Autorzy książki dzielą się przemyśleniami, nierzadko odwołują się do wyników badań empirycznych, wysuwają postulaty i propozycje dydaktyczne, dotyczące kształcenia odbioru tekstów literackich oraz innych tekstów kultury. Sporo uwagi poświęcają problemom intertekstualności, korespondencji sztuk w edukacji polonistycznje, nie stronią od wymuszanych przez współczesne uwarunkowania kulturowe zagadnień związanych z tekstami multimedialnymi, hipertekstem, subkulturą młodzieżową. Poddając refleksji, analizie i interpretacji teksty funkcjonujące we współczesnej komunikacji, autorzy zwracają uwagę na relacje: tekst - uczeń - nauczyciel w procesie dydaktycznym, na rolę polonisty jako przewodnika, ,,integratora" treści różnych dzieł sztuki. Lektura zamieszczonych w tym zbiorze artykułów przyczyni się do podniesienia świadomości merytorycznej polonistów, skłoni ich do przemyśleń dydaktycznych nad sposobami funkcjonowania tekstów w komunikacji, a dydaktyków literatury i języka ojczystego będzie inspirować do podejmowania nowych badań nad znajomością przez młodzież tekstów kultury oraz umiejętnością ich czytania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?