„Książka „MIRIAM CAHN: I AS HUMAN” oświetla tę twórczość z różnych stron. Kathleen Bühler i Adam Szymczyk spoglądają na nią z perspektywy biograficznej, wszyscy wpleceni jesteśmy bowiem w te lub inne historyczne konteksty. Natalia Sielewicz ? czytając obrazy i patrząc na teksty ? czujnie przygląda się strategiom i stawkom prac Miriam Cahn: kobiety, która w swojej sztuce rozrywa pojęcia stabilnej subiektywności, która zamieszkuje zmieniającą się perspektywę „ja”. W oparciu o własne badania na temat przemocy wobec kobiet antropolożka i feministka Rita Segato patrzy na okaleczone ciała w dziełach Cahn i zaprasza nas do przemyślenia na nowo idei polityki mniejszościowej. Jakub Momro w poruszający sposób pisze o szoku, jakim jest spotkanie, widzeniu jako przeżyciu, obrazie-myśli, a także pracach Cahn w kontekście intensywności, które je tworzą i które one wytwarzają. Éric de Chassey pisze z kolei o napięciu między figuratywnością i abstrakcją ? mieszance dystansu, natychmiastowości i prawdy, o performatywności i głęboko politycznym wymiarze tego dzieła. Te kwestie ze swadą komentuje sama artystka w rozmowie z Elisabeth Lebovici, Patricią Falguieres i Natašą Petrešin-Bachelez. Ana Ara i Fernando Lopez Garcia zdają relację z rozmów z Cahn i przygotowań do jej monograficznej wystawy w madryckim Museo Reina Sofia. Paul B. Preciado publikuje wyjątkowy tekst ? obraz ze słów, którego napięcie, rozmalowanie i pasja są jakby werbalnym lustrem prac Miriam Cahn. [Marta Dziewańska] czyta tę twórczość równolegle z wstrząsającym tekstem austriackiej pisarki i poetki Christine Lavant ‘Zapiski z domu wariatów’”. (Fragment wstępu redaktorki)
Mirosław Bałka (ur. 1958 w Warszawie) jest jednym z najważniejszych artystów swojego pokolenia. Katalog Mirosław Bałka: Nerw. Konstrukcja dokumentuje wystawę pod tym samym tytułem - pierwszy tak obszerny, przekrojowy pokaz jego dzieł. Pokazano na niej prace powstałe na przestrzeni ponad trzech dekad, od szkolnych rysunków, poprzez rzeźby z różnych okresów twórczości, po współczesne realizacje stworzone specjalnie do historycznych wnętrz Muzeum Sztuki w Łodzi. Wiele z nich prezentowanych było publiczności po raz pierwszy. Publikacja zawiera teksty Marty Dziewańskiej, Zbigniewa Mikołejki, Allegry Pesenti i Kasi Redzisz. Autorzy analizują prace zebrane na wystawie, wyznaczając dla twórczości Bałki nowe konteksty interpretacyjne. Ich esejom towarzyszy fotograficzna dokumentacja wystawy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?