-Nowa powieść Mieko Kawakami, uznanej przez Harukiego Murakamiego za najważniejszą współczesną pisarkę japońską.-Międzynarodowa literacka sensacja, najlepsza książka 2022 roku według "Publishers Weekly", "TIME", "The Washington Post", Oprah Daily i Lit Hub.-Powieść określana jako "genialna i bezkompromisowo szczera w ocenie krzywd, jakie kobiety wyrządzają sobie nawzajem ("The New York Review of Books").Co to znaczy być kobietą we współczesnej JaponiiFuyuko jest niezależną korektorką. Ma trzydzieści cztery lata i całkowicie poświęca się pracy, wyszukując najdrobniejsze błędy w tekście. Nad jej zleceniami czuwa przebojowa Hijiri i w zasadzie to jedyna osoba, z którą Fuyuko utrzymuje kontakt. W lustrzanym odbiciu staje twarzą w twarz ze zmęczoną i pozbawioną ducha kobietą, której nie udało się przejąć kontroli nad własnym życiem. Chciałaby coś zmienić, ale nie wie jak. Alkohol pozwala jej uwolnić się od samej siebie. Punktem zwrotnym okazuje się przypadkowe spotkanie mężczyzny, który opowiada jej o pięknie światła, muzyki klasycznej i widzi w niej coś, czego nikt inny wcześniej nie zauważył.Powieść Kawakami jest bezkompromisowo szczera w ocenie krzywd, jakie kobiety wyrządzają sobie nawzajem. Nie traci przy tym z oczu nadrzędnych struktur, które w ogóle je do tego prowadzą.- "The New York Times"Kawakami w swoich powieściach skupia się na strukturach społecznych, klasowych i płciowych. Podobnie jak w przypadku Piersi i jajeczek, w których bada autonomię reprodukcyjną, Wszyscy zakochani nocą kwestionują ograniczenia społeczne.- "Financial Times"Kawakami pisze z poetycką wrażliwością. Niezapomniane i mistrzowskie dzieło.- "Kirkus Reviews"
Najlepsza książka 2023 roku według National Public Radio (NPR). Niekonwencjonalna baśń, której akcja rozgrywa się w zakładzie pogrzebowym. Rozdzierająco piękna opowieść, oscylująca między powieścią grozy, erotyczną i humorystyczną, w której dziwactwo żyje obok tego, co przyziemne i gdzie baśnie nadają sens prawdziwego życia. Rola jest twoja. Jeśli tylko chcesz ją odegrać. Pogrzeb babki był ostatnim razem, kiedy dziewiętnastoletnia Magnolia przekroczyła próg kościoła. Została sama, otoczona przez seksualnych drapieżców. To, co zarobi na stacji benzynowej nie starcza jej na czynsz dla właściciela, a ten wie, jak domagać się zadośćuczynienia. Od problemów ucieka w znajomości z Tindera. Pewnej nocy mężczyzna o imieniu Cotton proponuje jej pracę modelki. W domu pogrzebowym. Za odpowiednią opłatą żałobnicy będą mogli porozmawiać z Magnolią, która dzięki profesjonalnemu makijażowi i oświetleniu wygląda jak ich droga zmarła. Przez godzinę zarabia więcej niż przez miesiąc na stacji benzynowej. Jednak, kiedy prośby Cottona stają się coraz bardziej śmiałe, Magnolia odkrywa, że stawką jest coś więcej niż tylko pieniądze. Czytając tę powieść poczujesz się jak w rollercoasterze pędzącym w ciemności choć nie wiesz, dokąd zmierza, zachwycasz się każdym zakrętem i wstrząsem. Jest słowo, które opisuje tego typu książki: szorstka. Nie unika nieapetycznych szczegółów życia. Ale do tej powieści dodałbym też kilka innych etykiet: magnetyczna, wyjątkowa i absolutnie niezapomniana. The New York Times Pozornie jest to czarna powieść gotycka z Południa, opowiadająca o młodej kobiecie, która zupełnie sama musi radzić sobie w życiu. Ale jest to także przerażająca historia o duchach, do tego napisana z humorem opowieść o przetrwaniu a zarazem przedziwna opowieść o stracie i żalu. Okraszona seksem, molestowaniem i głębokim spojrzeniem na to, co to znaczy zostać brutalnie potraktowanym w życiu od samego początku. National Public Radio Nowy, olśniewający i istotny amerykański głos". - George Saunders, autor Lincoln w Bardo, laureat Man Booker Prize
Literacka sensacja w Korei, najlepiej sprzedająca się książka w Korei Południowej w 2023 roku.Czy z serca można usunąć ból, niczym plamę z ubrania?Magiczna opowieść o wyjątkowej pralni, która pewnej nocy rozkwitła na wzgórzu w miasteczku Marigold i o tym, jak jej tajemnicza właścicielka przywołuje swoje moce, by uzdrawiać dusze i urzeczywistniać marzenia. Jeden z pięciu największych koreańskich bestsellerów dla fanów "Zanim wystygnie kawa", "Alchemika" i "Galerii Snów DallerGuta".Ji-eun, enigmatyczna kobieta o bladej karnacji i długich, kręconych, czarnych włosach, serwuje gościom pralni napar pocieszenia. Ci, którzy go piją, zwierzają się z tajemnic, którymi nigdy z nikim się nie dzielili, i proszą ją, aby wymazała ich bolesne wspomnienia, jakby wywabiała plamę z koszuli. Powieść przedstawia różne epizody z życia gości - dzieciństwo naznaczone biedą, porzucone marzenia, zdrady bliskich i rany spowodowane znęcaniem się w szkole.Sama Ji-eun ma bolesną przeszłość. Będąc jeszcze dzieckiem, przypadkowo nadużywa swoich mocy, powodując zniknięcie całej jej rodziny. Uwięziona w wiecznym poczuciu winy, zmuszona jest przeżyć milion istnień, a jej przeznaczeniem jest nigdy się nie starzeć.Gdy pięć rannych dusz z wioski znajduje pocieszenie w jej pralni, postanawiają odkryć przeszłość Ji-eun, aby ona również mogła uwolnić się od traumy i znaleźć spokój.Jaką plamę ze swojej przeszłości poprosisz Ji-eun o usunięcie?
Powieść nominowana do prestiżowej francuskiej Nagrody Goncourtów za najlepszy debiut literacki 2022 roku. Uznana przez krytyków literackich, polecana przez "Le Figaro" i "The Times", napisana z humorem, wyobraźnią, niezwykłą wrażliwością. Fascynująca podróż do świata osób Głuchych - autorka jest osobą niedosłyszącą.Najważniejsze rzeczy w życiu mają swój własny głos. Trzeba tylko nauczyć się słuchać sercem.Louise ma dwadzieścia pięć lat. Kilka dźwięków wciąż dociera do jej prawego ucha, lecz do lewego już nie. Przez całe życie pozostawała w tej przestrzeni "pomiędzy" - wybiórczego, ale słyszenia. Najnowsza diagnoza to konieczność wszczepienia implantu. Nie jest to decyzja tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Oznacza bowiem całkowitą utratę naturalnego słyszenia, a co za tym idzie, rezygnację z rozpoznawania ironii czy głosu matki i wejście w nowy, pozbawiony niuansów świat."Nieoczekiwanie ta wspaniała powieść opowiada o dźwiękach: charczeniu wiatraków, pisku tenisówek, trąbieniu samochodów, warkocie motocykli, ale przede wszystkim głosach wydających dźwięki, które są frustrujące, ale też fascynująco niezrozumiałe". - Anne Fadiman"Czy implant ślimakowy zmieni sposób, w jaki wyjątkowa młoda kobieta doświadcza świata? Autorka zmaga się z tym pytaniem, wędrując pomiędzy pracą, miłością i własną niesforną wyobraźnią". - Nell Freudenberger"Genialna powieść, której narratorka porusza się po na przemian bolesnym, zabawnym i halucynacyjnym uniwersum językowym, które wyłania się z rosnących luk w jej słyszeniu". - Andrew Lelanda
Poruszająca książka uznanej japońskiej pisarki, autorki kilkunastu powieści, laureatki prestiżowych japońskich nagród literackich: Nagrody Akutagawy, Nagrody Bungei i Nagrody Literackiej Kawabaty.Historia podzielona na cztery pory roku, która w oryginalny sposób obala stereotypy dotyczące relacji międzypokoleniowych.Z przebłyskami poważnego humoru i wyczuleniem na przejmujące szczegóły Nanae Aoyama opisuje bolesny proces wyrywania się z więzów młodości.Miała niejasne wrażenie, że jak się człowiek zestarzeje, to pewnie niewiele już czuje.Dwudziestoletnia Chizu, zmęczona wiecznym pouczaniem przez matkę, przyjeżdża do Tokio. Zamieszkuje u ekscentrycznej pani Ginko, która ma ponad siedemdziesiąt lat, a wjej domu jest więcej kotów niż ludzi.Chizu nic nie wie o starszych ludziach. Boi się, że pani Ginko może w każdej chwili umrzeć. Wkrótce przekonuje się, że podczas gdy kobieta żyje pełnią życia, jej codzienność składa się z trudnych emocji, z którymi ledwie sobie radzi. Obie zaczynają mocniej się sobie przyglądać w codzienności, zmieniającej się wraz z porami roku.
Jedna z pięciu książek, "które musisz znać" według magazynu "Rolling Stone" (2022).Kobieca saga odkrywająca najgłębsze tradycje Brazylii i przybliżająca sytuację brazylijskich kobiet w początkach XX wieku.Sprzedane prawa do serialu (prod. Prodigo Films).Losy siedmiu pokoleń kobiet plecione nićmi koronkiPoczątek XX wieku, małe miasteczko w Brazylii. Kobiety z rodziny Flores zdaje się prześladować dziwna klątwa: wszyscy mężczyźni, którzy pojawili się w ich życiu - czy to ojcowie, synowie, bracia czy mężowie - zmarli przedwcześnie. Niezależnie od przyczyn kobiety Flores musiały nauczyć się radzić sobie same. Ich głównym zajęciem było plecenie koronek. Choć brak mężczyzn dał im więcej swobody, sprawił też, że mieszkańcy miasteczka stali się wobec nich bardziej nieufni. Co się dzieje z tą rodziną? Czy te kobiety to czarownice, czy trucicielki...?Kobiety Flores stanowiły prawdziwą galerię charakterów: Firmina - żarliwa katoliczka, Carmelita - z utęsknieniem czekała na śmierć, Cndida- postrzegała świat poprzez dźwięki czy Ins, która wraz z przyjaciółką tworzyła koronkowy kod, aby pomóc jej uciec od przemocowego męża, najpotężniejszego człowieka w regionie.Przodkinie stają się inspiracją dla Alice na jej feministycznej drodze. Udało im się bowiem zbudować dyskretną, ale skutecznie działającą wspólnotę.Niezwykła opowieść o sile i miłości kobiet, które wymyśliły własny kod złożony ze szwów, nici i igieł w czasach, w których nie miały głosu.
Kolejna książka z cyklu Baśka Zajda, jednej z najpopularniejszych polskich serii kryminalnychCzy można uciec przed demonami kryjącymi się w przyrodzie i w ludzkiej skórze?1969 rok. Ucieczka przed przeszłością nie skończyła się dla Jadzi tak, jak planowała. Nowy rozdział w nadmorskich Marucicach zmusił ją nie tylko do walki o swoje życie, ale nawet do sięgnięcia po znane od pokoleń góralskie czary.2022 rok. Właścicielka pensjonatu w Marucicach, w którym Baśka Zajda chciała spędzić urlop, znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Podejrzewana między innymi o to, że spaliła ambony lokalnym myśliwym, nie cieszyła się zbytnią sympatią mieszkańców. Jedyną osobą, z którą utrzymywała kontakt, była staruszka z budzącego grozę poniemieckiego domostwa. Wkrótce tajemniczo znikają kolejne osoby.Jaki plan wobec Baśki Zajdy miał los, kierując ją właśnie do tego miejsca? Czy w drodze do prawdy uda jej się przedrzeć przez mgłę niedopowiedzeń i magicznych zaklęć?
Porywająca powieść rozgrywająca się na tle jednego z najbardziej katastrofalnych trzęsień ziemi XX wieku."Styl narracji Nadii Terranovej urzeka nas precyzją i wrażliwością".- Annie Ernaux, laureatka Literackiej NagrodyNoblaPowieść nagrodzona Premio Letterario Internazionale del Mare im. Piero Ottone, przyznawaną dziełom beletrystycznym opublikowanym we Włoszech, podejmującym temat morza.Czasami życie jest nieprzewidywalne jak talia tarota. Odwrócenie niewłaściwej karty może mieć skutki trudne do wyobrażenia.Reggio Calabria, 27 grudnia 1908 roku. Mały Nicola przygotowuje się do snu. Czuje posmak nugatu, który zjadł pod czujnym okiem matki. Każdą noc spędza w piwnicy, przywiązywany do katafalku. Matka nie jest dla niego aniołem stróżem, a potworem.Barbara niebawem skończy dwadzieścia lat. Marzy o tym, że nowy rok będzie dla niej nowym początkiem. Chce być wreszcie niezależna od ojca, który decyduje o wszystkim. Także o tym, kogo poślubi.Świat, który znają, kończy się następnego ranka. Najpotężniejsze i najbardziej tragiczne trzęsienie ziemi, jakie kiedykolwiek miało miejsce w Europie, niszczy Mesynę i Reggio Calabria. Razem z ziemią zawalają się światy bohaterów. Ich losy splatają się ze sobą, jak przepowiedziały karty tarota ustawione przez tajemniczą Madame. Pragnienie wolności zostaje zaspokojone, ale cena jest wysoka.
Ta rajska fasada to cmentarzysko sekretówNazywana Uzdrowiskiem wieś Dobrowola przez dekady słynęła wyłącznie z malowniczego jeziora i popularnego ośrodka wczasowego. Wszystko zmieniło się w 1986 roku, kiedy na idylliczny pejzaż miejscowości cień rzuciła tragedia. Piętnastoletnia Justyna Dobrowolska zaginęła bez śladu. Miała dostarczyć list do ekskluzywnej willi, w której spędzali wczasy komunistyczni oficjele. Jedynym, co pozostało po zaginionej, był zaparkowany przy bramie rower oraz torebka, rok później odnaleziona u miejscowego handlarza starociami. Ekipa poszukiwawcza zastała pusty zamknięty dom, a jego ostatni lokator rozpłynął się w powietrzu.Dziewiętnaście lat później na camping w Dobrowoli przyjeżdża oficer Piotr Werner. Prowadzi nieoficjalne śledztwo ze względu na niepokojące listy z pogróżkami, nawiązujące do porwania Justyny. Niewiele później na tarasie willi, przy której kiedyś zaginęła nastolatka, zostają znalezione zwłoki nieznanej kobiety.Kim jest ofiara i co łączy ją ze sprawą zaginionej dziewczyny? Kto wysyła wiadomości z pogróżkami? I czy prawda ma szansę po latach wyjść na jaw, skoro wielu mieszkańców Dobrowoli pragnie, by została pogrzebana na zawsze?
We śnie wszystko jest możliwe.Jedzmy dobrze, śpijmy dobrze i miejmy słodkie sny!Istnieje takie miasto, które najlepiej zwiedzać we śnie. Najpopularniejszym miejscem jest tam Galeria Snów DallerGuta, gromadząca i sprzedająca wszelkiego rodzaju sny.W tym sklepie zawsze zbiera się tłum ludzi i zwierząt zainteresowanych drzemką. Każde piętro wyposażone jest w sny z różnych gatunków, od tych o dzieciństwie, zabawnych podróżach, spożywaniu pysznego jedzenia, aż po koszmary i tajemnicze sny.Penny, lekkomyślna i ciekawska dziewczyna, właśnie rozpoczyna tam pracę w recepcji pod okiem doświadczonej pani Weather. Już pierwszego dnia ktoś kradnie butelkę z bardzo kosztowną zawartościąCzy Penny uda się dociec, dlaczego ludzie śpią i śnią? Czy złodziej zostanie ukarany za swoją zuchwałość?
Myślisz, że najgorsze masz już za sobą?Świat nazywa je "ocalałymi". Jako jedyne przeżyły, mimo że wszyscy inni wokół nie mieli tyle szczęścia. Przeszły przez koszmar, który odcisnął na nich nieusuwalne piętno. Lisa, Samantha i Quincy. Nie znają się osobiście, lecz łączy je trauma oraz ciężar bycia ocalałymi. Codziennie próbują zapomnieć o masakrze, która stała się ich udziałem.Quincy - głównie dzięki przepisanym przez psychiatrę lekom - nawet się to udaje. Ma troskliwego chłopaka, prowadzi popularny blog cukierniczy, mieszka w pięknym mieszkaniu. Ma również stałe wsparcie Coopa - policjanta, który przed dziesięcioma laty uratował jej życie. Wydaje się, że zostawiła przeszłość za sobą. Do czasuKiedy Lisa zostaje znaleziona martwa w wannie, na progu mieszkania Quincy pojawia się Samantha i losy ocalałych się krzyżują.Zaczyna się wyścig z czasem. Co oznacza tajemnicza wiadomość, którą przed śmiercią zostawiła Lisa? Czego naprawdę chce Samantha? Czy po latach Quincy odnajdzie w sobie siłę, by sięgnąć w głąb swoich wspomnień? Czy odnajdzie tam odpowiedzi na pytania, których miała nadzieję nigdy sobie nie zadać?
Ta książka jest szalona. Musisz ją przeczytać. – magazyn „Bon Appétit” Ekscytujący utwór z elementami powieści detektywistycznej i horroru, przedstawiający czarującą psychopatkę ze świata kulinariów. Entuzjastycznie przyjęta przez krytyków literackich, zwracających uwagę na feministyczny aspekt historii („The New York Times”, „The New Republic”) i komediowy ton powieści, w której forma satyry jest zarazem krytyką definicji płci („Vanity Fair”), porównujących wątek etyki morderstwa jako hołdu dla piękna z powieścią Pachnidło Patricka Süskinda („The New Republic”) i określających ją jako „szatańsko zabawną” („Publishers Weekly”). Horror należy do kobiet Dorothy Daniels przyrządza doskonalsze potrawy niż najlepsi szefowie kuchni. Podobnie jak sztuki kulinarne kocha też seks, dlatego podróżuje z Manhattanu do Włoch, aby smakować ich obu. Jest fenomenalną krytyczką kulinarną, ale też skazaną na karę więzienia seryjną morderczynią. Historię zbrodni opowiada zza krat: od dzieciństwa, przez szczyt kariery, do momentu, w którym wbija szpikulec do lodu w szyję mężczyzny na Fire Island. Podróżuje w czasie między życiem obecnym a tym, które doprowadziło ją do celi. Wspomina, co wówczas jadła, nie pomijając także mężczyzn. Odkąd zrozumiała, że namiętność oznacza upragnioną władzę, nic nie było w stanie stanąć jej na drodze. Chelsea G. Summers – amerykańska pisarka, niezależna dziennikarka z tytułem doktora w dziedzinie osiemnastowiecznej literatury brytyjskiej. W swoich artykułach pisze o seksie, polityce, technologii, modzie i kulturze. Zadebiutowała powieścią Ten głód (2020). Swój czas dzieli między Nowy Jork i Sztokholm.
Morderca sprzed lat? Potwór z lokalnych legend? Czy człowiek może być zdolny do tak bestialskich zbrodni?W bunkrze na nadmorskiej plaży zostają odnalezione ludzkie zwłoki. Uwagę policjantów zwraca leżąca przy nich bransoletka z muszelek i glonów. To nie tylko znany mieszkańcom Pomorza symbol Nadbrzeżnika, legendarnego potwora, ale też znak charakterystyczny dla morderstw sprzed dwudziestu lat, których sprawcy nie udało się ustalić.Wkrótce pojawiają się kolejne ciała, przy wszystkich śledczy znajdują muszle i glony.Okolicznych mieszkańców ogarnia coraz większy strach, a powiązanie zbrodni z Nadbrzeżnikiem rozpala ich wyobraźnię. Do śledztwa zostaje włączona doświadczona aspirantka sztabowa Lena Dobrowicz, która ma wspierać działania miejscowej policji.Z zakurzonych miejscowych akt Dobrowicz wyciąga na światło dzienne tajemnice mieszkańców, które ci najchętniej zabraliby ze sobą do grobu. Czy i tym razem bezkompromisowej policjantce uda się rozgryźć umysł seryjnego mordercy zbierającego żniwo na Pomorzu Zachodnim?Joanna Bagrij - autorka kryminałów "Oddech śmierci" (2016) i "Pogranicznik" (2021). Mieszkanka Dolnego Śląska, absolwentka Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Pracuje w obszarze marketingu internetowego, prowadzi blog Born to create.
Druga powieść autorki Almonda, książki przetłumaczonej na dwadzieścia języków, która w samej Korei Południowej sprzedała się w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy.Wyróżniona prestiżową południowokoreańską Literacką Nagrodą Jeju 4.3 (2017), nagrodą japońskich księgarzy Japan Bookstore Awards (2022, tłum. Akiko Yajima), polecana przez Bibliotekę Narodową Korei Południowej i koreańskie media (m.in. dzienniki "Dong-a Ilbo", "The Hankyoreh", "Kyunghyang Shinmun"). "The Economist" uznał ją za powieść inspirującą japońskie pisarki i czytelniczki.Niezwykła historia o poczuciu straty i obawach nieobcych młodym Koreańczykom, którzy chcą stać się pełnoprawnymi dorosłymi.Czy to jest dorosłość, o jakiej marzyliście?Ji-hye urodziła się w 1988 roku. Ma pospolite imię, prozaiczne życie i nudną pracę jako stażystka w seulskiej korporacji. Ma też całkowitą świadomość, że niczym się nie wyróżnia w tłumie podobnych do niej ludzi. Tak jak inne Ji-hyes, urodzone w tym samym czasie, należy do "pokolenia 880 000 wonów", które nawet po ukończeniu studiów musi pracować na czarno, żyjąc w lęku przed niepewną przyszłością.Samotna, niesprawiedliwie traktowana i wykorzystywana. Ledwie wiąże koniec z końcem, a jej szefowa Yu to gwarancja nieotrzymania awansu. Ji-hye czuje się bezradna w rzeczywistości, w której dorosłością powinno być posiadanie pieniędzy i wyzbycie się marzeń, przy czym ona jest przede wszystkim pozbawiona złudzeń.Z marazmu wyrywa ją pojawienie się w firmie nowego stażysty Gyu-oka, z którym zawiązuje firmową działalność konspiracyjną. Wspólnie dokonują drobnych, banalnych aktów oporu. Mają plan, jak anonimowo i prawie bezboleśnie podokuczać tym, którym zazwyczaj wszystko uchodzi na sucho. I chociaż ich żarty nie wpływają znacząco na społeczeństwo, to stanowią angażujący czas i energię manifest młodych trzydziestoletnich, dostrzegających absurdalność struktur społecznych i buntujących się przeciwko wyzyskowi i instytucjonalnej władzy.Autorka bestsellera Almondpo raz kolejny z ogromną wrażliwością przygląda się młodym ludziom. Dla Ji-hye, która czuje się jak pył we wszechświecie, kontratak to jedyna szansa na to, aby coś w jej życiu się zmieniło.Won-pyungSohn (ur. 1979) - pochodząca z Seulu południowokoreańska pisarka i reżyserka filmowa, studiowała filozofię i socjologię na Uniwersytecie Sogang oraz reżyserię w Koreańskiej Akademii Sztuk Filmowych. Autorka bestsellerowej książki "Almond" (2016), za którą otrzymała Nagrodę Changbi, oraz powieści "Kontratak. Gniewni trzydziestoletni" (2017), uhonorowanej m.in. prestiżową Literacką Nagrodą Jeju 4.3 (2017). Jako reżyserka i autorka produkcji krótkometrażowych została wyróżniona przez Science Fantasy Writers (2006) i Przegląd Filmowy 6. Cine21 (2001).
Koreański bestseller GuByeong-MoElektryzująca, osobliwa i intrygująca powieść o starzeniu i poczuciu sprawczościRógszpona w wieku sześćdziesięciu pięciu lat zaczyna zwalniać tempo. Żyje skromnie w małym mieszkaniu razem ze starzejącym się psem. Pracuje już od kilkudziesięciu lat i jak większość ludzi w jej wieku zbliża się do zakończenia kariery i spokojnej starości u boku czworonoga. Tyle że Rógszpona nie jest jak inni ludzie.To zabójczyni na zlecenie. Skutecznie pozbywa się zdrajców, wrogów korporacji i niewiernych małżonków.Właśnie teraz, pod koniec jej kariery, podczas jednego ze zleceń dzieje się coś niespodziewanego. Kontuzja doprowadza ją do nieoczekiwanej relacji z lekarzem i jego rodziną. Pojawia się to, co dla płatnej zabójczyni jest bardzo niebezpieczne. Emocje.Gdy świat Rógszpony wywraca się do góry nogami, ten ostatni rozdział w jej karierze może oznaczać również jej własny, krwawy koniec.
Przyprawiająca o dreszcze akcja, która toczy się na dalekiej SyberiiOsady położone wzdłuż tej drogi są najzimniejszymi zamieszkanymi miejscami na Ziemi.Zimą temperatura spada tam nawet do sześćdziesięciu stopni poniżej zera.Trakt Kołymski w północnej Syberii jest znany jako Droga Kości. Nazwa ta stanowi gorzką pamiątkę po setkach tysięcy więźniów gułagów, którzy zginęli podczas budowy autostrady, a ich szczątki wchłonęła wieczna zmarzlina.Producent dokumentów Felix Teigland i operator kamery Jack Prentiss wyruszają na Drogę Kości, aby na potrzeby serialu zbadać ten najdalszy kraniec cywilizacji oraz legendy o nawiedzających go duchach. Na miejscu mężczyźni zastają otwarte drzwi domów, śnieg na progach, kawę zamarzniętą w filiżankach i osadę opuszczoną przez wszystkich z wyjątkiem pogrążonej w katatonii dziewięcioletniej siostrzenicy ich przewodnika Niedługo później okazuje się, że cokolwiek zmusiło mieszkańców okolicy do nagłej ucieczki, teraz rozpoczyna pościg za nimi.
Przenikliwa powieść, która porusza najważniejsze tematy dotyczące cielesności, macierzyństwa i społecznych oczekiwań wobec kobiet.Książka jednej z najbardziej popularnych japońskich pisarek, Mieko Kawakami, autorki międzynarodowego bestsellera "Heaven".Trzy kobiety. Trzy historie i trzy spojrzenia na to, co oznacza być kobietą we współczesnym świecie...W upalny letni dzień na przedmieściach Tokio poznajemy trzydziestoletnią Natsuko, jej starszą siostrę Makiko i dwunastoletnią córkę Makiko, Midoriko. Makiko jest samotną matką, pracuje jako hostessa i coraz bardziej nie może sobie pogodzić się z tym, jak zmienia się jej ciało. Najbardziej niezadowolona jest ze swoich piersi, które chciałaby powiększyć. Midoriko przestała mówić, ponieważ nie jest w stanie poradzić sobie z własnym dojrzewającym ciałem i obsesją matki na punkcie wyglądu. Milczy także po przyjeździe do skromnego mieszkania ciotki Natsuko, początkującej pisarki borykającej się z brakiem pieniędzy, a cisza staje się katalizatorem zmagań z lękami i wzajemnymi relacjami trzech kobiet.Prawię dekadę później Natsuko mierzy się z pragnieniem bycia matką i potrzebami swojego ciała, które nie są w żaden sposób oczywiste. Wizja samotnego macierzyństwa w Japonii nie napawa jej optymizmem. Wyrusza w podróż do Osaki, swojego rodzinnego miasta, myślami wracając do wspomnień z dzieciństwa, kobiet, które ją wychowały, i milczącego ojca, od którego uciekły.Ta nagradzana powieść jest zarówno intymnym portretem dwóch sióstr, jak i uniwersalną historią o dążeniu do akceptacji siebie i odkrywaniu własnej drogi w świecie, który często narzuca nam ograniczenia."Piersi i jajeczka" to japońska literatura w pełnej krasie.
Pochłaniająca powieść gotycka, która zabiera czytelnika do Meksyku w czasach wojny o niepodległość w XIX wieku.Ojciec Beatrz został stracony podczas obalania rządu, a jej dom spalono. Kiedy przystojny don Rodolfo Solórzano oświadcza się kobiecie, ta myśli głównie o schronieniu, jakie może zapewnić jego posiadłość na wsi. Ignoruje więc plotki o śmierci pierwszej żony Rodolfa i jego lojalności wobec ludzi, którzy zamordowali jej ojca. Chce mieć własny, spokojny dom i poczucie stabilizacji.Po przeprowadzce do hacjendy San Isidro, położonej na uboczu, okazuje się, że nie jest to bezpieczna przystań, na jaką Beatrz liczyła. Juana, siostra Rodolfo, bardzo ten dom zaniedbała.Rodolfo wraca do stolicy, zostawiając żonę ze swoją siostrą. Wkrótce wizje i głosy zaczynają nawiedzać sny Beatrz, a niewidzialne oczy śledzą każdy jej ruch. Juana wyśmiewa wizje bratowej, ale sama nie wchodzi w nocy do budynku. Z kolei kucharka pali kadzidła na skraju kuchni i oznacza drzwi dziwnymi symbolami. Nikt nie chce powiedzieć, co stało się z pierwszą doą Solórzano.Zrozpaczona Beatrz szuka pomocy u młodego księdza Andrsa posiadającego nadnaturalne umiejętności. Okazuje się on jednak bezsilny wobec śmiertelnego niebezpieczeństwa, które pojawia się, gdy do hacjendy wraca Rodolfo.
Wstrząsająca powieść, która skłania do refleksji nad trudnościami życiowymi, a jednocześnie odkrywa siłę, która może tkwić w nas samych i objawiać się w najcięższych sytuacjach.Ze snu o raju można zostać wyrwanym prosto do piekłaŻycie siedemnastoletniej Alice Rowlands nie jest bajką. Jej ojciec - demoniczny weterynarz - zamiast pomagać i leczyć, więzi i dręczy zwierzęta. Co tydzień odwiedza go chłopak od wiwisekcjonisty - przychodzi po szczenięta, które nie znalazły domu. Czas dziewczyny wypełnia sprzątanie, karmienie i wyprowadzenie menażerii ojca. Uległa chora matka nie ma siły ani odwagi, żeby przeciwstawić się tyranowi. Żyją więc razem w jedynym upiornym domu, którego ściany przesiąknięte są strachem i smutkiem.Alice, szukając ucieczki od rzeczywistości, coraz głębiej wycofuje się w świat snów. Szuka schronienia we wspomnieniach i fantazjach. Ma wrażenie, że rozkwitają w niej dziwne, okultystyczne moce"Córka weterynarza" wciąga od pierwszych stron i nie pozwala oderwać się aż do ostatniego zdania. Jej tematem jest zło, które może się ujawnić w najzwyklejszym człowieku. Przesiąknięta mroczną baśniowością powieść Comyns to historia o przekleństwach niewinności i świecie zdominowanym przez przemoc.
Inspirowana faktami powieść o trzech niemieckich kobietach, które spotkały się w bawarskim domu reprodukcyjnym. Gundi Shiller, blond piękność, desperacko próbuje ukryć żydowskie pochodzenie swojego nienarodzonego dziecka. Hilde Kramer to fanatycznie oddana faszystowskiemu systemowi młoda kochanka nazistowskiego urzędnika. Irma Binz pracuje w domu jako pielęgniarka. Każda z nich przystąpiła do programu Lebensborn z innego powodu, ale wszystkie łączy terror nazistowskich Niemiec Hitlera. Jennifer Coburn – absolwentka Uniwersytetu Michigan. Jest dziennikarką oraz autorką sześciu współczesnych powieści i współautorką czterech antologii literackich. Została wielokrotnie nagrodzona za pamiętnik z podróży, „We'll Always Have Paris”, poświęcony przygodom matki i córki przemierzających Europę. Pisała dla „U-T San Diego”, „Washington Post”, „Miami Herald”, „Mothering Magazine”, „The Huffington Post”, Salon.com i wielu innych gazet i magazynów. Mieszka w San Diego z mężem Williamem i ich córką Katie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?