Ta kategoria dedykowana jest współczesnym czytelniczkom literatury kobiecej. Bardzo szeroki wybór romansów, kryminałów, powieści obyczajowe, poruszająca literatura kobieca, erotyki, harlequiny polskich i zagranicznych autorów. Każda lubiąca czytać kobieta znajdzie coś szczególnego dla siebie.
Polecamy literaturę Sergiusza Piaseckiego, Stanisława Srokowskiego, Diany Palmer czy w końcu Blanki Lipińskiej.
Abchazja ma swoje terytorium, granice i obywateli. Prezydenta, premiera, parlament i armię. Centralna Komisja Wyborcza organizuje wybory, poczta emituje znaczki. Trzydziestoletni helikopter Abchaskich Linii Lotniczych wozi pasażerów z Suchumi do wysokogórskiego Pschu, a obywateli informują agencja Apsnypress, telewizja, radio, gazety, internet. Wojciech Górecki jest jedną z nielicznych osób, które miały okazję obserwować, jak w ciągu dwudziestu lat rodzi się, rozwija i chyli ku upadkowi abchaskie parapaństwo o spornych granicach i niejasnym statusie. Polska nie uznaje Abchazji, uważając ją za część Gruzji. Tego samego zdania jest reszta świata – z wyjątkiem Rosji, Nikaragui, Wenezueli, Nauru, Vanuatu i Tuvalu. Uznanie Abchazji i coraz liczniejszych państw o podobnej genealogii zrodziłoby dziesiątki nowych konfliktów i wywróciło do góry nogami międzynarodowy ład… „Abchazja” zamyka kaukaski tryptyk Wojciecha Góreckiego, rozpoczęty „Planetą Kaukaz” i „Toastem za przodków”. „Literacki reportaż o Abchazach i Abchazji zamyka kaukaski tryptyk Wojciecha Góreckiego. Jest to książka napisana con amore – z uczuciem i współczuciem. Autor barwnie opowiada o życiu trudnym i radościach ludzi prostych i intelektualistów, pasterzy i żołnierzy, profesorów i chłopów. Znawca Kaukazu wprowadza nas z poczuciem humoru w zawiłości i dramaty narodów i grup etnicznych, które wiele łączy i niemal wszystko dzieli – historia, języki, kultura, mentalność… Fascynująca opowieść!” prof. dr hab. Adam Daniel Rotfeld „Wojciech Górecki (zbieżność nazwisk przypadkowa) napisał książkę, w której wiele jest o nacjonalizmach i stereotypach, z których rodzą się demony. Tam prawd jest tyle, ilu aktorów, i każdy umie zabijać. Nienawiść i pogarda mogą dotyczyć mieszkańców sąsiedniej ulicy lub sąsiedniego domu. Górecki pokazał nam kolejną część kaukaskiego mikrokosmosu, który dzięki niemu stał się bardziej zrozumiały i bliższy. Tryptyk ma to do siebie, że po trzeciej części się kończy. Ja jednak się nie smucę, bo wiem, że kogo oczarował tamten świat, będzie do niego wracał, a Górecki na pewno wciąż będzie o nim pisał!” Piotr Górecki „Wojciech Górecki kończy swój znakomity kaukaski tryptyk najbardziej osobistą „Abchazją”. Ale tak jak w „Planecie Kaukaz” i „Toaście za przodków” doskonale łączy powściągliwość analizy socjologiczno-historycznej z potoczystą narracją, wspartą zmysłem obserwacji i ciekawością wybitnego reportera. To jednocześnie książka przygodowa i hymn pochwalny na cześć odchodzącego w zaświaty klasycznego dziennikarstwa, które wszystko musi zobaczyć na własne oczy. Zwłaszcza na Kaukazie.” Marcin Meller „Prawdopodobnie najlepsza książka o Abchazji.” Edward Lucas, „The Economist”
Życie jak z bajki nie zawsze jest idealne... Na wieść o zaaranżowanym małżeństwie Layla ucieka z domu, by wyzwolić się spod władzy despotycznego ojca, który dokładnie zaplanował jej życie. W drodze ku samodzielności poznaje właściciela baru, Nixona. Chłopak chce jej pomóc, jednak Layla, uprzedzona do niego i jego bliskich, traktuje ich z rezerwą i bez szacunku. Nowe życie zdaje się dla dziewczyny trudniejsze niż myślała, ale wie, że powrót do rodzinnego domu jest ostatnim, co powinna zrobić. Layla za wszelką cenę pragnie zemsty na ojcu, nawet kosztem chłopaka, który jej pomógł. Nixon ma jednak swoje sekrety, które wyjdą na jaw w najmniej spodziewanym momencie... Czy tych dwoje ma szansę na wspólną przyszłość? Czy tajemnice i uprzedzenia wezmą górę nad rodzącym się uczuciem?
Hotel Gloria Palace w albańskiej Sarandzie. W letnim słońcu nieśmiało rozkwita miłość między uroczą kelnerką a polskim turystą. Być może ta historia miałaby dobre zakończenie, gdyby nie mrok, który kryje się w przeszłości tej pięknej i tajemniczej dziewczyny. Niespodziewanie Alma znika. Zrozpaczony Igor wraca do Łodzi, do pracy w policji kryminalnej. W domu czeka na niego siostra ze swoimi problemami. Jednak ani skomplikowane śledztwa, ani osobiste sprawy nie gaszą jego tęsknoty za ukochaną. Nie poddaje się i zaczyna jej szukać... Albański motyl to tylko z pozoru romantyczna powieść obyczajowa. Anna Stryjewska porusza bardzo trudne tematy. Nie stroni od drastycznych scen i zaskakujących zwrotów akcji, ukazując prawdziwie przestępczy świat, który jest pełen przemocy i bezwzględności. Ta książka jest jak ostrzeżenie. Nie tylko dla kobiet
Małżeństwo Wojtka i Kaliny działa jak szwajcarski zegarek. On oddaje się pracy i swoim pasjom, ona bierze udział w zawodach na najbardziej wzorową matkę, żonę i synową. I tylko czasem ogarnia ją tęsknota za czułą miłością. Pewnego dnia odkrywa, że mąż prowadzi podwójne życie. W rozpaczy Kalina rzuca wszystko i ucieka z "domowego raju". Na wyspie słońca i miłości nad brzegiem Morza Egejskiego przypomina sobie, kim jest i czego potrzebuje do szczęścia. Maluje greckie krajobrazy, tańczy Zorbę i poznaje niezwykłego mężczyznę... Co wybierze Kalina: małżeństwo czy miłość? Jak zachowają się jej najbliżsi? Niezapomniany walc to opowieść o kobiecie, która postawiła wszystko na jedną kartę, by odzyskać szacunek do samej siebie i cieszyć się życiem.
Upiór w operze to powieść gotycka Gastona Leroux, publikowana w odcinkach w latach 1909-10. Historia została sfilmowana kilka razy i są też cztery wersje teatralne. Najbardziej znaną adaptacją materiału jest musical o tym samym tytule Andrew Lloyda Webbera i Richarda Stilgoe.
W czasie zmiany dyrektorów w Operze Paryskiej odbywa się wielka gala. Triumfy święci tam piosenkarka Christine Daaé. Jednocześnie znajduje się ciało pracownika sceny Josepha Buqueta. Dziewczyny baletowe spekulują, że był to akt Upiora w Operze, którego istnienie przypuszcza się już od jakiegoś czasu.
Na gali obecni są również Philippe, hrabia de Chagny i jego 20-letni brat Raoul, który rozpoznaje Christine jako przyjaciółkę z dzieciństwa i wyrusza do jej garderoby. Tam Christine najpierw udaje, że nie rozpoznaje Raoula, i prosi go o odejście. Ale kiedy Raoul opuszcza garderobę, słyszy głos mężczyzny rozmawiający z Christine. Kiedy Christine wychodzi, Raoul wpada z powrotem do garderoby, ale znajduje ją pustą.
W mafijnym świecie miłość możesz wybrać tylko raz, o ile w ogóle będzie Ci to daneDaniel miał tylko jedno zadanie rozkochać w sobie Olivię, córkę policjanta, i tym samym zrealizować plan będący częścią gangsterskich porachunków. Pewny swoich uwodzicielskich zdolności, był przekonany, że bez problemu osiągnie cel. Z dnia na dzień wszystko zaczyna się jednak komplikować, bowiem do walki o uczucie dziewczyny dołącza kolejny gracz Marcel, starszy brat Daniela. Każdy z nich ma swoje własne ukryte motywy i ambicje. A Olivia nie zdaje sobie sprawy, że będzie musiała dokonać wyboru, który zaważy na całym jej przyszłym życiuW tym kipiącym od emocji trójkącie miłość od nienawiści dzieli tylko cienka granica. Kto mówi prawdę, a kto nie potrafi wyplątać się z sieci kłamstw? Kto zwycięży w grze o najwyższą stawkę, a kto straci wszystko?Jedno jest pewne: gdy w grę wchodzi prawdziwe uczucie, nie ma miejsca na kompromisy.Twoim zadaniem będzie ona. Podał nam zdjęcie kobiety, bez żadnych wyjaśnień.Gdy ją zobaczyłem, uderzyła mnie fala gorąca. Dziewczyna miała drobną budowę ciała, lecz widać było po jej sylwetce, że wie, co to sport. Jej oczy błyszczały jak diamenty. Gdybym powiedział, że nie zrobiła na mnie wrażenia, skłamałbym. Ukradkiem zauważyłem w oczach mojego brata iskrę, która pojawiała się u niego za każdym razem, gdy wpadła mu w oko kolejna laska. Problem jest taki, że szybko się nimi nudzi.To córka Wilczyka. Masz ją rozkochać w sobie. Rób, co musisz, byle tylko zadanie wykonać dokończył ojciec bez owijania w bawełnę.I to wszystko? odpowiedział brat z wyszczerzonymi zębami. Bułka z masłem. Zajmie mi to góra dobę i będzie moja.
Pisarz próbuje odpowiedzieć na pytania do wywiadu przesłane mu przez redaktora pewnej strony internetowej. Na początku nie ma tu nic zaskakującego: czy zawsze wiedział pan, że zostanie pisarzem? Do jakiego stopnia autobiograficzne są pana powieści? Czy napisał pan opowiadania, których nigdy nie opublikuje? W normalnej sytuacji odpowiedzi powinny być przemyślane, ostrożne, wykalkulowane. Tym razem jednak, ponieważ życie autora lada moment legnie w gruzach, a serce pęka już teraz, uznaje on, że może jedynie wyznać całą zabawną, smutną, skandaliczną i politycznie niepoprawną prawdę. Kolejne pytanie otwiera drzwi do ukrytego pokoju w życiu bohatera, a kolejna odpowiedź zdradza, że w środku każdej prawdy kryje się kłamstwo i odwrotnie.Ta zaskakująca, intymna i pochłaniająca książka udowadnia, jak cienkie są granice między pracą i życiem, miłością i nienawiścią, faktami i fikcją. Jednocześnie tworząc portret fikcyjnego (czy na pewno?) artysty, Nevo prezentuje również zniuansowany, prowokujący do myślenia obraz wewnętrznie rozdartego kraju. Formalnie i tematycznie to książka odważna, a zarazem ironiczna, czuła i poruszająca, opowieść o poszukiwaniu tożsamości indywidualnej i zbiorowej, o utracie, prawdzie, miłości i przyjaźni. W Ostatnim wywiadzie Nevo po raz kolejny udowadnia, jak bardzo niekonwencjonalnym jest autorem, wybierając formę nietypową dla powieści i równie zaskakujące rozwiązania narracyjne.Nevo to doskonały literacki chemik, któremu udało się wyekstrahować z codziennych, nużących wydarzeń codziennego życia najgłębszą, skrystalizowaną istotę współczesnej izraelskiej mentalności.- Etgar KeretEshkol Nevo opowiada frapujące historie, które pokazują różnorodność izraelskiego społeczeństwa.- Amos Oz
Chciałam być wolna wyznała cicho Rosa.Nawet jeśli tylko przez kilkaminut. To może być wszystko, co mi pozostało.1936, NAZISTOWSKIBERLINLiesel Scholz mieszka w pięknym domu w Berlinie. Jej życie jest pełneprzywilejów i bezpieczne, dzięki pracy jej ojca, chemika, dla nowego rządu.Przypadkowe spotkanie z Rosą, córką ich żydowskiej gosposi, potwierdza obawyLiesel, że coś jest nie tak. Że brutalne zasady nazistowskiego rządu są okrutne,a inni wokół niej nie są tak bezpieczni jak ona. Liesel nieopatrznie zgadza sięjej pomóc. Nawet jeśli będzie to oznaczało narażenie na niebezpieczeństwowszystkich, których kocha.1946, FRANKFURTMłody amerykański kapitan, SamHoughton, przyjeżdża do Niemiec, by odnaleźć prominentnych nazistów idoprowadzić do ich procesów. Zatrudnia piękną, ale smutną tłumaczkę o imieniuAnna. Stają się sobie coraz bliżsi, jednak kapitan nie może przestać myśleć otym, co przydarzyło się Annie podczas wojny.Wszystko dlatego, że Anna maswoje sekrety, które wiążą ją z Berlinem i partią nazistowską.
Będąc ze mną jesteś skazana na ból. Na cierpienie. I na niebezpieczeństwo.Aleks ma dwadzieścia lat i od szesnastego roku życia jest skinheadem. Ma swoje bractwo, ideały i prawdy, w które wierzy. Amelia to osiemnastolatka, licealistka, która ma za sobą tragiczną przeszłość. Drogi Amelii i Aleksa nigdy nie powinny się przeciąć. Nie łączy ich nic - ani pochodzenie, ani poglądy, ani rodzinna przeszłość. A jednak młodzi poznają się w dramatycznych okolicznościach i zakochują w sobie. Od tej chwili zmienia się wszystko. Skazani na ból to historia, która zwala z nóg. Dramatyczna pogoń za miłością silniejszą niż uprzedzenia, bolesne poszukiwanie własnej tożsamości i zakończenie, które nie pozwoli zasnąć.
Laura, na pozór naiwna i infantylna, ma dwa wielkie marzenia: zostać poczytną pisarką i spotkać miłość życia. Swoje myśli i szeroko zakrojone plany powierza pamiętnikowi, dzięki któremu czytelnik zagłębia się w jej historię grafomanki, która głęboko wierzy w swój talent i tą wiarą przenosi góry.Przyjdzie dzień, gdy stanę w blasku chwały, a oni wszyscy, którzy mają mnie teraz za nic, staną w kolejce po autograf. Ach, marzę, marzę o tym dniu. Pławię się w jego rozkosznym zapachu, smaku, w atmosferze splendoru. I gdy tak zamykam oczy, widzę jeszcze kogoś. Stoi za mną, gdy rozdaję autografy. Wysoki brunet, przystojny, wpatrzony we mnie. Tak... Czekam niecierpliwie na ten dzień. Muszę zrobić jakiś plan. Czy powinnam zacząć od szukania bruneta, czy od wydania mojej książki? Może książka najpierw, albo zobaczę, jak to się ułoży.Jedno jest pewne: uda się.
Na każdego czeka jego góraMateusz, dyrektor handlowy międzynarodowej korporacji, wiedzie w Warszawie hulaszcze z˙ycie niemłodego już singla i unika bliskich relacji.Tymek, osierocony chłopiec z górskiej wioski, marzy o starcie w lokalnym półmaratonie, ale organizatorzy się nie zgadzają, bo ma tylko dziesięć lat i brakuje mu opiekuna.Kinga, biegaczka amatorka, do tej pory sprawna i silna - teraz jednak przerażona zbliżającą się menopauzą - ucieka z miasta, by w beskidzkiej ciszy odzyskać spokój.Czy przypadkowe spotkanie z dala od miejskiego zgiełku i pośpiechu odmieni życie tej trójki?Osobni wzruszają i dowodzą, że czasami warto się zatrzymać, żeby sprawdzić, czy po drugiej stronie lęku czeka szczęście.Katarzyna Franus - psycholożka, anglistka, konsultantka scenariuszowa, redaktorka literacka, pasjonatka biegania po górskich graniach i piaszczystych plażach. Żyje w nieustannej podróży pomiędzy górami, morzem i stolicą. W beskidzkiej wiosce, która jest miejscem akcji powieści Osobni, kupiła ziemię i zamierza postawić na niej drewniany dom. Wierzy w życiopisanie - znalazła zaciszny przysiółek w dzikiej części Beskidu Żywieckiego, gdy szukała idealnej scenerii dla spotkania trójki bohaterów swojej debiutanckiej książki.
Jest rok dwa tysiące któryś, Serbia i Chorwacja rozgrywają w Belgradzie mecz kwalifikacyjny do mistrzostw świata, bez udziału kibiców gości. Chorwacja organizuje więc publiczne transmisje. Jej reprezentacja wygrywa, a wspólne oglądanie spotkania eliminacyjnego kończy się rozruchami, które rozpoczęły się w nadmorskiej miejscowości Brinik znanej z epidemii tyfusu, o której spowodowanie oskarżano nawet terrorystów. Mówiono, że przyczyną zamieszek była śmierć syna generała, Herkulesa, który rzekomo zginął pod kołami auta z austriacką rejestracją. Jadąca nim para turystów zaginęła bezpowrotnie, na nic zdała się interwencja austriackiej ambasady...Z tych oraz innych faktów i losów bohaterów Jergović konstruuje powieść niemal kryminalną, gęstą, trzymającą w napięciu, której rozwiązanie jest zupełnie niespodziewane i zaskakujące.To, że autor umieszcza akcję w niesprecyzowanej przyszłości, sprawia, że jej przesłanie jest przerażające. Jergović pokazuje bowiem, że nacjonalistyczne zaślepienie nie mija, że trwa stale i w sprzyjających warunkach ożywa. Pokazuje, jak łatwo jest wywołać pogromy i jak łatwo ogarniają one coraz szersze kręgi ludzi. Pokazuje też, że zawsze taki sam jest los uchodźców, nawet tych, którym się powiodło nigdy nie przestają być obcy, boleśnie trwa w nich pamięć utraconego kraju. I nic nie wskazuje, by kiedykolwiek miało być inaczej.
Berlin przełomu XIX i XX wieku. Młody, przystojny i niezwykle próżny hrabia Wentzel Croy-Dulmen prowadzi hulaszczy tryb życia, otaczając się wieloma kobietami. Nie przyznaje się do polskiego pochodzenia, ba gardzi wszystkim, co polskie. Kiedy jednak zakochuje się w pięknej Jadwidze Chrząstkowskiej, postanawia wrócić w rodzinne strony, a w jego postawie następuje powolna przemiana
Małżeństwo Alexis Davies i Wiktora Mrozowa miało połączyć dwie potężne rodziny mafijne. I mimo że związek był aranżowany, a kobieta nie dostała wyboru odnośnie do przyszłego męża, Alexis zaczęła darzyć Wiktora prawdziwym uczuciem. Wydawało się, że odnajdzie szczęście w mafijnym świecie.
Jednak piękna bajka szybko zamieniła się w niewyobrażalny koszmar. Mężczyzna okazał się potworem. Alexis zrozumiała, że jest w pułapce. Kiedy w wyniku wybuchu agresji męża, kobieta straciła kolejne dziecko, wiedziała, że to koniec. Z pomocą ochroniarza Wasila postanowiła upozorować wypadek Mrozowa, a także własną śmierć.
Wiosną 1945 roku, w obawie przed zbliżającą się Armią Czerwoną, blisko tysiąc mieszkańców niemieckiego miasteczka Demmin popełniło zbiorowe samobójstwo.
Debiut Vereny Keßler to powieść o dorastaniu w szczególnym miejscu. Larry to nastolatka, która marzy, by w przyszłości zostać reporterką wojenną i całe swoje życie podporządkowuje realizacji tego marzenia. Przeszłość jednak powraca – we wspomnieniach starszych mieszkańców, ich historiach, a przede wszystkim w tym, co niewypowiedziane. Tymczasem życie Larry obserwuje pani Dohlberg, starsza sąsiadka, która była uczestniczką tragicznych wydarzeń wiosny 1945 roku. Dziewięćdziesięciolatka wciąż wraca myślą do tego, co stało się w miasteczku u schyłku wojny. I choć Larry i pani Dohlberg mieszkają obok siebie, nigdy ze sobą nie rozmawiają. Ani o teraźniejszości, ani o przeszłości.
„Chciałabym napisać tę książkę. Niestety, napisał ją ktoś inny, ja tylko czytałam ją jak szalona i co chwilę mówiłam do mojej dziewczyny: «To jest naprawdę dobre! Doskonała książka!». Czuję wstręt na myśl o zbyt dużych przymiotnikach. A jednak wyobrażam sobie, że jeśli przytoczę to jako cytat z prywatnej rozmowy, może zabrzmi to choć trochę wiarygodnie lub miarodajnie. Przecież nie mówiłabym tak, gdybym tak nie czuła! Trzeba czytać tę książkę. Nie wiem, czy w tych czasach żyją jeszcze osoby, które traktują blurby poważnie. Mam jednak nadzieję, że mnie posłuchacie – i to nie tylko dlatego, że lubię rozkazywać. Wszechobecni zmarli, przesuwanie granic ciała, ucieczki z domu i sąsiadki podglądające życie z okien mieszkania to tematy wyjątkowo bliskie mojemu sercu. Polecam”.
Dorota Kotas
Lea Gabriella Allen dobrze wie, czym są blizny – zarówno te na ciele, jak i ukryte głęboko w sercu.
Jako młoda, łatwowierna kobieta wpada w cierniste ramiona agresywnego Brenta Sadlera. Jej dziesięcioletnie małżeństwo okupione jest cierpieniem, a ciało posiniaczone od jego okrucieństwa. Ostatnie, przełomowe, pobicie kończy się śmiercią dwóch osób i na zawsze odmienia życie Lei. Potykając się o własną przeszłość, Lea wyrusza w podróż w poszukiwaniu nowego domu, którym niespodziewanie staje się Lulu’s Cafe. Lulu, drobna charyzmatyczna i pełna mądrości południowa piękność, podejmuje wyzwanie, aby pomóc młodej kobiecie w uleczeniu jej ran. Pomaga jej w tym czarujący dżentelmen z Południa.
Lulu’s Cafe przeplata ze sobą życiowe upadki oraz rzuca światło na ścieżki, które wiodą do szczęścia.
Tonya „T. I.” Lowe jest rodowitą mieszkanką nadmorskiej Karoliny Południowej. Uczęszczała na Coastal Carolina University i University of Tennessee w Chattanoodze, gdzie studiowała psychologię; specjalizowała się też w kreatywnym pisaniu. Pisanie zawsze było jej marzeniem, więc kiedy w 2014 roku zdecydowała się na skok wiary i wydała niezależnie swoją pierwszą powieść, Lulu’s Cafe – ta szybko została bestsellerem. Do tej pory opublikowała dziesięć powieści, a ma jeszcze wiele historii do opowiedzenia. Tonya jest również żoną i matką, aktywnie działa w społeczności kościelnej. Wraz z rodziną mieszka w pobliżu Myrtle Beach w Karolinie Południowej.
Przyszła pora na historie dorosłych dzieci bohaterów słynnych Złączonych!Pierwszą będzie historia Marcelli Vitiello!Marcella Vitiello, córka Luki i Arii, dorastała w złotej klatce. Otoczona przez ochroniarzy, zamknięta niczym księżniczka w wysokiej wieży, nauczyła się, że nie musi słuchać swojego wewnętrznego głosu oraz instynktu, który mógłby uchronić ją przed niebezpieczeństwem. Instynktu odziedziczonego po ojcu.Maddox White od najmłodszych lat znał smak brutalnego życia. Dorastał w klubie motocyklowym i widział wiele strasznych rzeczy, jakich nigdy nie powinno oglądać dziecko. Jednak to, co najbardziej utkwiło mu w pamięci i go prześladowało, to scena, kiedy Luca Vitiello urządził rzeź i na oczach małego Maddoxa zabił jego ojca oraz wszystkich jego ludzi.Mężczyzna tego nie zapomniał. Wręcz przeciwnie: pragnienie zemsty dojrzewało razem z nim. Teraz capo Famiglii zapłaci za wszelkie swoje przewinienia. A co może zaboleć go bardziej niż utrata ukochanej córeczki, porcelanowej lalki strzeżonej jak oczko w głowie i obiecanej innemu mężczyźnie?Opis pochodzi od Wydawcy.
„Czując mdłości, Audrey poszła usiąść w swojej sypialni, czując mdłości, i odkryła,. Odkryła, że nadal zazdrości Eve Dawson – podobnie jak przez całe swoje życie. [(…]) Z radością oddałaby wszystko, co ma, za to, by móc się stać się Eve.”.
1950
Po zakończeniu wojny Audrey Clarkson opuszcza swoją rodzinną rezydencję w Anglii, by wraz ze swoim synkiem rozpocząć życie na nowo – w Ameryce. Jako owdowiała wojenna panna młoda, Audrey potrzebuje wsparcia swoich teściów, których nigdy jeszcze nie poznała. Po przybyciu odkrywa jednak, że zastana rzeczywistość nie jest taka, jakiej się spodziewała. Jej marzenie o nowym, spokojnym życiu wisi na włosku…
1940
Od dnia, gdy poznały się w Wellingford Hall, gdzie matka Eve pracowała jako osobista służąca matki Audrey, Eve i Audrey różniły się od siebie tak bardzo, jak to tylko możliwe w przypadku dwóch przyjaciółek. Było tak od dnia, kiedy poznały się w Wellingford Hall, gdzie matka Eve pracowała jako osobista służąca matki Audrey. Gdy stały się młodymi kobietami, te różnice odsunęły je od siebie, dopóki zagrożenie inwazją nazistów i wojna znów ich do siebie nie zbliżyły. Pewien Amerykanin stacjonujący w Anglii przynosi Audrey szansę na miłość, zaś upadek systemu klasowego daje Eve nadzieję na wspólną przyszłość z bratem Audrey. Jednak wskutek druzgocących stratz powodu doświadczonych strat obydwie kobiety muszą podjąć przełomowe decyzje, które przyczynią się do stworzenia sieci kłamstw i doprowadzą je obydwie do granic wytrzymałości.
Ponad sto miast obróconych w ruinę i około sześciuset tysięcy ofiar cywilnych taki jest bilans alianckich nalotów dywanowych z lat 19431945, będących jedną z najtrwalszych traum społeczeństwa niemieckiego, która została niemal zupełnie przemilczana.Wojna powietrzna i literatura jest żarliwą krytyką kultury powojennych Niemiec i jej niezdolności do żałoby. To książka, w której W.G. Sebald jawi się jako nieprzejednany polemista bezkompromisowy w sądach, kategoryczny w tonie. Narracyjna subtelność, tak charakterystyczna dla jego prozy fikcjonalnej, ustępuje tu postawie oskarżycielskiej. J'Accuse! rezonuje w niniejszym tomie na wielu poziomach, sięga bowiem do samych fundamentów oświeceniowego humanizmu, a także do etycznych powinności literatury.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?