Pierwsza w Polsce książka z przepisami do Air Fryera.Sto autorskich pomysłów na wyjątkowe i łatwe do przygotowania dania znanego dziennikarza kulinarnego Pawła Lorocha, opatrzonych pięknymi zdjęciami, zabawnymi anegdotami i grafikami autora. Niepowtarzalne poczucie humoru, pasja gotowania wyniesiona do rangi sztuki. Nie tylko mięsa...
Jesteście wielbicielami kalamburów? Oto zupełnie nowa wersja kultowej gry, przeznaczona dla towarzyskich par ceniących dowcip, błyskotliwość i wyobraźnię plastyczną! Pokażcie i narysujcie setki haseł przygotowanych w wielu zaskakujących kategoriach oraz spróbujcie powstrzymać się od śmiechu na widok ekstremalnych starań rywalizujących graczy! Do zdobycia unikalny certyfikat poświadczający geniusz zwycięzców (a jak wiadomo, taki dokument zawsze się przyda)!
Kalmbury według Andrzeja Mleczki to wariacja na temat klasycznej gry. Przeznaczona do grania w parach – maksymalnie przez 8 osób – pozwala na zrewidowanie swoich umiejętności rysowania i przekazywania informacji w ściśle określony sposób. Zabawne polecenia, należące do różnych grup tematycznych, takich jak: zwierzęta, jedzenie, sport, film, powiedzenia wywołają wśród uczestników salwy śmiechu połączone z irytacją niemożności wyrażenia tego, co proste i banalne. Gra zakłada również wariant rozgrywki dla dwóch osób, dzięki czemu jest produktem, który sprawdzi się w każdej sytuacji.
Celem gry jest zebranie jak największej ilości punktów – para, której uda się uzyskać najwięcej żetonów Kupidyn otrzyma certyfikat potwierdzający ich umiejętności. Gracze ustawiają swoje pionki na planszy i przesuwają się o jedno pole do przodu, wykonując zadania przypisane do danego miejsca. Jedna osoba z pary wykonuje zadanie, druga zaś stara się odgadnąć odpowiedź. Jeśli jej się uda – otrzymuje żeton. Zadania powinny być wykonywane naprzemiennie, przez każdą osobę z pary.
Istnieją cztery rodzaje pól:
rysowanie – do każdego hasła przypisane są kolory, zakręcenie butelką wskazuje, które hasło należy narysować na suchościeralnej tablicy wielokrotnego użytku
pokazywanie – na każdą odpowiedź uczestnik ma 60 sekund – czas odmierza klepsydra
pitu pitu – osoba opisująca hasło może używać tylko słów na literę „p”, np. krzesło – przedmiot, posiedzieć, podparcie
finał – należy narysować hasło na konkretną literę; dodatkowo należy odgadnąć jak najwięcej haseł w czasie mierzonym przez klepsydrę
Zestaw zawiera:
instrukcja
plansza
8 pionków
55 kart Pokazywanie
55 kart Rysowanie
55 kart Pitu Pitu
55 kart Finał
40 żetonów Kupidyn
tabliczka z butelką
1 klepsydra
tabliczka do rysowania
flamaster suchościeralny
ściereczka
certyfikat
Cechy gry:
liczba graczy: 2-8
czas gry: ok 60 minut
Kręci Was rywalizacja z innymi parami? Lubicie dowcipne quizy, podstępne testy i niespodziewane skojarzenia? Zdarza Wam się regularnie wykrzykiwać do telewizora prawidłowe odpowiedzi na pytania zadawane w teleturniejach? Czas najwyższy, by świat się wreszcie dowiedział, że wiecie właściwie wszystko! Uwaga: zawartość pudełka może być stosowana jako materiał treningowy do wystąpień we wszelkich teleturniejach!
”Wiem wszystko” to planszowa wersja teleturnieju, w którą można grać we dwoje lub parami, w większym gronie znajomych. Pytania nawiązują do najsłynniejszych formatów show telewizyjnych i odnoszą się do najróżniejszych dziedzin. Są to zarówno pytania z zakresu wiedzy o świecie zwierząt i roślin (Nazwa najszybszego kroku konia), jak i pytania odnoszące się do życia codziennego (Wymień dwa rodzaje wędlin). Uczestnicy udzielają odpowiedzi pod presją czasu, który odmierza klepsydra. Czy w kilkanaście sekund jesteś w stanie wymienić prezydentów Polski? Albo przypomnieć sobie trzy specjalizacje lekarskie? Sprawdź swoją pamięć, koncentrację i skojarzenia!
Celem gry jest zdobycie jak największej ilości żetonów Kupidyn. Po rozstawieniu planszy i pionków pierwsza osoba przesuwa swój pionek o pole do przodu i kręci butelką, która wskazuje konkurencję. Jeden gracz z pary czyta zadanie, a drugi stara się jak najszybciej odpowiedzieć. Gracz, który czyta, pobiera karty w liczbie wskazanej przez butelkę. Następnie wybiera jedno z dwóch zadań z karty. Za poprawną odpowiedź para otrzymuje punkty dodatnie, za złą - ujemne. Suma punktów dodatnich i ujemnych przelicza się na żetony Kupidyna.
Istnieją trzy rodzaje konkurencji:
A, B czy C
Prawda/Fałsz
Wymień
Przed przystąpieniem do konkurencji dla pary pozostali gracze mogą obstawiać, czy uda jej się uzyskać maksymalną liczbę punktów, czy nie. Do tego służą żetony do obstawiania. Aby je wykorzystać należy uiścić kaucję do banku w wysokości 1 żetonu Kupidyna. Wszystkie pytania mają charakter teleturnieju.
Zestaw zawiera:
instrukcja
plansza
4 pionki
78 kart A, B czy C
78 kart Prawda/Fałsz
75 kart Wymień
12 kart ABC
8 żetonów do obstawiania
tabliczka z butelką
80 żetonów Kupidyn
klepsydra
48 dyplomów
Cechy gry:
liczba graczy: 2-8
czas gry: ok 60 minut
Bez względu na wszelkie okoliczności jedzenie może i powinno być pyszne. Nawet najprostsze kompozycje mogą stać się spektakularnym daniem przywołującym najmilsze wspomnienia. Szczególnie w piątki - postne dni - zdarza nam się redukować do minimum plany kulinarne, bo po całym tygodniu nie chce nam się wysilać. Jednak nie warto rezygnować w piątki z dobrego smaku.Z prawdziwą radością zapraszamy Czytelników w podróż po daniach na piątki - klasycznych i szalonych propozycjach na zdrowe, bezmięsne, rozmaite posiłki zgodne z założeniami postu. Zasadnicza większość z nich jest zupełnie łatwa i nie wymaga żadnych szczególnych umiejętności. Wystarczą dobre chęci i chwila czasu. Nie bójmy się kuchni, możemy w niej tworzyć prawdziwe arcydzieła. Czy quiche z kalafiorem, tort rurkowy, sezamowe tofu, łosoś teriyaki, lasagne z bakłażanem, zupa truskawkowa z waniliową manną nie brzmią smakowicie?
Gra planszowa ilustrowana rysunkami Andrzeja Mleczki.
Marzysz o pracy w korporacji? Jesteś gotów piąć się po szczeblach kariery? No to do roboty! Już za chwilę siedziba firmy stanie się twoim drugim domem.
Przygotuj się na najgorsze:
• wymagającego dyrektora,
• napięte terminy,
• trudne decyzje i nieobliczalnych kolegów
z biura, którzy bez mrugnięcia okiem
skłonni są podłożyć ci świnię.
Sprawdź, czy nie zginiesz w wyścigu szczurów. Awansuj. Bądź czujny. Osiągnij korporacyjny szczyt!
Elementy gry:
• instrukcja
• plansza
• 10 pionków do wyboru
• 10 znaczników postaci
• 1 pionek szuja
• 18 żetonów drzwi
• 54 żetony KPI
• 45 kart zdarzenie
• 18 kart zadanie
• 27 kart donos
• 29 kart bomba
• 1 tacka sklep
• 3 żetony banan
• 3 żetony czerwony telefon
• 3 żetony fakap
• 1 klepsydra
• 1 kostka do gry
• 7 kart do poruszania szują
Wiek graczy: 16+
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrwyki: 60-90 minut
?Trudno sobie wyobrazić świat pozbawiony kanapek.
Gdyby ich nie było, na pewno byśmy je wymyślili.
Kanapki towarzyszą ludziom od zarania dziejów. Bez względu na szerokośćgeograficzną, kanapka na zakładkę (wrap), dwie kromki chleba z kotletem karkowym (sandwich) czy pajda z masłem i pomidorem ? sycą, pocieszają, krzepią. Obecne w tornistrach uczniów, kieszeniach robotników i teczkach urzędników. Podbiły oba bieguny, zdobyły najwyższe szczyty i dotarły nawet na orbitę okołoziemską. Paćkają wyciekającym dżemem, plamią masłem, tytłają majonezem, a my i tak za nimi przepadamy, gotowi zlizywać z elementarza resztki maślano-wiśniowych delicji.?
ze wstępu
Adrianna Ewa Stawska i Paweł Loroch stworzyli niezwykłą książkę kulinarną, pełną barwnych, ciekawych i smacznych kanapek ze wszystkich stron świata. Z ich niezliczonej ilości starannie wybrali i podzielili na grupy te, które przez lata ugruntowały swoją pozycję w kulturze danego regionu. Czytelnik dowie się skąd pochodzi każda kanapka i jak ją przyrządzić, prócz tego znajdzie w książce mnóstwo smakowitych ciekawostek, historycznych informacji i apetycznych zdjęć autorstwa Pawła Lorocha.
O AUTORACH
Paweł Loroch - dziennikarz multimedialny urodzony u schyłku lat siedemdziesiątych dwudziestego wieku w Warszawie. Od 2005 roku prowadzi weekendowe audycje okołokulinarne w Antyradiu (?Gastrofaza?, ?All Inclusive?, ?Stół z Powyłamywanymi Nogami?), a od 2007 roku prezentuje autorską kuchnię w ?Pytaniu na Śniadanie? w TVP2. W poszukiwaniu inspiracji podróżuje po Polsce i świecie, kolekcjonując obyczaje gastronomiczne i najciekawsze smaki ludzkości. Entuzjasta street-food, retoryki stosowanej, nowych technologii i wielkomiejskich widoków z ostatnich pięter. W 2009 roku rozpoczął współpracę z ?National Geographic?, publikując fotografie Warszawy w albumie Polska w obiektywie.
Adrianna Ewa Stawska - badaczka historii kultur kulinarnych, tłumaczka literatury i pisarka, urodzona pod koniec lat sześćdziesiątych dwudziestego wieku. Szef kuchni klasztoru wigierskiego (2004). W latach 2007?2009 dla miesięcznika ?Zabytki/Heritage? napisała cykl felietonów kulinarno-historycznych z dziejów światowej gastronomii. Wydała dwie książki: Kuchnię kresową z Podlasia (wydawnictwo Benkowski, Białystok 2006, nominowaną do Oskara Kulinarnego 2006) i klasyczny kryminał Śmierć w klasztorze (wydawnictwo Otwarte, Kraków 2007). W wolnych chwilach pisze makabreski (City 1. Antologia polskich opowiadań grozy: Romek26, wydawnictwo Forma, Szczecin 2009). Wielbicielka małej czarnej, ciszy bibliotecznych sal i sutych biesiad miło przegadanych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?