Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i corazczęściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesnaszkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansąrozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczeniasię dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione wksiążce.Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem zespecjalnymi potrzebami edukacyjnymiUczeń z niepełnosprawnością intelektualnąw szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie?Dziecko z dysfunkcjąsłuchu: ""zdarzenie krytyczne"" dla praktyki pedagogicznejSpecyficznetrudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych
Monografia dr Heleny Liwo będzie przydatna zarówno dla pedagogów specjalnych, jak i rodziców dzieci niesłyszących. Praca odnosi się do warstwy suprasegmentalnej mowy, to jest do elementów prozodycznych komunikacji, takich jak: melodia, akcent i iloczas mowy. Autorka stawia zasadnicze pytania o tę stronę komunikacji w przypadku małych dzieci zaimplantowanych ślimakowo. W dużej mierze chodzi tu o pytania na temat możliwości współpracy interdycyplinarnej pomiędzy medycyną a pedagogiką. U wielu odbiorców mamy ciągle jedynie powierzchowną wiedzę na temat implantów ślimakowych, a u części wręcz brak wiedzy czy utrwalone przekonania stereotypowe. Autorka w sposób bardzo kompetentny przybliża czytelnikowi najnowsze osiągnięcia w zakresie implantowania małego dziecka i prezentuje różnice między implantem ślimakowym a aparatem słuchowym. Te argumenty mają szczególną wagę w środowisku samych niesłyszących, gdzie jeszcze często sceptycznie podchodzi się do zasadności implantowania w przypadku posiadania resztek słuchowych.
Pracę wyróżnia nowatorski projekt badawczy. Dotychczasowe badania w zakresie suprasegmentalnego obszaru mowy dotyczyły dzieci powyżej trzech lat. Autorka, badając dzieci do drugiego roku życia, uwidacznia konieczność i korzyści z wczesnego implantowania dziecka niesłyszącego. Niezwykle ważnym elementem monografii jest ukazanie pedagogicznej roli rehabilitacji słuchu.
Prof. zw. dr hab. Amadeusz Krause
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?