KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Poltext

Okładka książki Pośrednictwo finansowe bez tradycyjnych banków. Szanse i zagrożenia

64,90 zł 51,24 zł


Rozwój technologii w sektorze finansowym sprawił, że pojawiły się nowe instytucje, takie jak fintechy i bigtechy. Przez wiele lat firmy te wspomagały tradycyjną bankowość, skupiając się na pojedynczych segmentach rynku, często na obszarach nieeksplorowanych przez banki. Ostatnio jednak wiele fintechów i bigtechów zaczęło konkurować na różnych płaszczyznach z bankami. Książka w sposób kompleksowy porusza rolę i wpływ tych instytucji na tradycyjne pośrednictwo bankowe, zmieniające się modele funkcjonowania banków, jak również na szeroko pojętą stabilność finansową. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na następujące pytania: 1. Czy dezintermediacja w finansach zmniejsza rolę banków jako pośredników finansowych? 2. Czy instytucje typu fintech i bigtech zagrażają tradycyjnym bankom? 3. Jak banki powinny reagować na zachodzące zmiany? 4. Jakie czynniki ryzyka towarzyszą dezintermediacji w finansach oraz jak wpływają na szeroko pojętą stabilność finansową? Wyniki badań przeprowadzonych przez autorkę, są dość unikalne zarówno w skalo mikro, mezzi, jak i makro; mają walor nie tylko akademicki, ale również praktyczny. Ze względu na dogłębną analizę zmian zachodzących w szeroko pojętym sektorze finansowym książka dostarcza cennych informacji wielu grupom interesariuszy, od decydentów i zarządzających bankami po instytucje nadzoru finansowego.
Okładka książki Determinanty dobrowolnego stosowania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej w spółkach giełdowych w Polsce

62,00 zł 49,45 zł


Sprawozdania finansowe odgrywają ważną rolę w komunikacji jednostki gospodarczej z otoczeniem, są podstawowym źródłem informacji o jej sytuacji majątkowej i finansowej oraz wynikach prowadzonej działalności gospodarczej. Proces sporządzania sprawozdań finansowych podlega prawnie regulowanym zasadom rachunkowości. Oprócz krajowych regulacji prawa bilansowego wprowadzono jednolite zasady w postaci Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF), których rozwiązania stały się obligatoryjne dla spółek sporządzających skonsolidowane sprawozdania finansowe, notowanych na rynku giełdowym. Pozostałe jednostki gospodarcze nie są zobowiązane do stosowania MSSF. W związku z czym pojawiają się pytania: czy organizacje są zainteresowane sporządzaniem sprawozdań finansowych według MSSF, jakie czynniki mikroekonomiczne mają wpływ na decyzję o dobrowolnym stosowaniu tych rozwiązań. Monografia stanowi próbę odpowiedzi na te pytania. Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej przedstawiono wpływ teorii finansów przedsiębiorstw na sprawozdawczość finansową w kontekście międzynarodowym, omówiono proces harmonizacji i standaryzacji sprawozdawczości finansowej, zaprezentowano genezę i rozwój MSSF na świecie. Przedstawiono czynniki o charakterze makro- i mikroekonomicznym wpływające na dobrowolne stosowanie MSSF. Część empiryczna zawiera opis metody badawczej, definicję czynników mikroekonomicznych oraz analizę wyników badań, które zostały przeprowadzone w latach 2014–2019 na spółkach sporządzających jednostkowe sprawozdania finansowe, notowanych na GPW w Warszawie. Zaprezentowane w książce wyniki badań są użyteczne dla jednostek gospodarczych oraz dla instytucji rządowych i organów regulacyjnych śledzących wpływ sprawozdawczości finansowej na gospodarkę. Tematyka poruszona w książce zainteresuje również praktyków rachunkowości, w tym księgowych i audytorów, którzy mają największy wpływ na jakość rachunkowości w podmiotach gospodarczych.
Okładka książki Sprawozdawczość i rewizja finansowa wobec wyzwań XXI wieku

84,90 zł 67,71 zł


Współczesna rachunkowość, sprawozdawczość i rewizja finansowa podlegają nieustannym zmianom. Powszechna informatyzacja rzeczywistości gospodarczej i postępująca automatyzacja procesów z założenia powinny umożliwić szybsze i łatwiejsze przygotowywanie i badanie sprawozdań finansowych, a ujednolicenie ich struktury logicznej powinno pozwolić także na łatwiejsze dokonywanie porównań. Niezależnie od postępu technologicznego, usprawniającego pracę księgowych, nadal ogromnym wyzwaniem dla systemu rachunkowości i rewizji finansowej pozostaje konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu wiarygodności danych sprawozdawczych oraz dostarczenia informacji użytecznej, która dla odbiorców będzie przydatna w podczas podejmowania decyzji zarządczych oraz inwestycyjnych. W monografii zawarto rozważania teoretyczne i przykłady badań empirycznych dotyczących wyzwań, przed jakimi stają współczesna rachunkowość, sprawozdawczość i rewizja finansowa w warunkach ciągłych zmian otoczenia gospodarczego i rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych. Poruszone zagadnienia zostały zebrane w następujące bloki tematyczne: ·zastosowanie nowoczesnych technologii w systemie rachunkowości, ·rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, ·raportowanie niefinansowe, ·rewizja finansowa, ·rachunkowość zarządcza i analiza finansowa. Książka jest rezultatem projektu naukowego „Sprawozdawczość i rewizja finansowa wobec wyzwań XXI wieku”, w którym udział brali studenci polskich uczelni wyższych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza.
Okładka książki E-MARKETING. Planowanie, narzędzia, praktyka wyd. 2022

59,90 zł 47,30 zł


Marketing internetowy, który można najkrócej zdefiniować jako wykorzystanie internetu do realizacji celów marketingowych, to dziedzina rozwijająca się w ogromnym tempie już od blisko 20 lat. W obecnych czasach nikogo nie trzeba przekonywać, że e-marketing to ważny element działania każdej firmy, a kompetencje związane z marketingowym wykorzystaniem internetu stają się podstawą pracy marketerów, specjalistów od sprzedaży czy PR. W książce zostały omówione zagadnienia takie jak: strategia e-marketingowa, usługi interaktywne, badania marketingowe online, zachowanie konsumenta online, aspekty prawne e-marketingu, marketing mobilny, serwisy www, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, projektowanie interfejsów, reklama AdWords, Analytics, e-mail marketing, marketing automation, social media marketing, personal branding, internet PR i influencer marketing oraz content marketing. Ze względu na zakres tematyczny oraz praktyczny sposób prezentowania poszczególnych zagadnień publikacja jest świetnym wsparciem dla każdego, kto profesjonalnie zajmuje się e-marketingiem lub stawia w cyfrowym świecie pierwsze kroki. Książka składa się z trzech bloków tematycznych: – strategicznego i operacyjnego zarządzania działalnością marketingową online, – pomiaru, analityki i badań wspierających podejmowanie decyzji online, – narzędzi i technik komunikacji marketingowej online. Każdy rozdział zawiera wyjaśnienia podstawowych pojęć oraz praktyczny opis danego zagadnienia – w taki sposób, aby miał on stricte wdrożeniowy charakter. Dodatkowo w każdym rozdziale znajdują się ćwiczenia oraz studia przypadków z polskiego rynku. Autorzy książki to nie tylko świetni eksperci branżowi, ale również uznani dydaktycy, wykorzystujący doświadczenie z firm i instytucji, które reprezentują (m.in.: Deloitte Digital, GoldenSubmarine, VML Poland, T-Mobile, Socjomania, Future Mind, Akademia Leona Koźmińskiego, IQS Poland, Ideo, Freshmail). Zdecydowana większość z nich od wielu lat z sukcesem prowadzi kursy, szkolenia oraz zajęcia na studiach podyplomowych. *** „E-marketing to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin wiedzy. Każdego miesiąca pojawiają się nowe technologie, narzędzia oraz powiązane z nimi dobre praktyki. Książka pomaga nadążyć za zmieniającym się krajobrazem marketingu internetowego. Dzięki niej poznasz wartościowe techniki i aplikacje, które pozwolą analizować efekty Twoich działań marketingowych, poprawę satysfakcji klientów, a w efekcie przyspieszą wzrost Twojej firmy” – Michał Sadowski, założyciel Brand24
Okładka książki Myśl strategicznie! Jak przygotować i zmieniać organizację w odpowiedzi na wyzwania otoczenia

54,90 zł 39,64 zł


W świecie organizacji mamy coraz lepsze technologie. Wyrafinowane produkty i usługi. Wykwalifikowanych pracowników. Skomplikowane struktury. Wielkie bazy danych i algorytmy decyzyjne. Ogromny repertuar metod i technik zarządzania. Nie mamy zaś więcej tego, czego potrzeba najbardziej – myślenia strategicznego. Świat, w którym działają organizacje, jest skomplikowany. Ale wiemy, jak sobie radzić ze złożonością i niepewnością świata organizacji – trzeba myśleć strategicznie. Logikę tego procesu przedstawia w tej książce krok po kroku jeden z najlepszych polskich myślicieli strategicznych, prof. Krzysztof Obłój, wybitny uczony i ceniony praktyk, doradca wielu firm. Po pierwsze, trzeba zrozumieć, co i w jaki sposób w otoczeniu organizacji naprawdę się zmienia. Po drugie, trzeba umieć nazwać kluczowe wyzwania, przed którymi te zmiany postawią firmę. Po trzecie, trzeba umieć zaadresować te wyzwania. I nie ma w tym procesie ani specjalnej magii ani tajemnicy. Jest za to skumulowana wiedza teoretyczna i wypracowana praktyka, która podpowiada, jak to dobrze robić. Najnowsza książka profesora Obłoja to znakomity przewodnik strategii na trudne czasy w biznesie.
Okładka książki Psychology Vocabulary in Use. Angielski w psychologii. Poziom B2-C1

59,90 zł 47,30 zł


Język angielski - poziom B2-C1 Nowe wydanie z poszerzonym i wzbogaconym słownictwem. Książka przeznaczona jest dla osób zainteresowanych psychologią, w tym studentów kierunków psychologicznych oraz słuchaczy specjalności pedagogicznych, socjologii, filozofii i dyscyplin medycznych. Obejmuje swoim zakresem wybrane słownictwo z takich dziedzin psychologii jak: psychologia osobowości, psychologia społeczna, kliniczna, rozwojowa i neuropsychologia. Publikacja umożliwia doskonalenie znajomości specjalistycznego słownictwa, które pozwala na czytanie ze zrozumieniem różnych odmian angielskich publikacji psychologicznych (artykułów, monografii i podręczników, ale też pozycji popularnonaukowych). Została opracowana w taki sposób, aby mogła być wykorzystana zarówno w grupie podczas kursu z lektorem, jak i do samodzielnej nauki. Testy sprawdzające, klucz do ćwiczeń i obszerny słownik pomagają łatwiej kontrolować postępy w opanowaniu poszczególnych partii materiału. Książka składa się z trzynastu rozdziałów koncentrujących się na wybranych obszarach psychologii. Każdy z nich oprócz tekstu wprowadzającego zawiera zestaw ćwiczeń wspierających opanowanie i utrwalenie kompetencji językowej w danym obszarze. Ćwiczenia są zróżnicowane. Jedne z nich sprawdzają rozumienie czytanego tekstu (pytania typu prawda/fałsz, quizy), inne to testy wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk własnymi odpowiedziami, ćwiczenia ze słowotwórstwa, dopasowywanie słów do definicji/opisów i zastępowanie wyrażeń z języka potocznego terminami naukowymi. Nagrania mp3 wybranych tekstów z książki są dostępne gratis na stronie internetowej wydawnictwa.
Okładka książki Sprawozdawczość i rewizja finansowa. Kierunki zmian i wyzwania w czasach pandemii

89,90 zł 71,70 zł


FINANSE Pandemia koronawirusa dokonała dużych zmian w wielu sferach życia społecznego i gospodarczego. Problemy, które ze sobą przyniosła, nie ominęły również rachunkowości, w tym także sprawozdawczości i rewizji finansowej. Głównym celem monografii jest przedstawienie wyników badań dotyczących wpływu pandemii COVID-19 na sprawozdawczość i rewizję finansową, przeprowadzonych przez naukowców reprezentujących takie instytucje naukowe, jak: West University of Timisoara, Kiel University of Applied Sciences, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Monografia składa się zarówno z rozdziałów napisanych po polsku, jak i po angielsku. Autorzy prezentują nowe spojrzenie na wybrane aspekty szeroko rozumianej rachunkowości. Odnoszą się do wielu aktualnych problemów księgowych i omawiają je, stosując różne metody badawcze – od przeglądu literatury, po analizy raportów i ankiet. Bogactwo podjętych przez nich tematów i zastosowanych metod ukazuje złożoność współczesnej rachunkowości. W książce zaprezentowano szeroki wachlarz problemów dotyczących rachunkowości, raportowania i audytu w czasach pandemii COVID-19 z punktu widzenia zarówno twórców, jak i użytkowników informacji finansowych i niefinansowych.
Okładka książki Problemy rachunkowości w dobie pandemii

72,90 zł 58,14 zł


FINANSE Pandemia COVID-19 wywiera wpływ na każdą sferę życia gospodarczego. Rachunkowość cały czas ewoluuje, dostosowując się do zmian otoczenia, nowych regulacji prawnych i potrzeb użytkowników informacji. W tym okresie zmieniły się zarówno przepisy prawne, jak i formy komunikacji. Pojawiły są nowe potrzeby związane z zabezpieczeniem gromadzonych informacji, szkoleniem z wdrażanych zmian w regulacjach prawnych, korzystaniem z nowych rozwiązań technologicznych oraz form kontaktowania się z klientami i współpracownikami. Procesy te następują w dość krótkim okresie, a sprawność w dostosowaniu się do nich determinuje dalsze funkcjonowanie firm na rynku. Monografia przybliża najważniejsze zagadnienia i problemy, z którymi w dobie pandemii COVID-19 przyszło się zmierzyć księgowym, biegłym rewidentom oraz doradcom podatkowym. Głównym celem badań przeprowadzonych przez autorów jest ocena wpływu pandemii na organizację systemu rachunkowości w polskich firmach. Autorzy przedstawili najważniejsze zmiany, do których musieli się dostosować księgowi, i naświetlili problemy etyczne, jakie przyniosła ze sobą pandemia. Omówili problemy zachowania wiarygodności i poufności przekazywanych informacji oraz zabezpieczenia ich przed osobami nieupoważnionymi. Poruszyli także temat konieczności połączenia postaw etycznych z dbałością o dobre imię profesji związanych z rachunkowością. Dużo miejsca poświęcono roli rachunkowości w zaspokajaniu potrzeb interesariuszy oraz tematyce outsourcingu usług księgowych. Zaprezentowano także wpływ pandemii i uregulowań prawnych na proces badania sprawozdania finansowego. Ze względu na obszerność tematu odniesiono się tylko do wybranych zagadnień. Dokonano również przeglądu przepisów podatkowo-księgowych związanych z pandemią COVID-19.
Okładka książki Model oceny gospodarki finansowej gminy

64,90 zł 51,76 zł


Gmina jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego realizuje szeroki zakres zadań publicznych, co wiąże się z określonymi zasobami pieniężnymi. Prawidłowe zarządzanie finansami stanowi elementarną determinantę jej prawidłowego działania. Konieczna staje się zatem bieżąca analiza i ocena sytuacji finansowej gminy oraz doskonalenie metod i narzędzi stosowanych do oceny jej gospodarki finansowej. W książce zawarto rozważania teoretyczne i przykłady badań empirycznych dotyczących opracowania modelu oceny gospodarki finansowej gminy z wykorzystaniem wielowymiarowej analizy porównawczej. Wyniki przeprowadzonych badań mogą przyczynić się do rozwoju metodyki sporządzania analiz finansowych opartych na metodach statystycznych. Prezentowane rozważania mogą być także zastosowane w sektorze finansów publicznych do analizy sytuacji finansowej gmin oraz w sektorze bankowym – w celu weryfikacji zdolności kredytowej gminy ubiegającej się o zewnętrzne źródła finansowania, takie jak kredyt lub emisja obligacji.
Okładka książki Kapitał ludzki w warunkach integracji europejskiej na przykładzie Małopolski

49,90 zł 35,73 zł


W cyfryzującym się świecie, gdzie powtarzalne procesy będą wykonywać maszyny, ważne jest wykształcenie kompetencji uniwersalnych. Tych, które pozwolą na wykrywanie ukrytych sensów, głębszego znaczenia czy dochodzenie do rozwiązań niepodlegającym ścisłym regułom. Myślenie analityczne w kontekście różnorodności kulturowej będzie stanowić cel reorientacji kompetencji pracownika przyszłości, tak aby uwolnić jego kapitał ludzki w jak największej części. Autor za pomocą modeli panelowych, modeli regresji liniowej i modeli DEA analizuje wiele zależności, które pomagają wyjaśnić istnienie związku między rozwojem kapitału ludzkiego i innowacyjności. W obszarze zainteresowań autora znajduje się ocena związku wysokości wynagrodzeń z wykształceniem, jakości kapitału ludzkiego i działalności patentowej, wydatków na edukację z wynikami egzaminów maturalnych i gimnazjalnych, nierówności dochodowych z wielkością ośrodków miejskich, efektywności wykorzystania dotacji na szkolnictwo wyższe jak i efektywności szkolnictwa wyższego, działalności sektora edukacji w regionie i jej skutków. W książce zawarto również analizę i ocenę działań rządowych i regionalnych, w tym realizacji strategii i programów rozwojowych w zakresie pobudzania innowacyjności poprzez inwestycje w kapitał ludzki w warunkach integracji europejskiej. Przedstawiono szereg scenariuszy rozwoju kapitału ludzkiego w najbliższej przyszłości w kontekście wyzwań demograficznych, społecznych i technologicznych. Maciej Jagódka – doktor nauk społecznych w dziedzinie ekonomia i finanse, adiunkt w Katedrze Rynków Finansowych Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od lat zajmuje się tematyką kapitału ludzkiego, innowacyjności i zrównoważonego rozwoju na szczeblu państwowym, regionalnym i lokalnym.
Okładka książki Komunikacja między radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych. Perspektywa członków rad nadzorczych

64,90 zł 51,24 zł


Monografia poświęcona jest komunikacji pomiędzy radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych, przedstawionej z perspektywy członków rad nadzorczych. Komunikacja jest istotna dla realizacji przez rady zadań nadzorczych oraz wspomagania zarządu w realizacji misji spółki. Jak wynika z wielu badań, zarząd ma przewagę informacyjną nad radą nadzorczą i może ukierunkowywać przekazywanie informacji zgodnie z własnymi celami. Ta asymetria w przekazywaniu informacji utrudnia radom nadzorczym wykonywanie funkcji przypisanych im przez kodeks spółek handlowych i statuty spółek. Wzmaga również naturalny konflikt występujący między akcjonariuszami i menedżerami. W łagodzeniu tego konfliktu rada nadzorcza może odgrywać istotną rolę. Celem monografii jest odpowiedź na pytania: jakimi cechami powinna się charakteryzować komunikacja między radą nadzorczą a zarządem oraz jak należy ją poprawić, aby była możliwa realizacja zadań postawionych przed radą. Na podstawie literatury przedmiotu oraz regulacji prawnych i regulacji o charakterze dobrych praktyk stworzono zestaw korporacyjnych i zewnętrznych czynników kształtujących komunikację między radą nadzorczą a zarządem w spółce publicznej. Przedstawiono wszystkie instytucjonalne formy komunikacji, starając się je ocenić i zhierarchizować, oraz opracowano typologię cech komunikacji pomiędzy radą nadzorczą a zarządem z perspektywy tejże rady. Autor przeprowadził również pogłębione wywiady z członkami rad nadzorczych polskich spółek giełdowych, które zaowocowały propozycją rozwiązań prowadzących do poprawy procesu komunikacji, próbą określenia perspektyw modelu anglosaskiego w Polsce czy zjawiska postępującej profesjonalizacji podejścia do rad nadzorczych. Publikacja zainteresuje nie tylko członków kodeksowych organów spółek publicznych, ale także inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, którzy mogą potraktować ją jako przyczynek do refleksji nad możliwościami wykorzystania potencjału rad nadzorczych.
Okładka książki Czasem wygrywasz, a czasem się uczysz. Dla nastolatków

39,90 zł 31,82 zł


Porażka nie będzie całkowitą porażką, jeśli czegoś się dzięki niej nauczysz. Miałeś kiedyś poczucie, że rodzice czy nauczyciele stawiają ci niesamowicie wysokie oczekiwania i za nic mają nawet to, że się ich po prostu nie da spełnić? Zdarzyło ci się kiedyś przegrać, choć bardzo ci zależało na wygranej? Czy zdarzyło ci się marzyć, aby móc cofnąć czas i zacząć wszystko od nowa? Co się dzieje, kiedy ci coś nie wyjdzie? Czy ogarnia cię wtedy poczucie beznadziejności? Czy wydaje ci się, że już się nigdy po tej porażce nie pozbierasz? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiadasz twierdząco, to ta książka jest właśnie dla ciebie. Skoro musisz się mierzyć z niepowodzeniem – a musisz, bo każdy czasem musi – to może warto zacząć na tym korzystać? Niby jak? Wyciągając wnioski. Zmarnowana szansa nie będzie całkiem zmarnowana, jeśli się dzięki niej czegoś nauczysz. Każde niepowodzenie – przegrana w zawodach, zły stopień, zerwany związek czy nieudane przesłuchanie – może jednak stanowić krok naprzód, o ile tylko posiada się odpowiednie narzędzia i umie wyciągać wnioski. *** W książce Czasem wygrywasz, a czasem się uczysz. Dla nastolatków, która stanowi adaptację pierwotnego ogólniejszego tekstu, autor, bestsellerowy pisarz i ekspert w dziedzinie przywództwa, John C. Maxwell, dzieli się refleksjami na temat własnych niepowodzeń, przedstawia interaktywne ćwiczenie polegające na prowadzeniu dziennika i przytacza zupełnie nowe historie o wpływowych ludziach, takich jak przedsiębiorca Steve Jobs, złota medalistka olimpijska Gabby Douglas czy laureatka Pokojowej Nagrody Nobla Malala Yousafzai. Maxwell pomaga młodym czytelnikom w rozwijaniu jedenastu umiejętności niezbędnych zwycięzcy i pokazuje wszystkim nastolatkom – począwszy od przeciętnych uczniów, poprzez kapitanów drużyn sportowych, a na przyszłych liderach biznesu skończywszy – jak w każdej porażce dostrzec szansę na przyszły sukces. *** John C. Maxwell to autor bestsellerów „New York Timesa”, uznany trener i rozchwytywany prelegent. Jego książki zostały przetłumaczone na 50 języków i sprzedały się w ponad 24 milionach egzemplarzy. Maxwell, przez niektórych uważany za najwybitniejszy amerykański autorytet w dziedzinie przywództwa, w 2014 roku został uznany przez magazyn „Inc.” za najpopularniejszego eksperta w tej dziedzinie. W głosowaniu organizowanym przez LeadershipGurus.net przez sześć lat z rzędu plasował się na szczycie listy specjalistów w dziedzinie zarządzania. Jest założycielem John Maxwell Company, John Maxwell Team oraz EQUIP, organizacji non profit, która przeprowadziła już szkolenia dla 5 milionów liderów ze 180 krajów świata. Z rad Maxwella korzystają firmy z listy Fortune 500, a także przywódcy polityczni oraz światowi liderzy biznesu najwyższego szczebla.
Okładka książki Zagubiony Świetlik. Le Brillant perdu. W wersji dwujęzycznej dla dzieci

42,90 zł 34,21 zł


Język francuski dla dzieci Stary las, świadek wielu niesamowitych historii, dzieli się nimi z młodym czytelnikiem. Świetlik, mały leśny duszek, gubi się w lesie. Zazwyczaj to on pomaga zbłąkanym. Czy jednak uda mu się samemu wydobyć z tarapatów? W mroku czyha wiele nieznanych stworzeń. Jak znaleźć przyjaciół i nie wpaść w pułapki wrogów? Świetlik, ognik, duszek bagienny to postać z ludowych wierzeń słowiańskich, zamieszkująca lasy i bagna. Świecąc żółtym światłem, wskazywał dobrym ludziom drogę, a złych sprowadzał na manowce. Książka Zagubiony Świetlik w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka francuskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania francuskich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę, a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - rebusy, - zagadki. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie. Historia zagubionego świetlika w wersji AUDIO została przygotowana w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji francuskiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. *** Adam Święcki – ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka francuskiego poprzez zabawę!
Okładka książki Zagubiony Świetlik. Lucerito Perdido. W wersji dwujęzycznej dla dzieci

42,90 zł 25,08 zł


Język hiszpański dla dzieci Stary las, świadek wielu niesamowitych historii, dzieli się nimi z młodym czytelnikiem. Świetlik, mały leśny duszek, gubi się w lesie. Zazwyczaj to on pomaga zbłąkanym. Czy jednak uda mu się samemu wydobyć z tarapatów? W mroku czyha wiele nieznanych stworzeń. Jak znaleźć przyjaciół i nie wpaść w pułapki wrogów? Świetlik, ognik, duszek bagienny to postać z ludowych wierzeń słowiańskich, zamieszkująca lasy i bagna. Świecąc żółtym światłem, wskazywał dobrym ludziom drogę, a złych sprowadzał na manowce. Książka Zagubiony Świetlik w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka hiszpańskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania hiszpańskich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę, a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - rebusy, - zagadki. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie. Historia zagubionego Świetlika w wersji AUDIO została przygotowana w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji hiszpańskiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. *** Adam Święcki – ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka hiszpańskiego poprzez zabawę!
Okładka książki I can sing in English. Śpiewaj i poznaj kluczowe słowa po angielsku

29,90 zł 21,58 zł


Przekonaj się, że nauka angielskiego przez zabawę i muzykę to doskonały sposób na kreatywne spędzenie wolnego czasu z dzieckiem! Angielskie piosenki dla dzieci I can sing in English to propozycja nauki języka angielskiego dla dzieci w wieku od 2 do 5 lat – najmłodsi uczniowie przez zabawę poznać mogą proste angielskie słowa, których znaczenie opanowali już w swoim ojczystym języku. Angielskie słowa kluczowe używane są tu holistycznie: dzieci mają kontakt z tymi samymi wyrazami w kilku piosenkach i obszarach tematycznych, co znacznie ułatwia ich przyswajanie. Nauka języka w rytmie bluesa, country, reggae i nie tylko Piosenki prezentują zróżnicowany stopień trudności i wykorzystują szeroki zakres stylów muzycznych, dobranych tak, by były atrakcyjne nie tylko dla samych dzieci, ale i dla ich rodziców, dziadków, nauczycieli, opiekunów. Melodie wpadają w ucho, a słowa są łatwe do zapamiętania – dla dzieci i dorosłych. Korzystanie z I can sing in English to nie tyle nauka, co zabawa szybko przynosząca efekty. Wioletta Piojda, dyrektor szkoły i przedszkola Te łatwe do śpiewania piosenki wraz z książką umożliwiają, poprzez zabawę, poznanie podstawowych słów w języku angielskim. Leslie Rescorla, profesor psychologii dziecięcej Moi mali uczniowie uwielbiają te piosenki! Beata Budzyńska, anglistka, projektantka gier językowych *** Terence Clark-Ward – nauczyciel, pisarz i prezenter z Londynu. Założyciel i dyrektor szkoły językowej Queen’s School of English we Wrocławiu. Autor książek Żegnajcie błędy! Angielski dla Polaków i You can sing in English too. Prezenter radiowy angielsko-polskiej audycji Sunday Lunch (89,8 FM) w Radio RAM. We współpracy z krajowym kanałem telewizyjnym ATM Rozrywka pracuje również jako prezenter telewizyjny programu 5 o’Clark, który przedstawia życie obcokrajowców mieszkających w Polsce.
Okładka książki Problemy badawcze we współczesnych finansach. Próba wyjścia poza schemat

42,00 zł 33,16 zł


Znaczenia wiedzy i świadomości finansowej nie da się przecenić, współczesny człowiek potrzebuje ich, by przetrwać, a państwa, by zachować niepodległość. Nie da się funkcjonować bez umiejętności planowania wydatków, regulowania zobowiązań, dokonywania rozliczeń pieniężnych. Dlatego naukowcy ciągle podejmują badania zarówno nowych, jak i starych zjawisk finansowych. Monografia Problemy badawcze we współczesnych finansach. Próba wyjścia poza schematy prezentuje wybrane problemy z zakresu współczesnych finansów związane z kreacją, gromadzeniem, ruchem realnie istniejących zasobów pieniężnych oraz zaciąganiem zobowiązań. Autorzy wzięli pod lupę trzy problemy finansowe. W pierwszej kolejności poddali analizie strukturę kapitału małych i średnich przedsiębiorstw z branży usługowej wraz z czynnikami ją kształtującymi oraz determinantami, które w największym stopniu wpływają na poziom zadłużenia MŚP. Następnie przyjrzeli się głównym przyczynom problemów mieszkaniowych w Polsce i opisali narzędzia wsparcia lub finansowania budownictwa mieszkaniowego, jakimi dysponuje władza publiczna. Trzecim zagadnieniem omówionym w książce jest rozwój rynku finansowania startupów w Polsce. Dekadę temu głównym problemem przedsiębiorców było zdobycie środków na działalność na wczesnym etapie rozwoju firmy, obecnie poszukują oni sposobów finansowania jej dalszego wzrostu. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, autorzy przeprowadzili przegląd systemu finansowania startupów w Polsce oraz porównali go do najbardziej pod tym względem rozwiniętego systemu w Stanach Zjednoczonych. Wiedza zgromadzona w książce stanowi owoc wielu lat doświadczeń zebranych przez naukowców specjalizujących się w swoich dziedzinach oraz poznawania regulacji prawnych i księgowych.
Okładka książki Koncepcja preferencyjnego kredytu w zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych beneficjentów świadczenia Rodzina 500+

49,90 zł 39,80 zł


Mieszkanie zaspokaja podstawowe potrzeby człowieka. Na rynku jednak jest dobrem luksusowym ze względu na wysoką barierę dostępności cenowej, uniemożliwiającą realizację potrzeb mieszkaniowych wielu rodzin. Na zakup mieszkania nie mogą sobie pozwolić przede wszystkim grupy społeczne o niskich dochodach i relatywnie niskiej zdolności kredytowej, głównie rodziny młode i wielodzietne. Grupy te potrzebują szczególnego wsparcia ze strony państwa, umożliwiającego im poprawę warunków mieszkaniowych. Jednym z narzędzi wsparcia jest opisana w monografii koncepcja innowacyjnego produktu bankowego adresowanego do beneficjentów świadczenia „Rodzina 500+”, w szczególności do rodzin defaworyzowanych rynkowo. Koncepcja ta została opracowana w ramach projektu pn. Model innowacyjnego instrumentu finansowego wspierającego rozwój mieszkalnictwa – od koncepcji do wdrożenia, finansowanego ze środków MNiSW w ramach programu „Dialog”. Monografia zawiera propozycję preferencyjnego kredytu mieszkaniowego „Mieszkanie własnościowe 500+”. Innowacyjność tego produktu polega na wsparciu beneficjentów świadczenia „Rodzina 500+” przez państwo poprzez gwarancję wkładu własnego udzielaną przez Bank Gospodarstwa Krajowego, co oznacza brak wymogu wniesienia wkładu własnego, oraz poprzez automatyczne skierowanie świadczenia z programu „Rodzina 500+” na spłatę kredytu mieszkaniowego w banku. Wyniki badania warunków i potrzeb mieszkaniowych oraz rekomendacje sformułowane przez autorów publikacji pozwolą na opracowanie zestawu trwałych, efektywnych i inkluzywnych rozwiązań wdrożeniowych w polityce społecznej państwa na przyszłość, tworzących podstawy nowoczesnej gospodarki o zrównoważonym rozwoju.
Okładka książki 1984. Rok 1984 w wersji do nauki angielskiego

49,90 zł 39,80 zł


Język angielski Poziom B1–B2 Lubisz czytać dobre powieści, a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ – ĆWICZ CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści 1984 przyswajasz nowe słówka i uczysz się ich zastosowania w zdaniach. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz się mógł oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu powieści dostępne na poltext.pl/pobierz. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia: na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY Przerażająca antyutopia o „Wielkim Bracie”, który widzi i słyszy wszystko. Świat, w którym dwa plus dwa niekoniecznie równa się cztery, lecz tyle, ile obecnie jest pożądane przez władzę. Napisana w latach pięćdziesiątych dwudziestego wieku historia pozostaje aktualna do dziś. Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników. Marcin Jażyński – doktor filozofii UW. Zajmuje się kognitywistyką, reżyseruje filmy animowane. Współpracuje z Collegium Civitas oraz Gimnazjum Społecznym w Milanówku. Uczy filozofii, logiki i filmu animowanego. Prof. Dariusz Jemielniak - pracuje w Akademii Leona Koźmińskiego i jako faculty associate w Berkman-Klein Center for Internet and Society na Uniwersytecie Harvarda. Jest współtwórcą innowacyjnego systemu wspomagania pracy nauczycieli języków obcych i wspierania nauki słówek Insta.Ling, z którego w każdym tygodniu korzysta ponad 140 tysięcy osób w Polsce i Niemczech. Jest też współautorem kilkunastu podręczników do nauki języków obcych i współredagował "Wielki słownik angielsko-polski" (2014, Wiedza Powszechna). Grzegorz Komerski – absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego.
Okładka książki Zagubiony Świetlik. Das Verlorene Glühwürmchen w wersji dwujęzycznej dla dzieci

42,90 zł 30,96 zł


Język niemiecki dla dzieci Stary las, świadek wielu niesamowitych historii, dzieli się nimi z młodym czytelnikiem. Świetlik, mały leśny duszek, gubi się w lesie. Zazwyczaj to on pomaga zbłąkanym. Czy jednak uda mu się samemu wydobyć z tarapatów? W mroku czyha wiele nieznanych stworzeń. Jak znaleźć przyjaciół i nie wpaść w pułapki wrogów? Świetlik, ognik, duszek bagienny to postać z ludowych wierzeń słowiańskich, zamieszkująca lasy i bagna. Świecąc żółtym światłem, wskazywał dobrym ludziom drogę, a złych sprowadzał na manowce. Książka Zagubiony Świetlik w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka niemieckiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania niemieckich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę, a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - rebusy, - zagadki. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie. Historia zagubionego Świetlika w wersji AUDIO została przygotowana w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji niemieckiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. Adam Święcki – ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka niemieckiego poprzez zabawę!
Okładka książki Implementacja strategii zarządzania w przedsiębiorstwie. Ujęcie systemowe

49,90 zł 35,73 zł


ZARZĄDZANIE Współczesne firmy funkcjonują w skomplikowanych i dynamicznie zmieniających się warunkach, co utrudnia zarządzającym nie tylko przygotowanie dobrej strategii, lecz także skuteczne jej wdrożenie. Implementacji strategii towarzyszy duży stopień złożoności, co powoduje, że przedsięwzięcia mające na celu realizację długofalowych celów często nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Publikacje o strategii dostępne na rynku wydawniczym nie ułatwiają menedżerom zadania, gdyż najczęściej są one poświęcone cząstkowemu, teoretycznemu lub praktycznemu, opisowi wybranych zagadnień wdrażania strategii. Tę lukę stara się wypełnić niniejsza monografia, która proponuje kompleksowe podejście do złożonego problemu wdrażania strategii. Autorka publikacji prezentuje nie tylko dotychczasowy dorobek teoretyczno-metodyczny w zakresie wdrażania strategii, ale także własny ogląd i ocenę tej problematyki, włącznie z modelem implementacji strategii zarządzania. Książka zawiera konkretne metody, które mogą być przydatne w procesie wdrażania strategii w firmach. Przedstawia także koncepcję doboru metod implementacji strategii przy uwzględnieniu warunków otoczenia i innych czynników wpływających na funkcjonowanie organizacji. Monografia może stanowić cenny przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swojej aktywności zawodowej podejmują trud wdrażania strategii. Skorzystają z niej także studenci kierunków biznesowych.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj