Ślimaczek Norm zgubił swoją muszlę.
Czy znajdzie nową?
Poruszający się przy przewracaniu stron ślimaczek przyciąga uwagę dziecka.
Narracja w pierwszej osobie pomaga małym czytelnikom skupić się na treści opowiadania.
Książka kartonowa kryje w sobie niespodziankę w postaci poruszającej się gąsienicy. Ta ruchoma postać oraz narracja w pierwszej osobie przyciągną uwagę dziecka i pomogą mu skupić się na treści opowiadania.
Prezentowany tom zawiera dziewięćdziesiąt trzy dokumenty i materiały ? wytworzone w okresie pomiędzy lipcem 1989 r. a grudniem 1990 r. ? o różnej proweniencji. Wśród nich znajdują się m.in.: dokumenty dyplomatyczne, instrukcje polityczne, opracowania, zapisy rozmów, wywiady, informacje, notatki, uwagi i propozycje resortu spraw zagranicznych, listy i telegramy, a także publikowane w wewnętrznych biuletynach sprawozdania z reakcji prasy zagranicznej. W toku kolejnych tur rokowań 2+4 Niemcy zobowiązały się do wyrzeczenia się roszczeń terytorialnych wobec innych państw, a także do niewysuwania ich w przyszłości (m.in. omawiano kwestie politycznych aspektów zjednoczenia obu państw niemieckich, przyszłego kształtu europejskich granic, przynależności Niemiec do struktur międzynarodowych czy wielkości ich armii). W kwestiach polskich uzgodniono, że zjednoczone państwo niemieckie potwierdzi istniejącą granicę w stosownej umowie ze stroną polską. Tom otwierają dokumenty dotyczące aktualnego stanu stosunków pomiędzy PRL a RFN z perspektywy polskiego MSZ w 1989 r. oraz wizyty w Bonn Michaiła Gorbaczowa, a zamykają listy premiera Tadeusza Mazowieckiego do premierów NRD Lothara de Maiziere?a oraz RFN Helmuta Kohla. W konsekwencji wydarzeń, jakie miały miejsce w okresie 1989?1990 w wymiarze stosunków Rzeczpospolitej Polskiej z Niemcami, możemy mówić o otwarciu nowego rozdziału. Jego kanwą stał się Traktat o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy podpisany 17 czerwca 1991 r. w Bonn przez premiera Jana K. Bieleckiego i kanclerza Helmuta Kohla; w tym samym roku powołano także Fundację ?Polsko-Niemieckie Pojednanie?. Stworzono solidną podstawę dla rozwoju współpracy w wielu płaszczyznach od kwestii politycznych i kulturalnych po ekonomiczne i polityczne.
Ciąża jest ekscytującym przeżyciem, które odmieni twoje życie, ale zarazem może przerażać i przytłaczać. Ilość sprzecznych rad i informacji na ten temat faktycznie onieśmiela, ale teraz możesz odetchnąć z ulgą, zdając się na doświadczenie i fachową wiedzę zespołu redakcji brytyjskiego magazynu Mother&Baby oraz specjalistów z wielu dziedzin – lekarza rodzinnego, położnej, specjalistki od płodności, konsultantki dietetycznej czy psychologa klinicznego.
Ciąża to jedyny w swoim rodzaju przewodnik dla przyszłych mam, pełen najświeższych porad medycznych, przydatnych sugestii i cennych wskazówek, dzięki którym pewnie i spokojnie przebrniesz przez ciążę. Ciąża jest ekscytującym przeżyciem, które odmieni twoje życie, ale zarazem może przerażać i przytłaczać. Ilość sprzecznych rad i informacji na ten temat faktycznie onieśmiela, ale teraz możesz odetchnąć z ulgą, zdając się na doświadczenie i fachową wiedzę zespołu redakcji brytyjskiego magazynu Mother&Baby oraz specjalistów z wielu dziedzin – lekarza rodzinnego, położnej, specjalistki od płodności, konsultantki dietetycznej czy psychologa klinicznego.
Ciąża to jedyny w swoim rodzaju przewodnik dla przyszłych mam, pełen najświeższych porad medycznych, przydatnych sugestii i cennych wskazówek, dzięki którym pewnie i spokojnie przebrniesz przez ciążę.
Powrót do domu z maluszkiem to cudowne uczucie, zwłaszcza po tylu miesiącach oczekiwania na tego wyjątkowego przybysza. Pierwszy rok życia dziecka jest bardzo ważnym okresem w jego rozwoju – począwszy od nauki raczkowania, przez ząbkowanie, po kształtowanie się charakteru. W tym czasie powinnaś zadbać zarówno o własne samopoczucie, jak i o dobro maleństwa.
Ilość sprzecznych rad i informacji na ten temat może onieśmielać, ale teraz możesz odetchnąć z ulgą, zdając się na doświadczenie i fachową wiedzę zespołu redakcji brytyjskiego magazynu Mother&Baby oraz specjalistów z wielu dziedzin – lekarza rodzinnego, dietetyczki, konsultantki do spraw niemowlęcego snu, czy eksperta od rozwoju dziecięcego i rodzicielstwa.
Trzy epoki, trzy oblicza Zła, trzy wcielenia Vlada Drakuli Tepesa.
Vlad Drakula Tepes zmarł 14 grudnia 1476 roku.
Oto jego historia, począwszy od tego dnia...
Legion. Kroniki poprzez postaci głównych bohaterów nawiązuje do Jam jest Legion; jest to jednak czterotomowa niezależna seria, która swobodnie mogłaby funkcjonować bez wspomnianego tryptyku lub stanowić dla niego świetną historię wprowadzającą... Impulsem do powstania tego komiksu nie była wszechobecna moda na prequele, ale potrzeba wynikająca z wyjątkowej ewolucji, jaką przeszedł styl pisarski Fabiena Nury’ego (scenarzysty). I tu - uwaga - dochodzimy do sedna: być może Vlad Tepes nie jest całkowicie wyzuty z uczuć...
Kroniki rozpoczynają się w 1476 roku niemal operowym prologiem, jak opisuje to sam autor. Mathieu Lauffray – twórca rysunków do wstępu – wprowadza czytelnika w gęstą atmosferę tego mrocznego miejsca. Świat „Kronik”, już od pierwszej strony komiksu, jest brutalny, intensywnie pulsujący emocjami, ale też fantastyczny, zdobiony barokowymi wręcz detalami, zatopiony w mitologii i legendach… Mroczny i krwawy...
Od samego początku bratobójczej walki Vlad Tepes i Radu przemierzają świat dzięki krwi swoich ofiar. Dobierają kolejne wcielenia, nie spodziewając się, że sami padną ofiarą nieznanych do tej pory myśli i uczuć... jakże ludzkich. Ich wybory nie będą już należeć tylko do nich, a przeznaczenie dwóch wyjątkowych braci może na zawsze się odmienić...
Legion. Kroniki do scenariusza Fabiena Nury’ego to komiks zrealizowany graficznie przez pięciu różnych rysowników, z których każdy reprezentuje odmienny, wyrazisty styl twórczy. Mathieu Lauffray, Mario Alberti, Zhang Xiaoyu, Tirso i Eric Henninot prowadzą czytelnika przez trzy różne epoki, przez realne i fantastyczne wydarzenia, malują niesamowity obraz naszpikowany nieoczekiwanymi nawiązaniami historycznymi i mitologicznymi.
Zbiorowe wydanie czterotomowej serii wydanej w latach 2011-2012 na rynku frankofońskim. Trzy równolegle prowadzone wątki, z których każdy przypada na inną epokę historyczną, tworzą zamkniętą całość, wymykając się jednocześnie prostym klasyfikacjom gatunkowym.
Dla dojrzałego czytelnika (18+).
DLACZEGO SUPER? Z jednej strony jest to opowieść, która dzięki talentowi scenarzysty Fabiena Nury’ego skłania czytelnika do refleksji: A gdyby tak być nieśmiertelnym i przenosić świadomość z ciała do ciała? A do tego jeszcze móc kontrolować umysły ludzi ze swojego otoczenia? I na dodatek być jedynym (no, prawie) takim okazem na świecie? Wreszcie: Co by się stało, gdyby niezmącona wiara w nieśmiertelność i istnienie władzy absolutnej okazała się jedynie ułudą? Od strony graficznej jest to dzieło wyjątkowe, ponieważ poszczególne historie wcieleń głównych bohaterów zostały nakreślone przez różnych znakomitych rysowników. Swojego talentu użyczyli: Mathieu Lauffray (Long John Silver), Mario Alberti (Nathan Never), Zhang Xiaoyu (Krucjaty), Tirso (Le Manoir des murmures) i Éric Henninot (XIII Mystery – Little Jones). Prawdziwa uczta dla oczu!
DLA KOGO? Dla wymagającego czytelnika. Dla zainteresowanych psychologią i ewolucją postaci. Dla wszystkich fanów Jam jest Legion oraz tych, którzy po przeczytaniu tego tytułu mieli więcej pytań niż odpowiedzi. Dla osób, które szczególną wagę przywiązują do strony graficznej komiksu.
Polecamy bardzo praktyczne, pełne wydanie Biblii Tysiąclecia - Pisma Świętego Starego i Nowego Testamentu, tzw. Biblię Travel w formacie 10 x 15 cm, eko oprawie, z wstążkami-zakładkami.Dzięki zastosowanym technologiom, tekst pozostaje czytelny pomimo niewielkich rozmiarów.Tekst Pisma Świętego zatwierdzony do stosowania w liturgii przez Konferencję Episkopatu Polski.
Nie mamy wpływu na to, gdzie się rodzimy, jak dano nam na imię, kto nas uczył i wychowywał. Nie decydujemy o tym, w jaki sposób nasza historia się rozpoczyna, ale mamy moc, by zdecydować jak się zakończy. Wyzwaniem nie jest znalezienie własnej drogi, tylko jej stworzenie.
Wybitność to kwestia wyboru
Celem jest, abyś uwolnił swój ukryty potencjał i osiągnął spektakularny sukces. Zdecyduj, abyś stał się wolny i niezależny finansowo. Jeśli Twoje marzenia nie przerażają Cię, są zbyt małe. Ludzie mogą wątpić w to co mówisz, ale uwierzą w to co robisz. Nie czekaj. Pora nigdy nie będzie idealna. Ty i ja wiemy, że nie będzie to proste, ale bez ryzyka nie ma zwycięstwa.
Największe osiągnięcia zrodziły się ze zmagań i pokonywania przeciwności losu. Gdy stwierdzisz, że wszystko się skończyło i świadomie zdecydujesz, że się nie poddasz - to pokaże, kim tak naprawdę jesteś. — Dawid Piątkowski
Niewielu rzeczy można być pewnym na ziemi tak, jak Bożego miłosierdzia. Bóg, który nie zawahał się ofiarować za nas samego siebie w swym Synu, nie odmówi przebaczenia nikomu, gdyż kocha miłością bezwarunkową. Chrystus z miłości do człowieka sam przeszedł przez wrota śmierci i zstąpił do piekieł, by na własnych barkach wynieść stamtąd grzesznego człowieka. Wystarczy powierzyć się Jego miłosierdziu.
Zadaniem Archanioła Michała jest bronić nas przed złem i zagrożeniem, szczególnie duchowym. Imię Michał znaczy Któż jak Bóg?. Archanioł Michał jest więc naszym przewodnikiem, który wskazuje nam drogę i pomaga wytrwać na drodze cnoty. Często przedstawia się go jako patrona umierających - w tej decydującej chwili Archanioł Michał przychodzi by ochronić nas przed zwątpieniem w łaskę Bożą. W sztuce chrześcijańskiej przedstawia się go także jako tego, który trzyma szalę sprawiedliwości w chwili, gdy dusze przybywają na sąd przed tronem Bożym. Jako nasz obrońca i wspomożyciel, Archanioł Michał wstawia się za nami wypraszając łaskę u Boga.
Edukacyjne oddziaływanie sztuki może występować w dwóch formach: w percypowaniu i przeżywaniu piękna dzieł oraz w organizowaniu swobodnej aktywności twórczej i działaniu ekspresyjno-kreatywnym. Człowiek może być edukowany przez sztukę zarówno wtedy, gdy ogląda, słucha, czyta, jak i wówczas, gdy maluje, śpiewa lub interpretuje słowa czy dźwięki w sposób osobisty i zindywidualizowany. Oba wspomniane aspekty mają swój sens wychowawczy w odniesieniu do wszystkich dyscyplin artystycznych włączanych do procesów wychowania. Sztuka skierowana jest przede wszystkim ku siłom duchowym i wnętrzu człowieka. Dzięki sztuce niektóre jego dyspozycje, jak empatia, wrażliwość, wyobraźnia, zdolność do reagowania na bodźce świata zewnętrznego ujawniają się ze szczególną intensywnością. Wartości, jakie niesie sztuka, jako dobra-środki doskonalą człowieka, pełniąc rolę służebną wobec ostatecznego celu jego bytowania.
Pedagog opowiada się więc za szeroką koncepcją sztuki, obejmującej nie tylko plastykę, muzykę, literaturę, teatr, lecz także nowe gatunki, jak film, fotografia oraz pojawiające się we współczesnej kulturze sztuki „nieczyste” – zasługujące na baczną uwagę zjawiska artystycznego pogranicza. Dla pedagoga sztuka to w jednakowym stopniu wytwór, produkt, dzieło, co aktywność, twórczość, działanie. Pogląd taki ma istotne znaczenie dla praktyki edukacyjnej i wychowawczej.
Ze Wstępu
"Gorączka u dzieci" jest pierwszą na polskim rynku publikacją, przekazującą wiedzę wybitnych lekarzy i fizjologów na temat zjawiska gorączki i jej patofizjologii, zawiera również elementy współczesnej nauki o termoregulacji i pirognezie, a także etiologii drgawek gorączkowych. Praca szeroko omawia różnorodne, nowatorskie zasady postępowania z gorączkującym dzieckiem i farmakologiczne metody leczenia gorączki.
Katastrofa w swoim greckim źródłosłowie zawierała splot trzech znaczeń: biologicznego – jako śmierć, upadek bądź kres ciała; politycznego – jako podbój, ujarzmienie, zagłada armii, ludów czy polis; wreszcie, tekstualnego (teatralnego) – jako rozwiązanie węzła dramatycznego, ale również koniec opowieści, tekstu. Καταστροφή łączy w sobie te trzy porządki końca: ciała biologicznego, ciała politycznego, ciała tekstu. W niniejszej książce staraliśmy się nie zapomnieć o żadnym z nich. Katastrofy dają do myślenia.
Strzelaliśmy do nich w domu, w szopie, w ogródku. Wynosiliśmy na ulicę i ładowali na wywrotkę. Pewnie, że to nie było przyjemne. Zwierzęta nie rozumiały, dlaczego je zabijamy. A zabijać było łatwo. Bo to domowe zwierzęta. Nie boją się broni, nie boją się człowieka. Przybiegają na ludzki głos. – Żółw pełzał… Boże! Koło pustego domu. W mieszkaniach były akwaria… Z rybkami…
Swietłana Aleksijewicz
Piołun, „czarnobyl”, Artemisia vulgaris: pierwsze słowo z języka ukraińskiego, które obiegło wszystkie kontynenty […]. 26 kwietnia 1986 roku, radzieckie imperium otrzymało wyrok śmierci.
Oksana Zabużko
Jeśli „literatura” będzie nazwą, którą nadamy temu zbiorowi tekstów, których istnienie, możliwość oraz znaczenie są najbardziej radykalnie zagrożone, po raz pierwszy i ostatni, katastrofą nuklearną, to ta definicja pozwala naszym myślom uchwycić istotę literatury, jej radykalną wątłość położenia oraz radykalną jej historyczność; lecz jednocześnie, literatura [...] pozwala nam na analizę tego, co nazywamy totalnością tego, co podobnie jak literatura i przez to w niej, wystawione jest na takie samo zagrożenie [...].
Jacques Derrida
Książka stanowi interesujący zapis rozmów z przedstawicielami innych dyscyplin medycznych lub nawet zawodów - np. z psychologiem czy też specjalistą nauk o zdrowiu. Prowadzone w konwencji koleżeńskiej, czasami przyjacielskiej, rozmowy dotykają jednak problemów istotnych, miejscami egzystencjalnych. Pokazują znaczenie ludzkich emocji, życia psychicznego w profilaktyce i powstawaniu chorób, ich leczeniu, w adaptacji do przewlekłego schorzenia, w końcu do niepomyślnego rokowania. Brak właściwej komunikacji skutkuje często bolesnymi błędami, pomyłkami - nie ma chyba lekarza, który byłby wolny od tego rodzaju doświadczenia. Umiejętność pracy w zespole i właściwej komunikacji między specjalistami, nie tylko lekarzami, jest kluczowa dla ich uniknięcia.
Książka ta składa się z czterech części. W pierwszej, zatytułowanej „Pamięć zbiorowa – tożsamość – konflikty etniczne”, znajdują się teksty odnoszące się do pamięci zbiorowej i tożsamości zbiorowej. Ideą przewodnią drugiej części, pt. „Przestrzeń miejska – pamięć miejsca – miejsca pamięci”, jest powiązanie pamięci społecznej z przestrzenią. Część trzecia zatytułowana została „Przeszłość – nowe media – kultura digitalna” i przeczytać w niej można artykuły ukazujące zachowywanie pamięci zbiorowej w mediach i przez media. Z kolei część czwarta, „Władza – polityka pamięci – historia”, ukazuje wykorzystanie pamięci społecznej w mechanizmach sprawowania i zdobywania władzy.
Wielość tekstów i różnorodne pochodzenie Autorów – nie tylko narodowościowe, ale i z zakresu różnych obszarów nauk społecznych i humanistycznych – zapewnia tej pracy wielostronne podejście do badanego tematu. Z kolei różnorodność obszarów zainteresowań Autorów, często wbrew stereotypom, pokazuje, na ile sposobów można analizować pamięć społeczną, a co ważniejsze, jak ważną i znaczącą rolę pełni ona w społeczeństwach.
prof. Robert Geisler
Św. Teresa z Lisieux potrafi żarliwie i szczerze pisać o swej szalonej miłości do Boga i o mozolnym zmaganiu się ze słabościami. Odsłania w swych zapiskach najskrytsze pragnienia i przekazuje niezwykle osobiste refleksje, ale też opowiada o dzieciństwie, pielgrzymce do Włoch i codzienności zakonnej.
Opracowanie Nowego Testamentu w przekładzie ułatwiającym przeciętnemu czytelnikowi zrozumienie Dobrej Nowiny. Pojęcia i terminy, które w dosłownym przekładzie z języka greckiego mogą przysparzać trudności w ich zrozumieniu, są tu przedstawione w sposób opisowy, wyjaśniający.Jest to poprawiona w 2005 roku wersja popularnej parafrazy o tym samym tytule.
Opracowanie Nowego Testamentu w przekładzie ułatwiającym przeciętnemu czytelnikowi zrozumienie Dobrej Nowiny. Pojęcia i terminy, które w dosłownym przekładzie z języka greckiego mogą przysparzać trudności w ich zrozumieniu, są tu przedstawione w sposób opisowy, wyjaśniający.Jest to poprawiona w 2005 roku wersja popularnej parafrazy o tym samym tytule.
No tak. Trzydzieści lat. Wiedźmin do wynajęcia za trzy tysiące orenów. Gdy pojawił się w Wyzimie, w karczmie Pod Lisem nie był młodzieniaszkiem. Pobielałe włosy, szrama na twarzy i ten charakterystyczny, paskudny uśmiech.Zaczął od górnego C: trzech oprychów, potem strzyga i kolejne stwory ludzkie bądź nieludzkie niegodne żyć w świecie, który został nam dany.A potem Biały Wilk poszedł własną drogą. Ciernistą, tak bym to ujął, ale cóż, każdy uczy się na błędach. Gdzieś w oddali łypie do mnie znacząco Hollywood, ale na razie cieszmy się tym, co wyłowiła z wiedźmińskiego konkursu Nowa Fantastyka i superNOWA: jedenaście opowieści zainspirowanych losami Geralta oraz jego przyjaciółek i kamratów.Czytałem je z uwagą, nie ingerując. Są wśród uczestników konkursu na trzydziestkę wiedźmina ludzie bardzo utalentowani. Wkrótce stworzą własne światy bądź zanegują istniejące. Nie straćmy ich z oczu!Co w środku? Opowiadania:Marcin Zwierzchowski DZIEDZICTWO BIAŁEGO WILKA (przedmowa)Piotr Jedliński KRES CUDÓW (zwycięskie opowiadanie)Beatrycze Nowicka KREW NA ŚNIEGU. Apokryf KoralSobiesław Kolanowski IRONIA LOSUNadia Gasik CO DWIE GŁOWYKatarzyna Gielicz SKALA POWINNOŚCIBarbara Szeląg BEZ WZAJEMNOŚCIPrzemysław Gul LEKCJA SAMOTNOŚCITomasz Zliczewski NIE BĘDZIE ŚLADUAndrzej W. Sawicki DZIEWCZYNA, KTÓRA NIGDY NIE PŁAKAŁAMichał Smyk BALLADA O KWIATUSZKUJacek Wróbel SZPONY I KŁY
Album ""Wujek.81 Czarna Ballada"" to wydawnictwo z piosenkami z jednego z najważniejszych spektakli minionego sezonu Teatru Śląskiego w Katowicach w reżyserii Roberta Talarczyka. W muzycznym przedstawieniu udział biorą m.in. Joanna Kściuczyk-Jędrusik - solistka Opery Śląskiej oraz raper Miuosh. Ponad trzydziestoosobowy skład śpiewających aktorów wspomaga zespół oraz muzycy z kopalnianej orkiestry dętej. Hip-hop, rockowe aranżacje i melancholijne ballady na jednej płycie są współczesnym komentarzem do wydarzeń, jakie miały miejsce podczas stanu wojennego nie tylko na Śląsku w trakcie pacyfikacji Kopalni ""Wujek"" w 1981 roku.Partnerem spektaklu jest Śląskie Centrum Wolności i Solidarności, Instytucja Kultury im. K. Bochenek Katowice - Miasto Ogrodów oraz Opera Śląska.1. Miuosh - Dach 022. Jan Bógdoł, Antoni Gryzik, Bernard Krawczyk, Ewa Leśniak, Krystyna Wiśniewska - Dach (Dziesięć pięter)3. Karol Huget, Michał Lupa, Ambroży Żychiewicz, Paweł Wawrzyczny - Paczka z Efu4. Barbara Lubos, Dariusz Chojnacki - Martwe niebo5. Karol Huget, Michał Lupa, Ambroży Żychiewicz, Paweł Wawrzyczny - Ebirah6. Joanna Kściuczyk-Jędrusik - Ja, Barbórka7. Joanna Kściuczyk-Jędrusik, Miuosh - Farba_048. Wiesław Sławik - Sztajger i UFO9. Grażyna Bułka - Ni ma nigdy10. Anna Kadulska - Tango śmierci11. Ambroży Żychiewicz - A gdyby papież12. Anna Kadulska - Śmierć jak kromka chleba13. Joanna Kściuczyk-Jędrusik - Wiara, nadzieja, miłość14. Miuosh - Mróz_0615. Joanna Kściuczyk-Jędrusik, Anna Kadulska i inni - Zostanie nam pamięć16. Miuosh - Pamięć_08
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?