KATEGORIE [rozwiń]

Meler Andrzej

Okładka książki Stereotypowe czy nietypowe?

36,00 zł 33,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Słowo wstępne (Witold Kołodziejski) / 9 Wybrane działania KRRiT na rzecz równouprawnienia i walki ze szkodliwymi stereotypami w kontekście europejskim (Agnieszka Wąsowska) / 13 Wprowadzenie / 31 Rozdział 1. Metodologia i tło teoretyczne / 35 Materiał badawczy / 35 Konteksty sytuacyjne ekspozycji postaci / 37 Stereotypy kobiet / 42 Procedura kodowania / 51 Rozdział 2. W gronie rodziny i przyjaciół – ogólny wizerunek kobiet w serialach / 57 Ekspozycja czynna w serialach / 57 Ekspozycja bierna w serialach / 59 Konteksty w serialach / 60 Rozdział 3. W poszukiwaniu codziennej równowagi – kobiety w serialach obyczajowych (telenowelach) / 65 Konwencja w serialach obyczajowych / 65 Stereotypy, role i relacje w serialach obyczajowych / 67 Ekspozycja czynna w serialach obyczajowych / 71 Ekspozycja czynna w „M jak miłość” / 72 Ekspozycja czynna w „Pierwszej miłości” / 73 Ekspozycja bierna w serialach obyczajowych / 74 Ekspozycja bierna w „M jak miłość” / 75 Ekspozycja bierna w „Pierwszej miłości” / 76 Konteksty w serialach obyczajowych / 77 Konteksty w „M jak miłość” / 79 Konteksty w „Pierwszej miłości” / 82 Rozdział 4. Rekonstrukcje przeszłości – kobiety w serialach historyczno-obyczajowych / 85 Konwencja w serialach historyczno-obyczajowych / 86 Stereotypy, role i relacje w serialach historyczno-obyczajowych / 88 Ekspozycja czynna w serialach historyczno-obyczajowych / 95 Ekspozycja czynna w „Koronie królów” / 95 Ekspozycja czynna w „Wojennych dziewczynach” / 96 Ekspozycja bierna w serialach historyczno-obyczajowych / 96 Ekspozycja bierna w „Koronie królów” / 98 Ekspozycja bierna w „Wojennych dziewczynach” / 99 Konteksty w serialach historyczno-obyczajowych / 100 Konteksty w „Koronie królów” / 102 Konteksty w „Wojennych dziewczynach” / 104 Rozdział 5. Równouprawnienie w świecie zbrodni – kobiety w serialach kryminalno-obyczajowych / 109 Konwencja w serialach kryminalno-obyczajowych / 110 Stereotypy, role i relacje w serialach kryminalno-obyczajowych / 112 Ekspozycja czynna w serialach kryminalno-obyczajowych / 118 Ekspozycja czynna w „Diagnozie” / 119 Ekspozycja czynna w „Pułapce” / 119 Ekspozycja bierna w serialach kryminalno-obyczajowych / 120 Ekspozycja bierna w „Diagnozie” / 121 Ekspozycja bierna w „Pułapce” / 122 Konteksty w serialach kryminalno-obyczajowych / 124 Konteksty w „Diagnozie” / 126 Konteksty w „Pułapce” / 128 Rozdział 6. Zabawne i przebojowe – kobiety w serialach komediowo-obyczajowych / 131 Konwencja w serialach komediowo-obyczajowych / 131 Stereotypy, role i relacje w serialach komediowo -obyczajowych / 133 Ekspozycja czynna w serialach komediowo-obyczajowych / 138 Ekspozycja czynna w „Dziewczynach ze Lwowa” / 138 Ekspozycja czynna w „Przyjaciółkach” / 139 Ekspozycja bierna w serialach komediowo-obyczajowych / 140 Ekspozycja bierna w „Dziewczynach ze Lwowa” / 141 Ekspozycja bierna w „Przyjaciółkach” / 142 Konteksty w serialach komediowo-obyczajowych / 143 Konteksty w „Dziewczynach ze Lwowa” / 145 Konteksty w „Przyjaciółkach” / 147 Porównanie seriali – podsumowanie / 149 Literatura / 159 Spis tabel / 165 Spis wykresów / 167
Okładka książki Stereotypical or Non-typical ?

36,00 zł 30,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

The key objective of this work is to answer the question: To what extent do contemporary Polish TV series try to change stereotypes about women and to what extent do they preserve them? The analysis involved a total of eight series produced and broadcast by Telewizja Polska, TVN and Telewizja Polsat, grouped by genre into: (1) drama series – soap operas; (2) historical drama series; (3) crime dramas and (4) comedy series. The analysis included 76 episodes of the above series with a total length of 49 hours and 51 minutes. The subject of quantitative analysis was the total speaking time of female characters and their visibility on the screen. The qualitative analysis was based on the identification of the most important gender stereotypes and their use in the series’ storylines. In the analysed series, female characters speak for one fifth of the time longer than male characters and are visible on the screen 15% longer than male characters. The dominant plots in the sample are issues of interpersonal relationships, i.e. partner relationships, emotional and sexual relationships (29%) and casual social relationships (meetings, visits, parties – 26%). Together, both contexts account for 55% of the time. Their analysis establishes (with a few exceptions) the most prevalent cultural stereotypes about women, including in particular: greater emotionality, strong focus on family and home matters (but not necessarily childcare), and general life orientation on building lasting interpersonal relationships. Due to the requirements of the plot, these stereotypes are nevertheless broken through. In particular, women often turn out to be resourceful and entrepreneurial. The analysis of stereotypes also indicates that the introduction of women into traditionally male roles is much easier than introducing men into roles traditionally considered female.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj