Książka jest komentarzem do kilku przepisów ustawy alkoholowej i ustawy medialnej, w szczególności dotyczących zagadnienia reklamy, promocji i informowania o sponsorowaniu napojów alkoholowych i pierwszą tak pełną analizą tego zagadnienia w polskim piśmiennictwie prawniczym. Celem jej jest ułatwienie producentom oraz dystrybutorom napojów alkoholowych, a także mediom, z drugiej zaś strony jednostkom samorządu terytorialnego i organom ochrony prawnej poruszania się po obowiązujących w dziedzinie reklamy, promocji i informowania o sponsorowaniu napojów alkoholowych zawiłych przepisach prawa administracyjnego. Lektura książki ma stanowić również dla czytelnika zachętę do ogólniejszej refleksji nad zagadnieniem obecności alkoholu w życiu społecznym oraz założeniami, celami i instrumentami polityki państwa w tej dziedzinie. Powinny sięgnąć po nią również osoby odpowiedzialne za kształt tej polityki, a także studenci nauk społecznych i inne osoby zainteresowane tym zagadnieniem.
Książka omawia handel produktem leczniczym oraz produktami pokrewnymi, czyli m.in. kosmetykami i suplementami diety. Publikacja dotyczy handlu wytworami chemii farmaceutycznej na masową skalę, jest analizą ram prawnych oraz sposobu funkcjonowania systemu, w ramach którego handel taki jest prowadzony, a jednocześnie próbą odpowiedzi na pytanie o sposób godzenia przez prawodawcę interesów osób zaangażowanych w wytwarzanie i handel lekami.
Autor wykorzystał obszerny materiał źródłowy, opublikowane decyzje Głównego Inspektora Farmaceutycznego, orzecznictwo sądów polskich i wspólnotowych, publikacje prasy branżowej, piśmiennictwo obce, głównie dotyczące zagadnień prawa wspólnotowego oraz wybranych instytucji prawa farmaceutycznego.
Marcin Ożóg - dr nauk o zarządzaniu (UJ), absolwent prawa (UJ), LLM in International & Comparative Law (Vrije Universiteit Brussel), aplikant rzecznikowski.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?