Rouletabille zostaje oskarżony o zabójstwo wybitnego profesora Rolanda Boulengera i swojej żony Ivany, która była asystentką Boulengera. Tym razem francuski detektyw-reporter musi wyjaśnić tajemnicze morderstwo, które teoretycznie mógł popełnić tylko on sam. W tej przygodzie Leroux powrócił do wczesnych śledztw Rouletabillea,szczególnie do Tajemnicy żółtego pokoju. Narratorem tej historii jest ponownie Sainclair, który opowiedział pierwsze przygody Rouletabillea.
"Upiór opery" gotycka powieść grozy z 1909 roku autorstwa Gastona Leroux, francuskiego pisarza i prawnika, do dziś zaskakuje i zachwyca czytelników wartką akcja i wielowątkową fabułą. Tytułowy Upiór to w istocie genialny architekt i kompozytor o imieniu Eryk. Obdarzony barwnym życiorysem, błyskotliwym umysłem, ale też zdeformowanym ciałem, od lat zamieszkuje podziemia Opery Paryskiej. Pewnego dnia w operze pojawia się młoda, utalentowana sopranistka – Christine Daaé, w której Eryk zakochuje się bez pamięci. Ją z kolei łączy uczucie z wicehrabią Raulem de Chagny. Gdy umiera ojciec śpiewaczki, ta z rozpaczy traci głos. Owładnięty obsesyjną miłością Eryk postanawia pomóc dziewczynie odzyskać umiejętność śpiewania, porwać ją i rozkochać w sobie. Czy uczucia Eryka zostaną odwzajemnione? Czy śpiewaczka odzyska swój unikatowy głos? Jak dalej potoczą się losy Eryka, Christine i Raula? Historia Upiora z Paryskiej Opery stała się inspiracją do stworzenia licznych ekranizacji. W 1986 roku na londyńskim West Endzie miała miejsce światowa prapremiera musicalu, który na podstawie historii Upiora stworzył Andrew Lloyd Webber. Musical Upiór w Operze stal się najbardziej dochodowym musicalem w historii, odnosząc gigantyczny sukces na najważniejszych scenach musicalowych na całym świecie, m.in. na Broadwayu, gdzie był najdłużej w historii granym spektaklem.
Upiór w operze to powieść gotycka Gastona Leroux, publikowana w odcinkach w latach 1909-10. Historia została sfilmowana kilka razy i są też cztery wersje teatralne. Najbardziej znaną adaptacją materiału jest musical o tym samym tytule Andrew Lloyda Webbera i Richarda Stilgoe.W czasie zmiany dyrektorów w Operze Paryskiej odbywa się wielka gala. Triumfy święci tam piosenkarka Christine Daa. Jednocześnie znajduje się ciało pracownika sceny Josepha Buqueta. Dziewczyny baletowe spekulują, że był to akt Upiora w Operze, którego istnienie przypuszcza się już od jakiegoś czasu.Na gali obecni są również Philippe, hrabia de Chagny i jego 20-letni brat Raoul, który rozpoznaje Christine jako przyjaciółkę z dzieciństwa i wyrusza do jej garderoby. Tam Christine najpierw udaje, że nie rozpoznaje Raoula, i prosi go o odejście. Ale kiedy Raoul opuszcza garderobę, słyszy głos mężczyzny rozmawiający z Christine. Kiedy Christine wychodzi, Raoul wpada z powrotem do garderoby, ale znajduje ją pustą.
Akcja powieści rozgrywa się w czasie I wojny światowej. Rouletabille zostaje wysłany do Niemiec do fabryki maszyn do szycia, aby uwolnić niejakiego Fulbera, francuskiego naukowca porwanego wraz z rodziną przez Niemców. Problem w tym, że Fulber dokonał wielkiego odkrycia, dzięki któremu można zbudować broń masowego rażenia i zagrozić Paryżowi. Uczony odmawia zdrady tajemnicy, ale bardziej podatny na przekazanie informacji jest jego uczeń, Polak Kaniewski, który jest narzeczonym córki Fulbera.
Podczas spaceru ulicami Paryża, Arsne Lupin (alias Raoul de Limsy) nagle znajduje się za mężczyzną, który śledzi blondwłosą, niebieskooką angielską turystkę... Później, w cukierni na Bulwarze Haussmanna, zauważa przy stoliku młodą kobietę o blond włosach i zielonych oczach... Nie ma on pojęcia o wielu przygodach, które go czekają. Już niebawem podążając za Angielką Raoul stanie się świadkiem okrutnej zbrodni i stanie twarzą w twarz z nieprzebierającymi w środkach przestępcami, a także żądnym zemsty komisarzem Marescalem.
Rouletabille zostaje wysłany przez swoją gazetę do Bułgarii, aby relacjonować wydarzenia z wojny bułgarsko-tureckiej i dołączyć do kobiety, którą kocha, Iwany Wilczkow. Jest ona córką zamordowanego generała, jednego z dowódców wojsk bułgarskich. Mordu przed laty dokonał watażka bułgarski Gawłow, będący na żołdzie tureckim i występujący obecnie pod nazwiskiem Kara Selim. Wraz ze swoją bandą Gawłow najeżdża miejsce stacjonowania dowódców armii bułgarskiej, zabija kolejnego generała, stryja Iwany, a ją samą porywa do swojego zamku. Co więcej, ginie także kufer bizantyński, który zawiera tajne plany mobilizacyjne armii bułgarskiej. Rouletabille dostaje misję odzyskania planów oraz Iwany, jednak w tym celu musi udać się do straszliwego Czarnego Zamku, siedziby Kara Selima.
Rouletabille rzucił się wraz z przyjaciółmi do jaskini lwa, czyli do legowiska straszliwego Gawłowa dlatego, że uwielbiał Iwanę Wilczkow i chciał ją uratować ze szponów bandyty, mordercy całej jej rodziny. Po wielu niebezpiecznych przygodach, w których nie raz ryzykował życiem, uratował Iwanę, złapał jej porywacza i po co? W chwili, gdy przybywają posiłki pod wodzą Atanazego Kietewa, kuzyna Iwany, ona sama ułatwia ucieczkę swojemu niby śmiertelnemu wrogowi Gawłowowi. Jak potoczą się dalsze losy Rouletabille w tej sytuacji, zwłaszcza, że wojna bułgarsko-turecka wchodzi w decydującą fazę, a reporter nieraz znajdzie się na pierwszej linii frontu?
Powstały w 1909 „Upiór opery” to jedna z najsłynniejszych gotyckich powieści grozy. Historia Erica – zdeformowanego, genialnego kompozytora żyjącego w podziemiach paryskiej opery, nieszczęśliwie zakochanego w młodej solistce, była wielokrotnie ekranizowana i przenoszona na sceny teatru. Żadna interpretacja nie może się jednak równać z oryginalnym tekstem Gastona Leroux – zdecydowanie bardziej mrocznym, głębszym, z plejadą barwnych postaci nie pozbawionym jednak elementów humorystycznych. Ponadczasowy i niezwykle popularny, wypełniony wartką akcją utwór na stałe wpisał się w kanon literatury światowej.
Niniejsze wydanie „Upiora opery” w nowym, opartym na pełnej wersji tekstu przekładzie Hanny Śmierzyńskiej i Andrzeja Wiśniewskiego, uzupełnione jest o szczegółowe przypisy oraz obszerne posłowie dr hab. Doroty Babilas z Uniwersytetu Warszawskiego, a także wzbogacone o liczne ilustracje autorstwa francuskiej malarki Anne Bachelier.
Znany francuski młody detektyw-reporter Józef Rouletabille zostaje wezwany przez cara do Rosji. Jego zadaniem będzie chronić życie generała Fiodora Triebasowa, byłego gubernatora Moskwy, znanego z krwawych tłumień wystąpień młodych rewolucjonistów. Nazwali oni Triebasowa katem Moskwy i wydali na niego wyrok śmierci do wykonania w najbliższych dniach. I rzeczywiście, mają miejsce nieudane zamachy: bomba w wazonie z kwiatami oraz pod podłogą, wszystkie w domu Triebasowa. Nie wiadomo, kto jednak pozwala na podkładanie ładunków wybuchowych i trucizn w pilnie strzeżonej willi generała. To zadanie dla Rouletabille'a, którego już w pociągu do Sankt Petersburga ostrzegają rewolucjoniści, że nie dojedzie żywy do Rosji.
Książka Perfumy czarnej damy jest kontynuacją Tajemnicy żółtego pokoju. Józef Rouletabille aby wyjaśnić zagadkę w poprzedniej części pojechał do Ameryki, gdzie wrócił pamięcią do swego dzieciństwa i wspomnienia pani w czerni, pięknej nieznajomej o niepowtarzalnym zapachu. Teraz, gdy młody reporter zdemaskował sprawcę napadu, pan Darzac i panna Stangerson mogli wreszcie się poślubić. Ceremonia ma miejsce z udziałem prawie wszystkich bohaterów Tajemnicy żółtego pokoju.Jednak straszliwy Ballmeyer, uważany za zmarłego, wciąż chyba działa i wydaje się zdeterminowany, by zaszkodzić szczęściu nowożeńców. Państwo młodzi wierząc, że widzieli złodzieja kilka razy podczas swojego miesiąca miodowego, skracają swój pobyt za granicą, aby osiąść w Castle Red Rocks, twierdzy z widokiem na wybrzeże Morza Śródziemnego. Czy Ballmeyer naprawdę żyje i kto zagraża państwu Darzacom?
W podparyskiej rezydencji należącej do znanego naukowca ktoś usiłuje popełnić morderstwo. Ofiarą jest córka profesora, prowadząca razem z nim badania. Miejscem akcji - tajemniczy żółty pokój, z którego nie ma innego wyjścia, jak przez drzwi (a te były pilnowane). Do rozwiązania tej arcytrudnej zagadki zatrudniony zostaje znany detektyw Fryderyk Larsan. Niejako na doczepkę do pałacu przybywa także Józef Rouletabille, osiemnastoletni dziennikarz paryskiej gazety Epoka, który zamierza prowadzić swoje własne śledztwo. Każdy ze śledczych ma swoja własną teorię. Które ślady okażą się prawdziwe?Tajemnica żółtego pokoju to pierwsza z kilku książek serii z Rouletabillem w roli głównej. Napisana została w 1907 r. i szybko zyskała znaczny rozgłos, podobnie jak kolejne odsłony cyklu. Dziś jest uważana za jeden z najważniejszych francuskich kryminałów, a jej autor - Gaston Leroux porównywany jest z Arthurem Conan-Doylem, twórcą postaci Sherlocka Holmesa
The long-ago mysteries of the great opera house in Paris have never been explained. Why did so many terrible tragedies happen there? Why did everyone flee from it in fear? This gripping story about the “opera ghost” and the beautiful singer he loves launched one of the most popular musicals in Broadway history—and it serves up enough thrills, chills, and surprises to keep even the most reluctant reader fascinated.
"Upiór w operze" to powieść gotycka Gastona Leroux, publikowana w odcinkach w latach 1909-10. Historia została sfilmowana kilka razy i są też cztery wersje teatralne. Najbardziej znaną adaptacją materiału jest musical o tym samym tytule Andrew Lloyda Webbera i Richarda Stilgoe.
Christine is a beautiful young singer at the Paris Opera. She is watched by the Opera's 'phantom' - a mysterious masked figure who terrorises the Opera's management and players. With the Phantom's help, Christine rises to become the Opera's star performer, but when the Phantom demands her heart in return, Christine is torn between gratitude and pity for her strange benefactor, and love for her childhood sweetheart, Raoul.
The greatest French detective in his most fiendish case. Even if Hercule Poirot had been born a Frenchman, not a Belgian, he would have to take second place in detection to Joseph Rouletabille, the brilliant young sleuth created by Gaston Leroux.
Here, in his first and most baffling case, the eighteen year old reporter astounds readers with his audacity and ingenuity. Who could have tried to murder Mademoiselle Stangerson, beautiful daughter of a famous radium scientist ? And how could they have entered and escaped from a completely locked and watched room ? With the Surete's top sleuth vying against him, Rouletabille is determined to prove only he can solve the case. This classic work of French detective fiction was much admired by Agatha Christie. As a connoisseur of the detective story she said this was 'one of the best'. Others would praise it even more highly than that.
The best detective story ever written
JOHN DICKSON CARR
The most dazzlingly brilliant detective story I have ever read
ARNOLD BENNETT
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?