Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach władców czy w samym Awinionie u boku papieża. Bankier zostaje emisariuszem Jego Świątobliwości podczas konfliktu Francji, Kastylii i Grenady. Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Czarna pani, Biała śmierć, Przeklęta wioska) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Fantastyka naukowa w polskim komiksie to ogromne dystanse zarówno w czasie i przestrzeni. Od górnej kredy, około 80 milionów lat temu aż po schyłek żywota naszej Ziemi, do około 720 mln lat w przyszłości. Inne planety, inne układy gwiezdne i inne galaktyki. Spotkania z obcymi cywilizacjami: Desjanami, Drollami, Kedanami, Muunami, trójnożnymi, Stworkami-Oporkami i "zielonymi ludzikami" w podlubelskich lasach. Walka ze zbuntowanymi komputerami i najeźdźcami z kosmosu. Fantastyka niczym magnes przyciągała czytelników. Bawiła ich w szarej codzienności, pokazywała inne światy, fascynowała i pobudzała wyobraźnię. O tym wszystkim, a także o licznych ciekawostkach, tropach, nawiązaniach i zagadkach opowiedzą Marcin Osuch i Konrad Wągrowski, na co dzień piszący do magazynu kultury popularnej Esensja, mający na swoim koncie książkę Kolorowe zeszyty. Podziemny front, Pilot śmigłowca i inne serie komiksowe PRL Polska literacka fantastyka naukowa ma bardzo długą i mocną tradycję, wyznaczaną przez dzieła Żuławskiego, Lema, Zajdla czy Dukaja. Dorobek rodzimego komiksu SF wypada w tym porównaniu znacznie skromniej, tak jeśli chodzi o liczbę twórców i tytułów, jak i zasięg ich czytelnictwa. Co nie oznacza, że w Polsce nie powstawały ciekawe cykle, czytane i wznawiane do dziś. Autorzy książki kompetentnie przybliżają ten dorobek - opowiadają o historii gatunku w kontekście całego rynku wydawniczego i omawiają najważniejszych twórców i ich dzieła. Wykonali też porządną kwerendę, dzięki czemu pokazują nam obrazkowe historie mało znane i niemal całkowicie zapomniane. Bardzo ciekawa lektura dla miłośników komiksu i fantastyki naukowej. Tomasz Kołodziejczak, pisarz, wydawca, publicysta, Kanał Fantastyczny Znakomicie przebadana i opisana wyprawa w czasie, do korzeni polskiego komiksu. Poznajemy nie tylko dzieła, ale także mistrzów, którzy je tworzyli. Jak miło znów przypomnieć sobie te cytaty - "O nie, Vahanara nie umiera!", "Zupełnie jak ludzie, Funky". Wojciech Orliński dziennikarz, publicysta i pisarz, autor kilkunastu książek Co to są sepulki? Wszystko o Lemie (2007)
Biała rasa praktycznie zniknęła. W afrykańskim megalopolis dochodzi do starcia Bladolicy Dayak, porzucony jako dziecko, wychowywany w tajemnicy i znający miejscową magię i legendy. Po przeciwnej stronie Simon, prezes firmy wydobywczej, dla której Afryka jest jedynie gigantycznym złożem do splądrowania. Rozpoczyna się bratobójcza walka, ale także starcie dwóch gigantycznych mocy: technologii z pierwotną kulturą. Cyberpunkowy wizerunek Afryki potęguje dodanie odniesień kulturowych: rytuałów inicjacyjnych plemion, transu, masek czy kostiumów. Oryginalne ujęcie to owoc wyobraźni Philippe'a Adamova (Wody Morteluny), który w swoim autorskim komiksie łączy dynamiczną inscenizację, bogaty w detale rysunek i staranną kolorystykę. Miesza pasję do nieokiełznanego Czarnego Kontynentu z polityką w urzekającej i dzikiej wizji.
We Francji w XVII wieku, za panowania młodego króla Ludwika XIII, szaleje zamaskowany wojownik zwany Czerwona Maska, któremu towarzyszy wierny krogulec. Kierowany najlepszymi intencjami okrada bogatych, aby zaspokoić potrzeby najbiedniejszych, czynić sprawiedliwość i naprawiać krzywdy. Wraz ze wściekłością szlachty jego popularność szybko rozprzestrzenia się wśród biedoty. Kto kryje się za maską i dlaczego? "Czerwona Maska" zadebiutowała w 1978 roku i dała początek całemu uniwersum, na które składa się kilka cykli i kilkadziesiąt albumów. W Polsce znana jest seria "7 żywotów Krogulca", stanowiąca uzupełnienie i kontynuację pierwotnej serii. Lekkość opowieści Cothiasa, wierna gatunkowi płaszcza i szpady, zachwycające sceny pojedynków Juillarda, to doskonały początek, by zapoznać się z burzliwym życiem Ariane de Troil i Germaina Grandpina.
Na początku XX wieku podczas wykopalisk archeologicznych w Egipcie zostaje odnaleziona starożytna alchemiczna księga. Artefakt trafia w ręce nazistowskiego Zakonu Jednej Krwi. Zawiera kompletne receptury transmutacji metali oraz opisy właściwości skalnego porostu zwanego Alchenitem. Umiejętność tworzenia złota oraz alchemiczna wiedza połączona z nauką dają początek powstania Neoalchemii, która zapewnia Germanom zwycięstwo w Drugiej Wielkiej Wojnie. "Alchenit" to wyjątkowy komiks, wyróżniający się swoją oryginalnością i wagą podejmowanych tematów. Autor sięga po mitologię, ezoterykę, historię alternatywną czy psychologię. Stawia pytania o sens tego, co czynimy, wadzi się z całym światem, co przypomina twórców, którzy go inspirowali: Philipa K. Dicka, Adama Wiśniewskiego-Snerga czy Jacka Dukaja. Wszystko ze sobą współgra. Wyobraźnia autora, przelana na papier zaskakuje, zaciekawia, ale przede wszystkim daje do myślenia.
Wyobraź sobie nigdy nie nakręcone filmy Alfreda Hitchcocka, Bustera Keatona czy odkryte powieści Aleksandra Dumasa, zaadaptowane i sfilmowane przez współczesnego minimalistę, takiego jak Jim Jarmusch czy Wes Anderson a będziesz mieć pojęcie o wyjątkowym smaku komiksów Jasona. Dodaj do tego prostotę kreski i zwierzęce postacie. Jason, jeden z najbardziej ekscytujących współczesnych twórców komiksu nie boi się mieszać gatunków i wykorzystywać elementów fantastycznych. Dziwne, nieszablonowe opowieści ze zgryźliwymi dialogami i ponurym humorem.
Tom zawiera trzy opowieści.
Alex pogrążony w depresji po zerwaniu z dziewczyną, zostaje wciągnięty w najgorszy koszmar paranoika po tym, jak jego przyjaciel zostaje zamordowany, a wina spada na niego.
Atos, ostatni muszkieter włóczy się bezcelowo. Wszystko się zmienia, gdy Marsjanie atakują Ziemię. Roboty, źli obcy, piękne księżniczki, promienie kontra szpady, zdrada i sekretne korytarze.
Sven lubi nocne naloty na domy przebrany za wilkołaka. Sądzi, że kostium da mu dodatkową przewagę nad zaskoczonym właścicielem, jeśli sprawy przybiorą zły obrót... ale nie wziął pod uwagę, że jego kamuflaż ktoś weźmie na serio.
Nan-Tay i Najemnik podejmują wyczerpujące poszukiwania przodków wojowniczki. W swojej fascynującej i niebezpiecznej przygodzie Najemnik wyruszy z Hiszpanii epoki rekonkwisty aż za ocen, do królestwa Majów. Spotka kogoś, kogo nigdy więcej nie spodziewał się ujrzeć. Vicente Segrelles - hiszpański malarz i ilustrator znany w Polsce dotychczas z okładek książek i czasopism - przedstawia fascynujący świat fantasy. Segrelles tworzy doskonałą iluzję za pomocą farb olejnych. Dzięki oryginalnej technice komiks wyróżnia się wyśmienitym wyczuciem koloru, perfekcyjnymi proporcjami postaci i niesamowitą atmosferą. Na planszach ożywają smoki, legendarne stwory i piękne kobiety. Zanurzamy się w nierealnej opowieści, która niczym mit fascynuje, ale również wywołuje strach i dreszcz. Piękny i wspaniały komiks, który przywraca cudowne emocje i przyjemność z podziwiania obrazów. Federico Fellini
Wspaniała, długa i piękna historia miłosna rozgrywająca się u stóp Gór Skalistych i na Wielkich Równinach. Oto losy Longwayów: Buddy'ego, Chinook, Jeremy'ego i Kathleen. Rodzina początkowo stawi czoła naturze, czasami wrogiej, lecz kształtującej charakter, a następnie wojnom indiańskim, które niechybnie przyniosą ze sobą przemoc i niesprawiedliwość. Podążajcie za nimi ścieżkami życia. Traper Buddy Longway to człowiek, którego życie naznaczone jest radością i dramatem, napięciem i ożywieniem. Opowieść ukazuje XIX-wieczny Dziki Zachód i klasyczne motywy: gorączkę złota, konwoje pionierów, Indian i bandytów. Autorem rysunków i scenariusza jest Szwajcar Derib, autor serii dla dzieci "Yakari" opowiadającej o przygodach małego Indianiana. Album zawiera cztery oryginalne części oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem. W niniejszej księdze gościnne plansze stworzyli Jean Giraud oraz Jean-Claude Servais. Ponadto zawiera pełną opowieść, która we fragmentach została opublikowana w 1983 roku w "Świecie Młodych".
Storm, Rudowłosa i Nomad wędrując poprzez kokony, różnorodne mini światy, trafili do Neu-Londynu, wzorowanego na XIX wiecznym Londynie. Dowiadują się, że jedyną szansą ocalenia Pandarwii jest dotarcie do samego centrum gigantycznego Intruza. "Storm" to europejski bestseller łączący space operę i fantasy. Sukces zawdzięcza hiperrealistycznym, przerysowanym ilustracjom Dona Lawrence'a. Prosta historia przygodowa przechodzi w wielowątkową opowieść mierzącą się z klasycznymi motywami science fiction. "Storm" ukazał się w 14 wersjach językowych. Przed laty drukowały go w Polsce magazyny "CDN", "Komiks" i "Świat Komiksu". Niniejsza edycja zawiera dwa oryginalne albumy oraz dodatki: plakaty, postery, wywiady i teksty przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
W zrujnowanym świecie pleni się zaraza, która zamienia ludzi w okrutnych mutantów. Shastar, ukochany Druuny jest zarażony. Pomóc może jedynie trudno dostępne serum. Czy Druunie uda się zdobyć lek? Stawką jest nie tylko życie bliskiej osoby lecz całej społeczności, bowiem Shastar odkrył prawdziwe oblicze industrialnego świata. Przedstawiamy dwie pierwsze części, :Morbus Gravis" i "Delta" najbardziej znanej serii mistrza komiksu europejskiego, Paolo Eleuteri Serpieriego. Cykl "Druuna" zapoczątkowany w 1985 roku odniósł ogromny sukces w Europie i Ameryce. Drukowały go liczne wydawnictwa i magazyny, w tym legendarny "Heavy Metal". Swój sukces zawdzięcza precyzyjnym, klasycznym rysunkom oraz fabule osadzonej w postapokaliptycznej scenerii, zainspirowanej powieścią Briana Aldissa "Non stop" oraz filmem "Mad Max". Jednak najważniejsza jest Druuna, piękna i ponętna bohaterka.
Oklahoma, rok 1910. Życie Thomasa Winczlava, zmienia się radykalnie, gdy otrzymuje wraz z siostrą bliźniaczką Lisą ogromny spadek. Wybucha I wojna światowa, Thomas - czasem łatwowierny, a często kapryśny - spróbuje uczynić swój biznes dochodowym, skracając nazwisko na Winch. Tymczasem Lisa, wyzwolona kobieta pasjonująca się lotnictwem, odnajduje swoje miejsce na wojennym niebie zdominowanym przez niejakiego Czerwonego Barona... Jean Van Hamme powraca do świata Largo Wincha. Tworzy sagę rodzinną, pokazując pochodzenie fortuny Nerio Wincha, którego Largo jest spadkobiercą i adoptowanym synem. Poznaj początki imperium finansowego Largo Wincha! Komiks twórcy Thorgala - Jeana Van Hamme'a.
Według obliczeń uczonych z Klasztoru Krateru dojdzie do kolizji planet. Do końca świata pozostały trzy lata i dwa dni. Lama i Najemnik przyglądają się dziwnemu zjawisku, ale sytuacja ich przerasta. Vicente Segrelles - hiszpański malarz i ilustrator znany w Polsce dotychczas z okładek książek i czasopism - przedstawia fascynujący świat fantasy. Segrelles tworzy doskonałą iluzję za pomocą farb olejnych. Dzięki oryginalnej technice komiks wyróżnia się wyśmienitym wyczuciem koloru, perfekcyjnymi proporcjami postaci i niesamowitą atmosferą. Na planszach ożywają smoki, legendarne stwory i piękne kobiety. Zanurzamy się w nierealnej opowieści, która niczym mit fascynuje, ale również wywołuje strach i dreszcz. Piękny i wspaniały komiks, który przywraca cudowne emocje i przyjemność z podziwiania obrazów.Federico Fellini
Nomad zostaje owładnięty nieznaną mocą, nakazującą mu marsz na kraniec świata. Storm i Rudowłosa nie opuszczają przyjaciela i podążają razem z nim. W drugiej opowieści sama Pandarwia wzywa Storma na pomoc. Zagrożony jest jej byt przez nieznany obiekt przybyły z przestrzeni kosmicznej. Storm to europejski bestseller łączący space operę i fantasy. Sukces zawdzięcza hiperrealistycznym, przerysowanym ilustracjom Dona Lawrence'a. Prosta historia przygodowa przechodzi w wielowątkową opowieść mierzącą się z klasycznymi motywami science fiction. Storm ukazał się w 14 wersjach językowych. Przed laty drukowały go w Polsce magazyny "CDN", "Komiks" i "Świat Komiksu". Niniejsza edycja zawiera dwa oryginalne albumy oraz dodatki: plakaty, postery, wywiady i teksty przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
W 1938 roku Europa znajduje się na progu drugiej wojny światowej. Dla wywiadów konflikt już trwa. W Budapeszcie pierwszą ofiarą wojny cieni pada francuska sieć Rapsodia, której członkowie zostają wyeliminowani. Ale przez kogo? Sowieckie NKWD? Nazistowską Abwehrę? Aby się tego dowiedzieć, Paryż wysyła śledczego, kogoś dyskretnego, nieznanego, ale skutecznego. Max Fridman nie chce być mężem opatrznościowym, ale nie ma wyboru. Miejsce w pociągu i hotel są zarezerwowane, kontakty węgierskie powiadomione, jednak nic nie idzie zgodnie z planemPierwsza przygoda Maxa Fridmana - Rapsodia węgierska - dzięki niej Vittorio Giardino osiągnął pełną dojrzałość jako twórca oraz zyskał międzynarodowe uznanie. Album został opublikowany w 18 krajach i uchodzi powszechnie za klasykę komiksu. Giardino z pasją łączy czarny kryminał z historią szpiegowską. Komiks wyróżnia się jednak nie tylko szkatułkowym scenariuszem, ale również pełną detali i wyrazistą kreską.Rapsodia węgierska oferuje czytelnikowi nakreśloną z epickim rozmachem intrygę, wiarygodne charakterystyki bohaterów i dobre osadzenie akcji w realich, zarówno historycznych, jak i topograficznych.Jerzy Szyłak
Wielka Brytania, rok 1927. Emilien i Noemie wiedzą już, że za tajemniczą Trzecią Osią kryje się Japonia! Zainteresowani znajomością niezgłębionych technologii, jej przywódcy próbują przekonać dzieci, aby przyłączyły się do ich rozjemczej misji. Okazuje się, że stworzona przez nich armia potężnych robotów ma rzekomo za cel narzucić pokój toczącym wojnę krajom.
Lecz czy prawdziwe intencje Japończyków są tak szlachetne? Co by się nie działo, dwójka naszych bohaterów nie ma zamiaru stać się marionetkami Trzeciej Osi. Oboje uczynią wszystko, żeby poznać sekrety bazy, w której są przetrzymywani, i wrócić do domu. Tylko czy dom nadal istnieje?...
Misternie skonstruowany świat, niezwykle napięta atmosfera niepokoju, dobitnie spotęgowana mistyczną, realistyczną kreską. Tajemnice, których zgłębienie może okazać się niebezpieczne. Tytułowy bohater to postać dość skryta - z początku wiemy o nim niewiele - badacz, znawca zapomnianych języków, ale również posiadacz nadnaturalnych zdolności.""Rork"" to jedna z najoryginalniejszych serii komiksowych i najbardziej znany komiks niemieckiego rysownika i scenarzysty, Andreasa (ur. 1951). Jego komiksy wyróżnia specyficzna narracja, kompozycja plansz z charakterystycznymi, długimi i wąskimi kadrami oraz tajemniczość i symbolika. Artysta lubi eksperymentować, ukrywać wskazówki, co wymaga od czytelnika sporo uwagi przy lekturze przypominającej odszyfrowywanie rebusu.Rork był jednym z pierwszych komiksów z zachodniej Europy wydanych w Polsce, zyskując legendarny status. Niniejsza edycja, zamknięta w dwóch księgach, zawiera cztery oryginalne albumy (Gwiezdne światło, Koziorożec, Zejście, Powrót) galerię oraz tekst przybliżający kulisy pracy nad komiksem.
Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji czy Ardenów, gdzie trafił na miejscową legendę i leśnego potwora. Następnie kolejny raz angażuje się po stronie trybuna Cola di Rienzo. Triumfalne przybycie do Wiecznego Miasta szybko przeradza się w walkę o władzę usianą manipulacjami i zmowami możnych.
Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych".
Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Bestia, Rienzo, Cienie przeszłości) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
W Dock City pojawia się crash, nieznany narkotyk. Zamienia uzależnionych w geniuszy, ale wywołuje niepokojącą falę śmiertelnego przedawkowania. Prywatny detektyw, na razie zdemobilizowany z armii, Laurel Hardy rozpoczyna śledztwo, które prowadzi do parku rozrywki rekonstruującego piekło z jego demonami i przeklętymi duszami.Styks to czarny kryminał w amerykańskim stylu. Efekt współpracy dwóch artystów a równocześnie kolegów ze studiów. Philippe Foerster stworzył mieszankę opowieści noir i fantastyki narysowaną w groteskowym stylu. Andreas zadowolił się nałożeniem tuszu na rysunki przyjaciela, ale w swojej technice drobnych kresek i grawerowania.Powstała wyjątkowa opowieść z połączenia dwóch wyjątkowych talentów.
Strzygonie, nocnice, latawce, zmory, mumie, utopce, no i oczywiście wampiury-bezokie, jednonogie i wyjątkowo paskudne. Wyssały całą wioskę i ukradły beczkę okowity. Wioskowy opój Marcinek, zbój Madej, niewydarzony diabeł Pankracy oraz nieustraszony łowca potworów Euzebiusz, wyruszają na rozprawę z nocną swołoczą.
Rubaszni bohaterowie, zaopatrzeni w nielichą baterię butelek łamią wszelkie komiksowe reguły. Całość utrzymana w konwencji horroru, zawiera jednak nawiązania, aluzje i parodie wielu utworów i nurtów popkultury, literatury, filmu oraz do polskiej rzeczywistości. Wampiurs Wars zyskały opinię "najlepszego, najbardziej odjechanego, śmiesznego i niepokornego tworu w historii komiksu polskiego" - jak napisał Kamil Śmiałkowski.
Wampiurs Wars Jana Platy-Przechlewskiego to pierwszy polski komiks undergroundowy. Pierwszy tomik ukazał się w 1985 roku, ostatni cztery lata później. Niniejsze wydanie zbiera wszystkie kanoniczne odcinki oraz dodatkowe komiksy, rysunki, dedykacje, odautorskie teksty i posłowie Jerzego Szyłaka.
Vuzz to wędrowny zabijaka. Szabrownik, który ma proste potrzeby życiowe: walczyć, jeść i uprawiać seks. Żyje w świecie, w którym zrujnowane miasta są domem dla zombie, gigantycznych królików-kanibali i innych czarodziejów. Świat, w którym wszystko jest bezwzględne, brutalne i niepewne. Vuzz może ostatecznie liczyć tylko na siebie. I bardzo mu to odpowiada.Dla Philippe'a Druilleta Vuzz to odmienny tytuł w jego bogatej twórczości. Tym razem porzucił monumentalne wizje, barokowe freski z wybujałą architekturą i ornamentyką na rzecz minimalistycznej narracji oraz szkicowej, celowo niestarannej kreski. Uciekł od mroku i dekadencji tematu a sama opowieść świadomie łamie konwencję, jest niemal humorystyczna.Niniejszy tom zawiera komplet zmagań antybohatera w częściach: Vuzz oraz Tam. Pozwala odkryć ogrom nieskrępowanej wyobraźni niezwykłego, kontrowersyjnego autora.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?