KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Poltext

Okładka książki Myśl strategicznie! Jak przygotować i zmieniać organizację w odpowiedzi na wyzwania otoczenia
nowość

54,90 zł 44,06 zł


W świecie organizacji mamy coraz lepsze technologie. Wyrafinowane produkty i usługi. Wykwalifikowanych pracowników. Skomplikowane struktury. Wielkie bazy danych i algorytmy decyzyjne. Ogromny repertuar metod i technik zarządzania. Nie mamy zaś więcej tego, czego potrzeba najbardziej – myślenia strategicznego. Świat, w którym działają organizacje, jest skomplikowany. Ale wiemy, jak sobie radzić ze złożonością i niepewnością świata organizacji – trzeba myśleć strategicznie. Logikę tego procesu przedstawia w tej książce krok po kroku jeden z najlepszych polskich myślicieli strategicznych, prof. Krzysztof Obłój, wybitny uczony i ceniony praktyk, doradca wielu firm. Po pierwsze, trzeba zrozumieć, co i w jaki sposób w otoczeniu organizacji naprawdę się zmienia. Po drugie, trzeba umieć nazwać kluczowe wyzwania, przed którymi te zmiany postawią firmę. Po trzecie, trzeba umieć zaadresować te wyzwania. I nie ma w tym procesie ani specjalnej magii ani tajemnicy. Jest za to skumulowana wiedza teoretyczna i wypracowana praktyka, która podpowiada, jak to dobrze robić. Najnowsza książka profesora Obłoja to znakomity przewodnik strategii na trudne czasy w biznesie.
Okładka książki Psychology Vocabulary in Use. Angielski w psychologii. Poziom B2-C1
nowość

59,90 zł 48,06 zł


Język angielski - poziom B2-C1 Nowe wydanie z poszerzonym i wzbogaconym słownictwem. Książka przeznaczona jest dla osób zainteresowanych psychologią, w tym studentów kierunków psychologicznych oraz słuchaczy specjalności pedagogicznych, socjologii, filozofii i dyscyplin medycznych. Obejmuje swoim zakresem wybrane słownictwo z takich dziedzin psychologii jak: psychologia osobowości, psychologia społeczna, kliniczna, rozwojowa i neuropsychologia. Publikacja umożliwia doskonalenie znajomości specjalistycznego słownictwa, które pozwala na czytanie ze zrozumieniem różnych odmian angielskich publikacji psychologicznych (artykułów, monografii i podręczników, ale też pozycji popularnonaukowych). Została opracowana w taki sposób, aby mogła być wykorzystana zarówno w grupie podczas kursu z lektorem, jak i do samodzielnej nauki. Testy sprawdzające, klucz do ćwiczeń i obszerny słownik pomagają łatwiej kontrolować postępy w opanowaniu poszczególnych partii materiału. Książka składa się z trzynastu rozdziałów koncentrujących się na wybranych obszarach psychologii. Każdy z nich oprócz tekstu wprowadzającego zawiera zestaw ćwiczeń wspierających opanowanie i utrwalenie kompetencji językowej w danym obszarze. Ćwiczenia są zróżnicowane. Jedne z nich sprawdzają rozumienie czytanego tekstu (pytania typu prawda/fałsz, quizy), inne to testy wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk własnymi odpowiedziami, ćwiczenia ze słowotwórstwa, dopasowywanie słów do definicji/opisów i zastępowanie wyrażeń z języka potocznego terminami naukowymi. Nagrania mp3 wybranych tekstów z książki są dostępne gratis na stronie internetowej wydawnictwa.
Okładka książki Sprawozdawczość i rewizja finansowa. Kierunki zmian i wyzwania w czasach pandemii

89,90 zł 72,14 zł


FINANSE Pandemia koronawirusa dokonała dużych zmian w wielu sferach życia społecznego i gospodarczego. Problemy, które ze sobą przyniosła, nie ominęły również rachunkowości, w tym także sprawozdawczości i rewizji finansowej. Głównym celem monografii jest przedstawienie wyników badań dotyczących wpływu pandemii COVID-19 na sprawozdawczość i rewizję finansową, przeprowadzonych przez naukowców reprezentujących takie instytucje naukowe, jak: West University of Timisoara, Kiel University of Applied Sciences, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Monografia składa się zarówno z rozdziałów napisanych po polsku, jak i po angielsku. Autorzy prezentują nowe spojrzenie na wybrane aspekty szeroko rozumianej rachunkowości. Odnoszą się do wielu aktualnych problemów księgowych i omawiają je, stosując różne metody badawcze – od przeglądu literatury, po analizy raportów i ankiet. Bogactwo podjętych przez nich tematów i zastosowanych metod ukazuje złożoność współczesnej rachunkowości. W książce zaprezentowano szeroki wachlarz problemów dotyczących rachunkowości, raportowania i audytu w czasach pandemii COVID-19 z punktu widzenia zarówno twórców, jak i użytkowników informacji finansowych i niefinansowych.
Okładka książki Problemy rachunkowości w dobie pandemii

72,90 zł 58,50 zł


FINANSE Pandemia COVID-19 wywiera wpływ na każdą sferę życia gospodarczego. Rachunkowość cały czas ewoluuje, dostosowując się do zmian otoczenia, nowych regulacji prawnych i potrzeb użytkowników informacji. W tym okresie zmieniły się zarówno przepisy prawne, jak i formy komunikacji. Pojawiły są nowe potrzeby związane z zabezpieczeniem gromadzonych informacji, szkoleniem z wdrażanych zmian w regulacjach prawnych, korzystaniem z nowych rozwiązań technologicznych oraz form kontaktowania się z klientami i współpracownikami. Procesy te następują w dość krótkim okresie, a sprawność w dostosowaniu się do nich determinuje dalsze funkcjonowanie firm na rynku. Monografia przybliża najważniejsze zagadnienia i problemy, z którymi w dobie pandemii COVID-19 przyszło się zmierzyć księgowym, biegłym rewidentom oraz doradcom podatkowym. Głównym celem badań przeprowadzonych przez autorów jest ocena wpływu pandemii na organizację systemu rachunkowości w polskich firmach. Autorzy przedstawili najważniejsze zmiany, do których musieli się dostosować księgowi, i naświetlili problemy etyczne, jakie przyniosła ze sobą pandemia. Omówili problemy zachowania wiarygodności i poufności przekazywanych informacji oraz zabezpieczenia ich przed osobami nieupoważnionymi. Poruszyli także temat konieczności połączenia postaw etycznych z dbałością o dobre imię profesji związanych z rachunkowością. Dużo miejsca poświęcono roli rachunkowości w zaspokajaniu potrzeb interesariuszy oraz tematyce outsourcingu usług księgowych. Zaprezentowano także wpływ pandemii i uregulowań prawnych na proces badania sprawozdania finansowego. Ze względu na obszerność tematu odniesiono się tylko do wybranych zagadnień. Dokonano również przeglądu przepisów podatkowo-księgowych związanych z pandemią COVID-19.
Okładka książki Model oceny gospodarki finansowej gminy

64,90 zł 52,09 zł


Gmina jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego realizuje szeroki zakres zadań publicznych, co wiąże się z określonymi zasobami pieniężnymi. Prawidłowe zarządzanie finansami stanowi elementarną determinantę jej prawidłowego działania. Konieczna staje się zatem bieżąca analiza i ocena sytuacji finansowej gminy oraz doskonalenie metod i narzędzi stosowanych do oceny jej gospodarki finansowej. W książce zawarto rozważania teoretyczne i przykłady badań empirycznych dotyczących opracowania modelu oceny gospodarki finansowej gminy z wykorzystaniem wielowymiarowej analizy porównawczej. Wyniki przeprowadzonych badań mogą przyczynić się do rozwoju metodyki sporządzania analiz finansowych opartych na metodach statystycznych. Prezentowane rozważania mogą być także zastosowane w sektorze finansów publicznych do analizy sytuacji finansowej gmin oraz w sektorze bankowym – w celu weryfikacji zdolności kredytowej gminy ubiegającej się o zewnętrzne źródła finansowania, takie jak kredyt lub emisja obligacji.
Okładka książki Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego

59,90 zł 48,06 zł


Autor wykazuje, że teoria i praktyka wspierania konkurencji prowadzona w prawie 130 krajach świata musi być ukierunkowana nie tylko na korzyści dla konsumenta, we wszystkich pełnionych przez niego funkcjach w gospodarce: pracownika, przedsiębiorcy, konsumenta i obywatela, ale także na integralne korzyści dla całego gospodarstwa domowego. Zadowolony konsument nie może tracić pracy ani rozwojowego środowiska naturalnego, technologicznego czy społecznego. Przedstawiona w książce teoria efektywnej konkurencji i efektywnych dominacji ma temu służyć i stanowić swoistą „ekonomiczną teorię wszystkiego”.
Okładka książki Decyzje i etyka. Co o etyce każdy decydent wiedzieć powinien? 75+ minitekstów o maxisprawach

64,90 zł 52,09 zł


Czy etyczny biznes się opłaca? Autor książki, prof. W. Gasparski, drąży ten temat i poszukuje odpowiedzi od wielu lat – i nie ma wątpliwości, że tak właśnie jest. Najnowsza historia biznesu pełna jest nazw firm, które poszły na dno (często w spektakularny sposób), ponieważ zarządzający nimi postępowali nieetycznie. Do swoich przemyśleń i refleksji autor wybrał przyjazną dla czytelników formę krótkich esejów, które można czytać w dowolnej kolejności. Ich lektura odpowiada na wiele praktycznych pytań, a jednocześnie zaskakuje głębią refleksji. Choć może nie powinna: w końcu „biznes robią” ludzie z ludźmi, a refleksja etyczna od zawsze towarzyszy praktycznej działalności człowieka. Prof. dr hab. inż. Wojciech W. Gasparski – absolwent Politechniki Śląskiej (1959), studia doktoranckie w PAN (1969), habilitował się w Politechnice Warszawskiej (1978), profesor nauk humanistycznych (1985). Założyciel i honorowy dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie pełnił funkcję prorektora ds. badań naukowych. Emerytowany profesor PAN, gdzie kierował Zakładem Prakseologii oraz przewodniczył radzie naukowej Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Autor i redaktor licznych prac z zakresu prakseologii, etyki biznesu, metodologii dyscyplin praktycznych. Członek rzeczywisty Warszawskiego Towarzystwa Naukowego, członek Polskiego Towarzystwa Filozoficznego i członek honorowy Polskiego Towarzystwa Etyki Biznesu (EBEN Polska), honorowy członek Komitetu Naukoznawstwa PAN, honorowy prezes Towarzystwa Naukowego Prakseologii oraz członek honorowy Collegium Invisibile, którego był inicjatorem. Odznaczony Krzyżami Kawalerskim, Oficerskim i Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, Medalem Tadeusza Kotarbińskiego PAN, Medalem im. prof. Stanisława Ochęduszki Politechniki Śląskiej, nagrodzony CEEMAN Champions 2014 Award in Responsible Management Education. Otrzymał Nagrodę Prezesa Rady Ministrów za redagowanie serii wydawniczej Praxiology: The International Annual of Practical Philosophy and Methodology złożonej z 25 tomów opublikowanych w USA nakładem wydawnictwa Routledge. W 2021 r. opublikował tomik wierszy Przylądek dobrej nadziei: rymy i bezrymy.
Okładka książki Wielka wyprawa małego Szyszaka. Little Cony’s Big Adventure Opowieści lasu

42,90 zł 34,43 zł


Język angielski dla dzieci Szyszak, energiczny mieszkaniec lasu, lubi przygody a jego usta rzadko się zamykają. Kocha las i dlatego pomaga też tym, którzy las kochają. Wszystkich, którzy go niszczą, dosięga wielki gniew i kara Szyszaka. Książka Wielka wyprawa małego Szyszaka w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka angielskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania angielskich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę, a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - rebusy, - krzyżówki, - zagadki. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie. Historia Wielkiej wyprawy małego Szyszaka w wersji AUDIO została przygotowana w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji angielskiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. Adam Święcki – ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka angielskiego poprzez zabawę!
Okładka książki Kapitał ludzki i innowacyjność w układach regionalnych

69,90 zł 44,98 zł


Kapitał ludzki i innowacyjność w układach regi
Okładka książki Platformizacja gospodarki cyfrowej

74,90 zł 60,11 zł


Platformizacja gospodarki cyfrowej
Okładka książki Proces akceptacji koncepcji lean six sigma w organizacji

74,00 zł 47,63 zł


Koncepcja zarządzania six sigma, mimo że powstała w połowie lat 80. ubiegłego wieku, nie doczekała się wielu naukowych opracowań zarówno międzynarodowych, jak i krajowych. Z tego względu monografia Proces akceptacji koncepcji lean six sigma w organizacji autorstwa dr. inż. Sławomira Świtka zasługuje na szczególną uwagę. Książka stanowi naukową próbę syntetycznego przedstawienia problematyki wdrażania zintegrowanej koncepcji lean six sigma i jej wpływu na zmianę zachowań organizacyjnych w środowisku korporacyjnym. Autor zawarł w niej dotychczasową wiedzę naukową oraz specjalistyczne doświadczenie praktyczne nie tylko w skali krajowej, ale także światowej. Celem monografii jest zidentyfikowanie czynników procesu akceptacji koncepcji lean six sigma w organizacji za pomocą zmodyfikowanego modelu akceptacji technologii (TAM), który pozwala ocenić wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych warunkujących akceptację tej koncepcji w firmie. Monografia może być wykorzystywana jako podręcznik dla studentów tych kierunków, na których jest wykładany przedmiot dotyczący nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Stanowi również cenne uzupełnienie wiedzy dla osób pragnących uzyskać certyfikację na wszystkich poziomach Six Sigma Belts. Mamy nadzieję, że zainspiruje również menedżerów do głębszych studiów w zakresie zachowań organizacyjnych i wykorzystania tej wiedzy w praktyce zarządzania. Sławomir Świtek – absolwent Wydziału Mechaniki i Budowy Maszyn Politechniki Bydgoskiej, doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Od 2003 roku zajmuje się tematyką wdrożeń koncepcji zarządzania lean production six sigma. Zdobył certyfikację Master Black Belt w six sigma i lean. Jego główne zainteresowania naukowe obejmują badanie zmiany zachowań organizacyjnych przy wdrażaniu tychże koncepcji w środowisku korporacji transnarodowych.
Okładka książki Kapitał ludzki w warunkach integracji europejskiej na przykładzie Małopolski

49,90 zł 32,11 zł


W cyfryzującym się świecie, gdzie powtarzalne procesy będą wykonywać maszyny, ważne jest wykształcenie kompetencji uniwersalnych. Tych, które pozwolą na wykrywanie ukrytych sensów, głębszego znaczenia czy dochodzenie do rozwiązań niepodlegającym ścisłym regułom. Myślenie analityczne w kontekście różnorodności kulturowej będzie stanowić cel reorientacji kompetencji pracownika przyszłości, tak aby uwolnić jego kapitał ludzki w jak największej części. Autor za pomocą modeli panelowych, modeli regresji liniowej i modeli DEA analizuje wiele zależności, które pomagają wyjaśnić istnienie związku między rozwojem kapitału ludzkiego i innowacyjności. W obszarze zainteresowań autora znajduje się ocena związku wysokości wynagrodzeń z wykształceniem, jakości kapitału ludzkiego i działalności patentowej, wydatków na edukację z wynikami egzaminów maturalnych i gimnazjalnych, nierówności dochodowych z wielkością ośrodków miejskich, efektywności wykorzystania dotacji na szkolnictwo wyższe jak i efektywności szkolnictwa wyższego, działalności sektora edukacji w regionie i jej skutków. W książce zawarto również analizę i ocenę działań rządowych i regionalnych, w tym realizacji strategii i programów rozwojowych w zakresie pobudzania innowacyjności poprzez inwestycje w kapitał ludzki w warunkach integracji europejskiej. Przedstawiono szereg scenariuszy rozwoju kapitału ludzkiego w najbliższej przyszłości w kontekście wyzwań demograficznych, społecznych i technologicznych. Maciej Jagódka – doktor nauk społecznych w dziedzinie ekonomia i finanse, adiunkt w Katedrze Rynków Finansowych Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od lat zajmuje się tematyką kapitału ludzkiego, innowacyjności i zrównoważonego rozwoju na szczeblu państwowym, regionalnym i lokalnym.
Okładka książki Wycena spółek w warunkach kryzysu

99,90 zł 80,17 zł


Pandemia Covid-19 stanowi tylko szczególny przypadek kryzysu w wielu jego wymiarach: medycznym, społecznym, finansowym, gospodarczym i politycznym. Ponieważ kryzysy będą nam towarzyszyć także w przyszłości, a „czarny łabędź” nieraz jeszcze zaskoczy nas swoim nieoczekiwanym pojawieniem się, wycena przedsiębiorstwa w warunkach kryzysu zawsze będzie stanowić wyzwanie. Książka jest próbą zmierzenia się z tym wyzwaniem. Inspiracją książki był coroczny raport PwC dotyczący 100 globalnych spółek o największej kapitalizacji rynkowej. Uczestnicy I edycji studiów podyplomowych Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe w Akademii Leona Koźmińskiego w swoich pracach końcowych przygotowywali analizę fundamentalną wybranych spółek z publikacji PwC. W marcu 2020 r. ogłoszono na świecie pandemię i wprowadzono ograniczenia w handlu międzynarodowym i obrocie krajowym. Ta nieoczekiwana sytuacja wpłynęła negatywnie lub pozytywnie na przedsiębiorstwa analizowane przez autorów książki. Każdy musiał odpowiedzieć sobie na pytanie: W jakim stopniu pandemia 2020 r. wpłynęła na wyniki analizowanej spółki? Jak to uwzględnić w prognozie finansowej? Z listy TOP-100 spółek o największej wartości rynkowej na świecie w książce znalazły się: • Alibaba, Amazon.com (e-commerce), • AstraZeneca (branża farmaceutyczna), • AT&T, Verizon Communications (telekomunikacja), • Coca-Cola (napoje niealkoholowe), • ExxonMobil (energia – ropa i gaz), • Microsoft, Apple (technologia i oprogramowanie), • Facebook (sieć społecznościowa). Redaktorzy dodali do tej listy dwie polskie spółki typu blue chips z GPW w Warszawie: Allegro (e-commerce) oraz PZU (ubezpieczenia). Książka składa się z 14 rozdziałów, z których pierwsze dwa mają charakter teoretyczny, natomiast kolejnych 12 dotyczy analizy fundamentalnej wybranych spółek. Każda wycena ma charakter indywidualny i subiektywny. Biegły powinien kierować się zdrowym rozsądkiem, przyjmując wiele subiektywnych założeń. Nie można zapominać, że wycena przedsiębiorstwa to zarówno teoria (nauka), jak i sztuka, oparta na intuicji i doświadczeniu wyceniającego. Żyjemy w rozmigotanym świecie, w którym co rusz ujawniają się nowe źródła niepewności. Wycena biznesu w takich warunkach jest nie lada wyzwaniem. Powiedzenie: „wycena jest bardziej sztuką niż nauką” nabiera dziś szczególnej aktualności. Książkę Marka Panfila i Pawła Wnuczaka traktuję jako pracę nie tylko o tym, co spotyka nas w związku z koronakryzysem, ale także jako źródło refleksji na temat tego, na co specjaliści zajmujący się wyceną muszą być coraz bardziej przygotowani w przyszłości. Jak zwykle w przypadku książek Marka Panfila – z którym dane mi było wielokrotnie współpracować – wysoka wartość merytoryczna idzie w parze z troską o komunikatywność przekazu. To, co zawsze mnie w nich przekonywało, to fakt, że można ich używać na różne sposoby, w tym jako zbiory biznesowych studiów przypadku. Tak jest i z tą najnowszą książką. I tak właśnie powinno być – zwłaszcza w odniesieniu do książek poświęconych wycenie. - dr hab. Andrzej Cwynar, prof. WSEI, prorektor ds. nauki i współpracy międzynarodowej w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie Dorobek naukowy Marka Panfila i Pawła Wnuczaka, ich umiejętność przekładania złożonych analiz na wartość użyteczną dla przedsiębiorcy, menedżera i inwestora, a także pasja w dzieleniu się wiedzą z innymi – to wszystko dało znakomity efekt w postaci publikacji opisującej największe spółki światowe w obliczu pandemii. Poszczególne wyceny (studia przypadku), przygotowane wraz z absolwentami studiów podyplomowych Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe w Akademii Leona Koźmińskiego, pozwalają zrozumieć spodziewane, jak również paradoksalne skutki pandemii dla biznesu i się z nimi zmierzyć. Przez pryzmat metodologii zastosowanej w książce uzyskujemy też możliwość wejrzenia w przyszłość, w której mogą pojawić się inne „czarne łabędzie”, aby znów wstrząsnąć życiem społecznym i gospodarczym.
Okładka książki Ksawery i Kacper. Xavier and Casper w wersji dwujęzycznej dla dzieci

39,90 zł 32,02 zł


Język angielski dla dzieci Ksawery i Kacper. Fantastyczne wyprawy w wersji dwujęzycznej dla dzieci to trzy opowieści o dwóch małych chłopcach. Jej bohaterowie, dwaj bracia mieszkający w Wielkiej Brytanii, w zaskakujący sposób przenoszą się w jednej chwili w dawne czasy i odbywają fantastyczne wyprawy w odległe miejsca, spotykając tam ciekawe postaci i przeżywając niewiarygodne, niekiedy niebezpieczne przygody – ratują królewskie klejnoty z rąk rabusiów, walczą z potworem morskim, znajdują skarb w jaskini. Jeśli chcesz poznać wikingów, piratów i średniowiecznych rycerzy, a przy okazji dowiedzieć się, kto to był Eryk Rudy, Czarnobrody i co to jest trebusz, koniecznie przeczytaj książkę Ksawery i Kacper. Fantastyczne wyprawy w wersji dwujęzycznej dla dzieci. Może i tobie przydarzą się takie niesamowite eskapady jak bohaterom tych opowieści... Książka Ksawery i Kacper Xavier and Casper w wersji dwujęzycznej dla dzieci umożliwia naukę języka angielskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Stanowi znakomitą pomoc edukacyjną, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania angielskich tekstów ze zrozumieniem. W środku znajdziesz trzy opowieści o niesamowitych podróżach dwóch bohaterow przez historyczne krainy. Każda opowieść kończy się zestawem różnorodnych ćwiczeń językowych, wykreślanek, krzyżówek, rebusów, jak też ciekawostek językowych i histrycznych. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie w trzech wersjach: - dwujęzycznej - angielskiej - polskiej. Kinga White urodziła się w Warszawie. Skończyła anglistykę na Uniwersytecie Warszawskim oraz grafikę w London Metropolitan University. Od wielu lat mieszka w Wielkiej Brytanii i zajmuje się projektowaniem graficznym dla wydawnictw, międzynarodowych biznesów i brytyjskiej administracji rządowej. Za swoje prace otrzymała kilka nagród. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka angielskiego poprzez zabawę!
Okładka książki Kreatywność w biznesie. Czego możemy się nauczyć od artystów?

54,90 zł 44,06 zł


Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej od przedsiębiorców i menedżerów oczekuje się kreatywności i innowacyjności. A nawet więcej: bez tego nie osiąga się dzisiaj sukcesów w biznesie. Pojawia się jednak pytanie, jak kreatywność uwolnić i rozwinąć. Książka powstała dzięki rozmowom z 26 wybitnymi przedstawicielami sztuki i nauki. Jej lektura pomoże uwolnić kreatywność w pracy zawodowej i życiu osobistym. Potencjał kreatywności drzemie bowiem w każdym z nas, a dzięki poznaniu tajemnic warsztatu artystów i twórców, inspiracji ich sugestiami, wsłuchaniu się w ich zalecenia i przestrogi możliwe będzie przełamanie bariery obaw, wahań i niepewności. Zawsze warto wsłuchiwać się w to, co mają do powiedzenia ci, którzy osiągnęli sukces tworząc wspaniałe filmy, sztuki teatralne, obrazy, rzeźby, grafiki, fotografie czy utwory muzyczne doceniane przez szerokie grono odbiorców. W działaniach artystów i twórców można odnaleźć powtarzalne mechanizmy i sposoby postępowania, które pozwalają lepiej zrozumieć fenomen kreatywności i mogą stanowić inspiracje dla osób związanych z biznesem. Lechosław Garbarski – profesor, kierownik Katedry Marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Specjalizuje się w zakresie marketingu, strategii marketingowych i postępowania nabywców na rynku. Jest autorem ponad 300 prac, z których większość została opublikowana w książkach, monografiach, czasopismach oraz materiałach konferencyjnych w Polsce i za granicą. Członek założyciel Stowarzyszenia Stypendystów Fulbrighta w Polsce. Konsultant wielu firm. Dyrektor Kozminski Advanced Management Program.
Okładka książki Komunikacja między radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych. Perspektywa członków rad nadzorczych

64,90 zł 41,76 zł


Monografia poświęcona jest komunikacji pomiędzy radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych, przedstawionej z perspektywy członków rad nadzorczych. Komunikacja jest istotna dla realizacji przez rady zadań nadzorczych oraz wspomagania zarządu w realizacji misji spółki. Jak wynika z wielu badań, zarząd ma przewagę informacyjną nad radą nadzorczą i może ukierunkowywać przekazywanie informacji zgodnie z własnymi celami. Ta asymetria w przekazywaniu informacji utrudnia radom nadzorczym wykonywanie funkcji przypisanych im przez kodeks spółek handlowych i statuty spółek. Wzmaga również naturalny konflikt występujący między akcjonariuszami i menedżerami. W łagodzeniu tego konfliktu rada nadzorcza może odgrywać istotną rolę. Celem monografii jest odpowiedź na pytania: jakimi cechami powinna się charakteryzować komunikacja między radą nadzorczą a zarządem oraz jak należy ją poprawić, aby była możliwa realizacja zadań postawionych przed radą. Na podstawie literatury przedmiotu oraz regulacji prawnych i regulacji o charakterze dobrych praktyk stworzono zestaw korporacyjnych i zewnętrznych czynników kształtujących komunikację między radą nadzorczą a zarządem w spółce publicznej. Przedstawiono wszystkie instytucjonalne formy komunikacji, starając się je ocenić i zhierarchizować, oraz opracowano typologię cech komunikacji pomiędzy radą nadzorczą a zarządem z perspektywy tejże rady. Autor przeprowadził również pogłębione wywiady z członkami rad nadzorczych polskich spółek giełdowych, które zaowocowały propozycją rozwiązań prowadzących do poprawy procesu komunikacji, próbą określenia perspektyw modelu anglosaskiego w Polsce czy zjawiska postępującej profesjonalizacji podejścia do rad nadzorczych. Publikacja zainteresuje nie tylko członków kodeksowych organów spółek publicznych, ale także inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, którzy mogą potraktować ją jako przyczynek do refleksji nad możliwościami wykorzystania potencjału rad nadzorczych.
Okładka książki Czasem wygrywasz, a czasem się uczysz. Dla nastolatków

39,90 zł 32,02 zł


Porażka nie będzie całkowitą porażką, jeśli czegoś się dzięki niej nauczysz. Miałeś kiedyś poczucie, że rodzice czy nauczyciele stawiają ci niesamowicie wysokie oczekiwania i za nic mają nawet to, że się ich po prostu nie da spełnić? Zdarzyło ci się kiedyś przegrać, choć bardzo ci zależało na wygranej? Czy zdarzyło ci się marzyć, aby móc cofnąć czas i zacząć wszystko od nowa? Co się dzieje, kiedy ci coś nie wyjdzie? Czy ogarnia cię wtedy poczucie beznadziejności? Czy wydaje ci się, że już się nigdy po tej porażce nie pozbierasz? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiadasz twierdząco, to ta książka jest właśnie dla ciebie. Skoro musisz się mierzyć z niepowodzeniem – a musisz, bo każdy czasem musi – to może warto zacząć na tym korzystać? Niby jak? Wyciągając wnioski. Zmarnowana szansa nie będzie całkiem zmarnowana, jeśli się dzięki niej czegoś nauczysz. Każde niepowodzenie – przegrana w zawodach, zły stopień, zerwany związek czy nieudane przesłuchanie – może jednak stanowić krok naprzód, o ile tylko posiada się odpowiednie narzędzia i umie wyciągać wnioski. *** W książce Czasem wygrywasz, a czasem się uczysz. Dla nastolatków, która stanowi adaptację pierwotnego ogólniejszego tekstu, autor, bestsellerowy pisarz i ekspert w dziedzinie przywództwa, John C. Maxwell, dzieli się refleksjami na temat własnych niepowodzeń, przedstawia interaktywne ćwiczenie polegające na prowadzeniu dziennika i przytacza zupełnie nowe historie o wpływowych ludziach, takich jak przedsiębiorca Steve Jobs, złota medalistka olimpijska Gabby Douglas czy laureatka Pokojowej Nagrody Nobla Malala Yousafzai. Maxwell pomaga młodym czytelnikom w rozwijaniu jedenastu umiejętności niezbędnych zwycięzcy i pokazuje wszystkim nastolatkom – począwszy od przeciętnych uczniów, poprzez kapitanów drużyn sportowych, a na przyszłych liderach biznesu skończywszy – jak w każdej porażce dostrzec szansę na przyszły sukces. *** John C. Maxwell to autor bestsellerów „New York Timesa”, uznany trener i rozchwytywany prelegent. Jego książki zostały przetłumaczone na 50 języków i sprzedały się w ponad 24 milionach egzemplarzy. Maxwell, przez niektórych uważany za najwybitniejszy amerykański autorytet w dziedzinie przywództwa, w 2014 roku został uznany przez magazyn „Inc.” za najpopularniejszego eksperta w tej dziedzinie. W głosowaniu organizowanym przez LeadershipGurus.net przez sześć lat z rzędu plasował się na szczycie listy specjalistów w dziedzinie zarządzania. Jest założycielem John Maxwell Company, John Maxwell Team oraz EQUIP, organizacji non profit, która przeprowadziła już szkolenia dla 5 milionów liderów ze 180 krajów świata. Z rad Maxwella korzystają firmy z listy Fortune 500, a także przywódcy polityczni oraz światowi liderzy biznesu najwyższego szczebla.
Okładka książki Chuligaństwo stadionowe

74,90 zł 48,19 zł


Monografia w sposób kompleksowy prezentuje problematykę chuligaństwa stadionowego jako zjawiska społecznego i prawnego. Jej zasadniczą część stanowią analizy związane z krajowymi i międzynarodowymi regulacjami prawnymi dotyczącymi chuligaństwa na stadionach; szczególną uwagę poświęcono regulacjom mającym na celu zapewnienie bezpieczeństwa imprez masowych. W monografii zaprezentowano dane statystyczne dotyczące chuligaństwa stadionowego – zebrane zarówno przez instytucje państwowe (organy ścigania), jak i organizacje pozarządowe (Polski Związek Piłki Nożnej). Na uwagę zasługuje wnikliwy opis typologii kibiców oraz tworzonej przez nich subkultury wraz z badaniem cech psychologicznych sprawców chuligaństwa stadionowego. Autor omawia kryminalistyczne aspekty chuligaństwa, przede wszystkim modus operandi czynów popełnianych na stadionach, a także problematykę kryminologiczną, uwzględniając relacje między grupami kibiców. Monografię kończy prezentacja propozycji rozwiązań, które mogą zredukować liczbę niepożądanych zachowań związanych z meczami piłkarskimi. *** Monografia stanowi jedno z nielicznych w polskiej literaturze prawnej i kryminologicznej opracowań tak dogłębnie przedstawiających problematykę chuligaństwa stadionowego, jest oparta na dobrej znajomości realiów szeroko rozumianego zjawiska chuligaństwa stadionowego oraz na przeprowadzonych badaniach empirycznych. Do osiągnięć naukowych autora można także zaliczyć sformułowanie wartościowych uwag i postulatów, które powinno się uwzględniać w pracach nad stworzeniem strategii postępowania związanego ze zwalczaniem czynów o charakterze chuligańskim na stadionach, a także w pracach nad polityką kryminalną dotyczącą penalizowania przestępstw i występków dokonywanych przez chuliganów stadionowych oraz karania sprawców takich czynów. z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Tomaszewskiego Wielką wartością monografii jest jej interdyscyplinarny charakter. Na uznanie zasługuje nie tylko szerokie ujęcie problematyki dogmatycznej (rozważań w sferze normatywnej), z uwzględnieniem szerokiego kontekstu historycznego oraz kontekstu prawnoporównawczego, ale także pokazanie szerokiego zakresu problemów socjotechnicznych, związanych z tworzeniem i stosowaniem regulacji prawnych. Autor włożył duży wysiłek w spojrzenie na poruszane kwestie z punktu widzenia różnych dyscyplin. Pokazał nie tylko mechanizmy prowadzące do zmian w obowiązującym prawie, ale także społeczne skutki ich wprowadzenia. Na podkreślenie zasługuje wykorzystanie przez autora w opracowaniu własnych badań empirycznych (w obszarze poziomu agresji) wniosków statystycznych. z recenzji dr. hab. Marka Leśniaka *** Marcin Kamiński – doktor nauk prawnych, ukończył prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz psychologię na Wydziale Filozofii Chrześcijańskiej Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Uczestniczył w Prawniczym Seminarium Doktorskim na Akademii Leona Koźmińskiego. Adwokat należący do Izby Adwokackiej w Warszawie. W swojej pracy naukowej koncentruje się głównie na problematyce prawa karnego oraz na wybranych działach prawa cywilnego. Autor licznych publikacji naukowych, w tym monografii Prostytucja w aspektach psychologiczno-społecznych i prawnych.
Okładka książki Zagubiony Świetlik. Le Brillant perdu. W wersji dwujęzycznej dla dzieci

42,90 zł 27,61 zł


Język francuski dla dzieci Stary las, świadek wielu niesamowitych historii, dzieli się nimi z młodym czytelnikiem. Świetlik, mały leśny duszek, gubi się w lesie. Zazwyczaj to on pomaga zbłąkanym. Czy jednak uda mu się samemu wydobyć z tarapatów? W mroku czyha wiele nieznanych stworzeń. Jak znaleźć przyjaciół i nie wpaść w pułapki wrogów? Świetlik, ognik, duszek bagienny to postać z ludowych wierzeń słowiańskich, zamieszkująca lasy i bagna. Świecąc żółtym światłem, wskazywał dobrym ludziom drogę, a złych sprowadzał na manowce. Książka Zagubiony Świetlik w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka francuskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania francuskich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę, a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - rebusy, - zagadki. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie. Historia zagubionego świetlika w wersji AUDIO została przygotowana w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji francuskiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. *** Adam Święcki – ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka francuskiego poprzez zabawę!
Okładka książki Zagubiony Świetlik. Lucerito Perdido. W wersji dwujęzycznej dla dzieci

42,90 zł 27,61 zł


Język hiszpański dla dzieci Stary las, świadek wielu niesamowitych historii, dzieli się nimi z młodym czytelnikiem. Świetlik, mały leśny duszek, gubi się w lesie. Zazwyczaj to on pomaga zbłąkanym. Czy jednak uda mu się samemu wydobyć z tarapatów? W mroku czyha wiele nieznanych stworzeń. Jak znaleźć przyjaciół i nie wpaść w pułapki wrogów? Świetlik, ognik, duszek bagienny to postać z ludowych wierzeń słowiańskich, zamieszkująca lasy i bagna. Świecąc żółtym światłem, wskazywał dobrym ludziom drogę, a złych sprowadzał na manowce. Książka Zagubiony Świetlik w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka hiszpańskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania hiszpańskich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę, a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - rebusy, - zagadki. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie. Historia zagubionego Świetlika w wersji AUDIO została przygotowana w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji hiszpańskiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. *** Adam Święcki – ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka hiszpańskiego poprzez zabawę!

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj