KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Poltext

Okładka książki Implementacja strategii zarządzania w przedsiębiorstwie. Ujęcie systemowe
nowość

49,90 zł 35,67 zł


ZARZĄDZANIE Współczesne firmy funkcjonują w skomplikowanych i dynamicznie zmieniających się warunkach, co utrudnia zarządzającym nie tylko przygotowanie dobrej strategii, lecz także skuteczne jej wdrożenie. Implementacji strategii towarzyszy duży stopień złożoności, co powoduje, że przedsięwzięcia mające na celu realizację długofalowych celów często nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Publikacje o strategii dostępne na rynku wydawniczym nie ułatwiają menedżerom zadania, gdyż najczęściej są one poświęcone cząstkowemu, teoretycznemu lub praktycznemu, opisowi wybranych zagadnień wdrażania strategii. Tę lukę stara się wypełnić niniejsza monografia, która proponuje kompleksowe podejście do złożonego problemu wdrażania strategii. Autorka publikacji prezentuje nie tylko dotychczasowy dorobek teoretyczno-metodyczny w zakresie wdrażania strategii, ale także własny ogląd i ocenę tej problematyki, włącznie z modelem implementacji strategii zarządzania. Książka zawiera konkretne metody, które mogą być przydatne w procesie wdrażania strategii w firmach. Przedstawia także koncepcję doboru metod implementacji strategii przy uwzględnieniu warunków otoczenia i innych czynników wpływających na funkcjonowanie organizacji. Monografia może stanowić cenny przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swojej aktywności zawodowej podejmują trud wdrażania strategii. Skorzystają z niej także studenci kierunków biznesowych.
Okładka książki Key Account Management. Przygotowanie do negocjacji

69,90 zł 49,97 zł


Podjęcie decyzji o współpracy z kluczowymi klientami (ich wybór jest zazwyczaj konsekwencją strategii przedsiębiorstwa) to działanie perspektywiczne na wiele lat. Podstawą współpracy między stronami są porozumienia i umowy, które stanowią rezultat przeprowadzonych procesów negocjacyjnych. Dlatego bardzo ważne jest, aby osoby odpowiadające za współpracę z najważniejszymi klientami, czyli key account managerowie (po strony sprzedażowej) oraz kupcy (po stronie zakupowej) opanowały sztukę negocjacji i zdobyły kompetencje profesjonalnych negocjatorów, bo od tego zależy sukces ich firmy. Z pomocą w przygotowaniu się do negocjacji i opanowaniu umiejętności niezbędnych na stanowiskach key account managera i kupca przychodzi książka dr. Krzysztofa Kałuckiego. Autor przeprowadził badania, które pozwoliły na opracowanie uniwersalnego modelu przygotowania się do negocjacji w działach zajmujących się współpracą z kluczowymi klientami. W książce przedstawił trzy możliwości zastosowania modelu uniwersalnego i do każdej z nich przypisał warunki wdrożenie. Książka daje wskazówki dotyczące zarządzania współpracą z najważniejszymi klientami, porządkuje zagadnienia związane z kompetencjami, jakie powinien posiadać współczesny zawodowy negocjator. Przedstawia strategie negocjacyjne i narzędzia, które ułatwią key account managerom i kupcom odnieść zawodowy sukces.
Okładka książki Odpowiedzialność członków zarządu spółek kapitałowych za ich zaległości podatkowe jako ciężar public

74,90 zł 53,55 zł


Książka jest poświęcona problematyce odpowiedzialności członków zarządu za zaległości podatkowe spółek kapitałowych. Podstawowa teza badawcza przyjęta na potrzeby prowadzonych w niej rozważań jest następująca: odpowiedzialność członków zarządu jest szczególną postacią ciężaru publicznego, o którym mowa w art. 84 Konstytucji. Jest to różny od obowiązku podatkowego ciężar, którego nakładanie, z uwagi na jego wtórny charakter względem zobowiązania podatkowego spoczywającego na spółce-podatniku, podlega ocenie przez pryzmat zasady proporcjonalności, o której mowa w art. 31 ust. 3 Konstytucji RP. Oprócz zagadnień dotyczących charakteru prawnego odpowiedzialności tej kategorii osób trzecich w monografii poruszono także zagadnienie standardów postępowania prowadzonego wobec członków zarządu.
Okładka książki Bezpieczeństwo ekonomiczne polityka, finanse i..

74,90 zł 53,55 zł


Książka zainteresuje czytelników, których zainteresowania dotyczą roli państwa w kształtowaniu bezpieczeństwa ekonomicznego oraz wpływu postępu technologicznego i innowacji na rozwój społeczno-gospodarczy. Zjawisko bezpieczeństwa ekonomicznego cechuje się interdyscyplinarnością badań i odnosi się do różnych podmiotów: gospodarstw domowych, przedsiębiorstw, państw oraz organizacji międzynarodowych. Celem publikacji jest interdyscyplinarne ukazanie szerokiego spektrum zagadnień związanych z bezpieczeństwem ekonomicznym w wymiarze instytucjonalno-politycznym, finansowym, społecznym, innowacyjnym oraz technologicznym. Walorem książki jest różnorodność tematyki poszczególnych rozdziałów. Ich autorami są osoby o znaczącym dorobku naukowym i doświadczeniu praktycznym. Monografia powstała we współpracy z naukowcami reprezentującymi m.in. następujące ośrodki badawcze: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Gdański oraz Uniwersytet Jagielloński.
Okładka książki Animal Farm. Folwark zwierzęcy w wersji do nauki angielskiego

42,90 zł 30,67 zł


Język angielski Poziom B1-B2 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Animal Farm przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu dostępne na poltext.pl/pobierz. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY Jak pisał Orwell: Mój morał brzmi - rewolucje mogą przynieść radykalną poprawę, gdy masy będą czujne i będą wiedzieć, jak pozbyć się swych przywódców, gdy tamci zrobią, co do nich należy. [...] Nie można robić rewolucji, jeśli nie robi się jej dla siebie; nie ma czegoś takiego, jak dobrotliwa dyktatura." *** Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników. Marcin Jażyński – doktor filozofii UW. Zajmuje się kognitywistyką, reżyseruje filmy animowane. Współpracuje z Collegium Civitas oraz Gimnazjum Społecznym w Milanówku. Uczy filozofii, logiki i filmu animowanego. Grzegorz Komerski – absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego.
Okładka książki Doskonałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty

54,90 zł 39,25 zł


Monografia omawia popularną i niezwykle wpływową w dziedzinie PR teorię doskonałego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele: eksploracyjne – służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodzących w teorii public relations eksplikacyjne – a więc wyjaśniające główne wątki w debatach wokół teorii doskonałego public relations oraz prognostyczne – czyli stanowiące próbę odpowiedzi na pytanie o przyszłe kierunki rozwoju teorii doskonałego public relations. Choć autor szczegółowo opisuje i analizuje teorię doskonałego public relations, to książka odnosi się do public relations w szerszym ujęciu, ponieważ dr Jacek Barlik omawia także najważniejsze wyzwania, najbardziej istotne problemy i najciekawsze kontrowersje oraz debaty wokół i w samej dyscyplinie public relations. Pierwsza część książki opisuje paradygmat dyscypliny, porządkując wiele jej aspektów, w tym interdyscyplinarność i specyfikę public relations, a ponadto przystępnie i przejrzyście wskazuje na zawiłości i spory wokół PR. Kolejne rozdziały w syntetyczny sposób prezentują historię tworzenia się dyscypliny public relations oraz krytykę dotyczącą jej istoty, metodologii i przydatności. Dużo miejsca w książce zajmuje prezentacja krytycznego podejścia w PR do teorii Jamesa Gruniga. W końcowej części książki autor przedstawia swoje rozważania o ewolucji teorii doskonałego public relations, formułując postulaty, które muszą być spełnione, aby jej zasięg nie ograniczał się do branży public relations, lecz rozszerzył się na inne obszary zarządzania – na poziomie praktycznego działania, szkolnictwa wyższego i prowadzonych badań naukowych. Dzięki doświadczeniu autora jako menedżera, konsultanta i doradcy w dziedzinie public relations oraz wykładowcy akademickiego książka przedstawia szerokie spektrum praktycznego i teoretycznego spojrzenia na PR w jego współczesnym wydaniu. Z książki skorzystają zarówno specjaliści z branży PR, jak i studenci tej dziedziny oraz eksperci z zakresu komunikacji społecznej. *** Jacek Barlik - praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW (od 2014 r.). Doktor nauk humanistycznych, stypendysta Fulbrighta (University of Maryland at College Park, u prof. Jamesa Gruniga, 1994–1995), jedyny polski członek Public Relations Society of America (od 1999 r.). Uczestnik m.in. kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018, 2019). Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (1994), członek Rady Etyki Public Relations (2008–2010). Publikacje m.in. w: „Corporate Communications: An International Journal”, „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Central European Journal of Communication”, rozdziały w publikacjach pod red. J. Olędzkiego i R. Ławniczaka (w języku polskim i angielskim), autor książki Sztuka sprzedawania (Warszawa 1994).
Okładka książki Sektor bankowy w Polsce

44,90 zł 32,10 zł


Monografia jest poświęcona obciążeniom podatkowo-składkowym oraz regulacjom kapitałowym sektora bankowego w Polsce w latach 2015–2019. Koszty podatku bankowego, składek na BFG, wpłat na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców oraz wpłat na pokrycie kosztów nadzoru były ponoszone w badanym okresie na niespotykaną wcześniej skalę i negatywnie oddziaływały na funkcjonowanie banków. Ich skutki łagodziła jednak ogólnie dobra sytuacja kapitałowa podmiotów sektora. W publikacji zostały scharakteryzowane poszczególne obciążenia podatkowo-składkowe oraz zmiany zachodzące w wymogach kapitałowych dla banków. Ocenie poddano znaczenie największych obciążeń dla kształtowania działalności kredytowej w sektorze. Ponadto zweryfikowano siłę ich oddziaływania na rozwój i rentowność banków ogółem, uwzględniając przy tym konsekwencje gospodarcze. Wyniki przeprowadzonych badań pozwoliły sformułować wnioski i rekomendacje dla sektora bankowego oraz instytucji odpowiedzialnych za kształtowanie otoczenia regulacyjnego odnoszące się do rozwoju banków, w tym ich działalności kredytowej, a także rentowności, w nowych warunkach, współkształtowanych przez pandemię COVID-19.
Okładka książki Poziom życia a wzrost gospodarczy w Afryce

64,90 zł 46,40 zł


MONOGRAFIA NAUKOWA Afryka Subsaharyjska stanowi jedno z najbardziej perspektywicznych miejsc do inwestowania na świecie. Wiele z najszybciej rozwijających się krajów leży właśnie w tym regionie. W latach 2000–2019 średnioroczny wzrost PKB w skali całego regionu wyniósł 4,36%, co nie przełożyło się jednak na redukcję ubóstwa i wzrost poziomu życia społeczeństwa. Afryka Subsaharyjska nadal pozostaje jednym z najbiedniejszych obszarów świata. Co zatem decyduje o wzroście poziomu życia w krajach afrykańskich? Celem monografii jest określenie czynników determinujących poziom życia ludzi w 22 krajach Afryki Subsaharyjskiej na podstawie ponad 40 zmiennych o zróżnicowanym charakterze, od ekonomicznych po demograficzne i środowiskowe. Z badań przeprowadzonych przez autorkę wynika, że w ogólnym poziomie życia ludzi dominują zmienne o charakterze ekonomicznym, chociaż nie bezpośrednio wzrost gospodarczy. Istotnymi determinantami poziomu życia są czynniki wpływające na zdrowie, poziom edukacji, warunki mieszkaniowe i żywieniowe oraz poziom komunikacji i infrastruktury. Publikacja stanowi wnikliwą diagnozę obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej w Afryce Subsaharyjskiej oraz naświetla problemy ekonomiczne nękające ten region świata. W swojej pracy autorka uwzględnia uwarunkowania historyczne, wpływ procesu globalizacji, bezpośrednich inwestycji zagranicznych i korporacji transnarodowych oraz międzynarodowej pomocy rozwojowej. Dokonana analiza, a także sformułowane na jej podstawie wnioski mogą być cenną rekomendacją dla decydentów kreujących politykę gospodarczą badanych krajów oraz innych państw na niskim poziomie rozwoju. *** Publikacja stanowi oryginalne rozwiązanie problemu naukowego oraz wskazuje na odpowiednio wysoki poziom wiedzy autorki, a także umiejętności posługiwania się aparatem pojęciowym oraz metodami właściwymi dla dyscypliny ekonomii. Na wyróżnienie zasługuje także fakt, że autorka podjęła się trudnego zadania, jakim jest kwantyfikowanie zjawisk społeczno-gospodarczych w Afryce. Rozprawa charakteryzuje się wnikliwością i kompleksowością, a także dużą konsekwencją, jeśli chodzi o przyjętą procedurę badawczą. - z recenzji dr. hab. Dominika Kopińskiego, Instytut Nauk Ekonomicznych, Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii, Uniwersytet Wrocławski Dysertacja odpowiada na potrzeby badawcze i jednocześnie wychodzi naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu tą tematyką. Stanowi udaną próbę określenia ważnych determinant wzrostu poziomu życia w państwach o niskim poziomie rozwoju na przykładzie krajów regionu subsaharyjskiego. Autorka z powodzeniem wykorzystała metody modelowania ekonometrycznego do określenia czynników determinujących zmiany poziomu życia, co pozwoliło uzyskać odpowiedzi na postawione pytania badawcze. - z recenzji prof. dr. hab. Alojzego Z. Nowaka, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski *** Agnieszka Witoń - doktor nauk ekonomicznych, absolwentka Ekonomii oraz Zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim i studiów trzeciego stopnia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Od 2015 roku związana zawodowo z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, aktualnie adiunkt w Katedrze Teorii Ekonomii UEK i starszy wykładowca w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach dotyczących wzrostu gospodarczego, rozwoju społeczno-gospodarczego, poziomu życia, nierówności społecznych, wykluczenia społecznego, krajów rozwijających się oraz gospodarki opartej na wiedzy. Prowadzi zajęcia z przedmiotów makroekonomicznych i finansowych. Autorka lub współautorka kilkunastu publikacji naukowych. Koordynatorka projektu NCBR pt. „Młodzieżowy Uniwersytet Ekonomiczny”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, którego celem jest krzewienie wiedzy z zakresu aktualnych wyzwań rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa wśród uczniów szkół podstawowych i średnich z wybranych powiatów Małopolski. Członek Towarzystwa Ekonomistów Polskich.
Okładka książki Platformy cyfrowe i gospodarka współdzielenia. Problemy instytucjonalne

64,90 zł 46,40 zł


Kolejna monografia prof. Włodzimierza Szpringera, cenionego naukowca i autora wielu książek na temat nowoczesnych technologii, jest poświęcona głównym siłom napędowym czwartej rewolucji przemysłowej. Zagadnienia związane z rozwojem sieci i tworzoną przez nie gospodarką współdzielenia (sharing economy) oraz platformami i powstającą na ich bazie gospodarką platformową (platform economy) zostały przedstawione w sposób interdyscyplinarny i holistyczny. Dzięki czemu publikacja stanowi doskonałe kompendium wiedzy wszystkich uczestników rynku. Cyfryzacja przekształca wszystkie branże. Tworzy nowy model wykorzystania platform internetowych jako pośredników dla rynków dwu-, a nawet wielostronnych. Platformy cyfrowe charakteryzują się pośrednimi efektami sieciowymi (różne grupy użytkowników są wzajemnie współzależne) i efektami skali, a także tworzeniem wartości dodanej, która nie jest prostą sumą wkładów użytkowników. Reorganizują rynki, restrukturyzują siłę roboczą i redefiniują zakres konkurencji. Ci nowi pośrednicy przekształcają tworzenie wartości, modele biznesowe firm, struktury przemysłowe i działalność innowacyjną. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce jeszcze bardziej zmienią nasze życie. Publikacja zawiera szczegółowy opis zróżnicowania platform cyfrowych pod względem struktur i funkcji oraz wnikliwe analizy problemów instytucjonalnych, a także aspektów regulacyjnych, społecznych, technologicznych związanych z rozwojem platform i gospodarki współdzielenia.
Okładka książki Maski przywództwa. Studium antropologiczno-kulturowe

74,90 zł 53,55 zł


Książka opisuje i analizuje fenomen maski, która jest atrybutem przynależnym przywódcom żyjącym na przestrzeni różnych kultur i epok historycznych, a także w czasach nam współczesnych. Głównym celem tych analiz jest poznanie, opisanie i zrozumienie tego, co jest ukryte za maskami używanymi przez przywódców politycznych, społecznych, religijnych czy tych kierujących organizacjami biznesowymi. W jakim celu liderzy używają masek? Na czym polegają mechanizmy manipulacji realizowane przez liderów przy użyciu maski? Jakie są możliwe konsekwencje utożsamienia się lidera ze swoją maską? Czy możliwa jest kultura przywództwa pozbawionego masek? Czy przywódcy są w stanie utrzymać swoją władzę bez pomocy masek? Autor potwierdza znaną powszechnie tezę, że przywództwo to rzeczywiście teatr, na scenie którego głównymi aktorami są liderzy noszący różne maski. Aby lepiej poznać i zrozumieć fenomen maski, autor odwołuje się do wielu różnych dziedzin wiedzy i dyscyplin naukowych, takich jak m.in. antropologia kulturowa i etnografia, socjologia, antropologia filmu, psychologia społeczna, psychologia polityczna, historia i politologia oraz zarządzanie i przywództwo. Dzięki przyjęciu interdyscyplinarnej perspektywy, można – jak twierdzi autor – pełniej poznać i zrozumieć funkcjonowanie maski w kulturze i życiu człowieka. W odniesieniu do masek przywódców dyktatorów, takich jak Adolf Hitler, Benito Mussolini czy Józef Stalin, autor czyni istotne zastrzeżenie natury etycznej. Otóż zamieszczone w książce opisy, komentarze, wyjaśnienia i analizy dotyczące postaw i zachowań tych dyktatorów nie mają w żadnym razie na celu usprawiedliwienia lub wybaczenia niewyobrażalnego zła, którego byli sprawcami. Autor wyraża nadzieję, że książka zachęci czytelników do pogłębionej refleksji i przyczyni się do kontynuowania debaty nad stanem współczesnego przywództwa. Warto wierzyć w to, że wspólnym wysiłkiem uda się demaskować krok po kroku zło, które ukrywa się za maskami różnych przywódców.
Okładka książki Islandia. Wybrane współczesne wyzwania gospodarcze

44,90 zł 32,10 zł


Islandia to nie tylko piękno natury, turystyka, rybołówstwo i przemysł rybny, ale przede wszystkim ciekawy przykład kraju, który w krótkim czasie nadrobił wielowiekowe opóźnienie gospodarcze i stworzył dobrze funkcjonujące społeczeństwo. Wysoki poziom zaufania społecznego i niska przestępczość to miary cywilizacyjnego rozwoju Islandii. Nic więc dziwnego, że ten mały kraj przyciągnął wielu polskich imigrantów. Autorzy monografii skupiają się na wybranych zagadnieniach. Jednym z najciekawszych jest gwałtowny rozwój sektora finansowego, jego zapaść zapoczątkowana kryzysem finansowym jesienią 2008 r., a następnie rozliczenie osób odpowiedzialnych za straty finansowe: Islandia jest jedynym krajem, gdzie finansiści-spekulanci zostali skazani na kary więzienia – i odbyli je. Imponujące jest praktyczne wdrażanie w życie koncepcji zrównoważonego rozwoju, między innymi dzięki rozwojowi źródeł energii odnawialnej. Islandia poważnie traktuje zmiany klimatyczne i związane z tym zagrożenia. Udział energii odnawialnej w islandzkiej gospodarce szybko rośnie i kraj ten może być punktem odniesienia dla wielu innych państw i gospodarek. Zaskakuje, jak duże znaczenie Islandia przywiązuje do cyberbezpieczeństwa. Ma to dwa wymiary: ekonomiczny – wysoki poziom cyberbezpieczeństwa ma chronić sektor finansowy i bankowy przed zagrożeniami – oraz społeczny – mieszkańcy mają prawo do ochrony swojej prywatności. Autorzy wiele miejsca i uwagi poświęcają także równouprawnieniu kobiet i mężczyzn oraz działaniom na rzecz ochrony dzieci. Wskazują na praktyczne i wymierne znaczenie tych działań dla jakości życia i dobrobytu społeczeństwa. W monografii omawiane są również polsko-islandzkie stosunki gospodarcze, polska imigracja w Islandii, znaczenie turystyki dla gospodarki Islandii oraz priorytety przyszłego rozwoju Islandii. Na przykładzie tego niedużego kraju jak w soczewce widać wiele wyzwań gospodarczych i społecznych stojących dzisiaj przed praktycznie każdym krajem. Islandia pokazuje optymistycznie, że można sobie z nimi radzić.
Okładka książki Od radia Marconiego do mediów strumieniowych. Rewolucja technologiczna, ewolucja przekazu i odbioru

74,90 zł 53,55 zł


„Radio nie ma przyszłości” – stwierdził w 1897 roku lord Kelvin, słynny fizyk. Jakże się mylił. Książka profesora Stanisława Jędrzejewskiego jest wieloaspektową, obszerną refutacją tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwało już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadził w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadającymi muzykę, radio trzyma się mocno. Jest niezwykle różnorodne, ma miliardy odbiorców, oferuje niezliczone audycje i podcasty. I o takim, stale zmieniającym się technologicznie, organizacyjnie, treściowo i odbiorczo radiu w ramach transformacji dawnych i pojawienia się nowych mediów obszernie traktuje książka Stanisława Jędrzejewskiego. Książka omawia także żywo dyskutowaną w Polsce (i nie tylko) problematykę mediów publicznych, ich potrzeby, funkcje, przeobrażenia i perspektywy. Problem nie jest jedynie polityczny, ale przede wszystkim kulturowy i społeczny, a także organizacyjny i zarządczy. Autor wykorzystał praktyczne doświadczenia nabyte w latach pracy w Polskim Radiu, prawno-regulacyjne w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, badawcze w sondażach socjologicznych, dydaktyczne z wykładów prowadzonych w prestiżowych uczelniach polskich i zagranicznych. Książka będzie wręcz niezbędna dla studentów nauk o mediach i komunikacji społecznej, zarządzania mediami, oraz socjologii kultury, a pomocna dla studentów kulturoznawstwa i sztuk audiowizualnych. Sięgnąć po nią powinni menedżerowie medialni, dziennikarze, szczególnie radiowi, a nade wszystko edukatorzy medialni. Tomasz Goban-Klas, Professor emeritus Uniwersytetu Jagiellońskiego
Okładka książki Finanse publiczne a Konstytucja

79,90 zł 57,12 zł


Stworzenie ustrojowych podstaw funkcjonowania finansów publicznych to niewątpliwie ogromne osiągnięcie polskiego konstytucjonalizmu. Rozległość i szczegółowość unormowań podstaw ustroju finansowego właściwa dla polskiej Konstytucji nie jest zjawiskiem powszechnym. Po ponad 20 latach jej funkcjonowania refleksja na temat skutków wyboru, jakiego dokonał ustrojodawca, kształtując system finansów publicznych, wydaje się zasadna i potrzebna. Przedstawiciele nauk ekonomicznych w pierwszym rzędzie będą się zastanawiać, na ile Konstytucja, określając podstawy funkcjonowania finansów publicznych w państwie, chroni porządek gospodarczy i jest gwarancją realizacji zadań społecznych i gospodarczych w sposób sprzyjający rozwojowi gospodarczemu państwa. Prawnicy będą próbować odkodować następstwa płynące ze zjawiska konstytucjonalizacji finansów publicznych dla porządku prawnego państwa i poszukiwać wartości, jakie legły u podłoża takiego sposobu określenia tej domeny sprawowania władzy publicznej. (…) Przedmiotem zainteresowań nauki prawa finansowego pozostaje także skuteczność konstytucyjnych gwarancji bezpieczeństwa prawnego obywateli w procesie zarządzania finansami publicznymi. Mam nadzieję, że niniejsza publikacja spotka się z zainteresowaniem szerokiego kręgu odbiorców i stanie się inspiracją do dalszych, pogłębionych badań nad problematyką ustroju finansowego państwa. [ze Wstępu dr hab. Moniki Boguckiej-Felczak, prof. UŁ] *** Monografia podejmuje interesującą i niezwykle aktualną problematykę tych aspektów prawa finansowego, które mają nierozerwalny związek z prawem konstytucyjnym. Przejrzysty układ monografii, podzielonej na cztery zasadnicze części, nie tylko porządkuje materię badawczą, ale także ułatwia dotarcie do zagadnień interesujących czytelnika. Każda z czterech części charakteryzuje się adekwatnym doborem treści i ujednoliconą formą redakcyjną. Opracowania przedstawiają wysoki poziom merytoryczny oraz świadczą o dobrym warsztacie badawczym. Literatura przedmiotu oraz źródła prawa zostały dobrane w sposób prawidłowy. Sposób ich wykorzystania jest właściwy i odpowiednio udokumentowany. Nadaje to monografii wysoce pożądaną spójność, niełatwą do uzyskania w sytuacji, gdy jest tak wielu autorów. Ogromną zaletą monografii jest aktualność poruszonych w niej zagadnień. Na naszych bowiem oczach dokonuje się osobliwa ewolucja traktowania Konstytucji przez władzę wykonawczą i sądowniczą. Dlatego tak cenne jest szybkie wprowadzenie na rynek wydawniczy pozycji, która nawiązując do podstawowych źródeł prawa przypomina o jego niewzruszonych standardach. Z racji aktualnej i kontrowersyjnej tematyki, a także wnikliwego i oryginalnego jej potraktowania przez autorów poszczególnych rozdziałów, monografia powinna wzbudzić zainteresowanie odbiorców. z recenzji prof. dr hab. Wiesławy Miemiec, Katedra Prawa Finansowego, Uniwersytet Wrocławski
Okładka książki Od ekonomicznej teorii do politycznej praktyki

49,90 zł 35,67 zł


Ludzkość stoi w obliczu epokowych wyzwań wynikających ze zbiegania się demograficznych, społecznych, ekonomicznych, ekologicznych i politycznych megatrendów, na które dodatkowo nakładają się skutki zgubnej pandemii COVID-19 oraz nowej zimnej wojny. Tradycyjna myśl ekonomiczna nie radzi sobie z tymi wzajemnie wzmacniającymi się trendami. W warunkach nieodwracalnej globalizacji profesor Grzegorz W. Kołodko formułuje autorską odpowiedź na te wyzwania w postaci koncepcji nowego pragmatyzmu – swoistego interfejsu między teorią ekonomii i praktyczną polityką gospodarczą służącą zrównoważonemu rozwojowi. W odróżnieniu od państwowego kapitalizmu, lewicowego i prawicowego populizmu oraz nowego nacjonalizmu – nowy pragmatyzm stwarza szanse na sprostanie piętrzącym się problemom. Autor – wybitny ekonomista o światowej renomie, publiczny intelektualista, a zarazem odnoszący sukcesy polityk gospodarczy oraz podróżnik, który poznał świat – klarownie wyjaśnia, co i dlaczego dzieje się w gospodarce, na jej stykach ze społeczeństwem i polityką, środowiskiem naturalnym i bezpieczeństwem, kulturą i technologią. Poświęca przy tym należną uwagę imponującemu rozwojowi Chin i konsekwencjom ich globalnej ekspansji dla innych krajów. Unikatowe, interdyscyplinarne ujęcie dyskutowanych problemów czyni z książki fascynującą lekturę nie tylko dla profesjonalistów, lecz także dla wszystkich zainteresowanych przyszłością szybko zmieniającego się świata i naszym w nim miejscem. Prof. Grzegorz W. Kołodko – intelektualista i polityk, uczony i wykładowca akademicki, jeden z głównych architektów polskich reform gospodarczych, uczestnik obrad Okrągłego Stołu, członek Rady Ekonomicznej Rady Ministrów w latach 1989–1991, czterokrotnie wicepremier i minister finansów w latach 1994–1997 i 2002–2003. Członek Europejskiej Akademii Nauki, Sztuki i Literatury. Doktor honoris causa i honorowy profesor kilkunastu zagranicznych uniwersytetów. Autor i redaktor 58 książek oraz licznych artykułów naukowych opublikowanych w 26 językach. Najczęściej na świecie cytowany polski ekonomista (h-indeks 40). Dyrektor Centrum Badawczego Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER w Akademii Leona Koźmińskiego. Otrzymał wiele nagród w kraju i za granicą, m.in. Nagrodę im. Fryderyka Skarbka Polskiej Akademii Nauk za książkę pt. Dokąd zmierza świat. Ekonomia polityczna przyszłości, Nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe w dziedzinie badania na rzecz rozwoju gospodarki oraz Specjalną Nagrodę Honorową Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego za dorobek naukowy i upowszechnianie polskiej nauki ekonomii w świecie. Maratończyk (50 ukończonych biegów), autor wystaw fotograficznych i podróżnik, który zwiedził 170 krajów i zawitał na Antarktydę.
Okładka książki Baśń o Złej Królewnie. A Tale of An Evil Princess w wersji dwujęzycznej dla dzieci

39,90 zł 28,52 zł


Poznajcie historię Almy, złej królewny, która nie umiała kochać i nie szanowała pracy innych ludzi. Historia Almy została napisana jednocześnie po polsku i po angielsku, dzięki czemu łatwiej nauczycie się nowych słówek i od razu poznacie ich przykładowe konteksty. A wszystko na tle kolorowych grafik prosto z baśniowego królestwa. Czytaj, słuchaj, baw się i ucz Równoczesne czytanie w obu językach to nie wszystko. Na końcu książki znajdują się przygotowane dla dzieci ćwiczenia językowe a w nich: - wykreślanki, - krzyżówki, - łączenie wyrazów w pary, Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie w wersji AUDIO przygotowane w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji angielskiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. W każdej książce znajduje się specjalny kod, który umożliwia pobranie wersji audio (pliki mp3).
Okładka książki Kiedy ryby latają

44,90 zł 32,10 zł


Wyobraź sobie małe, nierentowne stoisko rybne. Czy potrafiłbyś zmienić taką firmę w modelową organizację, która stanie się wzorem dla korporacji z całego świata? Czy zdołałbyś przyciągnąć do zwykłego stoiska rybnego tłumy dziennikarzy, nie wydając ani grosza na reklamę? Czy napisałbyś o stoisku rybnym książkę, która zostałaby przetłumaczona na 34 języki? Czy potrafiłbyś zachęcić liderów takich firm jak Panasonic, Ford czy Marriott, by przyjeżdżali na twoje stoisko i układali na nim ryby po to, by poznać niezwykłą, stworzoną przez ciebie kulturę organizacyjną? Potrafił to zrobić John Yokoyama, właściciel stoiska rybnego Pike Place Fish w Seattle, i każdy inny człowiek dzięki tej książce będzie wiedział, jak to zrobić. Jak uskrzydlić swoją firmę? John Yokoyama opowiada prostą historię o tym, jak zmienił małą, nierentowną firmę Pike Place Fish w modelową organizację, na której wzorują się wielkie międzynarodowe korporacje, takie jak Shell Oil Company. Historię o tym, jak uskrzydlić pracowników i nadać ich czynom głębszy sens. Jak odmienić nieprzyjazne środowisko pracy i stworzyć inspirującą, jedyną w swoim rodzaju kulturę organizacyjną. Wszystko zaczęło się od sformułowania wizji – Yokoyama i jego pracownicy postanowili przekształcić zwykłe stoisko rybne w firmę światowej sławy i wszelkimi dostępnymi sposobami ulepszać życie jej klientów, dostawców oraz wszystkich, którzy nawiązują z nią kontakt. Strategie i zasady, które przyniosły Yokoyamie spektakularny sukces, mogą być stosowane przez przedsiębiorców, menedżerów i sprzedawców wszędzie tam, gdzie potrzebne są: lepsza obsługa klienta, wyższa motywacja pracowników i bardziej przyjazne środowisko pracy. Skoro Pike Place Fish, firma w mało atrakcyjnej branży, gdzie potrzebna jest ciężka praca fizyczna, osiągnęła tak wiele, to wyobraź sobie, co możesz osiągnąć ty w swojej organizacji. *** Menedżerowie i przedsiębiorcy często próbują zmieniać zachowania podwładnych. John Yokoyama zaczął od przeciwnej strony. Postanowił, kim chce być, i stworzył potężną wizję. Zamiast wymagać rezultatów, zainspirował pracowników. Jego firma, Pike Place Fish, stała się wzorcową organizacją, opisywaną w podręcznikach dla menedżerów na całym świecie. John Yokoyama jest wielkim liderem i ma nam wszystkim do przekazania coś ważnego. Ta książka to rewolucja w zarządzaniu kadrami. John Christensen, dyrektor zarządzający ChartHouse Learning, współautor serii FISH! Yokoyama i Michelli wyjaśniają, jak znaleźć głębszy sens w pracy i w życiu prywatnym. Zdaj się na ich doświadczenie. Dowiedz się, jak motywować ludzi i czym zachwycać klientów. Ken Blanchard, współautor bestsellerów z serii Jednominutowy Menedżer *** John Yokoyama jest właścicielem światowej sławy stoiska rybnego Pike Place Fish. Jest zapalonym wędkarzem: już jako dziecko łowił z ojcem ryby na wodach Puget Sound. Doświadczenie w handlu zdobył, pracując na straganie ojca na rynku Pike Place w Seattle. W wieku 25 lat przejął stoisko rybne, znane dziś na całym świecie jako World Famous Pike Place Fish. Dr Joseph Michelli jest psychologiem, konsultantem do spraw organizacji miejsca pracy, gospodarzem popularnego programu radiowego, zawodowym mówcą i autorem książki Humor, Play and Laughter. Doradza firmom z całego świata, jak tworzyć inspirujące i przyjazne kultury organizacyjne.
Okładka książki Krytyczna teoria organizacji

74,90 zł 53,55 zł


Teoria i praktyka zarządzania nie zaczęła się w Polsce w 1989 roku, wraz z powstaniem szkół biznesu i programów MBA wzorowanych na uczelniach amerykańskich. Na gruncie polskim już w latach 60. i 70. XX wieku rozwijana była oryginalna koncepcja „dobrej roboty”, której najwybitniejszym przedstawicielem był prof. Tadeusz Kotarbiński. To wtedy w Polskiej Akademii Nauk odbywały się słynne seminaria poświęcone prakseologii. „Dyskusja ułatwia zbliżenie się do prawdy, dyskusja ustaje, jeżeli dozwolone jest głoszenie tezy, a zabronione głoszenie antytezy” – napisał wiele lat temu prof. Kotarbiński. Warto przemyśleć te słowa w czasach „alternatywnych faktów” i fake newsów. Już w nowych czasach do tych seminariów nawiązał prof. Andrzej K. Koźmiński, powołując do życia w 1996 roku Seminarium Krytycznej Teorii Organizacji (KTO), regularnie odbywające się do dzisiaj w Akademii Leona Koźmińskiego. Książka stanowi próbę podsumowania działalności tego seminarium w chwili, gdy kierowanie nim przejęła grupa „młodych zdolnych” akademików, ukształtowanych intelektualnie i zawodowo już po 1989 roku. Publikacja jest dziełem 22 autorów reprezentujących szerokie spektrum zainteresowań i zagadnień – i jak na dzieło o charakterze naukowym aż kipi od ciekawych pomysłów, refleksji i propozycji.
Okładka książki Wpływ opodatkowania derywatów na rozwój rynków finansowych

59,90 zł 42,82 zł


MONOGRAFIA NAUKOWA Publikacja jest poświęcona problematyce opodatkowania transakcji finansowych, w szczególności opodatkowania transakcji instrumentami pochodnymi. W syntetyczny sposób przedstawiono w niej zagadnienia z zakresu funkcjonowania rynku finansowego, instrumentów pochodnych oraz podatku od transakcji finansowych, jak również dokonano przeglądu światowych badań naukowych z zakresu wpływu podatku od transakcji finansowych na wybrane charakterystyki rynku finansowego. Przybliżono koncepcję zaproponowanego w 2011 roku unijnego podatku od transakcji finansowych (EU FTT), a także przedstawiono kolejne etapy prac podejmowanych przez wybrane kraje unijne w ramach powołanego w 2013 roku mechanizmu wzmocnionej współpracy w tym obszarze. W ramach studium przypadku przedstawiono konstrukcje francuskiego oraz włoskiego podatku od transakcji finansowych, wprowadzonych odpowiednio w 2012 oraz 2013 roku. Książkę zamyka prezentacja wyników własnych badań empirycznych autorki w zakresie włoskiego podatku od obrotu instrumentami pochodnymi, jak również własnej koncepcji opodatkowania obrotu derywatami. Monografia stanowi interesujące, aktualne i wartościowe opracowanie naukowe. Została przygotowana w oparciu o krytyczny przegląd literatury przedmiotu, dostępne dane statystyczne oraz trafnie dobrane narzędzia badawcze i analityczne. Autorka (…) podjęła wysiłek przeprowadzenia wielowątkowej i niezwykle aktualnej oceny skuteczności oraz efektywności wprowadzenia podatku od transakcji finansowych o odniesieniu do instrumentów pochodnych. Publikacja stanowi bardzo cenne źródło wiedzy, dalszych inspiracji i informacji na temat specyfiki funkcjonowania rynku derywatów oraz opodatkowania rynków finansowych i znaczenia tego podatku w systemie gospodarczym i polityce podatkowej państwa. Atutami opracowania są między innymi aktualność i szczegółowość poruszanych zagadnień, w tym nawiązywanie do obecnej sytuacji na rynkach finansowych oraz postawy władz fiskalnych, które poszukują dodatkowych źródeł dochodów podatkowych. Tego typu podejście uznać należy za innowacyjne, poznawcze i stanowiące istotny wkład w rozwój dotychczasowego stanu wiedzy z dziedziny szeroko pojętych finansów. Uzyskane wyniki badań oraz sformułowane wnioski stanowią istotny wkład w rozwój nauki finansów z zakresu zarówno rynków kapitałowych, jak i wybranych aspektów finansów publicznych. - fragment z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. SGH *** Dr Anna Biśta – absolwentka studiów magisterskich na kierunku finanse i bankowość (2005) oraz studiów doktoranckich na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W 2019 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską z zakresu wpływu opodatkowania derywatów na rozwój rynków finansowych. Współpracuje z Katedrą Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki funkcjonowania rynków finansowych, opodatkowania transakcji finansowych oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Od 2005 roku zatrudniona w działach finansowo-księgowych i sprawozdawczości finansowej korporacji międzynarodowych.
Okładka książki Introwertyczna mama

49,90 zł 35,67 zł


Potrzebujesz czasu na wyciszenie się po każdej wizycie w sali zabaw? Ogarnia cię poczucie ulgi, gdy wspólne wyjście z innymi rodzicami zostaje odwołane? Jeśli tak, prawdopodobnie jesteś introwertyczną mamą. Czy to źle? Wręcz przeciwnie! Kiedy zgiełk życia rodzinnego nie współgra z twoją cichą osobowością, to całkiem naturalne, że pojawiają się frustracja, poczucie winy i przeciążenie. W książce Introwertyczna mama Jamie C. Martin zdejmuje ten ciężar z twoich barków, przypominając, że twoja stabilność i siła są właśnie tym, czego najbardziej potrzebuje wasza rodzina w dzisiejszym chaotycznym świecie. I przekonuje, że spokojny temperament to cecha, dzięki której możesz być wyjątkową mamą dla swoich dzieci. W czasach, kiedy głośniej i więcej znaczy lepiej, warto usiąść na chwilę i postawić na uważność, zamiast mówić bez przerwy i działać w szaleńczym tempie. Autorka, sama będąca introwertyczną mamą, potwierdza słuszność takiego podejścia nie tylko przez opowieści z własnego życia, lecz także dzięki relacjom innych introwertycznych mam. Swoje praktyczne rady i kreatywne pomysły wspiera przemyśleniami czterech ulubionych autorek: Louisy May Alcott, Jane Austen, L.M. Montgomery oraz Laury Ingalls Wilder. Z ich pomocą i wraz z gronem innych introwertyczek zapewni ci wsparcie, humor i świadomość, że nie tylko ty czasem czujesz się przytłoczona radosnymi hałasami wypełniającymi dom. Nadszedł czas, abyś jako spokojna mama uszanowała to, kim jesteś, i rozkoszowała się życiem. Bycie rodzicem jest trudne. Wymaga ciągłego bycia wśród ludzi; wśród małych istot, które bez przerwy hałasują i robią mnóstwo zamieszania. Ich niespożyta energia może wykończyć nawet najbardziej towarzyską, ekstrawertyczną mamę, a dla introwertyczki może okazać się wręcz obezwładniająca. Książka Introwertyczna mama to dar dla tych z nas, którym tak trudno jest odnaleźć pełen spokoju i delikatności rytm w tym chaotycznym okresie naszego życia. Wendy Speake, współautorka książki Triggers
Okładka książki Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw. Historie opowiedziane z pasją

64,90 zł 46,40 zł


Globalizacja świata dotyka nas w każdym wymiarze naszego życia. Tym, co umyka często uwadze, jest fakt, że globalizacja jest produktem działania istotnej mniejszości firm i korporacji. Większość organizacji gospodarczych zawsze była i pozostaje lokalna, ponieważ zapewnia im to poczucie bezpieczeństwa i niskie koszty działania w ramach tego samego języka, prawa i instytucji. Ekspansja na rynki zagraniczne jest szczególnym wydarzeniem w cyklu życia firm, ponieważ jest stosunkowo rzadka i ryzykowna. Jak piszą autorzy książki, umiędzynarodowienie jest niczym maraton z przeszkodami, długi dystans pokonywany w krótkich odcinkach. Decydując się na umiędzynarodowienie swojego działania firma natrafia na trzy bariery. Pierwszą z nich jest odległość fizyczna. W świecie internetu i taniej komunikacji oraz dystrybucji odległość nie powinna mieć dużego znaczenia. Wielu głosi, że świat się spłaszczył, a dystans przestał mieć znaczenie. Ale to nieprawda i dlatego firmy nadal umiędzynarodawiają się najchętniej do krajów najbliższych geograficznie, a dystans geograficzny stwarza więcej problemów niż menedżerowie przewidują. Drugą barierę stanowi dystans kulturowy, zderzenie z innym językiem, obyczajami, normami, wartościami, generalnie z inną kulturą. Trzecią barierą jest dystans administracyjny i technologiczny, czyli inne regulacje prawne oraz sposoby działania praktycznie w każdym kraju. Dlatego właściciel lub menedżer firmy, która rozpoczyna eksport lub inwestycje zagraniczne jest odkrywcą, obcym na nowej ziemi. Książka jest mapą, przewodnikiem po obcym terytorium, na które wkracza firma, gdy decyduje się umiędzynarodowić i mówi o tym, jak z pasją radzą sobie z tymi wyzwaniami polscy menedżerowie i ich firmy, oraz jakie lekcje płyną z tego dla tych, którzy dopiero wstąpią na wyboistą ścieżkę umiędzynarodowienia. Autorami książki są uczeni i wykładowcy związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj