INNOWACJE ? FINANSE Książka w sposób pozbawiony naukowego żargonu przedstawia istotę przełomowych innowacji finansowych. Autor rozpatruje innowacje finansowe w kontekście technologicznym i demograficznym oraz prezentuje ich teorię, unikając podziału na dobre, zwiększające produktywność, oraz złe, służące finansjalizacji i zarządzaniu ryzykiem. Monografia jest podzielona na trzy części. Pierwsza pomoże studentom przygotować się do egzaminu z teorii innowacji, gdyż stanowi przegląd teorii innowacji wytwórczych i finansowych. Druga opisuje proces zarządzania innowacjami, dzięki czemu jest cennym źródłem wiedzy dla praktyków gospodarczych. Trzecia w sposób zwięzły charakteryzuje przełomowe innowacje finansowe i poszerza horyzonty poznawcze osób pragnących zrozumieć ich istotę. Aby innowacje finansowe przynosiły poprawę jakości życia, proces ich wprowadzania powinien być monitorowany, nadzorowany i regulowany. Autor w sposób przekonujący argumentuje, że w usługach finansowych, podobnie jak w ruchu drogowym, powinniśmy wprowadzić zasadę ograniczonego zaufania do wszystkich uczestników obrotu gospodarczego. Hybrydowy charakter świata współczesnych finansów nie pozwala na wyeliminowanie z finansów czynnika ludzkiego, wnoszącego w kalkulację cyfrową emocje i błędy. Nie można też utrzymywać status quo, w którym rutynę chroni urzędowy monopol na zaufanie do licencjonowanych pośredników finansowych. Monografia stanowi lekturę pomocniczą do wykładów z zakresu przedsiębiorczości oraz edukacji finansowej, z pewnością zainteresuje też bankowców, pośredników finansowych i doradców.
Rozwój technologii w sektorze finansowym sprawił, że pojawiły się nowe instytucje, takie jak fintechy i bigtechy. Przez wiele lat firmy te wspomagały tradycyjną bankowość, skupiając się na pojedynczych segmentach rynku, często na obszarach nieeksplorowanych przez banki. Ostatnio jednak wiele fintechów i bigtechów zaczęło konkurować na różnych płaszczyznach z bankami. Książka w sposób kompleksowy porusza rolę i wpływ tych instytucji na tradycyjne pośrednictwo bankowe, zmieniające się modele funkcjonowania banków, jak również na szeroko pojętą stabilność finansową. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na następujące pytania: 1. Czy dezintermediacja w finansach zmniejsza rolę banków jako pośredników finansowych? 2. Czy instytucje typu fintech i bigtech zagrażają tradycyjnym bankom? 3. Jak banki powinny reagować na zachodzące zmiany? 4. Jakie czynniki ryzyka towarzyszą dezintermediacji w finansach oraz jak wpływają na szeroko pojętą stabilność finansową? Wyniki badań przeprowadzonych przez autorkę, są dość unikalne zarówno w skalo mikro, mezzi, jak i makro; mają walor nie tylko akademicki, ale również praktyczny. Ze względu na dogłębną analizę zmian zachodzących w szeroko pojętym sektorze finansowym książka dostarcza cennych informacji wielu grupom interesariuszy, od decydentów i zarządzających bankami po instytucje nadzoru finansowego.
Gospodarka cyfrowa – to gospodarka oparta na danych (datafikacja – danetyzacja).
Rodzi się w związku z tym wiele pytań: czy można mówić o własności danych, czy raczej o problemie dostępu do danych? jak pogodzić ochronę danych z potrzebą ułatwienia udostępniania danych w interesie publicznym? jak te kwestie różnicować w kontekście danych osobowych i danych ekonomicznych, często powiązanych z ochroną praw własności intelektualnej i przemysłowej oraz tajemnicy handlowej? czy, a jeżeli tak, to w jakiej mierze prawo powinno wymuszać udostępnianie danych?
Autor poszukuje w książce „złotego środka” między ochroną danych a dostępem do danych, między tragedią wspólnego pastwiska (tragedy of the commons) a tragedią prywatnego zawłaszczania (tragedy of the anticommons), a tym samym – opracowania takich systemów zarządzania danymi prywatnymi oraz publicznymi, które nie budzą wątpliwości z perspektywy konkurencji. Metody wykorzystane w tym poszukiwaniu to przede wszystkim analiza regulacji i orzecznictwa w kontekście ekonomii instytucjonalnej, ekonomicznej analizy prawa oraz oceny skutków regulacji.Rozwiązań, które powinny mieć charakter holistyczny i systemowy, można poszukiwać na pograniczu ekonomii, prawa i zarządzania, co już zostało zapoczątkowane. Równocześnie wyraźnie widoczna jest luka badawcza, gdyż nauka o danych (Data Science) oraz analityka danych (Data Analytics) dotychczas skupiają się głównie na aspektach informatycznych (kodowanie danych, wyszukiwanie danych czy tworzenie baz danych), podczas gdy ekonomia skupia się na niektórych rodzajach danych, w szczególności tych powiązanych z prawami własności intelektualnej i przemysłowej, a regulacja (prawo) koncentruje się na dość jednostronnie rozumianej ochronie prywatności („własności” danych) lub na roli danych w stosowaniu prawa konkurencji. Fragment z recenzji Monografia jest zwieńczeniem cyklu książek na temat gospodarki cyfrowej pisanych przez autora. Ponieważ na ogół udaje mu się wyprzedzić inne osoby działające na tym polu książka daje czytelnikom, jak zawsze, posmak nowości i wprowadzenia w kolejne etapy rozwoju technologii informacyjnych w społeczeństwie. I tym razem nie zawiodłem się na prof. Włodzimierzu Szpringerze jako autorze. Z sumiennością godną pochwały wyszukuje on rok w rok najnowsze osiągnięcia technologii cyfrowej, zarysowujące się trendy w tej dziedzinie i rozwiązania, jakie pojawiają się na rynku oraz – co szczególne – dzieli się tą wiedzą ze swoimi współpracownikami, studentami i czytelnikami. Niniejsza książka dotyczy datafikacji, czyli procesu, w którym podmioty, przedmioty i praktyki są przekształcane w dane cyfrowe. Wielu naukowców twierdzi, że w związku z rozwojem technologii cyfrowych, cyfryzacją i dużymi zbiorami danych datafikacja nasila się, ponieważ coraz więcej wymiarów życia społecznego rozgrywa się w przestrzeniach cyfrowych. Książka jest wynikiem głębokich, interdyscyplinarnych studiów bibliograficznych z pogranicza prawa, ekonomii i informatyki, w zakresie interdyscyplinarnej analizy prawa, orzecznictwa oraz innowacji regulacyjnych w wiodących technologicznie krajach świata.
Autor skupia się na zjawisku datafikacji i ocenie skutków dotychczasowych regulacji i ich innowacyjności, szczególnie w zakresie konkurencji. Imponująca jest przywoływana bibliografia – zawiera ponad 330 pozycji. Waham się napisać, że książka stanowi zwieńczenie dokonań autora, ponieważ znając go spodziewam się, że za rok napisze nowe „zwieńczenie”. [z recenzji prof. dr. hab. Witolda Chmielarza, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski]
Współczesna rachunkowość, sprawozdawczość i rewizja finansowa podlegają nieustannym zmianom. Powszechna informatyzacja rzeczywistości gospodarczej i postępująca automatyzacja procesów z założenia powinny umożliwić szybsze i łatwiejsze przygotowywanie i badanie sprawozdań finansowych, a ujednolicenie ich struktury logicznej powinno pozwolić także na łatwiejsze dokonywanie porównań. Niezależnie od postępu technologicznego, usprawniającego pracę księgowych, nadal ogromnym wyzwaniem dla systemu rachunkowości i rewizji finansowej pozostaje konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu wiarygodności danych sprawozdawczych oraz dostarczenia informacji użytecznej, która dla odbiorców będzie przydatna w podczas podejmowania decyzji zarządczych oraz inwestycyjnych. W monografii zawarto rozważania teoretyczne i przykłady badań empirycznych dotyczących wyzwań, przed jakimi stają współczesna rachunkowość, sprawozdawczość i rewizja finansowa w warunkach ciągłych zmian otoczenia gospodarczego i rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych. Poruszone zagadnienia zostały zebrane w następujące bloki tematyczne: ·zastosowanie nowoczesnych technologii w systemie rachunkowości, ·rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, ·raportowanie niefinansowe, ·rewizja finansowa, ·rachunkowość zarządcza i analiza finansowa. Książka jest rezultatem projektu naukowego „Sprawozdawczość i rewizja finansowa wobec wyzwań XXI wieku”, w którym udział brali studenci polskich uczelni wyższych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza.
Marketing internetowy, który można najkrócej zdefiniować jako wykorzystanie internetu do realizacji celów marketingowych, to dziedzina rozwijająca się w ogromnym tempie już od blisko 20 lat. W obecnych czasach nikogo nie trzeba przekonywać, że e-marketing to ważny element działania każdej firmy, a kompetencje związane z marketingowym wykorzystaniem internetu stają się podstawą pracy marketerów, specjalistów od sprzedaży czy PR.
W książce zostały omówione zagadnienia takie jak: strategia e-marketingowa, usługi interaktywne, badania marketingowe online, zachowanie konsumenta online, aspekty prawne e-marketingu, marketing mobilny, serwisy www, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, projektowanie interfejsów, reklama AdWords, Analytics, e-mail marketing, marketing automation, social media marketing, personal branding, internet PR i influencer marketing oraz content marketing. Ze względu na zakres tematyczny oraz praktyczny sposób prezentowania poszczególnych zagadnień publikacja jest świetnym wsparciem dla każdego, kto profesjonalnie zajmuje się e-marketingiem lub stawia w cyfrowym świecie pierwsze kroki.
Książka składa się z trzech bloków tematycznych: – strategicznego i operacyjnego zarządzania działalnością marketingową online, – pomiaru, analityki i badań wspierających podejmowanie decyzji online, – narzędzi i technik komunikacji marketingowej online.
Każdy rozdział zawiera wyjaśnienia podstawowych pojęć oraz praktyczny opis danego zagadnienia – w taki sposób, aby miał on stricte wdrożeniowy charakter. Dodatkowo w każdym rozdziale znajdują się ćwiczenia oraz studia przypadków z polskiego rynku.
Autorzy książki to nie tylko świetni eksperci branżowi, ale również uznani dydaktycy, wykorzystujący doświadczenie z firm i instytucji, które reprezentują (m.in.: Deloitte Digital, GoldenSubmarine, VML Poland, T-Mobile, Socjomania, Future Mind, Akademia Leona Koźmińskiego, IQS Poland, Ideo, Freshmail). Zdecydowana większość z nich od wielu lat z sukcesem prowadzi kursy, szkolenia oraz zajęcia na studiach podyplomowych. *** „E-marketing to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin wiedzy. Każdego miesiąca pojawiają się nowe technologie, narzędzia oraz powiązane z nimi dobre praktyki. Książka pomaga nadążyć za zmieniającym się krajobrazem marketingu internetowego. Dzięki niej poznasz wartościowe techniki i aplikacje, które pozwolą analizować efekty Twoich działań marketingowych, poprawę satysfakcji klientów, a w efekcie przyspieszą wzrost Twojej firmy” – Michał Sadowski, założyciel Brand24
W świecie organizacji mamy coraz lepsze technologie. Wyrafinowane produkty i usługi. Wykwalifikowanych pracowników. Skomplikowane struktury. Wielkie bazy danych i algorytmy decyzyjne. Ogromny repertuar metod i technik zarządzania. Nie mamy zaś więcej tego, czego potrzeba najbardziej – myślenia strategicznego. Świat, w którym działają organizacje, jest skomplikowany. Ale wiemy, jak sobie radzić ze złożonością i niepewnością świata organizacji – trzeba myśleć strategicznie. Logikę tego procesu przedstawia w tej książce krok po kroku jeden z najlepszych polskich myślicieli strategicznych, prof. Krzysztof Obłój, wybitny uczony i ceniony praktyk, doradca wielu firm. Po pierwsze, trzeba zrozumieć, co i w jaki sposób w otoczeniu organizacji naprawdę się zmienia. Po drugie, trzeba umieć nazwać kluczowe wyzwania, przed którymi te zmiany postawią firmę. Po trzecie, trzeba umieć zaadresować te wyzwania. I nie ma w tym procesie ani specjalnej magii ani tajemnicy. Jest za to skumulowana wiedza teoretyczna i wypracowana praktyka, która podpowiada, jak to dobrze robić. Najnowsza książka profesora Obłoja to znakomity przewodnik strategii na trudne czasy w biznesie.
Język angielski - poziom B2-C1 Nowe wydanie z poszerzonym i wzbogaconym słownictwem. Książka przeznaczona jest dla osób zainteresowanych psychologią, w tym studentów kierunków psychologicznych oraz słuchaczy specjalności pedagogicznych, socjologii, filozofii i dyscyplin medycznych. Obejmuje swoim zakresem wybrane słownictwo z takich dziedzin psychologii jak: psychologia osobowości, psychologia społeczna, kliniczna, rozwojowa i neuropsychologia. Publikacja umożliwia doskonalenie znajomości specjalistycznego słownictwa, które pozwala na czytanie ze zrozumieniem różnych odmian angielskich publikacji psychologicznych (artykułów, monografii i podręczników, ale też pozycji popularnonaukowych). Została opracowana w taki sposób, aby mogła być wykorzystana zarówno w grupie podczas kursu z lektorem, jak i do samodzielnej nauki. Testy sprawdzające, klucz do ćwiczeń i obszerny słownik pomagają łatwiej kontrolować postępy w opanowaniu poszczególnych partii materiału. Książka składa się z trzynastu rozdziałów koncentrujących się na wybranych obszarach psychologii. Każdy z nich oprócz tekstu wprowadzającego zawiera zestaw ćwiczeń wspierających opanowanie i utrwalenie kompetencji językowej w danym obszarze. Ćwiczenia są zróżnicowane. Jedne z nich sprawdzają rozumienie czytanego tekstu (pytania typu prawda/fałsz, quizy), inne to testy wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk własnymi odpowiedziami, ćwiczenia ze słowotwórstwa, dopasowywanie słów do definicji/opisów i zastępowanie wyrażeń z języka potocznego terminami naukowymi. Nagrania mp3 wybranych tekstów z książki są dostępne gratis na stronie internetowej wydawnictwa.
FINANSE Pandemia koronawirusa dokonała dużych zmian w wielu sferach życia społecznego i gospodarczego. Problemy, które ze sobą przyniosła, nie ominęły również rachunkowości, w tym także sprawozdawczości i rewizji finansowej. Głównym celem monografii jest przedstawienie wyników badań dotyczących wpływu pandemii COVID-19 na sprawozdawczość i rewizję finansową, przeprowadzonych przez naukowców reprezentujących takie instytucje naukowe, jak: West University of Timisoara, Kiel University of Applied Sciences, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Monografia składa się zarówno z rozdziałów napisanych po polsku, jak i po angielsku. Autorzy prezentują nowe spojrzenie na wybrane aspekty szeroko rozumianej rachunkowości. Odnoszą się do wielu aktualnych problemów księgowych i omawiają je, stosując różne metody badawcze – od przeglądu literatury, po analizy raportów i ankiet. Bogactwo podjętych przez nich tematów i zastosowanych metod ukazuje złożoność współczesnej rachunkowości. W książce zaprezentowano szeroki wachlarz problemów dotyczących rachunkowości, raportowania i audytu w czasach pandemii COVID-19 z punktu widzenia zarówno twórców, jak i użytkowników informacji finansowych i niefinansowych.
Gmina jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego realizuje szeroki zakres zadań publicznych, co wiąże się z określonymi zasobami pieniężnymi. Prawidłowe zarządzanie finansami stanowi elementarną determinantę jej prawidłowego działania. Konieczna staje się zatem bieżąca analiza i ocena sytuacji finansowej gminy oraz doskonalenie metod i narzędzi stosowanych do oceny jej gospodarki finansowej. W książce zawarto rozważania teoretyczne i przykłady badań empirycznych dotyczących opracowania modelu oceny gospodarki finansowej gminy z wykorzystaniem wielowymiarowej analizy porównawczej. Wyniki przeprowadzonych badań mogą przyczynić się do rozwoju metodyki sporządzania analiz finansowych opartych na metodach statystycznych. Prezentowane rozważania mogą być także zastosowane w sektorze finansów publicznych do analizy sytuacji finansowej gmin oraz w sektorze bankowym – w celu weryfikacji zdolności kredytowej gminy ubiegającej się o zewnętrzne źródła finansowania, takie jak kredyt lub emisja obligacji.
Język angielski dla dzieci Szyszak, energiczny mieszkaniec lasu, lubi przygody a jego usta rzadko się zamykają. Kocha las i dlatego pomaga też tym, którzy las kochają. Wszystkich, którzy go niszczą, dosięga wielki gniew i kara Szyszaka. Książka Wielka wyprawa małego Szyszaka w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka angielskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania angielskich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę, a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - rebusy, - krzyżówki, - zagadki. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie. Historia Wielkiej wyprawy małego Szyszaka w wersji AUDIO została przygotowana w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji angielskiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. Adam Święcki – ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka angielskiego poprzez zabawę!
Koncepcja zarządzania six sigma, mimo że powstała w połowie lat 80. ubiegłego wieku, nie doczekała się wielu naukowych opracowań zarówno międzynarodowych, jak i krajowych. Z tego względu monografia Proces akceptacji koncepcji lean six sigma w organizacji autorstwa dr. inż. Sławomira Świtka zasługuje na szczególną uwagę. Książka stanowi naukową próbę syntetycznego przedstawienia problematyki wdrażania zintegrowanej koncepcji lean six sigma i jej wpływu na zmianę zachowań organizacyjnych w środowisku korporacyjnym. Autor zawarł w niej dotychczasową wiedzę naukową oraz specjalistyczne doświadczenie praktyczne nie tylko w skali krajowej, ale także światowej. Celem monografii jest zidentyfikowanie czynników procesu akceptacji koncepcji lean six sigma w organizacji za pomocą zmodyfikowanego modelu akceptacji technologii (TAM), który pozwala ocenić wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych warunkujących akceptację tej koncepcji w firmie. Monografia może być wykorzystywana jako podręcznik dla studentów tych kierunków, na których jest wykładany przedmiot dotyczący nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Stanowi również cenne uzupełnienie wiedzy dla osób pragnących uzyskać certyfikację na wszystkich poziomach Six Sigma Belts. Mamy nadzieję, że zainspiruje również menedżerów do głębszych studiów w zakresie zachowań organizacyjnych i wykorzystania tej wiedzy w praktyce zarządzania. Sławomir Świtek – absolwent Wydziału Mechaniki i Budowy Maszyn Politechniki Bydgoskiej, doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Od 2003 roku zajmuje się tematyką wdrożeń koncepcji zarządzania lean production six sigma. Zdobył certyfikację Master Black Belt w six sigma i lean. Jego główne zainteresowania naukowe obejmują badanie zmiany zachowań organizacyjnych przy wdrażaniu tychże koncepcji w środowisku korporacji transnarodowych.
W cyfryzującym się świecie, gdzie powtarzalne procesy będą wykonywać maszyny, ważne jest wykształcenie kompetencji uniwersalnych. Tych, które pozwolą na wykrywanie ukrytych sensów, głębszego znaczenia czy dochodzenie do rozwiązań niepodlegającym ścisłym regułom. Myślenie analityczne w kontekście różnorodności kulturowej będzie stanowić cel reorientacji kompetencji pracownika przyszłości, tak aby uwolnić jego kapitał ludzki w jak największej części. Autor za pomocą modeli panelowych, modeli regresji liniowej i modeli DEA analizuje wiele zależności, które pomagają wyjaśnić istnienie związku między rozwojem kapitału ludzkiego i innowacyjności. W obszarze zainteresowań autora znajduje się ocena związku wysokości wynagrodzeń z wykształceniem, jakości kapitału ludzkiego i działalności patentowej, wydatków na edukację z wynikami egzaminów maturalnych i gimnazjalnych, nierówności dochodowych z wielkością ośrodków miejskich, efektywności wykorzystania dotacji na szkolnictwo wyższe jak i efektywności szkolnictwa wyższego, działalności sektora edukacji w regionie i jej skutków. W książce zawarto również analizę i ocenę działań rządowych i regionalnych, w tym realizacji strategii i programów rozwojowych w zakresie pobudzania innowacyjności poprzez inwestycje w kapitał ludzki w warunkach integracji europejskiej. Przedstawiono szereg scenariuszy rozwoju kapitału ludzkiego w najbliższej przyszłości w kontekście wyzwań demograficznych, społecznych i technologicznych. Maciej Jagódka – doktor nauk społecznych w dziedzinie ekonomia i finanse, adiunkt w Katedrze Rynków Finansowych Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od lat zajmuje się tematyką kapitału ludzkiego, innowacyjności i zrównoważonego rozwoju na szczeblu państwowym, regionalnym i lokalnym.
Pandemia Covid-19 stanowi tylko szczególny przypadek kryzysu w wielu jego wymiarach: medycznym, społecznym, finansowym, gospodarczym i politycznym. Ponieważ kryzysy będą nam towarzyszyć także w przyszłości, a „czarny łabędź” nieraz jeszcze zaskoczy nas swoim nieoczekiwanym pojawieniem się, wycena przedsiębiorstwa w warunkach kryzysu zawsze będzie stanowić wyzwanie. Książka jest próbą zmierzenia się z tym wyzwaniem. Inspiracją książki był coroczny raport PwC dotyczący 100 globalnych spółek o największej kapitalizacji rynkowej. Uczestnicy I edycji studiów podyplomowych Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe w Akademii Leona Koźmińskiego w swoich pracach końcowych przygotowywali analizę fundamentalną wybranych spółek z publikacji PwC. W marcu 2020 r. ogłoszono na świecie pandemię i wprowadzono ograniczenia w handlu międzynarodowym i obrocie krajowym. Ta nieoczekiwana sytuacja wpłynęła negatywnie lub pozytywnie na przedsiębiorstwa analizowane przez autorów książki. Każdy musiał odpowiedzieć sobie na pytanie: W jakim stopniu pandemia 2020 r. wpłynęła na wyniki analizowanej spółki? Jak to uwzględnić w prognozie finansowej? Z listy TOP-100 spółek o największej wartości rynkowej na świecie w książce znalazły się: • Alibaba, Amazon.com (e-commerce), • AstraZeneca (branża farmaceutyczna), • AT&T, Verizon Communications (telekomunikacja), • Coca-Cola (napoje niealkoholowe), • ExxonMobil (energia – ropa i gaz), • Microsoft, Apple (technologia i oprogramowanie), • Facebook (sieć społecznościowa). Redaktorzy dodali do tej listy dwie polskie spółki typu blue chips z GPW w Warszawie: Allegro (e-commerce) oraz PZU (ubezpieczenia). Książka składa się z 14 rozdziałów, z których pierwsze dwa mają charakter teoretyczny, natomiast kolejnych 12 dotyczy analizy fundamentalnej wybranych spółek. Każda wycena ma charakter indywidualny i subiektywny. Biegły powinien kierować się zdrowym rozsądkiem, przyjmując wiele subiektywnych założeń. Nie można zapominać, że wycena przedsiębiorstwa to zarówno teoria (nauka), jak i sztuka, oparta na intuicji i doświadczeniu wyceniającego. Żyjemy w rozmigotanym świecie, w którym co rusz ujawniają się nowe źródła niepewności. Wycena biznesu w takich warunkach jest nie lada wyzwaniem. Powiedzenie: „wycena jest bardziej sztuką niż nauką” nabiera dziś szczególnej aktualności. Książkę Marka Panfila i Pawła Wnuczaka traktuję jako pracę nie tylko o tym, co spotyka nas w związku z koronakryzysem, ale także jako źródło refleksji na temat tego, na co specjaliści zajmujący się wyceną muszą być coraz bardziej przygotowani w przyszłości. Jak zwykle w przypadku książek Marka Panfila – z którym dane mi było wielokrotnie współpracować – wysoka wartość merytoryczna idzie w parze z troską o komunikatywność przekazu. To, co zawsze mnie w nich przekonywało, to fakt, że można ich używać na różne sposoby, w tym jako zbiory biznesowych studiów przypadku. Tak jest i z tą najnowszą książką. I tak właśnie powinno być – zwłaszcza w odniesieniu do książek poświęconych wycenie. - dr hab. Andrzej Cwynar, prof. WSEI, prorektor ds. nauki i współpracy międzynarodowej w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie Dorobek naukowy Marka Panfila i Pawła Wnuczaka, ich umiejętność przekładania złożonych analiz na wartość użyteczną dla przedsiębiorcy, menedżera i inwestora, a także pasja w dzieleniu się wiedzą z innymi – to wszystko dało znakomity efekt w postaci publikacji opisującej największe spółki światowe w obliczu pandemii. Poszczególne wyceny (studia przypadku), przygotowane wraz z absolwentami studiów podyplomowych Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe w Akademii Leona Koźmińskiego, pozwalają zrozumieć spodziewane, jak również paradoksalne skutki pandemii dla biznesu i się z nimi zmierzyć. Przez pryzmat metodologii zastosowanej w książce uzyskujemy też możliwość wejrzenia w przyszłość, w której mogą pojawić się inne „czarne łabędzie”, aby znów wstrząsnąć życiem społecznym i gospodarczym.
Język angielski dla dzieci Ksawery i Kacper. Fantastyczne wyprawy w wersji dwujęzycznej dla dzieci to trzy opowieści o dwóch małych chłopcach. Jej bohaterowie, dwaj bracia mieszkający w Wielkiej Brytanii, w zaskakujący sposób przenoszą się w jednej chwili w dawne czasy i odbywają fantastyczne wyprawy w odległe miejsca, spotykając tam ciekawe postaci i przeżywając niewiarygodne, niekiedy niebezpieczne przygody – ratują królewskie klejnoty z rąk rabusiów, walczą z potworem morskim, znajdują skarb w jaskini. Jeśli chcesz poznać wikingów, piratów i średniowiecznych rycerzy, a przy okazji dowiedzieć się, kto to był Eryk Rudy, Czarnobrody i co to jest trebusz, koniecznie przeczytaj książkę Ksawery i Kacper. Fantastyczne wyprawy w wersji dwujęzycznej dla dzieci. Może i tobie przydarzą się takie niesamowite eskapady jak bohaterom tych opowieści... Książka Ksawery i Kacper Xavier and Casper w wersji dwujęzycznej dla dzieci umożliwia naukę języka angielskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Stanowi znakomitą pomoc edukacyjną, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania angielskich tekstów ze zrozumieniem. W środku znajdziesz trzy opowieści o niesamowitych podróżach dwóch bohaterow przez historyczne krainy. Każda opowieść kończy się zestawem różnorodnych ćwiczeń językowych, wykreślanek, krzyżówek, rebusów, jak też ciekawostek językowych i histrycznych. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie w trzech wersjach: - dwujęzycznej - angielskiej - polskiej. Kinga White urodziła się w Warszawie. Skończyła anglistykę na Uniwersytecie Warszawskim oraz grafikę w London Metropolitan University. Od wielu lat mieszka w Wielkiej Brytanii i zajmuje się projektowaniem graficznym dla wydawnictw, międzynarodowych biznesów i brytyjskiej administracji rządowej. Za swoje prace otrzymała kilka nagród. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka angielskiego poprzez zabawę!
Monografia poświęcona jest komunikacji pomiędzy radą nadzorczą a zarządem w polskich spółkach giełdowych, przedstawionej z perspektywy członków rad nadzorczych. Komunikacja jest istotna dla realizacji przez rady zadań nadzorczych oraz wspomagania zarządu w realizacji misji spółki. Jak wynika z wielu badań, zarząd ma przewagę informacyjną nad radą nadzorczą i może ukierunkowywać przekazywanie informacji zgodnie z własnymi celami. Ta asymetria w przekazywaniu informacji utrudnia radom nadzorczym wykonywanie funkcji przypisanych im przez kodeks spółek handlowych i statuty spółek. Wzmaga również naturalny konflikt występujący między akcjonariuszami i menedżerami. W łagodzeniu tego konfliktu rada nadzorcza może odgrywać istotną rolę. Celem monografii jest odpowiedź na pytania: jakimi cechami powinna się charakteryzować komunikacja między radą nadzorczą a zarządem oraz jak należy ją poprawić, aby była możliwa realizacja zadań postawionych przed radą. Na podstawie literatury przedmiotu oraz regulacji prawnych i regulacji o charakterze dobrych praktyk stworzono zestaw korporacyjnych i zewnętrznych czynników kształtujących komunikację między radą nadzorczą a zarządem w spółce publicznej. Przedstawiono wszystkie instytucjonalne formy komunikacji, starając się je ocenić i zhierarchizować, oraz opracowano typologię cech komunikacji pomiędzy radą nadzorczą a zarządem z perspektywy tejże rady. Autor przeprowadził również pogłębione wywiady z członkami rad nadzorczych polskich spółek giełdowych, które zaowocowały propozycją rozwiązań prowadzących do poprawy procesu komunikacji, próbą określenia perspektyw modelu anglosaskiego w Polsce czy zjawiska postępującej profesjonalizacji podejścia do rad nadzorczych. Publikacja zainteresuje nie tylko członków kodeksowych organów spółek publicznych, ale także inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, którzy mogą potraktować ją jako przyczynek do refleksji nad możliwościami wykorzystania potencjału rad nadzorczych.
Porażka nie będzie całkowitą porażką, jeśli czegoś się dzięki niej nauczysz. Miałeś kiedyś poczucie, że rodzice czy nauczyciele stawiają ci niesamowicie wysokie oczekiwania i za nic mają nawet to, że się ich po prostu nie da spełnić? Zdarzyło ci się kiedyś przegrać, choć bardzo ci zależało na wygranej? Czy zdarzyło ci się marzyć, aby móc cofnąć czas i zacząć wszystko od nowa? Co się dzieje, kiedy ci coś nie wyjdzie? Czy ogarnia cię wtedy poczucie beznadziejności? Czy wydaje ci się, że już się nigdy po tej porażce nie pozbierasz? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiadasz twierdząco, to ta książka jest właśnie dla ciebie. Skoro musisz się mierzyć z niepowodzeniem – a musisz, bo każdy czasem musi – to może warto zacząć na tym korzystać? Niby jak? Wyciągając wnioski. Zmarnowana szansa nie będzie całkiem zmarnowana, jeśli się dzięki niej czegoś nauczysz. Każde niepowodzenie – przegrana w zawodach, zły stopień, zerwany związek czy nieudane przesłuchanie – może jednak stanowić krok naprzód, o ile tylko posiada się odpowiednie narzędzia i umie wyciągać wnioski. *** W książce Czasem wygrywasz, a czasem się uczysz. Dla nastolatków, która stanowi adaptację pierwotnego ogólniejszego tekstu, autor, bestsellerowy pisarz i ekspert w dziedzinie przywództwa, John C. Maxwell, dzieli się refleksjami na temat własnych niepowodzeń, przedstawia interaktywne ćwiczenie polegające na prowadzeniu dziennika i przytacza zupełnie nowe historie o wpływowych ludziach, takich jak przedsiębiorca Steve Jobs, złota medalistka olimpijska Gabby Douglas czy laureatka Pokojowej Nagrody Nobla Malala Yousafzai. Maxwell pomaga młodym czytelnikom w rozwijaniu jedenastu umiejętności niezbędnych zwycięzcy i pokazuje wszystkim nastolatkom – począwszy od przeciętnych uczniów, poprzez kapitanów drużyn sportowych, a na przyszłych liderach biznesu skończywszy – jak w każdej porażce dostrzec szansę na przyszły sukces. *** John C. Maxwell to autor bestsellerów „New York Timesa”, uznany trener i rozchwytywany prelegent. Jego książki zostały przetłumaczone na 50 języków i sprzedały się w ponad 24 milionach egzemplarzy. Maxwell, przez niektórych uważany za najwybitniejszy amerykański autorytet w dziedzinie przywództwa, w 2014 roku został uznany przez magazyn „Inc.” za najpopularniejszego eksperta w tej dziedzinie. W głosowaniu organizowanym przez LeadershipGurus.net przez sześć lat z rzędu plasował się na szczycie listy specjalistów w dziedzinie zarządzania. Jest założycielem John Maxwell Company, John Maxwell Team oraz EQUIP, organizacji non profit, która przeprowadziła już szkolenia dla 5 milionów liderów ze 180 krajów świata. Z rad Maxwella korzystają firmy z listy Fortune 500, a także przywódcy polityczni oraz światowi liderzy biznesu najwyższego szczebla.
Język francuski dla dzieci Stary las, świadek wielu niesamowitych historii, dzieli się nimi z młodym czytelnikiem. Świetlik, mały leśny duszek, gubi się w lesie. Zazwyczaj to on pomaga zbłąkanym. Czy jednak uda mu się samemu wydobyć z tarapatów? W mroku czyha wiele nieznanych stworzeń. Jak znaleźć przyjaciół i nie wpaść w pułapki wrogów? Świetlik, ognik, duszek bagienny to postać z ludowych wierzeń słowiańskich, zamieszkująca lasy i bagna. Świecąc żółtym światłem, wskazywał dobrym ludziom drogę, a złych sprowadzał na manowce. Książka Zagubiony Świetlik w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka francuskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania francuskich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę, a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - rebusy, - zagadki. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie. Historia zagubionego świetlika w wersji AUDIO została przygotowana w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji francuskiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. *** Adam Święcki – ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka francuskiego poprzez zabawę!
Język hiszpański dla dzieci Stary las, świadek wielu niesamowitych historii, dzieli się nimi z młodym czytelnikiem. Świetlik, mały leśny duszek, gubi się w lesie. Zazwyczaj to on pomaga zbłąkanym. Czy jednak uda mu się samemu wydobyć z tarapatów? W mroku czyha wiele nieznanych stworzeń. Jak znaleźć przyjaciół i nie wpaść w pułapki wrogów? Świetlik, ognik, duszek bagienny to postać z ludowych wierzeń słowiańskich, zamieszkująca lasy i bagna. Świecąc żółtym światłem, wskazywał dobrym ludziom drogę, a złych sprowadzał na manowce. Książka Zagubiony Świetlik w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka hiszpańskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania hiszpańskich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę, a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - rebusy, - zagadki. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie. Historia zagubionego Świetlika w wersji AUDIO została przygotowana w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji hiszpańskiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. *** Adam Święcki – ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka hiszpańskiego poprzez zabawę!
Przekonaj się, że nauka angielskiego przez zabawę i muzykę to doskonały sposób na kreatywne spędzenie wolnego czasu z dzieckiem! Angielskie piosenki dla dzieci I can sing in English to propozycja nauki języka angielskiego dla dzieci w wieku od 2 do 5 lat – najmłodsi uczniowie przez zabawę poznać mogą proste angielskie słowa, których znaczenie opanowali już w swoim ojczystym języku. Angielskie słowa kluczowe używane są tu holistycznie: dzieci mają kontakt z tymi samymi wyrazami w kilku piosenkach i obszarach tematycznych, co znacznie ułatwia ich przyswajanie. Nauka języka w rytmie bluesa, country, reggae i nie tylko Piosenki prezentują zróżnicowany stopień trudności i wykorzystują szeroki zakres stylów muzycznych, dobranych tak, by były atrakcyjne nie tylko dla samych dzieci, ale i dla ich rodziców, dziadków, nauczycieli, opiekunów. Melodie wpadają w ucho, a słowa są łatwe do zapamiętania – dla dzieci i dorosłych. Korzystanie z I can sing in English to nie tyle nauka, co zabawa szybko przynosząca efekty. Wioletta Piojda, dyrektor szkoły i przedszkola Te łatwe do śpiewania piosenki wraz z książką umożliwiają, poprzez zabawę, poznanie podstawowych słów w języku angielskim. Leslie Rescorla, profesor psychologii dziecięcej Moi mali uczniowie uwielbiają te piosenki! Beata Budzyńska, anglistka, projektantka gier językowych *** Terence Clark-Ward – nauczyciel, pisarz i prezenter z Londynu. Założyciel i dyrektor szkoły językowej Queen’s School of English we Wrocławiu. Autor książek Żegnajcie błędy! Angielski dla Polaków i You can sing in English too. Prezenter radiowy angielsko-polskiej audycji Sunday Lunch (89,8 FM) w Radio RAM. We współpracy z krajowym kanałem telewizyjnym ATM Rozrywka pracuje również jako prezenter telewizyjny programu 5 o’Clark, który przedstawia życie obcokrajowców mieszkających w Polsce.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?