Życzenia, jako szeroko rozpowszechniony akt grzecznościowy, mają ugruntowaną pozycję w kulturze. Na przestrzeni lat zmieniły się zarówno popularne formy podawcze (choć nieprzerwanie funkcjonują w obiegu ustnym), jak i sama ich formuła. Jednocześnie media społecznościowe, które w dużej mierze zaczęły zastępować kontakty międzyludzkie, dążyły do sfunkcjonalizowania życzeń składanych między użytkownikami. Dużą popularnością wśród mediów społecznościowych od lat cieszy się Facebook, proponując internautom wygodny i nowoczesny komunikator w obrębie dwóch płaszczyzn komunikacji – prywatnej i publicznej.
Celem pracy jest przedstawienie modeli komunikowania życzeń, a także ich charakterystyka. Materiału badawczego poszukiwano zarówno w kontaktach towarzyskich między osobami znajomymi, na wzór kontaktów twarzą w twarz, jak i w komunikacji marketingowej. Nieodłącznym elementem dociekań badawczych jest interakcyjność wpisana w naturę medium. Wybór tytułowego sformułowania komunikowanie życzeń, zamiast składanie życzeń, ma za zadanie oddać istotę i zakres opisu, w skład którego nie wchodzi samo przekazywanie życzeń, ale też ich odbiór, reakcja odbiorcy, często też bodziec, który spowodował złożenie życzeń. Dopiero uwzględnienie wszystkich elementów zamyka cały proces nadawczo-odbiorczy aktu życzenia.
Materiał badawczy stanowią posty oraz zainicjowane nimi komentarze, opublikowane na Facebooku na profilach użytkowników powiązanych siecią znajomości z autorką pracy , wpisy na profilach znanych marek, osób publicznych oraz na popularnych profilach społecznościowych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?