Publikacja przedstawia miejsce turystyki w gospodarce narodowej oraz podstawy teoretyczne funkcjonowania rynku turystycznego. Przeprowadzono w niej analizę struktury podmiotowej i przedmiotowej rynku turystycznego, omówiono działalność dostawców ofert turystycznych (przedsiębiorstw turystycznych i destynacji turystycznych) oraz popyt turystyczny i zachowania rynkowe konsumentów turystycznych. Szczególne miejsce zajmuje problematyka podaży turystycznej, w tym produktu turystycznego oraz koncepcja oferty turystycznej. W szerokim ujęciu przedstawiono politykę turystyczną, wraz z jej układem strukturalnym i kierunkami jej rozwoju oraz szczegółowymi rozwiązaniami regulacyjnymi, dotyczącymi rynku touroperatorskiego w Unii Europejskiej, oddziaływanie państwa na turystykę społeczną, fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej. Zagadnienia dotyczące procesów kształtowania rynku turystycznego obejmują problemy mikroekonomiczne oraz dotyczące zarządzania podmiotami, w tym działalność marketingową, markę turystyczną, nowoczesne technologie, innowacje oraz strategie na rynku turystycznym. W pracy wskazano na aktualne problemy ekonomiczne, społeczne, polityczne, organizacyjne, technologiczne kształtujące funkcjonowanie rynku turystycznego. Oparto je na aktualnym stanie prawnym, dotyczącym regulacji rynku turystycznego, obowiązującym w krajach Unii Europejskiej i w Polsce od 1 lipca 2018 roku.
Jedną z najważniejszych tendencji rozwoju współczesnych gospodarek narodowych jest wzrost znaczenia usług, w tym również usług turystyczno-rekreacyjnych, co w znacznej mierze jest związane z wydłużaniem się czasu wolnego ludności i wzrostem poziomu jej zamożności. [...] Nie ma na rynku wydawniczym takiej książki jak ta, która stanowi tak kompleksowe i wieloaspektowe omówienie zjawisk ekonomicznych zachodzących w turystyce i ? co ważne ? w rekreacji, a także innych branżach związanych bezpośrednio i pośrednio z procesami zachodzącymi na rynku turystycznym i rekreacyjnym.dr hab. Krystyna ŻelaznaRektor Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie Ekonomika turystyki i rekreacji to drugie zmienione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem książki Ekonomika turystyki rozszerzonej o zagadnienia związane z rekreacją. Treść podręcznika została również dostosowana do najnowszych obowiązujących standardów nauczania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunku turystyka i rekreacja. W pracy zawarto liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogatą bibliografię oraz indeks rzeczowy. Każdy rozdział kończy krótkie podsumowanie oraz zestaw pytań kontrolnych.Publikacja jest kierowana do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyka. Książka może również stanowić cenną propozycję dla menedżerów i pracowników firm zajmujących się obsługą ruchu turystycznego oraz osób zainteresowanych zagadnieniami turystyki i rekreacji w praktyce.
Rynek turystyki zdrowotnej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w globalnej gospodarce turystycznej. Stałe wydłużanie się życia ludzkiego, rosnący zasób czasu wolnego oraz zróżnicowanie ofert turystyki zdrowotnej w destynacjach turystycznych zwiększają popyt na usługi służące poprawie lub zachowaniu zdrowia.
W książce zostały przedstawione zagadnienia związane z innowacyjnością turystyki zdrowotnej, która jest podstawą kształtowania konkurencyjności przez podmioty działające na tym rynku. Problematyka obejmuje między innymi:
- identyfikację form i przejawów innowacji w turystyce zdrowotnej oraz czynników ją kształtujących,
- interpretację rodzajową procesów innowacyjnych, wraz z oceną ich efektywności,
- diagnozę stanu oraz określenie determinant innowacyjności podmiotów turystyki zdrowotnej w Polsce,
- prezentację najlepszych praktyk w zakresie innowacyjności w każdym z czterech obszarów turystyki zdrowotnej (usługi lecznicze, uzdrowiskowe, wellness & spa oraz w zakresie medycyny estetycznej),
- koncepcję modelu systemu innowacyjności turystyki zdrowotnej.
Publikacja adresowana jest do właścicieli i pracowników obiektów świadczących usługi turystyki zdrowotnej, pracowników jednostek samorządu terytorialnego w gminach uzdrowiskowych, przedstawicieli organizacji turystycznych oraz stowarzyszeń gmin uzdrowiskowych, studentów, doktorantów, a także do pracowników naukowych uczelni w ramach kierunków ekonomicznych, turystycznych, medycznych, o zdrowiu, o ziemi i prawniczych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?