W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
pełny opis produktu:W książce zaprezentowano wyniki badań dotyczące doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office w administracji publicznej na przykładzie urzędów miejskich w województwie śląskim. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedź na następujące pytania: ? Jakie czynniki wpływają na poziom jakości komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? Jaki jest oczekiwany poziom jakości komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? Jakie jest postrzeganie poziomu jakości komunikacji wewnętrznej przez pracowników front-office i back-office? ? Jakie problemy występują w komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? W jaki sposób skutecznie i efektywnie doskonalić komunikację wewnętrzną pomiędzy pracownikami front-office i back-office w urzędach miejskich? Przeprowadzona analiza literatury dała podstawę do stwierdzenia, że proces komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office w administracji publicznej jest jednym z ważniejszych czynników sukcesu rozwoju i doskonalenia e-governmentu. Badania empiryczne nad doskonaleniem poziomu jakości komunikacji wewnętrznej pozwoliły na zidentyfikowanie czynników mających na niego wpływ oraz określenie ich znaczenia dla doskonalenia tej komunikacji. Na podstawie tych czynników opracowano empiryczny model doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office. Ponadto w oparciu o badania opracowano rekomendacje dla kadry zarządzającej administracją publiczną dotyczące skutecznego i efektywnego doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office. Zaproponowana w książce metodyka i wyniki badań nad doskonaleniem komunikacji wewnętrznej w administracji publicznej mogą stanowić pole do dalszych badań naukowych i praktycznych implementacji.
Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce”. W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe. Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z małych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Dobrą lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć świetne wyniki w Chinach dzięki temu, że po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej. Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.
How did an American immigrant without a college education go from Venice Beach T-shirt vendor to television's most successful producer? How did a timid pastor's son surmount a paralysing fear of public speaking to sell out Yankee Stadium, twice? How did the city of Tokyo create a PowerPoint stunning enough to win them the chance to host the Olympics?
They told brilliant stories.
Whether your goal is to sell, educate, fundraise or entertain, your story is your most valuable asset: 'a strategic tool with irresistible power', according to the New York Times. Stories inspire; they persuade; they galvanize movements and actuate global change. A well-told story hits you like a punch to the gut; it triggers the light-bulb moment, the 'aha' that illuminates the path to innovation. Radical transformation can occur in an instant, with a single sentence; The Storyteller's Secret teaches you how to craft your most powerful delivery ever.
In his hugely attended Talk Like TED events, bestselling author and communications guru Carmine Gallo found, again and again, that audiences wanted to discover the keys to telling a powerful story. The Storyteller's Secret unlocks the answer in fifty lessons from visionary leaders - each of whom cites storytelling as a crucial ingredient in success. A good story can spark action and passion; it can revolutionize the way people think and spur them to chase their dreams. Isn't it time you shared yours?
‘Powerful and perceptive . . . belongs on the shelves – and in the hearts and minds – of leaders everywhere’ – Daniel H. Pink, bestselling author of To Sell is Human
From Kim Scott, author of the revolutionary New York Times bestseller Radical Candor, comes Just Work: How to Confront Bias, Prejudice and Bullying to Build a Culture of Inclusivity – that will help you recognize, attack and eliminate workplace injustice – and transform our careers and organizations in the process.
We – all of us – consistently exclude, underestimate and under-utilize huge numbers of people in the workforce even as we include, overestimate and promote others, often beyond their level of competence. Not only is this immoral and unjust, it’s bad for business. Just Work is the solution.
Just Work by Kim Scott reveals a practical framework for both respecting everyone’s individuality and collaborating effectively. This is the essential guide leaders and their employees need to create more just workplaces and establish new norms of collaboration and respect.
The instant #1 international bestseller, Leadership Strategy and Tactics: Field Manual by Jocko Willink is the essential and practical guide to leadership and how to excel at it, from the former US Navy SEAL and co-author of the number one New York Times bestseller Extreme Ownership.
Leadership is the most challenging of human endeavours. It is often misunderstood. It can bewilder, mystify and frustrate even the most dedicated practitioners. Leaders at all levels are often forced to use theoretical guesswork to make decisions and lead their troops.
It doesn’t have to be that way.
There are principles that can be applied and tenets that can be followed. There are skills that can be learned and manoeuvres that can be practised and executed. There are leadership strategies and tactics that have been tested and proven on the battlefield, in business and in life.
Retired Navy SEAL Officer Jocko Willink delivers his powerful and pragmatic leadership methodology that teaches how to lead any team in any situation to victory. Here, you will learn how to:
*Deal with egos and the problems they cause
*Earn and build trust with both your subordinates and superiors
*Instil pride in your team, without creating arrogance
*Overcome challenges presented by a micromanaging, indecisive or weak boss
*Create a disciplined team that regulates itself
*Use leadership as a tool to teach, mentor, train and correct behaviour of team members
*Operate at a maximum level of efficiency – and reap the rewards
. . . and more. This book is step one towards becoming the commander of your own life. The rest is up to you.
„Czym jest makroekonomia? Najlepszym sposobem udzielenia odpowiedzi na to pytanie nie jest dostarczenie formalnej definicji, ale zabranie Czytelnika w ekonomiczną podróż po świecie” - pisze autor na pierwszych stronach książki.
Polskie wydanie jest tłumaczeniem jednego z najbardziej popularnych podręczników do makroekonomii. W Stanach Zjednoczonych publikacja ta doczekała się kilku wydań. „Makroekonomia” nie jest jedynie kolejnym podręcznikiem. To kompleksowy przewodnik po gospodarce i współczesnym świecie. Autor poruszył problemy związane z globalnym kryzysem, a także szczegółowo opisał wyzwania stojące przed krajami starego kontynentu i strefą euro. Wskazał, jakie korzyści i zagrożenia niesie wspólna waluta.
Dzięki odpowiedniemu ujęciu tematu Czytelnik będzie postrzegał makroekonomię jako spójną całość, a nie jako zbiór różnych modeli. Będzie w stanie zrozumieć znaczenie nie tylko obecnych zjawisk w gospodarce światowej, lecz także tych, które przyniesie przyszłość.
Autor przedstawił analizę makroekonomiczną w tradycyjnym ujęciu krótko-, średnio- i długookresowym, a także wzbogacił lekturę o teorię oczekiwań. Na uwagę zasługuje również opisanie wpływu akumulacji kapitału i postępu technicznego na wzrost gospodarczy. Dużo miejsca poświęcono następstwom otwarcia rynków oraz konsekwencjom wprowadzenia w poszczególnych krajach różnych systemów kursu walutowego.
Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych makroekonomią. Wykładowców ucieszy fakt, że materiał został przedstawiony w sposób ułatwiający przeprowadzenie wykładu, a studentów – przykłady pomocne w zrozumieniu opisanych zagadnień teoretycznych. „Makroekonomia” to także lektura dla przedstawicieli świata biznesu, którzy chcą lepiej poznać procesy zachodzące w gospodarce.
An entirely new way to understand risk and master uncertainty in business, from the bestselling author of Team of Teams
Retired four-star general Stan McChrystal has lived a life associated with the deadly risks of combat; he has seen how individuals and organizations, too often and to great cost, fail to mitigate risk. Why? Because they focus on the probability of something happening instead of the interface by which it can be managed.
In Risk, McChrystal offers a new system of responding to risk, through ten dimensions of control we can adjust at any given time including: diversity, adaptability, communication, technology, and leadership. By monitoring these controls, we can anticipate, identify, analyze, and act when things do not go as planned. Drawing on compelling examples ranging from military history to the business world, and offering practical exercises, McChrystal illustrates how these ten factors are almost always in effect, and how by considering them, individuals and organizations can exert mastery over risk.
Przedsiębiorstwo, jeśli ma osiągać satysfakcjonujące wyniki biznesowe, musi używać dobrego oprogramowania. Aby jednak zapewnić firmie pozycję lidera i decydować o przyszłości branży, trzeba czegoś więcej: odwagi we wprowadzaniu i wdrażaniu innowacji. Innowacje te powinny być wspierane przez inteligentne decyzje architektoniczne ukierunkowane na cele firmy, osiągane wyniki i zapewnienie sobie przewagi konkurencyjnej w przyszłości. Niestety podczas projektowania oprogramowania architekci często kierują się przyzwyczajeniami bądź aktualnie obowiązującą modą. Niniejsza książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla oraz dla osób sterujących rozwojem oprogramowania w firmie. Ma pomóc w zrozumieniu problemów strategicznych, z jakimi te osoby się mierzą, a także ułatwić wybór najlepszego rozwiązania architektonicznego. W książce opisano, kiedy zdecydować się na rozproszone mikrousługi czy dobrze zmodularyzowane monolity, a kiedy na usługi będące połączeniem obu rozwiązań. Dokładnie wyjaśniono, w jak dużym stopniu wyważone decyzje architektoniczne umożliwiają maksymalizację wartości i innowacyjności, dostarczanie łatwych do rozwijania systemów i unikanie kosztownych błędów. Nie zabrakło w niej również praktycznych wskazówek, jak tworzyć dobrze zaprojektowane monolity, które można bez problemu utrzymywać i rozwijać, oraz jak stopniowo przekształcać starsze systemy w prawdziwie efektywne mikrousługi. Najciekawsze zagadnienia: łączenie planowania architektury z wprowadzaniem innowacji w firmie problemy komunikacyjne a eksperymentowanie z innowacjami praktyczne podejście do strategicznych inwestycji najlepsze style architektoniczne wybór między systemem monolitycznym a mikrousługami przekształcanie monolitów w mikrousługi Przepis na sukces tkwi w doskonałości podejścia architektonicznego!
Tysiące wskazó,wek wartych miliony złotych! 83 autoró,w (ekspertó,w w swoich dziedzinach), 159 rozdziałó,w, 850 stron praktycznych rad. To Biblia e-biznesu 3.0 &ndash, prawdopodobnie największy tego typu projekt wydawniczy na świecie! Dwie pierwsze edycje zdobyły uznanie czytelnikó,w, miesiącami przodowały na listach bestselleró,w i otrzymały szereg nagró,d. Dziś trzymasz w rękach jeszcze mocniejszą wersję tej kultowej publikacji, gromadzącą kompleksową wiedzę na temat prowadzenia biznesu w internecie.Dowiedz się między innymi: jak zacząć (któ,ry model biznesu wybrać, któ,re branże i trendy są najbardziej dochodowe oraz jakich narzędzi użyć), jak budować efektywne strategie cenowe i sprzedażowe, któ,re działania marketingowe dają dziś najlepsze efekty, jak skutecznie budować pozacenową przewagę konkurencyjną, któ,re błędy najczęściej psują sprzedaż i jak ich unikać, jak łatwo zadbać o bezpieczeństwo swojego biznesu w sieci, w jaki sposó,b reagować na trudne sytuacje na linii klient &ndash, firma, któ,re procesy warto optymalizować, automatyzować lub delegować.
Pomyśl o swoich sukcesach. One nie są dziełem przypadku. Żadne udało się, samo wyszło, przy okazji. Okazje pojawiły się na Twojej drodze. Ale to Ty schyliłeś się, podniosłeś je, włożyłeś w nie pasję, ciężką pracę, upór i odniosłeś sukces. Czytelniku! Pomyśl o swoich marzeniach. Wiesz, po co są? Żeby je spełniać! Pomyśl o odwadze. Odwaga składa się z czterech elementów. Odwaga to zaufanie do siebie, ryzyko, decyzje i zaangażowanie. Te składowe dążenie do sukcesu, pasja, praca, marzenia, odwaga łączą się ze sobą w obraz spełnionego życia. Dają nam pełną MOC możliwości. O tym właśnie opowiadał Jacek Walkiewicz słuchaczom TEDxWSB we wrześniu 2012 roku we Wrocławiu. Książka, którą trzymasz w ręku, stanowi rozwinięcie tamtego wykładu. Za pośrednictwem internetu przesłanie autora dotarło do wielu ludzi, może również do Ciebie. Zaczęły spływać e-maile, pytania, prośby o pomoc w wychodzeniu na prostą, na drogę do pełni możliwości. Jacek Walkiewicz nie był w stanie każdemu z pytających odpowiedzieć indywidualnie. Dlatego postanowił zrobić to zbiorowo właśnie za pośrednictwem tej książki.
"Znakomita książka o dyrektorach generalnych, którzy zanotowali rewelacyjne wyniki w inwestowaniu".
Warren Buffett
Jakie cechy dyrektora generalnego są najważniejsze? Znakomita komunikacja, umiejętność perspektywicznego myślenia, znajomość świata finansów? A może skuteczne trzymanie w ryzach całego zespołu? Na pewno takie umiejętności są niezbędne w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Jednak kluczem do sukcesu jest coś innego. Błyskotliwość w działaniu. I odwaga, by zmienić utarte schematy i znaleźć własną drogę do celu. Innowatorzy, wizjonerzy, autorzy spektakularnych sukcesów działają na przekór trendom i pociągają za sobą swoich podwładnych. A ich entuzjazm może zdziałać cuda.
William Thorndike, biznesmen i wykładowca, przytacza tu historie ośmiu genialnych menedżerów, którzy odcisnęli własne piętno na wspaniałych firmach, osiągających zdecydowanie ponadprzeciętne wyniki. Tych utalentowanych dyrektorów łączy kilka cech: skupiają się na zyskach z akcji, a nie na dochodach i ogólnym wzroście i mają nieprzeciętne umiejętności gospodarowania kapitałem finansowym i ludzkim. Są także przekonani, że nie okresowe raporty o dochodach, lecz dopływ gotówki do firmy stanowi o jej wartości. Sprawdź, jak wykorzystać ich techniki w swoich poczynaniach. Niech Cię zainspirują i pozwolą Ci odnaleźć Twoją własną ścieżkę w biznesie!
* Tom Murphy i Capital Cities Broadcasting
* Henry Singleton i Teledyne
* Bill Anders i General Dynamics
* John Malone i TCI
* Katharine Graham i Washington Post Company
* Bill Stiritz i Ralston Purina
* Dick Smith i General Cinema
* Warren Buffett i Berkshire Hathaway
Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz iść pod prąd!
"Osiągnięcie nadzwyczajnych wyników nie jest możliwe, jeśli nie zrobi się czegoś inaczej".
John Templeton
Autorzy książki, pracownicy Katedry Inwestycji i Nieruchomości Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, od wielu lat prowadzą badania naukowe dotyczące międzynarodowych przepływów kapitału w postaci bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ). Pierwsze ich prace badawcze w tym obszarze obejmowały BIZ w Polsce – ich natężenie, strukturę, uwarunkowania i skutki. Są one kontynuowane w zakresie krajowym i regionalnym, chociaż obecna działalność badawcza autorów koncentruje się na problematyce aktywności inwestycyjnej polskich przedsiębiorstw za granicą. Ponadto przedmiotem zainteresowań naukowych autorów książki jest internacjonalizacja przedsiębiorstw drogą kapitałową, zwłaszcza działalność największych bezpośrednich inwestorów świata, a także przedsiębiorstw międzynarodowych z krajów rozwijających się. Wyniki ich badań były ogłaszane w licznych opracowaniach naukowych – książkach i artykułach publikowanych w kraju i za granicą. W powszechnym uznaniu toruński ośrodek badań BIZ, który współtworzą, należy do wiodących w Polsce. Szerzej o zespole badawczym: https://skolar.umk.pl.
Stwórz własną markę i zacznij sprzedawać na Amazon w modelu FBA (Realizacja przez Amazon) Książka „Sprzedawca na Amazon” to obszerny przewodnik pełen konkretnej wiedzy z zakresu prowadzenia biznesu online, za którą sprzedawcy płacą niemałe pieniądze. Ta książka nie ma na celu przekonywać Cię, że warto prowadzić biznes, bądź że można żyć na własnych zasadach. Zależy mi na tym, abyś zaczął działać, dlatego w tej publikacji otrzymasz dużo rzetelnych i przydatnych informacji. Spis treści: Rozdział 1. Wstęp Kim jesteśmy? Świat się zmienia. Jak zacząć od zera? Dlaczego szkoła to nie wszystko? Rozdział 2. Co to jest Amazon FBA? Co to jest marka własna na Amazon? Jaki rynek wybrać do sprzedaży na Amazon? Nasza droga do pozostania sprzedawcą na Amazon. Firma za granicą. Amazon w Polsce. Nasz ulubiony plan działania. Wskazówki, jak osiągnąć sukces na Amazonie. Koszty związane z Amazon FBA. Jak uniknąć błędów na Amazon? Rozdział 3. Firma i podatki Jednoosobowa Działalność Gospodarcza (JDG). Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (Sp. z o.o.) Porównanie JDG & Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. VAT: 3.1. Definicja podatnika VAT – kto może nim być? 3.2. Przedmiot podatku VAT – do jakich usług i towarów ma zastosowanie? 3.3. Rodzaje zwolnień od podatku VAT – czym się różni zwolnienie przedmiotowe od podmiotowego? 3.4. Zwolnienie przedmiotowe. 3.5. Zwolnienie podmiotowe. 3.6. Rodzaje transakcji podlegającym opodatkowaniem podatkiem VAT. 3.7. Sprzedaż wysyłkowa – podatek VAT w modelach Amazon FBM i FBA. Cło – import produktów z Chin. EORI – dlaczego potrzebujesz EORI przy sprzedaży na Amazon. Numer FEIN (USA). Sales Tax (USA). Niemiecka ustawa o opakowaniach VerpackG. Jak zarejestrować się w LUCID – przewodnik krok po kroku. Podsumowanie Rozdział 4: Seller Central - konto sprzedawcy na Amazon Co jest niezbędne do otwarcia konta na Amazon? Jak założyć konto sprzedawcy na Amazon? Co zrobić, jeśli masz problem z zalogowaniem się na swoje konto Amazon? Rozdział 5: Wyszukiwanie produktów do sprzedaży na Amazon Na co zwracać uwagę przy wyborze produktu? Unikaj tych produktów do sprzedaży na Amazon. Wymagania dotyczące produktu na Amazon. Produkty, których należy unikać. Produkty sezonowe. Ograniczone kategorie i produkty – „Produkty Gated”. Ściąga kategorii produktów, których nie można (nie powinno się) sprzedawać na Amazon. Produkty Hazmat. Zrozumienie patentów i znaków towarowych. Jak sprawdzić rentowność produktu? Tworzenie własnej marki. Profesjonalne opakowania produktowe. Jak zwiększyć marżę zysku na Amazon? Jak się wyróżnić – sprawdzone sposoby. Jak prześwietlić konkurencję na Amazon? Nieszablonowe, darmowe sposoby na szukanie produktów. Najlepsze narzędzia wspierające wyszukiwanie produktu i sprzedaży na Amazon. Jak znaleźć rentowny produkt, używając wtyczki X-Ray od Helium 10? Czym kierować się przy wyborze produktu? Zakończenie
Publikacja stanowi pierwszy na rynku wydawniczym podręcznik przygotowany z myślą o studentach i wykładowcach kierunku lingwistyka dla biznesu interdyscyplinarnego kierunku o profilu praktycznym, mającego na celu zapewnienie studentom zarówno kompetencji lingwistycznych, jak i menedżerskich. Zawiera definicje i analizy najważniejszych pojęć i terminów oraz teorii i innych kluczowych zagadnień wprowadzanych w ramach teoretycznej części programu studiów. W książce zamieszczono wykaz podstawowej, zalecanej literatury przedmiotu i pytania kontrolne. * Treści przedstawione są w sposób przejrzysty dla czytelnika. Wszystkie rozdziały to w zasadzie syntezy teoretyczne odnoszące się do poszczególnych pojęć, koncepcji, terminologii tudzież perspektyw badawczych w danej tematyce. Bezwzględnie podkreślić należy unikalność publikacji oraz wyjście naprzeciw oczekiwaniom studentów i wykładowców. Z recenzji prof. dr. hab. Łukasza Grabowskiego Publikacja stanowi kompendium wiedzy z zakresu lingwistyki, tłumaczenia specjalistycznego i wybranych dziedzin z obszaru szeroko rozumianego biznesu oraz powiązanej wiedzy specjalistycznej. Jest ona znakomitym wprowadzeniem młodych, przyszłych specjalistów językowych w świat komunikacji biznesowej i tłumaczenia specjalistycznego. Z recenzji prof. dr. hab. Marcina Grygiela
Autorzy członkowie Stowarzyszenia Mentorów Promentor prezentują w publikacji różnorodne aspekty mentoringu oraz pokazują jego praktyczne zastosowanie w odmiennych środowiskach, m.in.: w edukacji, biznesie, czy w organizacjach. W książce poruszono zagadnienia takie jak: rola mentora i mentee oraz łączącej ich relacji; umiejętności, jakie powinien posiadać i rozwijać mentor; wskazówki dotyczące metod pracy mentora; korzyści i bariery związane z wdrażaniem programów mentoringowych w organizacji. Praktycznym uzupełnieniem jest obszerny aneks obejmujący m.in. kodeks wartości zawodowych mentora i relacji mentorskiej, standardy pracy mentora oraz rekomendowane praktyki. Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, którzy opracowują i wdrażają programy rozwojowe, a także dla kadry kierowniczej średniego i wysokiego szczebla, planującej zdobyć nowe kompetencje w rozwijaniu, angażowaniu i motywowaniu podwładnych oraz wzmocnić własne umiejętności. Zainteresuje także nauczycieli akademickich reprezentujących nauki społeczne oraz kształcących specjalistów w zakresie zarządzania. Zapraszamy państwa do lektury. Mamy nadzieję, że przybliży ona ideę mentoringu i jego dobre praktyki, odpowie na pojawiające się pytania oraz zainspiruje do własnych poszukiwań w zakresie tej rekomendowanej przez nas formy rozwoju, tak by idea mentoringu docierała do jak największej liczby osób i była wszechstronnie wykorzystywana.Aleksandra Stanković, fragment wprowadzenia
Gospodarka cyfrowa – to gospodarka oparta na danych (datafikacja – danetyzacja).
Rodzi się w związku z tym wiele pytań: czy można mówić o własności danych, czy raczej o problemie dostępu do danych? jak pogodzić ochronę danych z potrzebą ułatwienia udostępniania danych w interesie publicznym? jak te kwestie różnicować w kontekście danych osobowych i danych ekonomicznych, często powiązanych z ochroną praw własności intelektualnej i przemysłowej oraz tajemnicy handlowej? czy, a jeżeli tak, to w jakiej mierze prawo powinno wymuszać udostępnianie danych?
Autor poszukuje w książce „złotego środka” między ochroną danych a dostępem do danych, między tragedią wspólnego pastwiska (tragedy of the commons) a tragedią prywatnego zawłaszczania (tragedy of the anticommons), a tym samym – opracowania takich systemów zarządzania danymi prywatnymi oraz publicznymi, które nie budzą wątpliwości z perspektywy konkurencji. Metody wykorzystane w tym poszukiwaniu to przede wszystkim analiza regulacji i orzecznictwa w kontekście ekonomii instytucjonalnej, ekonomicznej analizy prawa oraz oceny skutków regulacji.Rozwiązań, które powinny mieć charakter holistyczny i systemowy, można poszukiwać na pograniczu ekonomii, prawa i zarządzania, co już zostało zapoczątkowane. Równocześnie wyraźnie widoczna jest luka badawcza, gdyż nauka o danych (Data Science) oraz analityka danych (Data Analytics) dotychczas skupiają się głównie na aspektach informatycznych (kodowanie danych, wyszukiwanie danych czy tworzenie baz danych), podczas gdy ekonomia skupia się na niektórych rodzajach danych, w szczególności tych powiązanych z prawami własności intelektualnej i przemysłowej, a regulacja (prawo) koncentruje się na dość jednostronnie rozumianej ochronie prywatności („własności” danych) lub na roli danych w stosowaniu prawa konkurencji. Fragment z recenzji Monografia jest zwieńczeniem cyklu książek na temat gospodarki cyfrowej pisanych przez autora. Ponieważ na ogół udaje mu się wyprzedzić inne osoby działające na tym polu książka daje czytelnikom, jak zawsze, posmak nowości i wprowadzenia w kolejne etapy rozwoju technologii informacyjnych w społeczeństwie. I tym razem nie zawiodłem się na prof. Włodzimierzu Szpringerze jako autorze. Z sumiennością godną pochwały wyszukuje on rok w rok najnowsze osiągnięcia technologii cyfrowej, zarysowujące się trendy w tej dziedzinie i rozwiązania, jakie pojawiają się na rynku oraz – co szczególne – dzieli się tą wiedzą ze swoimi współpracownikami, studentami i czytelnikami. Niniejsza książka dotyczy datafikacji, czyli procesu, w którym podmioty, przedmioty i praktyki są przekształcane w dane cyfrowe. Wielu naukowców twierdzi, że w związku z rozwojem technologii cyfrowych, cyfryzacją i dużymi zbiorami danych datafikacja nasila się, ponieważ coraz więcej wymiarów życia społecznego rozgrywa się w przestrzeniach cyfrowych. Książka jest wynikiem głębokich, interdyscyplinarnych studiów bibliograficznych z pogranicza prawa, ekonomii i informatyki, w zakresie interdyscyplinarnej analizy prawa, orzecznictwa oraz innowacji regulacyjnych w wiodących technologicznie krajach świata.
Autor skupia się na zjawisku datafikacji i ocenie skutków dotychczasowych regulacji i ich innowacyjności, szczególnie w zakresie konkurencji. Imponująca jest przywoływana bibliografia – zawiera ponad 330 pozycji. Waham się napisać, że książka stanowi zwieńczenie dokonań autora, ponieważ znając go spodziewam się, że za rok napisze nowe „zwieńczenie”. [z recenzji prof. dr. hab. Witolda Chmielarza, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski]
Tematem opowiadań są ciekawe czasy wprowadzania w Polsce reformy ustrojowo-gospodarczej pod przewodnictwem prof. Leszka Balcerowicza przez pierwszy demokratycznie wybrany rząd solidarnościowy.Autor pokazuje, jak w miejsce upadającej gospodarki socjalistycznej powstają nowe podmioty gospodarcze działające na zasadach gospodarki rynkowej, własności prywatnej i wolności gospodarczej.Opowiadania przedstawiają kilku zagorzałych zwolenników nowego ustroju, którzy z entuzjazmem zabierają się do budowy kapitalizmu, mimo iż nie posiadają przysłowiowego grosza przy duszy. Bohaterowie książki to pracownicy zlikwidowanego przedsiębiorstwa państwowego, którzy postanowili zrezygnować z poszukiwania nowej pracy i założyć własny biznes. Wzloty i upadki ambitnych biznesmenów są niezwykle ciekawą lekturą.
Powstanie państwa i jego istnienie to dwa różne zagadnienia. Państwa powstawały w celu realizacji ważnych potrzeb mieszkańców regionu, które niekoniecznie były później podstawą ich trwałości. Przetrwanie państwa zależało przede wszystkim od możliwości utrzymania wewnętrznej równowagi, kształtowanej przez interesy różnych grup społecznych. Choć prawie zawsze były one bardziej lub mniej rozbieżne, decydowało przekonanie, że razem jest jednak lepiej ale nie zawsze to wystarczało. Wspólnota jest bowiem wartością, szczególnie tam, gdzie nie ma różnic kulturowych. Nie jest jednak dominująca w grze interesów przede wszystkim ekonomicznych. Bogatsi są mało zainteresowani sojuszem z biednymi, chyba że ci ostatni są im potrzebni. Państwo spełnia więc swoją funkcję, gdy jego elementy współgrają ze sobą i tworzą przekonanie o efektywności oraz bezpieczeństwie bycia razem. Przekonanie to niekoniecznie musi być oparte na obiektywnych podstawach. Ludzie są częścią państwa wraz z mitami i wyobrażeniami o nim, o sobie i o sąsiadach. Ukształtowany przez nich ustrój także nie tworzy konstrukcji optymalizującej strukturę społeczną w ich interesie. Jest również wynikiem ścierania się rozmaitych wizji i wyobrażeń. Efektem niekoniecznie jest demokracja często zwycięża wizja państwa wodzowskiego, autorytarnego, tworzącego iluzję realizacji marzeń na skróty.
Europejska wartość dodana jest pojęciem szeroko komentowanym w zagranicznej literaturze przedmiotu oraz w debacie publicznej. Komisja Europejska wielokrotnie wspomina o europejskiej wartości dodanej przy okazji raportów ewaluacyjnych cząstkowych lub całościowych, jednak zazwyczaj są to oceny jakościowe i rzadko można znaleźć opinię, iż cel w postaci europejskiej wartości dodanej nie został osiągnięty. W polskiej literaturze przedmiotu brak jest publikacji, które dotyczą problemu europejskiej wartości dodanej w szerszym zakresie. W niniejszej publikacji podjęto próbę zbadania zjawiska europejskiej wartości dodanej wybranych działań finansowanych z budżetu UE. A zatem zaprezentowane badania nie wyczerpują podjętej tematyki, stanowiąc przyczynek do dalszych rozważań poprzez przynajmniej częściowe wypełnienie luki badawczej. Ze względu na fakt, że europejska wartość dodana jest różnie definiowana w literaturze przedmiotu, w monografii wybrano spojrzenie makroekonomiczne, biorąc pod uwagę PKB wszystkich 28 krajów członkowskich w latach 20002019 .Głównym celem monografii było znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy budżet Unii Europejskiej stwarza dogodne warunki dla integracji społeczno-gospodarczej z punktu widzenia europejskiej wartości dodanej i jakie są tego konsekwencje dla państw członkowskich Unii Europejskiej w kontekście wzrostu gospodarczego i rozwoju społeczno-gospodarczego. Zmiany te dotyczą obu stron budżetu ogólnego. Reformy po stronie dochodów są obecnie związane z istnieniem mechanizmów korekcyjnych i ewentualnym wprowadzeniem europejskich podatków. Dyskusja na temat strony wydatków dotyczy z kolei wielkości budżetu UE i niektórych zmian w strukturze budżetu, które mogłyby uwzględniać perspektywy globalizacji i rozwoju UE.
What gives the world's best leaders the edge?
Will Greenwood is best known for being an integral part of the 2003 Rugby World Cup-winning team. Ben Fennell has spent over 16 years helping the world's biggest businesses and brands grow. Together, they have established that world-class performance - in both business and sport - requires a fresh approach, and a new set of behaviours.
Having spoken to inspirational leaders across all areas of business and sport, including Michael Johnson, Tanni Grey-Thompson, Rio Ferdinand, Dame Carolyn McCall, Dave Lewis and Sir Clive Woodward, the authors have identified the key characteristics of world-class performance. These guiding principles of celebrating difference, forging togetherness and accelerating growth constitute a new framework for modern leadership.
Packed with insightful personal stories, and often painfully learnt lessons, Will and Ben offer a new playbook for world-class leadership, learning and growth.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?