W tej strefie nasz czytelnik znajdzie mnóstwo tytułów w atrakcyjnych cenach do swojej domowej biblioteczki. Najciekawsze tytuły książkowe z legendami, podaniami i mitami z różnych stron świata . To nie tylko literackie opracowanie ludowych czy fantastycznych motywów, które funkcjonują w naszej kulturze. To również nauka o tym, skąd pochodzą nasze korzenie.
Mitologia słowiańska"" Jakuba Bobrowskiego i Mateusza Wrony zabiera czytelników w fascynujący świat pradawnych Słowian oraz ich wierzeń. Autorzy, w oparciu o aktualne opracowania naukowe z dziedziny historii, religioznawstwa i językoznawstwa, w sposób barwny i pobudzający wyobraźnię prezentują sylwetki pradawnych bogów i herosów, jak również postaci słowiańskiej demonologii. Tym, co wyróżnia ""Mitologię słowiańską"" spośród innych dostępnych tego typu książek jest przyjazny każdemu czytelnikowi język przedstawionych historii, pozbawiony naukowych, często trudno rozumianych terminów. Publikacja ta jest zbiorem fabularnych opowiadań ilustrujących treść słowiańskich mitów, jednak wszystkie kulturowo-historyczne składniki zawartych w niej tekstów - imiona bóstw i demonów, ich atrybuty i zachowania - zgodne są z wiedzą naukową. W połączeniu z atrakcyjną i przejrzystą formą narracji, czyni to niniejsza książkę atrakcyjną nie tylko dla badaczy historii Słowian, ale także miłośników literatury fantasy, gier komputerowych i wszelkich działań mających charakter rekonstrukcji przeszłości.
Zbiór podań i legend związanych z różnymi miejscowościami i regionami Polski, w opracowaniu znanych autorów - zarówno klasyków literatury polskiej, jak i pisarzy współczesnych. Bohaterami podań są znane wszystkim postacie, m.in. Piast, król Popiel, Janosik czy Bazyliszek. Wybór Hanny Kostyrko, wznowiony teraz w starannym opracowaniu graficznym, z pięknymi ilustracjami, to jedyny tak obszerny i urozmaicony skarbiec wiedzy o naszej przeszłości.
Książka składa się z 2 tomów i sprzedawana jest w komplecie
Tom 1 - str. 468 ISBN 9788379725021
Tom 2 - str. 397 ISBN 9788379725038
Tytułowi Hiperborejczycy to lud występujący w greckiej mitologii, żyjący w krainie szczęśliwości „za Boreaszem”. Siedzibę tego boga starożytni Grecy lokowali najpierw w Tracji, a później, w miarę jak rozszerzał się ich horyzont geograficzny, coraz dalej na północ, poza Góry Ryfejskie, równie mityczne jak sam Boreasz. Hiperborejczycy zamieszkiwali krainę szczęśliwości, słynęli z dobroci, kultury, nauki, byli wielkimi czarownikami. Żyli tak długo, że znużeni życiem, popełniali samobójstwo, rzucając się z urwiska do morza. Hiperborejczykiem był, między innymi, bóg Apollo, opiekun muz, poezji i światła (bliżej będzie o nich w drugiej części książki). Ale co ludy cyrkumborealne, a więc historyczni mieszkańcy Arktyki, mają wspólnego z Hiperborejczykami? Dziś wydaje się, że poza samym określeniem (cyrkumborealne oznacza dosłownie „dookoła Boreasza”) z pewnością niewiele. Współczesna terminologia naukowa tworzona całe stulecia przez ludzi mających klasyczne wykształcenie chętnie korzysta z greki i łaciny. Strefa borealna ma dziś jedynie klimatyczne konotacje – większość przyrodników używających tego terminu nawet nie słyszała o Boreaszu czy Hiperborejczykach – i odnosi się do strefy klimatu zimnego. Sam hiperborejski mit odżywa raz po raz, ostatnio głównie w Rosji, w miarę jak potrzeba mitu, głęboko tkwiąca w ludzkiej podświadomości, pojawia się na nowo. Oczywiście zamiast ludów cyrkumborealnych można by użyć określania „arktyczne” bądź dla ścisłości „arktyczne i subarktyczne”. Byłoby to lepiej i szerzej zrozumiałe, lecz zgubilibyśmy odwieczny związek przeszłości z teraźniejszością (i przyszłością).
Książka dzieli się na dwa tomy i sześć części. Wprowadzenie środowiskowe stanowi część pierwszą zatytułowaną nieco staroświecko – Historia naturalna. Następna część – Arktyka mityczna, która miała być pierwotnie osią całego projektu, poświęcona jest mitotwórczej roli Arktyki w tzw. kulturze klasycznej i późniejszej (europejskiej i ogólnoświatowej). Nie zajmuję się, poza ostatnim rozdziałem, mitami Północy. Trzecia część, Przeszłość, dotyczy ogólnie rzecz biorąc przeszłości ludów cyrkumborealnych, wprowadza w historię ich odkrywania, antropogeografię Północy, jej języki i pradzieje. Tu również znalazły się rozdziały o wymarłych ludach tej strefy. Kończy ją rozdział poświęcony hodowcom reniferów, którzy odchodzą już powoli w przeszłość. Następne dwie części stanowią zasadniczy trzon pracy i poświęcone są rdzennym ludom Północy. Podział na dwa kręgi: wewnętrzny – arktyczny i zewnętrzny – subarktyczny, wydawał się tu najlepszym rozwiązaniem, choć w przypadku wielu ludów jest on dyskusyjny. Te arktyczne omawia część czwarta zatytułowana Pierwszy Krąg, zaś subarktyczne (w szerokim znaczeniu tego słowa) część piąta – Drugi Krąg, rozpoczynająca drugi tom. Szósta, ostatnia merytoryczna część, Europejczycy w Arktyce, poświęcona jest tym grupom ludności europejskiej, które już w czasach historycznych wtargnęły w rejony północne z południa. Jej ostatni rozdział zatytułowany jest Czyja Arktyka? i stanowi swego rodzaju zakończenie książki. Podsumowanie, będące jedynie długim powtórzeniem tego, co znajduje się w całej książce, wydawało się zbyteczne, z powodzeniem zastępuje je rozbudowane Streszczenie.
‘Here, Ariadne takes centre stage in a lyrical, insightful re-telling that explores her motivations and emotions and the grievances caused by grumpy, cold-hearted gods and warm-blooded men, who are equally vengeful and self-interested – Daily Mail
‘The story is well known, of course, but Saint tells it skilfully and, like Miller and Haynes, gives a twist to familiar myth by offering the perspective of women characters’ – The Sunday Times
As Princesses of Crete and daughters of the fearsome King Minos, Ariadne and her sister Phaedra grow up hearing the hoofbeats and bellows of the Minotaur echo from the Labyrinth beneath the palace. The Minotaur – Minos’s greatest shame and Ariadne’s brother – demands blood every year.
When Theseus, Prince of Athens, arrives in Crete as a sacrifice to the beast, Ariadne falls in love with him. But helping Theseus kill the monster means betraying her family and country, and Ariadne knows only too well that in a world ruled by mercurial gods – drawing their attention can cost you everything.
In a world where women are nothing more than the pawns of powerful men, will Ariadne’s decision to betray Crete for Theseus ensure her happy ending? Or will she find herself sacrificed for her lover’s ambition?
ARIADNE gives a voice to the forgotten women of one of the most famous Greek myths, and speaks to their strength in the face of angry, petulant Gods. Beautifully written and completely immersive, this is an exceptional debut novel.
Mimo czterech tysięcy lat dzielących nas od starożytnej Grecji i trudnego do ogarnięcia postępu cywilizacyjnego, który się w tym czasie dokonał, zręby naszej kultury i cywilizacji nadal oddziałują na nasz sposób czucia, myślenia i postrzegania świata, choć często już nie zdajemy sobie z tego sprawy. Książka Zygmunta Kubiaka pozwala wskrzesić tę pamięć, wziąć udział w fascynującym procesie tworzenia się mitów i odbyć podróż w czasie. To nie jest szkolny bryk, lecz dzieło, którego językiem i erudycją należy się rozkoszować, autor przedstawia bowiem wszystkie wersje mitów, które przetrwały do naszych czasów, zapisane przez poetów, filozofów i mitografów, od Hezjoda i Homera po Salustiosa. Zygmunt Kubiak poszukuje prawdy wyłaniającej się z mitów z precyzją filologa i wrażliwością poety.Mitologia Greków i Rzymian otrzymała Nagrodę Wielkiej Fundacji Kultury oraz Nagrodę Czytelników Gazety Wyborczej w plebiscycie książek nominowanych do Nagrody NIKE 1998.Zygmunt Kubiak (19292004) polski pisarz, eseista, tłumacz, propagator kultury antycznej, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, laureat Nagrody Kościelskich za 1963 rok. Autor Brewiarza Europejczyka (1998), Literatury Greków i Rzymian (1999), Dziejów Greków i Rzymian (2003); przełożył m.in. Eneidę i Wyznania św. Augustyna oraz wiersze Konstandinosa Kawafisa. Wydał także antologie Muza grecka (1960) i Muza rzymska (1963) z własnymi przekładami literatury antyku oraz Antologię poezji nowogreckiej (1970). Poza tym tłumaczył z języka angielskiego: Poezje wybrane Williama Blake'a (1991) oraz antologię Twarde dno snu. Tradycja romantyczna w poezji języka angielskiego.
„Bestiariusz słowiański. Część pierwsza i druga” to wyjątkowe wydanie popularnych „Bestiariuszy”, w którym zebrane zostały dwie dotychczas osobne części tego tytułu, czyli „Rzecz o skrzatach, wodnikach i rusałkach” oraz „Rzecz o biziach, kadukach i samojadkach”. Dzięki temu niesamowite, pobudzające wyobraźnię historie o mitycznych stworzeniach, przekazywane z pokolenia na pokolenie przez naszych przodków, znajdziemy teraz w jednej, obszernej publikacji, którą uzupełniają jedyne w swoim rodzaju, piękne ilustracje autorstwa Pawła Zycha i Witolda Vargasa.
Skarbnica najpiękniejszych legend to barwnie ilustrowana publikacja zawierająca teksty najpopularniejszych polskich legend. Legendy to źródło wiedzy o tradycji i kulturze. Historie zawarte w tej książce to opowieści, które od wieków znane są wielu pokoleniom Polaków i wiążą się z różnymi regionami naszego kraju.Książka zawiera: Białą damę, Poznańskie koziołki, Złotą kaczkę, Warszawską syrenkę, Warsa i Sawę, Królową Bałtyku, Lwy z gdańskiego ratusza, Mikołajka, Hejnał z wieży mariackiej, O smoku wawelskim i Pana Twardowskiego. Każdy z tekstów został zilustrowany przez Aleksandra Jasińskiego.Świetna propozycja na nagrody dla przedszkoli i szkół podstawowych.
Legendy to opowieści pisane prozą, które wywodzą się z ludowych wierzeń i są osnute wokół niezwykłych, fantastycznych i cudownych motywów. Podania tłumaczą pochodzenie nazw miejscowości i ich utworzenie, opowiadają o początkach naszej państwowości i dziejach pierwszych władców Polski, a także o życiu i czynach bohaterów historycznych. W niniejszym zbiorze znalazły się podania i legendy znakomitych polskich twórców: Złota Kaczka, Syrena, Bazyliszek, Biała Dama, Legenda o Lechu, Czechu i Rusie autorstwa Artura Oppmana, Mysia Wieża w Kruszwicy, Piast i Boruta Lucjana Siemieńskiego, O Kraku, Smoku Wawelskim i o królewnie Wandzie Józefa Ignacego Kraszewskiego.
Spośród wszystkich legend, baśni i bajek, jakie są na świecie, te są dla polskiego dziecka najważniejsze. Jakże bowiem być Polakiem, nie znając Podania o Lechu, Czechu i Rusie, legendy O Piaście i Popielu czy o Niewidomym księciu Mieszku legend i bajek krakowskich O wawelskim smoku, O Wandzie, co Niemca nie chciała, Lajkonika, Pana Twardowskiego legend i baśni warszawskich Warsa i Sawy, Warszawskiej syrenki, Bazyliszka, Złotej kaczki opowieści góralskich O śpiących rycerzach w Tatrach, Janosika oraz wielu innych znakomitych bajek i baśni polskich, takich jak: Jak to ze lnem było, O dwunastu miesiącach, Szewczyk Dratewka, Szklana góra, Waligóra i Wyrwidąb, Z chłopa król.Legendy, baśnie i bajki zebrane w tej wartościowej i bliskiej naszym sercom książce należą do najważniejszych, ale i najatrakcyjniejszych utworów dla małych czytelników. Teksty napisane są żywym i pełnym wartkich dialogów językiem literackim. Na wyróżnienie zasługuje szata graficzna, która przybliży małym czytelnikom bohaterów naszych polskich bajek, a także scenerie z pięknej polskiej historii.Książka jest lekturą w klasie III szkoły podstawowej
Mam na imię Tina i pochodzę z dalekiej krainy. Jestem babą, czyli mądrą kobietą, czarodziejką albo wiedźmą. Dawno temu „baba” mówiono na kobiety, które umiały leczyć i wróżyć, pomagały ludziom słowem i czynem. Mieszkam w małej chatce niedaleko lasu. Musicie wiedzieć, że wiele w życiu widziałam i słyszałam. Widziałam, jak bogowie stwarzają świat. Jak powstał wiatr. Skąd się wziął deszcz, dlaczego zmieniają się pory roku i dokąd odchodzą ludzie, o których niesłusznie mówi się, że umierają. O tym wszystkim chciałabym Wam w tej książce opowiedzieć."" Martina Mandera-Rzepczyńska – pasjonatka historii, zwłaszcza średniowiecznej, która przekuła swoje zainteresowania w wykształcenie. Interesuje ją zielarstwo i z lubością tworzy maści oraz eliksiry. W kręgu jej zamiłowań znalazły się również mitologia słowiańska i młode pokolenie. Z takiego połączenia powstały „Opowieści Baby Tiny”, które są jej debiutem literackim.
Baśnie H. Ch. Andersena zostały przetłumaczone na wiele języków i wciąż są popularne wśród dzieci i dorosłych na całym świecie. Czytelnicy doceniają w nich szczerość, piękno i prostotę języka, potęgę wyobraźni i uczuć oraz niezwykłą wrażliwość w przedstawianiu świata.Prezentowany zbiór zawiera najbardziej znane i najpiękniejsze baśnie duńskiego pisarza (Królową Śniegu, Calineczkę, Dzielnego ołowianego żołnierzyka, Małą syrenkę i wiele innych), które wspaniale zilustrowała Alicja Rybicka.
Książka wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z fascynującymi prasłowiańskimi mitami. W przystępny i ciekawy sposób przedstawione w niej zostały wyniki wnikliwych badań autorki dotyczących wielokulturowej historii, z której wyrosły prasłowiańskie mity i wierzenia, zakorzenione do dnia dzisiejszego w naszej kulturze. Książka adresowana do czytelników, którzy szukają odpowiedzi na pytanie – jak głęboko sięgają korzenie prasłowiańskich wierzeń oraz jakie są prawdopodobne powiązania bóstw prasłowiańskich ze starożytnymi bóstwami blisko- i dalekowschodnimi? Książka rozwiązuje wiele fascynujących zagadek. Co oznacza termin „niewiasta”? Czy dziewictwo oznaczało jedynie wstrzemięźliwość seksualną? Dlaczego mówimy „piękna jak ta lala” i „Nocny Marek”? Dlaczego kukanie kukułki przepowiada nasz los?
Mity greckie będące dziełem amerykańskiego pisarza Nathaniela Hawthorne’a, zapisały się do światowego kanonu literatury dziecięcej jako znakomita adaptacja mitologii dla młodszych czytelników. Narracja prowadzona jest na dwóch poziomach. Przypowieści mityczne połączone są ze sobą i zamknięte we wspólną ramę opowieścią dotyczącą Eustachego Brighta, studenta Williams College, który postanowił zapoznać grupkę drogich mu dzieci z greckimi mitami i rozpalić w nich zainteresowanie pięknymi tekstami i płynącą z nich mądrością. W pierwotnym wydaniu amerykańskim mity zebrane były w dwóch książkach: Księdze cudów dla dziewcząt i chłopców (A Wonder-Book for Girls and Boys) z 1851 roku i Opowieściach z zaczarowanego lasu (Tanglewood Tales) z 1853 roku. W połączonym wydaniu polskim znalazł się komplet dwunastu mitów z obu książek: Chimera, Głowa Meduzy, Król Midas, Laska Merkurego, Minotaur, Nasiona granatu, Pigmeje, Szkatułka Pandory, Trzy złote jabłka, W pałacu Kirke, Zęby smoka i Złote runo.
Lektura dla klasy III i V
Razem z nami poznasz historie syreny, bazyliszka czy złotej kaczki. Przeniesiesz się do fantastycznego świata pełnego zbójców i cudów. Poznasz zupełnie inne, nieznane dotąd oblicze stolicy. Dowiesz się, skąd pochodzi herb Warszawy, odkryjesz codzienne troski jej mieszkańców sprzed kilkuset lat. Spotkasz całą plejadę postaci fantastycznych i historycznych, może któraś z nich zostanie Twoim przyjacielem? Mamy nadzieję, że historie opowiedziane w tej książce pomogą Ci zrozumieć jak ważne są wartości takie jak dobro czy przyjaźń. Z nami na pewno nie będziesz się nudził.
Iliada jest najstarszym utworem literatury greckiej i europejskiej i należy do ścisłego kanonu literatury światowej. Utwór powstał najprawdopodobniej w VIII wieku przed naszą erą i stał się wzorem dla gatunku eposu heroicznego w literaturach europejskich. Iliada napisana została wierszem, a jej konstrukcja charakteryzuje się złożoną wielowątkową fabułą,składającą się z kunsztownie przeplatających się epizodów.
Tematem utworu jest z jednej strony wojna trojańska, a z drugiej dziewięć gniewów Achillesa, uosabiającego ideał rycerza i bohatera archaicznej cywilizacji w starożytnej Grecji. Poszczególne wątki wojny trojańskiej: przybycie Greków pod Troję, dzieje konfliktu, opis scen batalistycznych i pokojowych, wreszcie narodziny życia politycznego w obozie Greków, splatają się z historią Achillesa. Ten gniewny wódz Myrmidonów wydaje się być niezastąpionym wojownikiem wyrastającym do roli króla wszystkich królów greckich, a jednak nie potrafi pokonać Priama i podbić Troi. Jego śmierć mówi o upadku pierwszego ideału ludzkiego życia opartego na miłości i gniewnej walce o sprawiedliwość. Tryumfuje nie szlachetny rycerz a Ulisses – nowy typ bohatera, uosobienie sprytu i podstępności.
Iliada jest, obok Biblii, utworem, który zainspirował i nadal inspiruje największą liczbę badaczy literatury,
filologów, filozofów, historyków, a także artystów tworzących dzieła sztuki w malarstwie, muzyce,
literaturze czy kinematografii.
Lektura dla szkół średnich
Pięknie ilustrowany leksykon duchów, zjaw i upiorów straszących w polskich miastach i zamkach. Autorzy odszukali w polskiej historii i legendach postacie najbardziej znane, ale też te zapomniane, a ciekawe duchy i widma.
Niniejsza antologia zawiera pierwszy tak obszerny, ilustrowany i opracowany wybór legend warszawskich. Wśród 61 tekstów znalazły się zarówno opowieści spisywane w XIX wieku przez historyka Walerego Przyborowskiego praz folklorystów Kazimierza Władysława Wójcickiego i Romana Zamorskiego, jak i dwudziestowieczne opracowania literackie legend, autorstwa m.in. Edmunda Jezierskiego, Artura Oppmana, Ewy Szelburg-Zarembiny, Hanny Januszewskiej, Marii Krüger, Wandy Chotomskiej, Zdzisława Nowaka, a także teksty powstałe już w XXI wieku, w większości wcześniej niepublikowane. Jako zbiór w sposób komplementarny opisują one legendarne dzieje Warszawy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?