawać. Czy te inspirujące sentencje mają cokolwiek wspólnego z rzeczywistością? Czy wytrzymują konfrontację z faktami, z naukową weryfikacją? James Adonis bierze na warsztat najbardziej popularne motywacyjne hasła i sprawdza, czy ich głosiciele nie mijają się z prawdą. Autor opisuje wyniki badań, odsyła do oryginalnych tekstów, dając dociekliwemu czytelnikowi szansę prowadzenia dalszych poszukiwań. Książka pokazuje nie tylko, z jaką ostrożnością należy podchodzić do „utartych prawd”, lecz także w jaki sposób można je naukowo weryfikować. To nie jest książka antymotywacyjna. Napisałem ją, by przeciwstawić się wszechobecnym, niemającym nic wspólnego z mądrością, kategorycznym cytatom i powiedzonkom, które są albo z gruntu nieprawdziwe, albo pełne luk. Moja argumentacja dotyczy wyłącznie konkretnych, jednorazowych wypowiedzi osób, które opanowały sztukę automotywacji – uogólnień, nadmiernych uproszczeń czy stwierdzeń w sposób niezamierzony prowadzących na manowce. Ta książka nie jest świętoszkowatym poradnikiem samopomocy. Nie jest protekcjonalną rozprawą o tym, jak możesz sprawić, żeby twoje życie było lepsze. To tylko próba skorygowania tego, co błędne, niezależnie od tego, jak ciepło i powszechnie zostało przyjęte. Z tekstu
Okładka książki Cyberplemiona

79,00 zł 43,44 zł


Internet zrewolucjonizował życie społeczne i polityczne, wywracając do góry nogami dotychczasowe zasady prowadzenia kampanii i docierania do poszczególnych grup głosujących. Wybory ostatnich kilku lat na całym świecie pokazały, że media społecznościowe to nie tylko egalitarny przekaz, możliwość komunikacji z politykami i szansa na odejście od kierowanego jednostronnie przekazu radiowego czy telewizyjnego. Głośna sprawa Cambridge Analytica i prowadzona od czasu Brexitu wojna z fake newsami ujawniły również ciemną stronę życia politycznego na Facebooku. W najnowszej książce Paweł Matuszewski przygląda się ostatnim wyborom parlamentarnym w Polsce oraz sposobowi prowadzenia kampanii na Facebooku. Na podstawie klasycznych oraz współczesnych teorii badań społecznych socjolog stara się uchwycić nowe zjawiska zachodzące w Internecie między wyborcami, politykami i partiami. By tego dokonać, wykorzystuje konstrukt cyberplemion – wyizolowanych wspólnot, istniejących wyłącznie w świecie cyfrowym, między którymi zachodzą najróżniejsze relacje: od rzadko spotykanych i ściśle uwarunkowanych migracji do znacznie powszechniejszych otwartych konfliktów i sporów. Cyberplemiona to jedna z pierwszych książek w Polsce, która Facebooka traktuje jako obszar badawczy a za przedmiot badań obiera sobie aktywność potencjalnych wyborców i zwolenników konkretnych partii politycznych. Opierając się na dokładnych analizach wykonanych przy pomocy autorskich narzędzi, Matuszewski opisuje m.in. zjawisko polaryzacji przekonań, której źródłem są określone sposoby zdobywania informacji oraz reakcje społeczne innych użytkowników. Autor przygląda się również pozornej różnorodności danych, stanowisk oraz informacji, którą miały gwarantować media społecznościowe. Na podstawie setek tysięcy zebranych komentarzy i wypowiedzi charakteryzuje przekonania popleczników partii politycznych w kluczowych dla nich kwestiach ekonomicznych i społecznych.
Okładka książki Rozmowy o Biblii. Narodziny judaizmu

79,00 zł 57,63 zł


Ktokolwiek jednak pragnie uchwycić myśl autorów biblijnych, musi bez względu na swe przekonania starać się spojrzeć najpierw na ich dzieło nie tak, jak sam je widzi, lecz tak, jak oni na nie patrzyli. Warto tu, jak sądzę, zacytować słowa Jeana Rudhardta, historyka religii greckiej, profesora Uniwersytetu w Genewie. Powiada on, że jeśli chcemy zrozumieć cokolwiek z tej czy innej religii, to „nie ma na to innego sposobu, niż stać się uczniem tych, których chcemy zrozumieć [...]. Krótko mówiąc, trzeba w miarę możliwości zapomnieć o naszych nawykach myślowych, aby odtworzyć w sobie – tam, gdzie chodzi o religię grecką – również i grecką mentalność”. Zdanie to jest nie mniej słuszne w odniesieniu do Biblii. Studiując ją musimy zatem uczciwie próbować odtworzyć w sobie coś z mentalności biblijnej, z postawy wewnętrznej biblijnych autorów. A zasada ta dotyczy wszystkich Czytelników, zarówno niewierzących, jak i tych wierzących. (Anna Świderkówna, fragment książki) W sierpniu 2018 roku mija 10 lat od śmierci Anny Świderkówny, wybitnego filologa klasycznego, papirologa i historyka świata antycznego. Na jej książkach wychowują się kolejne pokolenia humanistów, pod jej kierunkiem odkrywają korzenie naszej cywilizacji. Nie jest możliwe zrozumienie dzisiejszego świata i jego historii bez rozumienia Biblii, tej podstawowej księgi leżącej u fundamentów kultury chrześcijańskiej. Dlatego proponujemy czytelnikowi wznowienie najbardziej znanego cyklu publikacji Anny Świderkówny – Rozmów o Biblii. Nowe wydanie zostało wzbogacone o krótki komentarz specjalistów zajmujących się daną tematyką. Rozmowy o Biblii. Narodziny judaizmu zaprowadzą nas w czasy, w których krzepły fundamenty religii żydowskiej – epokę od powrotu z wygnania babilońskiego (koniec VI w. przed Chr.) aż do końca panowania Heroda Wielkiego (4 rok przed Chr.). Autorka opowiada o powstałych wtedy księgach, z wielką erudycją ukazując je i interpretując w kontekście wydarzeń historycznych i ówczesnych uwarunkowań kulturowych
Okładka książki Rozmowy o Biblii. Nowy Testament.

89,00 zł 64,93 zł


Książka opowiada, co poprzez przekazy Ewangelii i pozostałych 23. ksiąg Nowego Testamentu, mówił ludziom Jezus. Zbudowana wokół wątku Zmartwychwstania Chrystusa i mocno osadzona w środowisku geograficznym, kulturalnym, społecznym i politycznym Palestyny czasów biblijnych, tłumaczy wątki Nowego Testamentu ze względu na współczesną wiedzę naukową. Skierowana jest do chrześcijan, nie-chrześcijan oraz ludzi niewierzących. I choć każdy z nich odczyta treści biblijne na swój sposób, to pierwszy krok powinien być im wspólny – spojrzenie na teksty oczami biblijnych autorów. Z zawodu jestem, jak to się mówi potocznie, „starożytnikiem”, a dokładniej – przede wszystkim historykiem kultury starożytnego świata mówiącego po grecku, z przekonania zaś katoliczką. [...] Przychodząc ze świata pogańskiego nauczyłam się [...] patrzeć na Biblię również z punktu widzenia pogan, co pozwala niekiedy zauważyć rzeczy niedostrzegalne z innej perspektywy. A pisząc jako katoliczka staram się przy okazji przedstawić moim Czytelnikom – tym wierzącym i tym niewierzącym – także i to, co mówi na te tematy Kościół katolicki, a o czym często nie mają pojęcia tak jedni, jak i drudzy. Wszystkim też bez różnicy chciałabym pokazać, jak widzi dzisiaj całą Biblię i Nowy Testament w szczególności współczesna nauka i jak cenne dla każdego może być właściwe zrozumienie biblijnych tekstów, a wreszcie, jak wiele trudności przy czytaniu wynika po prostu z niedostatecznej informacji i bardzo licznych nieporozumień, z których sporo (choć na pewno nie wszystkie) łatwo można wyjaśnić. (Anna Świderkówna, fragment książki) W sierpniu 2018 roku mija 10 lat od śmierci Anny Świderkówny, wybitnego filologa klasycznego, papirologa i historyka świata antycznego. Na jej książkach wychowują się kolejne pokolenia humanistów, pod jej kierunkiem odkrywają korzenie naszej cywilizacji. Nie jest możliwe zrozumienie dzisiejszego świata i jego historii bez rozumienia Biblii, tej podstawowej księgi leżącej u fundamentów kultury chrześcijańskiej. Dlatego proponujemy czytelnikowi wznowienie najbardziej znanego cyklu publikacji Anny Świderkówny – Rozmów o Biblii. Nowe wydanie zostało wzbogacone o krótki komentarz specjalistów zajmujących się daną tematyką. Rozmowy o Biblii. Nowy Testament to spacer po świecie, w którym żył Jezus z Nazaretu i w którym przyszło działać jego uczniom. Razem z autorką szukamy historycznych śladów Chrystusa, próbujemy uporządkować chronologię nowotestamentową i poznajemy początki wspólnoty chrześcijańskiej.
Okładka książki Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych

49,00 zł 35,75 zł


TECHNIKA PISANIA I PREZENTOWANIA PRZYRODNICZYCH PRAC NAUKOWYCH to znakomity praktyczny przewodnik dla adeptów nauk przyrodniczych, prezentujących wyniki swoich badań. Są w nim wskazówki, jak skonstruować publikację, jak przygotować maszynopis wydawniczy zgodnie z wymogami wydawców krajowych i zagranicznych, w warunkach rosnącej konkurencji o miejsce na łamach liczących się periodyków naukowych. Zawiera również informacje dotyczące innych form prezentacji, odczytu, posteru – z wykorzystaniem metod wizualnych i programów multimedialnych. Może też być przydatny osobom publikującym prace z innych dziedzin, a także redaktorom czasopism i wydawnictw książkowych. W obecnym, piątym już wydaniu, szczególną uwagę zwrócono na nowe możliwości programów komputerowych w przygotowaniu tekstu publikacji, równań matematycznych oraz ilustracji, zmieniające się procedury przesyłania manuskryptu i komunikowania się z redakcjami w wirtualnej przestrzeni Internetu, ostrzegając przy tym przed pułapkami, jakie stwarza nowa technologia. Dodano praktyczne rady, jak uniknąć kłopotów, kiedy nad jednym manuskryptem pracuje kliku współautorów, co jest dziś normą w naukach przyrodniczych. Obaj autorzy poradnika są biologami uprawiającymi różne specjalności (biologia środowiskowa i ekologia, oraz mikrobiologia i bioinformatyka), jeden jest profesorem Uniwersytetu Jagiellońskiego, drugi – pracownikiem Instytutu Maxa Plancka, opublikowali łącznie wiele publikacji naukowych, przeglądowych i popularno-naukowych, obaj mają doświadczenie dydaktyczne, zdobyte na różnych uniwersytetach w kraju i za granicą.
Okładka książki Uwarunkowania skuteczności mentoringu w organizacji

69,00 zł 37,94 zł


Autorka podjęła próbę uporządkowania pojęć charakteryzujących proces mentoringu oraz wypracowała syntetyczną typologię mentoringu. Proces mentoringu – rozumiany jako świadomie wdrażany proces wspomagania osób, a przez to organizacji w osiąganiu wyznaczonych celów z wykorzystaniem potencjału mentorowanego i kompetencji mentora – został ukazany z perspektywy wszystkich jego interesariuszy, a więc zarówno mentora, mentorowanego, jak i organizacji, w której mentoring jest wykorzystywany. Realizacja celów pracy wymagała uzyskania odpowiedzi na następujące pytania badawcze: Jaka jest skala stosowania procesów mentoringu w przedsiębiorstwach w Polsce oraz jaki rodzaj mentoringu najczęściej wykorzystują polskie przedsiębiorstwa? Jakiego rodzaju efekty uzyskują poszczególni interesariusze procesów mentoringu w przedsiębiorstwach? Jakie wewnątrzorganizacyjne uwarunkowania mentoringu kształtują uzyskiwane przez przedsiębiorstwa efekty dotyczące rozwoju pracowników oraz efekty dotyczące rozwoju organizacji? Jakie są czynniki skuteczności procesów mentoringu w przedsiębiorstwie? Jaka zależność występuje między stopniem sformalizowania procesu mentoringu a jego skutecznością? Książka dostarcza pierwszego w Polsce obrazu mentoringu w grupie przedsiębiorstw otrzymanego na podstawie wyników badania reprezentatywnego.
Okładka książki Giełda dla firm rodzinnych

69,00 zł 50,34 zł


Wiele polskich firm rodzinnych stoi przed wyzwaniami związanymi ze zmianami pokoleniowymi, globalizacją, internacjonalizacją działalności oraz funkcjonowaniem w coraz większej skali. Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom, firmy sięgają po narzędzia, jakie oferuje rynek kapitałowy. Transakcje IPO i debiuty na giełdzie umożliwiają m.in.: pozyskanie nowych zasobów finansowych, sprzedaż części akcji przez dotychczasowych akcjonariuszy, uzyskanie obiektywnej wyceny, budowanie prestiżu. Autor „Giełdy dla firm rodzinnych”, wychodząc naprzeciw zainteresowaniu tym rodzajem transakcji, stara się odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania: Jak korzystanie z różnych źródeł finansowania wpływa na zarządzanie firmą rodzinną i sprawowanie nad nią kontroli? Z jakich powodów rodziny decydują się na upublicznienie swoich przedsiębiorstw? Jak wyglądają struktury transakcji IPO firm rodzinnych? Jak rodziny dążą do zabezpieczenia kontroli nad swoimi przedsiębiorstwami po debiucie na giełdzie? Jak przebiegają procesy sukcesyjne w kontekście funkcjonowania firm rodzinnych na publicznym rynku kapitałowym? Jakie wymogi i oczekiwania stawia przed firmami rodzinnymi publiczny rynek kapitałowy? Z jakimi skutkami wiąże się przeprowadzenie IPO przez firmy rodzinne? Czy wprowadzenie firmy rodzinnej na giełdę to dobry pomysł? Publikacja stanowi przewodnik po rynku kapitałowym dla, menedżerów pracujących w firmach rodzinnych i ich konsultantów. Jest to również przydatne źródło wiedzy dla doradców świadczących usługi związane z przeprowadzaniem transakcji IPO oraz inwestorów.
Okładka książki Piketty i co dalej? Plan do ekonomii i nierówności

109,00 zł 79,52 zł


Książka jest pracą zbiorową odnoszącą się do jednej z najgłośniejszych w ostatnich latach publikacji „Kapitał w XXI wieku”, której autorem jest francuski ekonomista Thomas Piketty. Międzynarodowy sukces dzieła sprawił, że miało ono ogromny wpływ na sposób myślenia o gospodarce i kapitalizmie. Autorzy „Piketty i co dalej?” szczegółowo ustosunkowują się do książki Piketty’ego i do występujących w niej luk badawczych, zarazem wskazując na kierunki dalszych niezbędnych badań. Praca powstała pod redakcją: Heathera Bousheya, dyrektora i głównego ekonomisty Washington Center for Equitable Growth, J. Bradforda DeLonga, profesora z University of California w Berkeley oraz Marshalla Steinbauma, członka Roosevelt Institute. Wśród autorów są światowej sławy ekonomiści: Arthur Goldhammer, Robert M. Solow, Paul Krugman, Devesh Raval, Suresh Naidu, Daina Ramey Berry, Eric R. Nielsen, Laura Tyson, Michael Spence, David Weil, Branko Milanovic, Christoph Lakner, Gareth A. Jones, Emmanuel Saez, Mariacristina De Nardi, Giulio Fella, Fang Yang, Heather Boushey, Mark Zandi, Salvatore Morelli, Marshall I. Steinbaum, David Singh Grewal, Ellora Derenoncourt, Elisabeth Jacobs oraz sam Thomas Piketty.
Okładka książki Od pyłu do życia. Pochodzenie i ewolucja Układu Słonecznego

79,00 zł 57,63 zł


Narodziny i ewolucja naszego Układu Słonecznego są tajemnicą, która pewnego dnia może dostarczyć odpowiedzi na pytanie o ludzkie pochodzenie. Ta książka opowiada niezwykłą historię tego, jak ciała niebieskie składające się na układ słoneczny powstały ze wspólnych początków miliardy lat temu i jak naukowcy i filozofowie przez wieki starali się rozwikłać tę tajemnicę, posługując się wskazówkami, które umożliwiły im wywnioskować budowę Układu Słonecznego, jego wiek i prawdopodobny sposób jego powstania. Opierając się na historii astronomii i najnowszych odkryciach w dziedzinie astrofizyki i nauk planetarnych, John Chambers i Jacqueline Mitton oferują najbardziej aktualne i autorytatywne podejście do tematu. Badają, w jaki sposób ewoluujący Wszechświat przygotował scenę do pojawienia się naszego Słońca i jak mglista chmura gazu i pyłu, która towarzyszyła młodej gwieździe, ostatecznie przekształciła się w planety, komety, księżyce i asteroidy, które istnieją dzisiaj. Badają, w jaki sposób każda z planet uzyskała swoje unikalne cechy, dlaczego niektóre są kamieniste, a inne gazowe, i dlaczego jedna planeta w szczególności - nasza Ziemia - zapewniła niemal doskonałą przystań dla pojawienia się życia. Od pyłu do życia jest obowiązkową lekturą dla każdego, kto chce dowiedzieć się więcej o tym, jak powstał system słoneczny. Ta kusząca książka zabiera czytelników w granice współczesnych badań, angażując się w najnowsze spory i dyskusje. Ujawnia, w jaki sposób trwające odkrycia odległych planet pozasłonecznych i systemów planetarnych przekształcają nasze zrozumienie zdumiewającej historii naszego własnego Układu Słonecznego i jego możliwego losu.
Okładka książki Triki badawcze w socjologii

69,00 zł 50,34 zł


Czerpiąc z ponad czterdziestu lat doświadczenia jako naukowiec i dydaktyk, Howard Becker oferuje teraz uczniom i badaczom wiele cennych technik. Triki badawcze w socjologii pomogą studentom nauczyć się właściwego podejścia do projektów badawczych, lepiej zrozumieć otrzymane rezultaty i podpowiedzą, gdzie szukać nowych danych. Porady Beckera zawierają zarówno proste sztuczki, takie jak zmiana pytania wywiadu z „Dlaczego?” na „Jak?” jako sposób na skłonienie ludzi do rozmowy bez pytania o usprawiedliwienie, oraz bardziej techniczne metody, jak wykorzystanie matryc logicznych. Becker wyodrębnił te sztuczki z różnych dziedzin, takich jak historia sztuki, antropologia, socjologia, literatura i filozofia, oraz odnosząc się do rozmaitych autorytetów, od Jamesa Agee'a do Ludwiga Wittgensteina. Autor odnajduje wspólne zasady, które leżą u podstaw rzetelnych badań w naukach społecznych, a także odnoszą się zarówno do badań ilościowych, jak i jakościowych. Oferuje praktyczne porady i pomysły, które studenci mogą zastosować do swoich danych, mając pewność, że otrzymają rezultaty, o których wcześniej nie pomyśleli. Podobnie jak Warsztat pisarski badacza, Triki badawcze w socjologii będą pomocne dla pokoleń studentów i badaczy. Napisana w nieformalnym, przystępnym stylu, z którego znany jest Becker, książka ta będzie skarbnicą wiedzy dla adeptów wielu różnych dyscyplin.
Okładka książki Rozwój biologiczny człowieka od poczęcia do śmierci

109,00 zł 79,52 zł


Podręcznik omawia aspekty rozwoju, genetyczne i poza genetyczne czynniki rozwoju osobniczego człowieka, rozwój struktury i funkcji w ontogenezie wraz z mechanizmami rozwoju, etapy rozwoju osobniczego człowieka od zygoty do śmierci, okresy krytyczne i przejściowe w ontogenezie człowieka i ich powiązania ze zdrowiem i jakością życia, dymorfizm płciowy, cykle i biorytmy w rozwoju ontogenetycznym człowieka, międzypokoleniowe przemiany przebiegu ontogenezy, metody i techniki badań oraz modele rozwoju biologicznego człowieka. Podręcznik jest adresowany do studentów kierunków studiów z obszaru nauk przyrodniczych, medycznych i nauk o zdrowiu, humanistycznych i społecznych oraz wszystkich zainteresowanych zmianami fizycznymi dokonującymi się w czasie życia osobniczego człowieka.
Okładka książki Ochrona środowiska dla inżynierów

99,00 zł 72,22 zł


To unikatowe kompendium wiedzy z zakresu TECHNOLOGII INŻYNIERSKIEJ OCHRONY ŚRODOWISKA, napisane przez grono wybitnych polskich naukowców zajmujących się różnymi aspektami tego zagadnienia. W publikacji tej dokonano połączenia: ZAGADNIEŃ PRAWNYCH, w tym: oceny oddziaływania na środowisko, zarządzania środowiskowego; jak i: ZAGADNIEŃ TECHNICZNYCH: gospodarki odpadami, ochrony powietrza atmosferycznego, uzdatniania wody, oczyszczania ścieków, ochrony powierzchni ziemi, jak i jej rekultywacji i remediacji, ochrony przed hałasem, jak i ochrony przed korozją. Książka powinna się stać podstawowym opracowaniem w Polsce dotyczącym ochrony środowiska, od której specjaliści związani z tą problematyką będą rozpoczynać swoje dociekania i studia. Po ten podręcznik sięgną zapewne studenci uczelni wyższych, zarówno uniwersyteckich, jak i technicznych, w których programach nauczania omawiane są zagadnienia związane z szeroko rozumianą ochroną środowiska.
Okładka książki Milenialsi zarządzają

49,00 zł 35,75 zł


Milenialsi przestają być najmłodszym pokoleniem na rynku pracy. Stopniowo awansują w firmowej hierarchii, zajmując coraz wyższe stanowiska. Są przedsiębiorczy i zdeterminowani, by pokazać, na co ich stać. Milenialsi zarządzają to trzecia, po Milenialsach w pracy i Zarządzaniu milenialsami książka Espinozy poświęcona pracownikom z generacji Y. Tym razem, wspólnie z Joelem Schwarzbartem, Espinoza pomaga odnaleźć się milenialsom w świecie po awansie. By to zrobić, wykorzystuje lata doświadczeń, badań i rozmów z pracownikami i pracodawcami. To wymarzony poradnik dla milenialsów, którzy chcą sprawdzić się w roli menedżerów i szefów oraz zastanawiają się nad powierzeniem młodszym podopiecznym poważniejszych zadań. Podobnie jak w przypadku pojawienia się pokolenia Y na rynku pracy, również w ich awansach autorzy dopatrują się szansy na pojawienie się nowej jakości w zarządzaniu. Połączenie ich ambicji, młodego wieku i życiowej postawy – innej niż w przypadku poprzednich szefów – może sprawić, że rola i pozycja menedżera mogą ulec zmianie. Zdaniem pracowników liderzy z pokolenia Y są pełni energii, dysponują świeżym spojrzeniem, mają otwarte umysły, są wyrozumiali i pomocni i skupiają się na budowaniu relacji. Jednak by uwolnić ten potencjał, milenialsi muszą poradzić sobie z ogromną presją – zarówno ze strony przełożonych, jak i swoich rówieśników. Z jednej strony milenialsi chcą za wszelką cenę spełnić oczekiwania tych, którzy im zaufali i powierzyli nowe obowiązki. Z drugiej – próbują pozostać utrzymać relacje z kolegami, którzy pozostali niżej od nich w hierarchii służbowej. Wszystko to oddziałuje jeszcze na system wartości milenialsów, którzy przede wszystkim cenią sobie m.in. niezależność, autentyczność i pozostawanie w zgodzie ze sobą. Espinoza i Schwarzbart pokazują nie tylko, jak poradzić sobie z tym wszystkim, lecz także, jak mimo początkowych przeszkód, porozumieć się ze starszymi pracownikami, zdobyć zaufanie innych milenialsów i zostać świetnym szefem.
Okładka książki Zarządzanie ryzykiem

89,00 zł 64,93 zł


Nowe wydanie podręcznika, w którym w sposób kompleksowy przedstawione są główne zagadnienia teoretyczne i praktyczne w zakresie analizy i zarządzania ryzykiem. Autorzy omówili główne rodzaje ryzyka finansowego oraz proces zarządzania ryzykiem. Usystematyzowano wiele podejść wykorzystywanych w teorii i praktyce. Opisano instrumenty pochodne, które są najbardziej skutecznymi narzędziami sterowania ryzykiem finansowym, oraz pomiar i sterowanie dwoma najważniejszymi rodzajami ryzyka finansowego: rynkowym i kredytowym. W nowym wydaniu uaktualniona i rozszerzona została część dotycząca zarządzania ryzykiem w banku oraz zakładzie ubezpieczeń. Znacznie rozbudowany został również rozdział dotyczący zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. W publikacji znalazły się dwa nowe rozdziały na temat zarządzania ryzykiem w jednostce sektora publicznego oraz w gospodarstwie domowym. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych, wydziałów ekonomicznych i zarzadzania, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników naukowych zajmujących się badaniami w zakresie metod analizy i zarządzania ryzykiem, przedstawicieli instytucji finansowych, przede wszystkim banków i ubezpieczeń oraz menedżerów. Podręcznik powstał pod kierunkiem prof. dr. hab. Krzysztofa Jajugi. Autorami poszczególnych rozdziałów są pracownicy naukowi Instytutu Zarzadzania Finansami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Okładka książki Finanse publiczne a nowe zarządzanie gospodarcze w Unii Europejskiej

99,00 zł 72,22 zł


Praca ta jest próbą oceny, w jakim stopniu Nowe Zarządzanie Gospodarcze w Unii Europejskiej pomogło zdyscyplinować finanse publiczne w państwach członkowskich. Autorzy w publikacji wskazują słabe strony instytucjonalnych podstaw funkcjonowania Unii Europejskiej, które pogłębiły niekorzystne zjawiska w sferze realnej oraz fiskalnej w okresie kryzysu finansowego. Ocenione zostały strategie konsolidacji fiskalnych państw członkowskich. Krytycznej analizie poddana została polityka austerity jako metoda konsolidacji finansów publicznych i wiążące się z nią tzw. niekeynesowskie efekty polityki fiskalnej. Szczegółowo omówione są metody dyscyplinowania finansów publicznych takich krajów jak: Niemcy, Wielka Brytania, Węgry, Polska. Uwzględniono także charakterystyczne doświadczenia innych państw członkowskich w celu wskazania zalet i wad realizowanych strategii konsolidacji fiskalnej. Zastosowane metody ilościowe wykorzystane zostały zarówno do zbadania zależności między saldem budżetowym a innymi zmiennymi makroekonomicznymi, jak też do identyfikacji zmian w potencjale ekonomicznym państw członkowskich oraz w ocenie procesów konwergencji gospodarczej.
Okładka książki Zarządzanie milenialsami

59,00 zł 43,04 zł


Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni – milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść. Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników. Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami – ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie. Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty. Espinoza i Ukleja opisują zupełnie inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy – być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu – głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości bowiem ich pragnienia i cele jako pracowników nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. „Każdy pracownik – piszą autorzy – chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, doceniani i wynagrodzenia”. Rekomendacje: „Milenials” stało się w dzisiejszych czasach synonimem dziwnego stworzenia, po którym nie wiadomo, czego się spodziewać. Jednak Chip Espinoza w swojej nowej książce oswaja to pojęcie, pokazując nie tylko, na czym polega jego fenomen, ale przede wszystkim pomaga nam zrozumieć, jak działać w warunkach wielkiej zmiany kulturowej i pokoleniowej, jaka zachodzi w dzisiejszym środowisku pracy. dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie w Akademii Leona Koźmińskiego
Okładka książki Praktyki ambush marketingu jako wyzwanie dla współczesnych organizatorów i sponsorów wielkich imprez sportowych

61,99 zł 40,45 zł


Książka jest refleksją teoretyczną oraz empiryczną nad zagadnieniem ambush marketingu podczas wielkich imprez sportowych. Stanowi pierwszą w literaturze polskiej próbę kompleksowego ujęcia ambush marketingu z perspektywy naukowej. Obejmuje kompendium wiedzy o istocie tego zjawiska, jego znaczeniu oraz najczęściej wykorzystywanych technikach. Autorki scharakteryzowały także kierunki badań opisanych w literaturze przedmiotu zarówno polsko-, jak i anglojęzycznej oraz przedstawiły różnorodne podejścia do klasyfikowania samych przypadków praktyk ambush marketingu. Na przykładzie czterech największych imprez sportowych udało się pokazać ewolucję zjawiska ambush marketingu i zilustrować najciekawsze praktyki z ostatnich lat (od 2010 r.). W książce zaprezentowano także wyniki badań sondażowych przeprowadzonych podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie, dotyczących rozpoznawalności marek oficjalnych sponsorów i ambush marketerów. Książka polecana jest w szczególności studentom różnych kierunków kształcenia związanych z podnoszeniem kompetencji kadr współczesnych organizacji sportowych, w tym ekonomii, zarządzania, marketingu, wychowania fizycznego i sportu. Z tej pozycji będą mogli również skorzystać organizatorzy imprez sportowych, którzy poszukują źródeł twórczej i krytycznej inspiracji do stworzenia atrakcyjnego wydarzenia, a także praktycy świadczący usługi marketingu sportowego.
Okładka książki Historia w turystyce kulturowej

79,00 zł 57,63 zł


Jednym z ważniejszych przejawów obecności historii w przestrzeni publicznej jest turystyka kulturowa, która przeżywa dzisiaj widoczny renesans. Oprócz tradycyjnych form aktywności bardzo popularne stały się w ostatnich latach choćby spacery miejskie, które pozwalają odkrywać tajemnice swojej okolicy. Coraz więcej ludzi interesuje się własnym otoczeniem i jego historią, nie tylko lokalną, lecz także regionalną. Przedstawiamy publikację na temat wykorzystania historii i dziedzictwa w turystyce kulturowej. Autor – wykładowca akademicki, a równocześnie wieloletni organizator turystyki – oprócz ukazania podstawowych aspektów teoretycznych: zakresu pojęcia i obszaru działań turystyki kulturowej, jej roli w popularyzacji dziedzictwa narodowego i rozwijaniu tożsamości historycznej czy znaczenia w promocji miejscowości i regionów, zapoznaje czytelnika z różnymi formami aktywności, typowymi atrakcjami i sposobami organizacji imprez turystycznych. Książka zawiera wiele praktycznych wskazówek oraz przykłady dobrych praktyk, dzięki czemu pomoże każdemu organizatorowi rozwinąć skrzydła i jak najpełniej wykorzystać potencjał historyczny danego miejsca lub rejonu. Książka jest poradnikiem eksperckim dla osób związanych zawodowo z turystyką, może być też podręcznikiem pomocniczym dla studentów kierunków historycznych i pokrewnych (m.in. popularyzacja historii, historia w przestrzeni publicznej, turystyka historyczna, animacja kultury, muzealnictwo), a także doskonałym kompendium dla amatorów historii, np. rekonstruktorów, jak i czynnych pracowników instytucji kultury. Seria HISTORIA W DZIAŁANIU ma odkryć przed czytelnikiem najnowsze trendy w popularyzacji historii i dziedzictwa narodowego, pokazać nowoczesne formy przekazu, które najlepiej docierają w dzisiejszych czasach do szerokiego grona odbiorców, a także zaprezentować konkretne przykłady działalności, którą można się zainspirować. Będzie przedstawiać różnorodne obszary działania historii w przestrzeni publicznej, a w związku z tym różne aspekty pracy historyka czy animatora kultury. Przekona nas, że historia nie jest martwą i nudną przeszłością, lecz żyje nadal w naszym otoczeniu, także tym najbliższym. HISTORIA W DZIAŁANIU jest również praktycznym poradnikiem, jak najskuteczniej realizować nowoczesną promocję dziedzictwa narodowego.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj