Podręcznik Jezus działa i zbawia zawiera treści skoncentrowane wokół chrześcijańskiego rozumienia wolności oraz uczenia się, jak z niej należy korzystać. Za podstawę kształcenia takich postaw przyjęto wezwanie do naśladowania Jezusa w codziennym życiu, które On kieruje do ludzi w Kazaniu na Górze.
Rozdziały zawsze rozpoczynają się jednostką przybliżającą znaczenie wybranej perykopy biblijnej. Ma ona na celu pomóc młodzieży w odkrywaniu "Bożego myślenia" oraz jego akceptacji. W ten sposób uczeń powinien zauważyć bogactwo Słowa Bożego, a także uczyć się samodzielnie je interpretować.
Materiał treściowy podzielony został na siedem rozdziałów (grup tematycznych). Przyporządkowane im treści mają udzielać katechizowanym odpowiedzi na ludzkie pytania o szczęście, miłość, życie, których udziela Bóg.
Podręcznik zgodny z programem nauczania "Pójść za Jezusem Chrystusem" nr AZ-3-01/10 autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego KEP z dnia 9.06.2010 r.
Księga Jubileuszowa dedykowana Siostrze dr hab. Annie Walulik CSFN, prof. AIK, w 60. rocznicę urodzin, w 40-lecie życia zakonnego, 35-lecie pracy zawodowej oraz 25-lecie pracy naukowej
Dr hab. Anna Walulik CSFN, prof. Akademii Ignatianum w Krakowie, bada zależności zachodzące w edukacji w kontekście andragogiczno-teologicznym. Skupia się na opisywaniu miejsca źródeł religijnych – w szczególności Biblii – w całożyciowym uczeniu się. W prowadzonych w duchu paradygmatu holistycznego badaniach wykazuje istnienie różnych możliwości stykania się obu wspomnianych wymiarów ludzkiego życia. Eksponuje w nich znaczenie wiedzy religijnej, która wnosi w życie człowieka wzmacnianie, korygowanie i uzupełnianie posiadanych sprawności oraz umożliwia nadawanie życiu nowej jakości. Wykazuje przy tym, że andragogika i religia wnoszą w życie człowieka wielorakie synergie.
W prowadzonych badaniach s. Anna Walulik podkreśla, że analiza rzeczywistości uczenia się dorosłych (przynajmniej w Polsce) nie może pomijać kontekstów religijnych. Swoje obserwacje opiera na badaniach jakościowych, zwłaszcza badaniach biograficznych, których właściwością jest nie tyle wyjaśnianie rzeczywistości edukacyjnej, ile jej interpretowanie w świetle przeprowadzanych analiz narracyjnych. W badaniach korzysta z analizy proksemicznej. Wartość tej techniki upatruje w wertykalno-horyzontalnej optyce czasowej. Wykazuje, że korzystanie z niej dzięki hermeneutyce ściśle powiązanej z badaniami narracyjnymi umożliwia znajdowanie wspólnych dla andragogiki i teologii płaszczyzn badań naukowych.
Charakterystycznym rysem pedagogiki religii wpisującej się w nurt nauk o wychowaniu jest badanie edukacji religijnej, która opiera się na relacjach człowieka z Bogiem. Wymaga działań umożliwiających zrozumienie istoty samej relacji człowieka z Bogiem, a nadto jej znaczenia dla człowieka, po to, by w jego życiu mogło dojść do integracji wymiaru religijnego z innymi jego wymiarami, a zwłaszcza z życiem społecznym i moralnym. To zaś oznacza, że jako dyscyplina nauki pedagogika religii przedstawia konkretną koncepcję pedagogiczną, która jest alternatywą dla edukacyjnych propozycji budowanych na innych zasadach. W realizacji stawianych sobie zadań pedagogika religii korzysta z metod badawczych wypracowanych przez nauki empiryczne, jak i teologiczne oraz z ich dorobku naukowego.Ks. prof. dr hab. Zbigniew Marek SJ - pracownik Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej w Instytucie Nauk o Wychowaniu Akademii Ignatianum w Krakowie. Interesuje się współzależnościami zachodzącymi między wychowaniem i religią. Jest autorem m.in. książek: Religia - pomoc czy zagrożenie dla edukacji? (2014), Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej (2017), Pedagogika świadectwa, Perspektywa antropologiczno-kerygmatyczna (2019, współautorstwo z Anną Walulik), Pedagogika Dobrej Nowiny. Perspektywa katolicka (2020, współautorstwo z Anną Walulik). Współautor i kierownik zespołu przygotowującego podręczniki do nauki religii w szkole. Organizator i moderator Korespondencyjnego Kursu Biblijnego.
- Pakiet edukacyjny do katechezy w klasie drugiej gimnazjum wypełnia wszystkie wytyczne "Programu nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach" Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski z 2010 r., nr programu AZ-3-01/10.
- Treści skoncentrowane są wokół chrześcijańskiego rozumienia wolności oraz uczenia się, jak z niej należy korzystać. Za podstawę kształcenia takich postaw przyjęto wezwanie do naśladowania Jezusa w codziennym życiu, które On kieruje do ludzi w Kazaniu na Górze.
- Całość pakietu tworzą: podręcznik i zeszyt dla ucznia oraz podręcznik metodyczny dla katechety. Katecheta znajdzie w nim scenariusze kolejnych katechez oraz materiały multimedialne do wykorzystania przy przeprowadzeniu katechezy. W podręczniku dla ucznia można także znaleźć biografie świętych.
- Pakiet koreluje proces katechetyczny, w którym biorą udział katecheta i uczeń.
- Materiał treściowy podzielony został na siedem rozdziałów (grup tematycznych). Przyporządkowane im treści mają udzielać katechizowanym odpowiedzi na ludzkie pytania o szczęście, miłość, życie, których udziela Bóg.
- Wiarygodności odpowiedzi udzielanych człowiekowi przez Pana Boga katechizowany może doszukiwać się w postaciach, które w swoim życiu odpowiedzialnie potraktowały Jego słowa.
Podręcznik "Ze Zmartwychwstałym w rodzinie" jest podręcznikiem do nauczania religii rzymsko – katolickiej na terenie całej Polski, z zachowaniem praw biskupów diecezjalnych. Jest ściśle zgodny z programem nauczania nr AZ-5-01/1.
Podręcznik "Ze Zmartwychwstałym w rodzinie":
- porusza problematykę małżeństwa i rodziny chrześcijańskiej
- wskazuje na rolę miłości i przyjaźni jako zasady życia we wspólnocie
- prezentuje sposoby szukania pomocy w trudnych sytuacjach
- jest przewodnikiem na drodze rozeznania i wyboru życiowej drogi
Kierując się ewangeliczną zasadą, że każdy nauczyciel, gdy "staje się uczniem królestwa niebieskiego, podobny jest do gospodarza domu, który ze swego skarbca wyjmuje to, co nowe i stare" (Mt 13, 52). W tym duchu podjęliśmy najpierw próbę wskazania na ważne dla współczesnej katechezy problemy wynikające z głoszenia przez Kościół zbawczego orędzia. Mają one pomóc w zrozumieniu ważności czy wręcz konieczności opierania na przesłaniu biblijnym całej działalności katechetycznej. Następnie usiłujemy podpowiadać czytelnikowi, w jaki sposób podejmując misyjną działalność Kościoła może posługiwać się perykopami biblijnymi, tak by zawarty w nich przekaz zbawczego orędzia był czytelny i dostępny oraz rozpoznawany zgodnie z wiarą Kościoła.
Mamy też nadzieję, że sama publikacja będzie wsparciem przy naświetlaniu Bożym objawieniem spraw ludzkiego życia. Ufamy też, że poprawny kontakt ze słowem Bożym będzie otwierał ludzkie serca na Boga, w którym "żyjemy, poruszamy się i jesteśmy" (Dz 17, 28). Jesteśmy też przekonani, że kontakt ten pomoże ludziom "szukać Jego woli, widzieć Chrystusa we wszystkich ludziach, czy to bliskich, czy obcych, trafnie osądzać prawdziwe znaczenie i wartość rzeczy doczesnych tak samych w sobie, jak i w stosunku do celów człowieka"
Podręcznik "Obdarowani przez Boga" jest podręcznikiem do nauczania religii rzymsko - katolickiej na terenie całej Polski, z zachowaniem praw biskupów diecezjalnych. Jest ściśle zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/1
Podręcznik "Obdarowani przez Boga":
- koncentruje się wokół Ewangelii, składa się z 8 grup tematycznych, które pomagają uczniowi głębiej poznać osobę Jezusa Chrystusa
- doskonale zestawia treść podręcznika z innymi przedmiotami
- bogato ilustrowany - grafika ma charakter nie tylko estetyczny, ale i dydaktyczny, rozwija wyobraźnię i skłania do przemyśleń
Podręcznik "Przemienieni przez Boga" jest podręcznikiem do nauczania religii rzymsko - katolickiej na terenie całej Polski, z zachowaniem praw biskupów diecezjalnych. Jest ściśle zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/1
Podręcznik "Przemieni przez Boga":
- kontynuuje wprowadzanie ucznia w historię zbawienia, która realizuje się w życiu i działalności Kościoła jako wspónoty uświęcanej przez Ducha Świętego
- zawiera słowniczek pojęć, które są słowami-kluczami poszczególnych katechez, co pozwala uczniowi skupić uwagę na najistotniejszych treściach katechezy
- posiada bardzo ciekawą szatę graficzną, ilustracje i fotografie uzupełniają się wzajemnie i ułatwiają zrozumienie tematyki
- pytania skierowane do ucznia postawione na końcu każdej katechezy skłaniają do refleksji i sprzyjają kształtowaniu osobistej postawy wiary
Podręcznik "Ze Zmartwychwstałym w społeczeństwie" jest podręcznikiem do nauczania religii rzymsko ? katolickiej na terenie całej Polski, z zachowaniem praw biskupów diecezjalnych. Jest ściśle zgodny z programem nauczania nr AZ-5-01/1
Podręcznik "Ze Zmartwychwstałym w społeczeństwie":
- pierwszy podręcznik napisany z myślą o uczniach szkół zawodowych
- treści podręcznika koncentrują się wokół Jezusa Chrystusa i świadectwa wiary, do jakiego uczeń jest zaproszony w swoim życiu
- porusza życiowe problemy i pomaga je rozwiązywać w świetle wiary
- posiada interesującą szatę graficzną, która pomaga łączyć wiarę z życiem
Podręcznik "Jezus działa i zbawia" jest podręcznikiem do nauczania religii rzymsko - katolickiej na terenie całej Polski, z zachowaniem praw biskupów diecezjalnych. Jest ściśle zgodny z programem nauczania nr AZ-3-01/1.
Nowa wersja podręcznika jest w pełni dostosowana do założeń Programu nauczania religii dla gimnazjum:
- treści, jak i opracowanie graficzne są nowe
- myślą przewodnią podręcznika jest pomoc katechizowanym w odkrywaniu tajemnicy Boga, który z miłości do człowieka, wyzwala go z grzechu i jego skutków
- strona graficzna podręcznika odwołuje się do języka symbolicznego jako tego, który jest najbardziej odpowiedni do przedstawienia rzeczywistości transcendentnej
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?