Do tego działu zapraszamy zwolenników medycyny konwencjonalnej. Jest bardzo wiele chorób, z którymi nie wygralibyśmy bez leków farmakologicznych, czy też radioterapii. Dlatego, aby zgłębić swją wiedzę z zakresu medycyny konwencjonalnej zapraszamy po podręczniki, poradniki, publikacje, altasy, literaturę medyczą dla uczniów, studentów, lekarzy i nie tylko. Chirurgia, terapia laserem, anatomia, piwrwsza pomoc, fizjologia i patofizjologia ambulatoryjna i kliniczna, diagnostyka neurologiczna, otolaryngologiczna, audiologiczna i radiologiczna i wiele innych.
Z Immunologii klinicznej psów i kotów korzystam od czasu jej pierwszego wydania oryginalnego w 1999 roku. Już wtedy, wzorując się na przyjętym w tym podręczniku sposobie omawiania chorób tła immunologicznego, zmodyfikowałem treść i formę swoich wykładów. Niekwestionowanym walorem tej książki jest nowoczesne przedstawienie mechanizmów omawianych chorób, ale jedynie w wymiarze koniecznym dla zrozumienia ich patogenezy, co ma z kolei ogromne znaczenie dla ich rozpoznawania i ukierunkowania terapii.
Wielką zaletą Immunologii klinicznej psów i kotów jest bogaty materiał ilustracyjny, ukazujący obraz zmian klinicznych, radiologicznych, cytologicznych, endoskopowych i patologicznych. Zamieszczone w tekście liczne schematy, diagramy i tabele ułatwiają zrozumienie, zapamiętanie i stosowanie właściwego postępowania diagnostycznego. Jasno przedstawiono także zasady terapii konkretnych chorób, z wyszczególnieniem leków oraz ich dawkowania.
Prof. dr hab. Antoni Schollenberger
Cholesterol naukowe kłamstwo Celem tej publikacji jest obalenie jednego z najpowszechniejszych mitów. Badaniami nad rzekomym związkiem między cholesterolem a chorobą wieńcową autor tej książki, Uffe Ravnskov, zajmuje się od lat dziewięćdziesiątych. Na przestrzeni tego okresu opublikował już kilkadziesiąt wyrażających krytykę artykułów, z których każdy cechował się rzetelnością i logicznością oraz poparty był faktami i analizami klinicznymi. Dzięki publikacji tych artykułów w najsłynniejszych i najbardziej cenionych publikacjach na świecie, temat cholesterolu został przywołany na nowo, a dotychczasowe poglądy naukowców poddano powtórnej interpretacji. Uffe Ravnskov urodził się w 1934 roku w Kopenhadze. Po studiach medycznych otrzymał stopień doktora. W niniejszym opracowaniu wskazuje nie tylko na błędy, zaniedbania i pewną tendencyjność, ale także na kłamstwa, których dopuszczano się, aby osiągnąć zamierzone i w pełni ukartowane efekty. Książka napisana jest przystępnym językiem. Dzięki temu przedstawione w niej treści medyczne zrozumiałe są dla każdego. Autor bazuje tylko i wyłącznie na faktach i wynikach badań klinicznych, nie pozostawiając pola na uzasadnianie poglądów domysłami, teoriami hipotetycznymi czy własną, subiektywną opinią. Książkę tłumaczył Jerzy Zięba, autor bestsellera "Ukryte Terapie".
0 nagłych wypadków od A do Z
Twoje dziecko straciło przytomność? Co zrobić, jeśli ma udar lub duszności? Widzisz dziecko lub niemowlę, które się zadławiło? Chciałbyś pomóc, ale nie wiesz jak?
Poradnik „Pierwsza Pomoc dla dzieci i niemowląt” zawiera opis 30 najczęstszych nagłych wypadków, na które narażone są niemowlęta i dzieci. Autorem jest wieloletni ratownik – Mikołaj Łaski.
Niniejszy poradnik to:
Szybka reakcja: przejrzysty spis treści i numeracja pozwalają szybko odnaleźć potrzebną kartę, nawet w stresującej sytuacji
Prosta instrukcja: jasne, schematyczne instrukcje, krok po kroku opisują postępowanie w każdym z 30 wyszczególnionych przypadków
Trwałość: trwała i praktyczna forma pozwala na zabranie poradnika w każdą podróż, karty są odporne na wodę i brud
Pomoc w wyposażeniu apteczki: spis wyposażenia apteczki dla dziecka pomoże Ci skompletować wszystkie niezbędne materiały do udzielenia pomocy maluszkowi
Pierwsza Pomoc dla dzieci i niemowląt to praktyczny poradnik z zakresu pierwszej pomocy, dla wszystkich osób, które na co dzień mają kontakt z dziećmi.
Psychiatria na obcasach to opracowanie grupy wyśmienitych specjalistów reprezentujących różne dziedziny nauki dotyczące problemów zdrowia psychicznego kobiet. Mimo że publikacja ukazuje się w okresie burzliwych dyskusji na temat różnic między płciami, cechuje je naukowy dystans. Szeroki zakres zagadnień obejmuje zarówno aspekty medyczne i neurobiologiczne, jak i konteksty psychologiczne oraz kulturowe. Opracowanie kierujemy zarówno do lekarzy, psychologów i socjologów - jak i do szerokiego grona czyteliników zainteresowanych specyfiką psychiki kobiety.
Podręcznik poświęcony jest rehabilitacji kardiologicznej, a powodem jego napisania był niedobór opracowań poświęconych tej tematyce, jak również szybki rozwój wiedzy kardiologicznej, wymagającej regularnej aktualizacji. Rehabiltacja jest integralną częścią opieki nad pacjentem ze schorzeniami układu sercowo-naczyniowego. Nawet najnowocześniejsze formy leczenia nie przyniosą pacjentowi pełni korzyści, jeśli nie zostaną uzupełnione kompleksową rehabilitacją. Znamienne jest określenie "kompleksowa", bo obecnie rehabilitacja to nie tylko odpowiednio programowana aktywność fizyczna, ale całokształt działań prozdrowotnych mających ułatwić choremu powrót do pełnego zdrowia i funkcjonowania w społeczeństwie. Dlatego też prowadzenie rehabilitacji kardiologicznej wymaga znajomości specyfiki schorzeń układu krążenia - od prewencji, poprzez diagnostykę, do leczenia.
Opracowanie jest zarówno przydatne dla fizjoterapeutów, jak i studentów wszystkich kierunków medycznych oraz dla lekarzy zajmujących się w codziennej praktyce rehabilitacją kardiologiczną.
Zasadnicza część monografii Iwabradyna w terapii niewydolności serca - od teorii do praktyki to przede wszystkim bardzo ciekawie ujęte kompendium wiedzy o znaczeniu podwyższonej częstości akcji serca, patofizjologicznych przesłankach stosowania iwabradyny, dowodach na jej skuteczność i bezpieczeństwo, jakie posiadamy dzięki badaniu klinicznemu SHIFT.
Nie ma w Polsce innej jednostki chorobowej z kręgu sercowo-naczyniowego, której znaczenie epidemiologiczne będzie wzrastać w następnych dekadach tak szybko, jak ma to miejsce w przypadku niewydolności serca. Z tego powodu zachęcamy Państwa do zapoznania się z niniejszą monografią, która znakomicie łączy podstawy teoretyczne i aspekty praktyczne stosowania iwabradyny w nowoczesnej terapii niewydolności serca.
Wielu rodziców szuka programu leczenia, który traktowałby ich dzieci jak wyjątkowe jednostki, proponował indywidualną terapię oraz wyzwolił w nich umiejętności konstruktywnego porozumiewania się i budowania kontaktów z otoczeniem. Chcą uczestniczyć w leczeniu swoich dzieci. Pragną im pomagać i mieć nadzieję. Niniejsza książka została napisana z myślą o takich rodzicach. Autorzy przedstawiają podejście do problemu, które może radykalnie zmienić założenia na temat autyzmu i ASD oraz wpłynąć na perspektywy rozwoju dzieci z tego typu zaburzeniami.
Autorzy pokazują, że dzieci z ASD nie mają trwale ograniczonego potencjału i często mogą, podobnie jak ich rówieśnicy, prowadzić pełne i zdrowe życie. Metoda Floortime może być stosowana w każdym wieku - już w niemowlęctwie, kiedy pojawiają się pierwsze objawy autyzmu - co umożliwia zapobieganie postępowi tej groźnej choroby.
Celem terapii w ramach modelu DIR/Floortime jest zbudowanie podstaw zdrowego rozwoju zamiast pracy nad powierzchownymi zachowaniami i objawami. Dzięki takiej postawie dzieci uczą się opanowywać podstawowe kompetencje, które na drodze ich rozwoju zostały pominięte lub zaprzepaszczone, a więc umiejętność budowania serdecznych i sprawiających przyjemność relacji z innymi, celowego i znaczącego komunikowania się oraz - w różnym stopniu - logicznego i kreatywnego myślenia. Znaczna liczba dzieci leczonych w ten sposób przełamała wiele barier, opanowując umiejętności wcześniej uznawane za nieosiągalne dla pacjentów z ASD. Zbudowały one serdeczne i bliskie relacje z rodziną i rówieśnikami, a także wykształciły złożone umiejętności wysławiania się. Nie tylko opanowały zdolność przyswajania wiedzy, ale również rozwinęły umiejętności intelektualne, takie jak spontaniczne myślenie, wyciąganie wniosków czy współodczuwanie.
To bardzo wartościowa książka - dla rodziców, którzy troszczą się o swoje dziecko, dla profesjonalistów, którzy udzielają konsultacji, oraz dla tych, którzy poszukują terapii skutecznych w zmaganiach z tymi przerażającymi zaburzeniami. Program DIR/Floortime ma innowacyjny charakter i jest nadzwyczaj skuteczny.
Dr n. med. T. Berry Brazelton, emerytowany profesor pediatrii klinicznej, Harvard Medical School
Autorka przedstawia powstanie i działalność Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych, największej organizacji związkowej zrzeszającej tę grupę zawodową. To herstory („jej historia”) tego niezwykłego związku, opowiedziana przez jego założycielki i aktywistki, poruszająca nie tylko różne aspekty działalności związkowej, lecz także utrudnienia, jakie napotykają kobiety chcące uczestniczyć w sferze publicznej. Z badań nad OZZPiP wyłania się obraz organizacji walczącej, starającej się negocjować wizerunek pielęgniarki i położnej przez zerwanie z tradycyjnie przypisywaną tym zawodom pokorą na rzecz podkreślania ich profesjonalizmu oraz niezwykłej wagi pracy opiekuńczej. Tłem rozważań jest reforma systemu ochrony zdrowia w Polsce oraz jej konsekwencje dla warunków pracy oraz możliwości świadczenia wysokiej jakości opieki przez pielęgniarki i położne.
Zespół autorski tworzą specjaliści praktycy - wykładowcy z wydziałów pielęgniarskich z różnych ośrodków akademickich w Polsce. Dzięki temu w całej publikacji aspekty pielęgniarskie łączą się z elementami klinicznymi.Autorzy określają jakże ważną rolę pielęgniarki w systemie opieki zdrowotnej oraz omawiają oczekiwania społeczne w stosunku do tej grupy zawodowej. Kładą nacisk na zagadnienia komunikowania się pielęgniarki z małymi pacjentami, ich rodzicami i opiekunami oraz szczegółowo opisują proces pielęgnowania dzieci.
Trzytomowa druga edycja "Chirurgii małych zwierząt" autorstwa T.W. Fossum jest bardzo cenną i godną polecenia monografią dla lekarzy weterynarii, traktującą o chirurgii ogólnej i narządowej z uwzględnieniem bardzo złożonych zabiegów operacyjnych u małych zwierząt. Spełnia ona kryteria kompleksowej wiedzy, niezbędnej dla uprawiania chirurgii operacyjnej w ujęciu klasycznym i małoinwazyjnym.
Podręcznik autorstwa profesora Stanisława Majewskiego – Krajowego Konsultanta w dziedzinie protetyki stomatologicznej, którego adresatami powinni być wszyscy studenci wydziałów stomatologicznych, a także specjalizujący się w protetyce lekarze.
Aby sprostać wymogom metodycznym i w celu podniesienia wartości dydaktycznej treść podręcznika została podzielona na cztery części:
• Część pierwsza – zawiera podstawowy zakres wiedzy teoretycznej, konieczny do zrozumienia całości przedmiotu.
• Części druga i trzecia –główna część tego podręcznika, obejmuje kompleks zagadnień współczesnej protetyki klinicznej, zarówno w zakresie praktyki podstawowej, obejmującej metody rekonstrukcji protetycznej w różnych konfiguracjach braków zębowych, jak i specjalistycznej, w przypadkach diagnostycznie i terapeutycznie trudnych – wymagających postępowania kompleksowego i leczenia, w tym implantoprotetycznego, m.in. takich jednostek chorobowych, jak: stomatopatie protetyczne, periodontopatie, zaburzenia okluzji, starcie patologiczne i dysfunkcje układu stomatognatycznego.
• W części czwartej w formie skrótowej przedstawione są wybrane zagadnienia z zakresu techniki laboratoryjnej i nowych technologii oraz materiałoznawstwa protetycznego.
Każdą z wymienionych części podręcznika poprzedza hasłowe streszczenie materiału w niej zawartego, a na końcu każdego rozdziału zamieszczony jest wykaz polecanych lektur uzupełniających oraz zestaw pytań kontrolnych, ułatwiających sprawdzenie zapamiętanych informacji.
Liczne ilustracje ułatwiają zrozumienie zagadnień wymagających wyobraźni przestrzennej, co jest niezbędne i zasadnicze w dziedzinie protetyki.
Nowe opracowanie łączy w sobie elementy tradycji z nowoczesnością. Podręcznik ten, podobnie jak wiele innych współczesnych podręczników psychologii klinicznej w świecie, składa się z trzech zasadniczych części, poświęconych teorii zaburzeń, podstawom diagnozy oraz pomocy psychologicznej. Nie omawia się w tym podręczniku psychopatologii jako takiej. Są natomiast psychologiczne koncepcje zaburzeń, poparte badaniami empirycznymi. Koncepcje te , wraz z teoriami normy, stanowią równocześnie podstawę działalności pomocnej.
Autorka opisuje problemy, jakie napotyka w szkole zarówno uczeń z zespołem Aspergera, jak i nauczyciel podczas pracy z tym dzieckiem. Problemy, które często wynikają nie ze złej woli obu stron, a z braku porozumienia i wiedzy o odrębności odbioru świata przez osobę z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Pozycja ta powstała z myślą o nauczycielach, terapeutach i rodzicach uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Zawiera ona treści nauczania i oczekiwane osiągnięcia ucznia klas IV?VI. Umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych, pozwala na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania. Ze względu na specyfikę zaburzeń w upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim układ treści ma charakter spiralny, czyli do poszczególnych cykli tematycznych powraca się, aby je pogłębić, zwiększając zakres wiedzy i opanowania umiejętności, sprawności i nawyków, takich jak: podstawowe wiadomości o życiu społecznym i przyrodniczym najbliższego otoczenia, umiejętność czytania i pisania oraz wykonywania podstawowych działań arytmetycznych, znajomość prostych figur geometrycznych, posługiwanie się prostymi narzędziami i przyborami, a także przestrzeganie zasad higieny i troska o własne zdrowie.
Siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej to główne przyczyny wad postawy i stóp, które - niezauważone w wieku dziecięcym - mogą doprowadzić do poważnych schorzeń w późniejszym okresie życia. Dlatego konieczne są działania zapobiegawcze, które powinno się rozpoczynać jak najwcześniej. Poradnik jest przeznaczony dla rodziców, którzy chcą dbać o prawidłowy rozwój swoich dzieci. Zawiera informacje o budowie i funkcjonowaniu narządu ruchu w warunkach prawidłowych oraz o najczęściej występujących jego schorzeniach. Zamieszczone w każdym rozdziale zestawy ćwiczeń, przystosowanych do wykonywania w domu, sprawiają, że książka może być pomocna w profilaktyce i w rehabilitacji.
Tytułowe zaburzenie rozwoju autorka próbuje przedstawić w jak najprostszy i najbardziej przystępny dla Czytelnika sposób. Czyni to z perspektywy matki osoby dotkniętej tym rodzajem niepełnosprawności, matki, która przeszła ze swym dzieckiem cały żmudny i trudny proces jego rehabilitacji. Czyni to również z perspektywy lekarza, a więc osoby, dla której nieobca jest strona teoretyczna zagadnienia.
Autorzy poszczególnych rozdziałów mówią do siebie nawzajem. Mówią o mózgu, o medykalizacji ludzkich problemów, o znaczeniu kultury, o znaczeniu sztuki i prawa. Mówią do siebie, a to powoduje, że każdy Autor ma przekonanie, że to co pisze on i piszą inni to wspólne poszukiwanie lepszego rozumienia i skuteczniejszego pomagania. Mówią także do Czytelników, zachęcając ich podjęcia dyskusji, do wyjścia poza ramy własnych przekonań i własnej indywidualnej wiedzy.
Z recenzji wydawniczej prof. Jana Czesława Czabały
Niniejszy słownik to specjalistyczna publikacja kierowana do osób wykonujących pracę opiekuna, pielęgniarza czy rehabilitanta. Słownik posiada zarówno układ polsko-niderlandzki oraz układ niderlandzko-polski i zawiera dwa typy haseł. Pierwszą grupę stanowią najbardziej potrzebne zwroty medyczne obejmujące najczęstsze schorzenia, badania, lekarstwa oraz metody i procedury terapeutyczne. Wszystkie hasła w tej grupie zawierają definicje. Umożliwia to nie tylko komunikację w języku niderlandzkim ale również ułatwia właściwe zrozumienie terminów medycznych. Bogaty zbiór haseł specjalistycznych sprawia, że publikacja może być przydatna również dla personelu świadczącego bardziej specjalistyczne usługi medyczne. Druga grupa haseł to bardziej ogólne słownictwo potrzebne w codziennej pracy opiekuna, pielęgniarza czy rehabilitanta. Hasła ogólne nie posiadają definicji, chyba że w danej sytuacji może zachodzić wątpliwość co do znaczenia. Hasła z obu grup są przedstawione w porządku alfabetycznym. Zarówno hasła specjalistyczne, jak i ogólne zawierają liczne przykłady użycia.
Praktyczna publikacja, która przybliży lekarzom anestezjologom trudną tematykę hemostazy, ułatwi podejmowanie decyzji terapeutycznych w warunkach sali operacyjnej lub na oddziale intensywnej terapii. W publikacji opisano takie zagadnienia, jak: ? fizjologia hemostazy, ? badania zalecane do oceny funkcji układu krzepnięcia, ? testy generacji trombiny i oceniające funkcję płytek, ? nowe leki hemostatyczne, ? wpływ zakażenia na układ hemostazy, ? zaburzenia krzepnięcia a stres okołooperacyjny, ? obowiązujące wytyczne okołooperacyjnego postępowania anestezjologicznego u pacjentów stosujących leki wpływające na układ krzepnięcia.
W sierpniu 1997 roku uwaga światowych mediów skupiła się na Sztokholmie. Czy to prawda, że demokratyczne państwo dobrobytu w imię ,,higieny rasy"" aż do lat 70. XX wieku zmuszało tysiące obywateli do operacji pozbawiających płodności? Że socjaldemokratyczne władze Szwecji dzieliły ludzi na ,,pożytecznych"" i ,,małowartościowych""? Jak to możliwe, że media przez tyle lat nie podjęły tematu? Tydzień później rząd Szwecji zdecydował o powołaniu specjalnej komisji i zadośćuczynieniu ofiarom programu sterylizacji. Autorem artykułów, które ujawniły te wstrząsające praktyki, był Maciej Zaremba Bielawski. Higieniści... to rozbudowana książkowa wersja tamtych tekstów, wzbogacona o eseje dotyczące historii eugeniki, jej propagatorów, przeciwników i fanatyków, działających w krajach tak różnych, jak Stany Zjednoczone, Trzecia Rzesza, Szwecja czy Japonia. Nazistowskie Niemcy nie miały monopolu na eliminowanie jednostek ,,niegodnych życia"". Utopia uszlachetnienia ludzkości metodą hodowli ma długą i zaskakującą tradycję. Hołdowali jej także w latach 30. wybitni i postępowi Polacy, m.in. Tadeusz Boy-Żeleński i wielu znanych lekarzy. W rozdziałach napisanych specjalnie do polskiego wydania autor próbuje zrozumieć, co nimi kierowało i dlaczego nie znaleźli w Polsce posłuchu. Choć dziś nie prowadzi się już państwowych programów ,,genetycznego ulepszenia"" ludzkości, eugenika jako taka wcale nie spoczęła na śmietniku historii. Dochodzi do głosu w nowych formach, jak choćby w Stanach Zjednoczonych, gdzie dzieci zaskarżają rodziców i szpitale za to, że urodziły się z wrodzoną ułomnością.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?