Ta kategoria dedykowana jest współczesnym czytelniczkom literatury kobiecej. Bardzo szeroki wybór romansów, kryminałów, powieści obyczajowe, poruszająca literatura kobieca, erotyki, harlequiny polskich i zagranicznych autorów. Każda lubiąca czytać kobieta znajdzie coś szczególnego dla siebie.
Polecamy literaturę Sergiusza Piaseckiego, Stanisława Srokowskiego, Diany Palmer czy w końcu Blanki Lipińskiej.
Wit Szostak Szczelinamizałożenie jest czysto powieściowe:spisać życie autoportret poetkilecz zrobić to z założeniaza pomocą form niepowieściowychkrótkich i pełnych przemilczeńa potem czytelnika zaprosićdo niezwykłej gry w sklejanieżycia narratorki z okruchówjej najintymniejszych doświadczeń:dojrzewania, miłości i rozstańrozczarowań i macierzyństwatrudnych relacji rodzinnychdługiego cienia przeszłościlosu kobiety w świecierządzonym przez mężczyznzmysłowa i cielesnaniedopowiedziana i bezkompromisowanieoczywista i prawdziwata książka jest jak kobieta
Pierwszy tom nowej, rozdzierającej serce sagi Magdaleny WaliJest wiosna 1944 roku. W cieniu wojny wśród mazurskich jezior rodzi się uczucie, które może kosztować życieAmalia Heyn to córka bogatych mazurskich gospodarzy, lecz od dnia ślubu z Niemcem należy do rodziny nazistów. Dziewczyna jest świadoma okrucieństwa wojny, martwi się o życie walczącego na froncie męża, ale nie umie się odnaleźć wśród ludzi ślepo wierzących w potęgę Hitlera i Rzeszy Do gospodarstwa Heynów trafi a Piotr Liszkiewicz, polski robotnik przymusowy. Tajemniczy mężczyzna pała nienawiścią do Niemców. Marzy o zemście. Nie zdaje sobie sprawy, że jedyną osobą, która dobrze mu życzy, jest Amalia.Mimo początkowej niechęci między Amalią a Piotrem nawiązuje się nić porozumienia. Oboje wiedzą, że ich przyjaźń jest zakazana, jednak z czasem serca przestają słuchać rozumu Co zrobić z rodzącą się miłością, za którą grozi śmierć?Magdalena Wala znów po mistrzowsku tworzy powieść osadzoną w czasach, które wymagały dokonywania najtrudniejszych wyborów. To poruszająca historia o potrzebie kochania i bycia kochanym oraz o poszukiwaniu siebie w miejscu, w którym narodowość definiowała człowieka. Cenna lekcja, z której warto wyciągnąć wnioski. Polecam!Magdalena Majcher, autorka m.in. Mocnej więzi i Małych zbrodni
‘I was born twice: first, as a baby girl, on a remarkably smogless Detroit day of January 1960; and then again, as a teenage boy, in an emergency room near Petoskey, Michigan, in August of l974.’
So begins the breathtaking story of Calliope Stephanides and three generations of the Greek-American Stephanides family who travel from a tiny village overlooking Mount Olympus in Asia Minor to Prohibition-era Detroit, witnessing its glory days as the Motor City, and the race riots of 1967, before they move out to the tree-lined streets of suburban Grosse Pointe, Michigan. To understand why Calliope is not like other girls, she has to uncover a guilty family secret and an astonishing genetic history that turns Callie into Cal, one of the most audacious and wondrous narrators in contemporary fiction. Lyrical and thrilling, Middlesex is an exhilarating reinvention of the American epic.
Middlesex won the 2003 Pulitzer Prize for Fiction.
Choć Valentina Gilardi urodziła się w potężnej rodzinie mafijnej, to jednak nie żyje w świecie przemocy i nielegalnych interesów. Przynajmniej do dnia pogrzebu ojca. Valentina dowiaduje się, że zgodnie z jego ostatnim życzeniem, ma przejąć władzę nad mafijnym imperium. Trzy lata później jest już zupełnie inną kobietą: silną, niezależną i budzącą postrach. Doskonale radzi sobie w nowej roli, ale na horyzoncie pojawia się wróg, który poprzysiągł zniszczyć nie tylko ród Gilardich, ale także równie potężną rodzinę Margante. Cascio Margante wierzy, że najlepszym rozwiązaniem będzie ślub z Valentiną, który przypieczętuje mafijny sojusz. Czy to wystarczy, żeby pozbyć się zagrożenia?
Los bywa kapryśny. Raz nam daje, raz zabiera. Obsypuje szczęściem, by po chwili odebrać ostatnie okruchy nadziei. Przekonała się o tym Lena Mazur, która na co dzień wiedzie spokojne życie. Jest atrakcyjną kobietą, mieszka w Warszawie, prowadzi dział finansów znanej firmy, samotnie wychowuje jedenastoletnią córkę Basię. Na swój sposób jest szczęśliwa, chociaż coraz częściej doskwiera jej samotność.Lena doskonale pamięta dzień, w którym rozpadły się jej marzenia i plany. Musiała przejść przyspieszony kurs dorastania. Przetrwała, stała się silniejsza. Jednak los ponownie wystawia ją na próbę. Po latach wraca Borys jej dawna miłość. Ponadto jest zmuszona do zmiany pracy, wplątuje się w gorący romans z szefem, ma problemy wychowawcze z córką. Pomocy szuka wśród przyjaciół oraz w spokojnym domu w niewielkiej miejscowości Zalesie.Bo historia lubi się przecież powtarzaćSzczególnie wtedy, gdy nie zamknęło się spraw z przeszłości.Intrygująca, pełna emocji i zaskakująca powieść o tym, że nic w życiu nie jest nam dane raz na zawsze. Miłość, zdrowie, rodzina, szczęście o nie należy zabiegać każdego dnia. Najważniejsze to zamknąć przeszłość i wybaczyć tym, którzy nas skrzywdzili. Bo nawet najmniejsza zmiana to szansa na lepsze jutro.
Katja jest zielarką. Najlepszą w okolicy, a może i całej Galicji. Rośliny do niej mówią (nie naprawdę, rośliny przecież nie potrafią mówić), dziewczyna ma instynkt medyczny, a od romansów woli zielniki. I to jej przysparza kłopotów, bo w XIX wieku nawet lekarz nie potrafi docenić wiedzy i logiki. Gdy do tego dodać charakterek i cięty język, łatwo sobie wyobrazić, przez co Katja przechodzi na pańskich dworach albo w chałupach chorych, gdzie rządzi szeptucha. Żeby było trudniej, dziewczyna odebrała wyprzedzające epokę feministyczne wychowanie od przybranego ojca, zielarza Batki, który na stronach poradników dla dobrze wychowanych panien zwykł suszyć grzyby. Słowem: Katja często musi w duchu odmawiać modlitwę do patronki cierpliwych, żeby nie trafił ją zwykły, ludzki szlag. A ten trafia ją najczęściej w towarzystwie pewnego zadufanego, złośliwego i przystojnego szlachcica. Jego dowcip jest równie ostry jak jej inteligencja, a jej zadziorny charakter równie twardy co jego wojskowe obycie.Jaki los czeka biedną dziewczynę w takim świecie?Aptekarka, pierwszy tom serii, to znakomita powieść historyczno-obyczajowa Magdy Skubisz, autorki nominowanej do Literackiej Nagrody im. Józefa Mackiewicza za debiut LO Story.Zastrzeżenie: niektóre postacie występujące w książce nie są fikcyjne i można je spokojnie mylić z historycznymi, a zawarte w książce treści medyczno-zielarskie nie zastępują fachowej porady lekarskiej, choć mogą pomóc.Opowieść o silnej kobiecie, która jest świadoma swojej wiedzy i mocy. W zielarce Katji skupia się tragedia zdolnych kobiet w czasach, kiedy musiały przepraszać za swoją wiedzę, prosić o pozwolenie na praktykę czy przekonywać mężczyzn, że są równie dobre jak oni. Bardzo polecam.Ałbena Grabowska - pisarka i lekarka
Osławione kapeenki dręczone przez zmienny los wspierają się nawzajem, próbując posklejać połamane serca i ułożyć sobie życie. Ania wciąż miota się w swoich uczuciach, wynajdując tysiące przeszkód w drodze do szczęścia. Margo, zaskoczona odmiennym stanem, próbuje okiełznać hormony. Julia walczy ze skorumpowanym wymiarem sprawiedliwości o wolność ukochanego i z własną matką o zrozumienie. Kamila, której winy zostały wybaczone, wpada na kolejny szatański pomysł, by pomóc przyjaciółce. Lecz czy dobre chęci nie zawiodą jej znów na manowce?
Czy porzucone narzeczone już zawsze będą porzucone? A może w końcu zdołają dostrzec to, co najważniejsze i tuż obok? Czy los uśmiechnie się do nich i zafunduje im wreszcie upragniony happy end?
Zapraszamy do Klubu Porzuconych Narzeczonych, gdzie życie nie obejdzie się bez „Plotek i ploteczek”.
Bohaterki Klubu Porzuconych Narzeczonych skradły moje serce już od pierwszych stron powieści. Nie mogłam się doczekać, by sięgnąć po ostatnią część ich przygód i znów przeżyć chwile niepokoju i wzruszeń, by znów móc zajrzeć do ich domów, życia i serc, a także głów pełnych niespokojnych myśli. Pióro Autorki jest tak sprawne, a akcja tak wartka, że książkę pochłania się wręcz w szaleńczym tempie, by jak najszybciej dotrzeć do czekającej na końcu nagrody.
Agnieszka Kazała, pisarka, ilustratorka
Opowieść o wierze, nadziei i miłości, z których największa jest ta ostatnia Poznajcie Jarka, który zrezygnował z pracy zarobkowej, by sprawować pieczę nad własnym ojcem. Obaj mieszkają pod jednym dachem, lecz głęboki niedosłuch taty jest przyczyną wielu nieporozumień. Jarek nie ustaje w dążeniach, by Jan wrócił do zdrowia.Mężczyzna, przytłoczony zmaganiami z niepełnosprawnością ojca, cieszy się jednak każdą dobrą chwilą. W weekendy i święta spotyka się ze swoją partnerką - Kaśką. Spisuje także dziennik, w którym notuje swoje przeżycia, myśli i wspomnienia. Pędząc żywot trochę na uboczu, bacznie przygląda się współczesnej, rozdartej światopoglądowo Polsce i... z niepokojem oblicza w myślach przyszłą emeryturę.
W górskim hotelu Olympic przycupniętym nad fikcyjną włoską wioską o nazwie Strega, wśród gęstych lasów i jadeitowych jezior, pracuje sezonowo grupa młodych kobiet, dziewiętnastoletnia Rafa i jej osiem koleżanek. Każdego dnia wietrzą pokoje, prasują prześcieradła i gotują posiłki dla gości, którzy nigdy się nie pojawiają. Wypełniają nieustannie te same obowiązki, aż granice między identycznymi dniami zaczynają się zacierać, a wspaniały hotel okazuje się przedziwną pułapką, zawieszoną pomiędzy snem a jawą. Co to za miejsce i kto nim zarządza? Co się stało z Cassie, która zaginęła podczas jedynej uczty, kiedy hotel zapełnił się gośćmi?
Historia, kojarząca się z kultowym filmem „Piknik pod Wiszącą Skałą”, atmosferą nawiązuje do książek Stephena Kinga, budząc w czytelniku jednocześnie niepokój i chęć ponownej lektury. Czytając, nieustannie sprawdzamy, czy jakiś szczegół nam nie umknął, czy w opisach codzienności nie kryje się jakaś podpowiedź zdradzająca losy zaginionej. Z pozoru senna, ta klimatyczna narracja nieusytuowana w żadnym konkretnym czasie osiąga punkt kulminacyjny w momencie katastrofy. Sposób pisania Lykke Holm zaskakuje nieoczywistym doborem słów, wizualnym, niezwykle zmysłowym i nieposkromionym sposobem opisu. Rytuały przejścia, tajemnice, niezwykłe miejsce akcji, bogactwo symboli i dramatyczne wydarzenia sprawiają, że każda scena ożywa w wyobraźni czytelników.
„Wiedziałam, że życie kobiety w każdej chwili może zmienić się w miejsce zbrodni” – myśli narratorka na początku książki, zapowiadając nadciągającą tragedię. Pomimo wszechobecnego napięcia kobiecy świat przedstawiony przez Johanne Lykke Holm zachwyca i fascynuje.
„Dagens Nyheter”
Niezwykle wyczekiwana kontynuacja Korepetytora!Dwa lata. Tyle minęło od ich ostatniego spotkania. Życie Isabelli teoretycznie ruszyło do przodu. Dziewczyna ma chłopaka, stała się bardziej niezależna, a kariera prawnicza stoi przed nią otworem.W Kalifornii grasuje seryjny morderca, co przysparza Hoganowi o wiele więcej pracy niż dotychczas. Kiedy Isabella zostaje przydzielona do odbycia stażu w prokuraturze, ziemia usuwa jej się spod nóg. Jednak kobieta wie, że nie może się wycofać. Wrogie spojrzenia, jakie posyła jej Hogan podczas wspólnego spotkania, utwierdzają ją w przekonaniu, że ich rozstanie było właściwe, choć obecność byłego kochanka ma na nią nieuchronny wpływ.Teraz Hogan jest bardziej bezwzględny. Bardziej oschły. I niestety bardziej uwodzicielski.Pół roku u boku prokuratora będzie dla Isabelli sporym wyzwaniem.
Terapia wstrząsowa to romantyczna historia wzbogacona o wątek psychologicznej zabawy.Milena porzuca swojego narzeczonego Patricka i postanawia wykorzystać wykupioną już podróż poślubną do Grecji. W hotelowym pokoju znajduje zagadkowy list, w którym tajemniczy Przewodnik zaprasza ją do niezwykłej przygody. Podczas czasu spędzonego na wyspie kobieta poznaje kilku atrakcyjnych mężczyzn. Uwolnienie skrywanych przez lata traum oraz dotarcie do zakamarków swojej duszy, pozwalają bohaterce przypomnieć sobie o własnej wartości i kobiecości.Czy uda jej się zawiązać relację z którymś z poznanych w Grecji mężczyzn? A może uda się odbudować wcześniejszą relację z Patrickiem?
JEDNO ZDARZENIE MOŻE POCIĄGNĄĆ ZA SOBĄ WIELE KONSEKWENCJI.
Ludzka pamięć jest bardzo podatna na sugestie. Czasami nieprawdziwe informacje z zewnątrz mogą spowodować, że stworzymy fałszywe wspomnienia, tym bardziej gdy ktoś nie chce, by prawda wyszła na jaw.
Mikołaj, ambitny sportowiec, ulega wypadkowi samochodowemu. Za wszystko obwinia młodą kobietę, która prowadziła drugi pojazd. Skoczek chce oczyścić swoje dobre imię, choć to nie będzie łatwe. Jest też pewny, że już spotkał tę dziewczynę.
Amelia nie pamięta swojego życia. Przede wszystkim okazuje się, że jest mężatką. Dziewczyna stara się odzyskać pamięć, ale każde wspomnienie budzi jej niepokój. Kiedy pamięć zawodzi, wie, że musi w inny sposób dotrzeć do prawdy.
Pod wpływem chwili Amelia i Mikołaj postanawiają sobie zaufać. Dokąd zaprowadzi ich ta droga? Czy wspólnie uda się im rozwiązać zagadkę?
Amatorzy mocnych wrażeń znajdą tu dla siebie obfitość łakomych kąsków. Ale zasadniczo nie jest to książka ku lubieżnej uciesze czy satysfakcji pornografów. Chodzi o coś poważniejszego, jeśli uznać za to odwieczną, i wciąż eksploatowaną jako topos, walkę dobra ze złem. Oryginalność Sade'a polega na tym, że wybitnie miesza szyki. Z reguły w enuncjacjach, odpowiednio w kulturze znobilitowanych, staje się po stronie dobra. Sade również tak czyni, oddając głos cnotliwej Justynie. Ale wprowadza też na scenę tabuny negatywnych protagonistów, seksualnych aberrantów i persekutorów cnoty, których prezentuje afirmatywnie, otoczonych nie tylko nimbem powodzenia, ale wraz prestiżu i świetności. Ich wigor entuzjazmuje, a argumentacja zakłóca psychiczną homeostazę opartą na aprobacie konwenansów, gdyż nie zawsze wydaje się tylko rezonerstwem nie do przyjęcia. Do rąk polskiego czytelnika trafia wreszcie arcydzieło światowej literatury (La Nouvelle Justine z 1797 roku, spuszczona ze smyczy wszelkiej oględności trzecia wersja przygód emblematycznej bohaterki Sade'a), niegdyś inkryminowane i funkcjonujące tylko w podziemnym obiegu, w 1956 roku zwolnione we Francji z cenzury, a pod koniec XX wieku oficjalnie uświęcone edycją w renomowanej kolekcji "Pliade" u Gallimarda. Rzecz do czytania z użyciem jednej ręki i rewelacyjna powieść gotycka, nie tylko kunsztownie mnożąca, ale i efektownie eskalująca przekroczenia. Niewykluczone, że Sade jest moralistą, patrzącym na ludzkie sprawy bardziej globalnie niż zalecają to rozmaite, zredukowane do partykularnych interesów i ciasne światopoglądowo ideologie. Ale warto też u tego zamkniętego w stereotypie autora dostrzec niepodejrzewane zrazu walory, jakimi operuje po mistrzowsku - humor i liryzm. Ambiwalencję i blask tego dzieła ujawnia może oksymoron, którym określić by się dało jego gatunkową specyfikę - dolorystyczna komedia. A uwzględniając znak firmowy Sade'a - wyobraźnię - adekwatna wydaje się jeszcze i taka kwalifikacja: roller coaster ekscesu i transgresji.
Karolinę Wilczyńską i jej twórczość pokochały tysiące czytelniczek. Nikt tak jak Autorka nie oddziałuje na emocje, nie buduje nastroju, nie mówi o rzeczach trudnych, a jedocześnie tak bardzo bliskich zwyczajnym kobietom. "Stacja Jagodno" ma całe rzesze fanek. "Rok na Kwiatowej" nikogo nie pozostawia obojętnym. Seria "Ja, Kobieta" zmusza do zatrzymania się w codziennym biegu i chwili refleksji. Nadszedł czas, by przypomnieć fenomenalny debiut Autorki. Nadia porzuca miasto i dobrą pracę, by spróbować czegoś innego i nowego - życia na wsi. Takiego ze wszystkimi jego urokami, bolączkami i uprzedzeniami. Z mieszkańcami, którzy choć życzliwi, bywają też nieufni i zdystansowani. Przed kobietą kolejne wyzwania. Jednym z nich jest tytułowy performens. Czym jest? Jak zareagują na niego ludzie? Dokąd zaprowadzi bohaterkę?Poznaj historię niebanalną i nieprzewidywalną, nastrojową i przejmującą. Daj się ponieść refleksyjnej opowieści o spełnianiu marzeń i o tym, jak trudno je zrealizować. Ale przecież trzeba próbować...
Meg jest mistrzynią w komplikowaniu życia sobie i innym. Panna Donell nadal bez pamięci kocha Ericka i choć już nie ukrywa swojego pobytu w Londynie, wciąż nie ma odwagi powiedzieć ukochanemu, dlaczego od niego odeszła. Kiedy zrozpaczony Erick rzuca się w wir pracy, by jak najszybciej odzyskać majątek, ona wije sobie urocze gniazdko z Tomem i Brayanem.Z kim? No właśnie los postawił na drodze panny Donell kolejnego ciekawego mężczyznę.
Aga jest skromną ekspedientką w jednej z popularnych sieciówek z ubraniami. Ma przystojnego narzeczonego, w którym jest zakochana bez pamięci, i dwie przyjaciółki Monikę i Ankę. Jej życie poza tymi dodatkowymi pięcioma kilogramami jest prawie idealne. Prawie, bo nagle narzeczony proponuje przerwę, a przyjaciółka znika. Wtedy Aga poznaje w pubie przystojnego Miłosza, potem wpada na swojego byłego chłopaka, a potemNo właśnie Czy faktycznie stara miłość nie rdzewieje?
Nowe wydanie inspirującej autobiografiiMaya Angelou (19282014)afroamerykańska poetka, pisarka i reżyserka odznaczona Narodowym Medalem Sztukoraz Prezydenckim Medalem Wolności, aktywistka na rzecz praw obywatelskich dlaczarnoskórej ludności w Stanach Zjednoczonych.Dzieciństwo spędziła wmiasteczku na południu Stanów, w dzielnicy zamieszkałej przez czarnoskórych.Trudne lata dorastania spędziła u matki w Kalifornii. To tam spotkały jątraumatyczne doświadczenia, które odcisnęły się bolesnym piętnem na jej życiu isprawiły, że na pięć lat przestała mówić. Została mamą w wieku siedemnastu lat idopiero w 1959 roku zdecydowała się skupić na pisaniu.Wiem, dlaczego ptak wklatce śpiewa, pierwsza z siedmiu autobiograficznych opowieści Angelou,przyniosła jej międzynarodową sławę i przez dwa lata nie schodziła z listybestsellerów New York Timesa. Powieść nominowano do National Book Award i dodzisiaj uchodzi za jedno z najważniejszych arcydzieł XX-wiecznej literaturyamerykańskiej.Poruszająca i inspirująca historia tej nietuzinkowej kobietysprawiła, że stała się ona symbolem odwagi, odporności psychicznej oraz ikonąwalki o prawa słabszych.
W afrykańskiej dżungli zostaje odnaleziony młody mężczyzna rasy białej. Jest nagi, nie mówi, za to trzyma sztamę ze stadem szympansów, a potrafi się postawić nawet gorylom. Po testach DNA okazuje się, że to zaginiony ponad dwadzieścia lat temu dziedzic szkockiego klanu Murray. Od tej pory rozpoczyna się wytężona praca na rzecz ucywilizowania Tarzana i przywrócenia go na łono ludzkiego społeczeństwa. Pod okiem doktora Mac Donalda Anna Przebłysk podejmuje się trudnej roli bezpośredniego uczestnictwa w edukacji seksualnej mężczyzny, który dotąd nie widział kobiety. W swej pracy młoda nauczycielka seksu nie cofnie się przed niczym, aby ona i jej wychowanek otrzymali to, co im się należy i czego pragną.
Niespełnione pragnienia z dzieciństwa, porzucone młodzieńcze planyKażde wydarzenie jest jak fala. Może odbić się echem. Powrócić. Nawet po wielu latach.Ida pracuje w korporacji. W niesprzyjającej atmosferze, zmaga się z ciągłym osłabieniem oraz z rozczarowaniem ze strony partnera, który jest jej przełożonym.Presja osiągania coraz wyższych wyników sprawia, że Ida zamiast piąć się w górę, popada w tęsknotę i roztargnienie.Adrian uważa, że jego przyjaciółka powinna odpocząć. W dniu urodzin wręcza jej zaproszenie na kilkudniowy wyjazd do spa.Ida przyjmuje prezent, jednak okazuje się, że przyjaciel nie był z nią do końca szczery, a miejsce, do którego ją przysłał, niebezpiecznie skłania do wyciszenia i przemyśleń. Nie tego chce dziewczyna wiecznie zabiegana i uciekająca od marzeń, które wiele lat temu musiała porzucić.A czego potrzebuje? Co tak naprawę może ją uzdrowić?W tej powieści istotną rolę odgrywają symbole, sny oraz intuicja. To właśnie ona może się okazać najważniejszym głosem, który nie tylko pomaga podjąć decyzje, ale też wybrzmiewa tłumionymi pragnieniami i skrywaną głęboko prawdą.Anna PurowskaMagister muzykologii, redaktor współtworząca telewizyjny teleturniej wiedzowy. Zadebiutowała w 2015 r. powieścią Moje pierwsze imago. W 2021 r. ukazała się jej druga powieść Kiedy spada gwiazda. Zakochana w podróżach i odkrywaniu nowych miejsc. Pisze książki, aby ukazywać czytelnikom piękno zamknięte w drobiazgach i chwilach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?