W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
W książce swoją wiedzą i doświadczeniem dzielą się: Marcin Bełza - Marta Czartoryska-Żak - Mira Dobek - Krzysztof Hołowczyc - Sławek Kluziak - Małgorzata Leniarska - Adam Lis - Michał Łojewski - Staszek Mencwel - Wojtek Mierowski - Alicja Myśliwiec - Michał Pawlik - Piotr Ręczajski - Mariusz Ryciak - Bartek Serafiński - Łukasz Słotwiński - Wojtek Sokół - Sebastian Studniarski - Paweł Tyszkiewicz - Michał Wasilewski - Robert Zydel
Ile komunikatów reklamowych odbieramy w ciągu godziny? Ile powiadomień, e-maili, sloganów…? Czy w tym zalewie informacji znajdzie się coś, co będzie w stanie nas jeszcze poruszyć i przyciągnąć naszą uwagę?
Marki zabiegają o nasze względy. Kuszą obietnicami, przyciągają wzrok kolorami i hasłami. Ostatecznie do naszej łazienki trafi tylko jedna z kilkudziesięciu dostępnych na półce past do zębów.
Dlaczego zatem jedne marki przyciągają uwagę tłumów, a inne są niedostrzegane? Kto za tym wszystkim stoi?
„Bogactwo brandingu” to pierwsza publikacja będąca inicjatywą branży, poświęcona zjawisku brandingu na polskim rynku. Adam Lis i Alicja Myśliwiec przeprowadzili rozmowy z twórcami największych polskich marek. Efektem jest unikatowy zapis spotkań ludzi, którzy wpływają na codzienne wybory konsumenckie. To konfrontacja przedstawicieli największych agencji brandingowych z przedstawicielami działów marketingu firm, które wszyscy znamy. To wyjątkowy przewodnik po świecie brandingu przygotowany na bazie doświadczeń najlepszych polskich agencji brandingowych i największych polskich marek. Każdy kto sięgnie po tę książkę pozna ludzi, którzy stworzyli najbardziej znane marki w Polsce oraz kulisy, jak były one budowane. Od najlepszych w branży dostanie również know how, jak tworzyć cenione i pożądane marki. Książka zawiera dużo eksperckich informacji, ciekawych historii i przykładów z rynku. Jest to praktyczny przewodnik dla biznesu - właścicieli firm, zarządzających, wszystkich, którzy mają do czynienia z marką, marketingiem, komunikacją i brandingiem. To vademecum dla grafików, projektantów i strategów w branży. To zapis historii naszej współczesności, która wpływa na sposób bycia, życia i myślenia. To wreszcie promocja dobrych praktyk. Co więcej, ta wyjątkowa książka tworzy forum wymiany opinii, platformę dialogu między praktykami a teoretykami. Dzięki niej właściciele firm będą wiedzieli, jak właściwie wybrać agencję brandingową, a konsumenci będą mogli dokonywać świadomych wyborów.
Masz wszystko, co jest potrzebne, by zostać wybitnym przywódcą. Oto przewodnik przedstawiający nawyki, narzędzia, techniki oraz sposoby myślenia liderek i liderów odnoszących dziś największe sukcesy. "100 reguł liderów odnoszących sukcesy" to książka, która zawiera niezliczone pomysły na to, by osiągać sukcesy w perspektywie długoterminowej, skierowana zarówno do ciebie, jak i do osób działających pod twoim przywództwem oraz tworzących twoje otoczenie. Każdy rozdział łączy nowe pomysły z działaniami i ćwiczeniami mającymi na celu pomóc ci efektywnie kierować ludźmi i rozwijać własny styl przywódczy. Możesz otworzyć tę książkę w dowolnym miejscu lub przeczytać ją od deski do deski - na każdej stronie znajdziesz inspirujące, praktyczne rady. "100 reguł liderów odnoszących sukcesy" to klucz do SKUTECZNEGO PRZYWÓDZTWA. O autorze: Nigel Cumberland jest współzałożycielem The Silk Road Partnership, jednej z czołowych instytucji doradzających menedżerom wysokiego szczebla i zapewniających szkolenia dla przywódców związanych z najważniejszymi firmami z całego świata. Mieszkał i pracował w wielu różnych miejscach, w tym w Hongkongu, Budapeszcie, Santiago, Szanghaju i Dubaju, a zebrane przy okazji doświadczenia pomogły mu zrozumieć, czego potrzeba ludziom chcącym odnosić w życiu sukcesy. Zasłynął jako autor wielu książek na temat samorozwoju i przywództwa. Nakładem Wydawnictwa Studio Emka ukazały się "100 reguł ludzi sukcesu" i "100 reguł ludzi bogatych".
Joe Girard, którego Norman V. Peale nazwał mistrzem nr 1 pozytywnego myślenia jest absolutnym championem w swojej dziedzinie. Ten supersalesman zadziwił Amerykę opanowując do perfekcji sztukę handlowania. W ciągu piętnastoletniej działalności sprzedał niewiarygodną ilość samochodów, ponad trzynaście tysięcy, z ręki do ręki, w systemie detalicznym. "Księga Rekordów Guinnessa" uznała go dwunastokrotnie najwybitniejszym sprzedawcą na świecie. W podrozdziale Odnosimy bezkrwawe zwycięstwa J. Girard pisze: "(...) dla prawdziwego handlowca nie ma nic wartościowszego od dokonanej sprzedaży. Jest ona dlań tym, czym powrót do domu dla odkrywcy, strzelona bramka dla piłkarza, zwycięska bitwa dla generała. Z tym, że kiedy handlowiec coś sprzeda, nikt na tym nie przegrywa. Zarówno sprzedawca jak i klient zyskują, jeśli transakcja jest uczciwa. Obie strony odnoszą zwycięstwo. Czy może istnieć coś wspanialszego? (...)". Joe Girard doskonale wie na czym polega sprzedaż i potrafi w arkana handlu znakomicie wprowadzić. Tak więc, jeśli solidnie przestudiujesz tę książkę, dowiesz się: - Jak skutecznie nawiązywać kontakt z klientem przez telefon - Jak korzystać z "żywego słowa" jako najdoskonalszego instrumentu w nawiązywaniu kontaktów - Jak czytać w myślach klienta - Jak utrzymać kontakt z klientem przez całe życie - Jak pozyskać przyjaźń ludzi z którymi handlujesz
Podręcznik marketingu przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu”, „Marketing”, „Zarządzanie marketingowe” oraz innych przedmiotów specjalnościowych, uczestników studiów podyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu oraz dydaktyków szkół wyższych oraz średnich szkół ekonomicznych. Podręcznik przedstawia przede wszystkim sposób kształtowania strategii marketingowej. Ukazano także zagadnienia związane ze stosowaniem marketingu w różnych sytuacjach rynkowych, zarządzaniem działalnością marketingową, skutecznością i efektywnością marketingu. Zawiera zarówno wiedzę ugruntowaną, wspartą doświadczeniem kilkudziesięciu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę nową, wypracowaną w ostatnich latach (zwłaszcza w obszarze marketingu internetowego). Każdy rozdział zawiera syntetyczne wprowadzenie, kluczowe pojęcia, zasadnicze tematy merytoryczne, praktyczny blok „Z praktyki rynkowej”, moduł „Zdaniem eksperta” zawierający wypowiedzi wybitnych praktyków gospodarczych, dylematy decyzji rynkowych oraz zadania. Podręcznik zawiera wiele tabel, rysunków i zestawień. Treść jest przedstawiona w atrakcyjny sposób (student friendly). W przypisach czytelnik znajdzie nawiązanie do żargonowych określeń z dziedziny marketingu. Czytelnik otrzymuje nowoczesny, bogaty tematycznie i atrakcyjnie opracowany podręcznik marketingu. Autorzy: Marcin Awdziej, Lechosław Garbarski, Magdalena Krzyżanowska, Karolina Małagocka, Grzegorz Mazurek, Paweł de Pourbaix, Jolanta Tkaczyk
Książka Cyfrowy umysł przygotuje ciebie, twoją karierę i firmę na nadejście przyszłości!Jakich umiejętności potrzebujemy, by efektywnie wykorzystywać technologie cyfrowe w biznesie?Nastała rewolucja cyfrowa, zmieniająca sposób pracy, strukturę organizacji oraz ludzkie zachowanie i interakcje. Zdecydowana większość z nas myśli o problemach i rozwiązaniach analogowo, po czym przekłada tak wypracowane modele na język i metody cyfrowe. Nie jest to najlepszy pomysł. Aby prosperować w świecie opierającym się na danych i napędzanym przez algorytmy, musimy nauczyć się nowych sposobów rozumowania i działania. Musimy wykształcić w sobie cyfrowy sposób myślenia. I ta książka pokazuje, jak to zrobić.Niezbędnik dla liderów, którzy chcą osiągać sukcesy w erze cyfrowejCyfrowy umysł skupia się na trzech obszarach: współpracy, przetwarzaniu danych i zmianie oraz przedstawia metody i narzędzia, które pozwolą nam na nabycie niezbędnych umiejętności cyfrowych w każdym z nich. Dzięki cyfrowej mentalności będziemy mogli zadawać właściwe pytania, podejmować trafne decyzje i odpowiednio oceniać możliwości, jakie niesie cyfrowa przyszłości. Liderzy, którzy przestawią się na cyfrowy sposób myślenia, będą mogli skutecznie rozwijać talenty w swoich organizacjach i przygotować firmę na udaną i ciągłą transformację w zmiennym otoczeniu.Jak rozwinąć cyfrowy sposób myślenia?Nagradzani badacze i wykładowcy - profesorowie Paul Leonardi i Tsedal Neeley pokazują, jak to osiągnąć, i zdradzają pewien sekret: rozwinięcie cyfrowej mentalności nie jest wcale takie trudne, jak nam się zdaje. Większość ludzi może osiągnąć wystarczającą biegłość w cyfrowej tematyce, jeśli będzie przestrzegać zasady "30 procent" - minimalnego progu wiedzy. To on pomaga nam zrozumieć i wykorzystać cyfrowe wątki, z których utkany jest nasz świat. Pozwala lepiej zarządzać, wzajemnie się rozumieć i współdziałać w firmie.***Książka Cyfrowy umysł jest nieocenionym źródłem wiedzy dla każdego, kto pragnie stać się lepszym przywódcą, przygotować się zawodowo na przyszłość czy też po prostu chce lepiej zrozumieć teraźniejszość i przyszłość biznesu.- MICKEY (HIROSHI) MIKITANI, założyciel, prezes i dyrektor zarządzający Rakuten GroupJeśli obawiasz się, że algorytmy zastąpią nasz osąd, big data spowoduje, że nasza wiedza będzie przestarzała, a roboty zabiorą nam pracę, ta książka jest dla ciebie. Leonardi i Neeley dzielą się praktycznymi spostrzeżeniami i wiedzą, które są niezbędne do tego, abyś zrozumiał kolejną falę cyfrowej zmiany - i mógł ją bez szwanku przeżyć.- ADAM GRANT, autor bestsellerów "The New York Timesa" Leniwy umysł oraz Buntownicy; autor podcastu WorkLifeCyfrowy umysł pokazuje, jak to zrobić, by każdy - od kadry kierowniczej do pojedynczego pracownika - umiał pomóc swojej firmie odnosić sukcesy w erze cyfrowej. Dzisiejsi dyrektorzy muszą dopilnować, aby cały personel miał cyfrową mentalność. Warto zacząć od tej książki.- JEFF HENLEY, wiceprezes wykonawczy OracleLeonardi i Neeley napisali niezbędny podręcznik fundamentalnych prawd dla liderów, którzy chcą prosperować w erze cyfrowej.- HUBERT JOLY, były prezes i dyrektor zarządzający Best Buy; starszy wykładowca w Harvard Business School; autor The Heart of Business
Na oddawaną w ręce Czytelnika pracę składa się dziesięć esejów. Rozpoczynają ją teksty dotyczące fundamentalnych kwestii z zakresu polityki pieniężnej, a więc jej strategii i w tym kontekście zjawiska inflacji. Następnie autor dzieli się refleksjami dotyczącymi znaczenia komunikacji banku centralnego dla skutecznej realizacji jego mandatu. Kolejny esej dyskutuje reakcję Narodowego Banku Polskiego na pandemiczny kryzys z początku 2020 r. Następne szkice dotyczą relacji polityki pieniężnej do polityki fiskalnej i makroostrożnościowej, a także autor odnosi się do sposobów ewentualnego uwzględnienia w polityce monetarnej zmian klimatycznych. Czytelnik będzie miał również okazję do refleksję nad wpływem zmian demograficznych na dynamikę cen i politykę pieniężną. Ostatni esej dotyczy działania Rady Polityki Pieniężnej kolegialnego organu decyzyjnego władzy monetarnej w Polsce - w analizowanym okresie, w tym zwłaszcza szeroko rozumianych uwarunkowań podejmowanych przez nią decyzji i ich wpływu na trafność działań Rady. Całość kończy propozycja przeprowadzenia przez Narodowy Bank Polski przeglądu strategii polityki pieniężnej, podobnego do tych, które zrealizowały w ostatnich latach Europejski Bank Centralny i Rezerwa Federalna.
Żeby biznes online się kręcił, trzeba się nieźle nagimnastykować. Codziennie musisz ogarnąć wiele sfer w ograniczonym czasie. Doba ma tylko 24 godziny, więc przebierasz szybko łapkami jak chomik w kołowrotku, żeby nadążyć i nie wypaść z obiegu. Problem w tym, że kręcisz się w kółko…
Jak się wydostać z tego błędnego koła?
Jedyne wyjście to wyznaczenie sobie jasnych celów i umiejętne rozplanowanie ich w czasie. Odkąd założyłam własną firmę, planuję na okrągło. Początki były trudne. Nie wiedziałam, jak planować zadania, miałam problem z produktywnością i z zachowaniem work-life balance. Długo szukałam narzędzia, które ułatwi mi to zadanie. Próbowałam wszystkiego, ale zawsze coś było nie tak.
Co znajdziesz w Książkoplanerze?
Biznes online rządzi się swoimi prawami. Są to prawa dżungli, nie ma lekko. A obszarów do ogarnięcia jest tak wiele, w dodatku każdy z nich wymaga ciągłego rozwoju. To pochłania mnóstwo czasu! I tutaj cały na biało wchodzi mój Książkoplaner!
Rozwój biznesu
Ogrom pracy w biznesie online może skutecznie zniechęcić do podejmowania jakiegokolwiek działania. Dlatego chciałabym przejść ten proces razem z Tobą. Krok po kroku, każdego dnia, przez cały rok. Małe, ale systematyczne działania przynoszą ogromne korzyści. To jak efekt kuli śnieżnej! Wierzę, że jeśli teraz ruszysz ze mną, to już wkrótce będziesz nie do zatrzymania!
Większe zarobki
Książkoplaner przeprowadzi Cię przez wszystkie ważne elementy biznesu online, które możesz na swoim internetowym poletku rozwijać, tak by przynosiły Ci obfite plony, czyli realne zyski! Codzienna praca z nim, z tygodnia na tydzień pomoże Ci uporządkować myśli, wyciągać wnioski i unikać błędów. A to sprawi, że Twój biznes rozkwitnie i zacznie przynosić większe dochody! Naturalnie i bez spiny.
Oszczędność czasu
Ten planer pokazuje, w jaki sposób organizuję pracę w moim własnym biznesie. Nieskromnie powiem, że doszłam w tym do perfekcji! Ja i mój zespół mamy konkretny plan działania na kolejny rok już w sierpniu roku poprzedniego. Dzięki temu każdy wie, co ma robić, a wszystko jest dokładnie przemyślane i układa się w spójną całość. Dlatego w weekendy, zamiast gonić terminy i gasić pożary, możemy spokojnie chillować. Sprytnie, nie?
Do czego przyda Ci się ta książka WordPress?
Czy wiesz, że stworzenie strony internetowej lub bloga na WordPressie u specjalisty może kosztować ponad 1 500 zł?
Zaoszczędzisz pieniądze !
Krok po kroku stworzysz stronę internetową. Przejrzystą i dostosowaną do Twoich potrzeb. Tworząc ją samodzielnie wydasz mniej pieniędzy, które możesz przeznaczyć na promocję i rozwój.
Oszczędzisz czs!
Pokazuję tylko niezbędne kwestie konieczne do stworzenia strony internetowej lub bloga. Nie przynudzam i wyłuskałam tylko najważniejsze informacje!
Zyskujesz więcej czasu, który przeznaczysz na dopieszczanie swojego miejsca w sieci!
Zostaniesz ekspertem!
Zadbasz o swój wizerunek eksperta i mądrze zaczniesz budować swoją markę. Ładna i intuicyjna strona internetowa oraz blog przyciągną klientów i korzystnie wpłyną na postrzeganie Cię, jako eksperta.
Analiza transakcyjna jest uznaną na świecie koncepcją psychologiczną, która ma zastosowanie tam, gdzie pojawia się potrzeba rozumienia zjawisk zachodzących w relacjach między ludźmi. Autorki w praktyczny sposób opisują 13 wybranych konstruktów analizy transakcyjnej. Każdy z nich zilustrowany jest przykładami, a uzupełnieniem treści jest zestaw narzędzi i ćwiczeń do samodzielnego wykonania. Dzięki lekturze książki czytelnik będzie mógł: zrozumieć wzorce zachowań - własnych oraz innych osób; przeanalizować i usprawnić własny styl komunikowania się; poznać mechanizmy gier psychologicznych w życiu prywatnym i zawodowym; zastosować rozwiązania wspierające współpracę i budowanie dobrych relacji. W publikacji można odnaleźć narzędzia do wykorzystania w codziennych sytuacjach zawodowych, takich jak: prowadzenie skutecznych rozmów, rozwiązywanie konfliktów, motywowanie czy współpraca w zespole. Pozycja jest przeznaczona dla managerów, przedsiębiorców, pracowników działów HR oraz wszystkich tych, którzy pracują w obszarach: edukacji, biznesu, coachingu czy szkoleń. Zaciekawi także wszystkich, którzy są zainteresowani rozwojem osobistym. "Napisana przez praktyków dla praktyków. Książka zawiera liczne przykłady zaczerpnięte z polskich organizacji pozwalające zobaczyć użyteczność założeń analizy transakcyjnej w różnych sytuacjach biznesowych. Koncentruje się na przestrzeni biznesowej, jednak znajdziemy w niej także trafne odwołania do naszego codziennego funkcjonowania". Agnieszka Woś-Szymanowska psycholog, konsultantka biznesowa, twórczyni bloga analiza-transakcyjna.pl "Na polskim rynku wydawniczym brakuje książki, która w sposób zrozumiały dla nie-praktyka analizy transakcyjnej, przybliża koncept i konstrukty tej teorii psychologii. Autorki w sposób nadający się do natychmiastowego zaimplementowania opisały najważniejsze elementy analizy transakcyjnej. Forma i treści tu opisane, pozwalają na skuteczne zastosowanie rozwiązań w swoim codziennym życiu". Kamila Pępiak-Kowalska wykładowczyni, konsultantka biznesowa, coach "Dlaczego nie uczą nas takich rzeczy w szkole, na kursach, na studiach? Dlaczego nie było tego na żadnym szkoleniu firmowym? Dlaczego dowiaduję się dopiero teraz?" - to słowa naszych klientów po warsztatach, na których zajmujemy się praktycznym wymiarem analizy transakcyjnej. Podobnych wypowiedzi słyszymy naprawdę wiele. Pojawiają się, kiedy dzielimy się wiedzą z obszaru analizy transakcyjnej na sesjach indywidualnych, kursach czy warsztatach. To opinie naszych klientów, zaciekawionych zdobywaniem praktycznej wiedzy z tego obszaru psychologii, stoją u źródeł tej książki. Monika Dawid-Sawicka i Elżbieta Stelmach
Publikacja porusza tematykę migracji Polaków do Wielkiej Brytanii w latach 2004-2016. Autor analizuje czynniki decydujące o wyborze Wielkiej Brytanii jako kraju docelowego, takie jak m.in.: różnice płacowe, koszty podróży i utrzymania, ryzyko braku zatrudnienia, sieci migracyjne. Opisuje także bariery prawne w dostępie do rynków pracy krajów wysoko rozwiniętych oraz inne kluczowe trudności dotyczące międzynarodowego przepływu pracowników, wraz z uzasadnieniem ich wpływu na strumienie migracyjne. Prezentowane w książce zagadnienia teoretyczne dotyczące czynników migracji zarobkowych oraz ewolucji badań naukowych w tym zakresie są skonfrontowane z praktyką odnoszącą się do migracji Polaków do Wielkiej Brytanii. Analizę przeprowadzono od momentu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej do chwili, w której Brytyjczycy w referendum zadecydowali o opuszczeniu Wspólnoty. Publikacja jest przeznaczona zarówno dla pracowników administracji szczebla centralnego, jak i administracji samorządowej, a także dla naukowców zajmujących się migracjami międzynarodowymi. Zainteresuje także studentów kierunków związanych z tą tematyką.
Bez przemocy - czyli jak? By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. Praktycy Porozumienia bez Przemocy nie traktują konfliktu jako zagrożenia, raczej widzą go jako moment ważny dla budowania dobrego, jakościowego kontaktu. Z uwzględnieniem tego, co ważne dla każdej ze stron. Przyznaj - to brzmi dobrze. Zarówno w odniesieniu do relacji prywatnych, jak i zawodowych. Autorki książki napisały ją po to, by podzielić się z czytelnikami wiedzą, jak w duchu Porozumienia bez Przemocy pracuje się z konfliktami. Bazując na swoich doświadczeniach coachingowych i mediacyjnych, starają się odczarować stereotypowe przekonania na temat konfliktów i zaprosić do współtworzenia świata dialogu we wszelkich obszarach życia osobistego i zawodowego. Za pośrednictwem tego poradnika dostarczają narzędzi niezbędnych do przejścia z fazy problemów do fazy rozwiązań. I oczywiście - porozumień wolnych od przemocy. Zapraszamy do wzięcia udziału w niezwykłej podróży: do siebie samego i do zwierciadła, w którym będzie można przyjrzeć się sobie w różnych aspektach konfliktu.
Książka omawia ekonomiczne mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych w warunkach gospodarki rynkowej. Problematyka podręcznika obejmuje przede wszystkim analizę i ocenę działania spółek komunalnych. Tematyka ta jest obecnie niezwykle istotna z trzech powodów. Po pierwsze, brakuje na polskim rynku pozycji omawiającej całościowo przedsiębiorstwa komunalne, po drugie spółka komunalna stanowi podstawową formę realizacji zadań publicznych jednostek samorządowych. Po trzecie, istnieje niewielka wiedza o działalności gospodarczej tego typu podmiotów. A spółki komunalne to przedsiębiorstwa odznaczające się cechami specyficznymi w stosunku do działalności rynkowej. Ich funkcjonowanie odbywa się w sferze użyteczności publicznej, która nakazuje działanie w szczególnym reżimie prawno-ekonomicznym. Przedsiębiorstwa te poddawane są regulacji oraz nadzorowi właścicielskiemu w interesie mieszkańców wspólnoty samorządowej, jako odbiorców (konsumentów usług komunalnych). Obecny system ekonomiczny określający sposób działania przedsiębiorstw komunalnych jest ułomny i dysfunkcyjny. Dlatego podręcznik zawiera również analizę efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw komunalnych oraz regulacji prawnych komunalnych przedsiębiorstw użyteczności publicznej. Autor omawia w podręczniku zagadnienia, takie jak: Rola przedsiębiorstwa komunalnego w realizacji zadań publicznych. Specyfika działalności gospodarczej o charakterze użyteczności publicznej. Funkcjonowanie w różnych formach organizacyjno-prawnych, od budżetowych do komercyjnych. Związki przedsiębiorstw komunalnych z samorządem terytorialnym, unią majątkową, personalną i finansową. Świadczenie usług w różnych systemach organizacji, pozostając pod kontrolą czynnika polityczno-administracyjnego. Efektywność przedsiębiorstw, która pozostaje w sprzeczności z celami społecznymi. W gospodarce tych przedsiębiorstw występuje wiele dysfunkcji, utrudniających dostęp do usług oraz poprawę efektywności ich świadczenia. Książkę zamyka wspomniana analiza regulacji prawnej komunalnego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej. Podręcznik został napisany dla studentów studiujących na kierunkach ekonomicznych i zarządzania. Może być wykorzystywany do przedmiotów, takich jak: Gospodarka komunalna, Efektywność sektora publicznego, Ekonomika sektora publicznego, Przekształcenia w sektorze publicznym, Instrumenty zarządzania w służbach publicznych, Gospodarowanie majątkiem komunalnym, Zarządzanie w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego.
Wraz z eksplozją popularności NFT coraz więcej artystów i przedsiębiorców odkrywa unikalny potencjał, jaki mają one na rynku finansów i sztuki cyfrowej. Ale w powodzi mylących rad i sprzecznych pomysłów warto wiedzieć, na co postawić. Giełdy NFT to miejsca, w których spotykają się kolekcjonerzy sztuki, inwestorzy i gracze na rynku kryptowalut. Ostatnio tokeny dynamicznie zyskują na wartości. Wszystko, co musi wiedzieć inwestor, znajdzie się w książce ekspertów, mecenasa Romana Biedy i doktora Zbigniewa Okonia Miliard w tokenie, czyli AI w służbie finansów. Technologia, biznes, prawo.
Książka Erin Meyer - współautorki bestsellera Gdy regułą jest brak reguł - o tym, jak radzić sobie z trudnościami komunikacyjnymi w świecie biznesu.Dlaczego polskiemu menadżerowi tak trudno dogadać się z zespołem z Indii?Ile trwa piętnaście minut w Londynie, a ile w Dubaju?Co to znaczy, że Polacy, Francuzi i Niemcy są przedstawicielami "kultur kokosowych?Jak dobrze odczytać to, co tak naprawdę mówią nam ludzie z innych krajów i kultur?Niemiec od razu przejdzie do sedna sprawy, ale kiedy krytykuje cię szef z Wielkiej Brytanii, możesz tego nawet nie zauważyć. W skandynawskim zespole trudno odkryć, kto właściwie jest menadżerem, co jest nie do pomyślenia dla ceniących hierarchię Azjatów. Kiedy różne narody i kultury zaczynają wspólnie robić biznes, czasem naprawdę trudno się dogadać.Mapa kulturowa to obowiązkowa lektura dla każdego, kto pracuje w międzynarodowym zespole. To książka dla liderów, menadżerów, konsultantów i specjalistów, którzy odkryli, że można świetnie znać język, ale wciąż pozostawać niezrozumiałym. Erin Meyer, opierając się na badaniach i własnej praktyce, przedstawia krok po kroku, jak zrozumieć najczęściej występujące w biznesie trudności komunikacyjne wynikające z różnic kulturowych oraz daje praktyczne wskazówki, jak skutecznie sobie z nimi radzić.Międzynarodowy bestseller, który pomaga pokonać niewidzialne granice w biznesie.
KOMPLEKSOWA ANALIZA SYSTEMU PIENIĄDZA DEKRETOWEGO: ZASAD FUNKCJONOWANIA, PLUSÓW I MINUSÓW ORAZ GOSPODARCZYCH I SPOŁECZNYCH KONSEKWENCJI.
Żyjemy w erze standardu pieniądza dekretowego. To na nim opierają się współczesne gospodarki. Standard ten ma swoją specyfikę – mechanizmy funkcjonowania, strukturę bodźców, mocne i słabe strony – a specyfika ta ma szerokie i daleko idące konsekwencje zarówno gospodarcze, jak i społeczne. Aby zręcznie poruszać się w tym systemie oraz aby lepiej rozumieć świat wokół nas, warto zapoznać się z gruntownym omówieniem pieniądza dekretowego autorstwa Saifedeana Ammousa. Jest to omówienie nie tylko ciekawe i pouczające, ale też nowatorskie, gdyż dokonane przez pryzmat dostępnej od niedawna – i według Autora lepszej – alternatywy: standardu Bitcoina.
Wydawca
"Wychodząc poza bezwstydną propagandę entuzjastów systemu pieniądza dekretowego z jednej strony oraz jadowite ataki jego krytyków z drugiej, w książce tej staram się zaoferować coś nowego: zbadać ten system jako technologię z inżynieryjnego i funkcjonalnego punktu widzenia, nakreślić jego cele i niedociągnięcia, a także ukazać szersze gospodarcze, polityczne i społeczne implikacje wynikające z jego użytkowania".
Fragment książki
"Urodziłem się biedny i nieszczęśliwy. Obecnie jestem dość bogaty i bardzo szczęśliwy. Włożyłem sporo pracy w zmianę obu tych stanów. W międzyczasie nauczyłem się kilku przydatnych rzeczy i paru pomocnych zasad. Staram się wyjaśniać je w kontekście ponadczasowym, jak najbardziej uniwersalnym, w taki sposób, żeby każdy mógł samodzielnie je dla siebie rozgryźć i przepracować. Ostatecznie, ja nie mogę cię niczego nauczyć. Mogę cię jedynie zainspirować i podsunąć ci kilka słów kluczy, żeby te zasady zapadły Ci w pamięć. Lubię sobie wyobrażać, że gdybym nagle stracił wszystkie pieniądze i gdyby ktoś wysadził mnie na pierwszej lepszej ulicy, w dowolnym anglojęzycznym kraju, w ciągu pięciu do dziesięciu lat odzyskałbym utracony majątek. A to dlatego, że bogacenie się jest po prostu zestawem umiejętności, jakie wykształciłem i jakich każdy może się nauczyć". Naval Ravikant
MAPA PRAWIDŁOWEGO I SKUTECZNEGO POZYCJONOWANIA MARKI ISTNIEJE
- ZNAJDZIESZ JĄ W TEJ KSIĄŻCE!
DZIĘKI NIEJ ZNAJOMOŚĆ MARKETINGU STRATEGICZNEGO STANIE SIĘ CZĘŚCIĄ
TAKŻE TWOJEJ WIEDZY ZAWODOWEJ.
? KREATYWNE KONCEPTY - jak powstają, ich związek z rynkiem, zmieniającym się kontekstem oraz dynamiką ekonomicznych i finansowych czynników organizacji.
? ZGODNOŚĆ pomiędzy oferowanymi produktami/usługami, sposobem ich komunikowania oraz wartościami firmy i danej grupy społecznej - jak ją utrzymać.
? DOGŁĘBNE ANALIZY PRZYPADKÓW firm odnoszących sukcesy w budowaniu silnej i znanej marki.
Autorzy na podstawie swojego ponad 15-letniego doświadczenia stworzyli oryginalną, kompletną mapę narzędzi marketingowych, prowadzącą firmy ustrukturyzowaną drogą - od pomysłu na biznes aż do zbudowania własnej marki. Książka jest pełnym i wyczerpującym poradnikiem, jak - od zera - wprowadzić na rynek zwycięski projekt, wyznaczając właściwy kierunek już na starcie.
Czytając tę książkę, wiele razy będziesz przyjmować perspektywę stratega – abyś także Ty nauczył się
myśleć tak jak specjaliści, z których porad prawdopodobnie zdarzało Ci się już korzystać.
Celem niniejszej książki jest przedstawienie wiedzy odnoszącej się do całego procesu pozycjonowania organizacji (od powstania strategicznej idei marki firmy do decyzji strategicznych łączących cele w zakresie konkurencyjności oraz komunikacji). Zaprezentowany model, oparty na praktycznych doświadczeniach, jest gotowy do zastosowania nie tylko dla przedsiębiorstw, instytucji i stowarzyszeń, ale też dla małych projektów bądź oddziałów firm stających przed koniecznością zaprezentowania się po raz pierwszy bądź ponownego wypromowania się.
Dzięki wkładowi wielu znaczących firm, które udostępniły Autorom swoje doświadczenia i specjalistyczny know-how, niniejsza książka nie jest teoretycznym podręcznikiem do studiowania, ale prawdziwym narzędziem do nawigacji, umożliwiającym pozyskanie – krok po kroku – wiedzy dotyczącej marketingu strategicznego. Książka ta jest przeznaczona dla każdego, kto ma zamiar stworzyć lub repozycjonować projekt (firmowy lub nie), samemu lub w zespole, zarządzając dynamicznymi strategiami, jego definicją kulturową i dystrybucją, a zwłaszcza dla chcących robić to w wyjątkowy sposób.
Kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI, można porównać do instrumentów nawigacyjnych. Pozwalają bowiem uzyskać wiedzę, czy przedsiębiorstwo radzi sobie dobrze, czy też zmierza ku katastrofie. Prawidłowo dobrany zestaw mierników ułatwia przewidywanie zagrożeń i podjęcie koniecznej interwencji - jest to narzędzie, którym posługują się skuteczni menedżerowie. Tymczasem wielu decydentów nie rozumie KPI i nie potrafi wskazać, które z nich są potrzebne w danej sytuacji. W efekcie gromadzą oni duże ilości łatwych do pozyskania danych, z których jednak nic nie wynika. W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie - co najważniejsze - sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć KPI i w miarę lektury nabędziesz umiejętności ich interpretacji w celu oceny najważniejszych aspektów działalności każdego przedsiębiorstwa. Równie wartościowym elementem poradnika są wskazówki dotyczące gromadzenia danych, ustalania wartości docelowej i poziomów odniesienia, a także częstotliwości dokonywania pomiarów. Nie zabrakło podpowiedzi dotyczących rodzajów ryzyka związanego z poszczególnymi KPI. Książka może służyć jako lektura uzupełniająca wiedzę o zarządzaniu i rentowności firmy albo jako podręczna encyklopedia, w której w każdej chwili możesz sprawdzić interesujące Cię KPI. Poznaj KPI, które obejmują wiele perspektyw: finansową klienta marketingu i sprzedaży procesów operacyjnych i łańcucha dostaw pracownika społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa Niemierzalne? Niezarządzalne!
"Tom Hopkins przede wszystkim motywuje... I robi to skutecznie... To jedna z najbardziej użytecznych książek poświęconych sprzedaży.""Small Business News"Wbrew pozorom nie tylko handlowiec powinien być biegły w sztuce sprzedaży. Tak naprawdę każdy, kto chce przekonać innych do swoich idei, pomysłów czy opinii, musi nauczyć się sprzedawać. Podobnie zresztą jak każdy, kto chce kogoś zmotywować, poinstruować czy uspokoić i przekonać do słuszności dowolnych posunięć. Krótko mówiąc, mistrz sprzedaży jest skazany na sukces w wielu dziedzinach życia.Trzymasz w ręku kompleksowy przewodnik dla każdego, kto chce nauczyć się skutecznych technik sprzedaży. Znajdziesz tu mnóstwo użytecznych wskazówek dotyczących poszukiwania i pozyskiwania klientów oraz instrukcje, w jaki sposób prowadzić proces sprzedaży od pozyskania zainteresowania aż do szczęśliwego zamknięcia transakcji. Dowiesz się, jak planować czas i zarządzać relacjami z klientami, a także w jaki sposób prowadzić prezentacje i skutecznie trafiać do odbiorców. Nauczysz się radzić sobie z obiekcjami i przyswoisz techniki prowadzenia owocnych rozmów zarówno bezpośrednich, jak i telefonicznych.Najważniejsze zagadnienia ujęte w książce:sposoby osiągania sukcesu sprzedażowego,sztuka prowadzenia rozmów i zadawania właściwych pytań,wyszukiwanie i pozyskiwanie potencjalnych klientów,prowadzenie prezentacji i pokonywanie zastrzeżeń klientów,techniki finalizacji sprzedaży i sposób ich dobierania.Już wkrótce staniesz się mistrzem sprzedaży!Tom Hopkins jest znanym na całym świecie ekspertem strategii sprzedaży, a jego wiedza przyczyniła się do sukcesu wielu firm z najróżniejszych branż. Hopkins zajął się sprzedażą nieruchomości w wieku 19 lat. Początki nie były łatwe, lecz dzięki determinacji i rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych w ciągu siedmiu lat stał się gwiazdą handlu nieruchomościami w USA. Od 1976 roku dzieli się z innymi swoją wiedzą za pośrednictwem książek, płyt i filmów. Często wykłada podczas publicznych seminariów, które odbywają się regularnie w wielu miastach USA i Kanady.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?