Dobre Książki

Wydawnictwo One Press

ZROZUMIEĆ ZESPÓŁ FENOMEN MAŁEJ GRUPY

66,00 zł 48,50 zł


Każdy szef spotyka się z trudnymi zachowaniami zespołu, którym kieruje. Podczas zebrań grupa podwładnych zaskakuje go swoimi reakcjami: milczy, rozrabia, narzeka, a czasem nawet atakuje przełożonego szefa. W takich sytuacjach lider formalny najczęściej przypisuje podwładnym złe intencje, wpadając w pułapkę negatywnych projekcji. Zaczyna wierzyć, że jego pracownicy są leniwi i niezaangażowani, że go lekceważą i podważają jego autorytet, a nawet że jest złym szefem, którego trzeba się pozbyć. Ulegając tym wyobrażeniom, szef zaczyna traktować swój zespół zgodnie z "odruchem dinozaura": uciekaj albo walcz. A to powoduje wiele komplikacji. Autorzy tej interesującej i pełnej anegdot książki podpowiadają, jak unikać takich zagrożeń, oraz przypominają, jakie są prawdziwe źródła trudnych dla szefa zachowań jego zespołu. Przedstawiają również konkretne narzędzia i techniki działania, których szef może użyć, aby wykorzystać potencjał zespołu oraz stawiać adekwatne wymagania w każdej fazie rozwoju grupy pracowników. To nie jest kolejna książka o zarządzaniu. Porusza ona mało znane zjawisko procesu grupowego i opisuje fazy rozwoju, którym nieuchronnie podlega każdy zespół ze swoim formalnym liderem. Fenomen małej grupy eksplorowany jest przez autorów tej książki już od ponad trzydziestu lat i ciągle jest obiektem ich wielkiej fascynacji. Proces grupowy. Fenomen małej grupy stanowi dopełnienie menedżerskiej trylogii Psychologia szefa, której poprzednie części noszą tytuły: Szef to zawód oraz Coaching narzędziowy. Ta publikacja zamyka ów cykl, pozwalając zrozumieć i wykorzystać mechanizmy procesu grupowego w budowaniu postawy odpowiedzialności u podwładnych.
PRZESKOK JAK ROZWINĄĆ WŁASNY BIZNES KIEDY WCIĄŻ PRACUJESZ NA ETACIE

49,00 zł 36,01 zł


Czy pracujesz na etacie, ale regularnie zastanawiasz się, jak by to było mieć własną działalność i być szefem dla samego siebie? Czy często w myślach rzucasz pracę i zajmujesz się własnym przedsięwzięciem? Może Ci się wydawać, że czas na założenie własnego biznesu dawno minął, bo masz kredyt na mieszkanie, rodzinę, zobowiązania wobec pożyczkodawców albo po prostu czasy młodości masz już za sobą. Po lekturze tej książki przekonasz się, że nie powinieneś rezygnować ze swojego marzenia. Jeżeli masz ambicję, by coś osiągnąć, ale tego nie robisz, tak naprawdę odwracasz się plecami nie od własnej ambicji, ale od samego siebie. Wszystkie inne formy życia robią wszystko, co tylko potrafią - i zawsze na maksimum możliwości. Drzewa? Rosną tak wysoko, jak tylko mogą. Wiewiórki? Zbierają i gromadzą tyle orzechów, ile tylko zdołają. Pszczoły? Wytwarzają tyle miodu, ile potrafią. A Ty? Przejmij inicjatywę, bo naturą człowieka jest działanie, a nie dostosowywanie się. Możesz zarówno wybierać swoją reakcję na określone okoliczności, jak i sam je tworzyć. Weź odpowiedzialność za to, co dzieje się z Twoim życiem. W książce Przeskok: Dlaczego i jak każdy z nas może zacząć pracować nad własną firmą, nawet jeśli ma już zobowiązania finansowe czy jest w wieku 50+ Jak w obecnych czasach zerwać z pracą na etacie i płynnie przejść do rozwijania własnego przedsięwzięcia, zachowując przy tym odpowiedzialność Sprawdzone i możliwe do odwzorowania "przeskoki" ludzi, którym udało się zrezygnować z etatu i zaczęli rozwijać własny biznes Polecane narzędzia i wiedza światowych ekspertów Samo się nie zrobi. Nie odmawiaj sobie szansy i spróbuj!
ROZPRAWA O METODZIE

29,90 zł 21,97 zł


Rozprawa o metodzie Kartezjusza jest jednym z najważniejszych traktatów filozoficznych czasów nowożytnych. Aby ułatwić czytanie tego dzieła, Kartezjusz podzielił je na sześć części - rozważania dotyczące nauk, reguł metody, zasad moralnych, dowodów na istnienie Boga i duszy ludzkiej, porządku zagadnień fizycznych i medycznych oraz badań przyrodniczych i własnych pobudek filozoficznych. Rozprawa na pierwszy rzut oka nie przypomina wielkiego traktatu filozoficznego: cechują ją niewielkie rozmiary i przystępny, przyjemny w odbiorze styl pisania: zupełnie jakby zamiarem autora było jak najszybsze zainspirowanie czytelników do własnych przemyśleń. Właśnie z tego dzieła pochodzi słynne Cogito, ergo sum i właśnie tu Kartezjusz opisał metodę poznawczą opartą na matematyce, która dała solidne podstawy rozwoju najważniejszych nauk ścisłych, włączając w to fizykę czy biologię. Punktem wyjścia Kartezjusza stał się sceptycyzm: odrzucenie wszystkich błędnych przekonań i twierdzeń, na których ludzkość od wieków opierała swoją wiedzę. Zamiast tego zaczął przyjmować tylko to, w co zwątpić nie sposób, co jawiło się rozumowi jako klarowne i wyraźne. Te zasady myślenia, uniwersalne i ponadczasowe, są wciąż aktualne: umożliwiają odkrywanie prawdy i odrzucenie tego wszystkiego, co prawdą nie jest. Oddajemy Czytelnikowi do rąk najważniejszy traktat Kartezjusza w klasycznym przekładzie Tadeusza Boya-Żeleńskiego. W świecie, w którym jesteśmy zalewani morzem informacji nie zawsze prawdziwych i często nierzetelnie przedstawionych, umiejętność racjonalnego myślenia, kierowania się rozumem i poszukiwania prawdy staje się bardzo cenna. Rozprawa o metodzie jest lekturą, która skłania do zdrowego sceptycyzmu i do własnych przemyśleń. Mimo upływu wieków wciąż inspiruje i wskazuje ścieżkę do poznania prawdy. Zdrowy rozum jest to rzecz ze wszystkich na świecie najlepiej podzielona, każdy bowiem sądzi, iż jest w nią tak dobrze zaopatrzony, iż nawet ci, których we wszystkim innym najtrudniej jest zadowolić, nie zwykli pragnąć go więcej, niźli posiadają.
PORYWAJ TŁUMY JAK NAPOLEON HILL NAJLEPSZE MOWY I WYSTĄPIENIA

38,99 zł 28,65 zł

nowość

Oficjalna publikacja firmowana przez Napoleon Hill Foundation Zapisy przemówień pioniera ruchu osobistego rozwoju opublikowane po raz pierwszy! Teksty najsłynniejszych i najgłębszych przemówień Hilla Inspirujące wyjaśnienie zasad filozofii sukcesu Spójny obraz ewoluującej idei rozwoju osobistego Fragmenty osobistej korespondencji Hilla Swój sukces i sławę Napoleon Hill zawdzięczał własnej błyskotliwości, odrobinie szczęścia, które stawiało na jego drodze właściwych ludzi, a przede wszystkim - ogromnej pracowitości i odwadze do podejmowania nieoczywistych decyzji. Był człowiekiem, który po osiągnięciu swojego sukcesu postanowił uczyć innych, jak to zrobić. Nie poprzestał na pisaniu. Zaczął przemawiać do najróżniejszych audytoriów. Był charyzmatycznym mówcą, zachwycał, porywał słuchaczy, potrafił ich natchnąć do działania. Improwizował i zachęcał do wprowadzania zmian w nastawieniu. Przeczytaj zapis najsłynniejszych przemówień Napoleona Hilla! Prześledź, jak zmieniały się zasady sukcesu formułowane przez Hilla i jak ważna okazała się zasada dokładania szczególnych starań. Przekonaj się, jak bardzo skorzystasz z tych słów, wypowiedzianych wiele lat temu, lecz ponadczasowych w swojej mądrości. Książka ta zawiera nigdy wcześniej nieopublikowane przemówienia Hilla, a także jego wykłady, artykuły i listy. Zostały one opatrzone komentarzem ułatwiającym zrozumienie ich kontekstu i tła. Dzięki myślom Hilla staniesz się lepszym, szczęśliwszym i bardziej spełnionym człowiekiem! Przeczytaj, przemyśl, zainspiruj się spójną filozofią rozwoju osobistego! W jaki sposób porażka może stać się błogosławieństwem? Dlaczego warto pracować więcej i staranniej? Jak odnieść sukces, gdy nie widać szans? Czym jest odporność umysłowa i duchowa? W jaki sposób dokonywać życiowych wyborów? Cokolwiek ludzki umysł może pomyśleć, może też osiągnąć!
MISTRZOWSKIE MAPOWANIE MYŚLI PODRĘCZNIK UŻYTKOWNIKA NAJPOTĘŻNIEJSZEGO NARZĘDZIA ROZUMOWANIA

39,90 zł 29,32 zł

nowość

Mapa myśli jest doskonałą metodą inspirującego zasilania umysłu, intelektu i ducha. Odzwierciedla ona strukturę neuronalnej sieci mózgu: gałęzie z centrum diagramu rozprzestrzeniają się na zewnątrz i ewoluują za pośrednictwem wzorców skojarzeń. Mapy myśli pojawiły się w połowie lat 60. zeszłego stulecia, najpierw jako doskonały sposób robienia notatek, ale szybko się okazało, że jest to znakomite narzędzie, które można stosować na wiele różnych sposobów, od pogłębiania kreatywności i doskonalenia pamięci po wspomaganie walki z demencją. Aby jednak uzyskiwać zamierzone efekty i w pełni wykorzystać niezwykły potencjał map myśli, trzeba wiedzieć, jak się nimi posługiwać. Ta książka jest niezwykle praktycznym podręcznikiem stosowania map myśli we wszelkich aspektach życia. Stanowi cenne źródło konkretnych wskazówek dotyczących różnych aspektów korzystania z map. Zawiera przejrzyste omówienie zasad mapowania myśli, a także starannie przygotowane instrukcje dopasowane do czytelników na każdym poziomie. Znalazł się tu również pokaźny zestaw porad i rozwiązania częstych problemów. Liczne ćwiczenia i wskazówki ułatwią trening pamięci oraz przygotowanie własnych map. Dodatkową inspirację zapewnią prawdziwe historie mistrzów mapowania myśli i ekspertów w różnych dziedzinach - osób, których życie radykalnie się zmieniło dzięki mapowaniu myśli. W tej książce między innymi: Podstawy koncepcji map myśli Praktyczne zasady mapowania myśli Błędy i nieporozumienia związane z tworzeniem map myśli Techniki tworzenia map o najwyższej skuteczności Kreatywne wykorzystanie map myśli w różnych dziedzinach Mapy myśli a techniki sztucznej inteligencji Mapa myśli: wykorzystaj swój mistrzowski potencjał!
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ROZWOJEM PRACOWNIKÓW W FIRMIE REZULTATY PRZEDE WSZYSTKIM

39,00 zł 28,66 zł

nowość

Od kandydata na pracownika do sprawnego członka zespołu Ludzie to najważniejszy, ale i najmniej przewidywalny "zasób" firmy. Bo choć futurolodzy wieszczą, że ani się obejrzymy, gdy na większości stanowisk zastąpią nas roboty albo wbudowana w nasz biurkowy komputer sztuczna inteligencja, żyjemy nadal w rzeczywistości, w której sukces przedsiębiorstwa zależy przede wszystkim od jakości pracy zatrudnionych w nim osób. Marzeniem każdego specjalisty ds. HR, ale i wymaganiem, jakie się przed tym działem firmy stawia, jest wyłuskiwanie z rynku najlepszych, najzdolniejszych kandydatów na stanowiska, na które jest wakat. Nową osobę czeka krótkie przeszkolenie wdrażające w zadania, jakie zostaną jej powierzone i już ma zacząć efektywnie działać na rzecz swego pracodawcy, bez interwencji pracownika z działu HR. Zatrudnianie nowych pracowników to zaledwie czubek góry lodowej wyzwań, przed którymi staje dział HR. Jego najważniejszą rolą jest dbanie o to, by z grupy indywidualności, dla potrzeb zawodowych zgromadzonych w jednym biurze, stworzyć harmonijnie współpracujący ze sobą zespół, który w dodatku będzie działał na rzecz organizacji - zgodnie z jej strategią. W tym celu pracownicy HR muszą być w stanie zdiagnozować oczekiwania, jakie pracownik żywi wobec firmy, i zestawić je z oczekiwaniami przełożonych wobec podwładnych. Należy ustalić cele rozwojowe dla zespołu i dobrać do nich adekwatne szkolenia, których rezultat będzie dla działu HR mierzalny. Trzeba przyjrzeć się sposobom zarządzania praktykowanym przez menedżerów i być w stanie wspomóc ich ewentualną korektą w sytuacji, gdyby okazały się nie do końca adekwatne czy wręcz niszczące dla zespołu. Trzeba rozumieć kulturę własnej organizacji i znać wpływ tej kultury na procesy uczenia się pracowników. Rezultaty przede wszystkim!
LIDER PRODUKTU JAK NAJLEPSI MENEDŻEROWIE TWORZĄ DOSKONAŁE PRODUKTY I BUDUJĄ SKUTECZNE ZESPOŁY

47,00 zł 34,54 zł


Praca lidera produktu jest dużym wyzwaniem. Ze stanowiskiem tym często wiąże się znaczna odpowiedzialność, jednak bez przypisania władzy. Zarządzanie ludźmi i równoczesne realizowanie skomplikowanych planów rozwoju produktu nie jest łatwym zadaniem. W dodatku w czasach błyskawicznego rozwoju technologii właśnie odpowiednie zarządzanie produktem decyduje o utrzymaniu bądź utracie przewagi konkurencyjnej na rynku. Aby zapewnić sobie sukces na tym polu, trzeba znakomicie orientować się, w jaki sposób działać na poszczególnych etapach rozwoju produktu, wiedzieć, jak poprowadzić zespół, a zaproponowany proces musi być odpowiednio dopasowany do organizacji. Trzeba również umieć skutecznie zarządzać zmianą. Ta książka jest przystępnym podręcznikiem przywództwa produktowego. Przedstawiono tu szerokie spektrum doświadczeń najlepszych liderów produktu, pracujących dla takich organizacji, jak Adobe, YouTube, Uber, Google, Airbnb, Basecamp, Zipcar, Intuit, Intercom, Transferwise, Upthere, Localytics czy Cinch Financial. Dla zapewnienia większej przejrzystości książka została podzielona na części odpowiadające etapom rozwoju firmy. Przyszli liderzy produktu będą mogli zapoznać się z czekającymi ich wyzwaniami, zrozumieją najważniejsze aspekty swojej pracy i dowiedzą się, jak uniknąć wielu błędów. Będą też mogli przeanalizować strategie, style i techniki najskuteczniejszych menedżerów produktu, a także zrozumieć motywacje kierujące najlepszymi liderami produktu. W tej książce między innymi: cechy dobrych liderów produktu tworzenie struktury zespołu rozwijanie najlepszych cech zespołów i ich członków wzorce działania najskuteczniejszych zespołów taktyka pracy z klientami i partnerami organizacji Poznaj tajemnice najskuteczniejszych liderów produktu! O autorach Richard Banfield jest dyrektorem generalnym i współzałożycielem bostońskiej agencji zajmującej się wrażeniami użytkownika — Fresh Tilled Soil. Wcześniej zajmował się usługami satelitarnymi i internetowymi w Afryce. Martin Eriksson od ponad dwudziestu lat tworzy wiodące produkty internetowe na całym świecie. Wspiera młode firmy w tworzeniu skutecznych zespołów produktowych. Nate Walkingshaw jest CXO w firmie Pluralsight. Zajmował się produktami z branży medycznej oraz aplikacjami mobilnymi i sieciowymi. Posiada również doświadczenie w kierowaniu badaniami i rozwojem w firmach technologicznych.
ZEGAR ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW

39,00 zł 28,66 zł


Bo życie jest po to, żeby sobie z nim radzić (systemowo)! Nieuchronnie nadciągające terminy, kłopoty w pracy, komplikacje w życiu prywatnym - wszystkie te problemy mają ze sobą coś wspólnego. Wolelibyśmy ich uniknąć, a skoro już się pojawią, chcielibyśmy je jak najszybciej rozwiązać. Prędko i skutecznie. O ile to możliwe, również definitywnie - tak, by się już nigdy nie powtórzyły. Czy to wykonalne? Cóż, stuprocentowej gwarancji nie ma, ale... Tomasz Król podszedł do zagadnienia systemowo i opracował metodę rozprawiania się z kłopotami, która naprawdę działa. Wypróbował ją najpierw na samym sobie (trzykrotnie), a potem sprawdzał raz po raz w codziennej pracy z klientami, rozwiązując problemy techniczne, jakościowe i logistyczne. Wdrożył ją we własnej firmie, zwielokrotniając zyski. Ciekawe, prawda? Metoda opracowana przez autora działa u każdego, kto jest wystarczająco zmotywowany, by zmienić swoje życie - poprawić jakość swojej pracy, zwiększyć własną wydajność, spłacić długi, popchnąć do przodu karierę, naprostować prywatne relacje. Z kolejnych stron tej książki dowiesz się, jak efektywnie podejść do tematu - tak, by znaleźć rozwiązanie i wprowadzić je w życie. W dwunastu krokach, które Tomasz Król nazwał Zegarem Rozwiązywania Problemów, zawiera się systemowe podejście do wyzwań, które zwykliśmy nazywać "problemami". Autor proponuje, by nie zamiatać pod dywan, lecz stanąć z kłopotem oko w oko - zidentyfikować, na czym on naprawdę polega, poszukać jego źródeł, przeanalizować go i opisać, a następnie potraktować rozwiązanie problemu jako cel do osiągnięcia i konsekwentnie do niego dążyć. Aż do szczęśliwego finału. Definitywnego rozprawienia się z kłopotem.
SZKOŁA MÓWCÓW MYŚL I PREZENTUJ INACZEJ NIŻ WSZYSCY

44,90 zł 33,00 zł


Wystąpienia publiczne rządzą się swoimi prawami. Świat biznesu codziennie się zmienia, więc metody i techniki prezentacyjne również powinny podlegać modyfikacjom. Chcąc być skutecznym i osiągać swoje biznesowe cele, musisz się wyróżniać i używać nowych metod, odpowiednich do współczesnego, szybko rozwijającego się biznesu. Szkoła mówców jest napisana przez trenera, nie przez pisarza. To nie wydumane teorie, ale treści wynikające z wieloletniego doświadczenia autorki w pracy z żywym człowiekiem. Nie znajdziesz tu ogólników i łatwych rozwiązań. Dostaniesz za to mnóstwo praktycznej wiedzy i ćwiczenia, które realnie wpłyną na Twój sposób prezentowania. Dowiesz się, jak myśleć i prezentować swoje idee inaczej niż inni. W książce: Jak występować publicznie inaczej niż wszyscy Jak skutecznie i szybko tworzyć strategię i strukturę nowoczesnej prezentacji Jak być pewnym siebie, radzić sobie ze stresem oraz budować swój autorytet i pozycję eksperta Jak wzmacniać swój przekaz głosem, mową ciała i wyjątkowymi slajdami Lidia Buksak - trener wystąpień publicznych, logopeda medialny. Od ponad 20 lat szkoli, konsultuje i doradza w zakresie wystąpień publicznych, prezentacji biznesowych, wystąpień w mediach, emisji głosu i dykcji. Szkoliła najbardziej znanych dziennikarzy telewizyjnych i radiowych. Od 10 lat prowadzi indywidualne treningi dla menedżerów. Pracowała między innymi dla: TVP, TVN, Ministerstwa Finansów (rzecznicy prasowi MF, izb skarbowych i izb celnych), Wirtualnej Polski, BZ WBK Leasing, BZ WBK, CITI Handlowego, Konsalnetu, Millenium TFI, Sygnity, portalu Trójmiasto.pl, GlaxoSmithKline, Promedica, S4E. Stworzyła jedyne w Polsce studia podyplomowe dla osób występujących publicznie Szkoła Mówców i realizowała ten autorski projekt pod szyldem Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Wykładała na uczelniach. Występuje jako ekspert na wielu konferencjach w Polsce.
PODRĘCZNIK PERSWAZJI NAJSKUTECZNIEJSZE METODY PRZEKONYWANIA INNYCH I ŚWIADOMEJ OCHRONY PRZED MANIPULACJĄ

39,90 zł 29,32 zł


Myślisz, że działasz racjonalnie? Wydaje Ci się, że na chłodno podejmujesz decyzje? Jesteś pewien, że merytorycznie podchodzisz do wszystkiego, co robisz, i jesteś wolny od podszeptów własnych emocji oraz sugestii innych? Zła wiadomość jest taka, że racjonalność to mit. Przeważnie działamy pod wpływem chwilowych impulsów, jesteśmy podatni na manipulację i każdego dnia popełniamy mnóstwo błędów poznawczych. W dodatku jesteśmy tego zupełnie nieświadomi. Z jaką skutecznością przekonujesz innych? Czy wiesz, jak etycznie wpłynąć na dziecko, by z chęcią odrobiło pracę domową, czy straszysz je "szlabanem"? Jak Ci idzie przekonywanie innych do swoich pomysłów? A siebie do podjęcia określonych działań? Dobra wiadomość jest taka, że perswazji i odporności na nią można się nauczyć. Koniec z wywieraniem negatywnego wpływu na Twoje decyzje. Koniec z nieświadomym poddawaniem się manipulacji! To, że trzymasz w ręku tę książkę, oznacza, że już wykonałeś pierwszy krok. Kolejnym będzie poznanie zasad rządzących perswazją, popartych konkretnymi przykładami. Ta książka to zestaw narzędzi gotowych do użycia we wszelkiego rodzaju dyskusjach: prywatnych, zawodowych, medialnych, społecznych oraz politycznych. Tak wyposażony będziesz miał przewagę w każdej sytuacji. Dr Mateusz Grzesiak bada mechanizmy relacji międzyludzkich. Przygląda się zależnościom, które się pojawiają między szefem a jego podwładnymi. Analizuje subtelną grę toczoną przez sprzedawców z klientami. Pasjonują go małżeńskie rozgrywki, w których wygrywa ten, kto lepiej przekonuje. Każdy z tych światów rządzi się tymi samymi zasadami. Zasadami perswazji.
TECHNICAL LEADERSHIP OD EKSPERTA DO LIDERA WYD. 2

44,90 zł 33,00 zł


„Dotąd nie było takiej książki na rynku” (z recenzji pierwszego wydania) Wybitne umiejętności techniczne i naturalny talent do zarządzania ludźmi nie zawsze idą w parze. A szkoda, bo losem świetnego programisty zatrudnionego na etacie jest, prędzej czy później, awans: z juniora na seniora, z seniora na lidera... I tu zaczyna się problem. Człowieka, który doskonale zna swój koderski fach, stawia się nagle przed koniecznością częściowego bądź całkowitego porzucenia go na rzecz zarządzania zespołem innych koderów — do tej pory kolegów z pracy, a teraz nagle podwładnych. Skąd czerpać wiedzę i inspiracje? W jaki sposób twarde umiejętności, które ma programista, uzupełnić o niezbędne na nowym stanowisku umiejętności miękkie? Czy każdy musi sam i w bólach przejść tę trudną drogę „od eksperta do menedżera”, czy też można liczyć na wsparcie i podpowiedzi bardziej doświadczonych technicznych liderów? Otóż można, a nawet należy, tyle tylko, że trzeba dobrze wybrać mentora. Proponujemy, by Twoim „mistrzem” stał się ten podręcznik. Jego autor od kilkunastu lat współpracuje z zespołami programistycznymi jako trener i konsultant, zna więc specyfikę branży, z którą związałeś się zawodowo, i jest świadom tego, jakie problemy stoją przed nowo mianowanym liderem technicznym. Co więcej, wie, co zrobić, by te problemy szybko i skutecznie rozwiązać. W tym podręczniku mówi o roli, jaką odgrywa lider techniczny, o różnicach między ekspertem a liderem, o tym, jak skutecznie pracować ze swoim zespołem oraz jak budować relacje z biznesem. Wskazuje, skąd czerpać motywację — dla siebie i powierzonych sobie ludzi, jak z nimi rozmawiać, by chcieli słuchać, i jak ich słuchać, by wyciągać budujące wnioski. Drugie wydanie książki wzbogacone zostało o rozdział poświęcony wdrażaniu zmian, czyli temu, co jest chlebem powszednim każdego lidera. O autorze Mariusz Sieraczkiewicz — od kilkunastu lat profesjonalnie zajmuje się tworzeniem oprogramowania. Jako trener i konsultant współpracuje także z najlepszymi polskimi zespołami programistycznymi. Jego obszary specjalizacji to: zwinne procesy, czysty kod, architektura, efektywne praktyki inżynierii oprogramowania. Prowadzenie szkoleń, liczne publikacje w obszarze IT, badania czynników sukcesów projektów programistycznych są pasją, w której, podobnie jak w życiu, kieruje się zasadą, że człowiek jest najważniejszy.
NARZĘDZIA GOOGLE DLA E-COMMERCE WYD. 2

39,90 zł 29,32 zł


Google'owa skrzynka narzędziowa Google - wyszukiwarka, która rządzi światem internetu. A skoro tak, zależy od niej także i Twój byt, jeśli prowadzisz działalność online. Czasy, kiedy wystarczyło uruchomić stronę WWW i grzecznie czekać, aż klienci sami na nią trafią po wynikach wyszukiwania, dawno minęły. Dziś konkurencja w sieci jest ogromna, więc e-biznes z prawdziwego zdarzenia wymaga od swojego właściciela profesjonalizacji i poświęcenia sporej ilości czasu. Oczywiście pewne sprawy można sobie uprościć, zautomatyzować, ale nadal - bez świadomości narzędzi, które niejako w pakiecie z wszechobecną wyszukiwarką oferuje Google - nie ma mowy o sukcesie biznesu prowadzonego online. Bez umiejętności obsługi Google Analytics trudno się zorientować, skąd na naszą stronę docierają klienci oraz na jakim etapie większość z nich porzuca koszyk zakupowy. Właściciel e-biznesu, który nie rozumie zasad rządzących kampaniami w Google Adwords, będzie już zawsze skazany na przepalanie pieniędzy, które powinny być inwestycją w skuteczną reklamę. Unowocześnianie strony WWW bez użycia do jej testowania Google Optimize jest jak strzelanie w ciemności do tarczy, podczas gdy włącznik światła jest pod ręką. Nieznajomość narzędzia Google Search Console docelowo skutkować będzie spadkiem widoczności e-sklepu w wyszukiwarce, a ponieważ stanie się tak raczej prędzej niż później, najwyższy czas doposażyć swoją stronę WWW w kilka niezbędnych narzędzi od wujka Google! Krzysztof Marzec - absolwent elektronicznego przetwarzania informacji na UJ. Certyfikowany trener Google AdWords oraz certyfikowany specjalista Google Analytics. Autor szkoleń i artykułów z tej tematyki, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Współwłaściciel agencji DevaGroup. Pracował dla takich marek jak: Allegro.pl, DaWanda, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę do optymalizacji kampanii SEM. O autorze Krzysztof Marzec - absolwent elektronicznego przetwarzania informacji na UJ. Certyfikowany trener Google AdWords oraz certyfikowany specjalista Google Analytics. Autor szkoleń i artykułów z tej tematyki, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Współwłaściciel agencji DevaGroup. Pracował dla takich marek jak: Allegro.pl, DaWanda, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę do optymalizacji kampanii SEM.
FINANSOWANIE STARTUPÓW PORADNIK PRZEDSIĘBIORCY

99,00 zł 72,76 zł


Startup na start! Jak zdobyć finansowe wsparcie dla swojej firmy Startupy powstają dzięki nowatorskim pomysłom, energii i zaangażowaniu. Do sukcesu potrzebują jeszcze mniejszych lub większych pieniędzy. Niestety, pozyskanie źródła finansowania stanowi duże wyzwanie. Inwestowanie w startupy wiąże się ze sporym ryzykiem i bez zapoznania się z konkretnymi analizami żaden podmiot nie podejmie decyzji o wyłożeniu potrzebnej kwoty. Z kolei początkujący przedsiębiorcy nie zdają sobie z tego sprawy i szukają finansowania w niewłaściwy sposób, nie rozumiejąc myślenia inwestorów i banków. Niniejsza książka jest szczegółowym przewodnikiem, dzięki któremu pozyskasz środki finansowe niezbędne do uruchomienia startupu. Opisano tu trudny proces budowania porozumienia i przygotowywania się do prezentacji projektów inwestorom. Są także porady dotyczące tego, co powinni robić przedsiębiorcy, aby opracować projekt startupu i zminimalizować związane z nim ryzyko na tyle, żeby stał się atrakcyjny dla profesjonalnych inwestorów. Wyjaśniono tu podstawowe wady i zalety pozyskiwania środków z różnych źródeł, włączając w to rodzinę i znajomych, a także czym są akceleratory i inkubatory biznesu, jak działają aniołowie biznesu i kiedy rozważyć pozyskanie funduszu typu venture capital. Bardzo cennym elementem książki jest wyczerpujące omówienie zasad tworzenia materiałów informacyjnych dla inwestorów. W tej książce między innymi: zasady poszukiwania inwestorów najskuteczniejsze metody ubiegania się o finansowanie pozyskiwanie finansowania od banków, aniołów biznesu i ze środków publicznych przygotowywanie materiałów informacyjnych dla inwestorów mało znane strategie zdobywania finansowania Masz pomysł na biznes? Sprawdź, jak go sfinansować! Nicolaj Hojer Nielsen jest seryjnym przedsiębiorcą i aniołem biznesu. Od 1999 roku zakłada startupy. Koncentruje się na firmach z branży IT. Nielsen ma doświadczenie w pozyskiwaniu środków z wszelkich możliwych źródeł - od przyjaciół i rodziny, aniołów biznesu, funduszy typu venture capital, a także ze środków publicznych. Osobiście przetestował tysiące różnych możliwości inwestycyjnych i zna ten proces zarówno od strony przedsiębiorcy, jak i inwestora. Nielsen angażuje się w pomoc innym startupom. Prowadzi też wykłady z zakresu przedsiębiorczości w Copenhagen Business School.
E-MAIL MARKETING OSWOJONY TEORIA PRAKTYKA PRAWDA

38,99 zł 28,65 zł


Wokół e-mail marketingu narosło tak wiele mitów, że wypaczyły one jego prawidłowy obraz. Z czego to wynika? Po pierwsze, nie wszystkim zależy, aby e-mail marketing był uznawany za skuteczny. Po drugie, prawie cała wiedza o nim pochodzi niemal wyłącznie od dostawców narzędzi, a nie od praktyków. Po trzecie, nie każdy wie, jak prowadzić e-mail marketing, a wręcz mało kto wie, jak robić to dobrze. Pomimo to 80% marketerów deklaruje, że nie ma sobie równych, jeśli chodzi o pozyskiwanie i utrzymanie zainteresowania klientów. Poza tym kontaktowanie się z odbiorcami poprzez pocztę elektroniczną stosunkowo niewiele kosztuje, w dodatku - raczej wymaga pracy niż pieniędzy. Wreszcie: wraz z urynkowieniem koncepcji marketing automation e-mail marketing stał się narzędziem wyrafinowanym, które może pracować dla Ciebie nawet wtedy, gdy śpisz, w przenośni i dosłownie (choć nie jest to tak proste, jak mówią o tym dostawcy narzędzi). Jednak ta książka to nie jedynie próba zmierzenia się z mitami o e-mail marketingu, ale także - a może raczej przede wszystkim - kompendium wiedzy na ten temat. Jeśli tylko chcesz i dysponujesz odpowiednimi zasobami, za sprawą e-mail marketingu przeniesiesz newslettery (i nie tylko) w swojej firmie na wyższy poziom. W kolejnych rozdziałach poprowadzimy Cię za rękę i pokażemy, jak efektywnie wykorzystać e-mail marketing do celów sprzedażowych, edukacyjnych, informacyjnych czy umacniania lojalności klientów.
WSZYSTKO POD KONTROLĄ GRA W PRACĘ I BIZNES ZWANY ŻYCIEM

39,90 zł 29,32 zł


Wszystko pod kontrolą. Gra w pracę i biznes zwany życiem Aby być efektywnym i uzyskać upragnione rezultaty, musisz działać. Sednem jest dokonywanie właściwych wyborów i ich skuteczna realizacja. Znanych jest wiele technik zarządzania czasem i poprawy produktywności, ale nie dają one podstawowego zrozumienia ani efektywnego modelu dynamiki tego procesu jako całości. Istnieje jednak spójna metoda, całościowa, a jednocześnie możliwa do zastosowania w dowolnym aspekcie życia i w dowolnej chwili. Obojętnie, czy jesteś prezesem korporacji, matką trójki dzieci, czy studentem kilku kierunków - możesz uniknąć niepotrzebnego stresu i niepowodzeń. Wystarczy zrozumieć, że trzeba szybko wprowadzić zmiany i zastosować GTD - metodę, dzięki której miliony ludzi odzyskało kontrolę nad swoim życiem i odniosło sukces. Metoda Getting Things Done okazała się skuteczną odpowiedzią na potrzeby rzeszy zestresowanych i przemęczonych menedżerów różnego stopnia. Po latach David Allen, twórca tej metody, odkrył, że jest ona nie tylko systemem osobistej produktywności. GTD ma znacznie szersze zastosowanie - zapewni Ci kontrolę nad wszystkimi aspektami codzienności i z łatwością umieścisz je w obrębie własnych celów i dążeń. Poprzednia książka poświęcona Getting Things Done była zestawem narzędzi. Ta z kolei jest mapą pozwalającą zorientować się, na jakim etapie życia obecnie się znajdujesz i jak dotrzeć tam, gdzie chcesz się znaleźć. W tej książce: modele GTD i podstawy mentalne odzyskiwanie kontroli praca z Horyzontami Skupienia Uwagi panowanie nad celami, zadaniami i zobowiązaniami zarządzanie trudnymi sprawami i finalizowanie ich GTD: oto metoda, która działa!
Biblia NLP. Wydanie rozsz. ponad 350 wzorców...

129,00 zł 94,80 zł


Akceptuj wszystko, co się dzieje, wykorzystuj to i obracaj na swoją korzyść Programowanie neurolingwistyczne stanowi doskonałe narzędzie, służące modelowaniu oraz szkoleniu. Jego wpływ na psychoterapię, doradztwo, sprzedaż, coaching czy przywództwo jest nieoceniony.Wydanie rozszerzone, ponad 350 wzorców, metod i strategii programowania neurolingwistycznego Jest to najbardziej praktyczny podręcznik z dziedziny programowania neurolingwistycznego. Opisuje setki wzorców, metod i zaawansowanych koncepcji. Jest to książka, na którą wszyscy czekaliśmy. Po trzydziestu pięciu latach nadszedł najwyższy czas, aby się wreszcie ukazała! Nathaniel J. Varna, autor i mistrz praktyk NLP, Mediolan Shlomo Vaknin daje nam dokładnie to, czego nam trzeba — same konkrety, bez waty słownej. Przypuszczam, że ta niesamowita książka stanie się podstawowym, a być może nawet obowiązkowym podręcznikiem na szkoleniach z dziedziny NLP na całym świecie. Wszyscy moi uczniowie, byli, obecni i przyszli, będą musieli sięgnąć po Biblię NLP Deborah Eizenstein, trenerka NLP i badaczka, Tel Awiw Akceptuj wszystko, co się dzieje, wykorzystuj to i obracaj na swoją korzyść Programowanie neurolingwistyczne stanowi doskonałe narzędzie, służące modelowaniu oraz szkoleniu. Jego wpływ na psychoterapię, doradztwo, sprzedaż, coaching czy przywództwo jest nieoceniony. Trenerzy i terapeuci różnych nurtów korzystają z technik NLP lub pozostają pod ich wpływem. Wszystkie przedstawione tu techniki podzielono na trzy główne rodzaje: takie, które można łatwo wypróbować na sobie; takie, które można wykorzystać we współpracy z klientami lub innymi ludźmi; takie, które wymagają udziału przynajmniej dwóch osób pełniących określone funkcje.   Jeśli jesteś zaawansowanym praktykiem NLP, zobaczysz pewne udoskonalenia wprowadzone w wielu znanych wzorcach. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z NLP, na wstępie znajdziesz najbardziej podstawowe wzorce, które wzbogacą Twój repertuar oraz wzmocnią Twoją pewność siebie i chęć rozwijania umiejętności. Im częściej będziesz ćwiczyć, tym łatwiej będzie Ci intuicyjnie tworzyć bądź modyfikować wzorce, kiedy znajdziesz się w nowych sytuacjach. W trakcie opanowywania kolejnych wzorców pracujesz nad swoją elastycznością i kreatywnością. Kiedy wykorzystujesz wybrane techniki, stosujesz założenia i wiedzę przede wszystkim z dziedziny NLP — ale także z każdego innego dostępnego Ci źródła. Cały czas miej więc otwartą głowę — znajdź to, co sprawdza się najlepiej w określonych okolicznościach. Najnowsze wydanie międzynarodowego bestsellera Shlomo Vaknina zostało zaktualizowane zgodnie z najświeższą wiedzą z dziedziny NLP oraz uporządkowane w nowy, praktyczny sposób. Dzięki temu korzystanie z książki jest jeszcze łatwiejsze. Wśród licznych dodatków znajdziesz tu również: pięćdziesiąt pięć hipnotycznych fraz Miltona H. Ericssona, często spotykane ograniczające przekonania i "mantry", submodalności wzrokowe, słuchowe, kinestetyczne, przegląd fundamentalnych przekonań NLP.  Biblia NLP Spis treści Istota programowania neurolingwistycznego Badania nad NLP (39) Współczesne NLP (41) Czy NLP naprawdę istnieje? (43) Dlaczego NLP nie stanowi głównego nurtu? (45) Konflikt między metodologią NLP a śladem w postaci technik (47) Droga do mistrzostwa: prawdziwe umiejętności z dziedziny NLP (56) Kryteria wyboru wysokiej jakości programów szkoleniowych w dziedzinie NLP (65) Techniki, wzorce i strategie NLP Poprawnie sformułowane cele (73) Korzystne przekonania NLP (78) Swish Pattern (87) Przekształcenie porażki w informację zwrotną (89) Zbieranie dowodów i przeprowadzanie procedury dowodowej (92) Dopasowywanie i harmonizowanie (94) Szukanie pozytywnych intencji (96) Rozumienie zachowania (97) Odzwierciedlanie (99) Odzwierciedlanie zachowania (101) Odzwierciedlanie symboliczne (103) Zamiana odpowiedników (104) Kiedy NIE należy stosować odzwierciedlania ani harmonizowania? (104) Wzorzec "jak gdyby" (106) Wywoływanie podświadomych reakcji (108) Sprawdzanie ekologii (109) Wyrywanie ze stanu psychofizycznego (przełamywanie stanu) (112) Wywoływanie określonego stanu (113) Wchodzenie w stany zasobne (115) Kinestetyczny Swish Pattern (116) Kotwiczenie (117) Scenariusz samodzielnego kotwiczenia (123) Stan świadomości wewnętrznej (124) Zmiana zakotwiczeń (126) Pozycje percepcyjne (128) Integrowanie sprzecznych przekonań (133) Różnicowanie ram przekonań (138) Sprzeczne i sprzężone przekonania (140) Negocjacje wewnętrzne (143) Zniesienie poczucia identyfikacji (145) Rozwiązywanie wewnętrznych konfliktów (147) Godzenie się z rodzicami (148) Sześciostopniowa technika przeramowania (151) Przeramowanie treści (153) Przeramowanie kontekstu (155) Przeramowanie przekonań i opinii - przykłady (157) Rozstrzyganie wewnętrznego konfliktu (158) Przekształcanie popełnionych błędów w konstruktywne doświadczenie (161) Hierarchia kryteriów (164) Uspójnianie pozycji percepcyjnych (170) Usuwanie reakcji alergicznych (176) Kalibracja (178) Autobiografia (180) Wzorzec autobiografii - pełny scenariusz seansu hipnotycznego (180) Spójność (184) Leczenie fobii (185) Instalowanie przyjemności (188) Badanie przyczyn i skutków (190) Zastosowanie poziomów logicznych (191) Redukowanie przyjemności (193) Rozwijanie wrażliwości sensorycznej (195) Darzenie miłością samego siebie (195) Zwalczanie szkodliwych skłonności (197) Tworzenie łańcucha stanów (198) Model pragmagraficzny (200) Gromadzenie zasobów (202) Zaawansowany proces integracji części (203) Wzmacnianie submodalności (205) Próg wrażliwości (206) Niszczyciel decyzji (208) Wzorzec Godiva Chocolate (210) Doskonalenie słuchowego systemu reprezentacji (213) Doskonalenie wzrokowego systemu reprezentacji (214) Stan pogłębionej świadomości (216) Rozpoznawanie wskazówek niewerbalnych (218) Wygaszanie zachowań kompulsywnych (220) Tworzenie pozytywnych oczekiwań (222) Przełamywanie ograniczających zależności (224) Wtórna korzyść i osobista ekologia (226) Ekologia systemu (227) Rozpoznawanie sytuacji naruszania metamodelu (228) Wykorzystywanie metamodelu w wybranym celu (229) Denominalizacja (230) Wybaczanie (232) Uspójnianie "ja" (233) Okrąg doskonałości (235) Instalacja asertywności (237) Analizator krytyki (240) Pozbywanie się wymówek (244) Podstawowy wzorzec wzbudzania motywacji (247) Wywoływanie amnezji (248) Szczepienie przeciwko wirusom myślowym (249) Ujawnianie charakteru danej relacji (251) Wzorzec zakochiwania się (252) Unikanie sugestii wywołujących skutki odwrotne do zamierzonych (254) Strategia poprawnego pisania (254) Ujawnianie strategii uczenia się (256) Strategia Walta Disneya (259) Rozwiązywanie konfliktów (262) Rozwiązywanie problemu współzależności (264) Identyfikowanie metaprogramów (267) Kwestionowanie ograniczających metaprogramów (268) Zmiana metaprogramów (269) Metoda analogicznego oznaczania (271) Klasyczna metoda dezorientacji (273) Zastosowanie prawa odwrotnego skutku (274) Metoda zagnieżdżonych pętli (276) Historia ilustrująca zastosowanie metody zagnieżdżonych pętli (281) Intonacja (283) Metoda ukrytych poleceń (I) (283) Metoda ukrytych poleceń (II) - wersja zaawansowana (285) Rama zgody (288) Kierowanie procesem poszukiwań transderywacyjnych (290) Identyfikowanie hierarchii wartości (292) Generator Nowych Zachowań (294) Aktywne śnienie (296) Radzenie sobie z emocjonalnym cierpieniem (298) Wzorzec jedności (299) Wzorzec SCORE (304) Śledzenie życiowych przemian (306) Identyfikacja archetypu procesu przemiany (308) Leczenie ran (310) Uprzedzanie poczucia straty (312) Troska o siebie (314) Przebudzenie do wolności (316) Długowieczność (318) Zmiana historii osobistej (322) Podsumowywanie dnia (325) Rozpraszanie negatywnych emocji (327) Fundamentalna przemiana (329) Mapowanie umysłu (336) Integracja nieokreślonego stanu (338) Poszerzenie możliwości wyboru (340) Pierwszy plan i tło (342) Osłabianie mocy trudnych wspomnień (345) Fraktal somatyczny (346) Fraktal zasobu (348) Uzgadnianie poziomów logicznych (349) Ukryte polecenia w pytaniach (351) Metoda podwójnego wiązania (353) Dwuznaczność (355) Presupozycje (356) Metafora (358) Wspólny zasób (359) Twórcze prymowanie (361) Wyrażanie zrozumienia (362) Podsycanie zaciekawienia (363) Promieniowanie dobrą energią (364) Pozytywny wkład (366) Ujawnianie kultywowanych wartości (368) Wzorzec SCORE w tańcu (371) Dezintegracja systemów przekonań (373) Instalacja kryteriów (375) Kryteria kinestetyczne (378) Wirujące ikony (380) Podstawowy proces tworzenia łańcucha przekonań (382) Zaawansowany proces tworzenia łańcucha przekonań (383) Łagodzenie (385) Metazmiana (387) Reimprinting (389) Podstawowy proces modelowania w drugiej pozycji percepcyjnej (392) Intuicyjne modelowanie w drugiej pozycji percepcyjnej (394) Podstawowy proces modelowania w trzeciej pozycji percepcyjnej (395) Podstawowy proces modelowania stanów doskonałości (396) Metamodel (397) Uogólnienia (400) Kwantyfikatory uniwersalne (400) Ukryte performatywy (400) Operatory modalne (401) Pominięcia (402) Nieokreślony wskaźnik odniesienia (403) Pominięcia porównawcze (403) Zniekształcenia (404) Nominalizacja (404) Czytanie w myślach (405) Zniekształcenia zależności przyczynowo-skutkowych (406) Presupozycje (407) Złożona równoważność (407) Model Miltona (409) Doświadczanie krótkotrwałego transu (412) Hipnoza konwersacyjna (413) Sposoby naruszania metamodelu (414) Dopasowywanie bieżącego doświadczenia (415) Dopasowywanie i prowadzenie (415) Spójniki (416) Dysjunkcja (417) Dorozumiane przyczyny (417) Pytania o potwierdzenie (418) Podwójne wiązania (419) Ukryte polecenia (419) Oznaczanie analogowe (420) Utylitaryzacja (420) Zagnieżdżanie (421) Rozbudowane cytaty (422) Literowanie słów (422) Postulat konwersacyjny (422) Nielogiczność wybiórcza (423) Dwuznaczność (423) Dwuznaczność fonetyczna (423) Dwuznaczność syntaktyczna (424) Dwuznaczność zakresu (424) Dwuznaczność interpunkcyjna (425) Metafory (425) Kategorie komunikacyjne Satir (427) Obwiniający (oskarżanie) (428) Łagodzący (zjednywanie) (429) Obliczający (superracjonalność) (429) Rozpraszający (chaotyczność) (430) Kompromisowy (płynność) (431) Elastyczność (431) Nawiązywanie dobrego kontaktu a kategorie komunikacyjne (432) Metaprogramy (433) Nowe wzorce, metody i strategie Nowy wzorzec szybkiego uczenia się języka obcego (505) Rytmiczna nauka (507) Metoda łańcuchowa (przyspieszonej) nauki (508) Apozycja (opozycji) (510) Definiowanie problemów (511) Strategia rozwiązywania problemów (I) (512) Strategia rozwiązywania problemów (II) (514) Wzorzec DVP (517) Szybkie podniesienie samooceny (519) Mądre odżywianie się (523) Wyznaczanie granic (526) Wewnętrzny bohater (528) Koncentracja uwagi (532) Dyskretna gestykulacja (535) Symboliczne prymowanie somatyczne (537) Wzmacnianie świadomości somatycznej (539) Wsłuchiwanie się w istotę (wartości i misję) (540) Wsłuchiwanie się w ciało (542) Protokół komunikowania wizji (543) Eliminowanie uzależnienia od cyberpornografii (546) Zwyciężanie w wojnie wewnętrznej (551) Zmiana przekonań - podejście logiczne (553) Identyfikowanie elementów autosabotażu (555) Pamiętanie o tym, aby zapomnieć (558) Binarny kod zapominania (561) Złożenie zobowiązania (565) Kwestionariusz wewnętrznego spokoju (566) Matrycowanie (567) Dekonstrukcja do modalności (572) Rekonstrukcja w wartości (573) Dwubiegun: przyszłość - teraźniejszość (575) Komunikowanie z poziomu wizji (576) Powtórne przetwarzanie (577) Myślenie w kategoriach fizjologii (580) Aktywne składniki powtórnego przetwarzania (582) Terapia linii czasu oraz powtórne przetwarzanie (584) Wyzwania w zakresie powtórnego przetwarzania (590) Aktualizacja metamodelu (591) Pięć przykładów reakcji na pominięcia (593) Wykorzystanie porcjowania w funkcji perswazyjnej (595) Dodatek A: Skrótowy zapis nazw modalności (597) Dodatek B: Submodalności (599) Dodatek C: Poziomy logiczne (609) Dodatek D: Etyka zawodowa: wprowadzenie (611) Kodeks etyczny dla praktyków NLP (614) Dodatek E: 55 hipnotycznych fraz Miltona H. Ericksona (625) Dodatek F: Ograniczające przekonania (629) Dodatek G: Kwestionariusz wprowadzający (635) Bibliografia (641) Twórcy NLP (644) Dodatkowe źródła (645) Skorowidz (649)
Efektywne zarządzanie projektami. Wyd. VI

99,02 zł 72,77 zł


Przejmij pełną i bezwarunkową kontrolę nad projektem Gotowy na zdroworozsądkowe podejście do zarządzania projektami? Na metodologię, którą można dopasowywać do realiów i uwarunkowań konkretnego projektu? Robert K. Wysocki wraca z nową, udoskonaloną wersją swojego klasycznego podręcznika. Sprawnie i szybko nauczy Cię wykorzystywać wszystkie dziewięć obszarów wiedzy zdefiniowanych w PMBOK?, definiować cykle i strategie zarządzania projektem, chronić projekty i w razie potrzeby planować skuteczne działania interwencyjne. Cała akcja zostanie przeprowadzona w pięciu krokach. Krok 1. Weź tę książkę do ręki i przestań w końcu szukać idealnego podręcznika. Krok 2. Przystąp do lektury i poznaj szablony oraz procesy, które powinny znaleźć się w przyborniku każdego menedżera projektów. Krok 3. Bezboleśnie naucz się posługiwać pięcioma różnymi modelami cyklu zarządzania projektem (PMLC): liniowym, stopniowym, iteracyjnym, adaptacyjnym i ekstremalnym. Krok 4. Przetraw wskazówki pomagające sprawnie przekuć teorię w praktykę. Krok 5. Zacznij bez obaw wykorzystywać w pracy kompleksową wiedzę na temat realizacji projektów zgodnie z harmonogramem i budżetem.Efektywne zarządzanie projektami Spis treści   Podziękowania (15) O autorach (17) Przedmowa (19) Wprowadzenie (21) Część I (45) Rozdział 1. Czym jest projekt? (47) Definicja projektu (47) Sekwencja działań (48) Niepowtarzalne działania (48) Złożone działania (48) Powiązane działania (49) Jeden cel (49) Określony czas realizacji (49) Bez przekraczania budżetu (50) Zgodnie z wymaganiami (50) Czym jest program? (50) Parametry projektu (51) Zakres (51) Jakość (52) Koszty (52) Czas (53) Zasoby (53) Trójkąt zakresu projektu (54) Zmiana zakresu projektu (55) Pułapka nadziei (55) Malejąca efektywność włożonej pracy (56) Zmiana cech projektu (56) Klasyfikacje projektów (57) Klasyfikacja według cech projektów (57) Klasyfikacja według typów projektów (59) Podsumowanie (60) Pytania do dyskusji (60) Rozdział 2. Czym jest tradycyjne zarządzanie projektami? (61) Zasady tradycyjnego zarządzania projektami (61) Definiowanie (62) Planowanie (63) Wykonanie planu (64) Kontrola (65) Zamykanie projektu (65) Cykl realizacji projektu w TPM (66) Etapy cyklu realizacji projektu w TPM (67) Poziomy tradycyjnego zarządzania projektami (73) Zarządzanie jakością (74) Model ciągłego zarządzania jakością (CQMM) (75) Model procesowego zarządzania jakością (PQMM) (76) Zarządzanie ryzykiem (77) Identyfikowanie ryzyka (79) Ocena ryzyka (79) Planowanie działań w zarządzaniu ryzykiem (80) Monitorowanie i kontrola ryzyka (80) Przykładowa ocena ryzyka (81) Zarządzanie zaopatrzeniem (83) Planowanie zaopatrzenia (84) Zapytanie ofertowe (85) Obsługa informacyjna adresatów zapytania ofertowego (86) Wybieranie najlepszej oferty (86) Zarządzanie kontraktem (87) Zamykanie kontraktu (88) Tradycyjne zarządzanie projektami a inne metodologie (88) Krzywa bólu (89) Podsumowanie (93) Pytania do dyskusji (93) Rozdział 3. Zakres projektu (95) Definiowanie projektu (95) Zarządzanie oczekiwaniami klienta (96) Odróżnianie potrzeb od zachcianek (97) Tworzenie warunków satysfakcji (97) Przeglądy postępów prac w punktach kontrolnych (101) Tworzenie statutu projektu (101) Z czego składa się statut projektu? (102) Załączniki do statutu projektu (111) Sesja planowania projektowego, czyli jak rozwijać statut projektu (113) Przedkładanie statutu projektu do akceptacji (114) Uczestnicy procesu zatwierdzania statutu (116) Kryteria akceptacji statutu projektu (117) Stan projektu po fazie akceptacji (117) Definicja projektu (118) Podsumowanie (119) Pytania do dyskusji (119) Rozdział 4. Działania w ramach projektu (121) Struktura podziału pracy (121) Jak korzystać ze struktury podziału pracy? (123) Tworzenie struktury podziału pracy (125) Podejście z góry na dół (126) Podejście z dołu do góry (128) Struktura podziału pracy w małych projektach (129) Jak szybko tworzyć strukturę podziału pracy w dużych projektach? (130) Sześć kryteriów testowania kompletności struktury podziału pracy (130) Zaawansowanie wykonania działania i jego ukończenie muszą być mierzalne (131) Zdarzenie powodujące rozpoczęcie i zakończenie działania (132) Jasno zdefiniowany rezultat działania (132) Oszacowanie czasu i kosztu wykonania działania (132) Czas trwania działania nie może przekraczać akceptowanych limitów (133) Działania powinny być od siebie niezależne (133) Tworzenie struktury podziału pracy podczas sesji planowania (134) Podejścia do tworzenia struktury podziału pracy (135) Podejścia przedmiotowe (136) Podejścia czynnościowe (137) Podejścia organizacyjne (138) Prezentacja graficzna struktury podziału pracy (139) Podsumowanie (142) Pytania do dyskusji (143) Rozdział 5. Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu (145) Szacowanie czasu trwania projektu (145) Ilość zasobów a czas trwania działania (148) Zmienność czasu trwania działania (149) Sześć metod prognozowania czasu trwania działania (150) Dokładność prognozy (154) Prognozowanie ilości potrzebnych zasobów (155) Ludzie jako zasoby (156) Struktura podziału zasobów (157) Prognozowanie czasu trwania działania jako funkcja dostępności zasobów (158) Obliczanie czasu trwania działania na podstawie czasu pracy i procentu jednego dnia pracy (158) Obliczanie procentu jednego dnia pracy na podstawie czasu trwania działania i czasu pracy (159) Obliczanie czasu pracy na podstawie czasu trwania działania i procentu jednego dnia pracy (159) Rozpisywanie profilu przypisania zasobów (159) Prognozowanie kosztów (160) Planowanie zasobów (160) Prognozowanie kosztów (161) Budżetowanie kosztów (162) Kontrola kosztów (162) Sesja planowania jako narzędzie prognozowania czasu trwania, kosztów i wymaganych zasobów (163) Definiowanie wymaganych zasobów (164) Definiowanie kosztów (165) Podsumowanie (165) Pytania do dyskusji (166) Rozdział 6. Diagram sieci projektu (167) Czym jest diagram sieci projektu? (167) Tworzenie kompletnego diagramu sieci projektu (168) Korzyści z tworzenia harmonogramu sieciowego (169) Budowanie diagramu sieci metodą diagramowania pierwszeństwa (171) Zależności (173) Ograniczenia (175) Zmienne opóźnione (179) Tworzenie wstępnego harmonogramu projektu (180) Analiza wstępnego diagramu sieci projektu (185) Skracanie harmonogramu (185) Rezerwa menedżerska (188) Tworzenie i analiza sieci podczas sesji wspólnego planowania projektowego (189) Podsumowanie (192) Pytania do dyskusji (192) Rozdział 7. Dostępność zasobów i koszty projektu a zmiany w harmonogramie (193) Problem dostępności zasobów (193) Poziomowanie zasobów (194) Akceptacja harmonogramu uwzględniającego poziom zasobów (197) Strategie poziomowania zasobów (197) Wykorzystywanie dostępnych zapasów czasu (198) Przesuwanie daty zakończenia projektu (198) Wygładzanie (199) Alternatywne metody tworzenia harmonogramu działań (199) Wpływ poziomowania zasobów na koszty projektu (201) Wdrażanie mikropoziomowego planowania projektowego (202) Pakiety robocze (203) Cel zastosowania pakietu roboczego (204) Format pakietu roboczego (205) Podsumowanie (208) Pytania do dyskusji (208) Rozdział 8. Wspólne sesje planowania projektowego: organizowanie i prowadzenie (209) Wspólne sesje planowania projektowego (209) Planowanie sesji (211) Uczestnicy (212) Warunki lokalowe (215) Wyposażenie (215) Plan sesji (215) Rezultaty (216) Propozycja projektu (217) Treść propozycji projektu (218) Podsumowanie (219) Pytania do dyskusji (219) Rozdział 9. Rekrutacja, organizowanie i zarządzanie zespołem projektowym (221) Menedżer projektu a kierownik liniowy (222) Projekty jako narzędzia motywacji i rozwoju umiejętności (223) Czynniki motywacyjne (224) Czynniki higieniczne (224) Rekrutacja zespołu projektowego (227) Menedżer projektu (228) Członkowie podstawowego zespołu projektowego (230) Członkowie zespołu zaangażowani na zlecenie (234) Organizowanie zespołu projektowego (238) Uprawnienia (238) Odpowiedzialność (238) Równoważenie zespołu (239) Jak uwolnić potencjał zespołu projektowego? (240) Plan rozwoju zespołu (241) Ustalanie zasad pracy w zespole (242) W jakich sytuacjach trzeba określić zasady pracy w zespole? (242) Pokonywanie problemów (243) Podejmowanie decyzji (245) Rozwiązywanie konfliktów (249) Budowanie konsensusu (250) Burza mózgów (251) Spotkania zespołu (252) Zarządzanie komunikacją w zespole (253) Czas przekazywania informacji, treść komunikatów i kanały dystrybucji informacji (253) Zarządzanie komunikacją poza zespołem (257) Podsumowanie (259) Pytania do dyskusji (260) Rozdział 10. Monitorowanie i kontrola postępów prac nad projektem (261) Kontrola a ryzyko (261) Działania regulujące (262) Wysoki poziom kontroli - niskie ryzyko (263) Niski poziom kontroli - wysokie ryzyko (264) Równoważenie systemu kontroli (264) Kontrola a jakość (265) System raportowania o postępach (265) Rodzaje raportów o stanie projektu (266) Aktualizowanie informacji (269) Częstotliwość raportowania (271) Odchylenia od planu (271) Stosowanie graficznych narzędzi raportowania (273) Diagramy Gantta (273) Trend odchyleń od terminowej realizacji kamieni milowych (celów cząstkowych) (273) Kontrola harmonogramu i kosztów (278) Raport o stanie projektu, wykonany na bazie struktury podziału pracy (283) Stopień szczegółowości raportu (285) Menedżer działania (285) Menedżer projektu (285) Zarządzający (286) Spotkania monitorujące postępy prac (286) Kto powinien uczestniczyć w spotkaniach monitorujących? (286) W jakich porach organizować spotkania monitorujące? (287) Czemu służą spotkania monitorujące? (287) Zakres spotkań monitorujących (288) Zarządzanie zmianą (289) Zarządzanie eskalacją problemów (293) Strategie zapobiegania eskalacji problemów (294) Zespołowe zarządzanie problemami (295) Podsumowanie (296) Pytania do dyskusji (296) Rozdział 11. Zamykanie projektu (299) Etapy procesu zamykania projektu (299) Uzyskanie akceptacji rezultatów projektu przez klienta (300) Akceptacja nieformalna (300) Akceptacja formalna (300) Dostarczenie zamówionych elementów (301) Skompletowanie dokumentacji projektu (301) Audyt powdrożeniowy (303) Raport zamykający (305) Uczczenie sukcesu (306) Podsumowanie (306) Pytania do dyskusji (307) Rozdział 12. Zarządzanie projektami metodą łańcucha krytycznego (309) Czym jest łańcuch krytyczny? (310) Odchylenia czasu trwania: naturalne i specjalne (310) Statystyczne uzasadnienie metody łańcucha krytycznego (311) Podejście do zarządzania projektami od strony łańcucha krytycznego (313) Etap 1. Tworzenie harmonogramu terminów najwcześniejszych (314) Etap 2. Przekształcanie harmonogramu terminów najwcześniejszych w harmonogram terminów najpóźniejszych (314) Etap 3. Rozwiązywanie konfliktu zasobów (315) Bufory (316) Czym są bufory? (316) Rodzaje buforów (316) Jak używamy buforów? (317) Zarządzanie buforami (318) Historia zarządzania projektami metodą łańcucha krytycznego (321) Podsumowanie (322) Pytania do dyskusji (322) Część II (323) Rozdział 13. Adaptacyjna struktura projektu - wprowadzenie (325) Definicja APF (327) Ogólne spojrzenie na APF (328) Zakres wersji (328) Plan cyklu (331) Budowa cyklu (332) Punkt kontrolny klienta (333) Przegląd rezultatów wersji (334) Najważniejsze wartości APF (335) Orientacja na klienta (335) Współudział klienta (336) Informacja o efektach prac - wcześnie i często (336) Ciągłe pytania i introspekcja (337) Osiąganie rezultatów poprzez ciągłe zmiany (337) Planowanie tylko najbliższej przyszłości (337) Podsumowanie (338) Pytania do dyskusji (338) Rozdział 14. Zakres wersji (339) Definiowanie zakresu wersji projektu (340) Tworzenie warunków satysfakcji (341) Tworzenie statutu projektu (343) Ramy czasowe i budżet (345) Planowanie zakresu wersji (346) Tworzenie średniopoziomowej struktury podziału pracy (347) Kryteria szeregowania celów cząstkowych projektu (funkcjonalności) (347) Ustalanie priorytetów (349) Ustalanie priorytetów w trójkącie zakresu projektu (350) Określenie liczby i czasów trwania cykli (353) Przypisywanie funkcjonalności do cykli (354) Opis celów cząstkowych każdego cyklu (354) Podsumowanie (355) Pytania do dyskusji (355) Rozdział 15. Plan cyklu (357) Niskopoziomowa struktura podziału pracy w cyklu (359) Mikrozarządzanie projektem w APF (360) Prognozowanie czasów trwania zadań (361) Prognozowanie wymaganych zasobów (362) Wpisywanie wymaganych zasobów do struktury podziału pracy (363) Identyfikowanie zapotrzebowania na unikalne zasoby (363) Określanie kolejności zadań (364) Podsumowanie (364) Pytania do dyskusji (365) Rozdział 16. Budowa cyklu (367) Tworzenie mikropoziomowego harmonogramu i przypisywanie zasobów do zadań (368) Tworzenie pakietów roboczych (372) Wykonywanie planu (373) Monitorowanie i dostosowywanie harmonogramu budowy cyklu (374) Bank zakresów (374) Rejestr problemów (375) Zhierarchizowana macierz zakresu (376) Spotkania monitorujące (377) Raporty o stanie projektu (377) Podsumowanie (378) Pytania do dyskusji (378) Rozdział 17. Punkt kontrolny klienta (379) Jakich informacji potrzebujemy w punkcie kontrolnym klienta? (380) Porównanie funkcji planowanej z faktycznie zrealizowaną (381) Bank zakresu (381) O co pytamy w punkcie kontrolnym klienta? (381) Co zawierał plan? (381) Co faktycznie zrobiliśmy? (382) Czy zakres wersji wciąż jest wiążący? (382) Czy zespół pracował zgodnie z oczekiwaniami? (383) Czego się nauczyliśmy? (383) Jak ulepszamy następny cykl? (383) Zaktualizowana lista celów cząstkowych (funkcjonalności) (384) Na nowo uszeregowana lista funkcjonalności (384) Czas trwania następnego cyklu (384) Podsumowanie (385) Pytania do dyskusji (385) Rozdział 18. Przegląd rezultatów wersji (387) Ocena osiągniętych korzyści biznesowych (388) Wnioski, które będą użyteczne w następnej wersji (389) Wnioski użyteczne w doskonaleniu APF (389) Podsumowanie (389) Pytania do dyskusji (389) Rozdział 19. Odmiany APF (391) Cykl sprawdzania koncepcji (392) Rewidowanie planu wersji (393) Ekstremalne zarządzanie projektami (393) Definicja projektu ekstremalnego (394) Ogólnie o ekstremalnym zarządzaniu projektami (395) TPM, APF i xPM - porównanie (408) Podsumowanie (409) Pytania do dyskusji (410) Część III (413) Rozdział 20. Zarządzanie portfelem projektów (415) Wprowadzenie do zarządzania portfelem projektów (416) Koncepcje zarządzania portfelem (416) Główne etapy zarządzania portfelem projektów (418) Tworzenie strategii portfela (420) Model zgodności strategicznej (421) Macierz BCG (macierz produktów/usług) (423) Macierz dystrybucji projektów (425) Model wzrostu i przetrwania (427) Kategorie inwestycyjne projektów (427) Który model wybrać? (428) Ocena zgodności projektu ze strategią portfela (428) Hierarchizacja projektu i przyznanie funduszy (429) Wymuszony ranking (430) Q-sort (431) Niezbędne, ważne, przydatne (431) Kryteria ważone (432) Model porównywania parami (434) Ryzyko-korzyści (435) Budowanie zrównoważonego portfela, złożonego z uszeregowanych projektów (436) Równoważenie portfela (437) Model zgodności strategicznej i kryteria ważone (438) Macierz dystrybucji projektów i wymuszony ranking (440) Model selekcji Grahama-Englunda, kategorie inwestycyjne projektów i macierz ryzyko-korzyści (442) Równoważenie portfela przez częściowe finansowanie i niepełne obsadzanie projektów (446) Zarządzanie aktywnymi projektami (446) Stan projektu (447) Raportowanie o stanie portfela (448) Zamykanie projektów w portfelu (453) Osiągnięcie korzyści biznesowych projektu (454) Czego nauczyliśmy się podczas realizacji projektu? (454) Przygotowanie projektu do zgłoszenia go do portfela (455) Statut projektu dostosowany do potrzeb zarządzania portfelem (456) Dwuetapowe składanie propozycji projektu (459) Przedkładanie całej propozycji projektu za jednym razem (459) Podsumowanie (460) Pytania do dyskusji (461) Rozdział 21. Biuro wsparcia projektów (463) Przesłanki tworzenia biur zarządzania projektami (464) Czym jest biuro wsparcia projektów? (465) Jednostka organizacyjna utworzona na stałe albo na określony czas (466) Portfel usług świadczonych przez PSO (466) Określony portfel projektów (467) Nazewnictwo biur wsparcia projektów (468) Definiowanie misji biura wsparcia projektów (469) Formułowanie celów PSO (470) Funkcje PSO (470) Wspieranie projektów (471) Konsultacje i doradztwo (471) Tworzenie metod i standardów (472) Narzędzia informatyczne (473) Szkolenie (474) Doradztwo w zarządzaniu zasobami potrzebnymi do realizacji projektów (475) Struktura organizacyjna PSO (476) Wirtualne i rzeczywiste biura wsparcia projektów (476) Biura proaktywne i reaktywne (476) Biuro powołane na czas określony i na stałe (476) Program i projekt (477) Biuro korporacyjne i funkcjonalne (477) Biura centralne i regionalne (477) Miejsce PSO w organizacji (477) Jak zorientować się, że PSO jest nam potrzebne? (479) Raport Standish Group (479) Sygnały wskazujące, że PSO jest organizacji potrzebne (480) Tworzenie PSO (482) Etapy wzrostu PSO (482) Planowanie PSO (484) Trudności związanie z tworzeniem PSO (495) Szybkość i cierpliwość (496) Wdrażanie PSO metodą z dołu do góry (496) Myślenie systemowe (496) Systemy na poziomie całej organizacji (496) Zarządzanie wiedzą (497) Uczenie się (497) Otwarta komunikacja (497) Podsumowanie (497) Pytania do dyskusji (498) Epilog Podsumowanie i wnioski (499) Komentarz Boba Wysockiego (499) Komentarz Rudda McGary'ego (500) Dodatki (503) Dodatek Bibliografia (505) Tradycyjne zarządzanie projektami (506) Adaptacyjna struktura projektu (514) Ekstremalne zarządzanie projektami (515) Zarządzanie projektami w całej organizacji (516) Skorowidz (517)
Oczarowanie

39,90 zł 29,32 zł


Dzięki lekturze tej książki dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać moje doświadczenie przedsiębiorcy i inwestora venture capital, by zapewnić sukces swojemu pomysłowi. Przekazuję Ci tę wiedzę, byś mógł zmieniać świat na lepsze. Dla autora książki nie ma nic piękniejszego od widoku ludzi, którzy z niej korzystają. Bierzmy się więc do roboty, bo nie mogę się już tego doczekać. Guy Kawasaki Masz pomysł na świetny biznes i przeczucie, że może on zmienić świat? Oczaruj innych swoją wizją, pokaż wszystkim, ile jesteś wart. Uwzględniając cele i pragnienia innych, wzbudzając sympatię i zaufanie oraz proponując produkt, którym inni się zachwycą, możesz zmieniać ludzkie serca, myśli i zachowania. Oczarować można podczas dokonywania transakcji handlowej albo ważnych negocjacji w wielkiej korporacji, a także za pomocą Facebooka. A gdy już uda Ci się to zrobić, efekty będą dużo bardziej spektakularne niż te uzyskiwane za pomocą tradycyjnej perswazji, wywierania wpływu czy marketingu. Ta fascynująca książka opisuje wszystko, co musisz przygotować, by wystartować z kampanią reklamującą Twój produkt, wykorzystać w pełni technologie push i pull oraz oczarować klientów, pracowników, a nawet własnego szefa.  
Nawyk samodyscypliny. Zaprogramuj wew. stróża

39,90 zł 29,32 zł


Minęło niemal 20 lat od pierwszego wydania książki Nawyk samo-dyscypliny, a 30 od czasu, kiedy zacząłem tworzyć i testować strategie dotyczące włączania rozrywki bez poczucia winy do harmonogramu (tworzyć „Odwrotny harmonogram") i „wybierać rozpoczęcie" jako metody usuwania przeszkód stojących na drodze do naturalnej motywacji i optymalnej wydajności. Od tego czasu podczas moich seminariów i prywatnych sesji z klientami, których byłem trenerem i terapeutą, spotkałem się z najbardziej zakorzenionymi formami odkładania działania. Wielokrotnie odkrywałem, że powrót do podstaw programu Nawyk samodyscypliny — do Odwrotnego harmonogramu, 15 - 30 minut nieprzerwanej pracy, wchodzenia w stan przepływu oraz wykonywania ćwiczenia na koncentrację — skutkował w większości przypadków. Książka Nawyk samodyscypliny przerwała próbę czasu. W tej poprawionej wersji udoskonaliłem oraz wyjaśniłem pewne idee i ćwiczenia, ale najważniejsze przesłanie książki Nawyk samodyscypliny pozostaje niezmienione: Odkładanie działania to nawyk, który człowiek wykształca po to, aby radzić sobie z niepokojem dotyczącym rozpoczynania lub kończenia zadania — wypróbowane rozwiązanie umożliwiające uporanie się z nieciekawymi lub obezwładniającymi zadaniami. Strategie programu Nawyk samodyscypliny, stosowane w celu zmniejszenia niepokoju, obaw i wątpliwości na własny temat, pozwalają odejść od odkładania dzialania jako formy ucieczki i podwoić swoją wydajność, a często także i dochody. Ucząc się efektywnie pracować w stanie przepływu lub w strefie oraz korzystając z większej mocy swoich komórek mózgowych, mamy mniej powodów do unikania ważnych zadań o najwyższym priorytecie. Program Nawyk samodyscypliny pozwala pozbyć się wstydu i poczucia winy oraz sprawia, że zaczynamy postrzegać swoje życie z perspektywy przywódcy. Mając poczucie większego, silniejszego ja, uwalniamy się od wewnętrznego konfliktu pomiędzy wewnętrznymi głosami „Musisz" i „Nie chcę". Zaczynamy dokonywać w życiu wyborów, które należą do przywódczych funkcji wyższego poziomu ludzkiego mózgu i nowej tożsamości człowieka czynu. Ćwiczenia w programie Nawyk samodyscypliny pomagają przerwać cykl odkładania działania, usuwając piętno związane z nazywaniem siebie „osobą odkładającą działanie", która dźwiga brzemię tak wielu rzeczy do zrobienia. Zamiast tego zaczynamy przypominać ludzi uprawiających sztukę samoobrony i sportowców osiągających doskonałe wyniki, którzy potrafią odsunąć od siebie rozpraszające myśli i skoncentrować uwagę na tym, co chcą w danym momencie uzyskać. Nie musimy czekać, aż poczujemy się pewni siebie i zmotywowani albo będziemy wszystko wiedzieć; zaczynamy teraz i obserwujemy rozwój sytuacji. Szybko następuje zmiana ze stanu, w którym nie wiemy, co robić, do stanu, w którym to wiemy — co stanowi sedno kreatywności. Świat się bardzo zmienił od czasu, kiedy książkę Nawyk samodyscypliny opublikowano po raz pierwszy w 1989 roku. Przeglądanie stron internetowych, komunikatory internetowe, poczta elektroniczna i telefony komórkowe to kolejne czynniki rozpraszające i odciągające nas od misji rozpoczęcia ważnych projektów, które mogą zmienić nasze życie. Ponieważ te nowe wynalazki umożliwiają natychmiastową reakcję, mają przewagę nad czynnościami, które zostaną nagrodzone pod koniec miesiąca lub — jak w przypadku kończenia szkoły, pisania książki lub nauki gry na pianinie — po okresie od roku do czterech lat intensywnej pracy. To kolejne powody, aby stosować metody opisane w książce Nawyk samodyscypliny. Inna zmiana wynika z tego, że czytelnicy książki Nawyk samodyscypliny kontaktowali się ze mną w sprawie treningu dotyczącego metod stosowania strategii opisanych w książce do zarządzania innymi osobami, a także we własnym życiu i w pracy. Uzyskałem przez to dodatkowe informacje o tym, czego potrzebują czytelnicy, aby program Nawyk samodyscypliny umożliwiał skuteczną zmianę z osoby odkładającej działanie (obezwładnionego pracoholika) w człowieka czynu, który pragnie większej równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Wszyscy musimy stosować strategie i metody w celu uniknięcia nieprzyjemnego uczucia, które wyraziło wielu moich klientów: z nieprzyjemnością odkrywali oni, że znowu pod koniec dnia i tygodnia myślą: „Nie wykonałem żadnej bardzo znaczącej pracy. Pracowałem i byłem zajęty, ale nie wiedziałem, co robię". To uczucie pojawia się u coraz większej liczby osób, w miarę jak stajemy się pracoholikami (druga strona odkładania działania), którzy traktują wszystkie zadania jak pilne, unikając jednocześnie niewielu priorytetowych projektów, które mają wpływ na wyniki finansowe i zadowolenie wynikające ze zrobienia czegoś znaczącego. Zmiany następujące w dzisiejszym otoczeniu związanym z pracą — zwolnienia — oznaczają, że większość z nas wykonuje zadania, które wcześniej były wykonywane przez dwie lub trzy osoby, a wielu z nas zakłada własne firmy. Co zrozumiałe, odczuwamy obezwładnienie i wypalenie. To następne powody, aby nauczyć się koncentracji i pracy w „stanie przepływu" (rozdział 7.) i postarać się zapewnić równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym, która leży u podstaw strategii opisanych w tej książce. Postępy w badaniach prowadzonych przez NIH (National Institutes of Health, Narodowy Instytut Zdrowia) oraz w dziedzinach neuropsychologii i medycyny behawioralnej na przestrzeni ostatnich 20 lat wykazały, że można zapanować nad negatywnymi nawykami, jeżeli wykona się serię kroków. Te odkrycia stanowią poparcie zasady leżącej u podstaw książki Nawyk samodyscypliny — należy wiedzieć, kiedy, gdzie i jak rozpocząć pracę nad projektem oraz w jaki sposób zastąpić odkładanie działania odpowiednimi nawykami ludzi czynu. Wydaje się, że książka Nawyk samodyscypliny wyprzedziła swoje czasy. Jestem bardziej niż kiedykolwiek wcześniej przekonany, że drugie wydanie książki Nawyk samodyscypliny może pomóc nowemu pokoleniu czytelników pozbyć się nawyku odkładania działania i odkryć, że są z natury zmotywowanymi produktywnymi ludźmi. - słowo wstępne do książki  Nawyk samodyscypliny Spis treści   Podziękowania (9) Słowo wstępne (11) Wstęp (15) 1. Dlaczego odkładamy działanie? (25) Znaki ostrzegawcze świadczące o odkładaniu działania (25) Pozytywny pogląd na ludzką naturę (28) Nasz najsurowszy krytyk - my sami (30) Odkładanie działania to nagroda (36) 2. W jaki sposób odkładamy działanie? (51) Wiedza na temat spędzania czasu (51) Rejestr dotyczący odkładania działania (57) Tworzenie poczucia bezpieczeństwa - pierwszy ważny krok pozwalający porzucić nawyk odkładania działania (63) 3. Jak rozmawiać z samym sobą (71) Komunikaty przynoszące rezultat przeciwny do zamierzonego (72) Moc wyboru (78) Pięć stwierdzeń odróżniających osoby odkładające działanie od ludzi czynu (84) 4. Rozrywka bez poczucia winy, praca wysokiej jakości (91) Znaczenie rozrywki (93) Metoda "pull" samomotywacji (97) Od rozrywki bez poczucia winy do pracy wysokiej jakości (104) 5. Jak usunąć przeszkody na drodze do działania (109) Trzy główne przeszkody (110) Narzędzie nr 1 - myślenie w trzech wymiarach i wsteczny kalendarz (111) Narzędzie nr 2 - praca nad zmartwieniami (117) Narzędzie nr 3 - wytrwałość w rozpoczynaniu (123) 6. Odwrotny harmonogram (131) Nawet ludziom czynu potrzebny jest system (133) Odwrotna psychologia (136) Jak korzystać z Odwrotnego harmonogramu (139) Dostosowanie Odwrotnego harmonogramu (152) 7. Praca w stanie przepływu (157) Jak lepiej wykorzystać mózg (159) To tylko Twój pierwszy szkic (161) Nauka koncentracji (162) Ćwiczenie na koncentrację (163) Ćwiczenie relaksacyjne (167) Włączanie stanu przepływu do swojego programu (170) 8. Odpowiednie dostosowanie postępów (175) Zaplanowane trudności (176) Zdolność regeneracji sił i wytrzymałość (178) Koncentracja - panowanie nad rozpraszającymi czynnikami (185) Próba w myślach i wstępne programowanie (188) Skuteczne wyznaczanie celów (191) 9. Odkładanie działania w swoim życiu (197) Zarządzanie osobami odkładającymi działanie (198) Zaangażowanie a uległość (200) Koncentracja na rozpoczęciu a kończenie (202) Uzyskiwanie wyników lub wygłaszanie krytycznych uwag (205) Życie z osobą odkładającą działanie (210) Na koniec (214) Bibliografia (217) O autorze (223)
Alchemia uwodzenia, czyli erotyczna manipulacja...

29,00 zł 21,31 zł


Dziewczyno, kobietko, kokietko Jesteś singlem i szukasz mężczyzny swojego życia? Jesteś w nowym związku i pragniesz, by wszystko się udało? Jesteś szczęśliwa ze swym partnerem i chcesz stale podsycać płomień? Jesteś w związku, w którym zaczyna wiać nudą? Nigdy nie jest za późno na uwodzenie! Urokliwa w każdym calu — Twoje pierwsze podejście do uwodzenia Jaką jesteś kobietą? Czy roztaczasz wokół magiczną aurę, przyciągającą mężczyzn? Czy masz w sobie wdzięk, swobodnie flirtujesz i wzbudzasz żywe zainteresowanie, ilekroć wchodzisz do pokoju? W głębi duszy taka właśnie jesteś. Twoja uśpiona kobiecość szuka tylko ujścia, a znajdzie je właśnie w praktykowaniu sztuki uwodzenia. Skąd ta pewność? Ponieważ to naturalne umiejętności każdej kobiety, wzmocnione przez proste i ogromnie skuteczne techniki. Pamiętaj — masz w sobie wdzięk i urok, które przyciągają mężczyzn jak magnes! Filozofia kobiecości — Twój drugi kontakt z alchemią uwodzenia W nowym wydaniu tego bestsellerowego poradnika znajdziesz więcej sposobów, które pomogą Ci skuteczniej uwodzić mężczyzn — zarówno w kontakcie osobistym, jak i na odległość, w słowie pisanym lub podczas rozmowy przez telefon. Dowiesz się również, jak stworzyć idealny profil na portalu randkowym, by przyciągnąć odpowiednich mężczyzn. Dla zaawansowanych zamieszczono tu krótki kurs rozstawania się z klasą, radzenia sobie z rozłąką i zaczynania wszystkiego od nowa. Wydanie drugie — nareszcie nieocenzurowane, w którym specjaliści od tajnej manipulacji ujawniają swoje sekrety hipnotycznego uwodzenia! Tylko dla dorosłych! Księgarzy uprasza się o sprawdzanie wieku kupujących!

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka