Na pytanie "ile jest liczb dwucyfrowych" każdy uczeń klasy czwartej powinien udzielić, po pewnym czasie, prawidłowej odpowiedzi. Znacznie trudniejszym jest problem, gdy to samo pytanie dotyczy liczb trzycyfrowych, z których każda jest zbudowana z różnych cyfr. Na tego typu pytanie i wiele innych dajemy odpowiedź w tej miniaturze i formułujemy ćwiczenia do samodzielnego rozwiązania. Wcześniejsze zapoznanie z tą problematyką daje dobre podstawy do lepszego rozumienia w szkole średniej tematyki z zakresu kombinatoryki. Mimo że zadania są czasami formułowane na przykładach z życia codziennego, to niemal wszystkie dadzą się sprowadzić do liczenia obiektów liczbowych o określonych własnościach. Przy okazji dajemy możliwość wykorzystania pewnych faktów, które zwyczajowo są tematem lekcji matematyki. Całe opracowanie podzielone jest na części. 1) Poznanie pewnych standardowych metod pozwalających określić liczebność nawet bardzo dużych zbiorów. 2) Wybór zadań zbliżonych tematycznie do zadań występujących w konkursie "Kangur Matematyczny". W tej części występują też zadania o treści geometrycznej. Opracowanie to może również służyć pomocą tym nauczycielom, którzy prowadzą koła matematyczne dla uczniów szkoły podstawowej.
Mała sześcienna kostka z wyrytymi na ściankach oczkami na ogół jest kojarzona z grami planszowymi. Niniejsze opracowanie wskazuje inną możliwość jej wykorzystania. Podajemy w nim szereg problemów, które dotyczą pojęć związanych z arytmetyką i z kształtowaniem cech potrzebnych nie tylko w matematyce. Większość tych problemów wzorowanych jest na propozycjach zadań konkursowych nadsyłanych przez kraje uczestniczące w konkursie Kangur Matematyczny. Ta sytuacja świadczy o powszechności stosowania tej pomocy naukowej na lekcjach matematyki. Oprócz problemów związanych z tak zwaną kostką standardową podajemy wiele problemów z wykorzystaniem kostki niestandardowej (pojęcia te objaśniamy wewnątrz opracowania). Druga część opracowania wiąże się z ważniejszą pomocą, jaką stanowi komplet kostek domina. Kostki domina kształtują inne, bardziej subtelne cechy umysłu. Naszym zdaniem obie te pomoce stanowią w procesie nauczania podstaw matematyki na poziomie szkolnym doskonałą parę.Uważamy, że materiał przedstawiony w opracowaniu może być doskonałą pomocą dla nauczycieli i uczniów na lekcjach i podczas zajęć pozalekcyjnych.
Od roku 2015 maturzyści, oprócz obowiązkowego egzaminu z matematyki na poziomie podstawowym, będą mogli zdawać egzamin maturalny na poziomie rozszerzonym.W książce zamieszczone są materiały przygotowujące do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie rozszerzonym:podstawa programowa szkoły ponadgimnazjalnejopis egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie rozszerzonym28 zestawów zadań zamkniętych uporządkowanych tematycznie28 zestawów zadań otwartych uporządkowanych tematycznie15 zestawów egzaminacyjnych z matematyki na poziomie rozszerzonymodpowiedzi do wszystkich zadańWydanie 2020
Książka zawiera 12 przykładowych arkuszy maturalnych z matematyki dla poziomu rozszerzonego. Każdy z nich jest zbudowany według zasad określonych w ""Informatorze o egzaminie maturalnym z matematyki od roku szkolnego 2014/2015"" oraz według podstawy programowej obowiązujących w szkołach ponadgimnazjalnych od roku 2015 i zawiera: 6-8 zadań zamkniętych, 6-8 zadań otwartych krótkiej odpowiedzi, w tym zadania z kodowaną odpowiedzią i zadania na dowodzenie, 3-4 zadania otwarte rozszerzonej odpowiedzi.W zbiorze można znaleźć podstawę programową z matematyki obowiązującą od roku 2012 oraz opis arkusza dla poziomu rozszerzonego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?