Tytuł publikacji (…) wskazuje (…) na mało eksplorowany obszar związany z dziecięcą piosenką. Punkt ciężkości położony jest nie tyle na przegląd dziecięcych piosenek i ich metodyczne wykorzystanie, co na analizę piosenek dla dzieci pod kątem tworzonego w nich językowego obrazu świata, odzwierciedlającego określone sposoby postrzegania świata, a także utrwalającego je. W ten sposób Autorka książki w piosence dziecięcej upatruje narzędzie ingerencji w dziecięcy sposób widzenia świata, a nawet intencjonalnej manipulacji nim. Nie spotkałam dotychczas wśród polskich badaczy z obszaru wczesnej edukacji tak postawionego problemu badawczego i sposobu jego eksplorowania.
Z recenzji dr hab. Agnieszki Nowak-Łojewskiej, prof. AMW
W XXI wieku dzięki nowoczesnym technologiom piosenki docierają do dzieci w różny sposób (...), nie zawsze ich treść i znaczenia są weryfikowane przez dorosłych. Dorośli z otoczenia najmłodszych zazwyczaj nie podejmują namysłu nad tym, o czym są piosenki adresowane do dzieci, jaki przekaz niosą, jaki świat kreują (...). Małgorzata Pilecka podejmuje wysiłek naukowego oglądu wybranych piosenek dziecięcych oraz podejmuje udaną próbę rekonstrukcji obrazu świata w nich zawartego.
Z recenzji prof. UAM dr hab. Kingi Kuszak
Książka podejmuje bardzo ważny, a jednocześnie mocno zaniedbany i słabo opisany w polskiej literaturze temat pracy w grupach. Wspomniane rozwiązanie niekiedy traktowane jest jako strategia pracy, innym razem jako metoda, a czasami tylko jako forma organizowania zajęć. Znaczenie pracy grupowej dostrzeżone zostało na początku XX wieku, kiedy w wyniku krytyki tradycyjnych form edukacji zaczęto poszukiwać rozwiązań inspirowanych potencjałem dzieci i ich potrzebami (...). Z uwagi na temat traktuję pomysł na książkę jako bardzo trafny.- fragment recenzji dr hab. Agnieszki Nowak-Łojewskiej, prof.UG
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?